"Волво" започва да приема поръчки за електрическите си камиони

"Волво" започва да приема поръчки за електрическите си камиони

© Волво тръкс



Шведският производител на товарни автомобили "Волво тръкс" обяви, че започва да приема поръчки за първите си електрически камиони, предназначени за градска дистрибуция, сметосъбиране и други дейности в урбанизираните зони. Серийното производство на новите модели ще започне в Европа през втората половина на годината.


Моделът "Волво Еф Ел Електрик" (FL Electric) е предназначен за дистрибуция, сметосъбиране и други приложения в градски условия, в зависимост от надстройката. Той има брутно тегло на композицията 16 тона.


Камионът се задвижва от електромотор с максимална мощност 248 конски сили (постоянна мощност 174 к.с.), който е комбиниран със скоростна кутия с две предавки. "Еф Ел Електрик" разчита на литиево-йонни батерии с капацитет между 100–300 кВтч. С тях камионът изминава до 300 км.




Купувачите на товарния автомобил могат за избират между две различни зарядни системи – за бързо зареждане с максимална зарядна мощност 150 кВт, постоянен ток, и бавно зареждане с максимална зарядна мощност 22 кВт, променлив ток. С първата зареждането от изтощени до напълно заредени батерии става за 1-2 часа, а с втората за до 10 часа.


"Волво" започва да приема поръчки за електрическите си камиони

© Волво тръкс


"Волво ЕФ И Електрик" (FE Electric) е предназначен за дистрибуция, сметосъбиране и други приложения в градски условия, като брутно тегло на композицията е до 27 тона. Той използва два електромотора с максимална изходяща мощност 496 коня (постоянна мощност 349 к.с.).


Капацитетът на литиево-йонни батерии е между 200 и 300 кВтч, а пробегът е до 200 км. Предлаганите зарядни станции са същите. Батериите се запълват напълно за около 1 час и 30 минути от станцията за бърз заряд и приблизително 10 часа с тази за бавен.

Коментари (111)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1761 Любопитно

    Правени в Китай. Гаранция.

    В Русия съм! В Русия съм!
  2. 2 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1761 Любопитно

    "Шедският производител"
    С китайски собственик.
    Аз китайски автомобил с фалшива китайска батерия няма да си взема.

    В Русия съм! В Русия съм!
  3. 3 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5882 Весело



    Аз китайски автомобил с фалшива китайска батерия няма да си взема.
    —цитат от коментар 2 на Веселин Дечев


    Разбира се, че няма да си вземеш.

    За теб, другарите СЕВЕРО КОРЕЙЦИ са подготвили

    КАМИОН НА ДЪРВА, работещ само и единствено

    С ОРИГИНАЛНИ ДЪРВА ОТ СИБИР

    https://cs8.pikabu.ru/post_img/big/2016/12/14/5/1481697123140472720.jpg

    Всеки от БРИГАДАТА РУСКИ НИКОВЕ да си купи по един такъв

  4. 4 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5882 Весело

    Вън от шегата, въпреки мощното облайване от страна на РУСКИТЕ НИКОВЕ,

    благата вест от ВОЛВО показва, че дните на ЕНЕРГИЙНИТЕ САТРАПИИ

    са преброени....

  5. 5 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1718 Неутрално

    Супер, вечерта в гаража на зарядното.Поне от екологична гледна точка е идеалния вариант за града. Явно това е бъдещето!

  6. 6 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3537 Любопитно

    А колко струва някой знае ли.

  7. 7 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 2251 Неутрално

    Паралелно с електрическите коли и камиони, трябва да се развива производството на електрическа енергия от ВЕИ и АЕИ!
    Само тогава ползата от тях ще е реална!

    Да разлая троловете!!
  8. 8 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 2251 Неутрално

    До коментар [#5] от "angeles":

    И ако тока е произведен от централа на кюмюр?

    Да разлая троловете!!
  9. 9 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1718 Весело

    До коментар [#8] от "lone wolf":Ами то и да е дизелов камиона,тая кюмурната централа до сега не е ли работила?

  10. 10 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1761 Любопитно

    До коментар [#8] от "lone wolf":

    Не задавай такива въпроси.
    А ако батерията е ороизведена с отделябе на много опасни отпадъци и въглероден диоксид?

    В Русия съм! В Русия съм!
  11. 11 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5882 Весело

    А колко струва някой знае ли.
    —цитат от коментар 6 на boevbisser


    Хубаво би било и тази информация да я имаше в статията.

    Принципът на пазара, обаче е железен.

    Пример - цената на мобилните телефони и ТВ "плазмите"

    Някога високи, сега мобилни телефони имат дори клошарите,

    а ТВ "плазми" има и в по-бедните домове.

    Така и с въпросните камиони. Ще са по джоба на всеки желаещ .

  12. 12 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 2251 Неутрално

    До коментар [#9] от "angeles":

    А, стига, бе! От вас такъв въпрос, определено не съм очаквал!

    Да разлая троловете!!
  13. 13 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3537 Неутрално

    До коментар [#11] от "Hawaii":

    да де, ама я няма. то и на мен ми се вози на ново бмв, ама на....
    иначе могат и да станат достъпни, но след като електрическите двигатели станат стандарт - по най- смелите прогнози това би могло да стане след 5-10 години.
    дотогава поне тук само ще ги гледаме на картинка.

  14. 14 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1932 Весело

    До коментар [#4] от "Hawaii":

    Иии колко дни остават, тавариш?

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  15. 15 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5882 Весело

    До коментар [#8] от "lone wolf":Не задавай такива въпроси.А ако батерията е ороизведена с отделябе на много опасни отпадъци и въглероден диоксид?
    —цитат от коментар 10 на Веселин Дечев


    Тъй....тъй....

    Затова братята СЕВЕРО КОРЕЙЦИ са измислили
    ПРОИЗВОДСТВО НА БАТЕРИИ НА ПЕЧКА НА ДЪРВА
    Единственото което се отделя при такова производство са
    безсмислените троления от страна на Форумните
    РУСКИ НИКОВЕ.......

  16. 16 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5882 Весело

    До коментар [#4] от "Hawaii":Иии колко дни остават, тавариш?
    —цитат от коментар 14 на Taiga


    Колкото на РАКОВО БОЛЕН, душа.

    Може да се гътне днес, може утре, а може и след цял месец......

    Това, че точен ден и час никой не може да му определи,

    не значи, че ще му се размине....

    Панимайш ?!?!?!

  17. 17 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1932 Весело

    Който си закупи такова возило да не забрави и да си вземе едно-две дизелови генераторчета, за когато закъса на пътя. Че Волво-то трудно ще прати помощ, ако си някъде сред Канадския архипелаг.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  18. 18 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5882 Весело

    До коментар [#11] от "Hawaii":да де, ама я няма. то и на мен ми се вози на ново бмв, ама на....иначе могат и да станат достъпни, но след като електрическите двигатели станат стандарт - по най- смелите прогнози това би могло да стане след 5-10 години.дотогава поне тук само ще ги гледаме на картинка.
    —цитат от коментар 13 на boevbisser


    Когато - тогава.
    Хубавото на Пазара е, че когато нещо е търсено и рентабилно,
    Пазара не се бави и го осигурява "В ЧРЕЗВИЧАЕН ПОРЯДЪК"

  19. 19 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1761 Весело

    До коментар [#11] от "Hawaii":

    "Така и с въпросните камиони. Ще са по джоба на всеки желаещ ."

    По две за лев. И жените ще са общи.
    Към съветската власт и електрификацията.
    Бе ти да не си комунист?

    В Русия съм! В Русия съм!
  20. 20 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5882 Весело

    Който си закупи такова возило да не забрави и да си вземе едно-две дизелови генераторчета, за когато закъса на пътя. Че Волво-то трудно ще прати помощ, ако си някъде сред Канадския архипелаг.
    —цитат от коментар 17 на Taiga


    И една печка с наръч ОРИГИНАЛНИ ДЪРВА да си подсигури

    https://cs8.pikabu.ru/post_img/big/2016/12/14/5/1481697123140472720.jpg

    Зер, както логически си я подкарал, и дизеловите генераторчета,

    особено пък ако са РУСКИ току виж дадат фира и го закъсат.

    Откъде ще търсиш ЛИЦЕНЗИРАН РУСКИ ПРОИЗВОДИТЕЛ да ти ги ремонтира

    ха-хаааааааааа

  21. 21 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3537 Весело

    До коментар [#19] от "Веселин Дечев":

    дано не е, много ще станете....

  22. 22 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1932 Неутрално

    До коментар [#16] от "Hawaii":

    Тъпо сравнение, тавариш.
    Спомни си радостта от момента в който за първи път се качи в твоята първа закупена кола. Използвал си години автомобил с такова гориво, имай малко уважение.
    Всичко си има край и електричките са следващата стъпка, но това няма да се случи в близко бъдеще.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  23. 23 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5882 Весело

    До коментар [#11] от "Hawaii":"Така и с въпросните камиони. Ще са по джоба на всеки желаещ ."По две за лев. И жените ще са общи.Към съветската власт и електрификацията.Бе ти да не си комунист?
    —цитат от коментар 19 на Веселин Дечев


    Душа,
    Осъзнаваш ли колко БЕЗДАРНО ТРОЛИШ
    Изтрещяваш няколко ТВОИ АВТОРСКИ премъдрости,
    приписваш ги на опонента и го питаш не е ли комунист !?!?
    РЕФЛЕКСИТЕ НА ЦИГАНКИТЕ ДЖЕБЧИЙКИ.
    Като хванат ЦИГАНКА ДЖЕБЧИЙКА ДА КРАДЕ,
    колежките й мигом отпочват да я псуват на "циганка"
    и на "джебчийки"
    Та и РУСКИТЕ НИКОВЕ така - обиждате на "комунист"

    ха-хаааааа

  24. 24 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1718 Весело

    До коментар [#17] от "Taiga":Какъв канадски архипелаг бре😂😂😂Това са европейски модели и е написано че са за градска среда!За дългите разстояния ще почакаме!

  25. 25 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 1265 Весело

    Представям си как Гърнетата или некой друг от бранша ще закупи такъв камион за да чисти на софиянци, или как Вълка си продава Бугатито за да чисти с такъв камион на Фандъкова.

  26. 26 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3537 Весело

    До коментар [#25] от "nwj49315903":

    това с бугатито ми хареса. не е работа на бившите мутри, свързани с чистенето в общината, да купуват такива камиони, общината трябва да помисли първо - дали да купи, дали да пробва. очевидно там е бъдещето, но в момента може да е доста скъпичко.

  27. 27 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1932 Весело

    До коментар [#20] от "Hawaii":

    Поне ще ми е топло, докато чакам помощ, но тесляджията ко ши прай в студа, не е ясно.

    https://imgur.com/a/MB2e8yh

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  28. 28 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1755 Неутрално

    Да да, на шведите мръсния въздух им е проблема.

    Пренаписаха "Пипи дългото чорпче" политкоретно, напълниха страната си с ислямомангали, не могат да пуснат жените си по тъмно без придружител, но пък имат електрически камиони!

    Апокалипсисът апокалиптичен
  29. 29 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    До коментар [#26] от "boevbisser":

    Общината отдавна не чисти тя само плаща, голяма част от камионите на концесионерите са секънд хенд и за екстра с десен волан, не било рентабилно общината да чисти затова Вълка кара Бугати, Софиянски и Антоан Николов сигурно са на задната седалка

  30. 30 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 3101 Неутрално

    Хайде и Волво дърпат яко към Ел задвижване.
    Ама недейте така, петролец наш насушний.
    Какво ли ще е след 5-6, 10 години, повечето градски транспортни средства на Ел.
    Мъка, мъка за 🐻

  31. 31 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1669 Неутрално

    Паралелно с електрическите коли и камиони, трябва да се развива производството на електрическа енергия от ВЕИ и АЕИ!Само тогава ползата от тях ще е реална!
    —цитат от коментар 7 на lone wolf

    Да се развива с такива темпове, че производството на електроенергия да е по-голямо от потреблението. Трябва да се инвестира и в изграждане на инфраструктура, осигуряваща захранването с електрическа енергия. Кой знае защо на този проблем не се обръща сериозно внимание? Не на последно място е и коректната ОВОС. Т.е. доколко е екологично производството и експлоатацията а електромобили.

  32. 32 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5362 Неутрално

    Отделно, Volvo Constr. Equipment обяви, че работи по гама от компактни електрически машини за товарене и изкопни дейности. Новите е-модели ще излязат на пазара в средата на 2020 година и се спира разработката на нови дизелови двигатели.
    Планът им е да бъдат разработени EC15 до EC27 компактни екскаватори и L20 до L28 товарни машини,

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, panzerino, КМЕТ В СЯНКА, Divi filius, kirka80286
  33. 33 Профил на bgbankrupt
    bgbankrupt
    Рейтинг: 478 Неутрално

    Да ме поправи някой ако греша но Тесла вече имат камиони които ги тестват постоянно като ги ползват за доставки между фабриката за сглобяване в Фремонт Калифорния и Гигафакторито в Рено Невада и капацитета на батерията е 500 мили (800 км) а цената се очаква да е под $200,000. Компании като Уолмарт и ЮПиЕс вече са направили резервации за колкото може да смогнат да произвеждат. И все пак 300 км си е добър старт като за Волво.

  34. 34 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2989 Неутрално

    Volvo натрупаха вече опит с производството на електрически автобуси, нормално бе да предложат и електрически камиони. В сегмента на градската дистрибуция и сметосъбирането изискванията не са и толкова големи.
    Въпросът е в цената.
    И в София имаме електрически автобуси, но не са Volvo а някакви китайски.

  35. 35 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 3101 Неутрално

    До коментар [#28] от "БМЗ":

    "....не могат да пуснат жените си по тъмно без придружител...."

    Ти пускаш ли жена си(ако имаш де) по тъмно сама?
    В Швеция уличното осветление е съвсем оскъдно, нали така.

  36. 36 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 2284 Весело

    До коментар [#8] от "lone wolf":Не задавай такива въпроси.А ако батерията е ороизведена с отделябе на много опасни отпадъци и въглероден диоксид?
    —цитат от коментар 10 на Веселин Дечев


    Не бой се! Произведена е от цървен цимент марка 500. :-) ⛑🎆🎇✨

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  37. 37 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3533 Неутрално

    Вече прочетох блудстата на постовете на червените недорасляци!Волво окончателно ще спре ДВГ тата през 2030.Колкото и да лаят русорабите!!!!

    До истината се достига с познание!
  38. 38 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4072 Неутрално

    Подобни статии изкарват на показ най-вече невежеството, простотията и ретроградността на руската пета колона.

    Иначе е ясно и за кьоравите, че двигателите с вътрешно горене, поне при сухоземния транспорт, са си изпяли песента.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  39. 39 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1867 Неутрално

    Да видим отговора на конкуренцията? 300км с един заряд за един чисто градски камион съвсем не е зле

  40. 40 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3533 Неутрално

    До коментар [#17] от "Taiga":

    Ид@от савецки, прочете ли че това са градски камиони???Или не можеш....освен от флашката?

    До истината се достига с познание!
  41. 41 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 3101 Неутрално

    До коментар [#39] от "stanislavdi":

    И увеличеното производство ще свали цените на леки и тежки транспортни средства.
    Още един кахър за предлагащите "течно злато".

  42. 42 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3533 Неутрално

    До коментар [#19] от "Веселин Дечев":

    Дечев само сив чугун като Вас може да бъде толкова НЕостър!!!!

    До истината се достига с познание!
  43. 43 Профил на gg2
    gg2
    Рейтинг: 303 Неутрално

    Интересно е да се наблюдава разните руски поклонници как бързо се ориентират какво да критикуват. Като верни кучета усърдно започват лаенето на електрическите возила само защото това ще е във вреда на господаря.

  44. 44 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 2334 Неутрално

    Гледам тук някакви изкорубени паралелепипеди ( русораби ) се изказват пренебрежително за това достижение. Бих искал да има кажа следното - проверете КПД да двигател с вътрешно горене, и на електрически мотор преди да коментирате. Информацията е достъпна в нет-а. Това което Волво прави е стъпка в правилната посока. Браво на компанията от Йотебори.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  45. 45 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    До коментар [#11] от "Hawaii":

    "Плазми" не се произвеждат няколко години вече.
    Технологията умря.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  46. 46 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1141 Весело

    Екстра новина, особено за големите градове на запад. Богатите общини ще си позволят закупуването на такива камиони, ясно е, че това е бъдещето. А при нас закупуването на такъв камион има още един голям плюс - няма как да се краде нафтица, ха-ха...

  47. 47 Профил на Жълто паве
    Жълто паве
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    За сведение на мурзилажа:

    Волво тракс отдавна няма нищо общо с колите Волво. Колите са собственост на китайска фирма. А камионите са една корпорация с Рено.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  48. 48 Профил на our12595545
    our12595545
    Рейтинг: 364 Неутрално

    Точно сметосъбирач, чийто двигател работи с часове на празни обороти и се движи с ниска скорост, надали е подходящ за батерия.

  49. 49 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 13565 Неутрално

    Отлично нишови предложение. А нишата е много голяма - колетни доставки, ремонтни камиони, камиони за преместване, за специализирани товари, за боклук, за разносна търговия, за доставки "последна миля". Това са 99.9% от камионите в градски условия :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  50. 50 Профил на slon
    slon
    Рейтинг: 687 Неутрално

    До коментар [#8] от "lone wolf":

    Изгарянето на кюмюра в контролирана среда може би като цяло е по-добър вариант, от колкото горенето на дизел и бензин от коли на по 20-30 години, на които са им махнати филтрите и катализаторите, за да са по-мощни и да горят по-малко.

  51. 51 Профил на slon
    slon
    Рейтинг: 687 Неутрално

    До коментар [#2] от "Веселин Дечев":

    Ми не, не е китайска собственост.
    Ако се беше позаинтересувал, щеше да разбереш, че Волво тръкс и Волво карс са 2 отделни фирми.

  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  53. 53 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 854 Неутрално

    Вън от шегата, въпреки мощното облайване от страна на РУСКИТЕ НИКОВЕ,благата вест от ВОЛВО показва, че дните на ЕНЕРГИЙНИТЕ САТРАПИИса преброени....
    —цитат от коментар 4 на Hawaii


    Да разбирам, че САЩ ще оставят Венецуела на мира, да?

  54. 54 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    .."Аз китайски автомобил с фалшива китайска батерия няма да си взема. ..

    Разбира се, че няма да си вземеш.

    За теб, другарите СЕВЕРО КОРЕЙЦИ са подготвили

    КАМИОН НА ДЪРВА, работещ само и единствено

    С ОРИГИНАЛНИ ДЪРВА ОТ СИБИР

    https://cs8.pikabu.ru/post_img/big/2016/12/14/5/1481697123140472720.jpg

    Всеки от БРИГАДАТА РУСКИ НИКОВЕ да си купи по един такъв
    —цитат от коментар 3 на Hawaii


    Комуненцата-червенушки , като прочетете за някакъв китайски успех и се пръскате от гордост, а Hawaii?

    "Китай е воден от Комунистическа Партия" .. - въздишате вие и в очите ви блясва червено пламъче .. – " те се опитват да говорят негативно за китайските неща, но аз винаги ще се явявам из форумите и ще вея червено знаме .. Не са прави , та благодарение на организаторската роля на Комунистите, в братски Китай сръчните ръце на работниците и трудовата интелигенция , правят неща, които да радват хората в целия свят!"

    Хубав план, Hawaii , спускай се като ястреб срещу всяко негативно мнение за Китайската Народна Република!

    Помниш, нали Hawaii , когато и ние бяхме НАРОДНА РЕПУБЛИКА!

    Вей се знаменце червено, ти над родния ми край!

    П.П
    Тя май и Северна Корея ще почва да прави батерии .. кажи Hawaii , ти следиш нещата в Североизточна Азия ..
    Тогава вече вие, червендалестите форумни другари ще подскачате до небесата..

    Батерията - от Корейската Народно Демократична република , автомобилите - от Китайската Народна, как да не се радваш на такива коли и да не вееш червено знаме, а Hawaii ??

    Поздрави

  55. 55 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    За сведение на мурзилажа:Волво тракс отдавна няма нищо общо с колите Волво. Колите са собственост на китайска фирма. А камионите са една корпорация с Рено.
    —цитат от коментар 47 на Медиен манипулатор


    Мани го мурзилажа ..
    Той си подскача за електро-колите откак разбра, че САЩ са най-големият петролен производител ..

    И все си мечтаят другарите :

    .. дните на ЕНЕРГИЙНИТЕ САТРАПИИса преброени....
    —цитат от коментар 4 на Hawaii


    Пак се надат, червендалестите ми приятели, че американският Империализъм се е запътил , накъм рухване .. сега вече , ще рухва заради китайските електромотори и компоненти.
    Иначе ПРЕДИ 4 ДЕНА Волво е продало ДВА камиона в Гьотеборг!

    Тръмп трепери!
    Идат китайските електрички и режимът му , скоро щял бил да рухне, викат ...

    .."Новейшие модели электрогрузовиков Volvo — FL Electric и FE Electric — обрели своих первых владельцев. В шведском Гетеборге 19-го февраля .... ..... .... ... транспортная компания TGM и местный оператор услуг по сбору и переработке мусора Renova получили в свое распоряжение первые образцы данной электротехники."

  56. 56 Профил на иванчолаков
    иванчолаков
    Рейтинг: 511 Неутрално

    30 ГОДИНИ простият ни народ и много простите ни политици се занимават само с простотии,а имахме пълната логистика,кадри и достижения,за да работим и ние успешно в това перспективно направление!Сега вече щяхме да берем плодовете...

  57. 57 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    П.П
    А иначе ПУТИН Е ЗА ЕЛЕКТРОЗАДВИЖВАНЕ!

    Което многократно бе доказвано на този форум!

    "Електрозадвижването от Китай , Путин е за? Т
    ака се бие по най-големия петролен производител, по САЩ?
    Ами искате ли другари, да сме дружни из форумите и да веем червено-електричекси знамена? Враговете ще ни викат "путинови-идиоти" а също и "електро-тролове" но ние няма да се отказваме!
    Това е наш дълг пред класата!"

    И ей ги , червендалестите другари заразмахали са сърпове-чукове .. .. очите им светят, като от електричество , подскачат , радват се, че Путин може би, ще прочете хвалебствията за електро-коплите и ще се усмихне радостен ..

  58. 58 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    30 ГОДИНИ простият ни народ и много простите ни политици се занимават само с простотии,а имахме пълната логистика,кадри и достижения,за да работим и ние успешно в това перспективно направление!Сега вече щяхме да берем плодовете...
    —цитат от коментар 56 на иванчолаков


    В Китай хората запазиха Ръководната Роля и ей ги - бълват електрозадвижване и батерии .. така тормозят и с най-големия петролен производител - САЩ .. бой по американския империализъм!

    Ама ние не направихме така .. Що? ... Ами питай ни де ...

  59. 59 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    До коментар [#6] от "boevbisser":

    Няма значение.Като забранят другите/административна мярка,не пазарна/,сметосъбирачи и доставчици ще трябва да си купят от тях.НО...цената на "услугата" вече няма да е същата.Овцата,средностатистически данъкоплатец,ще забележи,че яслата се е поизпразнила още малко а и дълбочината на стригането е нарастнала.Интересно ми е докога може да се изтисква стадото.Явно елитите имат обосновано виждане по въпроса,малко разминаващо се с това на масовия французин например.
    Иначе браво на Волво,ако не за друго,то поне да покажат на света,че Мъск прави обикновени неща с електроавтомобилите.Не е някаво технологично чудо.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  60. 60 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    До коментар [#11] от "Hawaii":"Така и с въпросните камиони. Ще са по джоба на всеки желаещ ."По две за лев. И жените ще са общи.Към съветската власт и електрификацията.Бе ти да не си комунист?
    —цитат от коментар 19 на Веселин Дечев


    Комуненце ни е Hawaii , а откак Путин публикува постановление за дотация на електрозадвижването е и голям електро-фен .. ама е готин

  61. 61 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3364 Неутрално


    Хубаво би било и тази информация да я имаше в статията.

    Принципът на пазара, обаче е железен.

    Пример - цената на мобилните телефони и ТВ "плазмите"

    Някога високи, сега мобилни телефони имат дори клошарите,

    а ТВ "плазми" има и в по-бедните домове.

    Така и с въпросните камиони. Ще са по джоба на всеки желаещ .
    —цитат от коментар 11 на Hawaii



    Хубаво казано "Невидимата ръка на пазара"..
    Ама що ПРИ ЕЛЕКТРОЗАДВИЖВАНЕТО ГО НЯМА?

    А Русия и Кремълската Камарила , налагат на трудовите руски хора НАСИЛСТВЕНО , ПО ПУТИНСКИ , ползването на ЕЛЕКТРОКОЛИ?

  62. 62 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 2334 Любопитно

    До коментар [#1] от "Веселин Дечев":


    До коментар [#2] от "Веселин Дечев":

    Волво Груп не е Волво Карс. Двете компании са различни. Волво Груп е един от най големите производители на Камиони, Автобуси, Строителна техника. Освен това произвеждат морски двигатели ( Волво Пента ) и реактивни или турбо-реактивни двигатели ( Волво Аеро ). Така че не се безпокойте. Нямат общо с китайци. Волво Карс е собственост на китайска компания, но мощностите и развойните центрове са си в Швеция. Китайците излязоха умни с тази си покупка. Хем осъществиха трансфер на технологии, хем придобиха достатъчно уважаван бранд.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  63. 63 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1219 Неутрално

    До коментар [#22] от "Taiga": "Всичко си има край и електричките са следващата стъпка, но това няма да се случи в близко бъдеще."

    От следващата година Пежо ще произвеждат и предлагат електрически вариант на всичките си модели. А това е съвсем близкото бъдеще! И едва ли ще са само Пежо.
    В същото време германците продължават да усъвършенстват дизели. Луд умора няма.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  64. 64 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#22] от "Taiga":
    Електрическите автомобили се появяват едновременно с тези с двигатели с вътрешно горене в средата на 19 век. До 30-те години на 20 век най-многобройни са автомобилите с парни двигатели, после електрическите и най-накрая с ДВГ. Парните двигатели едва ли ще се върнат, но електрическите отново ще доминират над ДВГ, както е било в зората на автомобилостроенето.

  65. 65 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2225 Неутрално

    И колко млн. струва това нещо. В градове с изградена инфраструктура за тролейбуси може нещо друго да е доста по-атрактивно

  66. 66 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    До коментар [#1] от "Веселин Дечев":До коментар [#2] от "Веселин Дечев":Волво Груп не е Волво Карс. Двете компании са различни. Волво Груп е един от най големите производители на Камиони, Автобуси, Строителна техника. Освен това произвеждат морски двигатели ( Волво Пента ) и реактивни или турбо-реактивни двигатели ( Волво Аеро ). Така че не се безпокойте. Нямат общо с китайци. Волво Карс е собственост на китайска компания, но мощностите и развойните центрове са си в Швеция. Китайците излязоха умни с тази си покупка. Хем осъществиха трансфер на технологии, хем придобиха достатъчно уважаван бранд.
    —цитат от коментар 62 на tsyrvulan


    Волво Тракс
    До коментар [#22] от "Taiga": "Всичко си има край и електричките са следващата стъпка, но това няма да се случи в близко бъдеще." От следващата година Пежо ще произвеждат и предлагат електрически вариант на всичките си модели. А това е съвсем близкото бъдеще! И едва ли ще са само Пежо. В същото време германците продължават да усъвършенстват дизели. Луд умора няма.
    —цитат от коментар 63 на quatro_4x3


    Да .. и Континентал разработиха Милд Хибрид..

    https://www.youtube.com/watch?v=ln-A5_Es1Xs

    А "Делфи"милд-хибрид дизел:
    https://www.youtube.com/watch?v=L4nank7sgeI&t=93s

    Но принципно не само германците , а по-скоро японците ..
    При това са на път да постигнат ПО-ЧИСТ ДИЗЕЛ (ако се сметне колко въглерод се е отделил - кг/км. път , отколкото е въглеродният отпечатък на Електромобилите)

    .. " Mazda: двигатель Skyactiv-X чище, чем электромобиль .. В следующем году японский производитель Mazda представит новое поколение своих двигателей Skyactiv. Компания заявила, что ее технология компрессионного зажигания может сделать агрегат более экологичным, чем полностью электрическая трансмиссия. .."

    https://www.youtube.com/watch?v=BIgL3t6px9A

    И питаме А ЗАЩО не дизели, а електромобили? Дизел е по-евтино , по-чисто оказа се и по-удобно за потребителите?

    https://www.youtube.com/watch?v=BIgL3t6px9A


    Все пак има няколко ОСНОВНИ ФАКТОРА, дето карат електро-троловете да са из Интернет и да веят червени знамена подскачайки , при всяко закупуване на 2 камиона, от боклуджийската фирма в Гьотеборг:

    -Путин е ЗА ЕЛЕКТРОЗАДВИЖВАНЕТО . Той и неговата камарила, безуспешно се опитват да накарат руския трудов народ да се вози на електрокари .. феновете му в България също поддържат тази линия.

    -С електрозадвижване бием по петролната индустрия в света.
    Най-голямата подобна, е в САЩ!
    Червендалестите другари нищо ново не са научили и нищо старо не са забравили .. те пак се емват да борят Американския Империализъм - този път удряйки го с електроколи и китайски батерии ..
    Хак му е! А те що тормозиха виетнамците?

    -Електромобилите са свързани , преди всичко с успехите на определена държава - КИТАЙ!
    Червендалестите другари ей тези успехи на трудовия народ на Китай и на Китайската Комунистическа Партия , ги популяризират надлъж и шир. Електромобилите са възлов елемент в тяхната пропаганда ..

    Та така ..

  67. 67 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 3227 Весело

    До коментар [#48] от "our12595545":

    Баси. Представяш ли си, колко са глупави!? Да изхарчат стотици милиони, а да не вземат това предвид... Предполагам, с тази "вметка", веднага те черпят няколко бири в кварталната кръчма.

  68. 68 Профил на slon
    slon
    Рейтинг: 687 Неутрално

    До коментар [#47] от "Медиен манипулатор":

    Като казваш само Рено, хората ще се объркат...
    Рено тръкс са част от Волво Тръкс.
    Рено, фирмата, която произвежда колите, ги е продала на Волво тръкс.

  69. 69 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    Точно сметосъбирач, чийто двигател работи с часове на празни обороти и се движи с ниска скорост, надали е подходящ за батерия.
    —цитат от коментар 48 на our12595545


    Айде сега да ни обясниш защо е нужно електродвигател да работи въобще на празни обороти? Каква точно е ситуацията която налага това?

  70. 70 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    До коментар [#47] от "Медиен манипулатор":Като казваш само Рено, хората ще се объркат...Рено тръкс са част от Волво Тръкс. Рено, фирмата, която произвежда колите, ги е продала на Волво тръкс.
    —цитат от коментар 68 на slon


    Не само Рено, а и Мак ..

    https://www.macktrucks.com/

    Айде сега да ни обясниш защо е нужно електродвигател да работи въобще на празни обороти? Каква точно е ситуацията която налага това?
    —цитат от коментар 69 на bobyb


    Че той и съвременният дизел, не работи на празни обороти ..
    Двигателят се поддържа в диапазона на най-ефективните обороти с помощта на автоматиката и или движи автомобила , или е спрян , или зарежда батериите ..


  71. 71 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3961 Неутрално

    До коментар [#56] от "иванчолаков":

    Стига с тия претоплени манджи, за соц-а...! Какво сме имали? Допотопно производство на електрокари с оловни акумулатори. Да си чувал за научни разработки или за изследователски центрове, които да работят по проекти за нови батерии? Аз поне, не съм... Какви плодове ще береш? Какви пет лева...? С партийни секретари начело, дето са учили в АОНСУ, нямаше как да се получи. Нито тогава, нито сега...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  72. 72 Профил на wak26352646
    wak26352646
    Рейтинг: 557 Неутрално

    Точно сметосъбирач, чийто двигател работи с часове на празни обороти и се движи с ниска скорост, надали е подходящ за батерия.
    —цитат от коментар 48 на our12595545


    Ел. двигателите НЕ работят когато камионът не се движи, няма празни обороти. Точно за сметосъбирачи е безумно, че досега не се ползваха ел. камиони.

  73. 73 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2580 Неутрално

    докато не се наложи в европейски и световен мащаб мрежа от електрозарядни станции ,които да обслужват по най бързия начин всички електрически камиони и автомобили , всичко остава научна фантастика ,като нашите софиянци ,дето тръгнали от София за Бургас с тесла , решили ,че ще заредят на Стара Загора за 30 мин , а там се събрали 10 автомобила ,чакащи на 2 зарядни станции с часове........

  74. 74 Профил на our12595545
    our12595545
    Рейтинг: 364 Неутрално

    До коментар [#67] от "vhv":

    Глупави са тия дето ще си ги купят.

  75. 75 Профил на our12595545
    our12595545
    Рейтинг: 364 Неутрално

    До коментар [#72] от "wak26352646":

    Захранването на останалите системи остава активно или мислиш, че като отпуснеш газта и парното спира?

  76. 76 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    Ел. двигателите НЕ работят когато камионът не се движи, няма празни обороти. Точно за сметосъбирачи е безумно, че досега не се ползваха ел. камиони.
    —цитат от коментар 72 на wak26352646

    Точно за сметосъбирачи, дизелите бяха Евро-6 и всички бяха със старт/стоп..

    https://www.youtube.com/watch?v=-Yv72Xarick&t=27s

    За да може старт/стоп да тръгва автоматично , без електрически стартер "Мазда" разработи Mazda 3 i-Stop System , състояща се в следното , когато двигателят спира КОЛЯНОВИЯТ ВАЛ ВИНАГИ Е ТАКОВА ПОЛОЖЕНИЕ , С ЕДИН ЦИЛИНДЪР ПЪЛЕН СЪС СГЪСТЕНА горивна смес и е готов да тръгне , само при активиране ..
    А освен това и милд/хибридът на дизела си има старт/стоп функция ..
    Ей я SHVS System на Сузуки

    https://www.youtube.com/watch?v=u75GnFuV3xM&t=143s

    Ей я на Audi Q8 – MHEV

    Та така ..
    П.П
    Боклуджийският камион в Гьотеборг е купен от фирмата, която има договор да почиства "Волво" ..
    А и в Швеция има яко дотации за електрокарите ..

    Путин също насилствено, налага електро тяга, а не се е оставил на Невидимата Ръка на пазара!
    Нещо е намислил ..

    Ей всички искаме, да НЯМА насилствено налагане на избор ..
    Принципът на пазара, обаче е железен.
    —цитат от коментар 11 на Hawaii



    Така трябва да е!

  77. 77 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3364 Неутрално
  78. 78 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    До коментар [#72] от "wak26352646":Захранването на останалите системи остава активно или мислиш, че като отпуснеш газта и парното спира?
    —цитат от коментар 75 на our12595545


    Че Audi Q8 – MHEV , или SHVS System на Сузуки , или другите системи , на стоп положение въртят климатика, например , водната помпа (ако е необходимо) вентилаторите и т.н. , даже и турбините ..
    То на стар/стоп на дизела, това му е далаверата , че двигателят в определени моменти, директно си минава на електро , а иначе си е дизел ..

    А дизелът може :
    - напълно да е спрян и милд хибридът да върти водни помпи, турбо, маслени помпи и т.н. с електро ..
    -дизелът може, да си върви на най-ефективни обороти и да зарежда батерията..
    -дизелът може , да работи с по-малко цилиндри ( и зарежда батериите примерно)
    Компютърът решава , кое е необходимо ..
    Ей "Фолксваген"цилиндър деактивация ... какво толкова, отдавна го има:

    https://www.youtube.com/watch?v=yxjGTBF-dVY

    Ей го и ТСИ-то на "Фолксваген" ..
    https://www.youtube.com/watch?v=kJ5opH5qgj0

    П.П
    А "Волво" преди много време направи НЕЩО ВЕЛИКОЛЕПНО , И ЗА РАЗВИТИЕТО НА АВТОМОБИЛОСТРОЕНЕТО , И ЗА ОКОЛНАТА СРЕДА ..:

    https://www.youtube.com/watch?v=51Bh9DOGT20

    Дизелът работи и с нафта и с газ. Всичко се врпъсква , под точно определена пропорция. Газът си остава втечнен , впръсква се директно с една и съща форсунка , с комон рейл и в определена пропорция за протичане на найблагоприятни процеси на горене в циоиндъра ..
    А ако има , боклуджийският дизел камион и Турбо Компаунд и компютаризирана трансмисия , заедно милд/хибрид , имаме още по-малко СО2 ..

    https://www.youtube.com/watch?v=SNNXwa6kqLw

    https://www.youtube.com/watch?v=9PbxmRA9vbs

  79. 79 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1466 Неутрално

    Супер-точно това писах на времето.За личен автомобил е трудно-че ще искам да скоча до морето и не искам да презареждам,но за автомобил за работа в града е супер.Работи цял ден,вечерта се прибира в депото и цяла нощ зарежда от нощната тарифа.На другия ден пак на работа.Това е бъдещето на всички градски автомобили.Като навлязат ще им падне разко цената и ще са по евтини от другите.Все пак са много по .-прости.

  80. 80 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    А "Делфи" за които стана дума по-горе , направиха скоро система , която спира цилиндрите на милд/хибрид-дизела последователно по определена схема, за да запази температурата на блока от рязко охлаждане или местно прегряване ..

    https://www.youtube.com/watch?v=ei1NyfgY5Ds

    https://www.youtube.com/watch?v=ZBQczoBOmE8

  81. 81 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    Супер-точно това писах на времето.За личен автомобил е трудно-че ще искам да скоча до морето и не искам да презареждам,но за автомобил за работа в града е супер.Работи цял ден,вечерта се прибира в депото и цяла нощ зарежда от нощната тарифа.На другия ден пак на работа.Това е бъдещето на всички градски автомобили.Като навлязат ще им падне разко цената и ще са по евтини от другите.Все пак са много по .-прости.
    —цитат от коментар 79 на dolna4erti4ka


    Но защо?
    Защо въобще да има 2 автомобила?

    Що да няма дизел? Ами новите мотори са много по-ниско емисионни .. а ако е на газ/дизел/хибрид може да е и по-екологичен от електромобилите ..

    Единствената причина, дето се прокрадна тихомълком в Дискусията , беше за някакво удряне на Петролните Икономики (мнение 18) ..

  82. 82 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    До коментар [#22] от "Taiga":Електрическите автомобили се появяват едновременно с тези с двигатели с вътрешно горене в средата на 19 век. До 30-те години на 20 век най-многобройни са автомобилите с парни двигатели, после електрическите и най-накрая с ДВГ. Парните двигатели едва ли ще се върнат, но електрическите отново ще доминират над ДВГ, както е било в зората на автомобилостроенето.
    —цитат от коментар 64 на kumcho___valcho


    Електрокарите, се появат ПРЕДИ ДВГ ..

    ДВГ се появяват и усъвършенстват , заради принципните недостатъци на задвижване с батерии и мотор ..

    ДВГ също не са спрели, а вървят напред непрекъснато!
    С усложняването обаче, стават все по-скъпи .. а електрото са елементарни, като принцип ..
    Да видим, дали скоро без намеса на правителствата дето насилствено , по путински налагат на населнието електро задвижване, колко електро ще има и колко ДВГ ..

  83. 83 Профил на wak26352646
    wak26352646
    Рейтинг: 557 Неутрално

    До коментар [#72] от "wak26352646":Захранването на останалите системи остава активно или мислиш, че като отпуснеш газта и парното спира?
    —цитат от коментар 75 на our12595545


    Парното да не го движи ел.моторът?? Ток се черпи директно от батерията.

  84. 84 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 2334 Неутрално

    До коментар [#82] от "ajsayder":

    Да си го кажем направо. Заради автономност ( ДВГ ) жертваме КПД ( ел. мотори ). Аз съм оптимист за електрическите автомобили дори и комерсиални такива поне в градски и крайградски условия. За дълги преходи...ще трябва да се чака или изобретяването на радикално нови батерии/ултра-капаситори( не знам как е точният термин на Български) или горивните клетки да станат по-достъпни. Недостатъкът на ДВГ освен в сложността им е и КПД. След толкова години развитие, след толкова средства за развойна дейност, все още са далеч от ефективността на ел. моторите.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  85. 85 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    [/quote]


    [quote#84:"tsyrvulan"]До коментар [#82] от "ajsayder":Да си го кажем направо. Заради автономност ( ДВГ ) жертваме КПД ( ел. мотори ). Аз съм оптимист за електрическите автомобили дори и комерсиални такива поне в градски и крайградски условия.
    Недостатъкът на ДВГ освен в сложността им е и КПД. След толкова години развитие, след толкова средства за развойна дейност, все още са далеч от ефективността на ел. моторите.
    —цитат от коментар 83 на wak26352646

    Що гледаме КПД само на ел.мотора?

    Имаме добиване, на електричество, с някакъв КПД .. после го трансформираме , после го лашкаме по далекопроводи, като ги загряваме , после пак го трансформираме , на всичко имаме КПД , после отива в станции за зареждане , после отива в батериите с КПД. после от батериите отива в мотора с КПД на отдаването на енергия , и чак моторът (при номиналните обороти) е с по-високо КПД от ДВГ ....

    П.П
    КПД на ДВГ се вдига с новите разработки ..

    Все пак - електрото настъпва , цените на ДВГ ще растат , заради новите разработки, цените на горивата на дребно ще растат ( и то в пъти) и ще видим, до какво ще доведе това ..

    П.П
    Айде за цените на горивата и що ще са нагоре ..

    Пример - от София до морето имаме, да речем 30 бензиностанции .. ако 50% са електрокари, а 50 процента оли, ще са нужни 20 броя ..
    И ще имат по-малък оборот.. а разходите им за доста неща ще си останат същите.
    Ерго - ще вдигнат цената на дребно ..


    ДВГ за камиони влакове, кораби, багери, трактори , валяци , комбайни , асфалтополагащи машини няма скоро да отпаднат и ще си останат дизели ..

    На световния пазар, ще останат 3-4 фирми петролни фирми , те ще трябва да поддържат мрежа за разпространение за по-малко консуматори, разходите им ще са по големи от сегашните ..

    Цената на петролните продукти на дребно (вкл. и маслата) ще е по-висока ..

  86. 86 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    До коментар [#72] от "wak26352646":Захранването на останалите системи остава активно или мислиш, че като отпуснеш газта и парното спира?
    —цитат от коментар 75 на our12595545


    Парното да не го движи ел.моторът?? Ток се черпи директно от батерията.
    —цитат от коментар 83 на wak26352646


    Парното и климатика бял кахър , ама при старт/стоп проблемът е охлаждането на блока .
    Ако дизелът е загрял и спре изведнъж на светофар или задръстване, блокът (новите блокове не са чугун а алуминиеви или специални композити) тръгва да изпитва неравномерни термични натоварвания!

    За това, за старт/стоп е подходящ милд/хибридът ..

    Дизелът работи почти само на оптимални обороти с високо КПД и ниски емисии , при преходни режими , ускоряване, задминаване електромоторите въртят директно коляновия вал и ускоряват автомобила те.
    Нямаме го дизеловото замърсяване, от неефективна работа на преходни обороти.
    При работа на дизела с каране на магистрала , със стабилизирана скорост , компютърът може да изключва цилиндри и намалява СО2 и разхода и увеличава КПД .

    При спиране или намаляване електромоторът е генератор и се върти от коляновия вал и зарежда батериите използвайки енергията на спирането ..

    При задръстване или светофар двигателят е командван от компютъра , може да спре(а електрото му върти спомагателните агрегати , климатици , вентилатори, турбини ) , да е на оптимални обороти и да зарежда батерии на пълна мощност , да е на оптимални обороти или да зарежда батерии с по-малко цилиндри ..

    А ако се отиде на процесите за оптимизиране на горенето (Скайактив на Мазда) който Скайактив В МОМЕНТА дава съпоставима емисия СО2 на дизела с е лектромобилите , сложат се новите турбини, дизелът мине на дабъл фюел, от една дюза да се впръскват природен газ и нафта под налягане , сложи се турбо-компаунд (изгорелите газове, отделят енергията си на коляновия вал чрез турбина, дето да въртят , нещо както сегашните компресори) то цялото упражнение с опъване на кабели, монтиране на станции и въвеждане на електро става неясно?

    Защо , аджеба, няма да сме на ДВГ , а само на електро?

  87. 87 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    Ел. двигателите НЕ работят когато камионът не се движи, няма празни обороти. Точно за сметосъбирачи е безумно, че досега не се ползваха ел. камиони.
    —цитат от коментар 72 на wak26352646
    Климатици , вентилатори , джаджи си работят. Ако е хибрид си върти и водната помпа на дизела.

  88. 88 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1718 Весело

    До коментар [#48] от "our12595545":Какви празни обороти при електричката бе пич?🤣🤣🤣

  89. 89 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 2334 Неутрално

    До коментар [#85] от "ajsayder":

    Зависи как се добива ел. енергия и на какви разстояния се пренася. Недей да търсиш по вола теле. Ако си техническо лице знаеш много добре че ТЕЦ, АЕЦ, Водно-електрически работят на постоянен режим. Така през нощта се произвежда доста енергия която не се потребява, ерго нощната енергия е по-евтина за крайният потребител, щото предлагането е голямо а потребителите са малко, а не защото е по-евтино да се произвежда през нощта. Електричките биха се вместили добре като консуматори и по-този начин биха вдигнали КПД на енергийната система. Разбирам че те влече петролът, ама харесва ли ти или не...фосилните горива ще изпаднат в забвение. Дори и поради простата причина че са по-бързо изчерпаеми от колкото енергийните източници.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  90. 90 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 2334 Весело

    До коментар [#88] от "angeles":

    Празните обороти са в главата му!

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  91. 91 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    Един от най-положителните аспекти на тази новина е, че с този си ход Волво запълват нишщата на градските транспортни средства с ел. задвижване.
    Вече има пълната гама от автомобил, през баничарка, бус, а сега и камион...

    Другото хубаво е, че сега всички конкуренти на Волво ще трябва ударно да го настигнат и това със сигурност ще даде тласък на целия бранш с ел. превозни средтва...

    Допълнително големите градове, вече спокойно може да задейства забраните за ДВГ в тях...

    Модератора е неадекватен!
  92. 92 Профил на our12595545
    our12595545
    Рейтинг: 364 Неутрално

    До коментар [#88] от "angeles":

    Значи според теб на светофар като стоиш с електричката, губиш климатик, сервоусилвател на волан, навигация и прочие системи? Не можа ли да разбереш, че имам предвид, че дърпат енергия от батерията. Колкото повече стоят в режим на готовност, толкова по-бързо пада батерията, защото динамото не работи - няма движение.

  93. 93 Профил на our12595545
    our12595545
    Рейтинг: 364 Неутрално

    До коментар [#86] от "ajsayder":

    Идеята е да се намали броят на личните автомобили и да се ограничи свободното придвижване.

  94. 94 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 999 Весело

    До коментар [#28] от "БМЗ":

    Направо да ги оплачеш завалиите. Отделно ЕОН съобщиха, че още от 2021 Стокхолм ще изпита трудност с доставката на мощности за ел. мрежа.

    https://omni.se/a/OnVpwV

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  95. 95 Профил на stest
    stest
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Който си закупи такова возило да не забрави и да си вземе едно-две дизелови генераторчета, за когато закъса на пътя. Че Волво-то трудно ще прати помощ, ако си някъде сред Канадския архипелаг.
    —цитат от коментар 17 на Taiga


    Очевидно можеш да четеш,обаче имаш проблем с разбирането.На няколко места пише че са за градски условия.Иначе казано на 10-15 км от гаража.И би ли обяснил какво е канадски архипелаг.

  96. 96 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    Един от най-положителните аспекти на тази новина е, че с този си ход Волво запълват нишщата на градските транспортни средства с ел. задвижване.Вече има пълната гама от автомобил, през баничарка, бус, а сега и камион...Другото хубаво е, че сега всички конкуренти на Волво ще трябва ударно да го настигнат и това със сигурност ще даде тласък на целия бранш с ел. превозни средтва...Допълнително големите градове, вече спокойно може да задейства забраните за ДВГ в тях...
    —цитат от коментар 91 на Ivan_


    "Другото хубаво е, че сега всички конкуренти на Волво ще трябва ударно да го настигнат и това със сигурност ще даде тласък на целия бранш с ел. превозни средтва.."

    Какви "други конкуренти" ще го настигат? Какво да му се настига? Че то се взе,а една батерия и електромотор и се слагат ..чудо невиждано, биномът на Нютон?
    Че "другите конкуренти" отдавна си имат електромотори и батерии ..

    Даже ГАЗ , дето за мнозина е непозната марка, от три години си направиха електро товарен бус:
    .."19 июля 2017 года «Группа ГАЗ» подгототовила электрическую ГАЗель Next .."


    П.П
    А защо трябва да се забраняват ДВГ?
    Машините за чистене на сняг на какво ще вървят, ако нямат дизели?
    А багерите?
    Багер на батерии???

    Не знам, първата последица, ще са масови безредици на голяма част от населението .
    Като искате да пробвате - забранявайте ..

  97. 97 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    До коментар [#85] от "ajsayder":Зависи как се добива ел. енергия и на какви разстояния се пренася. Недей да търсиш по вола теле. Ако си техническо лице знаеш много добре че ТЕЦ, АЕЦ, Водно-електрически работят на постоянен режим. Така през нощта се произвежда доста енергия която не се потребява, ерго нощната енергия е по-евтина за крайният потребител, щото предлагането е голямо а потребителите са малко, а не защото е по-евтино да се произвежда през нощта. Електричките биха се вместили добре като консуматори и по-този начин биха вдигнали КПД на енергийната система. Разбирам че те влече петролът, ама харесва ли ти или не...фосилните горива ще изпаднат в забвение. Дори и поради простата причина че са по-бързо изчерпаеми от колкото енергийните източници.
    —цитат от коментар 89 на tsyrvulan


    1. И стигаме до извода - за КПД , дето говорим за него ..КПД на ЦЯЛАТА СИСТЕМА , при електотягата излиза да не е по-голямо ..
    Всичката енергия идва от ТЕЦ , или ВЕЦ , трансформира се, праща се надалеч, за консумация , там се понижава, праща се по кабели , зареждат се батерийки, от батерийките после вземаме, с КПД енергия за двигателя..

    Къде ни е ефективността, че нещо не я виждам ..?
    А ако се отиде на двигатели "Аткинсън" , ама не както в "Тойота" само с въртене на цикъла на клапаните напред-назад, а истински Аткинсън , с друг колянов вал, ще се отиде и на по-голямо КПД ..

    2... "фосилните горива ще изпаднат в забвение. Дори и поради простата причина че са по-бързо изчерпаеми от колкото енергийните източници..."

    В момента ДВГ се движат с ок 16% възобновяема енергия - различни микосове от растителен спирт или различни растителни масла за дизелите . Могат да се движат 100% на възобновяеми източници..
    През ВСВ, камиони и автобуси са минали на газгенератори ...
    Дърва и растителни отпадъци има навсякъде .

    3.В момента, по емисии новите двигатели са съпоставими по т.нар. "въглероден отпечатък"с електроколите.
    КАКВА Е ИДЕЯТА да забраняваме ДВГ и да ползваме по-мръсните електромобили ?
    Не мислим ли за Парниковия Ефект?

  98. 98 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    Всъщност вече имаме няколко дискусии за електроколите , никаква РАЗУМНА ПРИЧИНА , не бе казана защо да няма по-чистите и удобни ДВГ , а да има електроколи..

    Основните аргументи:

    -с електро бием по петролните производители. Явно най-големият производител САЩ , е все още трън в очите на много хора и те само се чудят, как да го съборят.
    Електрото им се виджа готин инструмент ..

    -за електрокари е Путин.
    За мнозина хора това е достатъчно, за да вземат решение и да са фенове на електричките ..

  99. 99 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    До коментар [#22] от "Taiga": "Всичко си има край и електричките са следващата стъпка, но това няма да се случи в близко бъдеще." От следващата година Пежо ще произвеждат и предлагат електрически вариант на всичките си модели. А това е съвсем близкото бъдеще! И едва ли ще са само Пежо. В същото време германците продължават да усъвършенстват дизели. Луд умора няма.
    —цитат от коментар 63 на quatro_4x3


    Китайците го взеха "Пежо" , ей нещата тръгнаха да се изменят ..
    "Донгфенг" имат промерно DFM AX7 , с електроверсия от 2014.

    Но не е само "Донфенг" , китайците почти на всеки модел имат и електро-версия , ей Luxgen U5 EV излиза с нов джип електро ..

  100. 100 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    До коментар [#22] от "Taiga": "Всичко си има край и електричките са следващата стъпка, но това няма да се случи в близко бъдеще." От следващата година Пежо ще произвеждат и предлагат електрически вариант на всичките си модели. А това е съвсем близкото бъдеще! И едва ли ще са само Пежо. В същото време германците продължават да усъвършенстват дизели. Луд умора няма.
    —цитат от коментар 63 на quatro_4x3


    Донгфенг си имат разработки от 2010 ..
    Сега явно, ще ги слагат и на Пежо ..

    А и ЛАДА има серийна електро версия от 2011 .. то какво толкова - батерии и електромотор?
    Сложнотия сложна .. .. :) :)

    Ама никой не купува , ни ГАЗ , ни ЛАДА , ни Донгфанг, ни Луксген , ни нищо ..

    Щото не им е удобно и не им се ще да имат 2-3 коли .. електро за града, нормална за други неща .. Къде да ги държат, как да зареждат батериите?

    Кремълската шайка насилствено, по путински забранява, глобява, налга такси , спира паркирането на коли с ДВГ , и се мъчи да наложи електроколи!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK