Тест драйв: С бензинов мотор, конкуриращ дизелите

Тест драйв: С бензинов мотор, конкуриращ дизелите

© Георги Пауновски



Рено" не спира да инвестира в модела си "Меган", като наскоро започна да го предлага с нов 1.3-литров бензинов двигател с турбокомпресор с директно впръскване на горивото, разработен съвместно от алианса и "Даймлер". Новият мотор комбинира по-висок въртящ момент при ниски обороти плюс по-висок и по-постоянен въртящ момент при високите обороти, което определено носи повече удоволствие от шофирането, показа тест на автомобила с новия агрегат.


С технологии от "Нисан" GT-R


В същото време двигателят се отличава с по-нисък разход на гориво. В мотора са използвани технологии от Нисан" GT-R като тази за плазмено покритие на цилиндрите, което увеличава енергийната ефективност чрез намаляване на триенето и оптимизиране на топлопроводимостта. Други новости в сравнение със съществуващия мотор са увеличеното налягане на впръскване на горивото до 250 бара, специален дизайн на горивната камера за оптимизиране на въздушно-горивната смес и технологията за двойно променливо газоразпределение.


Тест драйв: С бензинов мотор, конкуриращ дизелите

© Георги Пауновски




"Рено Меган" се предлага с две версии на новия двигател – със 115 и 140 к.с. В по-мощната от тях конските сили са с 10 повече спрямо предшественика му, а максималният въртящ момент е 240 Нм (+35 Нм).


Тестовият автомобил разчиташе на мотора със 140 к.с, комбиниран с механична скоростна кутия, като още след първите километри спечели симпатиите ми със своята гъвкавост. В зависимост от нуждите позволява ранно превключване на предавките, отразяващо се позитивно на разхода, или "изцеждането" им, което пък е добре за ускорението.


Разход по книжка и разход на пътя


От място до 100 км/ч двигателят ускорява "Меган" за 9.5 секунди. Разходът на гориво е 5.5 л/100 км в смесен цикъл по книжка, докато в рамките на теста беше с литър по-висок. Моята консумация обаче беше постигната без нито за момент да ползвам еко режима на шофиране и при оценка 62 от 100 точки на ефективността ми на каране.


Тест драйв: С бензинов мотор, конкуриращ дизелите

© Георги Пауновски


Новият мотор ми даде възможност да си припомня силните страни на "Меган" – комфортна возия, възможност да бъде поръчан с пълен набор системи за комфорт и сигурност и т.н. В тестовата кола разчитах на екстри като адаптивен темпомат, сигнализация за автомобил в мъртвата зона на огледалата, помощник за поддържане на избраната лента на движение, предупреждение за опасност от сблъсък в предното превозно средство и какво ли още не.


Подготвен за зимата


Фенове ще намери и системата за самостоятелно паркиране, която дава сигнал на водача за достатъчно големи паркоместа, като поема въртенето на волана, докато за шофьора остава само да борави с газта, спирачката и съединителя.


Тест драйв: С бензинов мотор, конкуриращ дизелите

© Георги Пауновски


В студените и кратки зимни дни, в които тествах "Меган", оцених също седалките с подгряване, светодиодните фарове и цветното осветление в салона. Голямо удобство е достъпът до колата, без да е нужно да се вади ключът от джоба или чантата, като автомобилът се заключва автоматично при отдалечаване от него.


Тест драйв: С бензинов мотор, конкуриращ дизелите

© Георги Пауновски


Мултимедийната система е лесна за работа, като помни до шест различни профила с предпочитанията на водача – език, любими радиостанции, предпочитания маршрути, използван телефон за свързване и т.н.


С променлив характер


Силно препоръчвам оборудването на колата със системата за промяна на настройките на волана, реакцията на педала на газта, асистиращите системи, вентилацията и т.н. в няколко режима, която освен вече споменатият еко има още комфортен, спортен, неутрален и индивидуален. Комфортните настройки са идеални за магистрала и при лежерно пътуване, което може да стане още по приятно при активиране на някоя от програмите за масаж на шофьорската седалка. Спортният пък доставя удоволствие при атакуване на пътища със завои с по-висока скорост.


Тест драйв: С бензинов мотор, конкуриращ дизелите

© Георги Пауновски


Цените на "Рено Меган" с новия 1.3-литров бензинов мотор тръгват от 32 290 лева с ДДС за версията със 115 коня и 35 790 лв с ДДС за тази със 140. Автомобил с оборудване като на тестовия, излиза 47 210 лв. с ДДС. В заключение остава да добавя, че алиансът "Рено Нисан" и "Даймлер" работят по над 13 проекта за мотори и трансмисии, за които новини се очакват в скоро време.


Тест драйв: С бензинов мотор, конкуриращ дизелите

© Георги Пауновски


Тест драйв: С бензинов мотор, конкуриращ дизелите

© Георги Пауновски


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (94)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2887 Неутрално

    Малък двигател, малко място отзад...
    Един добър разход и вероятна непригодност за газификация.

    Еретик
  2. 2 Профил на molon.labe
    molon.labe
    Рейтинг: 385 Неутрално

    кви са тия ръчни скорости в 21-ви век...

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  4. 4 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2887 Неутрално

    До коментар [#2] от "molon.labe":

    "кви са тия ръчни скорости в 21-ви век."
    =================
    По-евтини са, по-надеждни са, в случай на проблем по-лесно се ремонтират. Колата не е от висок клас.
    Има хора, които предпочитат сами да избират предавката. Аз съм от тях.

    Еретик
  5. 5 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3749 Неутрално

    Съвместната работа с Даймлер се разширява, от друга страна имаме съвместни разработки на Даймлер с БМВ. Нещо като обединения срещу групата на ФВ

  6. 6 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    До коментар [#3] от "aleks ivan":

    Гошо е известен с горублянския си изказ. И това "по книжка" е много дразнещо.

  7. 7 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 669 Неутрално
  8. 8 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2887 Весело

    До коментар [#6] от "truly":

    "Гошо е известен с горублянския си изказ. И това "по книжка" е много дразнещо."
    ==============
    Не съм му адвокат, но обикновено го защитавам.
    Решил е, че такъв език, горублянски, се очаква по темата. Автофеновете не са поети - символисти.
    Кларксън стана известен тъкмо с недодяланите си изказвания. Пауновски поне не е заядлив.

    Еретик
  9. 9 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2887 Весело

    До коментар [#7] от "jmf29537805":

    "И все пак, Рено."
    ==========
    Имал съм две коли от марката - 21 и 25.
    Първата не издържа на дебелите ми подметки и се скапа. От втората имам прекрасни спомени, беше първата ми голяма кола.
    Обикновено Рено вози добре за класа си, но отстъпва в надеждност на по-скъпите конкуренти.

    Еретик
  10. 10 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2115 Весело

    Ха-ха-ха-ха! Много макронска кола. Със 115 и 140 к.с. - GT-R отсекъде!

  11. 11 Профил на troi
    troi
    Рейтинг: 574 Неутрално

    Значи и те тръгнаха по пътя на ФВ с тези, новите покрития на двигателя. Ще гледаме надрани цилиндри по-често.

    забавление и приключение
  12. 12 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2334 Неутрално

    Баси, 50 хилки за това...

  13. 13 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 434 Весело

    Не лоша кола, но като видя ръчни скорости и мозъка ми крещи: 2001 година!!!

  14. 14 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 633 Весело

    До коментар [#2] от "molon.labe":"кви са тия ръчни скорости в 21-ви век." ..... Има хора, които предпочитат сами да избират предавката. Аз съм от тях.
    —цитат от коментар 4 на Костадин Иванов


    Докато превключваш с едната ръка с другата можеш да повдигаш клапаните, а с кутрето да регулираш предварението. Ще имаш по-пълен контрол над возилото. Ако пък двигателя отпред замениш с животинска тяга може да правиш диагностика от разстояние по отработените газове.

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  15. 15 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 632 Неутрално

    Този двигател ще е пълен боклук. Честит на новите собственици.

    If you are going through hell... Keep going!
  16. 16 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 995 Неутрално

    До коментар [#6] от "truly":"Гошо е известен с горублянския си изказ. И това "по книжка" е много дразнещо."============== Не съм му адвокат, но обикновено го защитавам. Решил е, че такъв език, горублянски, се очаква по темата. Автофеновете не са поети - символисти.Кларксън стана известен тъкмо с недодяланите си изказвания. Пауновски поне не е заядлив.
    —цитат от коментар 8 на Костадин Иванов

    Т.е. твърдите, че в статиите трябва да преобладават жаргоните вместо правилните термини. Защо не? След като масово Елитът говори и пише на диалект и с жаргони. В т.ч. и журналистите. Няма да изостават, нали и те са власт.
    А мои приятели се гордеят, че в семействата им се говори правилен български език, включително и ударенията. Не ми е известно да имат политически амбиции.

  17. 17 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5510 Неутрално

    До коментар [#1] от "Костадин Иванов":

    Това, че не става за газова уредба или метан си е голям недостатък за средния ганьовец.

  18. 18 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5510 Неутрално

    До коментар [#4] от "Костадин Иванов":

    Ти обичаш да си ръчкаш. Това ми звучи като "обичам да ми е трудно".

  19. 19 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Колата, описана в статията, стъпва на 50 хиляди лева. Непосилна цена дори за хора с доходи 2-3 хиляди лева на месец. Повечето ще предпочетат 3-4 годишна кола втора употреба за около 20 хиляди лева. Който има 50 хиляди и е готов да се раздели с тях - може да се кефи и на такава нова кола. По-вжното е да има избор. А дизеловата истерия открива много възможности за нас да покараме почти нови коли с всякакви екстри.

  20. 20 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5510 Неутрално

    До коментар [#3] от "aleks ivan":

    Това с возията е много неприятен жаргон. Но е нищо, в сравнение със селското понятие "фаца".

  21. 21 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5510 Неутрално

    И все пак, Рено.
    —цитат от коментар 7 на jmf29537805


    И на мен всичко под Ролс -Ройс ми е тъпо.

  22. 22 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 632 Неутрално

    До коментар [#11] от "troika":

    Точно. Чугунените гилзи в цилиндрите са заменени с някакво покритие дебело 0,2 милиметъра, което е разчитано да издържи максими 150к километра.

    If you are going through hell... Keep going!
  23. 23 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#13] от "arcanum":
    Автоматици има много преди 2001 г. Ръчната скоростна кутия не е по-нисш клас спрямо автомата. Това са различни технологии и всяка от тях си има своите предимства.
    Немалко хора предпочитат ръчни скорости, защото повече ги кефи такъв тип каране, по-нисък разход на гориво, много по-евтина поддръжка. На някои коли ако се счупи автоматика, се подменя целия агрегат и 10 бона може да не ти стигнат.

  24. 24 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 963 Неутрално

    На по-горните,дето не им харесва ръчната кутия,ми не си купувайте такива коли,кой ви задължава?Производителите предлагат и едното и другото,защо налагате собственото си предпочитане...?Ганьовски феномен?

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  25. 25 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5510 Неутрално

    Ха-ха-ха-ха! Много макронска кола. Със 115 и 140 к.с. - GT-R отсекъде!
    —цитат от коментар 10 на Lemmy


    Хахахах. Сигурен съм, че ти караш нещо нов внос с минимум 500 к.с.

  26. 26 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 963 Неутрално

    За тези пари ще трябва да се конкурира със Мазда 3,Сивик,Голф и Опел.Труден сегмент,ако се сложати корейскита марки,а те са все повече и повече качествени.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  27. 27 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5510 Неутрално

    До коментар [#22] от "dante_18":

    Да бе, точно за 150 000м км е разчитано. Мечтата на всеки производител е да му излезе име, че колите му след 150 000 км се чупят.

  28. 28 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#1] от "Костадин Иванов":

    Ако го докарва на 6,5 реален разход, газификацията е безмислена. Иначе може течна фаза, но цената на системата обезмисля инвестицията.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  29. 29 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5510 Неутрално

    До коментар [#26] от "sandman":

    Корейските конкуренти са супер, но вече са по-скъпи от Рено. Жълтите се взеха на сериозно.

  30. 30 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#22] от "dante_18":
    Ако двигателите се чупеха след 150 хил. км., 90% от колите в БГ нямаше да се движат.

  31. 31 Профил на tko42434569
    tko42434569
    Рейтинг: 371 Неутрално

    До коментар [#23] от "snower":

    Съвременните автоматици като технология нямат нищо общо с тези отпреди 15 - 20 и повече години. Сега вече притежават всички предимства на ръчните предавки плюс удобството и комфорта на автоматика. Разходът на нов автомобил с автоматик е по-нисък спрямо същия с ръчни скорости. Поддръжка на практика не се изисква. Някой автоматици им се сменя масло например на 60 000 км. По надеждност са дори по-здрави от ръчните. И като капак - имат си и ръчен режим ако на някого му се прииска, но досега не съм чул притежател на автоматик да си използва ръчния режим. Надценката за автоматична кутия в компактния клас (напр. Меган) е ок. 3000 - 3500 лв. Според мен си струват.

  32. 32 Профил на our12595545
    our12595545
    Рейтинг: 290 Неутрално

    Добри коли, но дизайнът им не ми харесва.

  33. 33 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5521 Неутрално

    Хубава с добре обмислени промени. Нормално е Рено да не мисли за 1000 потенциални клиенти в България след като продава 300000 такива коли годишно :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  34. 34 Профил на kirka80286
    kirka80286
    Рейтинг: 488 Весело

    Истински бисер е тази статия. И самата тя, и коментарите, особено за автоматичните скорости. Нека поясним 2 неща:
    1) При еднакви или дори сходни параметри, е физически невъзможно бензин да даде по-малък разход от дизел. С каквито и рекламни клишета да го облечем. Прочетете какво е "степен на сгъстяване", какво е мощност и какво е въртящ момент, каква е връзката между тях, и защо камионите са дизелови, а не бензинови. 5,5 на сто не е голям повод за гордост. 115 коня бензинов Нисан от преди 20 години дава 6. 115 коня турбодизел Шкода Рапид от преди три години дава 4 на сто.
    2) Господа автоматици, има едно такова понятие, известно като "КПД". При ръчните скорости за коли масова употреба (т.е. не някакви прототипи), е физически невъзможно турбина, която върти флуид, който върти втора турбина, да има по-висок КПД от зъбчатка. В превод на прост език, при една и съща кола и един и същи двигател, автоматиците харчат повече, а дърпат по-малко, защото има повече загуби на енергия. И са по-сложни и по-скъпи за поддръжка. И да, представете си, има хора (слава Богу), които все още предпочитат сами да си включват скоростите.

    "Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times
  35. 35 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    До коментар [#8] от "Костадин Иванов":

    Явно си има аудитория и верни фенове. Но не съм изненадан, все пак сме държава с премиер, за когото махленският език е нещо нормално. Това се харесва на онези 80%.

  36. 36 Профил на sherekhan
    sherekhan
    Рейтинг: 269 Неутрално

    50 бона за ренов с ръчна скоростна кутия 2019г. ццц

    "От нас зависи да бъдем равноправни с другите европейски народи." Васил Левски
  37. 37 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    Редакцията, като наемахте Джорджи на работа, проверихте ли дали има средно, щото като му чета горублянския език... бе, съмнява ме малко. Иначе за каляската какъв пробег ѝ гарантират?

  38. 38 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 963 Неутрално

    До коментар [#29] от "Alarmstufe: Rot":

    Така си е.Взеха се на сериозно и има защо.Обаче,около 1000 евра отгоре цената при стандартна 5г. гаранция е сериозен аргумент в полза на корейския автомобил.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  39. 39 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 963 Неутрално

    До коментар [#31] от "tko42434569":

    Нека да не се съглася.Единственото и неизменно преимущество,че зад управлението на ръчната кутия съм аз.Досега не съм карал кола,която при определени специфични условия,софтуера на кутията да прави това,което мога аз.Освен това,колкото повече детайли и електроника към тях,толкова повече възможности за повреди и бъгове.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  40. 40 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 963 Неутрално

    До коментар [#31] от "tko42434569":

    Нека да не се съглася.Единственото и неизменно преимущество,че зад управлението на ръчната кутия съм аз.Досега не съм карал кола,която при определени специфични условия,софтуера на кутията да прави това,което мога аз.Освен това,колкото повече детайли и електроника към тях,толкова повече възможности за повреди и бъгове.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  41. 41 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 963 Неутрално

    До коментар [#34] от "kirka80286":

    Не всички "автоматици" са с хидротрансформатори.Разбираемо е,че не всеки трябва да разбира от автомобили,но съвременните автоматизирани кутии са механични кутии с един или два съеденителя,като съеденителя и предавките се задвижват от актуатори и контролират/управляват от съответния компютър,който пък е в постоянна връзка с тези на двигателя,спирачките и евентуално криуз контрол и т.н
    Та скоростта на превклювчане и от там КПД може и да е по-добро от на обикновения,средностатистически шофьор,но....Превключва софтуер.Каки кой е написал софтуера идоколко може софтуер да покрие всички възможности е съвсем отделен въпрос.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  42. 42 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1014 Любопитно

    50 бона за Рено са невъзможна сума, ако ще и да има златен волан, не си струва. За тия пари човек може да се качи на далеч по-добър автомобил, да не изреждам...

  43. 43 Профил на kirka80286
    kirka80286
    Рейтинг: 488 Весело

    До коментар [#41] от "sandman":
    Сандман, кутиите с 2 съединителя са, по същество, механични кутии, при които самото превключване е автоматизирано, както и ти каза. Но, за семеен хечбек, а не за някакъв "породист" състезателен автомобил, какъв процент от кутиите са такива, в сравнение с хидротрансформаторите? Не съм гледал статистики, но предполагам, че процентът е нищожен. А хидротрансформаторите откъм КПД не могат да се мерят с ръчните скорости по никакъв начин. И, нека отбележа, КПД-то не е свързано с бързината на превключване, а напротив, с това каква част от силата на двигателя излиза от кутията когато си на скорост, което е в преобладаващата част от времето. И да - с всичко останало съм съгласен. Няма как софтуера със зададените му алгоритми да знае по-добре от мен каква е пътната обстановка и дали искам друга предавка, а не същата. Или обратното. За съжаление, много хора не го разбират това последното.

    "Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times
  44. 44 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 963 Неутрално

    До коментар [#43] от "kirka80286":

    Съгласен,но хидроттрансформаторите стават все по малко за сметка на автоматизираните кутии.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Direct-shift_gearbox
    В този линк можеш да видиш списъка с колите които позват тази кутия,но и той не е пълен,защото и БМВ я ползват а и със сигурност и други.А КПД-то не е само колко от въртящия момент се предава на колелата и колко е топлинна загуба/в хидротрансформатора/ а също и минимизиране на времето,в което колелата са отцепени от двигателя за смяна на предавката/загуба на кинетична енергия при ускорение или катерене/.При 2 съеденителя времето за смяна на предавка е много малко.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  45. 45 Профил на kirka80286
    kirka80286
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#44] от "sandman":
    Съгласен съм, че времето са превключване също е фактор, но според скромното ми мнение - много по-несъществен, отколкото когато си на предавка. Ще се съгласиш, предполагам, че сумарно времето, в което превключваш е нищожно малко, в сравнение с времето, в което си на скорост. Особено извън населено място. В града по има смисъл, безспорно.

    "Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times
  46. 46 Профил на hypercube
    hypercube
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Имам по-старият модел на този - фейслифта 3г на 75000км.
    Претърпях изключително лек и нелеп удар отпред.
    Толкова пластмасова и трошлива предна част на автомобил не съм си и представял, че може да има - пластмаска, заключена в пластмасата и двете окачени с пластмаси за третата пластмаса. При удар - всичко се чупи като кибритени клечки. Цените - над 100кинта пластмаската - а те са около 10-тина детайла. Застрахователят го прие съвсем нормално - беше свикнал явно.
    Като заключение - автомобил тип "лего", поевтинен и фалшив, наблъскан с електроника която има навика да отказва по случаен закон.
    Избягвайте..

    Не питайте какво страната ви може да направи за вас, попитайте какво вие можете да направите за нея! Дж.Кенеди
  47. 47 Профил на our12595545
    our12595545
    Рейтинг: 290 Неутрално

    До коментар [#42] от "Г.Е.М.":

    Не се лъжи, средният сегмент всички са около 35 000 лв. - 40 000 лв., вече зависи до колко ще ти пасне дизайна и самата кола като седнеш в нея.

  48. 48 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 963 Неутрално

    До коментар [#45] от "kirka80286":

    Така е,но стремежа е да се изцеди всяка капка.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  49. 49 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 499 Гневно

    Егати, мислех си, че няма начин да затрудняват повече ремонта на двигателя и близко разположените до него компоненти, а те наслагали още повече пластмасарии и маркучи, отколкото напоследък и само за да стигне човек до дефектиралият чарк, ще трябва да разкача 2 часа мизериите, с които е затрупан.

    мурзилка
  50. 50 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#1] от "Костадин Иванов":

    Този мотор е достатъчно малък и при нормално каране не дава голям разход. Газифицирането няма смисъл дори и да беше възможно.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  51. 51 Профил на kirka80286
    kirka80286
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#49] от "Маршалов":
    ЕЕех, Маршалов, за съжаление отминаха безвъзвратно тези времена... Навремето (той още си работи, де), стария Вартбург на нашите, на който съм се учил да карам - всичко ти беше като на тезгях - отваряш капака - те ти цилиндрите, те ти карбуратора, те ти алтернатора, те ти ремъка, те ти термостата, те ти стартера... такива бяха.

    А сега, както казваш, трябва половината кола да разглобиш... Както казваше един приятел - един фъстък да пуснеш отгоре - няма откъде да падне. :D

    "Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times
  52. 52 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 963 Неутрално

    До коментар [#49] от "Маршалов":

    Това е нпълно умишлено и целево.Не трябва да можеш дори крушката на фара или мигача да си смениш сам.Трябва да идеш в сервиз.А в сервиза да ти праснат поне 1ч. труд.+цената на крушка,която става само за тоя модел Рено.
    C'est la vie

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  53. 53 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 473 Неутрално

    Рено?

    Не благодаря!

    Модератора е неадекватен!
  54. 54 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 473 Неутрално

    До коментар [#4] от "Костадин Иванов":

    По надежни?
    На автоматичните можеж да им сменяш също сам предавките.

    Модератора е неадекватен!
  55. 55 Профил на frankie...says
    frankie...says
    Рейтинг: 311 Неутрално

    От 2 години има същият модел с 1.6Т 205 коня с кутия с 2 съединителя. Но масовия "четец" тука чете - меган 1.3 и вече е написал присъдата :) Цена - качество надали е по-различна от преките конкуренти в класа (като размери и като социален статус) - опел, пежо, сеат, тойота и тн. Въпрос на вкус и финансова гъвкавост на дилъра.
    Спортните версии на Меган отдавна са в Топ 3, когато основния фактор при покупка е бюджета.

  56. 56 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2869 Неутрално

    До коментар [#22] от "dante_18":

    Може да си сигурен, че тоя двигател ще навърти 500 хиляди километра, без да усети. Естествено, колата си иска хубави горива, масла и пътища. Каквито у нас, не винаги се намират.
    В момента карам Опел Инсигния 1.6 турбо бензин. Отначало имах доста предубеждения, за такъв тип двигател. Трябва да ти кажа, че върви много добре и има много приличен разход. Нормална семейна кола. Това Рено, в никакъв случай няма да е по-лошо...

    Бивш tww09306483.
  57. 57 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2183 Весело

    "возия"?? От кой език е тази дума?"Фенове ще намери..." без коментар 🤐"Цените тръгват..." тръгват да ходят 👏Дневник, моля ви пратете Гошо на курс по български език, защото Гошо... пише лошо 👎
    —цитат от коментар 3 на aleks ivan


    Ееееее, всичко по реда си - нека първо човекът се научи да снима с фотоапарат, езикът - после !

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  58. 58 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2183 Весело

    Рено?Не благодаря!
    —цитат от коментар 53 на Ivan_


    Пише се "Не, благодаря!", ама под статия на Пауновски и така бива ;)

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  59. 59 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 221 Весело

    Как беше онзи лаф: Борче, мачка и... Рено...?

  60. 60 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    До коментар [#13] от "arcanum":

    2011-та година:

    https://di-uploads-development.dealerinspire.com/prestigeimportsredesign/uploads/2015/05/The-first-of-its-kind-Porsche-991-7-speed-manual-transmission-1024x534.jpg

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  61. 61 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    До коментар [#14] от "Чоко и Боко":

    Няма защо да си измисляш. Има си смукач, за който да се заядеш. Също и манивели за стартиране на двигателя, скорости без синхронизатори.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  62. 62 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    До коментар [#30] от "snower":

    До коментар [#22] от "dante_18":Ако двигателите се чупеха след 150 хил. км., 90% от колите в БГ нямаше да се движат.
    —цитат от коментар 30 на snower


    Хаха! Факт😂😂😂😂

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  63. 63 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    До коментар [#18] от "Alarmstufe: Rot":

    И аз обичам да ръчкам. Обичам и да се изстрелвам със съединителя. Такива хора си падаме конесъри. Ненавиждах всички автомати до към 2007-08. След това почнаха да стават много по-добри и някои ми харесват - например, че можеш да имаш 8 предавки, че можеш лесно да избираш на коя да си, както и меко да сменяш предавките надолу и системата сама си вдига оборотите преди да превключи на по-ниска. Харесват ми и истинските полу-автоматици (със съединители вместо торк конвъртър). Но винаги ще искам и една ръчка с три педала.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  64. 64 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#46] от "hypercube":

    И кой автомобил произведен в последните 10 години е по-различен? Някои коментари са оставени от хора живеещи в 90-те години и каращи коли от 80те...

  65. 65 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    До коментар [#34] от "kirka80286":

    2) Господа автоматици, има едно такова понятие, известно като "КПД". При ръчните скорости за коли масова употреба (т.е. не някакви прототипи), е физически невъзможно турбина, която върти флуид, който върти втора турбина, да има по-висок КПД от зъбчатка. В превод на прост език, при една и съща кола и един и същи двигател, автоматиците харчат повече, а дърпат по-малко, защото има повече загуби на енергия. И са по-сложни и по-скъпи за поддръжка. И да, представете си, има хора (слава Богу), които все още предпочитат сами да си включват скоростите.
    —цитат от коментар 34 на kirka80286


    Точно така си е, но от години има и полу-автоматици - със съединител или дори два мокри съединителя - които погрешно се наричат автоматици.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  66. 66 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    До коментар [#41] от "sandman":

    Повечето автоматици не са такива, макар и хидротрансформаторите да са много по-добри от едно време. Но и при двете има функции сам да си избираш предавката, и при съвременен вариант е голям кеф и при двете.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  67. 67 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 408 Неутрално

    На мене Рено и по-специално Меган много ми допадат. Стилна, икономична, разумна цена.

  68. 68 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4325 Неутрално

    Най-грозната предница в света, със тези лед "мустаци" (характерни за рената от среден клас и нагоре. Така и не се отказаха). Отделно, кошница, въпреки цялото олекотяване и GT-R технологии, да достига със 140 к.с. "само" за 9,5 сек. до 100 км/ч?! Прахосмукачка....

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  69. 69 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2869 Неутрално

    До коментар [#68] от "hamiltonf":

    Ти, какво очакваш от една семейна кола, за ежедневни нужди...?!? Искаш да ни убеждаваш, че до магазина трябва да ходиш с кола, която е 500 коня и 8 цилиндъра? Ами, просто е безсмислено...
    Всички знаем, кое е хубавото и колко струва. Единици са тия, дето вадят по 300 хиляди евро, за наточено Порше. Предполагам, че не си сред тях... Затова, не се напъвай излишно...! :)

    Бивш tww09306483.
  70. 70 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5510 Неутрално

    До коментар [#52] от "sandman":

    Ме не, специално за крушките е точно обратното. От поне 2 г. има европейска директива, задължаваща всички производители така да проектират автомобилите, че всички крушки да могат да се сменят на пътя от водача.

  71. 71 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 963 Неутрално

    До коментар [#70] от "Alarmstufe: Rot":

    Така трябва!Но я се опитайте да смените крушката на някое Рено,Ситроен или Пежо.Неотдавна сменях крушките на фаровете на едно ренде/приятелска услуга/,е не беше работа за шофьора.Имайки предвид,че беше момиче,никакъв шанс да се справи сама.Трябва да се демонтират резервоари за хидр.течност или кутии на възд. филтри.Приказка!

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  72. 72 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 472 Неутрално

    2 огромни недостатъка на колата -

    1во - вратите не покриват праговете изцяло, т.е. като минете през някоя кална локва после при излизане панталонът ви ще стане на гъз

    2ро - не познавам жена (все пак бъдещето е пред мен, но...), която да предпочита ръчни скорости, а е автоматик въпреки предполагаемите мл спестено гориво. и откровено, от много каране в града на мен също ми писно от постоянно ръчкане скоростната кутиря и от 15на години и аз съм на автоматик. така че предлагането на автоматик си е задължително, пък от там нататък за всеки влак си има пътник.

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  73. 73 Профил на sulju
    sulju
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Много рядко си позволявам да пиша коментари в интернет. Но понеже имам компания за автомобили под наем и поддържам автомобилите на много клиенти чужденци от 2010 насам. Притежавам и ползвам(тези на клиентите) в момента над 20 автомобила от всякакви марки, слава богу без френски. Не се въздържам и ще се намеся.
    Ще използвам специално подетата терминология и общо приетите думи в този бранш

    - Първо на "разбирачите" със скоростните кутии: Автоматика си има смяна на масло на определени километри и сменяйки го редовно по никакъв начин не може да се сравни по ниво на разходите тези при със смяната на съединител с маховик. Това се случва, при някой автомобили, и под 150 хиляди километра в зависимост от стила на шофиране. И на Едно Пежо 10-12 годишно струва и на волво с60, а именно в диапазона 2750 -3250 лева. Автоматика, дори и не поддържан, никога не се ремонтира цял така, че айде стига "разбирачи".
    Ще го напиша с големи букви и дано някой го прочете. СПАЗВАЙКИ ПРЕДПИСАНИЯТА НА ПРОИЗВОДИТЕЛЯ, Автоматичната кутия, ВИНАГИ ИЗЛИЗА ПО ЕВТИН ЗА ПОДДРЪЖКА И РЕМОНТ от механиката. Аман от "разбирачи" и легендо-приносители, тръгнали и от всевъзможни гаражни сервизи и специалисти в тях, които не са виждали наверно автоматична кутия в своя сервиз.
    - Второ: Удоволствие от въртящи моменти мощност. Айде стига глупости. От кола до кола има разлика. Усещането в едни коли от въртящия момент при едни и същи параметри също. Като се качите на Ауди и Бмв ще разберете какво ви говоря и каква е разликата между 163 коня дизел бмв и опел например. Бензина е тромавата каруца спрямо дизела в масовите двигатели 160-250 коня. Реното въобще не го броя. Има една скапана марка в света след рено и тя се нарича Дачия. Запознат съм от возене в такси от дачията.
    - И трето да не съм многословен. Стига с тези митове и за комфортни френски автомобили и въобще за френските боклуци дето вътре скърцат още в течение на втората година(един приятел за това си продаде чисто ново пежо 307 през втората година). Поканиха ме на тест драйв 2018 пролетта на пежо 508 мисля беше - седан, достатъчно голям. "Пълно дърво" в "возията". И момчето от магазина като го питах защо така усещам, ми каза че няма такъв комфорт като едно време.

    Та накратко за рено меган обобщено. Карах този модел меган от статията, още като излезе на канарските острови през 2016 г като кола под наем. Колата беше на 1078 километра като ми я дадоха на летището. Средно "возия". Ужасна шумоизолация над 120км/ч, все едно си с леко открехнати прозорци. Отврат. Салона типичен за рено беден, недомислен и отблъскващ. Отвън да харесва ми дизайна фарове и стопове. Но колата е важна вътре докато се возиш, а не само кой ще те "зяпа" отвън

    Накратко за автомобилите. Имам все още бмв 320 Д 163 коня 2008 година с рекаро седалки. Супер удобни седалки от кожа и плат, на мястото където е допир с всичко по тялото. Не съм я продал защото е супер кола. Икономична. Стои като залепена на пътя с 17 цолови джанти и дори и с нисък клас ранфлат гуми е супер.

    Така че от мен да знаете ако не сте карали коли приказки много.
    Най-добрия автомобил за мен в живота ми който съм карал е ВОЛВО 60 2.4 Д5. Другите автомобили които са отлични са Ауди и БМВ, като БМВ е над ауди според моето усещане. След това е Фолксваген и японските марки. След него Форд и Опел и последно вече са КИА (Имам соренто на 50 хил.км на клиент), хюндай, рено, пежо

    Всички тези коментари са на база личен опит в 90 % от коли, които даже лично все още ползвам и притежавам. И не малка част от тях са купени нови от магазина

    РАЗБИРАЧИТЕ ДА СЕ РАЗКАРАТ и ДА СИ МЪЛЧАТ. ИМАМ ОПИТ И ЗА ТЕХНИЧЕСКА ПОДДРЪЖКА КАТО СТОЙНОСТ И КАТО ОПЦИИ КОЕ КАК СЕ ЧУПИ на всички автомобили от посочените марки

    И НАКРАЯ ДА ЗАВЪРША. Класацията е по класове и по марки отново в съответен клас съм ги подредил:

    1. Волво, БМВ, АУДИ, Мерцедес
    2. Субару, Хонда, Мазда, Тойота
    3. Форд, Опел.
    4. Киа, хюндай
    5 Рено, Пежо Дачия

    И МОЛЯ ВИ ПРЕСТАНЕТЕ С ТЕЗИ ОТЖИВЕЛИЦИ ЗА РЪЧНИ СКОРОСТИ. АВТОМАТИКА НЯМА НИКАКВО ЗАБАВЯНЕ, ОСОБЕНО ПРИ ТОП МАРКИТЕ в точка едно. А автоматика ТОЙ СИ ИМА ОПЦИЯ ЗА РЪчНО ПРЕВКЛючВАНЕ ТАКА СИ ИМАш ВСИчКО - ДВЕ В ЕДНО

    МАЛКИТЕ КОЛИ СА КАРУЦИ ДРУСАТ ТРОПАТ. ГОЛЯМАТА КОЛА НЕ ЗНАЧИ ВИСОК РАЗХОД, НО ЗНАЧИ ВИНАГИ ПО-ВИСОК КОМФОРТ

    ПОЗДРАВИ НА РАЗБИРАЧИТЕ!!!!!!!

  74. 74 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 943 Неутрално

    до 73-браво,такива коментари искам.А не глупости от чул недочул като това за зимните гуми и 7-те градуса.Важното е човек да е карал автомобила и да го е подържал.А не да пийва ракийка в гаража в блока и да си говорри с другите пияници.Това за двигателя на Рено изглежда много добро,но как ще се държи след 150х км няма кой да го каже.

  75. 75 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 512 Неутрално

    Аз мисля, че този нов агрегат 1.3 се предлага и във вариант автоматична 7 степенна скоростна кутия с два съединителя. Не знам къде е драмата, всеки да си кара това, което му допада. Карал съм ръчна, карам автоматик в момента. На дълъг път/слаб трафик автоматика е песен. Някои казват, че в градския трафик автоматика бил по-приятно. Аз съм на обратното мнение. Има един термин, който не знам как се превежда на български, повечето хора ще ме разберат - micromanagement. Автоматикът не позволява този пълен контрол върху превозното средство, което дава ръчната трансмисия. А в натоварения трафик на града това е важно.

    Every cradle is a grave.
  76. 76 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3040 Неутрално

    Та скоростта на превклювчане и от там КПД може и да е по-добро от на обикновения,средностатистически шофьор,но....Превключва софтуер.Каки кой е написал софтуера идоколко може софтуер да покрие всички възможности е съвсем отделен въпрос.
    —цитат от коментар 41 на sandman


    Все още не е.

    Имаше статия от Пежо бяха правили сериозни тестове в реални условия с много изминати километри на автоматици и ръчни. Резултатът автоматика гори 0.1-0.2 литра на 100 км повече.

  77. 77 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 644 Неутрално

    До коментар [#31] от "tko42434569":
    Все още "автоматика" не е по-икономичен от ръчната кутия в малкия и средния клас. За големите двигатели е друго... Аз лично ползвам и двете разновидности, но да ти кажа в автомобилният спорт и в професионалните превози "автоматици" няма. Въпрос на лични предпочитания...

  78. 78 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3749 Неутрално

    До 73
    "...1. Волво, БМВ, АУДИ, Мерцедес
    2. Субару, Хонда, Мазда, Тойота
    3. Форд, Опел.
    4. Киа, хюндай
    5 Рено, Пежо Дачия..."

    Класацията добре, но щеше да е по-коректно да добавиш и цените. Не можеш да сравняваш нискобюджетна Дачия с Ауди и Мерцедес (в интерес на истината, единствената баничарка на Мерцедес всъщност е Дачия Лоджи)

    (за сведение любител съм на японските марки, което не ми пречи да оценявам положителното в другите марки)

  79. 79 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3749 Неутрално

    До коментар [#74] от "dolna4erti4ka":

    Колега, между другото в "рент-а-кар" е пълно с Рено и Дачия. И нямат никакви проблеми, защото колите под наем май ги бракуват на 60-70 к км, независимо марката. А колкото до подръжката - азбучна истина е, че това е най-важното, независимо дали става реч за Дачия или Бентли. Бих добавил - не е важно каква марка масло наливаш, много по-важно е да го правиш навреме, според изискването на производителя. Както и с гумите - всяка марка нови гуми е много по-добра от всяка премиум марка "секънд хенд".

  80. 80 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 782 Неутрално

    ......"Класацията добре, но щеше да е по-коректно да добавиш и цените. Не можеш да сравняваш нискобюджетна Дачия с Ауди и Мерцедес (в интерес на истината, единствената баничарка на Мерцедес всъщност е Дачия Лоджи)...
    —цитат от коментар 78 на historama


    Между другото през 80-те Волво ползваха двигатели на Рено 1,6 л, както и 6 цилиндровите им двигатели.
    В момента двигатели на Рено задвижват освен Рено, Дачия и Лада, също Нисан, Мицубиши, някои дребни модели на Мерцедес, 2,2 л и 3 л дизел се монтира на Инфинити. Дълго време бяха и световен шампион във Ф1

  81. 81 Профил на frankie...says
    frankie...says
    Рейтинг: 311 Неутрално

    Много рядко си позволявам да пиша коментари в интернет.
    —цитат от коментар 73 на sulju


    Има защо. Кой е този съединител с маховик 2750 - 3250 лв в колите среден клас? Особено пък на 1.3 бензин. Да не говорим, че обикновено при двумасовите маховици не се налага смяната им при смяна на съединителя.

    За така венцеславените автоматици - нали си наясно, че всичките удобства с незабележимата смяна и много скорости от последните години са всъщност присъщи на механичните кутии с два съединителя, където предавките се сменят роботизирано. При "истинските" автоматици отпреди 10-12 години далеч не е така.

    За "Рекарото" и БМВ-то няма какво да кажа - всяка марка, която си е платила е сложила Рекаро :)

    Меганът от ревюто разбира се не е Голф, но можеш да погледнеш без притеснение и ценовите листи за двата модела.

  82. 82 Профил на the only easy day was yesterday
    the only easy day was yesterday
    Рейтинг: 274 Неутрално

    "От място до 100 км/ч двигателят ускорява "Меган" за 9.5 секунди"
    Не вярвах че все още се работи над такива коли с толкова бавно ускорение .
    Новия Форд Мустанг шелби 500, който трябва да излезе през есента като масово производство и като модел 2020 е 0-100 км за 3,5 секунди и е 700 конски сили.2020 SHELBY GT500 SPECS
    Highlight 2020 Shelby GT500
    Vehicle Base Price (MSRP) TBA
    Engine 5.2L Supercharged cross-plane crank V8
    Transmission TREMEC 7-speed dual-clutch transmission (DCT)
    Horsepower 700+ HP (TBA)
    Torque TBA
    Compression Ratio TBA
    Bore and Stroke TBA
    Fuel Delivery TBA
    Ford-Estimated MPG TBA
    Front Brakes 6-piston red painted Brembo brake calipers - 420mm (16.5-inch) two-piece, smooth, ventilated brake rotors
    Rear Brakes 4-piston red painted Brembo brake calipers - 370mm (14.5-inch) two-piece, smooth, ventilated brake rotors
    Base Curb Weight TBA
    Fuel Capacity TBA
    0-60 MPH ~3.5 sec (est.)
    1/4 Mile

  83. 83 Профил на the only easy day was yesterday
    the only easy day was yesterday
    Рейтинг: 274 Неутрално
  84. 84 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 562 Неутрално

    Имам по-старият модел на този - фейслифта 3г на 75000км. Претърпях изключително лек и нелеп удар отпред. Толкова пластмасова и трошлива предна част на автомобил не съм си и представял, че може да има - пластмаска, заключена в пластмасата и двете окачени с пластмаси за третата пластмаса. При удар - всичко се чупи като кибритени клечки. Цените - над 100кинта пластмаската - а те са около 10-тина детайла. Застрахователят го прие съвсем нормално - беше свикнал явно. Като заключение - автомобил тип "лего", поевтинен и фалшив, наблъскан с електроника която има навика да отказва по случаен закон. Избягвайте..
    —цитат от коментар 46 на hypercube


    Както казва 4140 Митко съвременните автомобили ги правят с тиксо и плюнка, а напоследък само с плюнка.

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  85. 85 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 943 Неутрално

    На Рено двигателите им бяха песен.Правиха 2 мотора-1,4 и 1,7 главно.Всичко друго се трошеше,но двигателите бяха вечни и не ги пипаха от времето на Рено 12-Дачия.Лично съм карала Рено 11 турбо бензин 1,4.Колицата е много лека -под 1 тон и с този двигател нямаше кола която да ме изпревари на тръгване от място.Разбира се сменях полуоски,шарнири и други неща,но двигателят беше пушка.

  86. 86 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1848 Неутрално

    До коментар [#31] от "tko42434569":Все още "автоматика" не е по-икономичен от ръчната кутия в малкия и средния клас. За големите двигатели е друго... Аз лично ползвам и двете разновидности, но да ти кажа в автомобилният спорт и в професионалните превози "автоматици" няма. Въпрос на лични предпочитания...
    —цитат от коментар 77 на m_style


    1. Рено-Меган 1.3 РС НЯМА автоматика на скоростната кутия , а има робот 6 степенен ..
    Робот е , когато обикновена скоростна кутия се превключва от компютъра .
    Някои модели на Рено

    2.И на по-големите модели, няма автомат, а вариатор X-tronic CVT RE0F10A.
    Вариатор е едно, скоростна кутия друго, робот трето.

    3.Ей го X-tronic .
    https://www.youtube.com/watch?v=qM7TZECeiKM


  87. 87 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1848 Неутрално

    Та Нисан-Рено разработват вариатори и едва ли ще слагат автоматични скоростни кутии ..

    Ей CVT :
    https://www.youtube.com/watch?v=uCEvBGT8twM

    Ей робот:
    https://www.youtube.com/watch?v=UeUGLaQ2U4I

    https://www.youtube.com/watch?v=t8aGgSbtoJE

  88. 88 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1848 Неутрално

    До коментар [#4] от "Костадин Иванов":По надежни?На автоматичните можеж да им сменяш също сам предавките.
    —цитат от коментар 54 на Ivan_


    В "Рено Меган" 1.3 има вариатор , Х троник , който е една метална лента, въртяща се между два конични вала.

  89. 89 Профил на kirka80286
    kirka80286
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#73] от "sulju":
    "Да не бъда" - казва - "многословен", и написал цял роман, преимуществено с безмислици, нападки и излишни главни букви.
    Карай си каквото ти е кеф, и остави хората, които обичат сами да си включват предавките на мира с твоите безмислици, голям "разбирачо". За КПД, ускорение, мощност и въртящ момент, щом най-доброто което успя да измислиш е "стига глупости" и "от кола до кола има разлика" - по-добре въобще не се опитвай.
    Не, че няма да ти се зарадваме, ако се направиш за смях де, така че пробвай ако искаш да измъдриш нещо, с нетърпение чакаме... :D

    "Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times
  90. 90 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 869 Весело

    Плазменно покритие а курсове по физика??
    След като ще се говори за техника ,нека малко се ограмотим с научни познзния ,химия и физика за случая не е лошо./предполагам че рекламния отдел е измислил такава глупост,за оправдание на автора, но авторЪТ трябва да има уважение към себе си и материала които оставя след себе си/
    Плазменно покритие.
    И какво е плазма всъщност????

  91. 91 Профил на ynx53574781
    ynx53574781
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Само като прочета "возия" и ми е ясно, че авторът е някакъв супер специалист. Всеки да кара каквото му доставя удоволствие и каквото може да си позволи. Другото са безсмислени спорове. Какво е значението дали ускорява за 5 сек или за 7 сек? Да не сме на писта или рали?

  92. 92 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5510 Неутрално

    До коментар [#71] от "sandman":
    Явно колата е произведена преди влизането на новата директива в сила.

  93. 93 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#73] от "sulju":

    От написаното става ясно, че човек може да дава коли под наем, без да разбира от коли. Ако един сравнително нов аутбек или пасат автоматик счупят скоростна кутия на 90-100 хил. км., колко ще струва ремонта? За един приятел питам.

  94. 94 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 943 Неутрално

    До Айсйдер-благодаря-друго си е да го видиш като схама на работа-веднага разбираш за какво става въпрос.нНо не очаквай някой страшинка пенсионер за тръгне да отваря сайтове-той знае всичко защото него партията го е учила.И др.Антон Путев.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK