От "Q4 и-трон концепт" ще се роди петият електрически модел на "Ауди"

От "Q4 и-трон концепт" ще се роди петият електрически модел на "Ауди"

© Reuters



Ауди Q4 и-трон концепт" (Q4 e-tron Concept) е една от премиерите на автосалона в Женева, който продължава до 17 март. Той е поглед към серийната версия, която ще се произвежда от края на 2020 година като пети електрически модел на марката.


"Q4 и-трон концепт" е с дължина около 4.60 метра, двойно предаване и мощност 301 конски сили, идваща от два електромотора. Разпределението на въртящия момент между предния и задния мост е електронно и става за части от секундата.


От "Q4 и-трон концепт" ще се роди петият електрически модел на "Ауди"

© Reuters




Автомобилът се ускорява до 100 км/ч за 6.3 секунди, а максималната скорост е ограничена на 180 км/ч. Окачването е с променливи характеристики.


Пробегът на концептуалния автомобил е до 450 километра. Батериите на "Q4 и-трон концепт" заемат почти целия обем в подподовата конструкция на каросерията между осите и са с капацитет 82 киловатчаса.


От "Q4 и-трон концепт" ще се роди петият електрически модел на "Ауди"


Автомобилът е с междуосие 2.77 метра, което го позиционира един клас по-високо и гарантира просторен салон. Максималното усвояване на вътрешния обем е подпомогнато от липсата на тунел за трансмисията и кардана, които присъстват при стандартните кросоувъри.


Облицовките на пода на "Q4 и-трон концепт" е произведени от рециклирани материали. Отново от екосъображения вместо с хромирани метални декорни рамки повърхностите са покрити с висококачествени многослойни лакове.


От "Q4 и-трон концепт" ще се роди петият електрически модел на "Ауди"


Зад волана е разположен дисплеят на виртуалния кокпит, изобразяващ важни елементи от информацията като скорост, ниво на заряд и навигационни данни. В средата, над централната конзола, е монтиран 12.3-инчов сензорен екран, чрез който функциите на автомобила и инфоразвлекателната система се изобразяват и управляват.


Първият електрически модели на "Ауди" - "и-трон" (e-tron), беше представени преди година. До края на 2020 г. електрическият флот на марката трябва да обединява пет автомобила в различни сегменти.


От "Ауди и-трон Спортбек" ще се роди компактен хечбек.

© Reuters

От "Ауди и-трон Спортбек" ще се роди компактен хечбек.


По-късно през тази година ще бъде представена компактният хечбек "Ауди и-трон Спортбек" (Audi e-tron Sportback). Следва "Ауди" Q2Eл е-трон" (Audi Q2L e-tron), който е специално създаден за китайския пазар.


Представянето на серийната версия на спортното купе с четири врати "Ауди е-трон Джи Ти" (Audi e-tron GT), проектиран от "Ауди спорт", се очаква през втората половина на 2020 година. Компактният "Q4 и-трон" ще направи своя дебют по същото време.


"Ауди е-трон Джи Ти" също беше показано в Женева, като концептуален модел.

© Reuters

"Ауди е-трон Джи Ти" също беше показано в Женева, като концептуален модел.


"Ауди" планира до 2025 година да разполага с 12 електрически модела във всички сегменти, а една трета от продажбите да са на електромобили.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1064 Весело

    Супер, а цените как са?

  2. 2 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    До коментар [#1] от "Г.Е.М.":

    Колкото едно Ферари.

  3. 3 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 2160 Неутрално

    Като продадат повече от 100, и то не на роднини, политици и авера, да пишат тогава. Точно тези от vag ще произвеждат милиони дизелови коли поне до 2040та.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  4. 4 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 302 Неутрално

    Хайде, стига сте планирали, а започвайте да произвеждате, че и корейците и китайците Ви задминаха. За американците няма, какво да си говорим...

  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12728 Неутрално

    10 години закъснение. А може би точно навреме.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  6. 6 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 258 Неутрално

    До коментар [#1] от "Г.Е.М.":

    Настоящят е-трон започва от 82 000евро.

    Ако тези модели са като него то отново ще са разочарование. Най-вероятно ще има забавяне с началото на производство, ще произведат много малко бройки за първата година-две. Отделно пробега сигурно е по WLTP и ще е с 15-20% по-нисък в реални условия, EPA дава много по точни данни, но преди 2021 надали ще го пуснат в щатите.

    Като цяло немският инженерен гений си е взел дълга отпуска и активно разпуска на Майорка.

  7. 7 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2225 Неутрално

    Твърде късно, твърде скъпо.
    Ако пробега го измерват както измерват разхода на гориво - посочен в рекламите, тогава километрите ще бъдат с 30% по-малко.

    Panta rhei....
  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  9. 9 Профил на Минуса
    Минуса
    Рейтинг: 567 Неутрално

    С аеродинамика малко по-добра от тухла е непонятно как това ауди има разход от 0.182квч/км. Реалният пробег ще е между 280-320км в зависимост от сезона и 200-250км при каране на магистрала.

  10. 10 Профил на Go Go
    Go Go
    Рейтинг: 71 Любопитно

    Наследниците на DKW таман да решат, че могат да отпуснат малко по плажовете на Майорка и се усетиха, че дишат праха на Тесла. И това не се дължи на немския инженерен (тенекеджийски защото в електрониката никакви ги няма) гений, а на масово разпространения закон ГГЗ. Шефовете им си бяха въобразили, че като държат един куп патенти за мотори с вътрешно горене, ще си ги произвеждат още поне два века. Но не би...

    Оня ден реших да си поръчам една тесла модел 3. Споко, не съм я поръчал още, това беше само за проба. Поискаха 53к камичета, а приятната изненада беше, че ще доставят машината през следващия месец. А това наследниците на DKW го не могат...

    Сега нещо още по-жестоко. Нормалните наивници мислят, че 53к камичета за базов модел 3 са много пари. А простата аритметика показва, че за 10 години експлоатация, човек притежаващ някакъв произволен немски или френски модел с дизелов мотор, за гориво и поддръжка плаща и една Тесла, без да я притежава. А наследниците на DKW си въобразяваха, че могат да ви прибират и тия пари за следващите поне 10 годин...

    73! Go Go
  11. 11 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3223 Неутрално

    Концернът "Фолксваген" май има 21 модела електро и хобриди?
    Че то само "Шкода" и "Сеат" са с поне по 5-6 модела.

  12. 12 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3223 Неутрално

    До коментар [#10] от "Go Go":

    Литиево-йонната батерия за 10 години , колко ли цикъла зареждане-разрдждане ще има?

  13. 13 Профил на wak26352646
    wak26352646
    Рейтинг: 581 Неутрално

    В реални тестове на немска магистрала Е-трон-а дава 31 квч разход на 100 км, а Тесла модел Х има 25 квч разход на 100 км. Немските инжинери имат още доста работа.

  14. 14 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 145 Неутрално

    Дали калкулират в цените разходите за рециклиране на автомобилите след да речем... 14-15 години? Няма как всички да си купуват тесли, все пак сме индивиди. Но като цяло идва леко скучно бъдеще с по-малко сервизи, възможност за ремонти от самите собственици итн...

  15. 15 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3223 Неутрално

    Дали калкулират в цените разходите за рециклиране на автомобилите след да речем... 14-15 години? Няма как всички да си купуват тесли, все пак сме индивиди. Но като цяло идва леко скучно бъдеще с по-малко сервизи, възможност за ремонти от самите собственици итн...
    —цитат от коментар 14 на Tod


    Четох преди време, че литиево-йонните батерии , според производители на лаптопи , издържали определен брой цикъла зарад-разряд и определено време.
    Дали за 14 години "Тесла" ще си е с оригиналните батерии?
    Аз на лаптопа сменям доста по-често.

  16. 16 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1581 Неутрално

    До коментар [#6] от "georgi_mihailov":

    82 ХИЛЯДИ ЕВРО звучи много ,но като се сравнят цените с двигател с вътрешно горене на Кю 7 под 140-150 хиляди няма как да излезе с малко екстри, тоест цените са долу горе едни същи . За момента като гледам за по скъпите коли над40- 50 хиляди евро няма разлика в цените между електричческа и ДВГ , при по евтините вече се забелязва.

  17. 17 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1581 Неутрално

    До коментар [#15] от "ajsayder":

    В момента проблема с издържливостта на батериите е решен , издържат над милион километра и над 4-5 хиляди цикъла за 10 години , тоест колата ще увехтее значително преди батерията. Да не са помислили какво ще карат българите нов внос и какво ще правят в Горубляне , но такъв е живота. Единствените спирачки и нужда от подобряване за да станат масови са килограми , цена и киловати капацитет, но не и издържливост,

  18. 18 Профил на inspektora
    inspektora
    Рейтинг: 241 Неутрално

    "от екосъображения вместо с хромирани метални декорни рамки повърхностите са покрити с висококачествени многослойни лакове"
    За пръв път чувам, че лаковете са по-екологични от метала!? Живеем сред пост истини и алтернативни факти!

  19. 19 Профил на satanail13
    satanail13
    Рейтинг: 903 Неутрално

    А кой ще го купи? ВИнаги ще предпочета Тесла 3.

    Марс е изконна Американска територия!
  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  21. 21 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2418 Неутрално

    До коментар [#9] от "Минуса":

    е и кво става ,като София Варна е над 400 км , къде ще заредим ,или ще си носим солари за зареждане денем ,а нощем ще чакаме ,така за 2-3 дни може и да стигнем до крайната точка .

  22. 22 Профил на lon01600906
    lon01600906
    Рейтинг: 607 Весело

    Елон Мъск вече реве под всяка статия за автомобили...

    Sic transit gloria mundi
  23. 23 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3223 Неутрално


    До коментар [#9] от "Минуса":
    .....
    е и кво става ,като София Варна е над 400 км , къде ще заредим ,или ще си носим солари за зареждане денем ,а нощем ще чакаме ,така за 2-3 дни може и да стигнем до крайната точка .
    —цитат от коментар 21 на edin drug


    Писахме вече за неистовите напъни, на върхушката в Русия , да въведе на всяка цена електро-задвижване и как това е в ущърб на руския трудов народ :

    https://www.dnevnik.bg/skorost/2019/03/06/3399998_folksvagen_vuzrajda_plajnite_bugita_s_eko_model/

    "Путиновата клика, вече се опита веднъж да излъже трудовите маси с електромобили ..
    В 2014 те направиха вносното мито за коли и компоненти , от 14% на 0% ..
    И за "Тесла" и за "Мицубиши" и за "Нисан" - 0% и толкоз ..

    "История изменения пошлины на ввоз электромобилей началась в 2014 году, когда она ещё составляла 17%. Правительство приняло решение снизить размер платежей и установило для легковых транспортных средств пошлину в 0%. "

    Ето трезви антипутинови мнения , които платените прокремълски електро-тролове се опитват да не забелязват ..

    ---------------------------------
    " ..Премьер Дмитрий Медведев подписал постановление, по которому все российские АЗС должны быть оборудованы зарядными устройствами для электромобилей.
    ... Купить электромобиль в России легко. У .. дилеров можно найти хоть Nissan Leaf (1,7 млн. рублей), хоть Smart fortwo electric drive (1,6 млн. рублей), хоть «китайца» BYD E6 (2,8 млн. рублей) или Tesla (от 5 млн). ..
    ... АВТОВАЗ, несколько лет назад трубивший на каждом углу про свою электрическую ВАЗ-1817 Ellada, тоже как-то заглох на эту тему. ..
    ....
    ... То есть приобрести электоромобиль у нас не проблема. Проблема – накопить на это мероприятие денег и запастись гигантским зарядом мазохизма на будущее.
    Ведь придется мириться с ограниченным запасом хода большинства таких машин – до 200 км. ...
    ... В реальных условиях нашей страны он в холодное время года и темное время суток сокращается катастрофически. ... на освещение и обогрев салона в реальных городских условиях (мороз и пробки) такие машины тратят чуть ли не львиную долю заряда аккумуляторов. .......
    Тогда, может быть, об экологии печется премьер с министрами? Возможно. Но только если не иметь понятия об истинной экологичности электрокаров. Ведь даже немцы из фрейбургского Экологического института в своих исследованиях по заказу Министерства окружающей среды Германии убедились: бензиновые агрегаты высоких экостандартов позволяют сократить выбросы парниковых газов на 25%, в то время как электрические двигатели сокращают их лишь на 6%! По их мнению, на питание электромобилей идет энергия, большая часть которой сейчас вырабатывается путем сжигания угля и газа.
    ...Плюс карайне неэкологичное производство акумуляторние бат. для «экомобилей». То есть современные электромобили, в конечном счете, вреднее для экологии чем обычные машины..."
    ------------

    Путиновата шайка , нарочно иска да има електромобили ..
    А ТЕСТОВЕТЕ показват (дадох линк) - ако колата се ползва ПРЕЗ ЗИМАТА , в тъмно време на денонощието (зимата в северните ширини си е тъмно до към 9 часа) и е в реалния трафик ТО ТЯ, СТОЕЙКИ В ЗАДРЪСТВАНИЯ И СВЕТОФАРИ харчи, за фарове и отопление до 45% от батерията ..
    Нали електрическото отопление са реотани и вентилатори и токът идва от батериите .. ако пък задръстването е повече и навън е по-студено - батерията си заминава , бая преди обявените 100 или 200 км . - отишла е да топли купето и да светят фаровете ..

    Тестът това показа.
    А ако през лятото, сме вързали за батериите и климатик - то в никакъв случай не може, да има пробег на батерии, съответстващ на официално обявения ..

    Та така ..


  24. 24 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3223 Неутрално

    До коментар [#15] от "ajsayder":В момента проблема с издържливостта на батериите е решен , издържат над милион километра и над 4-5 хиляди цикъла за 10 години .
    —цитат от коментар 17 на Иван К.

    Ако колата си я карам , значи зареждам някъде по 2 пъти на ден ..
    За година се получава - ок. 700 цикъла ..
    За 10 години - 7000 цикъла ..

    Батериите издържат ли?
    П.П
    А вярно ли, новите електрокари са неразглобяеми? И "Тесла" и другите?
    Свърши батерията-сменяш колата?

  25. 25 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3223 Неутрално

    Твърде късно, твърде скъпо.Ако пробега го измерват както измерват разхода на гориво - посочен в рекламите, тогава километрите ще бъдат с 30% по-малко.
    —цитат от коментар 7 на Molossian


    По реален тест , реални пътни условия , ако е пуснато отоплението , фаровете и други консуматори и се стои в задръствания - километрите са с ок. 45% по-малко ..
    Ако задръстванията са много и е студено - 60% - 70% по-малко пробег в километри ..





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK