Със закъснение от две години "Тесла" пусна евтината версия на Модел 3

Със закъснение от две години "Тесла" пусна евтината версия на Модел 3

© Reuters



Тесла" най-после ще пусне на пазара базовата версия на своя Model 3, който в САЩ ще се продава за 35 хиляди долара, съобщи Би Би Си. В момента хитовият модел може да се купи средно за 50 хиляди долара.


Базовият Модел 3 трябваше да се продава още преди две години. За да може да си позволи ниската цена, компанията планира да съкрати драстично разходите, като затвори шоуруми и да заложи на продажби он-лайн.


Главният изпълнителен директор на Tesla Илън Мъск не посочи колко физически магазина ще бъдат закрити. В момента електромобилите на компанията се предлагат в 378 шоурума.




Изявлението на Мъск доведе до спад на акциите с 8% днес. При анонса за пускането на Модел 3 над 400 хиляди потенциални клиенти платиха капаро и се записаха. Заради забавянето в производството и доста по-високата от обявената цена, накараха немалко от тях да се откажат.


Илън Мъск не очаква закриването на физическите магазини да отблъсне клиенти. Той посочи, че и към момента продажбите на "Тесла" в тях са доста под нормалните нива за автомобилната индустрия.


В блога на "Тесла" се посочва, че клиентите няма смисъл предварително да тества автомобила, което е една от основните задачи на шоурумите, тъй като всеки купувач може да върне колата до седмица след сделката, като получи обратно цялата платена сума. На сайта на компанията се твърди, че поръчаните днес автомобили ще бъдат доставени в срок от две до четири седмици.


Очакванията са базовата версия на Moдел 3 да започне да се продава в Европа и Китай след три до шест месеца.

Ключови думи към статията:

Коментари (271)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 697 Неутрално

    "Изявлението на Мъск доведе до спад на акциите с 8% днес".

    Да му мисляш инвеститорите.

  2. 2 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    Ако някой с една тесла заплашва икономиката и величието на страната ти.... значи бая си го закъсал. Туй за един преател, да си знае!

    15.02.1989 - 07.02.2018
  3. 3 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    "Изявлението на Мъск доведе до спад на акциите с 8% днес".Да му мисляш инвеститорите.
    —цитат от коментар 1 на von_seeckt


    Да му мислят тия с фосилните горива, че 35.000 долара са по-малко от бая коли с ДВГ :)

    15.02.1989 - 07.02.2018
  4. 4 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    Схемата на Мототехника с чакане по 3-5 години за мОсквич още има бъдеще ;-)

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  5. 5 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1013 Весело

    Да му мисляш инвеститорите.
    —цитат от коментар 1 на von_seeckt


    Те тия дето мислят ги остави! Помъчи се и ти да се възползваш от тая функция, че нещо не ти се отдава! Ама никак!

    Имало едно време ссср...
  6. 6 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4335 Весело

    До коментар [#1] от "von_seeckt":

    За Ваше щастие Тесла не приемат инвестиции в копейки! 🤣

  7. 7 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4335 Весело

    До коментар [#3] от "Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич":

    Абе за $35 к в САЩ доста приличен автомобил може да се купи! Но Тесла си заслужава цената.

  8. 8 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2902 Весело

    Това е преломен момент в историята на автомобилостроенето. Модел 3 в момента се продава на цена близка до подобен бензинов автомобил. Ерата на пушека е към края си!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  9. 9 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4335 Весело

    Който купи Тесла, допринася за по-добро бъдеще!

  10. 10 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1030 Любопитно

    За да почнат да се продават масово електромобили в Европа трябва първо някой да осигури инфраструктура за зареждането и подръжката им. Повечето Европейци ползуват една кола за града и дълъг път. В жилищните сгради НЯМА инфраструктура която да позволи зареждането на много електромобили и за разлика то САЩ повечето европейци не живеят в къщи.

  11. 11 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2902 Весело

    Ерата на ел. автомобилите на другите производители направени специално да се вместят в екологичните изисквания на САЩ, Калифорния и останалият свят завърши. Сега бензиновите им модели ще са в конкуренция със супериорен продукт.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  12. 12 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4275 Неутрално

    Ще се блъснат челно с излизащите 2019 KIA Niro EV на цена $31 000 и Nissan Leaf E-Plus 2019
    на цена $35 000. А тепърва големите гиганти ще започват да бълват модел след модел, десетки и десетки, а цените ще вървят надолу и все надолу. Интересно ми е, колко ще струват акциите на "Тесла" след 20 месеца?

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  13. 13 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4275 Неутрално

    Не я виждам нещо "Тесла" в топ 25 за миналата година:

    https://www.greencarcongress.com/2019/02/20190224-jato.html

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  14. 14 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2902 Весело

    До коментар [#12] от "hamiltonf":

    Кия Ниро е малък автомобил и е в съвсем друга категория. За $35000 получаваш БМВ 3 със стъклен покрив. За 37 000 получаваш 40 километра повече пробег, кожен салон и луксозна звукова система. За $43 000 получаваш 330 мили пробег. За $47 000 4х4.

    Няма друг автомобил на пазара, нито в САЩ, нито в Китай, нито в Европа, нито където и да е другаде, който може да се конкурира с Модел 3.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  15. 15 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 257 Неутрално

    От стартъп до световен лидер в EV малко хора могат да постигнат на тоя свят. Особено, когато гигантите задушаваха пазара толкова време. Да не говорим за световната петролна индустрия или външната политика за надмощие на петродолара на САЩ.

    За промяната в климата от Ексон Мобил знаеха още 70те години на миналия век. За автомобилната индустрия не се знае. Но поне от 2000 година насам ако бяха започнали досега щеше да има резултати. Чак тази година Пежо си смениха мотото от на Motion & E-motion.

    Ехеее, автомобилните гиганти сте много мудниии.

    https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.com
  16. 16 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    Ще се блъснат челно с излизащите 2019 KIA Niro EV на цена $31 000 и Nissan Leaf E-Plus 2019на цена $35 000. А тепърва големите гиганти ще започват да бълват модел след модел, десетки и десетки, а цените ще вървят надолу и все надолу. Интересно ми е, колко ще струват акциите на "Тесла" след 20 месеца?
    —цитат от коментар 12 на hamiltonf


    Колкото си струват. Никой няма особен сантимент към теслите. Идеята е да се разкарат тези с двигателите с ДВГ за да си оправим планетата и въздуха. Тесла просто пресира другите, което не е малко

    15.02.1989 - 07.02.2018
  17. 17 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    До коментар [#10] от "Quo Vadis?":

    За цъкащите минуси, чакам някой да каже как 20 коли ще се зарждат в жилищен блок с подземни гаражи на 3-4 нива и как ще издържи електропреносната мрежа осигуряваща нормално 3 х 20 Ампера в новите сгради ( 3 х 25 ако си доплатиш) и централен бушон падащ пру 60А сумарно натоварване (за жилище).
    Аз лично не познавам стройтел който да преоразмерява за собствена сметка инсталациите ....

  18. 18 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4335 Неутрално

    До коментар [#10] от "Quo Vadis?":

    Ще стане, колега. Просто на бензиностанциите ще бъдат поставени колонки за бързо зареждане. В един момент тези колонки ще станат повече от помпите за горива. Иначе няма как в Европа да стане масово зареждане у дома. Няма достатъчно гаражи.

  19. 19 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    "В блога на "Тесла" се посочва, че клиентите няма смисъл предварително да тества автомобила, което е една от основните задачи на шоурумите, тъй като всеки купувач може да върне колата до седмица след сделката, като получи обратно цялата платена сума. "

    Мдаа...
    Мъск дали има представа какъв процент от новите автомобили се купуват без някаква форма на лизинг? И след като си подписал лизинговите договири как точно ще върнеш колата?

  20. 20 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 311 Весело

    Това е преломен момент в историята на автомобилостроенето. Модел 3 в момента се продава на цена близка до подобен бензинов автомобил. Ерата на пушека е към края си!
    —цитат от коментар 8 на Realist


    Ама как само за автомобилостроенето - това е най-важното събитие на века дето може са се сравнява само с кацането на Луната и разшифроването на ДНК структурата...

  21. 21 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    До коментар [#17] от "Quo Vadis?":

    П.С. за повечето ентусиасти препроектирането на електро мрежата на сграда изисква една камара разрешителлни и проекти в нормалните страни

  22. 22 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 311 Весело

    Който купи Тесла, допринася за по-добро бъдеще!
    —цитат от коментар 9 на vassilun


    Баси бисерите можеш да срещнеш в този форум...

  23. 23 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1030 Весело

    До коментар [#18] от "vassilun":

    Когато това стане повечето хора ще си купуват електромобил. Засега са предимно учереждения и ентусиасти и докато няма приемлив инфраструктура положението ще е такова.
    Ако правителствата искат да промотират електроавтомобилите инвестирането в инфраструктура е най сигурния начин ( както е в скандинавските страни)

  24. 24 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2902 Неутрално

    Само за сравнение, микроколата на БМВ, I3 се продава с базова цена около $45 000 в САЩ. За тази цена от Тесла получаваш супериорен в абсолютно всяко отношение продукт. И само за $6000 отгоре получаващ спортен автомобил, който ще скъса М3 на пистата.

    Това е нов етап в автомобилостроенето!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  25. 25 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    До коментар [#20] от "lustmord":

    За твое сведение първия автомобил развил над 100км/ч е електрически и това става през 1905 година !!!

  26. 26 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4335 Неутрално

    До коментар [#23] от "Quo Vadis?":

    Съгласен!

  27. 27 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1097 Любопитно

    "Тесла" ще удари теслата на доста автомобилопроизводители, които досега бляха в пространството и залагаха на сгромолясването на Мъск. Е, не им се получи. Сега да видим техния отговор, от който всички ние като клиенти само бихме спечелили...

  28. 28 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#17] от "Quo Vadis?":П.С. за повечето ентусиасти препроектирането на електро мрежата на сграда изисква една камара разрешителлни и проекти в нормалните страни
    —цитат от коментар 21 на Quo Vadis?


    Този въпрос , както и тези, къде ще се произведе и как ще се достави нужната енергия , не са от любимите на електроманияците. А за блоковете без подземни гаражи сигурно ще опъват кабели от седмия етаж.

    Dum Spiro, Spero
  29. 29 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 311 Любопитно

    До коментар [#25] от "Quo Vadis?":

    До коментар [#20] от "lustmord":За твое сведение първия автомобил развил над 100км/ч е електрически и това става през 1905 година !!!
    —цитат от коментар 25 на Quo Vadis?



    Ти да не твърдиш, че в Теслата нямало нищо революционно ?!?

  30. 30 Профил на Syzygy
    Syzygy
    Рейтинг: 1306 Весело

    До коментар [#17] от "Quo Vadis?":

    Какъв е проблемът? Няма технологии за копане или няма технологии за трафопостове?

    Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anyway
  31. 31 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2902 Неутрално

    Мдаа... Мъск дали има представа какъв процент от новите автомобили се купуват без някаква форма на лизинг? И след като си подписал лизинговите договири как точно ще върнеш колата?
    —цитат от коментар 19 на George Svinarov


    Всяка Тесла можеш да я върнеш в 7 дневен срок и < 1000 мили и парите ти ще бъдат върнати. Илон Мъск каза, че това е направено за да се намали с 6% цената на всички автомобили. Цената на S и X е също намалена. Като цената на най- скъпият S със спортен пакет е намалена с $16000. и вече е около $100 000. S започва от цена $79000.

    Само S и X могат да се вземат на лийз. За 3 лийза е все още недостъпен.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  32. 32 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    До коментар [#28] от "gargamel":

    Ами то и в тези с подземните е проблем защото няма предвидена ел мрежа за това а не вярвам някъде противопожарните власти да разрешат силови кабели да се пркарат без да са вкопани в стените.

  33. 33 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2930 Неутрално

    В момента хитовият модел може да се купи средно за 50 хиляди долара."

    в момента хитовия модел търси купувачи през собствен лизинг за .... служители

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  34. 34 Профил на Syzygy
    Syzygy
    Рейтинг: 1306 Весело

    До коментар [#28] от "gargamel":

    "къде ще се произведе и как ще се достави нужната енергия"

    Къде се произвежда енергията която ползват електрическите локомотиви (влаковете тежат много много много тонове)?

    Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anyway
  35. 35 Профил на С С К
    С С К
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Голямо, дори огромно предимство е светът да се отърве от пушеци
    СО2, сажди и други частици. Не по-маловажно е изключително ниския
    КПД при ДВГ, без значение бензинов или диззел. Голямо разхищение на
    енергия с всички последици за един примерно четиритактов двигател
    само единият такт да е работен. При всички трудности със зареждане,
    инфраструктура, поддръжка, които са първоначални, бъдещето е тяхно,
    на електромобилите.

    По-добре да си здрав и богат,отколкото беден и болен.
  36. 36 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    До коментар [#29] от "lustmord":

    Ами можем да сравним Тесла с Форд -Т (Тин Лизи), като революционен модел, но колите стават масови поне 20 години след пускането му в продажба ...

    Така, че тесла е страхотна кола но това е първата стъпка. През 20в електроавтомобилите не са станали масови поради липса ( или скъпа) зареджаща инфраструктура. През 21в. този проблем все още не е решен задоволително за повечето хора ... и докато това не стане електроавтомобилите ще са просто алтернатива за градска кола

  37. 37 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2902 Весело

    А за блоковете без подземни гаражи сигурно ще опъват кабели от седмия етаж.
    —цитат от коментар 28 на gargamel


    На вас да не ви опъват маркуч с бензин от седмият етаж за да си зареждате возилото?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  38. 38 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1030 Весело

    До коментар [#30] от "Saint of Me":

    някой трябва да плати МНОГО пари за това ...

  39. 39 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 774 Весело

    "Тесла" ще удари теслата на доста автомобилопроизводители, които досега бляха в пространството и залагаха на сгромолясването на Мъск. Е, не им се получи. Сега да видим техния отговор, от който всички ние като клиенти само бихме спечелили...
    —цитат от коментар 27 на Г.Е.М.


    Отговорът на АвтоВАЗ е, че ще започне да произвежда хиперзвукови автомобили с товароподем сто килотона.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  40. 40 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2930 Весело

    [quote#37:"Realist"][/quote]

    не разбира се , но пък и не ни опъват новоамерикански характери .

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  41. 41 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 521 Весело

    Голямо, дори огромно предимство е светът да се отърве от пушециСО2, сажди и други частици. .
    —цитат от коментар 35 на С С К


    Интересно , електричеството откъде идва ? Май беше от ТЕЦ . А там няма СО2 , пушеци , сажди и други вредни частици .

    Dum Spiro, Spero
  42. 42 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2902 Весело

    Ама как само за автомобилостроенето - това е най-важното събитие на века дето може са се сравнява само с кацането на Луната и разшифроването на ДНК структурата...
    —цитат от коментар 20 на lustmord


    Ако го комбинираш със събитието утре сутрин вероятно ще си много прав. Първият частен спейсшип, изглеждаш като фантастика ще бъде изстреля в космоса.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  43. 43 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    До коментар [#35] от "С С К":

    На дизела КПД-то е около 40-50% в зависимост от изпълнението, което никак не е зле от инжинерна гледна точка (за електро автомобил ще е около 90+%)

  44. 44 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5662 Весело

    Тази Тесла 3, стана като Ладите при соца. Внасяш капаро в Мототехника и чакаш 10 години...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  45. 45 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 547 Неутрално

    До коментар [#16] от "Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич":

    Колите не са най-големият проблем. Въглищарите няма как да пребориш. Индустрията и големите пари край нея не се интересуват от чиста планета.

  46. 46 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2902 Весело

    На дизела КПД-то е около 40-50% в зависимост от изпълнението, което никак не е зле от инжинерна гледна точка (за електро автомобил ще е около 90+%)
    —цитат от коментар 43 на Quo Vadis?


    Стига сте писали глупости! Вие ще се конкурирате с когенерационните топлинни централи.

    Diesel engines generally achieve greater fuel efficiency than petrol (gasoline) engines. Passenger car diesel engines have energy efficiency of up to 41% but more typically 30%, and petrol engines of up to 37.3%, but more typically 20%. ... A common margin is 25% more miles per gallon for an efficient turbodiesel.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_efficiency

    Като добавите ефективността от добиването, преработката и транспортирането на нефта, загубите в сложните скоростни кутии и ефективността ви става около 10-15%.

    Ефективността на една батерия е 85%, ефективността на електрическият двигател в към 99%.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  47. 47 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#19] от "George Svinarov":

    Купуваш на лизинг. Не харесваш колата, връщаш я и връщат парите на лизингодателя. Вероятно ще ти се наложи да платиш някакви тАкси за разходите и толкоз. Рискът се носи от този, който продава колата, а не този, който дава парите.
    Другият вариант е лизингодателят да има коли за тест-драйв.

  48. 48 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2902 Весело

    До коментар [#42] от "Realist":

    Новият Спейсшип:

    https://pbs.twimg.com/media/D0ja-eBUwAEU4hL.jpg :large

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  49. 49 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    До коментар [#37] от "Realist":

    За зареждане с бензин е няколко минути ( днес ми отне 5 мин с плащането зареждане на 50л дизел).
    Най доброто за електроавтомобил в момента е 30 мин за 60% от капацитета на батерията ...
    На дълъг път това ше ми стигне за около 800 км , за тесла това са около 300 км ( с най-мощните батерии)

  50. 50 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 906 Весело

    До коментар [#14] от "Realist":Няма I3 за 35к!! И двете ми със жена ми за за по над 40к(само електрик без екстендет).Съжалявам че Кона я нямаше!

  51. 51 Профил на Syzygy
    Syzygy
    Рейтинг: 1306 Весело

    До коментар [#38] от "Quo Vadis?":

    Навремето подобен chicken and egg момент имаше с мобилните телефони - за да има абонати трябва развита мрежа, а за да има смисъл да се развива мрежа трябва да има достатъчно абонати.

    Обаче постепенно нещата се развиха и сега на почти всяка сграда има клетки (които не са вързани към лампите на Гошо от последния етаж) осигуряващи не само разговори ами и нелош нет.

    Изобщо не е ЧАК такъв проблем това, първоначално се тръгва с гъзарите и маниаците както навремето мобифоните а постепенно с масовото навлизане и на по-евтини модели ще се развива и инфраструктурата, не е чудо невиждано тоя модел на развитие та да има такъв песимизъм - о, боже, откъде ше зимаме ток за електрическите каруци?!?

    Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anyway
  52. 52 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#35] от "С С К":На дизела КПД-то е около 40-50% в зависимост от изпълнението, което никак не е зле от инжинерна гледна точка (за електро автомобил ще е около 90+%)
    —цитат от коментар 43 на Quo Vadis?


    Абе доста е спорно това за КПД-то. Измерва се между двигателя и гумите. Ама при електричеството трябва да вземем за база енергията на суровината от която се произвежда то. Т.е ако във въглищата от Марица Изток има 1550 Ккал/кг това идва около около 1800 kW на тон. Та след изгарянето на този тон и загубите от превръщането в електрическа енергия , загубите от преноса и загубите в батерията в задачата се пита - колко kW всъщност стигат до гумите от тези 1800 kW? Защото това е реалното КПД , другото е рекламна брошура.

    Dum Spiro, Spero
  53. 53 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 311 Весело

    [quote#42:"Realist"]Ако го комбинираш със събитието утре сутрин вероятно ще си много прав. Първият частен спейсшип, изглеждаш като фантастика ще бъде изстреля в космоса./quote]

    Направо да започваме ново летоброене а Мъск да го обявяваме за божество...

  54. 54 Профил на │
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#44] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Малко си позакъснял с тези лафове. Всяка Тесла, която си поискаш може даяполучиш врамките на 2 седмици.

    Did you know ... that no-one ever reads these things?
  55. 55 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2902 Весело

    До коментар [#49] от "Quo Vadis?":

    Е, и, а 80% от батерията на една Тесла се зарежда за 30 минути. Илон ще покаже версия 3 на суперчарджърите този месец. Те ще позволяват зареждане на 80% за 15 минути. Ъпгрейда на всички суперчарджъри ще е до 1 година. Всички произведени автомобили Тесла от последните 2 години могат да работят със супер чарджър версия 3. Имат инсталиран хардуера за това. Ще им е нужен вероятно, само софтуерен ъпдейт, който Тесла ви прави по въздуха, дори няма да посетите сервиз.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  56. 56 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    До коментар [#46] от "Realist":

    https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine

    За комон райл е до 44%

  57. 57 Профил на │
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#52] от "gargamel":

    А всички загуби за производството на бензин от нефт ще ги смятаме ли, или ще се правим на разсеяни? :)

    Did you know ... that no-one ever reads these things?
  58. 58 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2902 Весело

    До коментар [#50] от "angeles":

    "До коментар [#14] от "Realist":Няма I3 за 35к!! И двете ми със жена ми за за по над 40к(само електрик без екстендет).Съжалявам че Кона я нямаше!"

    I3 стартира от $45к в момента, от сайта на БМВ. За подобна Тесла, ако добавите $6к отгоре получавате автомобил конкурентен на БМВ М3.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  59. 59 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1049 Неутрално

    До коментар [#41] от "gargamel":

    2018г. над 50% от новоприсъединените мощности са от възобновяеми източници. т.е. над 50% не замърсяват с АБСОЛюТНО НИщО. И този процент само ще расте.

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  60. 60 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 906 Весело

    До коментар [#19] от "George Svinarov":


    Няма тесла на лизинг!

  61. 61 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 521 Весело

    До коментар [#52] от "gargamel":А всички загуби за производството на бензин от нефт ще ги смятаме ли, или ще се правим на разсеяни? :)
    —цитат от коментар 57 на I


    Ми сложи тогава и добива на въглищата. Както и пречистването и транспорта им.

    Dum Spiro, Spero
  62. 62 Профил на │
    Рейтинг: 8 Неутрално

    В момента не ми трябва кола, но като дойде време да сменям, новата вероятно ще е Тесла.

    Did you know ... that no-one ever reads these things?
  63. 63 Профил на │
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#61] от "gargamel":

    И какво се получава като ги сложим? Или пак аз трябва да смятам? :)

    Did you know ... that no-one ever reads these things?
  64. 64 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 906 Весело

    Лизинг в Щатите е като наем! След изтичането на срока я връщаш или купуваш! За Тесла тая опция я няма! Само можеш да я купиш,а дали ще я върнеш до една седмица си решаваш!

  65. 65 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1030 Весело

    До коментар [#51] от "Saint of Me":

    не е песимизаъм а реализъм. Ако някой иска да промотира електро автомобилите просто трябва като скандинавските страни да почне да влага пари за инфраструктура. При все че инвестират най много те се борят за по малко от 50% ДВГ коли за през 2035 ...

  66. 66 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 906 Неутрално

    До коментар [#58] от "Realist":Не съм казал че I3 е по-добро!!! Даже цената е висока,но моите са на Лиз и двете тъй че ще видя след година и половина.Ако Хюндай Кона я пуснат няма да мисля!!!

  67. 67 Профил на │
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#65] от "Quo Vadis?":

    99% от пътуванията в САЩ са под 70 мили. Т.е. за 99% от хората Тесла е с адекватен капацитет на батерията.

    Did you know ... that no-one ever reads these things?
  68. 68 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2902 Весело

    https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine За комон райл е до 44%
    —цитат от коментар 56 на Quo Vadis?


    В общи инии, гоУЕми глупости! На вас даже, явно ще ви е по- изгодно сам да си произвеждате тока сам, в домашни условия. Даже, като използвате отпадната толина на домашният ви дизелов двигател ще си затопляте бойлера (когенерационен режим) и апартамента и не само ще достигнете двойна ефективност амии направо ще ударите в земята ефективността на Тец Марица Изток.

    Направо се откачайте от мрежата, ако пък сложите кафеварката си към вашият двигател ще направите и вечен двигател, който даже и ще ви произвежда нафта от отпадъците.....

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  69. 69 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    До коментар [#67] от "I":

    Мисля, че в коментарите си говоря за Европа. В САЩ нешата са монго по благоприятни за разпространение на електомобили

  70. 70 Профил на │
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#69] от "Quo Vadis?":

    За Европа не знам и слабо ме интересува. Но се съмнявам европейците да карат повече колите си от американците.

    Did you know ... that no-one ever reads these things?
  71. 71 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1747 Неутрално

    Сега е време онези лобисти от борсовата комисия да ударят Мъск за втори път. Как смее този ентусиаст да разваля десетилетния бизнес на петролните магнати? Как смее? Да се "опраска" и толкова. Този път още по-строго да го накажат, все едно с какво измислено обвинение. Цели 20 години петролните магнати натискаха с парите си всякакви опити за диверсификация на автомобилната технология. И сега един имигрант тръгнал да им бърка в джобовете.

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  72. 72 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 763 Весело

    [quote#41:"gargamel"][/quote]

    Ало, веселяка!:)
    1. Електричеството не се произвежда само отТЕЦ-ве
    2. Доколкото това се случва в България, то е за да крепи идни криминали, дето са наскубали ТЕЦ-вете(същото впрочем се отнася и за ВЕИ)
    3. Дори да се произвеждаше в САМО в ТЕЦ-ве, то е МНОГО по-лесно да се контролират емисиите от пет ТЕЦ-а, отколкото от 500 хил. автомобила.
    4. Екологичния отпечатък на ДВГ НЕ се свежда само до въглеродния двуокис, а и до много други емисии и то не само газови.

  73. 73 Профил на Syzygy
    Syzygy
    Рейтинг: 1306 Весело

    До коментар [#65] от "Quo Vadis?":

    Ама играна е такава игра даже доста по-сложна с клетъчните мрежи и нета, кое е уникално сложното в прекарването на по-яки тъпи електрически кабели? Като ви слуша човек излиза че тва е неква мисия до нептун :)

    Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anyway
  74. 74 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2902 Весело

    До коментар [#66] от "angeles":

    Тесла Модел S 60 с неограничено зареждане на суперчарджърите от суперчарджърите и 2-4 години гаранция върви по $28 000. Шевролет Волт Премиер на 1-2 години с бърз чарджър върви по $19 000.

    Не знам колко ще ви бъде удобна Кона-та, най- подопният автоомобил на нея е Шевролет Болт. направете му един тест драйв.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  75. 75 Профил на │
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#71] от "Lou":

    Мъск е идиот и трабва да се бие по главата докато се научи какви са законите. А те са еднакви за всички.

    Did you know ... that no-one ever reads these things?
  76. 76 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1030 Любопитно

    До коментар [#68] от "Realist":

    Уважаеми Реалист,
    имам голям мерак и си купувам тесла. Живея на 5-ия етаж, гаражът ми е на ниво -3 и няма електрически контакти. В града (500к + жители) има 2 зарежадчки за електроавтомобили ( безплатно на АББ). Чудя се как ще си зареждам Теслата, ако дай си боже в града станат 1000 електроавтомобилит ????

  77. 77 Профил на │
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#76] от "Quo Vadis?":

    Много просто -- не си купувай Тесла. Никой не те кара насила. Аман от мрънкачи!

    Did you know ... that no-one ever reads these things?
  78. 78 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 462 Весело

    Кога ги откри, кога ги закри:)

    Иновативна работа:)

    Модератора е неадекватен!
  79. 79 Профил на Росен съм аз и голем капут
    Росен съм аз и голем капут
    Рейтинг: 257 Неутрално

    До коментар [#7] от "vassilun":

    Всеки по-разумен човек би предпочел за тия пари да си купи един нов Lexus NX 300, вместо да се записва, да дава капаро и да чака поне 2 години.

    https://www.lexus.com/models/UX-hybrid

  80. 80 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 462 Весело

    Две години закъснение, не е нещо нечувано за бранша, но пък и Тесла се ласкае да са нещо по-така от бранша:)

    Модератора е неадекватен!
  81. 81 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    До коментар [#73] от "Saint of Me":

    За Европа това е въпрос на МНОГО бюрокрация и пари и както винаги проблем а е кой ще даде парите за инфраструктура .... ЕОН Австрия са една идея по не мудни от колегите си в България и точно толкова склони да инвестират

  82. 82 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 906 Неутрално

    До коментар [#74] от "Realist":При последния тест в Европа,500 км със включен климатик на 19 градуса! Забележително!

  83. 83 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 462 Весело

    До коментар [#8] от "Realist":

    Алелуя!:)

    Модератора е неадекватен!
  84. 84 Профил на Syzygy
    Syzygy
    Рейтинг: 1306 Весело

    До коментар [#71] от "Lou":

    "Сега е време онези лобисти от борсовата комисия да ударят Мъск за втори път"

    Тия неща дето Мъск ги плющи в туитър и му създават проблеми никой не го кара насила, има некви правила дето важат за всички, иначе става африкански бантустан/русия

    Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anyway
  85. 85 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 906 Весело

    До коментар [#74] от "Realist": Това са цени на Used!!! Няма S60 за 30 бона)))))

  86. 86 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 462 Любопитно

    До коментар [#11] от "Realist":

    Може ли да ми преведеш какво точно си написал, моля?

    Модератора е неадекватен!
  87. 87 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 462 Весело

    До коментар [#14] от "Realist":

    Пък акциите на Тесла падат...

    Модератора е неадекватен!
  88. 88 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 462 Весело

    До коментар [#19] от "George Svinarov":

    Тесла до момента имаше за основен сегмент т.н, "ранни иноватори".
    Сега трябва да се пробва да видим колко са атрактивни и в другите сегменти:)

    Бъдещето ще покаже:)

    Модератора е неадекватен!
  89. 89 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 521 Весело

    До коментар [#72] от "ali_ibn_isa":

    Зимата , когато е най голямо потерблението, електричество се произвежда в ТЕЦ и АЕЦ. "Зелената" енергия тогава просто я няма. А относно контроли и екологични отпечатъци , горещо ви препоръчвам една екскурзия примерно до Гълъбово във ветровит летен ден. Ще ви помогне с мантрите.

    Dum Spiro, Spero
  90. 90 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2902 Неутрално

    Тесла Модел S 60 с неограничено зареждане на суперчарджърите от суперчарджърите и 2-4 години гаранция върви по $28 000. Шевролет Волт Премиер на 1-2 години с бърз чарджър върви по $19 000.
    —цитат от коментар 74 на Realist


    Между другото, мисля 2016-та Модел S 60 става с доплащане с 70 или 75 киловатчаса батерия. Сано софтуерен упдейт ъпгрейдва батерията. Това е огромен автомобил, съизмерим с БМВ 7, преден и заден багажник, задно предаване. И повечето са закупени и с автопилота на Тесла. Тесла ъпгрейдва дори и хардуера за автопилота на тези автомобили безплатно. Ъпгрейда на системата от 3G на 4G мисля че беше около $1000.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  91. 91 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 462 Весело

    До коментар [#24] от "Realist":

    Объркал си мястото, реалиста.

    Ходи и обяснявай подобни неща на инвеститорите, те нещо не са на твойто мнение и акциите на Тесла падат:)

    Модератора е неадекватен!
  92. 92 Профил на │
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#89] от "gargamel":

    През зимата няма вятър?

    Did you know ... that no-one ever reads these things?
  93. 93 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 462 Весело

    До коментар [#30] от "Saint of Me":

    Хора които да изсипят една маса с пари за преустройство на инсталациите се търсят:)
    Технологиите са налице:)

    Модератора е неадекватен!
  94. 94 Профил на Syzygy
    Syzygy
    Рейтинг: 1306 Весело

    До коментар [#81] от "Quo Vadis?":

    Имаме примерите на мобилните оператори и бензиностанциите, възможни са и двата модела или некъв взаимстващ и от двата.

    А бюрокрацията не е чак такова страховито митично чудовище, още повече когато насреща са интересите на производителите на електрички, пък и прозводителите на ток ИСКАТ да продават повече ток, нали?

    Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anyway
  95. 95 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#89] от "gargamel":През зимата няма вятър?
    —цитат от коментар 92 на I


    През големите студове няма или е много слаб. Друго?

    Dum Spiro, Spero
  96. 96 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 264 Неутрално


    До коментар [#81] от "Quo Vadis?":

    Ивинявай , ама инфраструктурата я има и сега , Европа не е Африка да няма ток, и изобщо не е скъпо , колкото се оптваш да го представиш. А относно бюрокрацията в Европа с прав , но нямаш си и на идея колко бързо работи в европа бюрокрацията стига да й се напомни от който трябва , както българската бюрокрация нямаш си на идея колко бързо могат да работят и не само ще издадат разрешенията с печати и подписи , но ще дойдат и да ти опънат кабелите , ако Бойко им каже.

  97. 97 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 264 Неутрално


    До коментар [#81] от "Quo Vadis?":

    Ивинявай , ама инфраструктурата я има и сега , Европа не е Африка да няма ток, и изобщо не е скъпо , колкото се оптваш да го представиш. А относно бюрокрацията в Европа с прав , но нямаш си и на идея колко бързо работи в европа бюрокрацията стига да й се напомни от който трябва , както българската бюрокрация нямаш си на идея колко бързо могат да работят и не само ще издадат разрешенията с печати и подписи , но ще дойдат и да ти опънат кабелите , ако Бойко им каже.

  98. 98 Профил на │
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#95] от "gargamel":

    Къде това, в главата ти? :)

    П.П. Какво стана със сметките? :)

    Did you know ... that no-one ever reads these things?
  99. 99 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2902 Неутрално

    Това са цени на Used!!! Няма S60 за 30 бона)))))
    —цитат от коментар 85 на angeles


    Можеш да намериш Used, практически нови, на 20-40 хиляди мили. Писах ти това, защото до 8-10 месеца купувам кола на сина ми и самият той предпочита това което писах. А аз карам като луд, 2012-та Шевролет Волт купен 2011. Вече е на 150 хиляди мили и пак зарежда около 11.6 киловат часа на заряд всяка вечер. Батерията не е мръднала. Нямал съм никакви проблеми с тази кола освен безплатните фиксове на GM и 3 мсмяни на гуми. Средният ми разкод е около 700 МПГ, защото карам и на бензин понякога.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  100. 100 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2902 Весело

    Пък акциите на Тесла падат...
    —цитат от коментар 87 на Ivan_


    Селски, Тесла дори в момента е по- скъпа от БМВ и Тойота. Не пиши неща от които нищо не разбираш.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK