"Сеат" събра мотоциклет и кола в малък електромобил



Сеат" избра Световния конгрес за мобилни устройства в Барселона (Mobile World Congress), за да представи концептуален автомобил, който според виждането им се очаква от всички компаниите с бизнес със споделени автомобили. Прототипът "Минимо" напомня много на "Рено Туизи", като обединява в себе си сигурността на лека кола и компактността на мотоциклет.


"Сеат" събра мотоциклет и кола в малък електромобил

© Сеат


Количката е с дължина 2.5 метра и ширина 1.24 м, като паркирана заема едва 3.1 квадратни метра, при поне 7.2 кв.м за стандартен автомобил. "Минимо" използва сменяема батерия, която за няколко минути се зарежда с ток за изминаване на стотина километра.




В автомобилчето има място за шофьор и пасажер. Автомобилът е хиперсвързан и разчита на 5G технология, за да осигури дигитален достъп, който заменя класическият контактен ключ.


"Сеат" събра мотоциклет и кола в малък електромобил

© Сеат


Със свързването на мобилния телефон всеки ползвател разполага със своята музика, контакти, адреси в навигацията и т.н. На база свързаното устройство автомобилът ще знае дали шофьорът е на възраст между 16 и 18 години, за да ограничи максималната скорост от 90 на 45 км/ч.


На конгреса в Барселона днес беше обявено и че "Сеат", и испанската телекомуникационна компания Telefónica започват да тестват в каталунската столица 5G Connected Car - свързан, автономен автомобил.


"Сеат" събра мотоциклет и кола в малък електромобил

© Сеат


"Купра" планира удвояване на продажбите


Междувременно дъщерната марка на "Сеат" за спортни автомобили - "Купра" разкри информация за концептуален автомобил, който ще представи на автосалона в Женева (5-17 март). Моделът "Форментор" има амбицията, че комбинира пътното поведение на лек автомобил с предимствата на кросоувър.


Автомобилът разчита на хибридна система, комбинираща бензинов двигател и електромотор. Общата системна мощност е 245 конски сили.


"Сеат" събра мотоциклет и кола в малък електромобил

© Сеат


Автомобилът използва скоростна кутия с двоен съединител, а ходовата част е с променливи характеристики - спортни и комфортни настройки.


Само на ток "Купра Форментор" изминава до 50 км по новия цикъл WLTP. "Купра" е продала 14 400 коли от единствения си модел - "Купра Атека". Плановете на компанията са да удвоят продажбите в следващите три до пет години.


"Сеат" събра мотоциклет и кола в малък електромобил

© Сеат


"Сеат" събра мотоциклет и кола в малък електромобил

© Сеат


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2280 Неутрално

    браво ,уникално автомобилче моторче , с удоволствие ще си купя ,за да си джъткаме из Варна и до плажа и обратно ,дано го пуснат скоро в продажба .

  2. 2 Профил на tvi63
    tvi63
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Електричките са проста работа. Само дават хляб на китайците, то и батериите там се правят. След пет години всички големи ще квичат, че китайците ги бият по цени и качество. Ше се получи същото като със смартфоните, компютрите и фотоволтаиците.

  3. 3 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3447 Любопитно

    До коментар [#1] от "edin drug":

    какво те спираше до сега

    www.renault.bg/avtomobili/elektricheski/twizy.html

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  4. 4 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 909 Неутрално

    Рено Туизи. Едно към едно. Е, с малко подобрения при положение, че сме 2019.

  5. 5 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    "...Автомобилът е хиперсвързан и разчита на 5G технология, за да осигури дигитален достъп, който заменя класическият контактен ключ...."

    Това хиперсвързване ще удвои ли цената на количката?

  6. 6 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Такива размери за автомобил са изгъзица.
    Това върви от години в Изтока -Индия, Виетнам.
    При нас около 3,50м би трябвало да е мярка за малък автомобил.

  7. 7 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4677 Весело

    Като знам размерите и килограмите на повечето нашенци и нашенки, тази колица няма много шансове в България.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  8. 8 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1775 Неутрално

    Това е мотор с покрив. Е, и врати са му сложили. А май е и едноместно. А цената като пол'вин апартамент сигурно. Айде нема нужда

  9. 9 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1534 Неутрално

    Тия не разбраха, че народа не се кефи на сапунерки. То тая концепция с автомобила-мотор не е нова. Аз се сещам, за БМВ Изета, има предполагам и по-стари неща. Та после Смарт, е и това Ренде дето са го копирали от него. нещо не ги карат много, никое от гореспоменатите

  10. 10 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4622 Весело

    До коментар [#2] от "tvi63":

    Най-вече ще "квичат" акционерите...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  11. 11 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1534 Неутрално

    До коментар [#9] от "uq":

    А да, забравИх за Тойота IQ. сиЧко умре.

  12. 12 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1534 Неутрално

    До коментар [#8] от "Хи-хи":

    На практика обединява недостатъците на колата и мотора, това е :)
    Не е достатъчно малко за да минаваш между колите с него, както правиш с мотор, не е достатъчно комфортно като колата, да можеш да си возиш семейството и да пътуваш на дълъг път... с две думи нищо и половина :)

  13. 13 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 552 Неутрално

    браво ,уникално автомобилче моторче , с удоволствие ще си купя ,за да си джъткаме из Варна и до плажа и обратно ,дано го пуснат скоро в продажба .
    —цитат от коментар 1 на edin drug


    Ти за Варна си купи едно колело и с него си джиткай "до плажа и обратно" - стига с този мързел!

  14. 14 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10219 Неутрално

    Малкото Рено (този Сеат си е точно копие) съм го виждал сравнително често вече 5 години...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  15. 15 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 552 Неутрално

    До коментар [#2] от "tvi63":Най-вече ще "квичат" акционерите...
    —цитат от коментар 10 на hamiltonf


    Ами горния автор е прав, че "всички големи ще квичат", защото в големите западни автомобилни компании акционери са и почти всички големи западни пенсионни фондове, а заквичат ли пенсионните фондове, става страшно!

  16. 16 Профил на Ivan Prodanov
    Ivan Prodanov
    Рейтинг: 475 Неутрално

    Преди много, много години. В една далечна страна , наречена ГДР, това го бяха измислили.
    Чудото на техниката се наричаше Трабант.

    Иван Костов е за съд!
  17. 17 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 921 Неутрално

    Излишни усложнения на мотоциклета. Просто трябва на едно кросово колело да се сложи покрив и хиперзвукова заключалка.

  18. 18 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1534 Неутрално

    До коментар [#16] от "Ivan Prodanov":

    Трабанта първо не е измислен в ГДР а още преди войната и второ няма нищо общо с това "нещо"

  19. 19 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    До коментар [#1] от "edin drug":


    браво ,уникално автомобилче моторче , с удоволствие ще си купя ,за да си джъткаме из Варна и до плажа и обратно ,дано го пуснат скоро в продажба .
    —цитат от коментар 1 на edin drug


    Не е баш автомобил, защото е едноместно , но е с разкошни данни:
    двг - 1 500 W безчетков, до 200 кг , 30 км/ч , и до 60 км с едно зареждане, изкачва наклон до 18 *
    инвалидна триколка без регистрация и цена 1 862.00 лв ! ! !
    Напиши до гугъл само TS - 013/350 и ще добиеш представа за разкошна тартонетка !
    А има и за двама с почти същите данни и цена

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  20. 20 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    Преди много, много години. В една далечна страна , наречена ГДР, това го бяха измислили.Чудото на техниката се наричаше Трабант.
    —цитат от коментар 16 на Ivan Prodanov


    Трабант си бе класически автомобил с 2 врати - спартански, но все пак автомобил с 4 колела, 4 места.

    А подобно на това чудо е БМВ Изета, двуместна закрита миникола с волан, стъкла, и с предна врата
    https://en.wikipedia.org/wiki/Isetta

  21. 21 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2642 Любопитно

    До коментар [#1] от "edin drug":

    Да добавя , че има едно дето вдига 50 км/ч и то на 3 секунда от старта

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  22. 22 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    До коментар [#20] от "historama":

    Забравих да допълня, но има проекти култовата Изета да се завърне като електричка

  23. 23 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    До коментар [#20] от "historama":


    А подобно на това чудо е БМВ Изета,
    —цитат от коментар 20 на historama


    В началото на 1950-те ГФР-ейците освен Изета правят най-напред Месершмит, после Гогомобил и тогава Изета.
    Имахме ги такива в Завод 12 в Прототипни експерименталната баз . На мен би зачислен Гогомобила 1964-та и му бях направил едно приспособление на задната броня, та си закачах двете кросови моторетки Балкан 350 см3 като ходехме на състезания из страната , че и на Шипка .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  24. 24 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    До коментар [#23] от "Чардо":

    Е, "Гогомобил" бе истински автомобил, миниатюрен, но класически автомобил. Докато изетата бе малко моторетка.

  25. 25 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3329 Неутрално

    До коментар [#13] от "cristo_n":

    Хм-м-м-м-м...! Карането на велосипед във Варна е, доста рисково занимание. А в някои други градове си е направо, противопоказно за здравето.

    Бивш tww09306483.
  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  27. 27 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1055 Неутрално

    Не е автомобил, но явно ни подготвят за нова градсакта мобилност.Тези неща не са за хоара 30+, а за децата които след време ще са досататъчно богати за да искат купят това за което сега ги карат да мечтаят/хем е близо за да бъде желано, хем далеч от днешният им ден/.После ще ограничат дизелите ,постепено бензините в градовете и накрая размерите.За радост и не, това е бъдещето!Иначе станахме градска джунгла с огнедишашти метални зверове от които се пазим но на които даваме и доста жертви от живота си, преки и косвенни.И аз предпочитам големи лимо ,но те нямат бъдеще и място в града.

  28. 28 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1239 Неутрално

    Гледам колелата отпред и отзад оголени, без брони и протрктори. Това как ли се вписва в правилата за безопастност?
    Иначе за функционалност, това е резултат от анализ за броя пътуващи в един автомобил в Европа. В много от случаите е само един човек и на база на това е и този проект за движение в градска среда. Аз, акто човек семеен не съм много фен на подобни измишльотини. Имахме и служебни смартове, една идея по-добре но и те не стават за повече от един човек, баш си е служебна да мъкнеш документи до центъра и да паркираш лесно. За семейна градска кола, минимума е 4-5 места, с малък но наличен багажник, къса и удобна за паркиране. Фиести, Корси, С3, Клио, Ярис, А3/А2, Поло, и т.н. са си идеални. Но загължително трябва и друга кола за извън града.

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  30. 30 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    Не е автомобил, но явно ни подготвят за нова градсакта мобилност.Тези неща не са за хоара 30+, а за децата които след време ще са досататъчно богати за да искат купят това за което сега ги карат да мечтаят/хем е близо за да бъде желано, хем далеч от днешният им ден/.После ще ограничат дизелите ,постепено бензините в градовете и накрая размерите.....
    —цитат от коментар 27 на !D !калпав е новия вид Дневник!

    ++++
    Добре казано, "нова градска мобилност"!
    Още преди точно година във Франция видях много тийнейджъри и млади дами на електрически тротинетки, само след няколко месеца ги видях и в България. Така че децата повече ги виждам на тротинетки, а горното подобие на кола за млади дами, придвижващи се в големия град, а защо не и чиновниците. Докато тук ние спорим за предимствата Тесла и разни суперспортни електрички, и доколко те имат бъдеще в нашите градове, в Париж се движат десетки баничарки-елестрички (предполагам и в други големи европейски градове), Рено Зое, и множество електрически тротинетки.

    Електричките имат големи привилегии в големия град, и ще ги запазят поне още няколко години.

  31. 31 Профил на sadparrot
    sadparrot
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#27] от "!D !калпав е новия вид Дневник!":


    Не е автомобил, но явно ни подготвят за нова градсакта мобилност.Тези неща не са за хоара 30+, а за децата които след време ще са досататъчно богати за да искат купят това за което сега ги карат да мечтаят/хем е близо за да бъде желано, хем далеч от днешният им ден/.После ще ограничат дизелите ,постепено бензините в градовете и накрая размерите.За радост и не, това е бъдещето!Иначе станахме градска джунгла с огнедишашти метални зверове от които се пазим но на които даваме и доста жертви от живота си, преки и косвенни.И аз предпочитам големи лимо ,но те нямат бъдеще и място в града.
    —цитат от коментар 27 на !D !калпав е новия вид Дневник!


    Те и в статията са казали, фокусът на тази машинка ще е в car sharing компаниите, за този бизнес би трябвало да е супер.

    Ако можеш да стигнеш евтино с наета кола до работа (тип Spark), не е нужно да ползваш собствен автомобил за целта. Карам малка, здрава и икономична градска кола, и ако взема предвид всички разходи (данъци, гражданска, каско, ГТП, поддръжка и обновяване, гориво), сметката ми е малко над 300 лева на месец. Ако за същите пари мога да ползвам наета кола, за да ходя до работа - защо не. Ще си спестя ценно време и нерви, които иначе инвестирам в личен автомобил. Трябва още малко време, за да навлезнат автономните автомобили (за да можеш да си я "викнеш" сутрин), и ще стане реалност.

  32. 32 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 705 Неутрално

    До коментар [#31] от "sadparrot": Не знам точно детайлите в car sharing, но ако излиза същото или малко по-малко от личен автомобил мисля, че ще се откажете. Имам в предвид, че когато вземеш автомобила и тез преди теб са пушили, не са ичистили след тях, някой бачкер с работни дрехи е стоял преди теб, а ти си се облякъл за важна делова среща и т.н. ще се откажете ( освен ако не сте пълен непукист и не ви пука за подобни "глезотии). Аз пробвах с градските велосипеди щот ми беше писнало да вързвам моят със синджир където спирам за по- дълго. Отказах се от таз опция, горе долу поради горните причини ( без миризмата на цигарите :) )

  33. 33 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1343 Неутрално

    До коментар [#31] от "sadparrot":

    +++! Тъкмо щях да коментирам същото. Което е и целта на колата.
    А на коментарийте, че всеки може да пуши вътре или да остави колата мръсна или вообще воняща, трябва да се каже, че 5G осигурява освен плащането от дебит сметката в банката и нужната глоба за това. Принципа е - оставяш колата в същото състояние в което си я наел...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK