Дори работеща информационна система нямало да предотврати катастрофата на "Струма"

Една от рамките в новоизградения участък от "Струма", на която има камери и знаци с възможност за въвеждане на информация от дистанция

© Агенция Пътна инфраструктура

Една от рамките в новоизградения участък от "Струма", на която има камери и знаци с възможност за въвеждане на информация от дистанция



Дори информационната система на новоизградения участък на магистрала "Струма" да е работила, катастрофата от вторник пак е нямало да бъде избегната. Това каза днес пред "Нова телевизия" членът на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Дончо Атанасов. При инцидента загина един човек, 13 души бяха ранени, а 29 превозни средства са повредени в различна степен.


Той уточни, че рамките, на които има камери за наблюдение, са разположени на четири километра една от друга и реално няма покритие на цялата магистрала. Инж. Атанасов обясни, че катастрофата във вторник е станала почти по средата между две рамки.


В отговор на въпрос той каза, че когато бъде изграден информационният център и системата заработи, информация към пътни знаци с възможност за дистанционно изменение ще се подава от диспечери. Те ще следят и картината от камерите, за да подават адекватна информация към информационните табла.




Вчера от Агенция "Пътна ифраструктура" съобщиха, че участъците от "Струма", които ще са покрити от система за наблюдение и информация, ще са три - Благоевград - Крупник (лот 3.1), Крупник - Кресна (лот 3.2) и Кресна - Сандански (лот 3.3). Системата ще има общ център за управление на трафика и той ще започне работа със завършването на участъка между Благоевград и Крупник, уточняват от АПИ.


В тази част от магистралата се работи от август миналата година и по план трябва да е готова в началото на 2021 година. Възможно е обаче забавяне заради откритите археологически находки по трасето на магистралата, част от които трябва да бъдат преместени.


От пътната агенция посочват, че участъкът от Кресна до Сандански е завършен предсрочно, а лот 3.1 е в процес на изграждане и поради тази причина системата още не работи. От пътната агенция казват още, че са започнали изграждането на временен контролен център за управление на трафика, който ще е в сградата на Областното пътно управление в Благоевград.


Днес инж. Дончо Атанасов обясни, че е в ход процедура за изграждане на Интелигентната транспортна система и на магистрала "Тракия", като и там ще има наблюдение с камери и метеорологични станции за даване на информация за температурата и потенциален риск от заледяване. Амбицията ни е всички магистрали да бъдат покрити с такива система, каза инж. Атанасов.

Коментари (104)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5913 Любопитно

    Как информационната система ще очовечи диваците зад волана, избиващи комплекси за малоценност с дивашко шофиране?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  2. 2 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4340 Разстроено

    ”ой уточни, че рамките, на които има камери за наблюдение, са разположени на четири километра една от друга и реално няма покритие на цялата магистрала. ”
    Тогава каква е файдата? Правено, недоправено...

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  3. 3 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1124 Любопитно

    При такава гъста мъгла ни да спреш ни да не спреш. Трябва да се кара относително бавно - да кажем 60.

    В Русия съм! В Русия съм!
  4. 4 Профил на Nikolay Savov
    Nikolay Savov
    Рейтинг: 1665 Любопитно

    "Той уточни, че рамките, на които има камери за наблюдение, са разположени на четири километра една от друга и реално няма покритие на цялата магистрала. Инж. Атанасов обясни, че катастрофата във вторник е станала почти по средата между две рамки."

    Нещо не схващам!?!
    Нали катастровата е станала близо до река ?
    Маглите са около реките .Нали?
    Тогава как така е по средата между две рамки за наблюдение?!?!?

  5. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5090 Неутрално

    На всички трябва да бъдат съставени актове за неспазване на дистанция, с изключение на първия автомобил.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  6. 6 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1544 Неутрално

    Ми то не е направено да е полезно за матряла, то е направено за да се усвоят средства. Както се казваше в ония стар хубав виц: в лудницата имаме басейн, по цял ден далдисваме в него и, докторете обещаха, че някога ще го напълнят с вода.

  7. 7 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4340 Неутрално

    До коментар [#1] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Тепърва масовият жител на Бг се учи как се кара по магистрала. Има си особености на карането. След някоя и друга година ще се научи, така, както се научи че на ескалатора стоиш в дясно, за да може ако някой бърза да слиза или се качва от ляво. Всяко нещо с времето си.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  8. 8 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 4041 Неутрално

    Само един път в доста дългия ми шофьорски опит ми се е случвало да попадна в жестока мъгла, може би преувеличавам, но имах чувството, че видимостта е точно нула. Все едно си в облаците, не знаеш къде си, накъде вървиш, какво да правиш. Най-големият ми ужас зад волана.
    Не беше на магистрала и слава Богу нямаше огромен трафик, спрях покрай пътя, включих де що има светлини на колата и се разревах. Пътуването, което трябваше да отнеме около четиридесет минути, продължи два часа и половина, мъглата се поразсея, но пак я имаше, и лазих като охлюв, движейки се на аварийки. После мъжът ми каза, че като се движа на аварийки, обърквам останалите в движението, които мислят, че съм спряла... Не знам дали беше прав, но оттогава като чуя и най-малък намек за мъгла някъде си, не потеглям с кола.
    Ама това не е решение.
    Как трябва да се постъпи, ако си на магистрала?!?

    Доброто е заразно
  9. 9 Профил на psz58488391
    psz58488391
    Рейтинг: 297 Неутрално

    Причина за катастрофата!
    Глупави задкормилни устройства!

  10. 10 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    До коментар [#1] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Като си Незнайко не се обаждай. Винаги ми е било интересно как се дават заключения дори присъди се издават, лепят се етикети диваци, простаци, убийци без изобщо да знаем за какво става дума. Давате ли си сметка каква простотия е това, което правите?

  11. 11 Профил на BlueBoss
    BlueBoss
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#4:"Нещо не схващам!?!Нали катастровата е станала близо до река ?Маглите са около реките .Нали?Тогава как така е по средата между две рамки за наблюдение?!?!?[/quote]

    Цялата магистрала е в съседство с река Струма. По логиката ти следва ли табелите да са на всеки 100 метра?
    Проблема не е в табелите, защото така е и в нормалните страни да са на определено разстояние една от друга, а в манталитета на каране на нашенеца, който незнайно защо все си мисли, че Господ му е навигатор, а като стане беля заради малоумието му си търси оправдание с табели, маркировки и тем подобни...

  12. 12 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    Значи и тоя "обяснител" е за уволнение! Вместо да се оправдава да какви какви изводи са си направили, какво ще бъде подобрено и до кога. Очевидно никакви изводи не са си направили. И защо на таблото пише "140" при положение, че по закон от 1-2 години върнаха ограничението да е 130 км/ч?

  13. 13 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5090 Неутрално

    До коментар [#3] от "Веселин Дечев":

    И 60 е много, караш според видимостта, ако е 5 метра, караш с такава скорост, за да можеш да спреш до 5 м., и с вкл. аварийни, които се забелязват най-добре, в сравнение с едва мъждукащи стопове (особено при товарни автомобили на по-сериозна възраст)...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  14. 14 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 707 Неутрално

    В Хърватска на магистралите има маркировки за мъгла и указателни табели с каква скорост да се движиш в зависимост от това колко виждаш от маркировката за мъгла.
    Въпрос към Боко:
    - Таз велика магистрала дето сте я окрали здраво и има не знам каква си джиджана техника, дето на места я няма даже, има ли маркировка за мъгла?

  15. 15 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    До коментар [#8] от "АзКлавдия":
    Ами пускаш светлини, отзад има една за мъгла, по-ярка на повечето по-нови коли и караш със съобразена скорост. Много помага ако караш зад някого, Неговите светлини те водят а и твоите фарове се отразяват в неговата кола и е доста по-добре. На магистралите поне има маркировка обикновено и се водиш по лентата, тя се вижда що годе и така. Те за това старите шофьори, на въпроса "За колко време ще стигнеш" отговарят "Път време няма"

  16. 16 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3651 Неутрално

    Ако имаше патрулки от двете страни на мъгливия участък, шофьорите ще намаляват. Нали за това са синоптичните прогнози – може да ги следят и да се опитват да предотвратяват такива мелета. Защото не може да се разчита на съвестта на всички шофьори, винаги ще има такива, които карат бързо и не спазват дистанция. Но могат от съответните органи да се вземат мерки при внезапна мъгла, да има своевременно предупреждение.
    И за да не критикувам само, благодарност на пожарникарите!

  17. 17 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    Тогава остава ВЪПРОСЪТ , за какъв ЧЕП са интелигентните системи ?? Те се управлявали от ДИСПЕЧЕР,а той променял ..... Поредните ИЗСИПАНИ НА НЯКОГО МИЛИОНИ, без никакъв смисъл !!

  18. 18 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    До коментар [#13] от "hamiltonf":

    ГЛУПОСТИ! На аварийни НЕ СЕ кара, не се и паркира. Те се включват, когато колата е повредена и си спрял. Прочети си правилника

  19. 19 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 635 Неутрално

    Некадърниците гербаджийски защо са сложили електронни табла, след като не подават информация към тях? Като завършат системата тогава да ги монтират, само заблуждават шофьорите. Всичко им е такова половинчато и недомислено, затова и в държавата цари тотален хаос. Сега щели да правят временен контролен център, ама след като вече убиха човек с некадърността си. Защо не преди това? Винаги след дъжд качулка.

  20. 20 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    До коментар [#17] от "dejmos":

    Ми няма никакъв смисъл да. Слагат се знаци с ограничение при мъгла и толкова. В Хърватия съм виждал много елементарно направени линийки маркировка от страни през да кажем 2 метра и си пише - ако виждаш 5 линийки - караш с толкова ако виждаш 3 - с толкова :)

  21. 21 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1767 Неутрално

    Няма точка на света, където да не стават верижни катастрофи там, където има пътища и автомобили, само Сахара и полюсите са относително защитени.
    Винаги ще има хора, които под съотвтеното настроение ще карат по-бързо отколкото позволява обстановката и шанс за катастрофи ще има.
    Е, добрите пътиша, разните системи и млже би най-вече контрола ще намаляват броя и последствията, нещо, което вече се случва и у нас. Който не вярва, да провери в Гугъл и ще види, че преди 30-на години, с много по-малко и много по-бавни коли на пътя, броя на убитите е почти два пъти ( не проценти) по-голям.
    Така че, ако искаме да продължат да намаляват, трябва не само ние, но и да се опитваме да влияем на деца, приятели и въобще на когото успеем , да кара по-внимателно и колегиално. Всичко друго е от лукавия.

  22. 22 Профил на prirodata
    prirodata
    Рейтинг: 455 Неутрално

    След като системата не работи, защо свети 140? Това е подвеждаща информация.
    За шофирането със съобразена скорост две мнения няма.

  23. 23 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5090 Неутрално

    До коментар [#18] от "uq":

    "Те се включват, когато колата е повредена и си спрял..."


    Ей такива неграмотници, с купени книжки, които не знаят елементарни неща, циркулират по българските пътища...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  24. 24 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    До коментар [#9] от "psz58488391":

    А това, което си написал е много умно казваш? Ти кола караш ли? Не лепи етикети, защото утре ти може да се размажеш и да си глупавото задкормилно. Никой не е застрахован

  25. 25 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    До коментар [#23] от "hamiltonf":

    Покйажи ми къде в закона ГРАМОТНИКО пише, че при мъгла се кара на аварийни? Член, и алинея? Знаеш ли аз какви коли и камиони съм карал и от колко години съм зад волана?

  26. 26 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 951 Неутрално

    Никаква система не може да спре идиотите, които влизат в облак мъгла с 80-90 км/ч, без изобщо да имат представа каква е видимостта в облака и какво има в него.

  27. 27 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 951 Неутрално

    Маглите са около реките .Нали?
    —цитат от коментар 4 на Nikolay Savov

    Ами не!

  28. 28 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 4041 Неутрално

    До коментар [#15] от "uq":

    Да, това добре, но в момента, за който говоря, мъглата беше като СИРЕНЕ. Никаква видимост! Освен това, когато има мъгла, тя често е на "вълма" - в един момент ужким виждаш, в следващия - край. Като се водиш по фаровете на предния и спреш да ги виждаш?
    А за магистрала просто не ми се мисли.

    Доброто е заразно
  29. 29 Профил на Deinio
    Deinio
    Рейтинг: 454 Неутрално

    Ако системата работеше професионалните шофьори участвали в катастрофата щяха да са намалили скоростта преди да влязат в участъка с ниска видимост.

  30. 30 Профил на V. Uzunov
    V. Uzunov
    Рейтинг: 298 Неутрално

    Кога намлиха ограничението? Мисля, че няма такова нещо... иначе от опит съм установил, че през студените месеци вероятността за мъгли сутрин е по-голяма отколкото вечер, понеже все пак земята е по-топла през деня... затова зимата се предпочита да се пътува вечер, а не рано сутрин...

  31. 31 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1865 Неутрално

    Облачните технологии крият рискове, а колкото до така наречена информационна система си е чиста бутафория единствено за рязане на лентичките!

  32. 32 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    До коментар [#28] от "АзКлавдия":

    Е айде стига сега .. в един момент виждаш, в друг - не виждаш. Вижда се, даже можеш да я видиш как "стои" пред тебе. Като цяло, каквото и да е, ако чувстваш, че не можеш да се справиш - дъжд, мъгла, сняг, кал... отбий плътно в дясно, все пак някъде, където си поне малко извън платното, не ня някой завой, пусни аварийните, спри и изчакай. То зависи много и от шофьора и от колата и от очите дали в дадена ситуация можеш да продължиш или трябва да спреш.

  33. 33 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 4041 Неутрално

    До коментар [#32] от "uq":

    Е, значи съм постъпила правилно, като спрях.
    Обаче фобията ми остана. В мъгла да карат шампионите, аз не ща.

    Доброто е заразно
  34. 34 Профил на nehaen
    nehaen
    Рейтинг: 441 Неутрално

    Бях в Германия преди две години, качих се на магистралата и тръгнах за Берлин.
    След 30 мин съобщиха че в обратната посока е станала врижна катастрофа с над 100 коли заради мъгла. Всеки знае за магистралите на Германия - и за технните системи които предупреждават за състоянието на трафика, времето, но въпреки това верижната катастрофата се случи.
    Така че недейте да храчите и обиждате, а дайте съвет как може да се намали риска при попадане в такива пътни условия.

  35. 35 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    Нямаше ли някаква опция в онова приложение на АПИ за известяване при проблем или ПТП? Или то не работи вече?

  36. 36 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    на магистрала масово не се спазва дистанция.

    причината отчасти е в самите ЗКУ-та (несъобразена с пътните условия скорост и неспазване на дистанция), но голямата вина е на срамния държавен орган Пътна полиция!

    годините беззаконие и рушвети, купени книжки и мутренско каране водят точно до това - масово неспазване на елементарни правила, които просто помагат да стигнеш жив и здрав от точка А до точка Б.

  37. 37 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 1065 Неутрално

    По принцип има и много туристически шофьори дето карат с по 60 на магистрала и са дори по опасни от джигитите. А по второстепенните пътища ми иде да тръгна с Газ и гребло, пълно с лелки и чичковци карат драстично под ограниченията и правят колони, там почват едни нерви..едно натискане да го изпревариш и оп-катастрофа....после кой виновен? Джигита

  38. 38 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2120 Неутрално

    До коментар [#25] от "uq":

    При мъгла се ползват задни светлини за мъгла. Те са с по-наситен цвят и светят по-силно, за да се забелязват по - отдалеч при намалена видимост.
    Също има и предни фарове за мъгла, които са с жълто оцветяване, което до известна степен неутрализира сивкаво-синята дифузия на светлинния регистър.
    А за аварийките, не знам и аз каква е тази мода, предимно при дамите, които праскат аварийки дори и когато решават да се престрояват в друга лента.

    Panta rhei....
  39. 39 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3330 Неутрално

    Хайде сега - системата им виновна! Ганьо балкански е безсмъртен рали шампион,със слаба култура на шофиране. При гъста мъгла се кара БАВНО и ВНИМАТЕЛНО!!! Животът е само един!

  40. 40 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 918 Неутрално

    Така се получава като бързат да режат лентички !!!

  41. 41 Профил на Чичкото
    Чичкото
    Рейтинг: 630 Неутрално

    До коментар [#7] от "DDR":

    казваш го това все едно са се научили така да ползват ексалатор... всеки си прави каквото си иска и накрая: съсипаха я тая държава.... every f**** time!

    Просто изразяваме личното си мнение!
  42. 42 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3865 Неутрално

    До коментар [#14] от "Chubachubs":

    Точно...! Да! Не само в Хърватско има такава маркировка...! Има и огромни указателни табели, с каква скорост да се движиш, в зависимост от това, колко точки виждаш пред себе си. Естествено, нашите велики строители на магистрали, все още не са открили топлата вода...! И не е, като да не се знае, в кои участъци се образуват по-често и по-гъсти мъгли.
    В България, след всеки тежък инцидент, всякакви отговорни фактори и инстанции са на опашка по медиите, за да обясняват, как те не са виновни и нищо не можело да се направи. Между другото, карането по нашите пътища нощно време и в мъгла е много тежко. Маркировка и знаци, почти няма. Всичко е изпочупено, окрадено и неподдържано. Да не говорим за дупки и неравности...! Иначе, на ГЕРБ-аджиите не можеш да им затвориш устите. Голяма работа са... Стане ли беля, покрити като мишки...!

    Бивш tww09306483.
  43. 43 Профил на Чичкото
    Чичкото
    Рейтинг: 630 Неутрално

    Мисля, че трябва да се добави, че масово хората като попаднат в мъгла забравят, че трябва да светнат фара за мъгла, който свети ДОСТА по-силно и спомага да те виждат тези отзад... т.е. до голяма степен това е превенцията. Не някакви си интелегентни системи (управлявани от хора, що за система...) на която сложили ограничение на скоростта 60 и почти всеки си вика: "а тия па на мен ще ми кажат!"

    Просто изразяваме личното си мнение!
  44. 44 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    До коментар [#43] от "Чичкото":

    Масово хората забравят да изключат фаровете за мъгла. Има идиоти, които карат целодневно с включени такива.

  45. 45 Профил на vladivlad
    vladivlad
    Рейтинг: 592 Неутрално

    Ако пред теб няма друго превозно средство, основното правило е да се движиш със скорост, която позволява да се спре в рамките на разстоянието на видимост. Важи и при мъгла и при нощно шофиране.

    Do or do not. There is no try. Yoda
  46. 46 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3865 Неутрално

    До коментар [#26] от "cristo_n":

    Не...! Просто нашата система допуска прекалено много идиоти по пътищата, които знаят, че ще се измъкнат с 50 лева от всякаква неприятност. Такива идиоти си купуват книжки, карат пияни, карат всякакви разпадащи се трошки, такива минават ГТП и си правят евтина застраховка, защото нашата система го позволява. Нашият КАТ има по-скоро статистически функции...! Никаква идея за превенция. Никаква идея за ефективен контрол. Никаква идея за ефективни санкции. Нищо...! Затова, такива идиоти са масово по нашите пътища...!

    Бивш tww09306483.
  47. 47 Профил на yph43590585
    yph43590585
    Рейтинг: 64 Неутрално

    Тоя миндил тая сутрин го гледах и се отвратих... 100% съм сигурен, че тоя е дърт комунист, личи му. Виктор му зададе няколко много точни въпроса, а той се чудеше само как да върти. Накрая се измъкна с нещо от сорта, колко милиона дали за мантинели.... Нали тия мантинели се правят от фирми на "техни хора", ама за интелигентната система трябва акъл, а те са само по усвояването. Аман от тия некомпетентни-милиционерски истории...

  48. 48 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3865 Неутрално

    Е-е-е-е-е...! Все пак да не забравяме, че имаме чисто нова Агенция по пътна безопасност! Тази агенция, следва да работи за намаляване жертвите по пътищата и за пътната безопасност. Та, къде е шефката на тази Агенция да сподели, колко бюджетни пари са излапали до момента и какво точно са свършили...! Или са заети, точно в този момент, да пишат стратегии, планове и отчети...?!?

    Бивш tww09306483.
  49. 49 Профил на vrg12588151
    vrg12588151
    Рейтинг: 12 Неутрално

    До коментар [#5] от "hamiltonf":

    Помисли малко! Става дума за верижна катастрофа. Дори и без мъгла, когато трябва да спреш ектремно бързо и автомобила пред теб е спрял, когато започнеш да спираш вече е късно. Има огромна разлика със ситуация, в която движещ се пред теб автомобил спре рязко, защото и той има спирачен път и това ти дава шанс да реагираш. При верижните катастрофи уви в най-добрия случай само втората кола има някакъв реален шанс да реагира. Да не говорим при видимост 4-5 метра.

    kantona
  50. 50 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1679 Неутрално

    До коментар [#23] от "hamiltonf":Покйажи ми къде в закона ГРАМОТНИКО пише, че при мъгла се кара на аварийни? Член, и алинея? Знаеш ли аз какви коли и камиони съм карал и от колко години съм зад волана?
    —цитат от коментар 25 на uq


    Чл. 22. ЗДП:
    (3) На водача на моторно превозно средство е забранено да се движи с ниска скорост без включени аварийни светлини.

  51. 51 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1679 Неутрално

    Дори работеща информационна система нямало да предотврати катастрофата на "Струма"
    ---------------------------------------------------------------

    Да напомня: няма информационна система, която да сломи спортния дух на българския автомобилен състезател, който е убеден, че правилата важат единствено за другите и карането със 100+ в мъгла е нещо съвършено нормално пилото с неговите качества.

    Който не вярва в горенаписаното - нека попита българските крайпътни дървета, те имат много истории за разказване!

  52. 52 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1150 Неутрално

    При такава гъста мъгла ни да спреш ни да не спреш. Трябва да се кара относително бавно - да кажем 60.
    —цитат от коментар 3 на Веселин Дечев

    Няма правило за скоростта.
    Кара се, с колкото е възможно.
    Няколко пъти съм попадал в толкова гъста мъгла, че се е налагало да сваля прозореца и да гледам надолу, за да карам с 10-15 км/ч на 30-40 см. от осовата линия - единствения ориентир, който можех да видя.

  53. 53 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    До коментар [#3] от "Веселин Дечев":
    Записа се и в тази тема.
    60 км/ч е висока скорост за мъгла. Кръстовища на междградски път с отлична видимост са ограничени до 60. Карали със 60, затова няма жертви с изключение на човека който е бил на платното.

  54. 54 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1150 Неутрално

    По принцип има и много туристически шофьори дето карат с по 60 на магистрала и са дори по опасни от джигитите. А по второстепенните пътища ми иде да тръгна с Газ и гребло, пълно с лелки и чичковци карат драстично под ограниченията и правят колони, там почват едни нерви..едно натискане да го изпревариш и оп-катастрофа....после кой виновен? Джигита
    —цитат от коментар 37 на b0b069

    Аре, поредния умник...
    Какво предлагаш, бе мозък, да забранят на лелките и чичковците да шофират, че да може нерваците с високо самомнение като теб да се пребивате по-успешно?

  55. 55 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1837 Неутрално

    Спрете с тези табели! Не те натискат педала на газта! Малоумника влиза в мъгла с видимост 10 м и продължава да кара със 100 км!!!!! И господ не може да го опази.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  56. 56 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 878 Неутрално

    Катастрофа не само на магистрала "Струма", но и за цялата ни нещастна Родина, МОЖЕ ДА БЪДЕ ИЗБЕГНАТА САМО СЛЕД КАТО ВИ ИЗРИТАМЕ ОТ ВЛАСТТА.
    Нещастни Гробари.

  57. 57 Профил на Тиква загубена
    Тиква загубена
    Рейтинг: 1394 Неутрално

    Че какво построено от ГЕРБ работи?

    Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!
  58. 58 Профил на Неизвестен Извършител
    Неизвестен Извършител
    Рейтинг: 954 Неутрално

    "работеща информационна система нямало да предотврати катастрофата на "Струма"
    То и без магистрала Струма поданиците Му пак щяха да стигат до Гърция.

  59. 59 Профил на Умнокрасив
    Умнокрасив
    Рейтинг: 687 Неутрално

    Как информационната система ще очовечи диваците зад волана, избиващи комплекси за малоценност с дивашко шофиране?
    —цитат от коментар 1 на Незнайко в Слънчевия град


    Разбира се, винаги са виновни водачите, най-малкото, защото в закона има един термин "Съобразена скорост" - така винаги, дори и с 20 да караш, скоростта е не съобразена, ако се случи ПТП. Иначе пътищата са ни отлични, както и контролните органи, които честно и съвестно се грижат за безопасността по тях, а не се крият по храсти и шубраци с идеята да изпълнят плана за налагане на глоби, че бюджет трябва да се пълни...

    No Pain No Gain
  60. 60 Профил на През прокуракура ми е
    През прокуракура ми е
    Рейтинг: 248 Неутрално
  61. 61 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1837 Неутрално

    Катастрофа не само на магистрала "Струма", но и за цялата ни нещастна Родина, МОЖЕ ДА БЪДЕ ИЗБЕГНАТА САМО СЛЕД КАТО ВИ ИЗРИТАМЕ ОТ ВЛАСТТА.Нещастни Гробари.
    —цитат от коментар 56 на ppopov_67


    Като изритаме гробарите..... Корни Лъжата или Бойкиев ще седи във всички коли и ще натиска спирачката на малоумниците да не се трепят???

    Русия- проказата на планетата Земя.
  62. 62 Профил на monk007
    monk007
    Рейтинг: 1368 Неутрално

    ""Тоя миндил тая сутрин го гледах и се отвратих... 100% съм сигурен, че тоя е дърт комунист, личи му. Виктор му зададе няколко много точни въпроса, ""===========Напълно си прав познавам го от Кремиковци работеше я РМЗ началник смяна типичен комунист .

  63. 63 Профил на regular_observer
    regular_observer
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Прилича на Ларгото: платено и усвоено, ама недовършено.

  64. 64 Профил на Emil Tsanev
    Emil Tsanev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#20] от "uq":

    И в други държави е направено е на подобен принцип - мисля че в Белгия беше с някакви стрелкички на асфалта - трябва да виждаш на пътя тези стрелкички като дистанция...нещо подобно беше и естествено работеше :-)

  65. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  66. 66 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4016 Неутрално

    Чугунени простотии в Булгаристан!
    У нас най-много в ЕС се вика и крещи за война по пътищата, стотици куки и камери дебнат по пътищата, а разрешената скорост по магистралите е 140 км вместо 120, или 130
    България е единствената южна страна с толкова сериозен контрол за зимни и летни гуми, и една от малкото, в която се толерира продажбата на изтъркани гуми втора ръка.
    Няма да коментирам пушещите дизелови трошки, току-що минали ГТП.

  67. 67 Профил на plf
    plf
    Рейтинг: 403 Неутрално

    В Швейцария камерите са на всеки километър. Заедно с доста други датчици.

  68. 68 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Тогава каква е файдата? Правено, недоправено...
    —цитат от коментар 2 на DDR


    Както винаги, файдата е в поредните пари, които шайката на сикаджията е окрала.

    Никога повече мутри начело на България.
  69. 69 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    Няма да предотврати, това е сигурно. Единственият начин е, рали състезателите по пътищата, които стават все повече защото няма адекватни наказания за тях, да се качат на трупчета завинаги.

    мурзилка
  70. 70 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 986 Неутрално

    Има шофьори, които нищо не ги интересува.

    Нямало сигнализация. А не вижда ли, че нява видимост. Един случай с мен. Пътувам за Благоевград. Пред Дупница страшна мъгла - видимост 10 - 15 метра. Включих светлините, фаровете за мъгла и аварийните. Карам с около 60. И изведнъж покрай мен профучава БМВ минимум със 100 и без светлини. Та на този кой ще му е виновен. Сигнализацията ли? Даже и да спреш, пак ще те отнесът. Ужас.

  71. 71 Профил на coffee.bean
    coffee.bean
    Рейтинг: 559 Неутрално

    Дончо Атанасов - дядоооооо, вместо да харчите пари за някаква система с камери, та и заплати на диспечери и какви ли не глупости - то вземете да уширите с още една лента магистрала Тракия от София до Пловдив. Сегашното трасе с две ленти (защото третата не се ползва) е крайно недостатъчно и е предпоставка за катастрофи, защото е тясно. Като бърз вариант - премахнете аварийната лента и я направете нормална лента (на някои участъци е така).

  72. 72 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1679 Неутрално

    Какво предлагаш, бе мозък,
    —цитат от коментар 54 на Yotce


    Излишни нерви, с тези проблеми успешно се справят крайпътните дървета и насрещните тирове и автобуси.

  73. 73 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 751 Неутрално

    До коментар [#3] от "Веселин Дечев":

    Ами за това трябваше да има ограничение на скоростта преди участъка с мъгла. Като не ти работи системата, има подвижни платформи със знаци, които могат да се ситуират на подходящото място. Системата им не работи, обаче показва, че разрешената скорост е 140км. Как в този случай да намалиш до 60км. като не знаеш кой ще се забие в теб, спазвайки ограничението от 140км. И от вчера са се разпищяли, как шофьорите трябвало да съобразят скоростта. Тези от АПИ и пътна полиция трябва да ги пуснат по магистралата с по едно фенерче и да сигнализират водачите, които карат със 140км. в мъглата, че трябва да намалят до 50км. примерно. След като системата им не работи и нямат знаци, с които да ограничат временно скоростта, така е редно да се направи.

  74. 74 Профил на hpc11598060
    hpc11598060
    Рейтинг: 32 Неутрално

    Без очила нямаше и да я прочета.

  75. 75 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1081 Неутрално

    По тази логика, катастрофиралите и от спирачки са нямали нужди. Да не би да си им помогнали!

  76. 76 Профил на Чичкото
    Чичкото
    Рейтинг: 630 Неутрално

    До коментар [#44] от "truly":

    аз говорех за тези отзад, не съм видял чак пък много да карат постоянно с тях...

    много карат с включени фарове за мъгла, тип халогени отпред, да... но те не пречат чак толкова много, особено през деня.

    Просто изразяваме личното си мнение!
  77. 77 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    До коментар [#1] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Точно това щях да пиша.

    Настана идиотизъм като при западняците.
    Нищо не виждам, но нали съм на магистрала мога да намаля до 90 км/ч.

    Не знам какво са си мислили тия, които са се натресли в предният.

    Първият не виждам как би могъл да е виновен.
    Впрочем той май е мъртвият. Човека опитал се да спре идиотите каращи бързо.

    Аз съм системен нарушител на ЗДП, както тук във форума. Рецидивист съм.
    Обаче не съм идиот.

    Според мен същинсткият идиот на пътя не е този, който кара със 150 км/ч., а този, който кара с 70 км/ч., но няма видимост. Дали мъгла или завой при ясно време е все тая.
    Води до едно и също.....до меле и убити.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  78. 78 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    До коментар [#44] от "truly":


    До коментар [#43] от "Чичкото":Масово хората забравят да изключат фаровете за мъгла. Има идиоти, които карат целодневно с включени такива.
    —цитат от коментар 44 на truly


    Това го правят за да им светят повече лампички по таблото.
    Аз не виждам как ще забравиш при положение, че има в повече една лампа на таблото свети и си свети.

    Мотористите....и моторист бях......масово забравяме мигачите, защото те сами не се изключват, а лампичката, която показва, че мигача свети не се вижда през деня. Това е друга работа.

    В Шумен видях как полицаи глобиха селски кмет, защото фара за мъгла на тъпият селяндур си свети. Мене ме проверяваха май за светлини и спряха и него. Затова видях. Че и тъпака започна "ама съм кмет на еди кое си село". Полицайчето хладно му каза, че въобще не му пука какъв е.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  79. 79 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1990 Неутрално

    Разбира се,че и информационната система не може да предотврати катастрофите,когато зад волана стоят малоумници,които се смятат за големи шофьори и не се съобразяват с пътната обстановка.

  80. 80 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    До коментар [#3] от "Веселин Дечев":

    Не се знае дали и 60 не е много Дечев.
    Всъщност знае се, много е.

    РазсъждавайТЕ в метри в секунда.
    60 км/ч. по простото пилотско правило са 16 метра в секунда.
    Сега смятай за колко време можеш да спреш. Ако от 60 км/ч можеш да спреш за четири секунди ще изминеш.....колко Дечев....? 16х4=64...махаме малко за да излезе сметката.

    Ще изминеш 60 МЕТРА. Видимостта е била....без да знам, не повече от 20 метра.

    Ако беше там Дечев щеше да си от тия ударил предния, а не от тия, в които се е блъснал някой карал с 60 км/ч.



    Делиш на 4 и слагаш малко отгоре.
    Иначе правилото е метри в секунда да си ги обърнеш в км/ч , ако искаш.
    Примерно ти кажат, че има вятър 22 м/секунда. Умножаваш по 4 и става 88 км/ч.
    И вадиш десетицата. Значи можеш да си кажеш, че вятъра е 80 км/ч грубо.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  81. 81 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8658 Неутрално

    Една работа не свършиха , като хората, докрай.

  82. 82 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    До коментар [#54] от "Yotce":

    Прав е. И не са лелки и чичковци винаги. Въобще не.
    Задръстват движението.

    Кръглият СИН знак с написана скорост на него трябва да го има по нашите пътища.
    Означава "Задължителна МИНИМАЛНА скорост".
    Когато пише 80 на него, но радара отчете 60 км/ч. акта или глобата трябва да е точно колкото и за превишаване на скоростта с 20 км/ч.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  83. 83 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    До коментар [#81] от "Роси":

    Прочети пост № 80 и съветвай хората, които те возят да правят тази проста сметка.
    Ако ти шофираш също го прави.

    Тая система и да работи и да не работи е все тая.
    Мъглата е ЯСНО видима. Не ти трябва система за да разбереш това.
    И системата няма как да те спаси.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  84. 84 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    До коментар [#73] от "zlo38528262":

    30 км/ч. е трябвало.

    МАСОВО бъркате, защото не знаете как се изчислява колко ти е спирачният път.
    Тоест, когато видиш, че трябва да спреш колко секунди ще са ти нужни.

    От катастрофата не видях удар с повече от 70 км/ч. Има нанизали се и от това по-предният е смачкан като от удар с по-голяма скорост, но не е била голяма.

    МАСОВО са разсъждавали като повечето коментиращи тук.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  85. 85 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    До коментар [#70] от "evtimvz":

    Да.
    Остава си проблем не ТИ да слушаш разума, а този, който не го слуша главата като цяло.

    Всеки има такъв случай през 2016-та. Гърлето беше бременна с първото ни дете и летя към Варна, защото закъснявахме за часа при гинеколожката. Знам, че със 160 км/ч. ще стигна за около 35 минути и това и правя. Доколко е правилно е друг въпрос. Друго имам предвид сега.

    Пред нас е станала катастрофа, но аз още не знам. Летя си в лявата лента, а пред мен още трима или четирима, но държим една скорост и не се нервим.

    Добре, че Гърлето ми каза отпред сякаш има спрели коли. Набих спирачките секунда преди тоя пред мен. Ако не бях го направил щях да се блъсна в него, защото закъснението, докато му видя стоповете щеше да е фатално при тази скорост и малка дистанция. Обаче имах нови летни гуми и добри спирачки.

    Спряхме. Спряхме, но тия зад нас не караха с 80 и го знаех. Гърлето каза добре, че спряхме.
    Казах и, че следващите 2 минути са опасни. Нищо не е свършило. Слава Богу всички успяха да спрат зад нас.
    А куките тъпи седят при ударените коли. Поне единият трябвало да иде 500 метра назад и да маха безсмислено палката за да намалим поне.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  86. 86 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1593 Весело

    Много груба сметка показва следното:
    Спиране:
    За 1 секунда намаляваме скоростта с 20 км/ч
    Трябват 2 секунди за реакция + сработване на спирачната система.
    Следователно, за да спрете безопасно ви трябват 3 секунди при скорост 20 км/ч.
    Гледате предмет като изплува от мъглата и броите.
    3 секунди при 20 км/ч
    4 секунди при 40 км/ч
    5 секунди при 60 км/ч

    Това е при СУХ асфалт. Рядко е такъв в мъгла. По точно е да удвоите времето за спиране:
    4 секунди при 20 км/ч
    6 секунди при 40 км/ч
    10 секунди при 60 км/ч

    Най-грубо при 40км/ч изминавате 50м за 4 секунди, т.е. видимост от 50м предполага 40 км/ч. Видимост от 25м изисква 20 км/ч на СУХ асфалт!!!!!

    В мъгла, дето "с нож да я режеш", видимостта е 10 м. За да избегнете сблъсък със предмет на пътното платно ви трябва да... ходите, а не да карате. ;)

  87. 87 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    До коментар [#86] от "puknatastotinka":

    Точно. Май така трябва да се дава на матриала. В таблички.
    Аз дадох как да се пресметне в пост № 80.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  88. 88 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    До коментар [#71] от "coffee.bean":

    И като махнат аварийната лента къде ще сменяш гуми бе?
    Малко мисъл трябва и повечко опит.

    Една тайна да ти издам. На колите понякога и нови гуми се пукат.

    Карам само с нови гуми "Нокиян". Свикнах с години да не пукам гуми. Наистина не се пукат, докато......не се спукат. Един болт явно от камион се наби и толкова. Къде да я сменя с резервната?

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  89. 89 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10879 Неутрално

    На младите им дай високи скорости, на пътя трябва ум и разум и без нерви, както и спазване на дистанция.

  90. 90 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 628 Неутрално

    "Дори работеща информационна система нямало да предотврати катастрофата на "Струма""

    т.е. е невъзможно
    1) някой катастрофирал да се обади за да предупреди и да сложат 3 възклицателни на таблото
    2) системата да разпознава номерата на колите все едно за глоба, но да почва да пищи като започнат масово да изчезват в нищото между две камери.
    3) още нещо, което не ми идва на ум в момента.

    ми, добре.

  91. 91 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    До коментар [#90] от "vstoyanov":

    И десет възклицателни да сложат на дирижабъл над пъта идиотите няма да намалят.

    Виж пост № 80 и № 86.
    Сметнали сме го. Математиката не лъже.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  92. 92 Профил на csx30583975
    csx30583975
    Рейтинг: 420 Неутрално

    От АПИ са прави в преценката си - не инфраструктурата, а мъглата, е главният виновник за ПТП-то, надявам се да го осъзнаете!

  93. 93 Профил на csx30583975
    csx30583975
    Рейтинг: 420 Неутрално

    Бойко Борисов трябва да сме му благодарни, че ни е направил такива хубави пътища .... не ми се мисли какво щеше да стане ако това беше някой лош път ...

  94. 94 Профил на csx30583975
    csx30583975
    Рейтинг: 420 Неутрално

    Нека да се молим за хората, които са в болницата .... но някои шофьори трябва определено да се научат как да карат в мъгливо време!

  95. 95 Профил на csx30583975
    csx30583975
    Рейтинг: 420 Неутрално

    Заради некадърността на шофьорите се случват такива трагедии... това е просто позорно!

  96. 96 Профил на csx30583975
    csx30583975
    Рейтинг: 420 Неутрално

    След това някой обвинява инфраструктурата, абе я сиктир! Не ви ли е срам?! Всичко е в мъглата, еййй!

  97. 97 Профил на csx30583975
    csx30583975
    Рейтинг: 420 Неутрално

    Това, което трябва да стане е, че шофьори, които не могат да карат в тежки условия, трябва да си стоят у дома

  98. 98 Профил на csx30583975
    csx30583975
    Рейтинг: 420 Неутрално

    Не може просто така да убиваш хората по пътищата, защото не можеш да караш на мъгла! Това е просто нелепо!

  99. 99 Профил на csx30583975
    csx30583975
    Рейтинг: 420 Неутрално

    И запомнете още нещо! Г-н Борисов на ръце трябва да го носите, човекът подобри цялата ни пътна инфраструктура!

  100. 100 Профил на csx30583975
    csx30583975
    Рейтинг: 420 Неутрално

    Няма по-добър премиер от Бойко, защото той за разлика от останали политици мисли преди всичко за другите!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK