"Сеат" събра мотоциклет и кола в малък електромобил



Сеат" избра Световния конгрес за мобилни устройства в Барселона (Mobile World Congress), за да представи концептуален автомобил, който според виждането им се очаква от всички компаниите с бизнес със споделени автомобили. Прототипът "Минимо" напомня много на "Рено Туизи", като обединява в себе си сигурността на лека кола и компактността на мотоциклет.


"Сеат" събра мотоциклет и кола в малък електромобил

© Сеат


Количката е с дължина 2.5 метра и ширина 1.24 м, като паркирана заема едва 3.1 квадратни метра, при поне 7.2 кв.м за стандартен автомобил. "Минимо" използва сменяема батерия, която за няколко минути се зарежда с ток за изминаване на стотина километра.




В автомобилчето има място за шофьор и пасажер. Автомобилът е хиперсвързан и разчита на 5G технология, за да осигури дигитален достъп, който заменя класическият контактен ключ.


"Сеат" събра мотоциклет и кола в малък електромобил

© Сеат


Със свързването на мобилния телефон всеки ползвател разполага със своята музика, контакти, адреси в навигацията и т.н. На база свързаното устройство автомобилът ще знае дали шофьорът е на възраст между 16 и 18 години, за да ограничи максималната скорост от 90 на 45 км/ч.


На конгреса в Барселона днес беше обявено и че "Сеат", и испанската телекомуникационна компания Telefónica започват да тестват в каталунската столица 5G Connected Car - свързан, автономен автомобил.


"Сеат" събра мотоциклет и кола в малък електромобил

© Сеат


"Купра" планира удвояване на продажбите


Междувременно дъщерната марка на "Сеат" за спортни автомобили - "Купра" разкри информация за концептуален автомобил, който ще представи на автосалона в Женева (5-17 март). Моделът "Форментор" има амбицията, че комбинира пътното поведение на лек автомобил с предимствата на кросоувър.


Автомобилът разчита на хибридна система, комбинираща бензинов двигател и електромотор. Общата системна мощност е 245 конски сили.


"Сеат" събра мотоциклет и кола в малък електромобил

© Сеат


Автомобилът използва скоростна кутия с двоен съединител, а ходовата част е с променливи характеристики - спортни и комфортни настройки.


Само на ток "Купра Форментор" изминава до 50 км по новия цикъл WLTP. "Купра" е продала 14 400 коли от единствения си модел - "Купра Атека". Плановете на компанията са да удвоят продажбите в следващите три до пет години.


"Сеат" събра мотоциклет и кола в малък електромобил

© Сеат


"Сеат" събра мотоциклет и кола в малък електромобил

© Сеат


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2424 Неутрално

    браво ,уникално автомобилче моторче , с удоволствие ще си купя ,за да си джъткаме из Варна и до плажа и обратно ,дано го пуснат скоро в продажба .

  2. 2 Профил на tvi63
    tvi63
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Електричките са проста работа. Само дават хляб на китайците, то и батериите там се правят. След пет години всички големи ще квичат, че китайците ги бият по цени и качество. Ше се получи същото като със смартфоните, компютрите и фотоволтаиците.

  3. 3 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2910 Любопитно

    До коментар [#1] от "edin drug":

    какво те спираше до сега

    www.renault.bg/avtomobili/elektricheski/twizy.html

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  4. 4 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 829 Неутрално

    Рено Туизи. Едно към едно. Е, с малко подобрения при положение, че сме 2019.

  5. 5 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3760 Неутрално

    "...Автомобилът е хиперсвързан и разчита на 5G технология, за да осигури дигитален достъп, който заменя класическият контактен ключ...."

    Това хиперсвързване ще удвои ли цената на количката?

  6. 6 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 344 Неутрално

    Такива размери за автомобил са изгъзица.
    Това върви от години в Изтока -Индия, Виетнам.
    При нас около 3,50м би трябвало да е мярка за малък автомобил.

  7. 7 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5568 Весело

    Като знам размерите и килограмите на повечето нашенци и нашенки, тази колица няма много шансове в България.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  8. 8 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1475 Неутрално

    Това е мотор с покрив. Е, и врати са му сложили. А май е и едноместно. А цената като пол'вин апартамент сигурно. Айде нема нужда

  9. 9 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    Тия не разбраха, че народа не се кефи на сапунерки. То тая концепция с автомобила-мотор не е нова. Аз се сещам, за БМВ Изета, има предполагам и по-стари неща. Та после Смарт, е и това Ренде дето са го копирали от него. нещо не ги карат много, никое от гореспоменатите

  10. 10 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4171 Весело

    До коментар [#2] от "tvi63":

    Най-вече ще "квичат" акционерите...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  11. 11 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    До коментар [#9] от "uq":

    А да, забравИх за Тойота IQ. сиЧко умре.

  12. 12 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    До коментар [#8] от "Хи-хи":

    На практика обединява недостатъците на колата и мотора, това е :)
    Не е достатъчно малко за да минаваш между колите с него, както правиш с мотор, не е достатъчно комфортно като колата, да можеш да си возиш семейството и да пътуваш на дълъг път... с две думи нищо и половина :)

  13. 13 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 473 Неутрално

    браво ,уникално автомобилче моторче , с удоволствие ще си купя ,за да си джъткаме из Варна и до плажа и обратно ,дано го пуснат скоро в продажба .
    —цитат от коментар 1 на edin drug


    Ти за Варна си купи едно колело и с него си джиткай "до плажа и обратно" - стига с този мързел!

  14. 14 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5500 Неутрално

    Малкото Рено (този Сеат си е точно копие) съм го виждал сравнително често вече 5 години...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  15. 15 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 473 Неутрално

    До коментар [#2] от "tvi63":Най-вече ще "квичат" акционерите...
    —цитат от коментар 10 на hamiltonf


    Ами горния автор е прав, че "всички големи ще квичат", защото в големите западни автомобилни компании акционери са и почти всички големи западни пенсионни фондове, а заквичат ли пенсионните фондове, става страшно!

  16. 16 Профил на Ivan Prodanov
    Ivan Prodanov
    Рейтинг: 278 Неутрално

    Преди много, много години. В една далечна страна , наречена ГДР, това го бяха измислили.
    Чудото на техниката се наричаше Трабант.

    Иван Костов е за съд!
  17. 17 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    Излишни усложнения на мотоциклета. Просто трябва на едно кросово колело да се сложи покрив и хиперзвукова заключалка.

  18. 18 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    До коментар [#16] от "Ivan Prodanov":

    Трабанта първо не е измислен в ГДР а още преди войната и второ няма нищо общо с това "нещо"

  19. 19 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#1] от "edin drug":


    браво ,уникално автомобилче моторче , с удоволствие ще си купя ,за да си джъткаме из Варна и до плажа и обратно ,дано го пуснат скоро в продажба .
    —цитат от коментар 1 на edin drug


    Не е баш автомобил, защото е едноместно , но е с разкошни данни:
    двг - 1 500 W безчетков, до 200 кг , 30 км/ч , и до 60 км с едно зареждане, изкачва наклон до 18 *
    инвалидна триколка без регистрация и цена 1 862.00 лв ! ! !
    Напиши до гугъл само TS - 013/350 и ще добиеш представа за разкошна тартонетка !
    А има и за двама с почти същите данни и цена

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  20. 20 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3760 Неутрално

    Преди много, много години. В една далечна страна , наречена ГДР, това го бяха измислили.Чудото на техниката се наричаше Трабант.
    —цитат от коментар 16 на Ivan Prodanov


    Трабант си бе класически автомобил с 2 врати - спартански, но все пак автомобил с 4 колела, 4 места.

    А подобно на това чудо е БМВ Изета, двуместна закрита миникола с волан, стъкла, и с предна врата
    https://en.wikipedia.org/wiki/Isetta

  21. 21 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    До коментар [#1] от "edin drug":

    Да добавя , че има едно дето вдига 50 км/ч и то на 3 секунда от старта

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  22. 22 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3760 Неутрално

    До коментар [#20] от "historama":

    Забравих да допълня, но има проекти култовата Изета да се завърне като електричка

  23. 23 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#20] от "historama":


    А подобно на това чудо е БМВ Изета,
    —цитат от коментар 20 на historama


    В началото на 1950-те ГФР-ейците освен Изета правят най-напред Месершмит, после Гогомобил и тогава Изета.
    Имахме ги такива в Завод 12 в Прототипни експерименталната баз . На мен би зачислен Гогомобила 1964-та и му бях направил едно приспособление на задната броня, та си закачах двете кросови моторетки Балкан 350 см3 като ходехме на състезания из страната , че и на Шипка .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  24. 24 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3760 Неутрално

    До коментар [#23] от "Чардо":

    Е, "Гогомобил" бе истински автомобил, миниатюрен, но класически автомобил. Докато изетата бе малко моторетка.

  25. 25 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2719 Неутрално

    До коментар [#13] от "cristo_n":

    Хм-м-м-м-м...! Карането на велосипед във Варна е, доста рисково занимание. А в някои други градове си е направо, противопоказно за здравето.

    Бивш tww09306483.
  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  27. 27 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 860 Неутрално

    Не е автомобил, но явно ни подготвят за нова градсакта мобилност.Тези неща не са за хоара 30+, а за децата които след време ще са досататъчно богати за да искат купят това за което сега ги карат да мечтаят/хем е близо за да бъде желано, хем далеч от днешният им ден/.После ще ограничат дизелите ,постепено бензините в градовете и накрая размерите.За радост и не, това е бъдещето!Иначе станахме градска джунгла с огнедишашти метални зверове от които се пазим но на които даваме и доста жертви от живота си, преки и косвенни.И аз предпочитам големи лимо ,но те нямат бъдеще и място в града.

  28. 28 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Гледам колелата отпред и отзад оголени, без брони и протрктори. Това как ли се вписва в правилата за безопастност?
    Иначе за функционалност, това е резултат от анализ за броя пътуващи в един автомобил в Европа. В много от случаите е само един човек и на база на това е и този проект за движение в градска среда. Аз, акто човек семеен не съм много фен на подобни измишльотини. Имахме и служебни смартове, една идея по-добре но и те не стават за повече от един човек, баш си е служебна да мъкнеш документи до центъра и да паркираш лесно. За семейна градска кола, минимума е 4-5 места, с малък но наличен багажник, къса и удобна за паркиране. Фиести, Корси, С3, Клио, Ярис, А3/А2, Поло, и т.н. са си идеални. Но загължително трябва и друга кола за извън града.

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  30. 30 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3760 Неутрално

    Не е автомобил, но явно ни подготвят за нова градсакта мобилност.Тези неща не са за хоара 30+, а за децата които след време ще са досататъчно богати за да искат купят това за което сега ги карат да мечтаят/хем е близо за да бъде желано, хем далеч от днешният им ден/.После ще ограничат дизелите ,постепено бензините в градовете и накрая размерите.....
    —цитат от коментар 27 на !D !калпав е новия вид Дневник!

    ++++
    Добре казано, "нова градска мобилност"!
    Още преди точно година във Франция видях много тийнейджъри и млади дами на електрически тротинетки, само след няколко месеца ги видях и в България. Така че децата повече ги виждам на тротинетки, а горното подобие на кола за млади дами, придвижващи се в големия град, а защо не и чиновниците. Докато тук ние спорим за предимствата Тесла и разни суперспортни електрички, и доколко те имат бъдеще в нашите градове, в Париж се движат десетки баничарки-елестрички (предполагам и в други големи европейски градове), Рено Зое, и множество електрически тротинетки.

    Електричките имат големи привилегии в големия град, и ще ги запазят поне още няколко години.

  31. 31 Профил на sadparrot
    sadparrot
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#27] от "!D !калпав е новия вид Дневник!":


    Не е автомобил, но явно ни подготвят за нова градсакта мобилност.Тези неща не са за хоара 30+, а за децата които след време ще са досататъчно богати за да искат купят това за което сега ги карат да мечтаят/хем е близо за да бъде желано, хем далеч от днешният им ден/.После ще ограничат дизелите ,постепено бензините в градовете и накрая размерите.За радост и не, това е бъдещето!Иначе станахме градска джунгла с огнедишашти метални зверове от които се пазим но на които даваме и доста жертви от живота си, преки и косвенни.И аз предпочитам големи лимо ,но те нямат бъдеще и място в града.
    —цитат от коментар 27 на !D !калпав е новия вид Дневник!


    Те и в статията са казали, фокусът на тази машинка ще е в car sharing компаниите, за този бизнес би трябвало да е супер.

    Ако можеш да стигнеш евтино с наета кола до работа (тип Spark), не е нужно да ползваш собствен автомобил за целта. Карам малка, здрава и икономична градска кола, и ако взема предвид всички разходи (данъци, гражданска, каско, ГТП, поддръжка и обновяване, гориво), сметката ми е малко над 300 лева на месец. Ако за същите пари мога да ползвам наета кола, за да ходя до работа - защо не. Ще си спестя ценно време и нерви, които иначе инвестирам в личен автомобил. Трябва още малко време, за да навлезнат автономните автомобили (за да можеш да си я "викнеш" сутрин), и ще стане реалност.

  32. 32 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 763 Неутрално

    До коментар [#31] от "sadparrot": Не знам точно детайлите в car sharing, но ако излиза същото или малко по-малко от личен автомобил мисля, че ще се откажете. Имам в предвид, че когато вземеш автомобила и тез преди теб са пушили, не са ичистили след тях, някой бачкер с работни дрехи е стоял преди теб, а ти си се облякъл за важна делова среща и т.н. ще се откажете ( освен ако не сте пълен непукист и не ви пука за подобни "глезотии). Аз пробвах с градските велосипеди щот ми беше писнало да вързвам моят със синджир където спирам за по- дълго. Отказах се от таз опция, горе долу поради горните причини ( без миризмата на цигарите :) )

  33. 33 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1355 Неутрално

    До коментар [#31] от "sadparrot":

    +++! Тъкмо щях да коментирам същото. Което е и целта на колата.
    А на коментарийте, че всеки може да пуши вътре или да остави колата мръсна или вообще воняща, трябва да се каже, че 5G осигурява освен плащането от дебит сметката в банката и нужната глоба за това. Принципа е - оставяш колата в същото състояние в което си я наел...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK