Пътната агенция получи 12 оферти за строежа на един от най-тежките участъци по "Струма"

Пътната агенция получи 12 оферти за строежа на един от най-тежките участъци по "Струма"

© Цветелина Белутова, Капитал



В Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) са получени 12 оферти за строежа на един от най-тежките участъци от магистрала "Струма". Индикативната стойност на обществената поръчка е малко над 515 млн. лв. с ДДС, като трябва да се построят общо 10.4 км в участъка между Кресна и Крупник. Това е платното в посока Кулата - София, което ще преминава източно от Кресненското дефиле по ново трасе.


Цялата близо 24-километрова отсечка от Кресна до Крупник е разделена на два лота, за да може на обекта да се работи едновременно и проектът да завърши в срок. В края на миналата седмица бяха отворени постъпилите 10 оферти за другата отсечка с дължина 13.2 км. Тя е на стойност около 530 млн. лв. с ДДС.


Днес АПИ оповести кои компании са подали документи за участие в новата обществена поръчка. Сред тях личат имената на някои от най-големите фирми в бранша. Там присъства и "Джи Пи груп", която преди седмица в участие с още две фирми спечели търга за строителството на най-дългия тунел в България "Железница", който също е част от магистрала "Струма".




Това стана точно 4 месеца след като компанията отказа да го строи заради скандала, при който бяха запорира пари и блокирани парични преводи на стойност около 14 млн. евро на фирми и търговци около "Джи Пи груп" след сигнала на вицепремиера Томислав Дончев и сайта "Биволъ" за злоупотреба при разходване на евросредства.


Търгът за новата отсечка включва и обходния път на Кресна, който е 5.5 км. При обхода на града ще бъде изградена и площадка за отдих, която ще бъде с електричество, вода и канализация. От нея ще има и връзка с Кресна. В отсечката ще бъдат построени 4 тунела - "Тисата" (171 м), "Света Неделя" (1.3 км), "Кресна 1" (358 м) и "Кресна 2" (230 м). В участъка ще има 11 виадукта с приблизителна дължина 5 км, както и 9 надлеза и подлеза.


Дванадесетте компании, които ще участват в търга, са:


- ОБЕДИНЕНИЕ "КРЕСНА", с участници: "ИСА 2000" ЕООД, "ЕВРО АЛИАНС ТУНЕЛИ" ЕАД и "АВТОМАГИСТРАЛИ ЧЕРНО МОРЕ" АД;


- "АККОРД СТРОИТЕЛНО ПРОМИШЛЕНА ИНВЕСТИЦИОННА КОРПОРАЦИЯ" АД;


- ДЗЗД "АМ Струма-3.2.2", в което са: "ГБС-Инфраструктурно строителство" АД, "ЕПОС-Емпреза Португеза де Обрас Субтеранеас" АД /(ортугалия) и "Главболгарстрой Интернешънал" АД;


- "ДЖЕНГИЗ ИНШААТ САНАЙИ ВЕ ТИДЖАРЕТ АНОНИМ ШИРКЕТИ" АД;


- ДЗЗД "ЮЖЕН КОРИДОР 3.2.2", с участници: "Доуш Иншаат Ве Тиджарет" АД, "Автомагистрали Хемус" АД и "Трансконсулт-22" ООД;


- Обединение "ГЕОПЪТ СТРУМА 3.2.2", в което са: "Геострой" АД, "Пътстрой-92" АД, "Биас-М" ЕООД и "Илия Бурда" ЕООД;


- "КОЛИН ИНШААТ ТУРИЗМ САНАЙИ ВЕ ТИДЖАРЕТ" АД;


- ДЗЗД "ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА 3.2.2", с участници: "Джи Пи Груп" АД и "Логистика 21" ЕООД;


- Консорциум "ИНТЕРБГ", с участници: "ПСТ Груп" ЕАД, Частно акционерно дружество "СТРОИТЕЛНА АСОЦИАЦИЯ ИНТЕРБУДМОНТАЖ", "БГ ЛЕНД КЪНСТРАКШЪН" АД и "КОПЕКС И КО" ЕООД;


- "ТТБГ 3.2.2." ДЗЗД, в което са: "Тодини Конструкциони Дженерале С.П.А." и "Тодини България" ООД;


- ОБЕДИНЕНИЕ "АМ СТРУМА ЮГОЗАПАД", с участници: "ТРЕЙС ГРУП ХОЛД" АД и "АЛВЕ КОНСУЛТ" ЕООД;


- ДЗЗД "ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА 3.2.2", с участници: "ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА" АД, "ГРОМА ХОЛД" ЕООД, "ВОДНО СТРОИТЕЛСТВО – БЛАГОЕВГРАД" АД, "ВАХОСТАВ-СК" а.с., "ПЪТПРОЕКТ" ЕООД, "РУТЕКС" ООД и "МЕТРОПРОЕКТ ПРАГА" АД.

Ключови думи към статията:

Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2263 Неутрално

    "Дневник" уастъците са сложни за изпълнение, ако бяха "тежки" едва ли щяха да се явят 12 кандидата.

  2. 2 Профил на Гербер  ДайБългарист ДеСеБар
    Гербер ДайБългарист ДеСеБар
    Рейтинг: 893 Неутрално
  3. 3 Профил на Гербер  ДайБългарист ДеСеБар
    Гербер ДайБългарист ДеСеБар
    Рейтинг: 893 Неутрално

    Биволь е като Фокс Нюз - организация за фалшиви новини.

  4. 4 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2061 Неутрално

    ДневникЪ се опитват явно да изкарат пак някакъв заговор, някаква корупционна схемичка, въпреки че проекта се дъвчи от години и се наблюдава под лупа дори от ЕК.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  5. 5 Профил на Гербер  ДайБългарист ДеСеБар
    Гербер ДайБългарист ДеСеБар
    Рейтинг: 893 Неутрално

    До коментар [#4] от "Пешката":

    Ако фирмата спечелила търга не се харесва на Дневник и собственика му тогава се организира медиина кампания по охулването на фирмата и оплюване в корупция. Замесва се и бухалката за мръсни поръчки Биволь за повече "достоверност".

  6. 6 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2358 Неутрално

    Да ги избират и да започват.

  7. 7 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4837 Неутрално

    Не вярвам да спечели "Джи Пи груп", окончателно ще се прочуят, а има и голяма вероятност да се "осерат" предвид сложността на обекта.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  8. 8 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4523 Неутрално

    До коментар [#5] от "Гербер ДайБългарист ДеСеБар":

    Вероятно качеството на ремонта на Графа (изпълняван от Джи Пи Груп) Ви харесва! А също и факта, че компанията е разследвана за пране на пари и злоупотреба с евросредства! Нямам какво да добавя освен - 80%!

  9. 9 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2110 Любопитно

    Като гледам завоя на снимката, ограничението на скоростта в този участък трябва да е 80!

  10. 10 Профил на Гербер  ДайБългарист ДеСеБар
    Гербер ДайБългарист ДеСеБар
    Рейтинг: 893 Неутрално

    До коментар [#7] от "hamiltonf":

    И аз не вярвам в това. Най-добре е ГБС или италианците.

  11. 11 Профил на Гербер  ДайБългарист ДеСеБар
    Гербер ДайБългарист ДеСеБар
    Рейтинг: 893 Неутрално

    До коментар [#8] от "vassilun":

    Качеството на Графа ми харесва за сега. Много пъти съм минавал от там за последните няколко седмици. Това, което не ми харесва, са грозните сгради по Графа. И не говоря само за графитите и олющени фасади. Архитектурно са ужасно грозни. Искам сгради като тези във Виена. Но комунизма не ни позволи да ги имаме.

  12. 12 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4815 Неутрално

    Да започват веднага!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  13. 13 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    ...са получени 12 оферти за строежа на един от най-тежките участъци от магистрала "Струма".

    Какъв късмет, щастие направи е извадила Швейцария, че не е заселена с българи!!!
    Още щяха да се катерят по планините с магарета, а не да пробият Алпите във всички посоки!
    Нашите планини – най-непробиваемите у цело свет!

  14. 14 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 623 Неутрално

    Безумие е това 'ново трасе'. Жалко че се поддадоха на еко крясъците. Сега ще строят 2 нови пътя - един на мястото на стария през дефилето барабар с ново 5 км околовръстно на град Кресна, и втори нов път в другата посока извън дефилето.

  15. 15 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1197 Неутрално

    Интересно ако поръчката беше за тунела, колко от тия щяха да участват? Като подизпълнители тук-там най-много. После нямало корупция. Цял одобрен проект от ЕК събориха.

  16. 16 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1197 Неутрално

    До коментар [#11] от "Гербер ДайБългарист ДеСеБар":

    А материалите? Тези сиви евтини бетонни блокчета... тъжно и посредствено. 1988 се е върнала.

  17. 17 Профил на Гербер  ДайБългарист ДеСеБар
    Гербер ДайБългарист ДеСеБар
    Рейтинг: 893 Неутрално

    До коментар [#16] от "falkoneti":

    Италиански мрамор ли искаш за плочки? Плащай си го ти от твоя джоб. На мен материалите и ремонта ми харесват.

  18. 18 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1805 Любопитно

    "ДЖЕНГИЗ ИНШААТ САНАЙИ ВЕ ТИДЖАРЕТ АНОНИМ ШИРКЕТИ" АД"

    Направи ми впечатление думичката "Аноним" :-) Най-вероятно, това е просто думичка за акционерно дружество, и аз се впечатлявам само поради моята необразованост.

    Това (и няколко други подобни) турски фирми ли са? Знае ли някой доколко са големи и каква е репутацията им в бранша? Логично е че при падането на курса на лирата турски фирми ще проявяват интерес към обекти в България. Могат да си докарат и техниката от Турция, макар че повечето работници би трябвало да са местни (освен малък на брой специалисти за които ще извадят работни визи) .

  19. 19 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 836 Неутрално

    До коментар [#8] от "vassilun":Качеството на Графа ми харесва за сега. Много пъти съм минавал от там за последните няколко седмици. Това, което не ми харесва, са грозните сгради по Графа. И не говоря само за графитите и олющени фасади. Архитектурно са ужасно грозни. Искам сгради като тези във Виена. Но комунизма не ни позволи да ги имаме.
    —цитат от коментар 11 на Гербер ДайБългарист ДеСеБар


    Каскет, такива като теб налазиха Софето и затова изглежда така . Иначе щеше да знаеш, че голяма част от сградите по Графа са строени преди комунизма, ама на вас селско гербаджийската власт съвсем ви размъти тиквите....

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4523 Неутрално

    До коментар [#20] от "Гербер ДайБългарист ДеСеБар":

    Прав ти път към Виена или Париж! Един бездомник повече едва ли би направил впечатление в кой да е град!

  22. 22 Профил на vladek
    vladek
    Рейтинг: 447 Любопитно

    Интересно ми е защо ниту една германска, френска или скандинавска компания не участва на тръговете?

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  23. 23 Профил на vladek
    vladek
    Рейтинг: 447 Любопитно

    До коментар [#17] от "Гербер ДайБългарист ДеСеБар":


    Като сравнението е кенефа в двора и къщата от керпич, то изпълнението на Графа е нсправо люкс.

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  24. 24 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8313 Неутрално

    А кой ще строи "Хемус". "Автомагистрали " със снегопочистващи машини ли?

  25. 25 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2193 Гневно

    Хайде , че изпукахме, докато направите 1000 километра магистрали.

    Еретик
  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  27. 27 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 418 Любопитно

    Наскоро гледах новото автомобилно предаване на бившите водещи на Топ Гиър.
    До 1984 в Китай не е имало и 1 км. магистрала, а днес имат над 142 хиляди км.
    Всяка година там се строят по 6 хиляди км. нови магистрални пътища.
    Толкова бързо се строят, че строителите на отбивки, бензиностанции и т.н. поддържаща инфтаструктура, не могат да смогнат.

  28. 28 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#18] от "plamen_b":
    Доуш и Еко и нататък все същото са две много големи турски фирми. Мисля, че иншаат ве тиджарет означава търговия и строителство, аноним е акционерно, така е и във френския и италианския език, при нас е взето от немски.
    Точно Доуш са строили магистрата от Карнобат до Бургас и няколко участъка от метрото. Май те купиха за третия лъч тунелопробивната машина, с която се снимат Баце и Фандъчка.
    Обаче пък едно време на бирата Ефес пишеше, че се прави от фирма с мега - гъзарското име Анадоллу Ефес Бираджалък.
    Сега са го прекръстили на безличното Брюъри.
    Бираджалък беше много по-яко и красиво според мен.

  29. 29 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Ама тия Дженгиз са някакви други, може и да бяха тези от магистрала Люлин, с галения прякор Лапа Мангиз /от консорциума им Мапа-Дженгиз/.
    Сори за разваления телефон, аз съм видял тези, за които съм писал по-горе, защото те са направили моята метростанция - Лъвов мост и съм запознат донякъде с това какво са правили от любопитство.
    А иначе вярно голям турски наплив, явно искат да вкарат някое свежо евро или лев край Босфора.

  30. 30 Профил на stem
    stem
    Рейтинг: 441 Весело

    До коментар [#18] от "plamen_b":Доуш и Еко и нататък все същото са две много големи турски фирми... Точно Доуш са строили магистрата от Карнобат до Бургас и няколко участъка от метрото...
    —цитат от коментар 28 на victortrt

    Тази, на която викат "лятната магистрала", щото при първия по-силен снежен повей се пълни с три-пет метра сняг? И на баирите наоколо на двайсетина километра почти не остава снежинка, всичко е на преспи в магистралата?


    Левичаро-либералстващите се заклеха да воюват до пълна победа на здравите сили над здравия разум!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK