Работодателски организации искат ниски тол-такси за начало и постепенно поскъпване

Работодателски организации искат ниски тол-такси за начало и постепенно поскъпване

© Георги Пауновски



Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ), Българска стопанска камара (БСК) и Българска търговско-промишлена палата (БТПП) написаха писмо до вицепремиера Томислав Дончев, министъра на транспорта Петя Аврамова и председателя на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Георги Терзийски, в което настояват за детайлно обсъждане с всички заинтересовани страни на размера на тол-таксите за превозните средства с тегло над 3.5 тона. В него се казва, че организациите подкрепят въвеждането на тол-системата и дори смятат, че това става факт твърде късно.


С писмото се иска също национално представителните работодателски организации и съответните браншови организации на превозвачите да бъдат включени в общественото обсъждане на проекта и определянето на размерите и обхвата на тол-таксите. Настоява се също за задълбочено проучване с извършване на оценка на въздействието, която да обхване всички основни фактори, отчитащи бъдещото развитие на републиканската пътна мрежа, равнището на таксите в държавите от основните маршрути и дестинации на международния автомобилен трафик, преминаващ през нашата страна.


Посочва се, че направените предварителни разчети очертават значително повишаване на тежестта за българските превозвачи и оттам – скокообразно нарастване на цената на товарните превози. В тази връзка работодателските организации предлагат определянето на по-ниски първоначални такси и тяхното постепенно увеличение. Казва се също, че една година след въвеждане на тол-таксите следва да бъде направена оценка на въздействието от тази мярка и да се предприемат коригиращи действия при необходимост.




По-рано през седмицата Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ) поиска въвеждането на тол-системата, която предвижда товарни автомобили и автобуси да заплащат за ползване на пътищата на база изминатото разстояние, да се отложи до началото на следващата година. Плановете на управляващите са тя да заработи на 16 август.


Становищата на работодателските организации идват, след като всички засегнати се обявиха против обявените тарифи.

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 2502 Неутрално

    Докато не изравнят тол таксите с тонажа на камион/автобус с таксите, които плащат ЖП превозвачите, нищо няма да направим

  2. 2 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 3126 Неутрално

    Това са разумни предложения. Добре ще е правителството да се съобрази с тях, а иначе размерът на тол-таксите за товарни автомобили, който се предлага е шокиращ и наистина може да доведе до поскъпване на стоки и услуги.

  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1588 Неутрално

    А като се има в предвид, че пътищата не струват, това си е направо изстрел в гърба на матряла. Щото нали, всичко рефлектира в гърба на матряла.

  4. 4 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 2029 Неутрално

    За това е целия рев. Не им се плаща.

  5. 5 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 2029 Неутрално

    А като се има в предвид, че пътищата не струват, това си е направо изстрел в гърба на матряла. Щото нали, всичко рефлектира в гърба на матряла.
    —цитат от коментар 3 на 442


    А като почнат да ремонтурат и строят нови пътища с парите от тол-таски какъв изстрел ще бъде, тавариш?

  6. 6 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9128 Неутрално

    А навън от България как плащат и не протестират.

  7. 7 Профил на The sphere
    The sphere
    Рейтинг: 801 Любопитно

    Организациите да напишат и едно писмо до словенския, италианския, унгарския и др. министри на транспорта да им намлят таксите като минават през съответните страни, че не са целесъобразни и там.

    https://www.youtube.com/watch?v=e4CSWKlgl_Q
  8. 8 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 4089 Неутрално

    До коментар [#5] от "Jumbo Jet":

    Аха...! Колкото нови пътища се построиха и колко други се ремонтираха с парите от винетките, ехе-е-е-е-е...! :)))

    Бивш tww09306483.
  9. 9 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1884 Неутрално

    Българският бизнес е най-нежния бизнес в света. Той се нуждае от протекционизма на Тръмп, логистиката на Япония и немска рецизност, всичките тези от страна на държавата и от наша страна, да купуваме българското, та тогава може би ще плаче една октава по-ниско.

  10. 10 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 565 Неутрално

    А кой обжалва въвеждане на тол системата години наред?

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!
  11. 11 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1239 Неутрално

    Не е лесно да си работодател в България - няма работници навити да блъскат за по 600-700лв, осигуровки трябва да се плащат, отпуски по 20 дни да се гарантират и бизнесът изнемогва!
    А с тези тол такси направо ще фалират завалиите!

  12. 12 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2810 Неутрално

    Работодателските организации е редно да искат изплащането на неплатени заплати ... за да избегнат "народната любов" по площадите

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  13. 13 Профил на pganev11
    pganev11
    Рейтинг: 18 Неутрално

    Навсякъде в Европа се заплащат тол такси, нашите Андрешковци го знаят много добре. Реват за добри пътища, а не искат да плащат!

  14. 14 Профил на TanitaS
    TanitaS
    Рейтинг: 85 Неутрално

    Работодателските организации са се захванали с тол таксата и докато не стане на тяхната няма да спрат..., ако може да няма тол такси и заплати за хората, може би ще им е най-добре.

    TanitaS
  15. 15 Профил на toucanmax
    toucanmax
    Рейтинг: 37 Неутрално

    До коментар [#8] от "tww09306483":

    Винетките за товарни автомобили са смешно евтини и по никакъв начин не отразяват цената на щетите, които се нанасят по пътната настилка от тях. Ако 1-тонен автомобил причинява щети за един лев на 500км пробег, 40-тонен тир причинява щети за около 1600 лв (според елементарната формула, където износването на настилката е пропорционално на теглото на автомобила на квадрат).

    Ако искаме винетките правилно да отразяват амортизацията на пътищата, тези за леки автобили трябва да поевтинеят, а тези за тежки товарни да се повишат.

  16. 16 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 4089 Неутрално

    До коментар [#15] от "toucanmax":

    Пита се, кой да направи калкулация и да актуализира цените, периодично? Пита се, кой трябва да въведе ред в събирането на пътни такси от чуждите камиони? Нашите отговорни другари, само се оплакват, колко сложно и трудно било...!

    Бивш tww09306483.
  17. 17 Профил на Rosen Nikolov
    *****
    Неутрално

    В момента съотношението на постъпленията от винентни такси е 70% леки автомобили и 30% камиони и автобуси.......т.е. за поддържането на пътната мрежа плащаме основно ние гражданите, а "бизнеса" с вечно претоварените си камиони рушащи пътищата поголовно си печели де факто на наш гръб.......и искат така да си остане.
    На мен обаче ми писна да карам по пътища с коловози по половин метър изровени от камионите и автобусите на същия тоя "бизнес".
    Ало "бизнеса" рушите повече, цапате повече и е време да плащате повече!

  18. 18 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 5103 Весело

    Като смешно евтините ток и вода.Хем искате капитализъм, хем с комунистически цени и превилегии !!! Не става !!!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK