Търсенето на нови дизели през 2018 г. спада с над 18% в ЕС и с 0.3% в България

България впечатлява като ръст на продажбите на електромобили, но не и като бройки

© Цветелина Белутова, Капитал

България впечатлява като ръст на продажбите на електромобили, но не и като бройки



Търсенето на нови дизелови автомобили в страните от ЕС през миналата година е намаляло с 18.3% до почти 5.41 млн. автомобила. В България продажбите на колите на това гориво остават почти на нивата от 2017 г., като при купени 19 707 бройки спадът е едва 0.3%. Това показват данните на Асоциацията на европейските производители на автомобили, разпространени днес.


В същото време интересът към колите на бензин в ЕС нараства с 12.8% до 8.53 млн. бройки. В България продажбите на автомобили на това гориво скачат с 15.6% до 18 795.


През последното тримесечие на миналата година делът на продажбите на дизелови автомобили в страните от ЕС пада до 34.1% при 41.2 на сто година по-рано. Сериозен ръст в този период се забелязва на покупките на автомобили, използващи алтернативни горива - 21.1%. Най-сериозно нараства търсенето на електромобилите - 33.1%, докато за хибридите то е 31.1%.




Поглед към цялата година показва скок на търсенето на електромобили с 53.2%, като от тях са продадени малко над 150 хил. бройки. България е сред страните със сериозен ръст, като, ако през 2017 година са купени 68 електромобила, през миналата те са 194 (185.3%). Основна заслуга за ръста има услугата със споделени автомобили "Спарк", която разшири автопарка си с близо 100 автомобила през миналата година.


По-голям ръст в продажбите на електромобили от България имат други източноевропейски страни като Латвия (231%), Естония (236%) и Румъния (221%).


При зареждащите се от контакти хибриди търсенето в България спада с 31.6% (26 срещу 38 автомобила), докато в страните от ЕС ръстът е 26.1% с купени 151 844 бройки.


При традиционните хибриди се отчита ръст на покупките с близо 40% в България (1600 бройки) и 35.6% за ЕС (578 620). Като цяло през миналата година в България са купени близо 40 хиляди нови автомобили, което е ръст от около 10%. В страните от ЕС продажбите са 15.2 млн. и остават на нивата от 2017 година.

Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Въпреки всичко в Европа продължават да произвеждат дизелови автомобили. Защо?

    Иначе не е изненада, че пазарът на електричките остава смешен, дори при голямата подкрепа от джобовете на данъкоплатците.

  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    Очевидно И този урок за съжаление ще научим късно и по трудният начин!!!

  3. 3 Профил на paralelepiped
    paralelepiped
    Рейтинг: 455 Неутрално

    Простички сме си доста и явно все още не се замисляме за последиците от канцерогенния дизел.

  4. 4 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3431 Неутрално

    Повечето европейци са обезпокоени, че централните части на големите градове ще станат недостъпни за дизелите. Предполагам, че това е един от най-сериозните доводи за успеха на бензиновите автомобили. А електричките? Интересът към тях се увеличава, дори и у нас.

  5. 5 Профил на стафилокок
    стафилокок
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    Съвременният дизел (евро 4 и нагоре) е много по-екологичен от бензиновоя двигател! Всичко останало е лобизъм и глупости!

    Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.
  6. 6 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1278 Неутрално

    Дневник, може ли да обясните смисъла на думата "търсене", когато говорите за продажби? Прождажбата означава, че търсенето и предлагането са се срещнали, така че търсенето е само част от картинката. Друго интересно - като изключим електричките на Спарк, колко от останалите 94 нови електромобила в България са закупени от частни лица и колко от фирми? И колко електрически автомобила са били купени в чужбина и само регистрирани тук?

  7. 7 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 614 Неутрално

    Съвременният дизел (евро 4 и нагоре) е много по-екологичен от бензиновоя двигател! Всичко останало е лобизъм и глупости!
    —цитат от коментар 5 на стафилокок


    Напълно съм съгласен, че всичко е лобизъм и глупости. Спадът на дизеловите продажби е точно поради страх, че доста градове ще ги забранят. А би било правилно да се забраняват всички автомобили под определен евро стандарт. Електричките имат още доста дълъг път да извървят докато се наложат като масово превозно средство, но има голяма доза оптимизъм в тази посока. Например се носят слухове, че БМВ работи по модел с кодово име i7, който ще има пробег над 600км, което вече ще накара доста хора да се замислят, но от друга страна, едно че самите коли са доста скъпи, второ, че гледах ценовите схеми на Audi за e-Tron за ползване на бързо зарядните станции. Доста солено: https://www.zap-map.com/audi-launches-e-tron-charging-service-in-europe/

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  8. 8 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 414 Любопитно

    Простички сме си доста и явно все още не се замисляме за последиците от канцерогенния дизел.
    —цитат от коментар 3 на paralelepiped


    Канцерогенен?!? А дали не е и радиоактивен? Щото ония ден на пазара казаха, че причинявал и косопад, подагра и хроничен запек.

  9. 9 Профил на ee3Si
    ee3Si
    Рейтинг: 238 Неутрално

    Германците първи ще си научат урока по трудния начин ако минат на ел. автомобили. В момента никой там не се замисля ако трябва да пътува от Мюнхен до Хамбург примерно (около 900км) взима се за 7-8 часа при добро планиране на часовете за пътуване, 9-10ч. със задръствания. С ел автомобил това ще е 2 дена път и едно междинно преспиване. За бизнес пътувания има алтернатива - самолет, влак?, но за ваканционни пътувания, включително уикенд пътувания (които са много популярни в Германия) или ще трябва да си ползват дизелите или да си предвиждат по няколко дена допълнително за път - голямо еко щастие ще настане. Пък като стигнат до изхвърляне и рециклиране на свършили батерии - тогава проблема с радиоактивните отпадъци от ядрени централи ще им се стори като доста дребна закачка....

  10. 10 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1328 Любопитно

    До коментар [#9] от "ee3Si":

    Айде да обосновеш нуждата от преспиване в крайпътен хан.
    Може би заради това да почине хайванчето.
    Ама така е било преди два века.
    Явно историята ти е хоби.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  11. 11 Профил на TzZar
    TzZar
    Рейтинг: 792 Неутрално

    До коментар [#3] от "paralelepiped":
    и в главата си паралепипед, дизеловите с евро 6 са в пъти по екологични от бензинките, а ако се гледа въглеродния отпечатък, са по екологични и от електричките на тесла

    Тиква под наем.
  12. 12 Профил на TzZar
    TzZar
    Рейтинг: 792 Разстроено

    До коментар [#11] от "TzZar":
    пардон ,паралелепипед

    Тиква под наем.
  13. 13 Профил на ee3Si
    ee3Si
    Рейтинг: 238 Неутрално

    До коментар [#9] от "ee3Si":Айде да обосновеш нуждата от преспиване в крайпътен хан.Може би заради това да почине хайванчето.Ама така е било преди два века.Явно историята ти е хоби.
    —цитат от коментар 10 на dedoliben


    Ами след 400-500км (ако ги мине) електричката трябва да се зареди - минимум 3-4 часа до пълен заряд за още толкова км. И всичко това в икономичен режим - скорости до 100-110км/ч, без много фарове отопление климатизация и т.н., т.е. пътуване през нощта е почти изключено. Друг фактор е дали ще намери от мощните зарядни станции, щото по маломощните и за 8 часа не могат да те заредят. Така че връщането към навиците от преди 2 века ще е неизбежно...

  14. 14 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 836 Весело

    Търсенето на дизели пък в пернишко се увеличава :-)

  15. 15 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    До коментар [#1] от "SS": "Иначе не е изненада, че пазарът на електричките остава смешен, дори при голямата подкрепа от джобовете на данъкоплатците." Абе какви електрички бе! Това са градски коли! Оня ден бях на Априлци и Троян. Ако ми падне батерията заради големия студ докато съм на хижа Тъжа кой ще идва да ми оправя колата? И как ще си заредя колата? От соларките на хижата??? Да, докъм лятото ще стане!

    В Русия съм! В Русия съм!
  16. 16 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1277 Весело

    До коментар [#9] от "ee3Si":

    "С ел автомобил това ще е 2 дена път и едно междинно преспиване. З"

    Има решение - като бутилките за битова газ. Връщаш една, дават ти нова. Батериите остават собственост на фирмата със зарядните станции.
    Сега искам 7 милиона евро за консултацията.

    В Русия съм! В Русия съм!
  17. 17 Профил на ee3Si
    ee3Si
    Рейтинг: 238 Неутрално

    До коментар [#16] от "Веселин Дечев":

    и още 3М, да ги закръглим на 10, ще ти дам ако кажеш къде в Европа се предлага тази услуга и за кои точно автомобили?

  18. 18 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3431 Неутрално

    До 15, гламавия Веско
    "Ако ми падне батерията заради големия студ докато съм на хижа Тъжа кой ще идва да ми оправя колата? "

    Веско, проблемът е в първата минута, когато заради студа батерията е "загубила" 10-15% от мощността си. Но в момента в който тръгнеш (а това е електромотор, който и при 20% заредена батерия ще тръгне), температурата на батерията се повишава, и работата й се нормализира.
    Мога да те уверя, че в Канада има много повече електрички отколкото в юга на Европа.

  19. 19 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 256 Неутрално

    До коментар [#18] от "historama":

    една електричка и 3 големи бензинови пикапа в гаража.

  20. 20 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2064 Неутрално

    Трябва незабавно да забранят дизеляците в центъра на София, да гледам сеира на тъпите чичаци с 20-годишните мерцедеси.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  21. 21 Профил на wawa
    wawa
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#13] от "ee3Si":

    Отделно, ако и ръстът на продажби на електроавтомобили е по-голям и изгражданите станции за зареждане не му смогнат, това може да доведе до опашки от чакащи за зареждане автомобили. Едно е зареждането да отнема 5-10мин. като конвенционален автомобил, друго е 0,5-1 часа, което съм чел, че е нужно за Теслите, или пък както твърдите - 3-4 часа за автомобил.
    Нали не мислите, че токът може да се пренася с цистерни до новоизградена станция на магистаралата. Изгражда се високоволтова линия. Това може да отнеме години.

  22. 22 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1277 Любопитно

    До коментар [#17] от "ee3Si":

    За автомобили не. За битовите бутилки.
    Но може да се направи и за автомобилите.
    Но това значи стандарт при проектирането на електромобилите.

    В Русия съм! В Русия съм!
  23. 23 Профил на ee3Si
    ee3Si
    Рейтинг: 238 Неутрално

    До коментар [#22] от "Веселин Дечев":

    Най малкото стандартизирани батерии за всички марки автомобили. Но дори и това няма да е достатъчно - поне за момента технологиите на батериите се развиват с доста бързи темпове и това което е актуално сега след 1-2 г. ще е тотално подменено. Това изключва някой здравомислещ да инвестира милиони или милиарди в станции с батерии за замяна при положение, че след 2 г. трябва още толкова ресурси да вкара в новите видове батерии - тази схема е приложима за нещо което не се развива, както газовите бутилки примерно. Аз ползвам в момента газовата бутилка за къмпинг на тъщата от преди 30г. и тя си е съвсем актуална и днес.
    Система със станции за замяна на батерии (Better Place ) е била въведена в Израел преди няколко години и е фалирала в рамките на под 5 години, въпреки милионите инвестирани в нея...

  24. 24 Профил на ee3Si
    ee3Si
    Рейтинг: 238 Неутрално

    До коментар [#21] от "wawa":

    Този проблем със зарядните станции е доста сериозен и до голяма степен е като параграф 22: Една мощна станция която може да зарежда примерно 10 автомобила за 0.5 до 1час трябва да може а дава поне около 10х100А=1000А (или 10Х100КВт=1000КВт). Такова захранване никоя бензиностанция няма, трябва да се направят отклонения от високоволтовата мрежа и подстанции до всяка бензиностанция. Ама ако автомобилите са много това няма да стигне, значи поне трябва да се предвидят поне 20-30 автомобила на час да могат да зареждат. В момента автомобилите са малко и не са оправдани такива големи инвестиции за инфраструктура. Ако се увеличат автомобилите, тогава 20-30 автомобила на час ще е крайно недостатъчен капацитет и опашките за зареждане ще са апокалиптични и пак ще трябва да се чака по няколко часа да се освободи чарджър. И всичко това ако някой реши да инвестира. А за проблема от къде ще дойде всичкия този ток никой не споменава - всичко е прекрасно докато има 1-2% електрички. Ако станат дори 10% електропреносната мрежа ще изгърми, дори да има налични производствени мощности, а то няма и тепърва ще намаляват (Германия затваря поетапно АЕЦ, следват тецовете), за България също много хора твърдят чè не ни трябват нови мощности, пък ще ни накарат да спираме ТЕЦ-овете....

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  26. 26 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 1749 Неутрално

    До коментар [#24] от "ee3Si":

    остай, остай, че ей сега ще ти наскачат "умните и красивите" либерали да ти обясняват каква руска подлога си и колко си неразбиращ, за да говориш такива неща за бъдещето на автомобилите. :-) Освен това изобщо не си еко, био и куул!! :-)

  27. 27 Профил на ee3Si
    ee3Si
    Рейтинг: 238 Неутрално

    До коментар [#26] от "xox55541929":

    Абе аз съм голям фен на ускорението за 2-3 сек от 0-100км/ч и безшумното придвижване, ама като ел.инженер си задавам много въпроси, на които до сега не съм получил ясни и еднозначни отговори - само добри пожелания и мечти

  28. 28 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 614 Неутрално

    До коментар [#26] от "xox55541929":Абе аз съм голям фен на ускорението за 2-3 сек от 0-100км/ч и безшумното придвижване, ама като ел.инженер си задавам много въпроси, на които до сега не съм получил ясни и еднозначни отговори - само добри пожелания и мечти
    —цитат от коментар 27 на ee3Si


    Може би отговори на някои от въпросите:
    https://www.cnbc.com/2019/02/06/aaa-confirms-what-tesla-bmw-nissan-ev-owners-suspected-of-cold-weather.html

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  29. 29 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9913 Неутрално

    В България скоро няма да има статистика защото бройката ще стане 1

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  30. 30 Профил на carpe_diem_
    carpe_diem_
    Рейтинг: 423 Неутрално

    всичко е прекрасно докато има 1-2% електрички. Ако станат дори 10% електропреносната мрежа ще изгърми, дори да има налични производствени мощности, а то няма и тепърва ще намаляват (Германия затваря поетапно АЕЦ, следват тецовете), за България също много хора твърдят чè не ни трябват нови мощности, пък ще ни накарат да спираме ТЕЦ-овете....
    —цитат от коментар 24 на ee3Si


    За да произведеш литър бензин или дизел, ти трябват към 1-2 квтч електроенергия. Стига ти да минеш между примерно 7 и 20 км, според зависи каква кола караш.
    Една електричка с 1-2 квтч електроенергия минава... Между 7 и примерно 15 км според зависи от електричката и това къде я караш.
    Така че и при 100% електрички потреблението на ток няма да се промени съществено.

    Виж, за преработката на разпределителната мрежа съм съгласен - там ще трябва. Ама това няма да стане от днес за утре. Все още в БГ има под 1000 електрички и все ми се струва че и след 10 години няма да има повече от примерно 100 000. Докато станат 3 милиона, ще минат поне 30-40 години.

    Дотогава може да почерпим опит от хамериканците - има суперчарджъри за по 50 Тесли да зареждат с по 120 квт едновременно. Ще ги питаме как става, едва ли е извънредно сложно.

    Бавно се развива този сектор, ама няма връщане назад вече, ми се струва. Колкото и форумните дизел-фенчета да упостват - за радост, не зависи от тях.

  31. 31 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 481 Любопитно

    Съвременният дизел (евро 4 и нагоре) е много по-екологичен от бензиновоя двигател! Всичко останало е лобизъм и глупости!
    —цитат от коментар 5 на стафилокок


    Името ти подхожда напълно. Стафилококите могат ли да четат?
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Diesel_exhaust

    До коментар [#3] от "paralelepiped":и в главата си паралепипед, дизеловите с евро 6 са в пъти по екологични от бензинките, а ако се гледа въглеродния отпечатък, са по екологични и от електричките на тесла
    —цитат от коментар 11 на TzZar


    Дизелите Евро 6 в реални условия не успяват да покрият нормите за азотни окиси, които са заложени в Евро 4.
    https://goo.gl/images/xY3gMq

    Stef
  32. 32 Профил на carpe_diem_
    carpe_diem_
    Рейтинг: 423 Неутрално

    Да, и аз мислех също да драсна две-три думи за екелогичността на дизелите.
    Проблемът преди 20-ина годин тръгна от това, че се гледаше само CO2 и там несъмнени дизелите са с по-добри показатели.

    Но при азотните окиси, които пряко ни влияят на здравето (негативно нали все пак, някой да не си помисли нещо друго) нещата са супер трагични. И успявайки да покрият лабораторните тестове, всички си мислеха, че всичко е наред. И никой не се сещаше да направи измерване в реални условия

    Ама не ти трябва лабораторен тест да усетиш минавайки покрай тракащ дизел (каквото и Евро да е) при безветрие каква задушлива смрад се стеле наоколо.
    Това е проблемът. И тъпото е, че даже и да отговаря наистина и в реални условия на нормите, след няколко години нещата стават по-зле. Докато бензиновите по-дълго време си държат стандарта.

    А при лъжещите производители и при лабораторни тестове, се оказа, че под 17 градуса целзии, колите им бълват десетки пъти повече смрад от заложения стандард. Ха сега си представете как при 60-70% от населението на Европейския съюз например как през над 90% от времето през годината температурата на въздуха е под 17 градуса (не гледайте само максималната, ако може)

    А за в нашата държава, където масово се режат катализатори и се затапват ЕГР-и и филтри, е още по-зле. Затова дизеловата технология при автомобилите трявба да се махне колкото може по-скоро, защото е отрова.

  33. 33 Профил на wak26352646
    wak26352646
    Рейтинг: 236 Неутрално

    Германците първи ще си научат урока по трудния начин ако минат на ел. автомобили. В момента никой там не се замисля ако трябва да пътува от Мюнхен до Хамбург примерно (около 900км) взима се за 7-8 часа при добро планиране на часовете за пътуване, 9-10ч. със задръствания. С ел автомобил това ще е 2 дена път и едно междинно преспиване. За бизнес пътувания има алтернатива - самолет, влак?, но за ваканционни пътувания, включително уикенд пътувания (които са много популярни в Германия) или ще трябва да си ползват дизелите или да си предвиждат по няколко дена допълнително за път - голямо еко щастие ще настане. Пък като стигнат до изхвърляне и рециклиране на свършили батерии - тогава проблема с радиоактивните отпадъци от ядрени централи ще им се стори като доста дребна закачка....
    —цитат от коментар 9 на ee3Si


    Каква част от пътуванията в Германия са по 800 км? И то без спиране? Средната дистанция на ден е около 40 км. Сега друг е въпросът, че специално в Германия се прави всичко, за да се бутат дизелите възможно най-дълго време. Все пак са вложени пари в технологията и трябва да се изстиска и последното евро печалба. Затова и зарядните станции са малко, въпреки че по магисталите има на всеки 10 км място за почивка, и на всеки 50 км бензиностанция и ресторант. Спираш, пиеш кафе и зареждаш 1 час. Не е проблем да се направи, но Баба Меркел танцува каквото кажат от авто картела.
    Пълна смешка е да се пише, колко чист бил дизелът, след като бълва серни окиси и финни прахови частици. Чист е метанът, но не се развива отново заради авто картела. А иначе дори да карат само на ток от въглища, електричките са за предпочитане, защото изкарват замърсяването извън градовете, както това от изгорелите газова, така и шумовото замърсяване.

  34. 34 Профил на wak26352646
    wak26352646
    Рейтинг: 236 Неутрално

    Дотогава може да почерпим опит от хамериканците - има суперчарджъри за по 50 Тесли да зареждат с по 120 квт едновременно. Ще ги питаме как става, едва ли е извънредно сложно.
    —цитат от коментар 30 на carpe_diem_


    Заради "Дизел скандала" VW игрраждат в момента мрежа от ултра бързи зарядни станции в Америка. И те слагат powerpacks на Tesla, за да могат да обират пикове в потреблението. Tesla прави същото при някой суперчарджъри.

  35. 35 Профил на ee3Si
    ee3Si
    Рейтинг: 238 Неутрално

    До коментар [#34] от "wak26352646":

    Не че не става или не се знае как става, ама иска огромни инвестиции, особено ако идеята е да се дублира мрежата от бензиностанции. Като ДЕМО в щатите сигурно има такива станции ама я си представете това да се направи масово, особено пък в градовете. Не навсякъде има място 3а подстанции от по 6МВт. (50х120КВт), пък и бая бетон ще трябва да се излее - а екоталибаните дали няма да протестират против бетонирането???

  36. 36 Профил на ee3Si
    ee3Si
    Рейтинг: 238 Неутрално

    До коментар [#34] от "wak26352646":

    Не че не става или не се знае как става, ама иска огромни инвестиции, особено ако идеята е да се дублира мрежата от бензиностанции. Като ДЕМО в щатите сигурно има такива станции ама я си представете това да се направи масово, особено пък в градовете. Не навсякъде има място 3а подстанции от по 6МВт. (50х120КВт), пък и бая бетон ще трябва да се излее - а екоталибаните дали няма да протестират против бетонирането???

  37. 37 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1259 Весело

    Да ма пишат и мен с един хибрид, влизам в статистиката. И е в пъти по-добре с такава кола, отколкото с която и да е дизелова...

  38. 38 Профил на стафилокок
    стафилокок
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    До коментар [#31] от "stef":

    stef-чо, що така злобно бе душа!? Ако имаш някакви проблеми се обърни към специалист, а не си го изкарвай на колегите във форума . . . Ако нещо не ти става или не ти се получава не сме виновни ние, които имаме различно мнение от твоето. Нали?

    Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.
  39. 39 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1172 Неутрално

    Тъй!
    1. Какво ще се прави с дизеловата фракция на нефта Навремето си Джон Рокефелер изливал отпадъчният продукт с име бензин в реките.
    2. Откъде ше се намери ток за безбройните електрически автомобили, когато броят им нарасне лавинообразно Електрическата система не разполага с мощни трафопостове и кабели, електропроизводството няма да е достатъчно

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  40. 40 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Съвременният дизел (евро 4 и нагоре) е много по-екологичен от бензиновоя двигател! Всичко останало е лобизъм и глупости!
    —цитат от коментар 5 на стафилокок


    Голяма глупост каза! Много по-екологичен е от бензиновите двигатели от 80-те ходини, но не и в сравнение със съвременните бензинови двигатели!

  41. 41 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 481 Весело

    До коментар [#31] от "stef":stef-чо, що така злобно бе душа!? Ако имаш някакви проблеми се обърни към специалист, а не си го изкарвай на колегите във форума . . . Ако нещо не ти става или не ти се получава не сме виновни ние, които имаме различно мнение от твоето. Нали?
    —цитат от коментар 38 на стафилокок


    Извинете г-н стафилокок, явно не можете или не искате да четете, но пък пишете глупости и сте докачливи :)

    Stef
  42. 42 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1568 Неутрално

    До коментар [#31] от "stef":

    Дизелите Евро 6 в реални условия не успяват да покрият нормите за азотни окиси, които са заложени в Евро 4.
    https://goo.gl/images/xY3gMq
    —цитат от коментар 31 на stef



    Махаш Рено-Нисан. Фиат-Крайслер, Субару и Хюндай и ще влизат в нормите между Евро 5 - Евро 6.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  43. 43 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 481 Разстроено

    До коментар [#31] от "stef":
    —цитат от коментар 42 на deutschwagen


    И великите немски машини какво бълват според теб, теменужки?
    Заставал ли си зад супердупер ново ауди или бмв? Смърди по-зле от обществена тоалетна...
    Между Евро 5 и Евро 6 никого не устройва освен това. Сами си създават норм, които не успяват да спазят...
    Както се вижда обилновените хора в Европа почват да поумняват за разлика от бай ганя, който не му дреме какво изхвърля колицата му... и какво дишат децата му. Така се живее ден за ден. После ще е късно обаче. Имало по-големи замърсители, колко пък да замърсявала неговата кола точно?! Тъпотия повсеместно...

    Stef
  44. 44 Профил на ee3Si
    ee3Si
    Рейтинг: 238 Неутрално

    До коментар [#43] от "stef":

    Явно никога не си заставал зад ново ауди или бмв или работиш по спомени от над 10г. В момента по миризма дизелите са по неутрални и от бензин, какво могат да измерят лабораторните уреди е съвсем друг въпрос, но и там нещата не са еднозначно в полза на бензина. За азотни окиси бензина е по добре, но за СО2 дизела е по добре. За Евро 6 дизели, филтрите за твърди частици си вършат прекрасно работата. Но в БГ като статистиката е над 50% от колите над 10г. работата с дизелите хич не е добре

  45. 45 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 481 Любопитно

    До коментар [#43] от "stef":Явно никога не си заставал зад ново ауди или бмв или работиш по спомени от над 10г. В момента по миризма дизелите са по неутрални и от бензин, какво могат да измерят лабораторните уреди е съвсем друг въпрос, но и там нещата не са еднозначно в полза на бензина. За азотни окиси бензина е по добре, но за СО2 дизела е по добре. За Евро 6 дизели, филтрите за твърди частици си вършат прекрасно работата. Но в БГ като статистиката е над 50% от колите над 10г. работата с дизелите хич не е добре
    —цитат от коментар 44 на ee3Si


    Приятелю, карам колело всекидневно и колкото и да избягвам трафика, редовно ми се налага да дишам зад супер премиум немски автомобили, с последните промени по фаровете и стоповете им, но не и по миризливата им отделителна система, а и всякакви други смръдливи дизели... И да миришат ужасно, главата ти се завърта след едно вдишване и ти остава гаден кисел вкус в устата.
    Кажи кога и къде отиваме да проведем експеримента, ти ще дишаш, аз ще гледам... Пред Бедрум в 1 тая нощ добре ли е ;)

    Stef
  46. 46 Профил на ee3Si
    ee3Si
    Рейтинг: 238 Неутрално

    До коментар [#45] от "stef":

    Тоя експеримент почти ежедневно го правя - и личната и служебните ни автомобили са до 5г. дизели и най добре знам какво дишам и усещам. Но ако на пътя има един стар дизел или бензин той осмърдява всичко наоколо и губиш представа от къде идва. Да не говорим за камиони и автобуси. Преди време бях карал колело зад един такъв автобус 5-6 мин. не повече, главата ме боля 2 дена, от тогава има ли нещо димящо и смърдящо бягам на далеч или спирам и чакам да отмине...

  47. 47 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 481 Неутрално

    До коментар [#45] от "stef":Тоя експеримент почти ежедневно го правя - и личната и служебните ни автомобили са до 5г. дизели и най добре знам какво дишам и усещам. Но ако на пътя има един стар дизел или бензин той осмърдява всичко наоколо и губиш представа от къде идва. Да не говорим за камиони и автобуси. Преди време бях карал колело зад един такъв автобус 5-6 мин. не повече, главата ме боля 2 дена, от тогава има ли нещо димящо и смърдящо бягам на далеч или спирам и чакам да отмине...
    —цитат от коментар 46 на ee3Si


    бъркаш миризмата на изгоряло масло и миризмата на черният дим от дизелите с миризмата от чисто нов дизел особено под 17 градуса температура, когато съставът и количеството на смръдните е още по-голям. Тези, които не се вижда какво пушат, не тровят по-малко, даже напротив. Това, че са с по-малко ФПЧ не ги прави по-малко вредни.
    Новите дизелови мотори вкарват супер много кислород заради турбото, насъскано до край, което води до изхвърлянето на много повече токсични окиси, невидими за окото, но канцерогенни. Така че, да не се хвърляме на сляпо към бричките, дето кадят като комин и да си мислим наивно, че щом няма цвят газовете са безвредни. Да не съм голословен:
    https://www.transportenvironment.org/sites/te/files/2017_09_Diesel_report_final.pdf

    Stef
  48. 48 Профил на ee3Si
    ee3Si
    Рейтинг: 238 Неутрално

    До коментар [#47] от "stef":

    Трябва да си помислиш първо кой е поръчал този доклад, щото който поръчва той определя и какви резултати и изводи трябва да се постигнат. Освен това има едни противоречиви изречения "This diesel bonus has also resulted in a drop in real income from fuel taxes and cost national budgets almost EUR 32 billion in lost tax revenue last year alone" които ясно показват за какво става дума - искат да прилапат някакви допълнителни милиарди от някъде. В момента истерията около дизела и манипулативната медийна среда много благоприятстват тези мераци, резултатът ще е по скъпи горива, по скъпи автомобили, по скъпи стоки и т.н. всичко за наша сметка, като въобще не си правете илюзията че целта е по чист въздух. Ако някой от манипулаторите го беше грижа за въздуха, трябваше да започнат с камиони, ТИР-ове, Въглищни централи, битово отопление и т.н., които са в пъти по голям замърсител от автомобилите.

  49. 49 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 481 Любопитно

    До коментар [#47] от "stef":Трябва да си помислиш първо кой е поръчал този доклад, щото който поръчва той определя и какви резултати и изводи трябва да се постигнат. Освен това има едни противоречиви изречения "This diesel bonus has also resulted in a drop in real income from fuel taxes and cost national budgets almost EUR 32 billion in lost tax revenue last year alone" които ясно показват за какво става дума - искат да прилапат някакви допълнителни милиарди от някъде. В момента истерията около дизела и манипулативната медийна среда много благоприятстват тези мераци, резултатът ще е по скъпи горива, по скъпи автомобили, по скъпи стоки и т.н. всичко за наша сметка, като въобще не си правете илюзията че целта е по чист въздух. Ако някой от манипулаторите го беше грижа за въздуха, трябваше да започнат с камиони, ТИР-ове, Въглищни централи, битово отопление и т.н., които са в пъти по голям замърсител от автомобилите.
    —цитат от коментар 48 на ee3Si


    Удобно е да ползваш световната конспирация като оправдание за собствените си удобства, но както вече писах:
    Имало по-големи замърсители, колко пък да замърсявала неговата кола точно?! Тъпотия повсеместно...

    Това е положението. Дизелът е силно отровен и слагането на всякакви системи за очистване на газовете е ужасно скъпо, нерентабилно и ненадеждно. Като пълни идиоти в Европа сме се заринали със 70% дизели. Нали не мислиш, че сме по-умни от американците, японците и китайците? Виж пак данните за смъртността причинена от азотни окиси.
    Пишеше и друго интересно, че измерването само на токсичния NO2 не дава реални резултати, защото отделяният NO, който не е токсичен сам по себе си взаимодейства с кислорода от въздуха и се превръща също в NO2...
    Такива ми ти работи...
    В края на краищата няма никакво предимство, а само недостатъци дизелът пред бензина и не мога да разбера упорството на някои хора да го произвеждат и тъпотията на други да го купуват...

    Stef
  50. 50 Профил на ee3Si
    ee3Si
    Рейтинг: 238 Неутрално

    Дори да приемем че въпросния доклад е 100% истина, защо атаката е само срещу автомобилите? Един ТИР гори 30л/100км дизел - колкото поне 5 автомобила. За камиони и автобуси положението е подобно. По пътищата в Европа и Щатите на много места колоните от едрогабаритни превозни средства са безкрайни и много често са повече от автомобилите. Безумие е да се разрешава транзитен транспорт с ТИР или Автобус през няколко държави (щата) при положение че има влакове. Дори в БГ ще се усети много съществено ако транзитните превози ги качват на влакове на Видин или К.Андеево или Кулата, ама за сега само Швейцарците прилагат такава тактика и то не навсякъде. Но лобито на превозвачите е достатъчно силно за да не позволи да се обръща внимание на замърсяването което правят по цял свят.
    А за по дребните замърсители като автомобилите - както писах по горе, много ми харесва идеята за бързо ускорение, тихо, чисто и уж евтино придвижване ама технологията не е развита достатъчно все още и повечето от проблемите изглеждат нерешими на този етап.

  51. 51 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 481 Любопитно

    Дори да приемем че въпросния доклад е 100% истина, защо атаката е само срещу автомобилите? Един ТИР гори 30л/100км дизел - колкото поне 5 автомобила. За камиони и автобуси положението е подобно. По пътищата в Европа и Щатите на много места колоните от едрогабаритни превозни средства са безкрайни и много често са повече от автомобилите. Безумие е да се разрешава транзитен транспорт с ТИР или Автобус през няколко държави (щата) при положение че има влакове. Дори в БГ ще се усети много съществено ако транзитните превози ги качват на влакове на Видин или К.Андеево или Кулата, ама за сега само Швейцарците прилагат такава тактика и то не навсякъде. Но лобито на превозвачите е достатъчно силно за да не позволи да се обръща внимание на замърсяването което правят по цял свят. А за по дребните замърсители като автомобилите - както писах по горе, много ми харесва идеята за бързо ускорение, тихо, чисто и уж евтино придвижване ама технологията не е развита достатъчно все още и повечето от проблемите изглеждат нерешими на този етап.
    —цитат от коментар 50 на ee3Si


    Ето защо не закачат автобуси и камиони:
    https://www.theguardian.com/environment/2017/jan/06/diesel-cars-are-10-times-more-toxic-than-trucks-and-buses-data-shows

    Въпросът е, че за да ограничат теглото на дизеловите автомобили и да намаляват вложеният материал, което е един от най-съществените им недостатъци, намаляват обема на двигателя и компенсират с турбо и там каквото още могат. Знаем без турбо какво представлява дизела - обикновен трактор с клоняща към нула динамика, което разбира се никой няма да си купи. Сравнението на дизел с бензин трябва да се прави без турбо и тогава става ясно кой двигател за какви превозни средства и цели е подходящ.
    При автобусите и камионите изобщо не са необходими подобни оптимизации, защото теглото на двигателя там е пренебрежимо, съответно използването на всякакви "свръхтехнологични" но и свръхмръсни технологии не се налага.
    Затова казвам, че не виждам една разумна причина да се произвеждат дизелови автомобили - този двигател просто не е подходящ за целта. Той има страхотно приложение в съвсем друг тип превозни средства.
    Който първоначално е решил да слага двигател за трактор в автомобил е сгрешил много сериозно. Просто всеки двигател си има своето практическо приложение. Бензинов автобус, кораб или трактор не съм виждал. Камион също...

    Stef




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK