България е първият пазар в ЕС, на който дебютира "Инфинити" с революционен мотор

България е първият пазар в ЕС, на който дебютира "Инфинити" с революционен мотор

© Витоша Ауто



България е първият европейски пазар, на който дебютира новият кросоувър на "Инфинити", кръстен QX50. Той беше представен снощи.


Сред отличителните черти на модела е революционният бензинов двигател с променлива степен на сгъстяване. Двулитровият агрегат настройва степента на сгъстяване на горивото според стила на шофиране, като предлага динамиката на бензинов мотор и ефективността на дизел.


България е първият пазар в ЕС, на който дебютира "Инфинити" с революционен мотор

© Георги Пауновски




В мотора степента на сгъстяване варира между 8 към 1 (за моментите, когато е необходима повече мощност) и 14 към 1 (за максимална ефективност при шофиране). Мощността на двигателя е 249 к.с., а комбинираният разход на гориво е 8.7 л/100 км.


В "Инфинити" QX 50 дебют в сериен автомобил прави и система за активно погасяване на вибрациите на мотора. Новият двигател се комбинира с вариаторна скоростна кутия.


Серийно кросоувърът е със задвижване на четирите колела с електронно разпределение на въртящият момент. То може да прехвърля тяга между предните и задни колела в съотношение до 50/50. Спирачките пък са със система за дозиране на усилието между левите и десните колела, в зависимост от пътните условия.


България е първият пазар в ЕС, на който дебютира "Инфинити" с революционен мотор

© Георги Пауновски


Дългият 4.69 м автомобил има ускорение до 100 км/ч за 7.3 секунди, а максималната скорост е 220 км/ч. Пътният просвет на кросоувъра е почти 22 см.


От селектора на централната конзола шофьорът може да избира между четири стила на управлението - стандартен, еко, спорт или персонален.


България е първият пазар в ЕС, на който дебютира "Инфинити" с революционен мотор

© Витоша Ауто


"Инфинти" QX50 е изграден върху изцяло нова платформа, която дава възможност за по-голямо вътрешно пространство и ефективност. Предните седалки са специално проектирани със съдействието на екипи от NASA и университета в Кейо, Япония, и базирани на изследвания в областта на нулевата гравитация. Формата им намалява натоварванията в гръбначните прешлени и крайниците.


Задните седалки са на релси, за да гарантират променлив размер на мястото за пътници и товар. Така минималният багажен обем варира между 895 и 1048 литра. Максималната вместимост, при сгънати задни седалки, е 1699 литра.


България е първият пазар в ЕС, на който дебютира "Инфинити" с революционен мотор

© Инфинити


Сред асистиращите системи е ранно предупреждение за опасност от удар, която не само следи автомобила пред QX50, но и този преди него, за да може да предупреди навреме за намаляване на скоростта на пътния поток. Разбира се, не липсват система за предупреждение и предотвратяване напускането на лентата, както и система за контрол на мъртвата зона, в случай че има обект, попадащ в невидим за водача сектор на автомобила.


Серийно фаровете са светодиодни, а гумите са по технология, която позволява изминаване на определено разстояние и когато са спукани.


България е първият пазар в ЕС, на който дебютира "Инфинити" с революционен мотор

© Инфинити


"Инфинити" QX50 е оборудван с кормилно управление с електронни импулси, което се адаптира към маниера на шофиране на водача. Оформлението на салона е ново, като за цялата информация и настройки се използват два дисплея върху централната конзола.


Цената на автомобила с всички екстри е около 126 хиляди лева.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK