Тест драйв: Еволюцията на "Сузуки Витара"

Тест драйв: Еволюцията на "Сузуки Витара"

© Георги Пауновски



С четвъртото поколение на "Витара" през 2015 година от "Сузуки" препозиционираха популярния си модел от офроудър в лек автомобил с доста прилични възможности извън пътя (първият тест на автомобила можете да видите тук). Ходът се оказа успешен и продажбите в Европа растяха с всяка година, за да достигнат 70 хил. бройки през миналата, през която моделът мина и фейслифт. Така "Витара" се оказа най-търсеното "Сузуки" на Стария континент.


При обновяването "Витара" получи незначителни промени отвън. Лесно се забелязват добавянето на хром в радиаторната решетка и зоната около дневните светлини. Променена беше и графиката на стоповете, който вече са със светодиодни светлини. Купувачите на "Сузуки Витара" 2019 могат да избират и между повече варинти на алуминиевите джанти. Крайният ефект е по-стилно и модерно излъчване.


Тест драйв: Еволюцията на "Сузуки Витара"

© Георги Пауновски




Остават и вариантите за персонализация, включително чрез двуцветни комбинации отвън. Обновената "Витара" може да се поръча в седем основни цвята и осем двуцветни комбинации.


Тест драйв: Еволюцията на "Сузуки Витара"

© Дневник


В салона се забелязва по-стилното приборно табло с хромирани елементи в него и основа на скалите, имитираща алуминий. От второто ниво на оборудване, между километражът и оборотомерът е поставен цветен, вместо черно бял информационен дисплей. Освен това материалите са една идея по-добри.


Сбогом, дизел


Сериозна промяна при "Витара" се забелязва при гамата от двигатели, като сред тях вече не присъства дизел. Базовият 1.6-литров бензин със 120 конски сили е заменен от еднолитров трицилиндров с турбо на на същото гориво, който генерира 111 коня.


Тест драйв: Еволюцията на "Сузуки Витара"

© Георги Пауновски


Тестовият автомобил беше оборудван с 1.4-литров бензинов мотор с турбо, предлагащ 140 к.с. мощност и 220 Нм. въртящ момент. Той беше комбиниран с шестепенна механична скоростна кутия, като опционално се предлага и с автоматик. Предаването беше предно, но с този мотор "Витара" може да бъде и 4х4.


Тестовият кросоувър на "Сузуки" ми се видя приятно пъргав, като на книга ускорението до 100 км/ч отнема 9.5 секунди. Субективното усещане е за по-бързо набиране.


Прецизно превключващата кутия с отлично изчислени предавки допълнително прави автомобилът много приятен за шофиране. Ходовата част е с акцент върху комфортните настройки, но това не пречи на "Витара" да стои добре и в завой.


Тест драйв: Еволюцията на "Сузуки Витара"

© Георги Пауновски


Воланът дава добра обратна връзка. При разход на гориво от 5.8 л/100 км по книжка, в рамките на теста той се оказа 6.3 л/100 км.


Предвид фактът, че колата беше само с предно предаване, не пробвах офроуд възможностите и, но при представянето на четвъртото поколение на кросоувъра, преди четири години се убедих, че извън пътя надхвърля очакванията.


Асистирай тук и тук


Сериозна крачка напред "Витара" демонстрира по отношение на асистиращите системи, като за първи път при "Сузуки" именно в този модел се появява разпознаване на пътни знаци, сигнализация за превозни средства в мъртвата зона на огледалата и предупреждение при движение зад автомобила, при маневриране на заден ход. Нови за конкретния модел са асистентът за неволна смяна на лентата и детекторът за умора.


Тест драйв: Еволюцията на "Сузуки Витара"

© Георги Пауновски


На разположение са също адаптивен круиз контрол, предупреждение за опасност от удар в предното превозно средства с автономно спиране, напълно светодиодни фарове, а стабилизиращата програма е серийна.


Всички тези асистиращи систеви присъстват в наи-високото нивото на оборудване, но тестовият автомобил беше от второто, така че не мога да кажа до колко прецизно работят. В колата обаче присъстваше камера, активираща се при включване на задна, която улеснява маневрирането. Щедрото остъкляване и големите странични огледала дават добър обзор на всички посоки.


Практичен преди всичко


Иначе "Витара" ми хареса с опростения интериор, в който всичко е точно там, където очакваш и умерената дигитализация, изразяваща се с централен дисплей, през които се управляват телефона, аудиосистемата и навигацията. Мултимедията, естествено, позволява свързване на смартфон и ползването на приложения на него чрез Apple CarPlay и Android Auto.


Тест драйв: Еволюцията на "Сузуки Витара"

© Георги Пауновски


Кросоувърът на "Сузуки" предлага удобно пътуване за четирима възрастни и дете, което проверих на практика. Багажният обем от минимум 375 и максимум 1120 литра. Важно е, че товарното пространство е лесно моделируемо, заради подвижни под и сгъването на облегалката на задните седалки в съотношение две към едно. В багажника не липсват ниши за по-дребни товари, куки за закачане на торби и изход за 12 волта.


На промоция


Добрата новина е, че до 14 април "Сузуки Витара" се предлага при преференциални условия и отстъпка от 3500 лева. Така стартовата цена е 28 990 лева с ДДС за доста добре оборудван автомобил с базовия мотор, с частичен ел.пакет, асистент за потегляне по наклон, аудиосистема с възможност за Bluetooth свързване на телефон и т.н. С всички екстри, най-мощният двигател, автоматик и задвижване 4Х4 цената стига 52 290 лева.


Тест драйв: Еволюцията на "Сузуки Витара"

© Георги Пауновски


Тест драйв: Еволюцията на "Сузуки Витара"

© Георги Пауновски


Тест драйв: Еволюцията на "Сузуки Витара"

© Георги Пауновски


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4709 Неутрално

    Първата Витара бе пробив за Сузуки. Но тази ми изглежда дошла от миналия век.

  2. 2 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 929 Неутрално

    Като седнеш вътре, усещането като да си в евтина Дачия.

  3. 3 Профил на our12595545
    our12595545
    Рейтинг: 268 Неутрално

    Сузуки е японската неуДачия.

  4. 4 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2886 Неутрално

    Нищо, напомнящо на премиум не маже да има в тази кола - нито еднолитровият двигател, нито размерите, нито материалите.
    Върши работа като за непретенциозен многоцелеви автомобил.

    Еретик
  5. 5 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1231 Неутрално

    Първата Витара и особено Джимни бяха супер успех-имаха такава проходимост ,че най-скъпите и пълни с електроника големи "джипове" не можеха да ги достигнат.Бяха като планински кози-качени на самия връх.След това тръгнаха към паркетните автомобили и там пазарът епреситен.Станала е една от многото,нито по хубава нито по лоша.

  6. 6 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    И като технология и като цена е много добре. Чувал съм добри думи от собственици на Витара.

  7. 7 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 842 Неутрално

    До коментар [#5] от "dolna4erti4ka": Новото Джимни си остава с висока проходимост. Наричат го Г-класата за бедни, въпреки че не е особенно евтино. Едно готино видео за сравнение : https://www.youtube.com/watch?v=8FJhksjT7PE

  8. 8 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2886 Неутрално

    До коментар [#6] от "citoyen":

    "И като технология и като цена е много добре. Чувал съм добри думи от собственици на Витара."
    ===========
    И аз. Но:
    Така се говори за своята кола. В един руски виц се казва "Няма да говориш лошо за слона, няма да го продадеш".
    Витарата е за хора с относително скромни габарити. Едър човек се чувства кофти, за багаж можем да говорим без задни седалки.

    Еретик
  9. 9 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2886 Неутрално

    Едно готино видео за сравнение : https://www.youtube.com/watch?v=8FJhksjT7PE

    ===================
    Гледах го. Твърде нагласена работа. Едната кола минава с газ, другата сякаш трябва да запази рахата на английската кралица. Освен това гумите на немеца са като за пред пернишка дискотека. За такива неща трябва да са по-високи, не говоря даже за грайфер.

    Еретик
  10. 10 Профил на bodomir
    bodomir
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Авторът толкова се е оял от тест-автомобили на аванта, че единственото, което е направил е да снима пред блока в който живеее и да използва готов прес-текст.

  11. 11 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5169 Неутрално

    Какъв дизайн, и то през 2019 год.!?

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  12. 12 Профил на wpo34378687
    wpo34378687
    Рейтинг: 364 Неутрално

    Не знам дали е нуДачия но имам 22годишен Суифт и през зимата разчитам на старата Сузи.

  13. 13 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2934 Неутрално

    Дадоха ми под наем подобен модел в България. Бях приятно изненадан. Нямаше очакваната мощност за SUV но пък беше икономичен, безшумен, явно не е и много скъп.

  14. 14 Профил на Infa riot
    Infa riot
    Рейтинг: 14 Неутрално

    С всички екстри, най-мощният двигател, автоматик и задвижване 4Х4 цената стига 52 290 лева - за тея пари ти идва едно бмв 3ка стандарт. Ако имах толкова пари нямаше да му мисля много

  15. 15 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1207 Неутрално

    Частичен ел. пакет... ту го има, ту го няма, така ли, Джорджи?

  16. 16 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Бензинов двигател с три цилиндъра!? Пълен боклук

    If you are going through hell... Keep going!
  17. 17 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1231 Неутрално

    и аз не знам накъде са тръгнали.Предишния модел бе с 2 двигатела-дизел и бензин 1,6 турбо.Сега 1 л турбо и върха-1,4.Къде са тръгнали.Карах Гранд Витара 2,5 V6 бензин.Това е двигател.4 по 4 беше с ръчка и в нормално състояние си е само на задно.Ако не я напъваш е супер икономична,а ако си на зор и удряш камшика на 150 кончета /тежи само 1,4 тона/ и колата се изстрелва.Двигателят е с верига и хидравлични клапани и е на пректика вечен.

  18. 18 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 747 Неутрално

    Ужасен интериор, на Дачия дори е по-добър.

  19. 19 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#14] от "Infa riot":

    Ти сериозно ли говориш? За 50к взимаш Шкода карог 4х4 dsg с 2 литъра турбодизел, който издържа по 500 000

    If you are going through hell... Keep going!
  20. 20 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 94 Неутрално

    До коментар [#14] от "Infa riot":

    Не става това X3 за около 50к лв.. с три цилиндъра е и е под 150 коня. Спъната работа. За 55к си взимаш Субару XV и си имаш яка кола 4x4. На всичкото отгоре идва с много екстри като eyesight...

  21. 21 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 667 Разстроено

    Жалко. И тази кола излезе от списъка на високопроходимите. Пластмасови боклуци - евтини за производителя, скъпи за купувача.

  22. 22 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    Бях на тестдрайв преди година - прекалено много пластмаса и леко спартански интериор. Освен това стана модерно да казват, че вози стегнато, а тя трополи и подскача като каруца.

    В общи линии става ако не си с претенции за комфорт и динамика. Предполагам сегашната е подобна.

  23. 23 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1231 Неутрално

    Частичен елпакет е ел стъкла на предните врати и врътки на задните.Това ако е вярно явно много са пестили.От 90-те години всички японски автомобили са с ел стъкла отпред и отзад и никой даже не го пише като екстра.Чак не ми се вярва да се връщат толкова назад-сиреч надолу.

  24. 24 Профил на pamplemousse
    pamplemousse
    Рейтинг: 274 Неутрално




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK