"Нисан" ще покорява Европа с харесала се на японците хибридна технология

"Нисан АйЕмКю"



Нисан" използва автосалона в Женева, отворил врати вчера, за да обяви плановете си за лансиране в Европа на ново поколение хибридни модели, вече оценени от купувачите в Япония. Става въпрос за автомобили, които постоянно се задвижват от електромотор, но разполагат и с бензинов двигател, който при нужда работи като генератор и произвежда ток. Технологията e-POWER ще дебютира на европейските пазари до 2022 г.


В Япония с нея могат да се поръчат моделите "Ноут" (Note) и "Серена" (Serena), като над 70% от продажбите на първия автомобил и почти половината от втория са подобни хибриди. Въвеждането на технологията в Европа се очаква да засили лидерската позиция на "Нисан" в електрифицираните автомобили, където "Лийф" вече е най-продаваният електрически модел.


"Нисан АйЕмКю"

© Нисан

"Нисан АйЕмКю"




Плановете на концерна са петкратно увеличение на продаваните електрифицирани автомобили до края на 2022 година. Системата e-POWER включва бензинов двигател с генератор на мощност, инвертор, батерия и електромотор. Използван единствено за зареждане на батерията с висока мощност, бензиновият двигател винаги работи на оптимални обороти. Това води до икономия на гориво и по-ниски емисии в сравнение с традиционния двигател с вътрешно горене.


В Женева "Нисан" показа и концептуалния автомобила АйЕмКю (IMq), който използва е-Power системата. В дългия 4.56 метра кросоувър тя обединява 1.5-литров бензинов двигател с турбокомпресор и система на задвижване на всички колела с множество електромотори. Общата системна мощност е 335 конски сили, а максималният въртящ момент достига 700 Нм.


"Нисан АйЕмКю"

© Нисан

"Нисан АйЕмКю"


Сред другите отличителни черти на концептуалния "Нисан" са интелигентните гуми, разработени от "Бриджстоун". Те предават информация на водача за натоварването, налягането, температурата, нивото на сцепление, износването и здравината на гумите. Това помага на автомобила автоматично да калибрира системите за контрол, за да работят оптимално.


Моделът показва и ангажимента на "Нисан" към автономното пътуване. Автомобилът е оборудван с усъвършенстван прототип на системата в помощ на водача ProPILOT, която подпомага водачите по градски улици и извънградски магистрали. Това е възможно благодарение на редица усъвършенствани сензори, радари и камери, разположени из автомобила, които могат да разчитат сигнали за пътя, трафика и информацията за плавно и уверено шофиране.


"Нисан АйЕмКю"

© Нисан

"Нисан АйЕмКю"


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    Технологично не го знам как е, ама е МНОГО ГРОЗНО!

  2. 2 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    Това което направиха японците и по-точно Нисан с Карлос Гон е срамно. След като саморъчно ги спаси и извади от дупката. След като ги направи печеливша компания сега те решиха че следващата му стъпка да обедини Нисам с Митсубиши и Рено не им харесва защото Рено е западаща компания.
    Благодарност от Азиатец - никога. Който работи с тях добре да го знае това.
    Ще ги видим колко ще издържат без умен лидер начело.

    California Über Alles
  3. 3 Профил на Diego
    Diego
    Рейтинг: 416 Весело

    Тези от Нисан май не са чували за Опел Ампера / Шеви Волт, които още преди 6-7 години са на тази "уникална" технология.

    "Жить стало лучше, жить стало веселее" Й. В. Сталин :-)
  4. 4 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    Изглежда и звучи страхотно. Предстоят интересни години при електричките.

  5. 5 Профил на mutant
    mutant
    Рейтинг: 267 Неутрално

    До коментар [#3] от "Diego":

    И новата CRV също :)

  6. 6 Профил на doynov
    doynov
    Рейтинг: 251 Неутрално

    "Нисан" използва автосалонът в Женева, отворил врати вчера, за да обяви плановете си за лансиране в Европа на ново поколение хибридни модели, вече оценени от купувачите в Япония

    АвтосалонЪТ??
    Дневник, това пълен член не се слага където ви падне.
    Безспорно, наличието му в българския език е пълна глупост, но докато го има е добре да се ползва правилно.

  7. 7 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3591 Неутрално

    До коментар [#2] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    И ти ли смяташ, че си го сготвиха класически?

    Още от началото на цялата история си го мисля това.
    Просто човека поиска нещо което на японците не се хареса и гледаме резултата.
    Не можаха по нормалния начин да го отстранят и направиха този цирк.

    Модератора е неадекватен!
  8. 8 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11206 Любопитно

    Колко литра на 100 км и какъв въглероден отпечатък има това "бъдеще"?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  9. 9 Профил на lino_santino
    lino_santino
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Ама това вкарвали ли са го в аеродинамичен тунел или просто ей така с теслата са го оформили?

  10. 10 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 678 Неутрално

    До коментар [#6] от "doynov":
    Да, напълно е излишен! Оставен е единствено като индикатор за грамотност.
    Както се вижда, работи!

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  11. 11 Профил на Matematiks
    Matematiks
    Рейтинг: 499 Неутрално

    До коментар [#5] от "mutant":

    Тая новата хондичка е много сладка ..... новата малката
    Единственият и проблем е, че ще струва 70 бона а има рейндж от 160 км, нещо достойно за преди 6-7 години :)))

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  13. 13 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 873 Неутрално

    Много снегорин в дизайна бе!...

  14. 14 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1033 Любопитно

    Тези от Нисан май не са чували за Опел Ампера / Шеви Волт, които още преди 6-7 години са на тази "уникална" технология.
    —цитат от коментар 3 на Diego


    И аз се чудя,това е измислено преди доста време...

  15. 15 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1033 Любопитно

    До коментар [#5] от "mutant":Тая новата хондичка е много сладка ..... новата малкатаЕдинственият и проблем е, че ще струва 70 бона а има рейндж от 160 км, нещо достойно за преди 6-7 години :)))
    —цитат от коментар 11 на Matematiks


    А защо такъв пробег?На теория трябва да е неограничен,като падне батерията ДВГ я зарежда в движение...

  16. 16 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    Това което направиха японците и по-точно Нисан с Карлос Гон е срамно. След като саморъчно ги спаси и извади от дупката. След като ги направи печеливша компания сега те решиха че следващата му стъпка да обедини Нисам с Митсубиши и Рено не им харесва защото Рено е западаща компания. Благодарност от Азиатец - никога. Който работи с тях добре да го знае това.Ще ги видим колко ще издържат без умен лидер начело.
    —цитат от коментар 2 на Pontif New Dnevnik SUCK


    А е може би, най-вярната възможна стъпка. Достатъчно е да видим обединението на VW с Ford и да разберем, колко усилия са необходими за да се остане на пазара.

  17. 17 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    Много снегорин в дизайна бе!...
    —цитат от коментар 13 на Yomega


    Готвят се за зонби уърлда.

  18. 18 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1680 Неутрално
  19. 19 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Сега е момента да продължат по пътя на Ягуар СХ75 и да заменят двигателя с малка и лека турбинка от 150 кончета или 2, ама пусти пари

  20. 20 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 811 Неутрално

    Това са пълни глупости за балъци.
    Няма как бензинов генератор, който прави ток, който пък захранва Ел. Двигател да е по-ефективно от бензинов мотор, който директно задвижва колелата

    If you are going through hell... Keep going!
  21. 21 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2778 Неутрално
  22. 22 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 1717 Неутрално

    "Нисан" използва автосалонът в Женева, отворил врати вчера, за да обяви плановете си за лансиране в Европа на ново поколение хибридни модели, вече оценени от купувачите в ЯпонияАвтосалонЪТ??Дневник, това пълен член не се слага където ви падне.Безспорно, наличието му в българския език е пълна глупост, но докато го има е добре да се ползва правилно.
    —цитат от коментар 6 на doynov


    ... в грешка сте, дойнов... вие и съмищлемиците ви сте единствено глупавите... че и лениви (което явно е ценено, от вас, качество) ...

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  23. 23 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3591 Неутрално

    До коментар [#20] от "dante_18":

    Има как!
    Идеята е да се зарежда на ток от мрежата и да върви на батерии.
    Ако нямаш къде да заредиш и батерията падне тогава да включваш генератора.

    Поне аз така го разбирам.

    Модератора е неадекватен!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK