Новото "Клио" ще е първият хибрид на "Рено"



Новото "Клио" ще е първият хибриден модел на "Рено", беше съобщено при премиерата на автомобила на салона в Женева днес. До момента компанията инвестира сериозно в електромобилите.


"Рено Клио" 2019 е изградено върху нова платформа. Тя е по-лека с около 50 кг и има подобрена аеродинамика. С нея колата предлага и подобрен акустичен комфорт. В допълнение платформата е и по-безопасна.


По отношение на размерите новото "Рено Клио" е с 1.4 см по-късо (до 4.05 м), а височината е намалена с 3 см до 1.44 м. Въпреки това уверенията, че отвътре колата е по-просторна. Багажният обем е увеличен с 26 литра до 391 литра.


Еволюция и революция в дизайна




Отвън дизайнерите са се ръководили от мотото "Еволюция и революция", като стремежът е бил да запазят харесващите се на публиката отличителни черти на предишното поколение. Заслужава отбелязване, че фаровете са светодиодни още от първото ниво на оборудване.


Новото "Клио" ще е първият хибрид на "Рено"

© Рено


В салона прави впечатление появата на нова мултимедия, предлагаща уеб базирани услуги. Тя е с рекордно голям за сегмента дисплей - 9.3 инча. Виртуално приборно табло е другата голяма новост, като водачът може да избира между няколко различни визии.


Изцяло нови са воланът и седалките. Промени има и във вариантите за персонализиране. С петото поколение в "Клио" навлизат две нови линии на оборудване - R.S. и Initiale Paris.


Новото "Клио" ще е първият хибрид на "Рено"

© Рено


1.6-литров бензин и два електромотора


Хибридната технология на "Рено" е кръстена E-TECH и обединява 1.6-литров бензинов двигател и два електрически мотора. Ключовото при "Клио" хибрид е, че автомобилът потегля в изцяло електрически режим, който в съчетание с високия капацитет на зареждане на батерията при намаляване на скоростта означава, че потребителите могат да шофират до 80% от времето изцяло на ток в града. Резултатът е приблизително 40% намаление на разхода в сравнение със стандартния бензинов двигател с вътрешно горене при градски цикъл на шофиране.


Новото "Клио" ще е първият хибрид на "Рено"

© Рено


Базовият мотор за "Клио" е еднолитров с 65 конски сили, като ще се предлага и версия със 75 коня. За пръв път в гамата на "Рено" се появява трицилиндров еднолитров двигател с турбо със 100 к.с. и 160 Нм въртящ момент.
Той получава допълнителни 10 к.с. и 20 Нм въртящ момент в сравнение с агрегата TCe 90, който заменя, и същевременно може да се похвали с по-ниски разход на гориво.


Първоначално новият мотор ще се предлага с 5-степенна механична скоростна кутия. Впоследствие двигателят ще се съчетава с автоматична скоростна кутия X-TRONIC от най-ново поколение.


Новото "Клио" ще е първият хибрид на "Рено"

© Рено


В "Рено Клио" дебютира 1.3-литровият бензинов мотор със 130 к.с. и 240 Нм, познат от "Каптюр", "Меган" и "Каджар". Той се предлага със 7-степенна автоматична скоростна кутия EDC. Дизеловите двигател са 1.5 с 85 и 115 конски сили


Петото поколение на "Клио" е представител на модел с над 15 милиона продажби за 29 години. От четвъртата генерация дори в последната година от нейния живот са продадени 450 хиляди автомобила.


Новото "Клио" ще е първият хибрид на "Рено"

© Рено


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 5298 Неутрално

    Че това потегляне е при Тойота още отпреди 15 години.

  2. 2 Профил на съсед  на  Цветанов
    съсед на Цветанов
    Рейтинг: 1268 Неутрално

    Първият електромобил подкарах преди четиридесет години.
    Тогава бях дете.
    Хареса ми неговата устойчивост при блъскане в другите електромобили и голямата маневреност.
    Това, което не ми хареса е, че много бързо му спира тока.

  3. 3 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1176 Любопитно

    Не ми харесват тия еднолитрови мотори с турбини, голяма щуротия ще е т'ва. И една шапка пари за евентуални ремонти. Иначе лошо няма, аз също харесвам хибридната технология, особено в днешно време, когато чистите електромобили все още са много по-скъпи за нормалния потребител. Но Рено все пак вървят по утъпкан път, нищо новаторско няма в модела им. А и не видях никаква цена на различните версии...

  4. 4 Профил на stem
    stem
    Рейтинг: 554 Неутрално

    А цените?

    Левичаро-либералстващите се заклеха да воюват до пълна победа на здравите сили над здравия разум!
  5. 5 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 4310 Неутрално

    До коментар [#3] от "Г.Е.М.":

    Не са лоши по-малките бензинови мотори с турбо. Повечето европейски производители на автомобили ги предлагат. Дразнят само тия, дето са с 3 цилиндъра.
    Какви ремонти? Производителите на автомобили не мислят за 3-та или 4-та ръка собственици в България. Произвеждат колите така, че да се карат около десетина години, без проблеми. После, за рециклиране. Нашият малък и беден пазар си е, наш проблем...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  6. 6 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    Че това потегляне е при Тойота още отпреди 15 години.
    —цитат от коментар 1 на Велков


    Дори от малко повече, почти 22години. Това потегляне става при топло и горещо време или при загрял двигател. При студено време и автомобил бензиновият мотор се вкл. след 20тина секунди или 1-2 метра. Поне така е при Тойота Ярис, РАВ4 и Лексус РХ450Н. Не вярвам реното да се различава.

  7. 7 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4645 Неутрално

    Най-хубавото Рено е продаденото!

    Че това потегляне е при Тойота още отпреди 15 години.
    —цитат от коментар 1 на Велков


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  8. 8 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 500 Неутрално

    Хубаво, обаче цените дали ще са като на предишното Клио, което е само с ДВГ ?

  9. 9 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    До коментар [#3] от "Г.Е.М.":

    С право не ти харесват. Едни колеги имаха такива фирмени Клиота и разхода на магистрала е 13/100 бензин с нормално шофиране до 120 км/ч. Егати икономията. Моята 15 годишна кола с 2.2 двигател движи с под 8/100 бензин на магистралата.

    http://www.youtube.com/watch?v=QuBy3BzCXwg
  10. 10 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2514 Неутрално

    До коментар [#1] от "Велков":

    Лоши новини за държавите бензиностанции, старши.... Светът върви напред и никой не чака дауншифтърите.

    The best way to predict the future is to invent it.
  11. 11 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#3] от "Г.Е.М.":

    200 000 километра карам 1.4 с турбо и 140 к.с. Проблеми никакви . Ако си избутам до 400 хиляди ще съм предоволен. Преди това карах 1.8 със същата мощност , и на 125 хиляди свалях главата заради прегорял клапан . Моето мнение е , че малкият двигател е по-добър при градско шофиране , а големият за извън града .

  12. 12 Профил на buchermucher
    buchermucher
    Рейтинг: 279 Неутрално

    "дни колеги имаха такива фирмени Клиота и разхода на магистрала е 13/100 бензин с нормално шофиране до 120 км/ч"

    Това някакъв оксиморон. Служебна кола - нормално шофиране. Избери едното.

    Имаме в семейството на под две години 1.2 Бензин 120 к.с. автомат. Цялото семейство до морето и обратно 6.2/100 разход.
    И да успокоя колегата с ремонтите - няма ремонти. Отделно има 5 години гаранция.

    Но иначе интериорът ми харесва, а отвън са го пипнали точно толкова, колкото да стане малко по-симпатично. Лично според мен това е най-красивата кола в този сегмент - Поло, Фиеста, а за Сеати и Шкоди да не говорим.

  13. 13 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    1.5 dCI с интеркулър и турбо разход 4,8 смесено................

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  14. 14 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 3163 Весело

    До коментар [#2] от "Батко и Малчоганчо":


    Първият електромобил подкарах преди четиридесет години.Тогава бях дете.Хареса ми неговата устойчивост при блъскане в другите електромобили и голямата маневреност.Това, което не ми хареса е, че много бързо му спира тока.
    —цитат от коментар 2 на Батко и Малчоганчо


    За пръв път блъскащите се колички се появиха у нас през късната пролет на 1963-та ! ! !
    Тогава на мястото на сегашния НДК за 1 май се появи Италиански луна парк !
    Тогава се видя , че нашите панаирджийски стрелбища и синджирни люлки нямат нищо общо с истинското развлечение.
    Тогава бях ученик в 10 клас на 19-та гимназия,бягали сме от даскало за да се качим за на количките и да се блъскаме на воля. . . . .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  15. 15 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3885 Неутрално

    До коментар [#5] от "tww09306483":

    "Не са лоши по-малките бензинови мотори с турбо. Повечето европейски производители на автомобили ги предлагат. Дразнят само тия, дето са с 3 цилиндъра."
    ============
    Нищо под два литра не може да ме изтърпи 10 години.

    Еретик
  16. 16 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1176 Любопитно

    До коментар [#11] от "Dankol":

    Базовият мотор за "Клио" е еднолитров с 65 конски сили...

    Колега, вашият е 1.4, а тая въшка с 1.0, издоено до краен предел? Махни тая работа, слаб мотор, работещ на границата на възможностите си...

  17. 17 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 1191 Любопитно

    "дни колеги имаха такива фирмени Клиота и разхода на магистрала е 13/100 бензин с нормално шофиране до 120 км/ч"Това някакъв оксиморон. Служебна кола - нормално шофиране. Избери едното.Имаме в семейството на под две години 1.2 Бензин 120 к.с. автомат. Цялото семейство до морето и обратно 6.2/100 разход. И да успокоя колегата с ремонтите - няма ремонти. Отделно има 5 години гаранция.Но иначе интериорът ми харесва, а отвън са го пипнали точно толкова, колкото да стане малко по-симпатично. Лично според мен това е най-красивата кола в този сегмент - Поло, Фиеста, а за Сеати и Шкоди да не говорим.
    —цитат от коментар 12 на buchermucher

    Честно казано не мога да разбера колегите за които осн. критерий е красотата или цвета на автомобила. Аз лично предпочитам един грозен Приус, който безпроблемно ще изкара поне 500 хил км, пред някоя красавица, която често стои в сервиза за ремонт.

  18. 18 Профил на buchermucher
    buchermucher
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#15] от "Костадин Иванов":

    Ми предният модел има (предполагам и този ще проима) RS версия с 1.6 двигател и 205 кс.. което лети. Ако му сложиш 2.0 не знам какво трябва да стане....

    А колкото до базовия със 65 к.с. .... ми той не е предназначен за всеки. Тъп дигател, с малък разход в града, евтини консумативи, колкото да си закараш задника на 5 км в града и дасе върнеш. За служебна градска кола е идеална. Или просто хора, които искат нова кола, но максимално евтина. Нашето Клио и то се ползва основно в града, ама е 120 к.с., понеже ме кефи да има мощност и да не се влачи с 65 атмосферни коня , но основната причина е, че като искаш автомат с всички предлагани екстри, няма варитант за слаб и евтин двигател.

  19. 19 Профил на buchermucher
    buchermucher
    Рейтинг: 279 Неутрално

    [quote#17:"Гарван"][/quote]

    И как си направи извода, че това ми е ОСНОВНИЯТ критерий, и че ми стои в сервиза ?

  20. 20 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3885 Весело

    До коментар [#18] от "buchermucher":

    Всичко е начин на каране. Аз не карам като колегата Хамилтън с двяста+, но пък се "увличам", когото видя планински път. А твърде често карам по такива. Разсипах една Шкода, после едно Рено, накрая жената ме остави да правя каквото си искам и сега карам само големи магарици.

    Еретик
  21. 21 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1898 Неутрално

    "който в съчетание с високия капацитет на зареждане на батерията при намаляване на скоростта означава"

    Само да ви кажа, че това е българско избретение на студент в Масачузетския университет (идеята е негова), който в група с други студенти и преподавател създават автомобил (шаси с колела и двигател от косачка 16 коня), който ускорява от 0 до 100 км в час за 6 секунди. С този двигател това е невъзможно, та къде е гениалното. Слагат хидравличен цилиндър, в който флуида се нагнетява при използване на спирачките на колата (тоест не губят силата на инерцията), а при потегляне налягането се освобождава и това действа, като катапулт или като катапулта при самолетоносачите компенсиращи малката писта. Самия двигател поддържа скоростта след "изстрелването при потегляне.
    Та тази технология днес започва все по-широко да се използва при авто транспорта.
    Същото, като с другото българско изобретение - използването на сечението на тръбите в климатика за намаляване на разходите. Пуска се флуид от по-широка тръба в по-тясна и по законите на физиката той се нагрява. При обратното движение се охлажда. Това намалява нуждата от фреонно охлаждане/затопляне с няколко градуса и спестява 30% разход за електричество.
    За българската революционна автоматична скоростна кутия знаете всички.
    Не знаете за другата българската революционна автоматична скоростна кутия, която не ползва зъбни колелета, а коносуидни валове (на принципа на феродото), при който не се превключват различни скорости, а се преплъзват конусите един към друг или обратно за създаване на максимална мощност при оптимален въртящ момент, без нужда от превключване на режими. Котролира се от компютър и шофьора само натиска или отпуска педала на газта с максимална ефективност от 0 до 200 км/ч примерно.
    Акъл имаме. Среда да ги равием и да го оценят, а не да ни се надсмеят и заклеймят, това ни трябва.

  22. 22 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1898 Неутрално

    До коментар [#3] от "Г.Е.М.":200 000 километра карам 1.4 с турбо и 140 к.с. Проблеми никакви . Ако си избутам до 400 хиляди ще съм предоволен. Преди това карах 1.8 със същата мощност , и на 125 хиляди свалях главата заради прегорял клапан . Моето мнение е , че малкият двигател е по-добър при градско шофиране , а големият за извън града .
    —цитат от коментар 11 на Dankol


    Така е. Това си има научни причини. Най-добрия вариант е семейството да има 2 автомобила един малък за града - 1.0, 1.2 до 1.4 двигател и много по-леко купе (големия разход е при потегляне и при напрягане на двигателя, многото обороти до линията на червеното). Градската е лека за непрекъснатото потегляне и спиране в града, а ако има и хидравличен цилиндър, ще е още по-икономично. Корса, Фиеста, Ярис, Клио, А2/3, С3, Поло, Сивик и т.н.
    Втората кола трябва да е с 1.8 и нагоре двигател, за мен лично комбито е перфектния вариант (семеен човек, а и по-добра аеродинамика във "въздушния тунел" на магистралата), там целта е да се поддържа висока скорост с малък разход, за което си трябват по-големи обороти и малкия двигател издиша. Същото при по-големия двигател става с по-малки обороти (але па дизел, нищо че не е модерно вече). Инсигния, Мондео, Авенсис, Лагуна (Флуенс), 408/508, А6/8, серия 5, аутбек, Е-класа и т.н.
    Е, ако няма 2 коли, комромиса е около 1.6 към 100 коня, пак комби, в средния клас между малката и лимузината, та да став аи за град и за извън с едно на ум - Фокус (моя случай), Меган, 308, Корола, А4, С-класа, серия 3, Астра, С4 и т.н.

  23. 23 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 1047 Любопитно

    Само тея таблети, къде ги пльоскат, как се връзват със забраната да си ровичкаш в телефона, докаро караш?

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK