
© Сайтове на фирмите
"Пежо" 508 е новият автомобил на годината за България в традиционния конкурс на "Прес Авто Клуб - България" (ПАК). Колата се справи с конкуренцията на още 23 модела, които се състезаваха в шест категории.
ПАК обединява 37 пишещи за автомобили журналисти, като тази година гласуваха 32-ма оттях. За втори път автомобилът на годината беше избран между победителите във всички категории с гласуване на живо на самата церемония.
© Сайтове на фирмите
За титлата "Автомобил на автомобилите" спориха "Пежо" 508, БМВ X5, Пежо Рифтър, Волво XC40 и БМВ Серия 8.
508 събра 16 гласа, а за BMW X5 имаше 13. В началото на конкурса в надпреварата се включиха 55 модела. От тях бяха отсети по пет финалиста във всеки клас. Единствено при еко автомобилите претендентите бяха четири.
Фотогалерия: Финалистите в конкурса "Автомобил на годината" в България >
Членовете на ПАК оценяваха колите по шест основни критерия - дизайн, задвижване, функционалност, пътно поведение, безопасност и цена/предлагане. При леките автомобили победител стана "Пежо" 508, който надделя над "Ауди" A6, БМВ Серия 8, "Форд Фокус" и "Киа Сийд".
© Сайтове на фирмите
Титлата най-добър кросоувър за България заслужи БМВ X5, предпочетен пред "Хонда" CR-V. Останалите претенденти бяха Ситроен C5 Еъркрос, Сузуки Джимни и Фолксваген Туарег.
В категорията мултифункционални превозни средства победител е "Пежо Рифтър", надделял над "Ситроен Берлинго", "Опел Комбо", "Мерцедес" X-класа и СангЙонг Мусо.
© Сайтове на фирмите
При екологичните модели триумфира електрическият "Нисан Лийф". Останалите финалисти бяха "Хюндай Еона Eлектрик, "Лексус" LS и "Мицубиши Аутлендър" PHEV
© Сайтове на фирмите
Сред градските модели членовете на "Прес Авто Клуб - България" предпочетоха "Волво" XC40, който се справи с конкуренцията на БМВ X2, "Хюндай Кона електрик", Maхиндра KUV100 и "Нисан Лийф".
При премиум моделите автомобилните журналисти дадоха предпочитанията си на БМB Серия 8. Подгласници са "Ауди"Q8, БМВ X5, Волво V60 и "Фолксваген Туарег".
© Сайтове на фирмите
Получените точки от финалистите
Лек автомобил
"Aуди" A6 - 66
БМВ 8 - 68.5
"Форд Фокус" - 85.5
"Kиа Сийд" - 54
"Пежо" 508 - 116
Кросоувър
БМВ X5 - 98
"Cитроен С5 Еъркрос" - 65.5
"Хонда" CR-V - 95.5
"Сузуки Джимни" - 35.5
"Фолксваген Tуарег" - 96
Мултифункционални
"Cитроен Берлинго" - 93.5
"Мерцедес Х-клас" - 58
"Oпел Комбо" - 82
"Пежо Рифтър" - 105
"Сангйонг Мусо" - 36.5
Градски
БМВ X2 - 90
"Хюндай Кона" - 81
"Махинда" KUV 100 - 39
"Нисан Лийф" - 84.5
"Волво XC40 - 95.5
Лукс
"Aуди" Q8 - 75.5
БМВ 8 - 102.5
БМВ X5 - 86
"Волво" V60 - 49.5
Фолксваген Туарег" - 76.5
Еко
"Хюндай Кона" EV - 96.5
"Лексус" LS 63
Мицубиши PHEV - 85.5
"Нисан Лийф" - 119
BiGman1
Рейтинг: 2097 ВеселоДнес Пижо...утре Пенда...българска работа...
Ivan_
Рейтинг: 452 НеутралноАз бих гласувал за Ауди А6 в категорията на автомобилите...
Модератора е неадекватен!vassilun
Рейтинг: 4339 НеутралноДо коментар [#2] от "Ivan_":
Абсолютно! Както вече писах е рядко тъпо да поставиш в една категория Ауди А6 и Форд Фокус, Сузуки Джими и Туарег! Тези класации нямат никаква стойност според мен!
Един препатил
Рейтинг: 2740 Весело32-ма журналисти, пет категории - каква поредна автомобилна драма!
hamiltonf
Рейтинг: 3730 НеутралноЧестито! Само тези "бакенбарди" към предните фарове (почти подобие на тези на една друга френска марка) не мога да ги възприема.
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Иначе е интересно, каква е тежестта на оценките при следните критерии - дизайн, задвижване, пътно поведение, функционалност, безопасност и цена/предлагане?
Напуснал Поради ОграниченДостъп
Рейтинг: 269 НеутралноДа жи е жив и здрав, да си го ремонтирате.
Президент Плевнелиев - Трудно мога да не споделя своето дълбоко унижение като дясномислещ човек от ръководството на "Демократична България" да влезе в съюз на балотажа с Мая Манолова. Не трябва да дават оставки, а да си изберат Манолова за шефPractic
Рейтинг: 322 ВеселоБраво!
"Пежо" 508 беше моят фаворит!
И в електриката са много напред!
Но съм съгласен съм с колегата vassilun,
че трябва да приемаме с усмивка тези класации!
karatista
Рейтинг: 2506 ВеселоОбщата снимка на претендентите на "бомбардираното" шосе е просто бонбон.
hamiltonf
Рейтинг: 3730 ВеселоДо коментар [#2] от "Ivan_":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Не се гласува, а се купува, особено RS версията... Ако "зациклиш" финансово обаче, минаваш към пежото, и според този модел, избора не е никак лош.
WWW
Рейтинг: 433 Неутралноне го харесвам
WWW
Рейтинг: 433 Неутралноверно е
класацията е безмислена
hamiltonf
Рейтинг: 3730 ВеселоДо коментар [#10] от "WWW":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.За теб, тази:
https://money.bg/auto/nay-barzata-i-nay-skapa-lada-izleze-na-pazara-video.html
Но, за съжаление, "скандално" не беше допусната до финалистите...
Ivan_
Рейтинг: 452 ВеселоДо коментар [#9] от "hamiltonf":
Модератора е неадекватен!Е, това е класация със гласуване:)
Иначе Ауди не бих си купил, всъщност нищо от ваген не бих си купил, тук се различаваме доста с теб:)
А тези наточените също не ги разбирам, но явно скороста не ми е във кръвта...
ь
Рейтинг: 1107 ВеселоТо па А6 по- рядко в сервиза ... ама главата ти я режат от кръста :) Безсмислена класация все пак, ама видяла жабата, че подковават коня, че и тя крак повдигнала ... та и наще класация направили :)
простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
hamiltonf
Рейтинг: 3730 НеутралноДо коментар [#13] от "Ivan_":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Както и да е. Иначе, критерия "цена/предлагане" е бил решаващ при избора. Аз и затова питам, каква е тежестта на всички критерии, по които са определи победителя, защото ако този е бил, примерно с 30% или повече от цялата оценка, за немските производители става трудно да се доберат до първото място.
Ivan_
Рейтинг: 452 НеутралноДо коментар [#15] от "hamiltonf":
Модератора е неадекватен!И това не е много коректно, защото те гледат само цената като стойност на закупуване.
Ако сравниш стандартни екстри и двигатели, картинката ще се промени, но...
Футбол няма ли да гледаш?
WWW
Рейтинг: 433 НеутралноЛада !
това е нещо
това вече е нещо
Мощ и величие !
hamiltonf
Рейтинг: 3730 НеутралноДо коментар [#16] от "Ivan_":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Да, затова трябваше да обяснят, как се е образувала комплексната оценка.
Visça Barça!
hamiltonf
Рейтинг: 3730 НеутралноДо коментар [#16] от "Ivan_":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Минус не съм ти слагал (аз и въобще не слагам, но сега гледам, че на въпрос към мен някой те е белязал. Тъпа история...)
Ivan_
Рейтинг: 452 ВеселоДо коментар [#18] от "hamiltonf":
Модератора е неадекватен!По-голямата щерка играе футзал и я слушам, че е включила телевизора да гледа...
Аз футбол не гледам, но само за да те "ядосвам" ще съм за Реал:)
Ivan_
Рейтинг: 452 ВеселоДо коментар [#19] от "hamiltonf":
Модератора е неадекватен!Да не ти пука за такива работи:)
Като почнат от Дневник да раздават пари за рейтинг и плюсове / минуси може и да се замисля, но като ги знам какви са циции, едва ли ще могат да ми направят оферта:)
Аз не съм удобен във форума и много хора ме маркират ей, така заради ника:)
Торбеш
Рейтинг: 1254 Неутрално[quote#17:"WWW"][/quote]
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.Лада !
това е нещо
това вече е нещо
Мощ и величие !
==============
Ключовата дума е ПОДИГРАВКА.
Или Вие се подигравате с горните думи, или на Вас ви се подиграват, или се подиграват на ладата.
жалка, по-жалка, най-жалка, лада!
vassilun
Рейтинг: 4339 ВеселоДо коментар [#17] от "WWW":
🤣🤣🤣
Торбеш
Рейтинг: 1254 НеутралноДо коментар [#17] от "WWW":
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.Лада !
това е нещо
това вече е нещо
Мощ и величие !
=============
като знаем, че става дума за Дачия -Сандеро с доста развален дизайн, сглобен от едни РУКОЖОПИ - каква "мощ", какво "величие"? Жалка работа...
vassilun
Рейтинг: 4339 ВеселоДо коментар [#20] от "Ivan_":
Тъпият Canal + в Африка предава дипектно Евертън - Ман Сити, някакви други неизвестни, баскетбол и голф. Но не и Ел Класико!
Смятам да се оплача на Ел Маестро, тренера на тирето! 🤣
Ivan_
Рейтинг: 452 ВеселоДо коментар [#25] от "vassilun":
Модератора е неадекватен!5 минута един на нула за реал, гледах повторението, защитата на Барса, нещо не е загряла още май:)
Суджук Герберите
Рейтинг: 426 НеутралноНапълно фалшива класация, и децата знаят че кола на годината, всяка година, е лимузината на президента на руската федерация. Подгласник е джипа на Боко, Тойота май беше (добър избор от страна на тиквун).
Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!Суджук Герберите
Рейтинг: 426 НеутралноНа трето място в конкурса е Ф16
Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!Viva la Evolution
Рейтинг: 1137 НеутралноАз не познавам българин, който да казва добра дума за френска кола, ама щом пишете, може и да е така :)
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "deutschwagen
Рейтинг: 1664 ВеселоДо коментар [#13] от "Ivan_":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningНе е важно какво ти си би купил, а какво се продава. Естестевено, тези от upper-middle class са балъци и нямат твоите познания и възможности в логическото и аналитичното мислене, за това не те биха разбрали. Тези неща вече сме ги обсъждали с теб.
Ivan_
Рейтинг: 452 ВеселоДо коментар [#30] от "deutschwagen":
Модератора е неадекватен!Хайде сега спокойно прочети статията и коментарите ми, може пък и да разбереш какво съм написал и защо съм написал съдържанието на коментар 13, който емоъ ВТОРИ коментар под стаията и е ОТГОВОР на коментар на друг участник:)
Пък ако все пак държиш както винаги да изпишеш една кофа с мастило само за да си затвърдиш ника, лошо няма, давай:)
angeles
Рейтинг: 1398 ВеселоДо коментар [#13] от "Ivan_":
Имал съм Ауди S5 преди години,смених го с М5 също преди години,разликата е огромна (споре мен) в полза на бавареца!!! А най-новата М5 е нещо извънземно)))))
Ivan_
Рейтинг: 452 НеутралноДо коментар [#32] от "angeles":
Модератора е неадекватен!Не се съмнявам в това. Според мен двете марки въобще нямат общо. Правя сравнение на 5ма серия и А6 и БМВ определено е по-добре. Предполагам същото е при визираните от теб модели...
И пак за мен тези автомобили са неразбираеми.
Фен съм на Порше още от малък, когато пораснах имах възможност да шофирам 911 и честно казано не бих си го купил. За мен това е автомобил, който си струва да се шофира на някой затворен само за теб път в планина със завои...
Иначе да го разходиш от вас до някой кафе си е чиста гъзария, която не е за мен...
plamen_b
Рейтинг: 960 ВеселоТе лесно могат да се доберат, но само ако "предлагането" се мери обективно. Ясно е, че "цената" е лесно да бъде оценена (в лв.), а как да се сравни едното "предлагане" с другото е до голяма степен субективен въпрос. По същия начин един човек би бил готов да плати 1,000,000 лв. за година по-дълъг живот, а друг и 50,000 лв не би дал.
angeles
Рейтинг: 1398 НеутралноДо коментар [#33] от "Ivan_":За това повечето Поршета и тук на по 10 години са на по 50-60000))))) Като за спортна кола! Много друса бе😅😅 въпреки че пътищата са горе долу Ок)))
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Matematiks
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#9] от "hamiltonf":
Искам само да ти кажа, че с порядъчни екстри, струва към 100К лв!
Няма сила на света , която да ме накара да дам 100К лева за пежо, освен пушка в слеопоочието ...
historama
Рейтинг: 3755 НеутралноИмам някакви спомени от 70-те години, когато за приза "кола на годината" за Европа си я поделяха главно Фиат и Рено. И въпреки че нямахме голяма информация за критериите, по които се правеше избор имаше критерии, видими и за неспециалистите: нещо иноватимно в колата, било то дизайн, било то окачване или задвижване, клас малко на малолитражките, много рядко в средния, никога от висшия клас, т.е. това което днес наричаме "компактни автомобили" и никога Ролс Ройс! И цената - не висока, горе-долу в рамките на едногодишна СрРЗ за Западна Европа.
cristo_n
Рейтинг: 479 НеутралноИмаше една статия за надутите цени на немските автомобили, вследствие на тръстово съглашателство между 3-те големи - ВФ груп, Мерцедес и БВМ.
cristo_n
Рейтинг: 479 НеутралноПежо... ми хубаво - ВСЯКА НОВА КОЛА Е СУПЕР! Все тая дали ще е едната или другата.
Мен лично, като глава на голямо семейство, само Рифтър, Берлинго и Комбо ми допадат, заради по-голямата си функционалност и вътрешен обем, но никога няма да си купя НОВА кола при тези цени, при цените на застраховките и при скоростта на обезценка на новата кола!
Matematiks
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#39] от "cristo_n":
Дадох ти минуъс, защото глупости говориш.
С4 е 120К лв
Сравни С4 с Пежо , което след три години ще струва няма и 1/3 от цената си, и пак ела...
historama
Рейтинг: 3755 НеутралноДо коментар [#41] от "Matematiks":
след 3 години обезценката ще е с 30%. Колкото при Ауди.
Друго нещо е след 8, 10, 15 години
Булаир
Рейтинг: 601 НеутралноПо-точна класация от пазара няма. А там няма кой да пребори Дачия-та.
historama
Рейтинг: 3755 НеутралноКолеги, не се карайте за марките! Всеки си купува най-хубавата кола за неговите пари, и според неговите разбирания. Затова има толкова много марки, даже по някой път абсолютно еднакви автомобили ги предлагат под различна марка.
Пежо 508 е супер автомобил, като визия, купе, возия, удобни седалки. Само че аз съм фен на други марки, но не бих посмял да кажа, че Пежо е скапана марка. Просто гледам други.
Matematiks
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#42] от "historama":
добре, след 8 ! МИНИМУМ 50 % в кофата + ДДС
Н еми изглежда НИКАК разумна инвестиция , да изсипеш 100К лв и да вземеш след 8 години 15... и да си карал... ПЕЖО ХАХАХАХХАХА
Те и Хондите са така !
77К стартова цена за пълна база на Сивик С-Тайп - тия хора си правят майтап. Сигурна са продали 2(ДВА) такива автомобила.Изобщо Хонда с тя цени и като цяло и на Бултрако, просто се чудя още как се крепят....виж мотоциклетите са друга бира!
И още нещо.
Колко такива автомобила виждате по нашите пътища? А колко от последните А6?
Matematiks
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#44] от "historama":
Не е скапана марка, но няма как да искаш 100К лева за ПЕЖО !
Всеки нормален човек ще ти се изсмее
DS
Рейтинг: 563 НеутралноЗначи събираме се у кафенето в кавартала 32 човека и създаваме Клуб "ПАК и ПАК" - клуб на пиещите ароматно кафе и пиещите алкохолни коктейли и избираме автомобил на годината - Пежо Партнер 2008 година - дизел на Малкия Пешо дето зарежда кафенето ... защо Дневник ни занимава с подобни глупости не зная.......
Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"historama
Рейтинг: 3755 НеутралноМоже би е необходимо уточнение! Колко А 6 абсолютно нови, и изобщо колко А 6? Абсолютно нови не съм виждал (не значи че няма)
Специално за себе си признавам, купувам си коли втора ръка, на по 3-4 години, върнати във фирмените магазини. Не мога да си позволя абсолютно нова. Да не говорим, че подръжката им е изключително скъпа, или по-точно нелогична.
Matematiks
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#44] от "historama":
PureTech 225 S&S EAT8 - 77,773 ЛВ
Стартова !
Малко екстри и си на 97К лева бе! ЗА ПЕЖО
Бе я се скриите ве пхахахахха 80К стартови за пежо
Двигателя на тоя кенеф по-горе за 100К лв е 1.6 и останалите коне до 225 са от ел двигатели, които имат 50 км рейндж. Жена дръж ми торбите, че ще се смея :))))
Lithium-ion battery
The high voltage battery is Lithium-ion (300V) and is located under the 2nd row seats on both HYBRID and HYBRID4 versions.
The battery has a capacity of between 11,8KWh (HYBRID) and 13,2 KWh (HYBRID4), at the best level of the market. This capability ensures 100% electric driving up to 50 kilometres WLTP(2) (60 kilometres NEDC(1)).
historama
Рейтинг: 3755 НеутралноНяма Пежо 508 за 100 хил. лв.
Започват от 52 590 лв.
Най-скъпите варианти са: дизел, 180 к.с., 8 степенен автомат - 77 006лв.,
бензин с 225 к.с., 8 степенен автомат, 77 773 лв.
historama
Рейтинг: 3755 НеутралноДо коментар [#50] от "historama":
забравих да добавя.
Цените са с вкл. ДДС.
Matematiks
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#50] от "historama":
Слагаш 2-3 екстри на бензиновият модел и си на 90К лева !
За миксер 1.6 боклук !
След точно 5 години със заминала батерия няма да струва и 20 К лева тоя кенеф
historama
Рейтинг: 3755 НеутралноДо 49
https://www.peugeot.bg/range/models/508/prices&trims/
91 000 е най-скъпият вариант, хибрид
historama
Рейтинг: 3755 НеутралноДо коментар [#52] от "Matematiks":
Вече дори и базовите варианти при средния клас са бъкани с екстри. Да не говорим, че АСК е едва ли не при най-скъпите модификации.
m_style
Рейтинг: 682 НеутралноРядко безсмислен конкурс.
citoyen
Рейтинг: 713 НеутралноИмам хубави спомени от Пежо-405 и 406. Никакви проблеми и лесна подръжка.
Ivan_
Рейтинг: 452 ВеселоДо коментар [#35] от "angeles":
Модератора е неадекватен!Някой път на магистралата като ме изпревари някой и се чудя тоя човек камъни от бъбреците ли е тръгнал да вади?:)
shumkar
Рейтинг: 847 НеутралноНякои от екстрите от 80-те години вече са задължителни за европейските автомобили: тонирани стъкла, хидравлика в управлението, АВS за спирачките, блокаж на предните колела, климатик (климатроник) и т.н.
deutschwagen
Рейтинг: 1664 НеутралноДо коментар [#31] от "Ivan_":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning"всъщност нищо от ваген не бих си купил"
Не видях нищо общо със статията или по-ранните коментари. Както и да е.
Tod
Рейтинг: 510 НеутралноНе съм виждал пежото по улицте все още. Но ако воланът е както на Пежо 3008... много зле. Това нещо ти стои в скута и е малко.. Странно е.
iavorski
Рейтинг: 322 НеутралноА за 407 нещо да кажеш :)
405 и 406 бяха здрави коли - ламарини, окачване, дизели. Имам познат търкаля служебна 406-ца комби с десен волан ползвана за сервизна кола. По думите му това е най-здравата служебна кола която е карал.
citoyen
Рейтинг: 713 НеутралноДо коментар [#61] от "iavorski":
Не съм сядал зад волана на 407 и нямам каквито и да било впечатления.
Ivan_
Рейтинг: 452 ВеселоДо коментар [#59] от "deutschwagen":
Модератора е неадекватен!Е, как да видиш?
Моето съдържание на моя коментар 2:
"Аз бих гласувал за Ауди А6 в категорията на автомобилите..."
От там нататък си пишем с Хамилтон за автомобили и нашите си предпочитания...:)
deutschwagen
Рейтинг: 1664 НеутралноДо коментар [#63] от "Ivan_":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningТова го разбрах. Но после не казваш само, че не си би купил А6, а и че не си би купил нищо от "ваген". С други думи, темата отива пак към това как ненавиждаш ФВ Груп заради някакви твои си виждания:)
Ivan_
Рейтинг: 452 ЛюбопитноДо коментар [#64] от "deutschwagen":
Модератора е неадекватен!Не, не отива на там темата, както можеш да установиш лесно от последвалите коментари.
Просто споделям мое виждане, което е толкова ясно дефинирано като лично мое, че няма накъде повече.
Сега ако случайно в този общ форум е забранено да си изказваш личното виждане?