Тест драйв: Еволюцията на "Сузуки Витара"

Тест драйв: Еволюцията на "Сузуки Витара"

© Георги Пауновски



С четвъртото поколение на "Витара" през 2015 година от "Сузуки" препозиционираха популярния си модел от офроудър в лек автомобил с доста прилични възможности извън пътя (първият тест на автомобила можете да видите тук). Ходът се оказа успешен и продажбите в Европа растяха с всяка година, за да достигнат 70 хил. бройки през миналата, през която моделът мина и фейслифт. Така "Витара" се оказа най-търсеното "Сузуки" на Стария континент.


При обновяването "Витара" получи незначителни промени отвън. Лесно се забелязват добавянето на хром в радиаторната решетка и зоната около дневните светлини. Променена беше и графиката на стоповете, който вече са със светодиодни светлини. Купувачите на "Сузуки Витара" 2019 могат да избират и между повече варинти на алуминиевите джанти. Крайният ефект е по-стилно и модерно излъчване.


Тест драйв: Еволюцията на "Сузуки Витара"

© Георги Пауновски




Остават и вариантите за персонализация, включително чрез двуцветни комбинации отвън. Обновената "Витара" може да се поръча в седем основни цвята и осем двуцветни комбинации.


Тест драйв: Еволюцията на "Сузуки Витара"

© Дневник


В салона се забелязва по-стилното приборно табло с хромирани елементи в него и основа на скалите, имитираща алуминий. От второто ниво на оборудване, между километражът и оборотомерът е поставен цветен, вместо черно бял информационен дисплей. Освен това материалите са една идея по-добри.


Сбогом, дизел


Сериозна промяна при "Витара" се забелязва при гамата от двигатели, като сред тях вече не присъства дизел. Базовият 1.6-литров бензин със 120 конски сили е заменен от еднолитров трицилиндров с турбо на на същото гориво, който генерира 111 коня.


Тест драйв: Еволюцията на "Сузуки Витара"

© Георги Пауновски


Тестовият автомобил беше оборудван с 1.4-литров бензинов мотор с турбо, предлагащ 140 к.с. мощност и 220 Нм. въртящ момент. Той беше комбиниран с шестепенна механична скоростна кутия, като опционално се предлага и с автоматик. Предаването беше предно, но с този мотор "Витара" може да бъде и 4х4.


Тестовият кросоувър на "Сузуки" ми се видя приятно пъргав, като на книга ускорението до 100 км/ч отнема 9.5 секунди. Субективното усещане е за по-бързо набиране.


Прецизно превключващата кутия с отлично изчислени предавки допълнително прави автомобилът много приятен за шофиране. Ходовата част е с акцент върху комфортните настройки, но това не пречи на "Витара" да стои добре и в завой.


Тест драйв: Еволюцията на "Сузуки Витара"

© Георги Пауновски


Воланът дава добра обратна връзка. При разход на гориво от 5.8 л/100 км по книжка, в рамките на теста той се оказа 6.3 л/100 км.


Предвид фактът, че колата беше само с предно предаване, не пробвах офроуд възможностите и, но при представянето на четвъртото поколение на кросоувъра, преди четири години се убедих, че извън пътя надхвърля очакванията.


Асистирай тук и тук


Сериозна крачка напред "Витара" демонстрира по отношение на асистиращите системи, като за първи път при "Сузуки" именно в този модел се появява разпознаване на пътни знаци, сигнализация за превозни средства в мъртвата зона на огледалата и предупреждение при движение зад автомобила, при маневриране на заден ход. Нови за конкретния модел са асистентът за неволна смяна на лентата и детекторът за умора.


Тест драйв: Еволюцията на "Сузуки Витара"

© Георги Пауновски


На разположение са също адаптивен круиз контрол, предупреждение за опасност от удар в предното превозно средства с автономно спиране, напълно светодиодни фарове, а стабилизиращата програма е серийна.


Всички тези асистиращи систеви присъстват в наи-високото нивото на оборудване, но тестовият автомобил беше от второто, така че не мога да кажа до колко прецизно работят. В колата обаче присъстваше камера, активираща се при включване на задна, която улеснява маневрирането. Щедрото остъкляване и големите странични огледала дават добър обзор на всички посоки.


Практичен преди всичко


Иначе "Витара" ми хареса с опростения интериор, в който всичко е точно там, където очакваш и умерената дигитализация, изразяваща се с централен дисплей, през които се управляват телефона, аудиосистемата и навигацията. Мултимедията, естествено, позволява свързване на смартфон и ползването на приложения на него чрез Apple CarPlay и Android Auto.


Тест драйв: Еволюцията на "Сузуки Витара"

© Георги Пауновски


Кросоувърът на "Сузуки" предлага удобно пътуване за четирима възрастни и дете, което проверих на практика. Багажният обем от минимум 375 и максимум 1120 литра. Важно е, че товарното пространство е лесно моделируемо, заради подвижни под и сгъването на облегалката на задните седалки в съотношение две към едно. В багажника не липсват ниши за по-дребни товари, куки за закачане на торби и изход за 12 волта.


На промоция


Добрата новина е, че до 14 април "Сузуки Витара" се предлага при преференциални условия и отстъпка от 3500 лева. Така стартовата цена е 28 990 лева с ДДС за доста добре оборудван автомобил с базовия мотор, с частичен ел.пакет, асистент за потегляне по наклон, аудиосистема с възможност за Bluetooth свързване на телефон и т.н. С всички екстри, най-мощният двигател, автоматик и задвижване 4Х4 цената стига 52 290 лева.


Тест драйв: Еволюцията на "Сузуки Витара"

© Георги Пауновски


Тест драйв: Еволюцията на "Сузуки Витара"

© Георги Пауновски


Тест драйв: Еволюцията на "Сузуки Витара"

© Георги Пауновски


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4596 Неутрално

    Първата Витара бе пробив за Сузуки. Но тази ми изглежда дошла от миналия век.

  2. 2 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    Като седнеш вътре, усещането като да си в евтина Дачия.

  3. 3 Профил на our12595545
    our12595545
    Рейтинг: 298 Неутрално

    Сузуки е японската неуДачия.

  4. 4 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2754 Неутрално

    Нищо, напомнящо на премиум не маже да има в тази кола - нито еднолитровият двигател, нито размерите, нито материалите.
    Върши работа като за непретенциозен многоцелеви автомобил.

    Еретик
  5. 5 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 994 Неутрално

    Първата Витара и особено Джимни бяха супер успех-имаха такава проходимост ,че най-скъпите и пълни с електроника големи "джипове" не можеха да ги достигнат.Бяха като планински кози-качени на самия връх.След това тръгнаха към паркетните автомобили и там пазарът епреситен.Станала е една от многото,нито по хубава нито по лоша.

  6. 6 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 806 Неутрално

    И като технология и като цена е много добре. Чувал съм добри думи от собственици на Витара.

  7. 7 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 893 Неутрално

    До коментар [#5] от "dolna4erti4ka": Новото Джимни си остава с висока проходимост. Наричат го Г-класата за бедни, въпреки че не е особенно евтино. Едно готино видео за сравнение : https://www.youtube.com/watch?v=8FJhksjT7PE

  8. 8 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2754 Неутрално

    До коментар [#6] от "citoyen":

    "И като технология и като цена е много добре. Чувал съм добри думи от собственици на Витара."
    ===========
    И аз. Но:
    Така се говори за своята кола. В един руски виц се казва "Няма да говориш лошо за слона, няма да го продадеш".
    Витарата е за хора с относително скромни габарити. Едър човек се чувства кофти, за багаж можем да говорим без задни седалки.

    Еретик
  9. 9 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2754 Неутрално

    Едно готино видео за сравнение : https://www.youtube.com/watch?v=8FJhksjT7PE

    ===================
    Гледах го. Твърде нагласена работа. Едната кола минава с газ, другата сякаш трябва да запази рахата на английската кралица. Освен това гумите на немеца са като за пред пернишка дискотека. За такива неща трябва да са по-високи, не говоря даже за грайфер.

    Еретик
  10. 10 Профил на bodomir
    bodomir
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Авторът толкова се е оял от тест-автомобили на аванта, че единственото, което е направил е да снима пред блока в който живеее и да използва готов прес-текст.

  11. 11 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4385 Неутрално

    Какъв дизайн, и то през 2019 год.!?

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  12. 12 Профил на wpo34378687
    wpo34378687
    Рейтинг: 878 Неутрално

    Не знам дали е нуДачия но имам 22годишен Суифт и през зимата разчитам на старата Сузи.

  13. 13 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2963 Неутрално

    Дадоха ми под наем подобен модел в България. Бях приятно изненадан. Нямаше очакваната мощност за SUV но пък беше икономичен, безшумен, явно не е и много скъп.

  14. 14 Профил на Infa riot
    Infa riot
    Рейтинг: 8 Неутрално

    С всички екстри, най-мощният двигател, автоматик и задвижване 4Х4 цената стига 52 290 лева - за тея пари ти идва едно бмв 3ка стандарт. Ако имах толкова пари нямаше да му мисля много

  15. 15 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1032 Неутрално

    Частичен ел. пакет... ту го има, ту го няма, така ли, Джорджи?

  16. 16 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Бензинов двигател с три цилиндъра!? Пълен боклук

    If you are going through hell... Keep going!
  17. 17 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 994 Неутрално

    и аз не знам накъде са тръгнали.Предишния модел бе с 2 двигатела-дизел и бензин 1,6 турбо.Сега 1 л турбо и върха-1,4.Къде са тръгнали.Карах Гранд Витара 2,5 V6 бензин.Това е двигател.4 по 4 беше с ръчка и в нормално състояние си е само на задно.Ако не я напъваш е супер икономична,а ако си на зор и удряш камшика на 150 кончета /тежи само 1,4 тона/ и колата се изстрелва.Двигателят е с верига и хидравлични клапани и е на пректика вечен.

  18. 18 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Ужасен интериор, на Дачия дори е по-добър.

  19. 19 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#14] от "Infa riot":

    Ти сериозно ли говориш? За 50к взимаш Шкода карог 4х4 dsg с 2 литъра турбодизел, който издържа по 500 000

    If you are going through hell... Keep going!
  20. 20 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 601 Неутрално

    До коментар [#14] от "Infa riot":

    Не става това X3 за около 50к лв.. с три цилиндъра е и е под 150 коня. Спъната работа. За 55к си взимаш Субару XV и си имаш яка кола 4x4. На всичкото отгоре идва с много екстри като eyesight...

  21. 21 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1527 Разстроено

    Жалко. И тази кола излезе от списъка на високопроходимите. Пластмасови боклуци - евтини за производителя, скъпи за купувача.

  22. 22 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1509 Неутрално

    Бях на тестдрайв преди година - прекалено много пластмаса и леко спартански интериор. Освен това стана модерно да казват, че вози стегнато, а тя трополи и подскача като каруца.

    В общи линии става ако не си с претенции за комфорт и динамика. Предполагам сегашната е подобна.

  23. 23 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 994 Неутрално

    Частичен елпакет е ел стъкла на предните врати и врътки на задните.Това ако е вярно явно много са пестили.От 90-те години всички японски автомобили са с ел стъкла отпред и отзад и никой даже не го пише като екстра.Чак не ми се вярва да се връщат толкова назад-сиреч надолу.

  24. 24 Профил на pamplemousse
    pamplemousse
    Рейтинг: 371 Неутрално




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK