С четвъртото поколение на "Витара" през 2015 година от "Сузуки" препозиционираха популярния си модел от офроудър в лек автомобил с доста прилични възможности извън пътя (първият тест на автомобила можете да видите тук). Ходът се оказа успешен и продажбите в Европа растяха с всяка година, за да достигнат 70 хил. бройки през миналата, през която моделът мина и фейслифт. Така "Витара" се оказа най-търсеното "Сузуки" на Стария континент.
При обновяването "Витара" получи незначителни промени отвън. Лесно се забелязват добавянето на хром в радиаторната решетка и зоната около дневните светлини. Променена беше и графиката на стоповете, който вече са със светодиодни светлини. Купувачите на "Сузуки Витара" 2019 могат да избират и между повече варинти на алуминиевите джанти. Крайният ефект е по-стилно и модерно излъчване.
© Георги Пауновски
Остават и вариантите за персонализация, включително чрез двуцветни комбинации отвън. Обновената "Витара" може да се поръча в седем основни цвята и осем двуцветни комбинации.
© Дневник
В салона се забелязва по-стилното приборно табло с хромирани елементи в него и основа на скалите, имитираща алуминий. От второто ниво на оборудване, между километражът и оборотомерът е поставен цветен, вместо черно бял информационен дисплей. Освен това материалите са една идея по-добри.
Сбогом, дизел
Сериозна промяна при "Витара" се забелязва при гамата от двигатели, като сред тях вече не присъства дизел. Базовият 1.6-литров бензин със 120 конски сили е заменен от еднолитров трицилиндров с турбо на на същото гориво, който генерира 111 коня.
© Георги Пауновски
Тестовият автомобил беше оборудван с 1.4-литров бензинов мотор с турбо, предлагащ 140 к.с. мощност и 220 Нм. въртящ момент. Той беше комбиниран с шестепенна механична скоростна кутия, като опционално се предлага и с автоматик. Предаването беше предно, но с този мотор "Витара" може да бъде и 4х4.
Тестовият кросоувър на "Сузуки" ми се видя приятно пъргав, като на книга ускорението до 100 км/ч отнема 9.5 секунди. Субективното усещане е за по-бързо набиране.
Прецизно превключващата кутия с отлично изчислени предавки допълнително прави автомобилът много приятен за шофиране. Ходовата част е с акцент върху комфортните настройки, но това не пречи на "Витара" да стои добре и в завой.
© Георги Пауновски
Воланът дава добра обратна връзка. При разход на гориво от 5.8 л/100 км по книжка, в рамките на теста той се оказа 6.3 л/100 км.
Предвид фактът, че колата беше само с предно предаване, не пробвах офроуд възможностите и, но при представянето на четвъртото поколение на кросоувъра, преди четири години се убедих, че извън пътя надхвърля очакванията.
Асистирай тук и тук
Сериозна крачка напред "Витара" демонстрира по отношение на асистиращите системи, като за първи път при "Сузуки" именно в този модел се появява разпознаване на пътни знаци, сигнализация за превозни средства в мъртвата зона на огледалата и предупреждение при движение зад автомобила, при маневриране на заден ход. Нови за конкретния модел са асистентът за неволна смяна на лентата и детекторът за умора.
© Георги Пауновски
На разположение са също адаптивен круиз контрол, предупреждение за опасност от удар в предното превозно средства с автономно спиране, напълно светодиодни фарове, а стабилизиращата програма е серийна.
Всички тези асистиращи систеви присъстват в наи-високото нивото на оборудване, но тестовият автомобил беше от второто, така че не мога да кажа до колко прецизно работят. В колата обаче присъстваше камера, активираща се при включване на задна, която улеснява маневрирането. Щедрото остъкляване и големите странични огледала дават добър обзор на всички посоки.
Практичен преди всичко
Иначе "Витара" ми хареса с опростения интериор, в който всичко е точно там, където очакваш и умерената дигитализация, изразяваща се с централен дисплей, през които се управляват телефона, аудиосистемата и навигацията. Мултимедията, естествено, позволява свързване на смартфон и ползването на приложения на него чрез Apple CarPlay и Android Auto.
© Георги Пауновски
Кросоувърът на "Сузуки" предлага удобно пътуване за четирима възрастни и дете, което проверих на практика. Багажният обем от минимум 375 и максимум 1120 литра. Важно е, че товарното пространство е лесно моделируемо, заради подвижни под и сгъването на облегалката на задните седалки в съотношение две към едно. В багажника не липсват ниши за по-дребни товари, куки за закачане на торби и изход за 12 волта.
На промоция
Добрата новина е, че до 14 април "Сузуки Витара" се предлага при преференциални условия и отстъпка от 3500 лева. Така стартовата цена е 28 990 лева с ДДС за доста добре оборудван автомобил с базовия мотор, с частичен ел.пакет, асистент за потегляне по наклон, аудиосистема с възможност за Bluetooth свързване на телефон и т.н. С всички екстри, най-мощният двигател, автоматик и задвижване 4Х4 цената стига 52 290 лева.
© Георги Пауновски © Георги Пауновски © Георги Пауновски
vassilun
Рейтинг: 4596 НеутралноПървата Витара бе пробив за Сузуки. Но тази ми изглежда дошла от миналия век.
truly
Рейтинг: 1070 НеутралноКато седнеш вътре, усещането като да си в евтина Дачия.
our12595545
Рейтинг: 298 НеутралноСузуки е японската неуДачия.
Костадин Иванов
Рейтинг: 2754 НеутралноНищо, напомнящо на премиум не маже да има в тази кола - нито еднолитровият двигател, нито размерите, нито материалите.
ЕретикВърши работа като за непретенциозен многоцелеви автомобил.
dolna4erti4ka
Рейтинг: 994 НеутралноПървата Витара и особено Джимни бяха супер успех-имаха такава проходимост ,че най-скъпите и пълни с електроника големи "джипове" не можеха да ги достигнат.Бяха като планински кози-качени на самия връх.След това тръгнаха към паркетните автомобили и там пазарът епреситен.Станала е една от многото,нито по хубава нито по лоша.
citoyen
Рейтинг: 806 НеутралноИ като технология и като цена е много добре. Чувал съм добри думи от собственици на Витара.
Гарван
Рейтинг: 893 НеутралноДо коментар [#5] от "dolna4erti4ka": Новото Джимни си остава с висока проходимост. Наричат го Г-класата за бедни, въпреки че не е особенно евтино. Едно готино видео за сравнение : https://www.youtube.com/watch?v=8FJhksjT7PE
Костадин Иванов
Рейтинг: 2754 НеутралноДо коментар [#6] от "citoyen":
Еретик"И като технология и като цена е много добре. Чувал съм добри думи от собственици на Витара."
===========
И аз. Но:
Така се говори за своята кола. В един руски виц се казва "Няма да говориш лошо за слона, няма да го продадеш".
Витарата е за хора с относително скромни габарити. Едър човек се чувства кофти, за багаж можем да говорим без задни седалки.
Костадин Иванов
Рейтинг: 2754 НеутралноЕдно готино видео за сравнение : https://www.youtube.com/watch?v=8FJhksjT7PE
Еретик===================
Гледах го. Твърде нагласена работа. Едната кола минава с газ, другата сякаш трябва да запази рахата на английската кралица. Освен това гумите на немеца са като за пред пернишка дискотека. За такива неща трябва да са по-високи, не говоря даже за грайфер.
bodomir
Рейтинг: 225 НеутралноАвторът толкова се е оял от тест-автомобили на аванта, че единственото, което е направил е да снима пред блока в който живеее и да използва готов прес-текст.
hamiltonf
Рейтинг: 4385 НеутралноКакъв дизайн, и то през 2019 год.!?
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.wpo34378687
Рейтинг: 878 НеутралноНе знам дали е нуДачия но имам 22годишен Суифт и през зимата разчитам на старата Сузи.
Таралеж
Рейтинг: 2963 НеутралноДадоха ми под наем подобен модел в България. Бях приятно изненадан. Нямаше очакваната мощност за SUV но пък беше икономичен, безшумен, явно не е и много скъп.
Infa riot
Рейтинг: 8 НеутралноС всички екстри, най-мощният двигател, автоматик и задвижване 4Х4 цената стига 52 290 лева - за тея пари ти идва едно бмв 3ка стандарт. Ако имах толкова пари нямаше да му мисля много
Цайко
Рейтинг: 1032 НеутралноЧастичен ел. пакет... ту го има, ту го няма, така ли, Джорджи?
dante_18
Рейтинг: 638 НеутралноБензинов двигател с три цилиндъра!? Пълен боклук
If you are going through hell... Keep going!dolna4erti4ka
Рейтинг: 994 Неутралнои аз не знам накъде са тръгнали.Предишния модел бе с 2 двигатела-дизел и бензин 1,6 турбо.Сега 1 л турбо и върха-1,4.Къде са тръгнали.Карах Гранд Витара 2,5 V6 бензин.Това е двигател.4 по 4 беше с ръчка и в нормално състояние си е само на задно.Ако не я напъваш е супер икономична,а ако си на зор и удряш камшика на 150 кончета /тежи само 1,4 тона/ и колата се изстрелва.Двигателят е с верига и хидравлични клапани и е на пректика вечен.
abdulhazred
Рейтинг: 561 НеутралноУжасен интериор, на Дачия дори е по-добър.
dante_18
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#14] от "Infa riot":
If you are going through hell... Keep going!Ти сериозно ли говориш? За 50к взимаш Шкода карог 4х4 dsg с 2 литъра турбодизел, който издържа по 500 000
Tod
Рейтинг: 601 НеутралноДо коментар [#14] от "Infa riot":
Не става това X3 за около 50к лв.. с три цилиндъра е и е под 150 коня. Спъната работа. За 55к си взимаш Субару XV и си имаш яка кола 4x4. На всичкото отгоре идва с много екстри като eyesight...
murry
Рейтинг: 1527 РазстроеноЖалко. И тази кола излезе от списъка на високопроходимите. Пластмасови боклуци - евтини за производителя, скъпи за купувача.
мики маус
Рейтинг: 1509 НеутралноБях на тестдрайв преди година - прекалено много пластмаса и леко спартански интериор. Освен това стана модерно да казват, че вози стегнато, а тя трополи и подскача като каруца.
В общи линии става ако не си с претенции за комфорт и динамика. Предполагам сегашната е подобна.
dolna4erti4ka
Рейтинг: 994 НеутралноЧастичен елпакет е ел стъкла на предните врати и врътки на задните.Това ако е вярно явно много са пестили.От 90-те години всички японски автомобили са с ел стъкла отпред и отзад и никой даже не го пише като екстра.Чак не ми се вярва да се връщат толкова назад-сиреч надолу.
pamplemousse
Рейтинг: 371 НеутралноПръчка