"Камик" уплътнява гамата от кросоувъри на "Шкода"

"Камик" уплътнява гамата от кросоувъри на "Шкода"

© Шкода



Шкода" вкарва трети кросоувър в гамата си. С дължината си от 4.24 метра "Камик" (Kamiq) се позиционира под "Карок" (4.38 м) и "Кодяк" (4.70 м). Както и името на предишните два модела, така и това идва от езика на ескимосите инуити, населяващи северните части на Канада и Гренландия.


"Камик" означава "Нещо, което пасва перфектно". При търсенето на име стремежът е бил то да започва с "К" и да завършва на "Q", както и другите два кросоувъра.


Според "Шкода" новият модел е насочен към младите купувачи с активен начин на живот. По отношение на дизайна заслужава отбелязване, че това е първият модел на чехите, в който дневните светлини и фаровете не са в един блок, а са разделени.




"Камик" уплътнява гамата от кросоувъри на "Шкода"

© Шкода


В салона впечатлява централният дисплей с размер до 9.2 инча. Като опция се предлага и виртуално приборно табло, което се проектира на екран с големина 10.25 инча.


Едно от предимствата на "Камик" е обширното вътрешно пространство. Мястото пред коленете на возещите се отзад е щедро, а багажният обем варира между 400 и 1400 литра. Като опция облегалката на седалката до шофьора може да се сгъне напред, като се отваря място за превоз на товар с дължина почти два метра и половина.


Двигатели с мощности от 95 до 150 коня


Базовият мотор за "Шкода Камик" е еднолитров трицилиндров с мощност 95 конски сили и максимален въртящ момент 175 Нм. Той се комбинира с петстепенна механична скоростна кутия. Същият като обем мотор може да генерира и 115 коня и 200 Нм, като освен с механична работи и с автоматична трансмисия с двоен съединител.


"Камик" уплътнява гамата от кросоувъри на "Шкода"

© Шкода


Най-мощният двигател е четирицилиндров 1.5 със 150 коня и 250 Нм. Той е снабден със система за деактивиране на половината цилиндри при ниски натоварвания и си партнира със седемстепенен автоматик или механична скоростна кутия с 6 предавки.


Дизелът е 1.6 със 115 к.с. и 250 Нм. И тук изборът е между шестепенна ръчна скоростна кутия или автоматик с двоен съединител и 7 предавки.


Спортно или офроуд шаси


Купувачите могат да избират между две шасита - стандартно и спортно, което е с 1 см. по-близо до пътя. Опционално "Камик" се снадбява с адаптивно окачване и система за промяна на настройките на основните системи в режими нормален, спортен, екологичен и индивидуален. Също срещу доплащане може да се взема допълнителна защита на всички основни агрегати.


"Камик" уплътнява гамата от кросоувъри на "Шкода"

© Шкода


По отношение на асистиращите системи "Шкода Камик" може да се похвали с всичко най-съвременно, познато от по-високия клас автомобили. Сред тях серийни са предупреждение за опасност от сблъсък със спирачна функция, предупреждение за напускане на избраната лента на движение, асистент за задържане на колата в нейната лента и др.


Адаптивният круиз контрол е опция, като когато автомобилът е с автоматична трансмисия осигурява не само подържане на безопасна дистанция пред предното превозно средство, но и спиране, и потегляне, ако престоят е под 3 секунди.


"Камик" уплътнява гамата от кросоувъри на "Шкода"

© Шкода


Предупреждението за кола в мъртвата зона на огледалата засича превозни средства на разстояние до 70 метра. На разположение е и система за самостоятелно паркиране.


Управление от разстояние


По отношение на системите за забавление те са три различни, като най-скъпата разполага с редица он-лайн услуги (времето, новини, цени на горивата и други). За "Шкода Камик" е разработено и приложение за смартфон, което позволява отключване, заключване и проверка на състоянието на колата от разстояние.


"Камик" уплътнява гамата от кросоувъри на "Шкода"

© Шкода


По традиция чехите предлагат с новия си модел редица хитри улеснения на живота на шофьора като защита на ръбовете на вратите при отваряне, капачка на резервоарчето за течността за чистаки, която при отваряне става фуния, демонтиращо се фенерче, играещо ролята и на лампа в багажника и други.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (49)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2377 Неутрално

    прекрасни и евтини коли за средния българин

  2. 2 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    Безидейно като дизайн. Явно вече плащат само за един дизайн, от който правят различни размери 👎

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  3. 3 Профил на mutant
    mutant
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Новото Йети. Технологична крачка напред, но без вариофлекс седалки. Ще има вариант на газов мотор 90 к.с. също.

  4. 4 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3071 Неутрално

    Изглежда, че доста добре са се справили с обема.
    Базовият двигател обаче направо отблъсква.

    Еретик
  5. 5 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 8322 Неутрално

    Става, да се отиде до морето и обратно през лятото. Само къде ще сложим бурканите с компот от село...

  6. 6 Профил на kilgore
    kilgore
    Рейтинг: 559 Неутрално

    Това пък кво е и за кво е?
    Да разработиш и произведеш кола с 14 см по-къса от другия ти модел?!? Струваше ли си?
    Карам Йети от времето, когато имаха само един паркетник и съм много доволен. То след Рено е трудно да си недоволен от това, с което си го сменил, но това е друга тема :)
    На бъдещите собственици препоръчвам да огледат внимателно багажното отделение. Колегите ми се подиграват, че нямам багажник, а имам задна жабка :)

    'It's not wise to violate rules until you know how to observe them' - T.S. Eliot, interview with The Paris Review (Issue 21, 1959)
  7. 7 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    До коментар [#5] от "''zms15783''":

    По-важно е дали може да се газифицира еФтино 🤔

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  8. 8 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 874 Неутрално

    Не е Йети, а по-скоро повдигната Фабия. Ясно е, че не става за гората, но такава малка колица със 100+ коня е приятна за каране. Търсенето на такива е голямо.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  9. 9 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    Предницата с разделените светлини силно наподобява Ситроен С4 Кактус

    Знанието е сила, информацията - власт
  10. 10 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5833 Весело

    До коментар [#6] от "kilgore":

    Най хубавата кола е новата кола.
    Дори и Шкода да е!
    Не, че реното е стока...

    Тези коне в статията, би трябвало да са в кавички, все пак, мисля...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  11. 11 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 8322 Неутрално

    До коментар [#7] от "aleks ivan":

    Говори за своята си кола. Сигур си некое старче, сприхаво с мустачки, хи хи хи...

  12. 12 Профил на Matematiks
    Matematiks
    Рейтинг: 375 Неутрално

    До коментар [#9] от "pag": Предницата с разделените светлини силно наподобява Ситроен С4 Кактус

    И Хюндай Кона наподобява

  13. 13 Профил на TheRedOne
    TheRedOne
    Рейтинг: 64 Неутрално

    Следващата Коняк да я кръстят, поне ще се запомни името.

  14. 14 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1293 Весело

    До коментар [#7] от "aleks ivan":И като газифицираш 90 коня ще можеш ли да потеглиш ако се накачите цялото семейство??))))))

  15. 15 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 941 Неутрално

    Аман от кросоувъри! Един комплект гуми - поне 1000 лв, в резултат на което, ако не са служебни коли, та с чужди пари да се поддържа колата, почти всички карат със стари гуми, щото си мислят, че като са 4х4 та не им трябват хубави гуми. Ама то 4х4 помага при тръгването, ама при спирането само гумата има значение!

  16. 16 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 642 Неутрално

    Ескимоси, дръжки! Това си е чист шопски камик. По-скоро камиче, щото е малко. Големия джип е хубав. Голфоподобното на стероиди нещо не ми харесва. Ще го видим това, но фабията идва малка, освен ако не са постигнали чудеса с вътрешния обем.

  17. 17 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 576 Неутрално

    С предните светлини е много добро. Габаритите са идеални за градско паркиране. Двигателят 1.5ТСИ АКТ е перфектен, а на тези килограми ще превърне колата в ракета.

    Няма 4х4, но то не е нужно за перфектна градска кола.

  18. 18 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 3012 Весело

    """... "Камик" означава "Нещо, което пасва перфектно". ..."""

    камИк е по стар плевенски жаргон камЪк

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  19. 19 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 803 Неутрално

    До коментар [#2] от "aleks ivan":

    Липсва ми палавия дизайн на Йети...не знам какво им става на Шкода дизайнерите или отгоре не им дават много да шават ама последните им дизайну са брутално 'генерични' и бих им сложил среден 3....

  20. 20 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 750 Неутрално

    Това е ти-рок от Шкода. И съответно ще е по-евтин от VW

    If you are going through hell... Keep going!
  21. 21 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 750 Неутрално

    До коментар [#15] от "cristo_n":

    Това е просто повдигнат голф. Гумите са абсолютно същите като на голф. 70 лева бройката.

    If you are going through hell... Keep going!
  22. 22 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 782 Неутрално

    С предните светлини е много добро. Габаритите са идеални за градско паркиране. Двигателят 1.5ТСИ АКТ е перфектен, а на тези килограми ще превърне колата в ракета.Няма 4х4, но то не е нужно за перфектна градска кола.
    —цитат от коментар 17 на 12345


    До коментар [#17] от "12345":

    И кой точно габарит е идеален за града - дължината (4+ м.). или широчината (1.70+) ? Като прибавим, че в подобен хамбар Ганю, обикновено, се вози сам из града - получаваме всичко друго, но не и градска кола.

  23. 23 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 576 Неутрално

    До коментар [#22] от "Булаир":

    Не е точно така, защото в БГ условия малко хора имат кола само за 100% в града. Да, под 4 м би било по-лесно за паркиране, но с тази кола ще се излиза и понякога извън София. Допълнителните няколко сантиметра дават значително повече комфорт. Имай предвид, че точно тази дължина направи Йети-то много популярно, защото беше рядкост.

    Освен това цитираният от теб Ганю кара 15 годишен опел/мазда/пасат, той няма нито парите нито манталитета за Камик.

  24. 24 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 750 Неутрално

    До коментар [#22] от "Булаир":

    Колата изобщо не е голяма. Карал съм ти-рок и едвам се събирам на задната седалка. Ветре е абсолютно същото като в голф

    If you are going through hell... Keep going!
  25. 25 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 654 Весело

    Името "кърти". Следващият модел сигурно ще се казва: Дърво...

  26. 26 Профил на kvt10319485
    kvt10319485
    Рейтинг: 260 Неутрално

    Трагедия!
    Всеки следващ модел на всички марки задълбава яко в дъното.
    Заради безумията екология и вредни емисии едва ли ще съм жив да видя нормален нов автомобил - с нормален двигател и дизайн, здрави и без излишни лъскави безумия в оборудването.

  27. 27 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#22] от "Булаир":Не е точно така, защото в БГ условия малко хора имат кола само за 100% в града. Да, под 4 м би било по-лесно за паркиране, но с тази кола ще се излиза и понякога извън София. Допълнителните няколко сантиметра дават значително повече комфорт. Имай предвид, че точно тази дължина направи Йети-то много популярно, защото беше рядкост.Освен това цитираният от теб Ганю кара 15 годишен опел/мазда/пасат, той няма нито парите нито манталитета за Камик.
    —цитат от коментар 23 на 12345



    До коментар [#23] от "12345":

    Постой край Цариградско и преброй колко подобни новозакупени хамбари возят повече от един човек пък тогава ми цитирай 15-годишни опели и пасати. ... Ако пък искаш СУВ за града - новото Сузуки Игнис е повече от добро. Е, не става за семейна кола до морето (освен, ако семейството не е от двама) , но пък и не всеки има нужда от голям багажник и 4 седалки.

  28. 28 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1606 Неутрално

    До коментар [#2] от "aleks ivan":

    Сигурно предпочитате космическия дизайн, който аз намирам за скучен. На мен ми харесва разпознаваемостта/принадлежността на колата. Единственото, с което трудно свиквам са тези "даунсайзинг" двигатели, които ми се струва изкуствено "изстискани" . Но както виждам и чета всички изгледи са моделът да се харчи добре.

  29. 29 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 941 Неутрално

    И кой точно габарит е идеален за града - дължината (4+ м.). или широчината (1.70+) ? Като прибавим, че в подобен хамбар Ганю, обикновено, се вози сам из града - получаваме всичко друго, но не и градска кола.
    —цитат от коментар 22 на Булаир


    Кое му е "хамбар" на дължина 4+ м.? Всичко около 4,50 си е нормална кола. А удобствота на една кола за градски условия е свързано с диаметъра на завой и видимостта от вътре. Например старият Пасат, макар и 4,60, е много удобна за града кола.
    Иначе си абсолютно прав за онези наистина "хамбари" - BMW X5, Q7, Range Rover-и, както и 100%-товите 4х4 на Нисан, Мицубиши и Тойота, в които обикновено пътува сам-самичък някой комплексар, само дето аз не им викам хамбари, ами камиони.

  30. 30 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 941 Неутрално

    До коментар [#15] от "cristo_n":Това е просто повдигнат голф. Гумите са абсолютно същите като на голф. 70 лева бройката.
    —цитат от коментар 21 на dante_18


    Гумите за Голф отдавна не са по 70 лв бройката - от има-няма 20 години.
    Говоря за ГУМИ, а не за галоши.
    И на СУВ автомобилите винаги слагат гуми от НЕмасовите размери и с 1-2 цола по-големи, в сравнение със същия като размер и вътрешен обем "нормален" автомобил. Цената обикновено скача двойно. Желанието да се подменят гумите намалява пак с толкова.

  31. 31 Профил на Владислав Алексиев
    Владислав Алексиев
    Рейтинг: 304 Неутрално

    До коментар [#2] от "aleks ivan":

    Това май тръгна от Форд, преди 4-5 години.

  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  33. 33 Профил на it
    it
    Рейтинг: 459 Неутрално

    М-да, и това доживяхме - Шкода, правена в Китай!
    https://en.wikipedia.org/wiki/Škoda_Kamiq

  34. 34 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4456 Любопитно

    Никъде не виждам какво е задвижването - 4х4 или предно. или и двете?

    Gunter glieben glauchen globen
  35. 35 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 750 Неутрално

    До коментар [#30] от "cristo_n":

    Аз имам голф 5 , ама щом ти казваш, че не знам колко струват гумите 😁
    Освен това познавам най-големият вносител на гуми в Пловдив и знам колко струват всички гуми. Цената е в диапазона от 70-130 лева.

    If you are going through hell... Keep going!
  36. 36 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4456 Неутрално

    Безидейно като дизайн. Явно вече плащат само за един дизайн, от който правят различни размери 👎
    —цитат от коментар 2 на aleks ivan


    Според мен доста се различава от другите модели на Шкода. Особено отпред.

    Gunter glieben glauchen globen
  37. 37 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4456 Неутрално

    Предницата с разделените светлини силно наподобява Ситроен С4 Кактус
    —цитат от коментар 9 на pag


    Първият автомобил с такова решение беше Джип Чероки.

    Gunter glieben glauchen globen
  38. 38 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4456 Неутрално

    С предните светлини е много добро.
    —цитат от коментар 17 на 12345


    Когато през 2014 г. излезе новия Джип Чероки с такива светлини, всички казваха колко е грозен. Сега явно хората свикнаха с такъв тип дизайн и даже се харесва. Което доказва прозорливостта на дизайнерите на Джип Чероки.

    Gunter glieben glauchen globen
  39. 39 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3251 Неутрално

    Китайският Kamiq , имаше премиера април 2018 и е на платформата на Volkswagen T-Roc и Seat Arona.
    https://carnewschina.com/2018/01/16/new-skoda-kamiq-crossover-china/

    Продажбите, през 2018 според "Фолксваген" били добри ..

    Европейският модел се твърди, че не е баш същият..

  40. 40 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 3192 Весело

    Камик е "камък" в шопския регион и северозапада

  41. 41 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 100 Неутрално

    Проблемът на този тип автомобили е,че харчат с 20% отгоре и повече спрямо да кажем Голф или Леон със същите конски сили заради височината им и теглото. Отделно не стават за динамично каране-накланят се по завоите. Чиста физика и говоря от опит. За мен глупава мода.

  42. 42 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3098 Неутрално

    Кросовърите вече са вече в много голям диапазон на големина, мощност, екстри. Добра алтернатива са на твърде големите SUV, лека кола на по-високо шаси. Повдигането вярно е враг на стабилността, но пък е голямо предимство за видимост и по черни пътища. За всекиго по нещо. На мен лично мъниците са ми прекалено малки.

  43. 43 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 782 Весело

    Камик е "камък" в шопския регион и северозапада
    —цитат от коментар 40 на arcanum



    До коментар [#40] от "arcanum":

    С това име не го очаква добро бъдеще ... Като онзи "Шаран" на ФВ-то.

  44. 44 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1559 Неутрално

    Интересно колко е сложно да се постигне равен под при свалени/прибрани задни седалки?

    Чудно, че не е постигнато подобно нещо...

    Модератора е неадекватен!
  45. 45 Профил на Виктор Петров
    Виктор Петров
    Рейтинг: 301 Разстроено

    Може и да е качественн автомобил, но дизайна е кофти.

    axlrose
  46. 46 Профил на znaesht
    znaesht
    Рейтинг: 562 Весело

    Следващата Коняк да я кръстят, поне ще се запомни името.
    —цитат от коментар 13 на TheRedOne


    Французите няма да разрешат, техен бренд нейм си е! .... а и е двусмислено за автомобил все пак.

  47. 47 Профил на znaesht
    znaesht
    Рейтинг: 562 Весело

    [quote#43:"Булаир"][/quote]

    е то ако им зависеше пазарния успех от нашенския пазар , но за тяхно щастие едва ли!
    Майтапа на страна, но производителите по принцип внимателно изучават значенито на новите си названия на моделите на основните за пазара им езици за да се избягват конфузни ситуации. За по-малките пазари и не особенно разпространените езици особенно не им е грижа.... и понякога там се получават яки майтапи.

  48. 48 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 941 Неутрално

    Цената е в диапазона от 70-130 лева.
    —цитат от коментар 35 на dante_18


    Ето това вече е по-достоверно изречение, а не "70 лева бройката."

  49. 49 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    До коментар [#15] от "cristo_n":Това е просто повдигнат голф. Гумите са абсолютно същите като на голф. 70 лева бройката.
    —цитат от коментар 21 на dante_18


    Може да е повдигнат голф, ама за да не изглежда смешно, гумите му са доста по-големи... 1-2 цола нагоре вдигат много здраво цената на гумите...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK