Десет обединения искат да строят участък от "Струма" през Кресненското дефиле

Десет обединения искат да строят участък от "Струма" през Кресненското дефиле

© Цветелина Белутова, Капитал



Най-тежкият участък от магистрала "Струма" - този през Кресненското дефиле, са готови да изградят десет обединения, съобщиха днес от Агенция "Пътна инфраструктура". В агенцията днес бяха отворени офертите в обществената поръчка за избор на изпълнител за проектирането и строителството на 13.2 км от аутобана.


Става въпрос за изграждането на платното в посока Кулата - София, което ще преминава източно от Кресненското дефиле по ново трасе. Еколозите се обявиха против този маршрут на магистрала, но решение на петчленен състав на Върховния административен съд отхвърли окончателно възможността то да бъде обжалвано по съдебен път.


Цялата близо 24-километрова отсечка от Кресна до Крупник е разделена на два лота, за да може на обекта да се работи едновременно и проектът да завърши в срока на оперативната програма до 2023 г.




В участъка от "Струма" в лот 3.2.1 ще бъдат построени три тунела, десет виадукта, три надлези и подлези. Индикативната стойност на обществената поръчка за лота е 444.796 млн. лв. без ДДС.


Офертите за лот 3.2.2 се приемат до 17.30 ч. на 18 февруари (понеделник) и ще бъдат отворени на следващия ден. Тази отсечка е 10.4 км, като в нея е включен и обходният път на Кресна, който е 5.5 км. В лот 3.2.2 ще бъдат построени четири тунела, 11 виадукта, 9 надлези и подлези. Индикативната стойност на обществената поръчка за лот 3.2.2 е малко над 430.525 млн. лв. без ДДС.


Срокът за изпълнение на всяка от обществените поръчки е 1556 дни и включва времето за проектиране и строителство.


До момента от автомагистрала "Струма" са изградени общо 69 от 150 километра. В експлоатация са отсечките Долна Диканя - Дупница (16.78 км), Дупница - Благоевград (37.48 км) и Сандански - Кулата (14.7 км). В строеж е участъкът от Благоевград до Крупник. През седмицата беше избран и изпълнител на тунел "Железница".


Ако изборът на изпълнители на останалите участъци върви без обжалвания, цялата магистрала може да бъде факт до края на 2023 г.


Отворените днес оферти за лот 3.2.1 по реда на постъпването им в деловодството на Агенция "Пътна инфраструктура":


ДЗЗД "ДУЙГУ – ВИА ПЛАН СТРУМА 2018", с участници: "ДУЙГУ МЮХЕНДИСЛИК ИНШААТ ТУРИЗМ ДЪШ ТИДЖАРЕТ ВЕ САНАЙИ ЛИМИТЕД ШИРКЕТИ" ООД и "ВИА-ПЛАН" ЕООД;


"ЕВРО-ЕКСПЕРТ-СТРОЙ" ДЗЗД, в което са: "ХИДРОСТРОЙ" АД, "ИНФРА ЕКСПЕРТ" АД И "ЕВРО АЛИАНС ТУНЕЛИ" ЕАД;


"ГБС-Инфраструктурно строителство" АД;


ДЗЗД "ЮЖЕН КОРИДОР 3.2.1", с участници: "Доуш Иншаат Ве Тиджарет" АД, "Автомагистрали Хемус" АД и "Трансконсулт-22" ООД;


ДЗЗД "ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА 3.2.1", с участници: "ДЖИ ПИ ГРУП" АД и "ЛОГИСТИКА 21" ЕООД;


Обединение "ГЕОПЪТ СТРУМА 3.2.1", в което са: "Геострой" АД, "Пътстрой-92" АД, "Биас-М" ЕООД и "Илия Бурда" ЕООД;


Консорциум "ИНТЕРБГ", с участници: "ПСТ Груп" ЕАД, Частно акционерно дружество "СТРОИТЕЛНА АСОЦИАЦИЯ ИНТЕРБУДМОНТАЖ", "БГ ЛЕНД КЪНСТРАКШЪН" АД и "КОПЕКС И КО." ЕООД;


"ТТБГ 3.2.1." ДЗЗД, в което са: "Тодини Конструкциони Дженерале С.П.А." и "Тодини България" ООД;


ОБЕДИНЕНИЕ "АМ СТРУМА ЮГОЗАПАД", с участници: "ТРЕЙС ГРУП ХОЛД" АД и "АЛВЕ КОНСУЛТ" ЕООД;


ДЗЗД "АПП ЛОТ 3.2.1", в което са: "ГРОМА ХОЛД" ЕООД, "ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА" АД, "ВОДНО СТРОИТЕЛСТВО – БЛАГОЕВГРАД" АД, "ПЪТПРОЕКТ" ЕООД и "ВАХОСТАВ-СК" а.с.

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    ДЗЗД "ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА 3.2.1

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  2. 2 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 2279 Неутрално

    Ще има ли плачещи форумци?

  3. 3 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 1064 Неутрално

    Все аверчета са. Сърдити няма да има, баницата е разпределена. В Бантустан строителството е религия.

  4. 4 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1867 Неутрално
  5. 5 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2361 Неутрално

    До коментар [#3] от "Дундурук":

    Абе каква религия, имаме точно една завършена магистрала и то някакви смешни 450км.
    Уж сме транзитна държава а нямаме една цяла транзитна магистрала. Тоя участък не може да тръгне вече 20 години и то с подарени (85%) пари, представяте ли си ако беше с български пари кога щеше да се почва ?!?

  6. 6 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2361 Неутрално

    До коментар [#3] от "Дундурук":

    То и аз как се размечтах, 360км точно била Тракия.

  7. 7 Профил на Гербер  ДайБългарист ДеСеБар
    Гербер ДайБългарист ДеСеБар
    Рейтинг: 758 Неутрално

    А форумниците не са ли подали документи да участват в поръчката или като изберат строителя те пак ще квичат срещу избора?

  8. 8 Профил на paralelepiped
    paralelepiped
    Рейтинг: 563 Неутрално

    Дневник, вече е пусната и отсечката Кресна -Сандански...

  9. 9 Профил на Zizu
    Zizu
    Рейтинг: 1112 Гневно

    Когато източното платно Кулата-София е факт и колите започнат да се движет по него, хората ще разберат колко много е сглупено и другото платно не е качено "горе"!
    10 селски магазина определиха решението за отсечката! Това го няма никъде!

    Машини прости, народ неук.
  10. 10 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1030 Разстроено

    Абе ей, форумците, някой спомня ли си, че тая магистрала ТРЯБВАШЕ да е готова през 2004 година за Олимпиадата в Гърция?
    М???
    И к'во станА, та не вечерАхме?
    М?!

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  12. 12 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2643 Неутрално

    Да избират и да започват. Квичене винаги ще има.

  13. 13 Профил на Адекватно мислещ
    Адекватно мислещ
    Рейтинг: 1461 Неутрално

    До момента от Струма са изградени 129 от 172 км, Дневник. Не 69 от 150.

  14. 14 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5119 Неутрално

    До коментар [#10] от "ТНТ":

    Аз много добре помня, че Струма трябваше да бъде готова за Олимпиадата в Атина! Т. е. преди 20 години!

    Най-доброто решение бе със строителството на дългия тунел, но фирмите на Пеевски / Златев не могат да го направят та се наложи да се променя трасето!

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  16. 16 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3177 Неутрално

    За всеки убит и ранен при катастрофите в дефилето, дето се случват ката ден, да носят отговорност тези !

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  17. 17 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 1390 Неутрално

    Не трябва да се допускат турски компании на българския пазар, особено когато става въпрос за инфраструктурни проекти.

  18. 18 Профил на Адекватно мислещ
    Адекватно мислещ
    Рейтинг: 1461 Неутрално

    До коментар [#17] от "theduloclan":

    Защо?

  19. 19 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 520 Неутрално

    Точно турска фирма прави магистралата от Карнобат до Бургас преди доста време и досега не се нагъна и не друса като участъците на Актор и Трейс преди това. А и теренът й е сложен, има доста виадукти като за тази част на страната. Вече простотиите по Люлин на другите турци са отделно.
    До коментар [#17] от "theduloclan":

  20. 20 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2361 Неутрално

    До коментар [#14] от "vassilun":

    Стига с тоя тунел. В България има един активен разлом и е точно там. Имало е едно заметресение от 7'ма степен в последните 100 години и е точно там. И някои реши точно там да строи най-дългия тунел на балканите. !?!

  21. 21 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2361 Неутрално

    До коментар [#9] от "Zizu":

    Не са само 10 селски магазина а едни 500 милиона лева дето не достигат по европрограмата. Но иначе сте прав - мястото и на двете платна е горе, далеч извън дефилето. Но нищо де, нека поне половината трафик да се изкара, ще дойде време и ще достроят и другото платно.

  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK