Споделените електромобили в София се увеличават със 170

Хюндай Кона

© Спарк

Хюндай Кона



Компанията за споделени автомобили "Спарк" прибави 20 електромобила "Хюндай Кона" към парка си. Така предлаганите коли от компанията са вече 150, като всички се придвижват на ток.


От "Спарк" уточниха, че още 150 електромобила "Хюндай Кона" ще бъдат доставени до средата на годината и така общият брой на колите им в София ще достигне 300.


"Това са луксозни автомобили от висок клас, които имат значителен пробег от 300 км с едно зареждане. С тази поръчка правим ясна заявка, че услугата "Спарк" има голям потенциал и все повече ще навлиза в транспортния микс на София", заяви изпълнителният директор на компанията Стефан Спасов.




Той каза още, че за година и половина от въвеждането на услугата над 35 хил. души са се възползвали от нея.


"Спарк" позволява откриване и наемане на електрически автомобил през мобилен телефон. Колите могат да се вземат и оставят навсякъде в синята или зелената зона на София, където електромобилите спират безплатно, или в определените за целта зони извън центъра на София. Заплащането е на база време, като в зависимост от трафика ползването може да излезе по-евтино, отколкото такси.


Към момента най-много автомобили в парка на "Спарк" са "Фолксваген и-Ъп" (Volkswagen e-Up, има и "Нисан Лийф" (Nissan Leaf) от предишното и актуалното поколение, както и няколко лекотоварни "Нисан и-ЕнВи200" (Nissan e-NV200).

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2514 Неутрално

    Браво, явно пазара за това е много голям. Сините WV вече изобщо не правят впечатление, а тези дни видях Nissal Leaf както и електрически бус.

    The best way to predict the future is to invent it.
  2. 2 Профил на nibelungs
    nibelungs
    Рейтинг: 331 Неутрално

    Браво! Браво! Вървим (бързо) във вярна посока!

  3. 3 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 3163 Любопитно

    За сам човек има къде по удобно транспортно средство, акумулаторна триколка : с едно зареждане изминава до 60 км - зависи от личните килограми- ако си по-лек от 200 кг изминава и повече :-), макс. скорост 30 км/ч, безчетков ел.мотор 1 500 W, с дискови спирачки, всички светлинни и звукови сигнали , С НЕЯ МОЖЕШ ДА ВЛИЗАШ В МАГАЗИНИ , ПЕШЕХОДНИ ЗОНИ, ПАРКОВЕ , кликни върху и потърси -> ТS-013/350
    Не се изисква нито регистрация, нито книжка, нито каска ! ! !
    Предназначена е за инвалиди , но всеки може да си я купи 1 862 лв
    Можеш да си паркираш навсякъде , а ако има и контакт наблизо и да си я зареждаш.

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  4. 4 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3081 Неутрално

    Дано се появат и още фирми за наемане на коли на минута/час. Дано да вдигнат и забраната за УБЪР/Лифт. Повече избори, по-високо качество.

  5. 5 Профил на net
    net
    Рейтинг: 268 Неутрално

    С "луксозни" и "висок клас" са се поизхвърлили, но иначе браво!
    Да не се окаже, че зарядните са кът...

  6. 6 Профил на avi29581655
    avi29581655
    Рейтинг: 47 Неутрално

    Браво! Ползвал съм ги и съм много доволен. Само една препоръка - трябва и на летището да има стоянка. Аз имам две коли, но бих предпочел с такава да отивам на летището и да се връщам.

  7. 7 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1218 Весело

    Е, ако в редки случаи излиза по-евтино от таксито, за какво ми е, ще си викна такси и хем ще спестя пари, хем няма да ходя до паркинг, а после да търся къде да паркирам. Ако е заради кефа да се повозиш в луксозна и висок клас кола, Чардо е написал за триколката, не е много по-нисък клас.

  8. 8 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Браво! Ползвал съм ги и съм много доволен. Само една препоръка - трябва и на летището да има стоянка. Аз имам две коли, но бих предпочел с такава да отивам на летището и да се връщам.
    —цитат от коментар 6 на avi29581655


    На Т2 има ...

  9. 9 Профил на Endymion
    Endymion
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Според картата в мобилното приложение Спарк не покриват цялата зелена зона в София. Района между инж. Иван Иванов, Ал. Стамболийски, Константин Величков и Сливница не е включен, а е зелена зона от няколко месеца.

  10. 10 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 1095 Неутрално

    Не вярвам в настоящото поколение на електромобилите като универсално решение, но в случая на тази услуга ( кратки градски разстояния, разпределяне на времето на зареждане ) мисля, че е много удачно приложение. Да, тук са реална конкуренция на къмбъшчън автомобилите.

  11. 11 Профил на chevyvolt, Радев - национален предател!
    chevyvolt, Радев - национален предател!
    Рейтинг: 1752 Неутрално

    За съжаление са взели моделът с по-малка батерия - 40 КВ, вместо този с 64 Кв. А разликата в цената е само 9%.

    http://www.youtube.com/c/SSCBulgaria
  12. 12 Профил на T
    T
    Рейтинг: 392 Неутрално

    За сам човек има къде по удобно транспортно средство, акумулаторна триколка : с едно зареждане изминава до 60 км - зависи от личните килограми- ако си по-лек от 200 кг изминава и повече :-), макс. скорост 30 км/ч, безчетков ел.мотор 1 500 W, с дискови спирачки, всички светлинни и звукови сигнали , С НЕЯ МОЖЕШ ДА ВЛИЗАШ В МАГАЗИНИ , ПЕШЕХОДНИ ЗОНИ, ПАРКОВЕ , кликни върху и потърси -> ТS-013/350Не се изисква нито регистрация, нито книжка, нито каска ! ! !Предназначена е за инвалиди , но всеки може да си я купи 1 862 лвМожеш да си паркираш навсякъде , а ако има и контакт наблизо и да си я зареждаш.
    —цитат от коментар 3 на Чардо


    Веднага ти контрирам, че за по-голяма част от денонощието и по-голяма част от дните в годината- КЛИМАТЪТ на София не позволява открити превозни средства!
    Ако минеш сутрин ( до 10!) средно разстояние от Люлин до центъра (да кажем) без нищо на главата си и без очила, на другия ден си болен!
    Това, което предлагаш е средство за 5-ма авантюристи, толкова ще се съберете пряко сили, огледай се, виж и тогава "клавиатуирай"!

  13. 13 Профил на lino_santino
    lino_santino
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Колко струва? Цените на такситата са много разтегливо понятие.

  14. 14 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 980 Неутрално

    и аз трудно виждам прдимството пред таксито?.... Ако ми трябва транспорт да отида до Икеа и да си взема един шкаф Спарк-а ще ми цъка пари докато съм вътре в магазина, значи трябва да го взема едва след като съм готов с покупката...

    А и да не пропускаме факта, че един плюс на таксито е, че не се товариш с напрежението да шофираш та и даже малко работа можеш да свършиш по телефона/лаптопа

  15. 15 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1218 Весело

    За съжаление са взели моделът с по-малка батерия - 40 КВ, вместо този с 64 Кв. А разликата в цената е само 9%.
    —цитат от коментар 11 на chevyvolt, Радев - национален предател!


    Капацитетът на батерията може да се мери във ватчасове, амперчасове, ама във волтове нема как.

  16. 16 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 650 Неутрално

    До коментар [#4] от "Таралеж":

    За жалост Убер няма да се върне никога тука, просто защото закона пази бакшишите, а не конкурентната среда...

  17. 17 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3157 Неутрално

    Новината е хубава никакъв спор няма. Добре е, че услуга за споделени автомобили се развива в София. Лошото на тази хубава новина е, че градския транспорт все още не е в транспортната схема на София, а трябва да бъде гръбнакът и.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  18. 18 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 678 Неутрално

    Всичко е хубаво, но "компания за споделени автомобили" е претенциозно и невярно. По тази логика всяка таксиметрова фирма и всяка рент-а-кар компания също са такива.

    Споделеност е когато джиткаш сам и качиш други в същата посока или пътувате заедно с колегите до работа и обратно.

  19. 19 Профил на chevyvolt, Радев - национален предател!
    chevyvolt, Радев - национален предател!
    Рейтинг: 1752 Неутрално

    До коментар [#15] от "usero":

    ясно е и на децата в детската градина, че съм имал предвид киловат/час

    http://www.youtube.com/c/SSCBulgaria
  20. 20 Профил на chevyvolt, Радев - национален предател!
    chevyvolt, Радев - национален предател!
    Рейтинг: 1752 Неутрално

    До коментар [#18] от "razor":

    И това, но Спарк още повече - 35 000 човека ползват 200 коли :)

    http://www.youtube.com/c/SSCBulgaria
  21. 21 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 575 Неутрално

    До коментар [#18] от "razor":

    Споделени коли е различно от споделено пътуване

  22. 22 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3179 Неутрално

    Колко струва? Цените на такситата са много разтегливо понятие.
    —цитат от коментар 13 на lino_santino


    https://spark.bg/

    Доколкото разбрах 33 стинки на минута и 57 лв на ден. Само не разбрах заредена ли я вземаш и заредена ли трябва да я върнеш.


  23. 23 Профил на Чоко Боко
    Чоко Боко
    Рейтинг: 100 Весело

    До коментар [#7] от "usero":
    Хем таксиджията може да пуши, може и чалмичка да ти пусне, хем може и с маршрут или помпичка да те прекара. Абе въобще социалният контакт с местните таксиджии може да е многопластово преживяване в сравнение с тази услуга.

  24. 24 Профил на milen123
    milen123
    Рейтинг: 56 Неутрално

    До коментар [#18] от "razor":

    Ами не, точно Спарк са си компания за споделени автомобили, а не Убер, които са си просто таксиметрови компания не желаеща да спазва законите и правилата.

  25. 25 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1218 Неутрално

    До коментар [#23] от "Чоко Боко":

    Е, за 33 стотинки на минута става, в сравнение с таксито, ама все пак е далече от разхода ми със собствената кола.

  26. 26 Профил на lino_santino
    lino_santino
    Рейтинг: 374 Неутрално

    [quote#22:"realguru"][/quote]

    5 кинта за 12 мин е добре за БГ. Търсене ще има май.

  27. 27 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 3163 Любопитно

    До коментар [#12] от "T":


    Веднага ти контрирам, че за по-голяма част от денонощието и по-голяма част от дните в годината- КЛИМАТЪТ на София не позволява открити превозни средства!
    Ако минеш сутрин ( до 10!) средно разстояние от Люлин до центъра (да кажем) без нищо на главата си и без очила, на другия ден си болен!
    Това, което предлагаш е средство за 5-ма авантюристи, толкова ще се съберете пряко сили, огледай се, виж и тогава "клавиатуирай"!
    —цитат от коментар 12 на T


    Роден съм на 5 март 1946-та в Драз маала София, 61 години съм живял, работил, женил сън се 3 пъти, развеждал съм се 3 п.,и трите ми деца все софиянчета , имал съм апартаменти на Лагера бл,24, в Павлово, на Веслец 40, на Екзарх Йосиф 22, в Дружба 2 и 5, в Надежда 2, Симеон 54, Левски 4 !
    Шофьор съм и имам кола от 1964-та веднага след като завърших 19-та гимназия и от тогава не съм слезнал от кола, камион или мотоциклет! И ако мислиш , че не познавам София - дупе те лаже ! ! !
    Аз съм в Дома за стари хора Сливен едва от края на 2005-та ! ! !
    От края на 2009-та ползвам инвалидна количка та и на нея и знам и плюсовете и минусите! Тази която съм дал за пример ми е трета тартонетка ! ! !
    Ако платиш още 500 лв отгоре ще ти сложат и покрив, има модели и за двама ! ! ! и са все в статута за инвалиди!
    Заявявам ти , че в чертите на града предпочитам тартонетката, колата си ползвам само когато излизаме заедно с бабата , на Туингото съм му сложил и теглич и като пътуваме в чужбина качвам и тартонетката в ремаркето!- а кутретата при нас в купето :-)
    Член съм на този форум от 06.12. 2010-та , а ти си тук от 16 май 2009-та и би трябвало да ме знаеш, даже втората тартонетка ми я купихте ВИЕ ФОРУМЦИТЕ ! ! !
    1968-ма имам и пълен кръг около Земята , та съм видял две и двеста !

    Така че """ огледай се, виж и тогава "клавиатуирай"! """

    Гарантирам ти , че за в чертите на града няма по удобно превозно средство ! ! !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  28. 28 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 912 Неутрално

    Честно казано, на мен не ми харесва това, че частна компания с цел печалба ползва за паркиране на колите си безплатния обществен ресурс "синя зона".
    Местата там са на всички софиянци, а тази фирма ги ползва за да печели, без да плаща.
    Днес имат 200 коли, утре като станат 2000? Че то местата в синя и зелена зона мисля са 12000 общо, почти 20% от местата ще са за тази фирма ли? Ами като влязат и 2-3 такива конкурентни фирми?
    Нека си им върви бизнеса, успех им пожелавам, но който си ги ползва нека да си плаща и паркинга.

  29. 29 Профил на wizi
    wizi
    Рейтинг: 15 Неутрално

    [quote#22:"realguru"][/quote]

    Взимаш я колкото пълна я намериш, но можеш да я оставиш на не по-малко от 10км пробег. Тоест ако паднеш под 10 трябва да я заредиш някъде междувременно.

    Единственото допълнително условие е да я паркираш в позволената зона, разбира се.

    Друго няма! :)

  30. 30 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3329 Неутрално

    Честно казано, на мен не ми харесва това, че частна компания с цел печалба ползва за паркиране на колите си безплатния обществен ресурс "синя зона".Местата там са на всички софиянци, а тази фирма ги ползва за да печели, без да плаща.Днес имат 200 коли, утре като станат 2000? Че то местата в синя и зелена зона мисля са 12000 общо, почти 20% от местата ще са за тази фирма ли? Ами като влязат и 2-3 такива конкурентни фирми?Нека си им върви бизнеса, успех им пожелавам, но който си ги ползва нека да си плаща и паркинга.
    —цитат от коментар 28 на Камен


    Че за електро в София паркингът е безплатен!

  31. 31 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1163 Весело

    До коментар [#12] от "T":
    —цитат от коментар 27 на Чардо


    Изпердашил си брат.Пий ги тия хапове ве,да не сгънеш на клавиатурата...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK