"Фолксваген" планира да съкрати още 5000 души заради производството на електрически коли

"Фолксваген" планира да съкрати още 5000 души заради производството на електрически коли

© Reuters



"Фолксваген" планира нова програма на "затягане на коланите", включително съкращаване на още 5000 работни места. Ръководството, начело с главния изпълнителен директор на компанията Херберт Дис, иска да спестява 5.9 милиарда евро годишно след 2023 година с помощта на мерки за повишаване на ефективността, съобщава БТА.


Като причина за планираните съкращения се посочва преходът от дизелови към електрически двигатели.
Закритите работни места ще бъдат в администрацията, като са застрашени между 5000 до 7000 служители.


"Фолксваген" официално не коментира информациите. В сряда ще има годишна пресконференция на компанията. Съветът на работниците посочи от своя страна, че информациите за съкращения са чиста спекулация.

Ключови думи към статията:

Коментари (93)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1026 Весело

    Нека да отвори завода в БГ,пък нека си съкращава администрация!!! Искам рязане на лентиииии!!😀

  2. 2 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 754 Любопитно

    Тази нова програма на "затягане на коланите" къде ще бъде осъществявана ?
    В Германия или чуждестранните филиали на концерна?

  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4989 Неутрално

    "Фолксваген" ще съкратят между 5 -7000 души, но от администрацията, докато "Тесла" също съкрати 7000, но само работници и инженери, и отделно ще затварят салони (галерии). Борбата за минимизиране на разходите за производство на е-автомобили тепърва се разгръща. Които производители уцелиха "кьоравото" като първопроходници, приключи.
    Разумна покупка на е-car, някъде около края на 2020, средата на 2021 год.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4989 Неутрално

    До коментар [#1] от "angeles":

    Завода вече е ясно къде ще е. Не е в България, за съжаление.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  5. 5 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3506 Неутрално

    "Като причина за планираните съкращения се посочва преходът от дизелови към електрически двигатели."

    За мен по-важната новина е преходът от дизелови към електрически двигатели , които предприема Фолксфаген, а не толкова съкращенията следствие на този преход. Изглежда преходът към електрически автомобили ще се извърши в много по-кратък срок. От друга страна производството на възобновяема електроенергия също расте , като този растеж има голям потенциал. Идва краят на петролната ера преди да е свършил петрола, който ще се използва главно като суровина в химическата промишленост, а не като енергоносител.

  6. 6 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    До коментар [#4] от "hamiltonf": Вярно ли??? Пропуснал съм новината!!! Жалко ако си прав!

  7. 7 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4400 Неутрално

    ""Фолксваген" планира да съкрати още 5000 души заради производството на електрически коли"

    Това е бъдеще!

  8. 8 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2885 Весело

    Плача!

    Модератора е неадекватен!
  9. 9 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1026 Весело

    До коментар [#8] от "Ivan_": Да не си от администрацията????)))

  10. 10 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2885 Весело

    До коментар [#3] от "hamiltonf":

    Аз даже си мисля, че 2023 и 2024. Нека да изкарат второ поколение или поне фейслифт и тогава.

    Въпреки, че като им гледам дизайна особенно въртре на всички не виждам какво бих си взел...
    Може пък аз да одъртявам:)

    Модератора е неадекватен!
  11. 11 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2885 Разстроено

    До коментар [#5] от "tacheaux":

    Той петрола е срамота, че го горим...

    Модератора е неадекватен!
  12. 12 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2885 Весело

    До коментар [#9] от "angeles":

    Не, просто съм много чувствителен:)

    Модератора е неадекватен!
  13. 13 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1883 Неутрално

    До коментар [#4] от "hamiltonf":

    Засега няма нищо потвърдено.

  14. 14 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1026 Весело

    До коментар [#10] от "Ivan_": Явно не си от Перник😜

  15. 15 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1026 Весело

    До коментар [#12] от "Ivan_":
    Не е за хвалба!!!! Не ставаш за трол!

  16. 16 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4989 Неутрално

    До коментар [#13] от "zxp53317185":

    https://www.dailysabah.com/automotive/2018/12/11/german-carmaker-vw-set-to-make-factory-investments-in-turkey

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  17. 17 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2885 Неутрално

    До коментар [#14] от "angeles":

    Не, не съм!
    Аз и ваген не бих си взел, достатъчно съм ги търкалял служебно...

    Модератора е неадекватен!
  18. 18 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2885 Весело

    До коментар [#15] от "angeles":

    Затова ли никой не ми дава пари да стоя тук?

    Модератора е неадекватен!
  19. 19 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1026 Весело

    До коментар [#18] от "Ivan_": Остави,но и оферти нямаме)))) А Накои хора тук дръпнаха яко)))))

  20. 20 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1026 Весело

    До коментар [#16] от "hamiltonf":


    Стига бе(((( Пак Етката намаза!!!!

  21. 21 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2885 Весело

    До коментар [#19] от "angeles":

    Е, нали ти написах, явно одъртяваме...
    Младите лъвчета ни точат зъби, за тяхно съжаление лъвиците май продължават само на нас да носят...:)

    Модератора е неадекватен!
  22. 22 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    До коментар [#17] от "Ivan_": Иначе,и аз не съм им голям любител,въпреки че в БГ смених няколко единички и двойки! Тук бях лизвал един”Rabbit “ за жена ми! 2.5 L 5 цилиндъра,вътре е малко като играчка с тея пластмаси,но и доста гореше,а беше 2009 модел!

  23. 23 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4989 Неутрално

    До коментар [#20] от "angeles":

    80 000 000 население...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  24. 24 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1883 Неутрално

    До коментар [#16] от "hamiltonf":

    Това е по - актуално

    "В отговор на неколкратните запитвания до централата на концерна, ДВ получи единствено официалното съобщение за медиите и кратката информация, че решение още не е взето."
    https://m.dw.com/bg/фолксваген-идва-в-българия-в-сърбия-казват-друго/a-47775764

  25. 25 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1026 Весело

    До коментар [#21] от "Ivan_": Носят.....като не можем си хвана вече без “зелена” примамка😂

  26. 26 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1026 Весело

    До коментар [#23] от "hamiltonf": Вярно е,и според мен това е един от НК-важните фактори...дано е прав zxp в по-долния коментар!! Паживьом паувидим,както казват нашите “ братя”!

  27. 27 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1026 Весело

    “Шибания коректор!!!!!”

  28. 28 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2885 Неутрално

    До коментар [#22] от "angeles":

    На ваген доста неща съм карал, въобще доста автомобили съм карал, всякакви европейски марки май само ситроен не съм карал..
    За мен пасата и джетата биват, въпреки че са тежки, горивото не съм го засичал, служебни автомобили, все съм настъпвал сериозно...
    Двигателите им обаче по мои впечатления са пълни боклуци, супер ненадежни...
    Имахме едни 40% от парка с двигатели за основен ремонт преди да направят 50к км. Чисто нови автомобили им заминаха двигателите...

    Модератора е неадекватен!
  29. 29 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2885 Весело

    До коментар [#25] от "angeles":

    Вица нали го знаеш?

    И тогава и сега 100 бакса, са си 100 бакса:)

    Модератора е неадекватен!
  30. 30 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    До коментар [#28] от "Ivan_": Това за новите...може би си прав!!! Старите от 80 те бяха супер “кучета”. Карал съм ги в БГ и то идиотско каране!! На една единичка с 1.6 мотор бензин като паднеха оборотите на 600 светваше лампата за налягането на маслото!!!! И така поне 50 к километра!!! Докато ми докараха друг мотор от Австрия!!! За смяна на масло,когато се сетя и ми предложи накой фрии заради някоя услуга!!! Считай!!! Тук в CA старите модели въобще не вървяха заради температурата явно!!! Прегряваха,и като дойдох ме предупредиха да бягам от Ауди и Фолве!

  31. 31 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2123 Весело

    Ефектът Мъск. Докато го "фалираха", Мъск удари една Тесла на старите фирми и петролопомпачи.

  32. 32 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1026 Весело

    До коментар [#29] от "Ivan_": Знам го😂😂а и стоте евро май са гриин)))))

  33. 33 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2123 Весело

    До коментар [#27] от "angeles":

    Телефон с китайски изкуствен интелект?...

  34. 34 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1410 Любопитно

    Ще съкратиш едни хора от едни места, ще си намерят друга работа, няма да се свърши я... Драми няма, просто самата новина е представена като някакво бедствие, а не е така...

  35. 35 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4948 Неутрално

    До коментар [#5] от "tacheaux":

    Петрол ще се използва още дълго време, макар и не толкова масово. Не че това ми харесва, но такава е реалността. Няма скоро да има електрически самолети, например! Или кораби. При корабите е по-възможно да се направи нещо (ядрени подводници и самолетоносачи има), но при самолетите още дълго време ще се гори керосин.

  36. 36 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2885 Неутрално

    До коментар [#30] от "angeles":

    Всичките марки не само ваген, старите им модели май са много по-добре от новите.
    Новите ги гледаш лъскави с екстри, вятър...
    Един познат има един пасат 2 май му е модела, 1.5 млн. километра, как се движи тази кола не го знам, двигателя му прави основен ремонт на всеки половин милион, но купето как не се разпада, не мога да ти кажа.
    Човекът от който закупих моята сменя само Ес класи, все нови от предствителството, същото нещо ми обяснява. Новите много по-често трябва да ходят в сервиза и все тъпи проблеми с електроника.
    Не зная тука като ги слушам как се пънат с какви софтуери били новите коли, теслата как щели да и оправят настройките през нета и колко невероятно куул било това:)?

    Едни познати имат доставки към МО и ми разправят ситуация. Нали взеха едни мержедеси за армията. Вътре има и Г класи. Хубаво но тези били със стандартните компютри и като им дойде времето за обслужване не искат да се движат нормално докато не ги обслужиш, влизали в авариен режим. Това автомобил, който да го изпозват военни, луда работа.:), освен ако нещо не са ги бъзикали шапките и те да не се усетят.

    В същия момент тука гледам едни 40-50 годишни 4х4 дето ги накачулват с инвентар, слагат им по едно голямо ремърке, пълнят го с маслини и този добитък дърпа из камънаците и по наклоните и нищо му няма...

    Модератора е неадекватен!
  37. 37 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1772 Неутрално

    До коментар [#5] от "tacheaux":

    "От друга страна производството на възобновяема електроенергия също расте"

    Расте, и сметките ни за ток растат покрай него.

  38. 38 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2885 Весело

    До коментар [#32] от "angeles":

    Друг проблем се задава при нас във Европа.
    Вече не искат кеш, само безпарично. Даже тук при нас вече не приемат над 100 евро банкноти.
    Има май държави, Дания, Швеция въобще махат хартиените пари:)

    Гледам ги как си плащат с телефоните вече в супера някой, не зная тези "личните" разходи как ще се правят, че там и бартерно разплащане няма да мине:)

    Модератора е неадекватен!
  39. 39 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2885 Весело

    До коментар [#35] от "vassilun":

    Корабите им разработват използване на вятър и платна, за самолетите слънце...
    Петролът няма да го изоставим химическата индустрия без него не може...

    Модератора е неадекватен!
  40. 40 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1026 Весело

    До коментар [#38] от "Ivan_": Къде ще слайдваме картите при каките😂😂😂Не се бой по Мексико и на долу ще се радват още дълго на кеша))))

  41. 41 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 3031 Неутрално

    До коментар [#16] от "hamiltonf":

    Това е много старо, от тогава много още вода изтече. Последната тенденция е, че завод може и въобще да няма.

  42. 42 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 679 Неутрално

    "Като причина за планираните съкращения се посочва преходът от дизелови към електрически двигатели."За мен по-важната новина е преходът от дизелови към електрически двигатели , които предприема Фолксфаген, а не толкова съкращенията следствие на този преход. Изглежда преходът към електрически автомобили ще се извърши в много по-кратък срок. От друга страна производството на възобновяема електроенергия също расте , като този растеж има голям потенциал. Идва краят на петролната ера преди да е свършил петрола, който ще се използва главно като суровина в химическата промишленост, а не като енергоносител.
    —цитат от коментар 5 на tacheaux


    Ерата на въглищата!

    Да не забравяме - "Тесла" и електричките, всъщност са на въглища ..

    https://insideevs.com/mazda-falsely-claims-skyactiv-3-will-be-cleaner-than-evs/

  43. 43 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2885 Весело

    До коментар [#40] от "angeles":

    Е, то това за теб е оферта, аз ако трябва да летя презокенски полет за това...

    Модератора е неадекватен!
  44. 44 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 679 Неутрално

    "Като причина за планираните съкращения се посочва преходът от дизелови към електрически двигатели."За мен по-важната новина е преходът от дизелови към електрически двигатели , които предприема Фолксфаген, а не толкова съкращенията следствие на този преход. Изглежда преходът към електрически автомобили ще се извърши в много по-кратък срок. От друга страна производството на възобновяема електроенергия също расте , като този растеж има голям потенциал. Идва краят на петролната ера преди да е свършил петрола, който ще се използва главно като суровина в химическата промишленост, а не като енергоносител.
    —цитат от коментар 5 на tacheaux


    Макар , че лично на мене ми е интересно - КАК ТРАКТОР ЩЕ ОРЕ НА БАТЕРИИ?
    Литиево-йонни?
    Или други-дето ей сега ще бъдат отркити ..

    А валяк, как ще е на батерии??
    А багер??? А асфалтополагач? Или пътна фреза?

    А бетон-помпа?
    На батерии?????

    И кораб - и той на батерии?????? И кораб-драга , дето удълбочава фарватера - и той ще е на батерии????
    Всъщност ЛЕКИТЕ АВТОМОБИЛИ, изразходват съвсем малка част от петрола ..

  45. 45 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2885 Весело

    До коментар [#42] от "ajsayder":

    Какви въглища, стига си бълнувал:)

    Модератора е неадекватен!
  46. 46 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 679 Неутрално

    До коментар [#42] от "ajsayder":Какви въглища, стига си бълнувал:)
    —цитат от коментар 45 на Ivan_


    За тъпите и незнаещите - любезно съм предоставил линк ..
    Преди да се бръщолеви, не е зле да се поотвори ..

  47. 47 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 679 Неутрално

    До коментар [#42] от "ajsayder":Какви въглища, стига си бълнувал:)
    —цитат от коментар 45 на Ivan_


    За тъпите и незнаещите - любезно съм предоставил линк ..
    Преди да се бръщолеви, не е зле да се поотвори ..

  48. 48 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Ефектът Мъск. Докато го "фалираха", Мъск удари една Тесла на старите фирми и петролопомпачи.
    —цитат от коментар 31 на vhv


    Верно ли?

  49. 49 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2885 Весело

    До коментар [#46] от "ajsayder":

    То преди да се пуска линк е добре да имаш идея за какво става дума и какви линкове/информация да търсиш, но лошо няма, зная ти вече възможностите не се учудвам:)

    Та, стига си бълнувал, никаква въглищна ера не идва:)

    Модератора е неадекватен!
  50. 50 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 937 Неутрално

    ЕМЕС

    Все повече електроавтомобили се произвежда,
    на Русия валутната способност ще се уврежда.

  51. 51 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2885 Весело

    До коментар [#44] от "ajsayder":

    Ти си супер забавен, чак ми е съвестно да се шегувам с теб.:)

    Но какво да се прави:

    "КАК ТРАКТОР ЩЕ ОРЕ НА БАТЕРИИ?"
    Електрически и напълно автономен от john-deere:)
    https://www.electrive.com/2018/12/12/video-john-deere-premiers-electric-tractor-in-action/

    А валяк, как ще е на батерии??
    А багер??? А асфалтополагач? Или пътна фреза?
    А бетон-помпа?
    На батерии?????
    https://www.machinedesign.com/mechanical/are-highway-equipment-and-heavy-duty-trucks-going-all-electric-soon

    И кораб - и той на батерии??????
    https://cleantechnica.com/2018/08/23/the-worlds-first-electric-autonomous-container-ship-to-set-sail-in-norway/
    https://gcaptain.com/all-electric-ships-on-the-horizon-as-rolls-launches-new-battery-system/

    И съвсем между другото ако случайно не знаеш корабите бая време са били задвижвани от вятъра, та и сега това ги очаква вятъра да ги движи с комбинация от високотехнологични платна и вятърни турбини:
    https://www.marineinsight.com/green-shipping/top-7-green-ship-concepts-using-wind-energy/

    Модератора е неадекватен!
  52. 52 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 937 Неутрално

    ЕМЕС

    Някои са съвсем откачили,
    като дълго не са работили!
    С това, с което ни занимават,
    само в лудниците ги признават.

  53. 53 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    До коментар [#22] от "angeles":На ваген доста неща съм карал, въобще доста автомобили съм карал, всякакви европейски марки май само ситроен не съм карал..За мен пасата и джетата биват, въпреки че са тежки, горивото не съм го засичал, служебни автомобили, все съм настъпвал сериозно...Двигателите им обаче по мои впечатления са пълни боклуци, супер ненадежни...Имахме едни 40% от парка с двигатели за основен ремонт преди да направят 50к км. Чисто нови автомобили им заминаха двигателите...
    —цитат от коментар 28 на Ivan_

    Демонстрирате професионализъм. Но като че се унасяте. Някои от твърденията са със стойност 0, според правилата на булевата алгебра. Все пак и другите участници във форума минават покрай автомобили и имат някаква представа за числа и мерни единици. Може би сте пропуснали една цифра в едно число? Или сте смазвали двигателите с течен сапун?

  54. 54 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 679 Неутрално




    До коментар [#44] от "ajsayder":Ти си супер забавен, чак ми е съвестно да се шегувам с теб.:)Но какво да се прави:"КАК ТРАКТОР ЩЕ ОРЕ НА БАТЕРИИ?"Електрически и напълно автономен от john-deere:)https://www.electrive.com/2018/12/12/video-john-deere-premiers-electric-tractor-in-action/ А валяк, как ще е на батерии??А багер??? А асфалтополагач? Или пътна фреза?А бетон-помпа? На батерии?????https://www.machinedesign.com/mechanical/are-highway-equipment-and-heavy-duty-trucks-going-all-electric-soon И кораб - и той на батерии??????https://cleantechnica.com/2018/08/23/the-worlds-first-electric-autonomous-container-ship-to-set-sail-in-norway/ https://gcaptain.com/all-electric-ships-on-the-horizon-as-rolls-launches-new-battery-system/ И съвсем между другото ако случайно не знаеш корабите бая време са били задвижвани от вятъра, та и сега това ги очаква вятъра да ги движи с комбинация от високотехнологични платна и вятърни турбини:https://www.marineinsight.com/green-shipping/top-7-green-ship-concepts-using-wind-energy/
    —цитат от коментар 51 на Ivan_


    Да
    И дълбачка на фарватер - кораб драга ще се движи с вятър!
    Ей така, по специален начин..

    Хилядите тонове гориво, дето корабите ги зареждаха до сега, преди отплаване , ще отпаднат съвсем скоро..

    Ще отпаднат резервоарите и за бетон-помпите , и за фадромите, и за багерите , и за валяците .. те ще са вече електрически!
    И самолетите, няма да зареждат вече в резервоари гориво.
    Съвсем скоро , но не по-късно от 800 дена, Илон Мъск, благодарение на пословичното си трудолюбие и предприемчивост, ще измисли нещо и за тези неща..

    Петролната ера свършва-спете спокойно деца!

    До коментар [#42] от "ajsayder":Какви въглища, стига си бълнувал:)
    —цитат от коментар 45 на Ivan_


    Да .. разни викат, че всъщност на Земята , в момента, електричеството било идвало най-вече от въглища .. ама ние няма да им обръщаме внимание..

    Електричеството - всеки знае - идва от кабели, а там се е появило, по съвсем чист , природосъобразен , възобновяем начин. Никакво СО2 не е свързано с това чисто електричество.
    По чист начин са се появили и батериите.

    П.П
    Дмитрий Медведев, също си мечтае , за електрическо бъдеще .. даже дава и дотации.
    Освен това, той май плаща и на електрокаристите-ентусиасти из форуми...

    .." Что до электромобилей, то Дмитрий Медведев полагает, что к 2020 году 17% выпускаемого в России транспорта будет электрифицировано, но три четверти от этого объема составят не чистые электромобили, а гибриды. В этом году производителям такого транспорта выделены субсидии на сумму 900 млн .
    Кроме того, правительство рассматривает различные варианты налоговых льгот и экспортных стимулов для производителей компонентов электромобилей, планирует развивать инфраструктуру зарядных станций .."

    П.П
    Лично аз мисля, че наистина ще има много повече електрически двигатели и съм казал, какви последици лично аз виждам..

  55. 55 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 679 Неутрално

    До коментар [#46] от "ajsayder":То преди да се пуска линк е добре да имаш идея за какво става дума и какви линкове/информация да търсиш, но лошо няма, зная ти вече възможностите не се учудвам:)Та, стига си бълнувал, никаква въглищна ера не идва:)
    —цитат от коментар 49 на Ivan_


    Иначе за въглеродният отпечатък , на електро-кола, сравнена с новите двигатели , има безкрайно много линкове ..
    На всякакви езици:

    Под ръка са ми следните цитати:

    "Mazda: двигатель Skyactiv-X чище, чем электромобиль"
    Автоновости 14 марта 2018, 15:42
    .. Выбросы CO2, образующиеся при производстве этого количества энергии, составляют 200 г/км... Модели SkyActiv-G со «сравнимой мощностью» будут иметь выбросы 142 г/км.."

    New Mazda petrol engine can rival electric vehicles for 'well to wheel' emissions... ... 13/03/2018 in Manufacturer News ... A spokesman said: "With two thirds of global electricity production currently relying on the use of fossil fuels, Mazda believes regulations placing the absolute emissions of an EV at zero to be disingenuous.
    "In order to more correctly measure CO2 emissions over the lifecycle of a vehicle, Mazda is moving beyond current 'tank-to-theel' evaluations (which consider only emissions whilst driving), to a well-to-wheel method, which also considers fuel extraction, manufacturing and shipping..."

    Но това , за емисиите и замърсяването, през целия жизнен цикъл на колата , не е така важно.
    Електродвигателите ще навлизат и две мнения няма!

  56. 56 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 679 Неутрално

    А и за какво да четем , някакви си теоретични постановки?
    Та ние ИМАМЕ РЕАЛНИ РЕЗУЛТАТИ!

    Имаме места КЪДЕТО ВЕЧЕ БЯХА ЗАБРАНЕНИ ДИЗЕЛОВИТЕ КОЛИ и се видя , какво стана.

    Преди забраната - 39 микрограма на м3 , след забраната - 48 мкг/м3.

    Еколози сър ..

  57. 57 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 679 Неутрално

    До коментар [#42] от "ajsayder":Какви въглища, стига си бълнувал:)
    —цитат от коментар 45 на Ivan_


    "With two thirds of global electricity production currently relying on the use of fossil fuels.."

  58. 58 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 679 Неутрално

    [quote#54:"ajsayder"][/quote]

    Забравих - и машините за шлицови стени и пилото-набивачите, съвсем скоро ще са електро..

    Ей те тези машини, съвсем скоро, но не по-късно от 800 дена, ще са на батерии ..

    https://www.casagrandegroup.com/

  59. 59 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    А и за какво да четем , някакви си теоретични постановки?Та ние ИМАМЕ РЕАЛНИ РЕЗУЛТАТИ!Имаме места КЪДЕТО ВЕЧЕ БЯХА ЗАБРАНЕНИ ДИЗЕЛОВИТЕ КОЛИ и се видя , какво стана.Преди забраната - 39 микрограма на м3 , след забраната - 48 мкг/м3.Еколози сър ..
    —цитат от коментар 56 на ajsayder

    Екологията, по-точно опазването на чистотата на околната среда - земята, водата и въздуха е труден за организиране и скъп процес. Само с директиви и обещания не се постигат резултати. Дори когато са издавани и изказвани с патос на партиен секретар и комсомолски активист от 50-те години на ХХ век. Противоречията с физиката, химията и други науки няма да се разрешат в полза на издаващите директивите. Необходими са познания, опит, ... И финанси. А противоречията с начина на живот на хората?

  60. 60 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2038 Неутрално

    "Като причина за планираните съкращения се посочва преходът от дизелови към електрически двигатели."За мен по-важната новина е преходът от дизелови към електрически двигатели , които предприема Фолксфаген, а не толкова съкращенията следствие на този преход. Изглежда преходът към електрически автомобили ще се извърши в много по-кратък срок. От друга страна производството на възобновяема електроенергия също расте , като този растеж има голям потенциал. Идва краят на петролната ера преди да е свършил петрола, който ще се използва главно като суровина в химическата промишленост, а не като енергоносител.
    —цитат от коментар 5 на tacheaux


    Колко неща откри, докато четеше, че електрическите автомобили се произвеждат с по-малко администрация от дизеловите!

  61. 61 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2038 Весело

    Ефектът Мъск. Докато го "фалираха", Мъск удари една Тесла на старите фирми и петролопомпачи.
    —цитат от коментар 31 на vhv


    Дневник стара фирма ли е? Преди Мъск нямаше такива новини, които да завършват с информацията, че твърденията са чиста спекулация.

  62. 62 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2038 Весело

    До коментар [#5] от "tacheaux":Петрол ще се използва още дълго време, макар и не толкова масово. Не че това ми харесва, но такава е реалността. Няма скоро да има електрически самолети, например! Или кораби. При корабите е по-възможно да се направи нещо (ядрени подводници и самолетоносачи има), но при самолетите още дълго време ще се гори керосин.
    —цитат от коментар 35 на vassilun


    Може, може, и при самолетите може.

  63. 63 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2038 Весело

    До коментар [#38] от "Ivan_": Къде ще слайдваме картите при каките😂😂😂Не се бой по Мексико и на долу ще се радват още дълго на кеша))))
    —цитат от коментар 40 на angeles


    Един познат емигрира в Австралия още в началото на 90-те и ми разправяше, че там още тогава каките са си носели мобилни устройства. Не телефон, такива, през които е можело да правиш транзакции.

  64. 64 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Може, може, и при самолетите може.
    —цитат от коментар 62 на usero


    Не само самолетите и корабите.

    Приятелят Ivan_ в коментар 49 , сподели, че багерите, бетон-помпите , пилото-набивачните машини, асфалтополагачите, тракторите, валяците , тракторите , вършачка-комбайна паламандре трошачките - всичко съвсем скоро ще е на батерии ..

    Не по-късно от 800 дни.

    А корабите-драги , от Българския Драгажен Флот, ще се движат с вятър и специални електро-турбини...

    Петролната ера ще свършва.

    Ама ако искаме, наистина да свърши, не бива да се задоволяваме, само с електрификация на леките коли.
    Че те - колите , със сравнително малките двигателчета - не са най-големите консуматори!

    Трябва , Илон Мъск, да се обърне към най-големите предизвикателства .. дълбачките и шпунто-полагачите ..
    Що да са на дизели?
    Батерии - за всички от сърце!

    Тях, като електрифицираме, ще въздъхнем всинца ..

  65. 65 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2885 Весело

    До коментар [#53] от "zhivko6461":

    Може би да, а може би не:)

    Може би могъл да надникнеш в дилъра на ваген за България и да видиш колко двигатели и на колко километра са дали фира:)...

    Модератора е неадекватен!
  66. 66 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2885 Весело

    До коментар [#54] от "ajsayder":

    Да си пожелаем да сме живи и здрави още поне 15-20 години:)

    Та като мине това време ще разберем емпирично кой от нас е бил по-добре ориентиран:)

    ПП Преходът се случва днес и сега и с достатъно висока скорост...

    Модератора е неадекватен!
  67. 67 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2885 Весело

    До коментар [#57] от "ajsayder":

    Умниче, фосил фуелс не е точно фъглища:)

    Както и да е, както вече ти написах, ясно е какво ти е нивото, не се учудвам:) толкова си можеш, затова така се бъркаш...

    Модератора е неадекватен!
  68. 68 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2885 Весело

    До коментар [#63] от "usero":

    Напреднала държава, сигурно и фактури са можели да издават, ако някой поиска:)

    Модератора е неадекватен!
  69. 69 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2885 Весело

    До коментар [#64] от "ajsayder":

    бетон-помпите:)

    Те и сега са електрически, но ти как да го знаеш:)

    Само мобилните такива не са електрически просто защото ги носи камион.
    Тези които са стационарни са електрически, но както вече споменах, то толкова са ти знанията:)

    Mechanism[edit]
    Concrete pump designers face many challenges because concrete is heavy, viscous, abrasive, contains pieces of hard rock, and solidifies if not kept moving.
    Operating principle of piston pump with seat valves
    Usually, piston pumps are used, because they can produce hundreds of atmospheres of pressure. Such piston-style pumps can push cylinders of heterogenous concrete mixes (aggregate + cement).
    The pump below uses a transfer tube valve, and the one on the right uses seat valves.

    Модератора е неадекватен!
  70. 70 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    До коментар [#53] от "zhivko6461":Може би да, а може би не:)Може би могъл да надникнеш в дилъра на ваген за България и да видиш колко двигатели и на колко километра са дали фира:)...
    —цитат от коментар 65 на Ivan_

    40% двигателя при пробег до

  71. 71 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    [/quote]


    [quote#65:"Ivan_"]До коментар [#53] от "zhivko6461":Може би да, а може би не:)Може би могъл да надникнеш в дилъра на ваген за България и да видиш колко двигатели и на колко километра са дали фира:)...
    —цитат от коментар 70 на zhivko6461

    40% от двигателите от един автопарк при пробег < 50000 км за основен ремонт! Според Вас как трябва да приема подобна информация? Както писах в предишен коментар "и останалите участници във форума минават покрай автомобили и имат някаква представа за числа и мерни единици", и могат да обработват информация, да си съставят мнение и да си правят изводи. Макар че Вие вероятна сте се извисил висооооко, висоооко над тях.

  72. 72 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 679 Неутрално

    бДо коментар [#64] от "ajsayder":бетон-помпите:)
    Те и сега са електрически, но ти как да го знаеш:)
    —цитат от коментар 69 на Ivan_


    Абсолютно са бетон-помпите електрически!
    Няма как да се знае, щото е тайна и в сайта на МАН, примерно пише "дизел'..
    https://www.truck.man.eu/de/de/lkw.html

    А в сайта на "Путцмайстер' пише "задвижва се от коляновия вал"

    https://www.putzmeister.com/de/web/europe/produkte/-/product-category/view/58415/type1/beton

    Ама не е така , а е на батерии!
    Блестящият Ivan_ всичко е разкрил!

    Нека му викат "тъпоумен идиот" .. той пък, Ivan_ , поддържа Дмитрий Медведев с мнението, че всичко трябва да е на батерии ...

    П.П
    И комбайна, вършачка, палемандре, трошачка е електрическо на батерии, ама няма как да се знае ..
    Щото нарочно е направено да трака - уж, че е дизел ..

    П.П
    С производството и разпространението на електроенергия, на Земята НЕ Е СВЪРЗАНА НИКАКВА ЕМИСИЯ НА СО2 !
    Нито при производството на кабели и батерии имаме замърсяване !

    Няма и толкоз!

    Ivan_ е блестящ интелект, нека враговете да се подсмиват - "зелен идиот" , ама няма да са прави ..

    П.П
    Ама за това, че само с промяна, при леките коли, няма да спе Петролната Ера и аз и Иван сме прави!
    Че то леките коли, въобще не са 100% от консуматорите на петролни горива ..

    Трябва, да си насочим вниманието и към другите машини ..

    Ей" Баурер"
    https://www.bauer.de/bma/Produkte/drehbohrgeraete-premiumline/BG-20-H-BT-60/

    Що да са на дизел?
    Че то 1 техен двигател, колкото 18 леки коли ..

    Батерии!

    Батерии да има за всички!
    Иначе каква петролна Ера се тъкмим да приключваме?

  73. 73 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 679 Неутрално

    До коментар [#57] от "ajsayder":Умниче, фосил фуелс не е точно фъглища:)...
    —цитат от коментар 67 на Ivan_


    Абсолютно не е! Че то, къде в ТЕЦ се горят въглища?

    А 2/3 от електро-производството - не са 2/3 ..
    Съвсем друго е!

    И електро-кола, съвсем няма 156г/км. СО2 отпечатък ..

    Мъчат се, да ни заблудят!

  74. 74 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 679 Неутрално

    До коментар [#54] от "ajsayder":Да си пожелаем да сме живи и здрави още поне 15-20 години:)Та като мине това време ще разберем емпирично кой от нас е бил по-добре ориентиран:)ПП Преходът се случва днес и сега и с достатъно висока скорост...
    —цитат от коментар 66 на Ivan_


    АЗ МНОГОКРАТНО СЪМ КАЗВАЛ, ЧЕ ЩЕ ИМА ПРЕХОД към електродвигатели при леките коли ..
    И съм казвал КАКВО ЩЕ СТАНЕ ..

    Споменавал съм поне 4 последици ..
    Вкл. и с околната среда ..

  75. 75 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Ето , писал съм:

    https://www.dnevnik.bg/skorost/2019/01/21/3378286_nai-dostupniiat_model_na_tesla_poluchi_razreshenie_da/

    Цената на петрола на дребно, ЩЕ СЕ ПОВИШИ , когато електро-возилата станат, примерно над 40% .. и съм казвал защо - ще намалеят оборотите на бензиностанциите ..

    Писал съм и за ОЩЕ ПОСЛЕДИЦИ ..
    Напр. за корабоплаването ..

    Напр СЕГА МАН разработва системи, и за кораби и за камиони..
    Новият им двигател дуал фюел, да речем ..

    https://www.youtube.com/watch?v=FrwEpERNyEo

    Ей го-има го за кораби, има го и за камиони ..

    https://www.youtube.com/watch?v=Slo27qMxdPQ

    Като, за разработка на системата са изразходени 8 милиарда.. И е получен по-чист и по-икономичен двигател ..

    Да, ама сухопътният транспорт, става електро ..
    И корабите - или трябва да са и те на батерии , или новите корабни дизели, ще са в пъти по-скъпи ..

    И още неща съм писал, за това - какво да очакваме, като стане всичко на Земята електро , вкл. съм писал и каква ще е околната среда и нивото на СО2 ..

    Та ще има електро-няма мърдане .. ще има и последици от въвеждането му!

  76. 76 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 629 Неутрално

    А преди 2 месеца Фолксваген обясняваха колкото по-скъпи са електро автомобилите и как няма да могат да произвеждат евтини коли.
    Сега се оказва, че за производството на е-автомобили е нужна много по-малко работна ръка.

  77. 77 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    А преди 2 месеца Фолксваген обясняваха колкото по-скъпи са електро автомобилите и как няма да могат да произвеждат евтини коли. Сега се оказва, че за производството на е-автомобили е нужна много по-малко работна ръка.
    —цитат от коментар 76 на kazushi

    Броят на заетите в производството не е единственият, а невинаги и най-важният фактор, който определя себестойността и крайната цена на изделието.

  78. 78 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 679 Неутрално

    А преди 2 месеца Фолксваген обясняваха колкото по-скъпи са електро автомобилите и как няма да могат да произвеждат евтини коли. Сега се оказва, че за производството на е-автомобили е нужна много по-малко работна ръка.
    —цитат от коментар 76 на kazushi


    Да ..
    И администрацията по-малко!

  79. 79 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Броят на заетите в производството не е единственият, а невинаги и най-важният фактор, който определя себестойността и крайната цена на изделието.
    —цитат от коментар 77 на zhivko6461

    Въобще не е важен фактор ..
    А ако ти станат много разходите за заплати - винаги можеш, да направиш завод някъде..
    Ей "Фолксваген" направиха още един завод в Русия ...

  80. 80 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 679 Неутрално

    А преди 2 месеца Фолксваген обясняваха колкото по-скъпи са електро автомобилите и как няма да могат да произвеждат евтини коли. Сега се оказва, че за производството на е-автомобили е нужна много по-малко работна ръка.
    —цитат от коментар 76 на kazushi


    Е-колите са много по-просто устроени ..

    https://www.youtube.com/watch?v=3SAxXUIre28

  81. 81 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1310 Любопитно

    До коментар [#5] от "tacheaux":

    +++! И предполагам ще следват примера на Тесла - новите коли ще се продават само онлайн. Ще отпадне нуждата от дистрибуторите. Чиято дейност е само паразитизъм. Така намалява печалбата на производителя!! Да видим и как Тесла ще оптимизира продажбата на употребявани коли. А и идеята за панели на всеки покрив много ми харесва. Има голям капацитет. Заедно с идеята за ползването на батерийте от старите ел коли като буфер.
    Какво ли още ще видим след десетина години?

  82. 82 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    До коментар [#28] от "Ivan_":

    "горивото не съм го засичал, служебни автомобили, все съм настъпвал сериозно..."
    ...
    "Имахме едни 40% от парка с двигатели за основен ремонт преди да направят 50к км"

    Виждаш ли връзката?
    Карате като джигити, после дяигателя бил ненадежден.

  83. 83 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2885 Любопитно

    До коментар [#70] от "zhivko6461":

    "40% двигателя при пробег до"

    ?????

    Какво трябва да занчи горното?

    Модератора е неадекватен!
  84. 84 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2885 Весело

    До коментар [#71] от "zhivko6461":

    Както искаш я приемай.

    Купуваш 50 автомобила фолкцваген, чисто нови от представителството за страната.
    Сервизират се във същото представителство от което си ги закупил.
    Управляват се от по един човек, който е един и същ, представителни автомобили.
    Та преди да навъртят 50 000 км. пробег, 20 автомобила дефектират двигателите.
    Горивото се зарежда с карти от бензиностанция от голяма верига.

    Преди тези автомобили ваген същите хора по същия начин ползват друга марка същия клас БЕЗ проблеми...
    След тези автомобили Ваген същите хора по същия начин ползват трета марка БЕЗ проблеми...

    ТА КАКТО СИ ИСКАШ, ТАКА ГО РАЗБИРАЙ.
    За нас проблем нямаше, гаранционни автомобили ремонтите бяха за сметка на представителството...

    Модератора е неадекватен!
  85. 85 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2885 Весело

    До коментар [#72] от "ajsayder":

    Забавен както винаги.

    Бетон се транспортира във вертикала по три начина.
    1. Бетон помпа мобилна на автоплатформа, ДВГ движи и помпата и платформата.
    За сгради с малка височина
    2. Бетон помпа стационарна, електромотор, за сгради със средна височина
    3. Бетон кош, издиган с кран, за високи сгради, йаранът е на елтричество

    Хайде бягай да си играеш...

    Модератора е неадекватен!
  86. 86 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2885 Весело

    До коментар [#72] от "ajsayder":

    Забавен както винаги.

    Бетон се транспортира във вертикала по три начина.
    1. Бетон помпа мобилна на автоплатформа, ДВГ движи и помпата и платформата.
    За сгради с малка височина
    2. Бетон помпа стационарна, електромотор, за сгради със средна височина
    3. Бетон кош, издиган с кран, за високи сгради, йаранът е на елтричество

    Хайде бягай да си играеш...

    Модератора е неадекватен!
  87. 87 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2885 Весело

    До коментар [#73] от "ajsayder":

    Fossil fuels are hydrocarbons, primarily coal, fuel oil or natural gas, formed from the remains of dead plants and animals.

    Хайде бягай отново да си играеш:)

    Ако не знаеш английски:
    Фосилни горива са хидрокарбонати, основно въглища, петрол или природен газ, формирани от останките на умрели растения и животни...

    Та както ти пиша и дано научиш нещо, фосилните горива не са само въглища.
    И към момента въглищните ТЕЦ са затварят или им сменяш горивната база на природен газ.
    Ха познай дали има ТЕЦ на природен газ...

    БЯГАЙ ДА СИ ИГРАЕШ:)

    Модератора е неадекватен!
  88. 88 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2885 Весело

    До коментар [#82] от "George Svinarov":

    Вярно ли?:)

    Погледни коментар 84.
    Както и да караме само двигателите на вагените се скапаха, на другите марки същото каране и гориво и същите класове автомобили нищо не се скапа...

    Де да знам, дали виждам връзката, а ти?

    Модератора е неадекватен!
  89. 89 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 679 Неутрално

    До коментар [#73] от "ajsayder":Fossil fuels are hydrocarbons, primarily coal, fuel oil or natural gas, formed from the remains of dead plants and animals.Хайде бягай отново да си играеш:)Ако не знаеш английски:Фосилни горива са хидрокарбонати, основно въглища, петрол или природен газ, формирани от останките на умрели растения и животни...Та както ти пиша и дано научиш нещо, фосилните горива не са само въглища.И към момента въглищните ТЕЦ са затварят или им сменяш горивната база на природен газ.Ха познай дали има ТЕЦ на природен газ...БЯГАЙ ДА СИ ИГРАЕШ:)
    —цитат от коментар 87 на Ivan_



    Абсолютно няма никакви въглища в ТЕЦ , ка щяло , ей така ще се наговорим да викаме из форуми и ще сме заедно!
    А на разни хора, примерно от "Мазда" , дето дават разни данни, ще им викаме, че лъжат ..

    И ще твърдим, че тракторите и бетон помпите вече са на батерии, искаш ли?

    Ах Стояна, ах Стояна-трактор пее на поляна!
    Електрически трактор , то се знае ..

    Иначе на природен газ, не е ли пак Петролна Ера?
    Нали щяхме да я спираме ..

    И щом ще горим газ-що го не горим в ДВГ - вече има много хубави двигатели на газ ..
    Или Би- Фюел?
    Примерно ей го:
    Volvo V70 II 2.4 Bi-Fuel (140 Hp)..
    https://www.youtube.com/watch?v=51Bh9DOGT20

    https://www.youtube.com/watch?v=qd517Y0ha0s

    https://www.youtube.com/watch?v=51Bh9DOGT20

    Природният газ се впръсква директно , както си е втечнен със специални форсунки , управлявани от компютър по система комън рейл ..
    И си имаме и 48 волта милд, и i-stop , а накраш и СО2 отпечатък ни е по-малко от "Тесла"..

    Или не е технологично и модерно?

    Далаверата е , ако един път изгорим газ в ТЕЦ, после да получим топла вода и пара, да въртим едни колелета-турбини, да получим ток , да го пратим в трансформатори пълни със скъпи метални проводници , пренесяме със загуби, по далекопроводи, пак да го пратим в трансформатори - този път за ниско напрежение, после опнем кабели до зарядна станция , после зареждаме батерии "Панасоник" под пода на колата и чак най-накрая задвижваме електрокар!

    Директно да горим газ в колата , с по-високо КПД - не става .. не е еко, нали?

    А еко е това, което кажат зелените идиоти ...

    П.П
    А иначе, ако китайците поусъвъшенстват батериите-може и електрокарите да станат повече..

    Ей да четеш и да се радваш, приятелю:

    "..порции электричества на следующие 100 км пути быстрее, чем за три минуты. А ... ... , в своём электрическом спорткаре Piech Mark Zero установил новую планку: по словам авторов машины, до 80% её батарея наполняется за четыре минуты и сорок секунд!...
    ....
    ....Аккумуляторы с новым типом ячеек, которые при больших токах заряда и разряда выделяют мало тепла, предоставила фирма Desten Group из Гонконга. Ну а достаточно мощная зарядная станция — это компетенция одного из крупнейших китайских операторов зарядных сетей Qingdao TGood Electric.."

    Та полека-лека нещата тръгват ..
    Ама пак да повторя - вие, зелените идиоти НЕ СЕ СЪСРЕДОТОЧАВАЙТЕ САМО НАД ЛЕКИТЕ КОЛИ, след като ще катурвате Петролната Ера!

    Те въобще не правят 100% от разхода на горива!

    Тракторите , хубаво са ви вече електрически, бетон помпите и те , корабите ще се движат с вятър, самолетите и те .. Български Драгажен Флот ще се захранва със специални акумулатори , ама останаха багерите и сламопресите!
    Все още са дизел!

    Тях като оправите и Петролната Ера си замина!

  90. 90 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 679 Неутрално

    До коментар [#72] от "ajsayder":Забавен както винаги.Бетон се транспортира във вертикала по три начина.1. Бетон помпа мобилна на автоплатформа, ДВГ движи и помпата и платформата.За сгради с малка височина2. Бетон помпа стационарна, електромотор, за сгради със средна височина3. Бетон кош, издиган с кран, за високи сгради, йаранът е на елтричество.
    Хайде бягай да си играеш...
    —цитат от коментар 85 на Ivan_


    Бетон-помпите и тракторите СА ЕЛЕКТРО!
    Един приятел ми каза ..

    Дето в сайтовете пише друго - е лъжа и е за заблуда на електрокарните врагове!
    Така са направени и двигателите нарочно - да тракат, уж че дизел .. за да не ни напакостят врагове!
    Иначе има данни, че 90 % от бетона се полага с енергия от ДИЗЕЛ , ама то е лъжа !

    Тракторите, също са на батерии, а ако не са - съвсем скоро ще станат ..

    Другите агро-машини също..

    Комбайна, вършачка, паламанде, трошачка-всичко на ток с малки батерийки!
    Вечер кат си лягаме-колело ще караме ..

    Абе , а защо има израз "зелени идиоти"?
    Поздрави

  91. 91 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Писах:

    "Согласно Mazda, электрический автомобиль среднего размера потребляет на 100 км около 20 киловатт-часов электроэнергии. Выбросы CO2, образующиеся при производстве этого количества энергии, составляют 200 г/км при сжигании угля и 156 г/км ..."

    ДВГ , по новите технологии е по-малко и при газ в ТЕЦа ..
    разбира се-можем да правим безкрайно и още сметки, дето да викаме, че са по-коректни и точни ..

    " SkyActiv-G со «сравнимой мощностью» будут иметь выбросы 142 г/км.."

    156 е ПОВЕЧЕ от 142 .. а ако наистина имаме милд , а сложим и природен газ , въглеродният отпечатък на двигателя пада още ..

    П.П
    А освен това и самата машина по-евтина от електрокара ..

    П.П
    Що е то милд - ето за пример SHVS на "Сузуки"
    https://www.youtube.com/watch?v=u75GnFuV3xM&t=98s

    Сравнително евтино решение.. не е върхът на тази технология .

  92. 92 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Все пак - като ще горим природен газ - що го не горим в двигателя, а го мъкнем до ТЕЦ?

  93. 93 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 679 Неутрално

    А преди 2 месеца Фолксваген обясняваха колкото по-скъпи са електро автомобилите и как няма да могат да произвеждат евтини коли. Сега се оказва, че за производството на е-автомобили е нужна много по-малко работна ръка.
    —цитат от коментар 76 на kazushi


    По-скъпи са почти два пъти, за съпоставима мощност ..
    Иначе електрото е много по-просто .





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK