Съюзът на автомобилистите изрази несъгласие с текстове в проекта за пътен закон

Съюзът на автомобилистите изрази несъгласие с текстове в проекта за пътен закон

© Николай Дойчинов



Съюзът на българските автомобилисти (СБА) излезе с официална позиция, в която критикува доста от новостите, които се въвежда с проекта за нов Закон за движение по пътищата. В началото на годината той беше качен на правителствения портал за обществени консултации, след като преди това в продължение на девет месеца течаха дебати по него.


На първо място от СБА не приемат въведеното изискване за ползване на зимни гуми с фиксирани дати (между 15 ноември и 1 март). Европейски държави, намиращи се на нашата географска ширина, имат сходни изисквания, но само при "наличие на сняг или заледяване на пътя" без конкретни дати, като се допуска ползването и на летни гуми, но задължително с вериги, посочват от организацията.


Не се приемат и намеренията за забрана на новите водачи да карат сами автомобили с мощност по-голяма от 67 конски сили. "МПС-та с посочената в закона мощност трудно могат да се намерят на пазара (само в случай, че някой реши да инвестира в такъв автомобил), а при по-мощните автомобили фигурата на придружителя не е фиксирана и изискванията за нея са твърде общи и формални, с оглед на което е желателно да отпадне. При това описание трудно може да се въведе ефикасен контрол", смятат от СБА.




От организацията съветват текстовете, касаещи пешеходните пътеки, да подчертаят необходимостта от задължително изграждане на предупредителни неравности на пътното платно преди тях.


Освен това има и призив за премахване на "някои архаични и ненужни изисквания – стикер на стъклото за гражданска отговорност (ГО), също и за техническия преглед, при положение че те не са необходими за осъществяване на контрол и вече може да се ползват съвременни решения, каквито се използват и за електронните винетки".


От СБА призовават и за прецизиране на текстовете, които касаят разпределението на сумите, които се събират от глоби по Закона за движение по пътищата.


"В проекта основателно са включени разпоредби за загубата на правоспособността от системните нарушители, но трябва внимателно да се обмислят нарушенията, вследствие на които се стигат до това обстоятелство, тъй като при някои от включените нарушения няма дори едно ПТП, което означава, че мярката не касае пряко пътната безопасност", смятат още от браншовата организация.


В заключение от СБА все пак посочват, че проектът на Закона за движение по пътищата създава предпоставки за подобряване на безопасността на движението в страната. От организацията адмирират завишени санкции за груби нарушения, предвидените рестрикции за системните нарушители, предложените мерки за завишаване събираемостта на глобите и т.н.

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5335 Неутрално

    МНОООГО сме далече от развитите демокрации в Европа и света.
    Дори един закон НЕ могат да препишат калинките гербави !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на NIKE
    NIKE
    Рейтинг: 1053 Разстроено

    Ами погледнете министъра и не се чудете ............

  3. 3 Профил на xpirate
    xpirate
    Рейтинг: 451 Любопитно

    Стикерът за технически преглед е добре поне за момента да остане, че иначе трудно се докладват пред общините изоставени автомобили. Не че няма и по-умен начин за това но за моемнта....

  4. 4 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2825 Неутрално

    Това за неравностите пред пешеходните пътеки е връх на простотията!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5335 Неутрално

    До коментар [#3] от "xpirate":

    Кое му е трудното - един апп.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3232 Весело

    Стадото трябва да се стриже, като за последно. Парите за МВР не достигат, затова пък въпросът :"Ко ша пра'им сега? ", добива особена актуалност, с повишените глоби за всичко. Шофьорът е виновен по презумпция. Ще завърша с един виц от тошово време :" Назначили един за пътен милиционер. Работи месец, два, на третия го вика шефа и го пита - абе ти защо не си взимаш заплатата, вече два месеца? О, ама те и заплата ли давали, възкликнал милиционерът!"

  7. 7 Профил на topal
    topal
    Рейтинг: 292 Неутрално

    Едно предложение и от мен - да отпадне възстановяването на точки. Един вид - "естествен подбор"... :)

  8. 8 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1994 Неутрално

    Поредна изненада, че СБА, една паразитна структура съществува.
    Иначе със забележките съм съгласен и особено силно впечатление прави изискването за зимни гуми, за мен това е лобизъм и дори рекет за задължителни разходи.

  9. 9 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4990 Неутрално

    Девет месеца се моткат и сътворяват поредно недоносче.

  10. 10 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2825 Неутрално

    Едно предложение и от мен - да отпадне възстановяването на точки. Един вид - "естествен подбор"... :)
    —цитат от коментар 7 на topal


    Най-добре е да се даде една година без Правилник за движетие и наказания! След това всичко ще е мирно и по правилник, поради липса на джигити по пътищата!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  11. 11 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Дай на милиционер да мисли закони и му гледай сеира.

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK