Асоциацията на производителите на автомобили иска Европа да разреши по-тежки камиони

Асоциацията на производителите на автомобили иска Европа да разреши по-тежки камиони

© Reuters



Асоциацията на производителите на автомобили в Европа поиска европейските институции да разрешат движението по пътищата на Стария континент на по-големи композиции от камиони. Те превозват повече товари наведнъж и така се намаляват вредните емисии, твърдят от организацията.


Става въпрос за товарни автомобили с дължина 32 метра, при 16.5 метра за стандартен ТИР. Опитът показва, че използването на подобни камиони е много по-ефективно от стандартните, се казва в позиция на АСЕА, разпространена днес. Три камиона с голям капацитет могат да заменят шест стандартни тира, като емисиите въглероден диоксид са с до 27% по-ниски.


Генералният секретар на АСЕА Ерик Йонаерт припомни, че наскоро бяха приети нови стандарти за вредните емисии на камионите в Европа за периода 2025 – 2030 година, но само подобренията от производителите няма да доведат до исканото понижаване на емисиите.




Търсенето на автомобилен транспорт за товари расте трайно и ще продължи да расте в следващото десетилетие. Камионите с голям капацитет са вариантът това да става ефективно и екологично.


За момента те са разрешени за движение в Белгия, Дания, Финландия, Португалия, Испания, Швеция и повечето германски провинции. Йонаерт посочи, че е нужно те да могат да се движат по всички европейски пътища, като се създадат и общи изисквания към тях.

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1197 Неутрално

    Просто използвайте влакове. То е сега с тировете е ужас. Представям си подобни камиони на какво ще направят пътищата.

  2. 2 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 1075 Неутрално

    Да бе …
    То сега не мож се оправим с ТИРаджийте пък тогава …
    Освен това пътната инфраструктура е тясна.
    В САЩ и Австралия, да, но в Европа ...

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  3. 3 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Това няма изпреварване.
    И като се наредят 3-4 един след друг...

  4. 4 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    В Австралия постоянно си карат така.Тука изобщо не са свикнали.Ако има широки улици и магистрали навсякъде-да.Ама нали комунистите не искаха да ядат асфалт.

  5. 5 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1197 Весело

    До коментар [#4] от "dolna4erti4ka":

    Комунистите не ядат асфалт, ама герберите бая похапват от асфалта, та затова и пътищата са ни такива.

  6. 6 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1542 Весело

    Ако пуснат такива камиони, магистралите на Баце ще се разпаднат за шест месеца.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  7. 7 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2136 Неутрално

    В България ще стане ад по пътищата ако се приеме това.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  8. 8 Профил на cmy12603507
    cmy12603507
    Рейтинг: 2455 Любопитно

    А нщкой сети ли се, че пътищата у нас ще се развалят/ амортизират по-често, което значи увеличаване на стойността на е-винетката и по-високи данъци за мпс-тата?

  9. 9 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 741 Неутрално

    И два такива като почнат да се изпреварват на лек наклон,минават 5 минути.Казвам го от личен опит в Испания.Dhl с ремарке и половина изпреварва correos.Пак ремарке и половина.Над 5 минути не могат да се изпреварят.А в България на бейовете дето мигат отзаде сигурно ще има и убийства.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  10. 10 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2589 Неутрално

    Както разбирам ще се използват по-дъги камиони. Очемидно натоварването на всяка ос ще остане същото. Следователно не е въпрос на товароносимост на асфалта, но задминаването ще бъде възможно само по магистралите

    подпис
  11. 11 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1245 Неутрално

    До коментар [#8] от "cmy12603507":

    Пътищата се износват от,грубо казано, натоварването на ос.Кой ви казва,че по- големите композиции ще имат по- голям товар на ос?Напротив, може износването на пътищата да намалее дори, ще се движат по- малко камиони, ще имат повече оси, но едва ли колкото при стандартна композиция.Простата бакалска сметка показва,че 6 стандартни композиции и мат 30 оси, докато 3 двойни композиции ще имат 24.
    Отделен въпрос е,че такива големи машини си искат добра инфраструктура.Плавни завои, дълги зони за включване и напускане от и към пътища и т.н. А как се управлява такава композиция...Трудно.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  12. 12 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1245 Неутрално

    До коментар [#1] от "ban":

    "Търсенето на автомобилен транспорт за товари расте трайно и ще продължи да расте в следващото десетилетие. Камионите с голям капацитет са вариантът това да става ефективно и екологично."
    Това е цитат от статията.Обясни го на търсещите автомобилен транспорт,че те са тъпи и се не сещат.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  13. 13 Профил на ТРОЛетарин
    ТРОЛетарин
    Рейтинг: 29 Неутрално

    Те и сега си движат яко претоварени, особено вътрешния транспорт. За това асфалта не издържа. Няма гондола,самосвал, контейнер и ли дървен материал под 45-50т бруто.
    Акл се допъснат, си има ограничения за тях, в началото на градовете има паркинги-терминали, откачат на тях и влизат с едно по едно ремарке.
    На пътища, които не позволяват ще са забранени. Кво сложно има.

    Коментирам платено.
  14. 14 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8501 Неутрално

    А какво ще стане с нашите некачествени магистрали?

  15. 15 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    Европа е тясна и ще отеснява още повече. ЖП транспорт е по-доброто решение.

  16. 16 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 741 Неутрално

    До коментар [#13] от "ТРОЛетарин":

    Кой луд ще рискува да си претовари машината за над 200к , за да претовари камиона и да вземе некой кирлив лев или евро повече.Отделно при претоварване всички показатели заминават по дяволите.Разход на гориво,спирачен път натоварване на гумите.И за какво да го прави - за некоя кинта повече

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  17. 17 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1245 Весело

    До коментар [#14] от "Роси":

    Ще си останат некачествени. Ти какво друго си помисли?

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  18. 18 Профил на sow29372525
    sow29372525
    Рейтинг: 617 Любопитно

    "Три камиона с голям капацитет могат да заменят шест стандартни тира"

    Това не е ли същото като "Един камион с голям капацитет може да замени два стандартни тира"? За един по-тъпичък преател питам...

  19. 19 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1016 Весело

    Не, не и не! Не съм съгласен! Ако виждаме такива камиони всеки ден, къде ще отиде романтиката на американските филми с огромните камиони, бясно и застрашително прекосяващи пустинята?

  20. 20 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3889 Неутрално

    "... Става въпрос за товарни автомобили с дължина 32 метра, при 16.5 метра за стандартен ТИР..."!

    Ей-й-й-й...! Край нямаше, тази журналистическа неграмотност. ТИР е конвенция за превоз на товари, между различни държави. Използват се така наречените ТИР карнети. Какви ТИР-ове, между страни от ЕС? Камион с ремарке или полу-ремарке е съвсем друго нещо.

    Бивш tww09306483.
  21. 21 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2857 Неутрално

    До коментар [#20] от "tww09306483":


    "................"!Ей-й-й-й...! Край нямаше, тази журналистическа неграмотност. ТИР е конвенция за превоз на товари, между различни държави. .........
    —цитат от коментар 20 на tww09306483


    T I R = транспорт интернасионал

    В никакъв случай не е тип МПС ! ! !
    Бе още по соц време един унгарец ме шашърдиса , на Волга си бе прикачил ремаркенце и на ремаркенцето имаше знаците T I R отпред и отзад 🤣 😊

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  22. 22 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 500 Неутрално

    Ами Европа не е Австралия с правите пътища през пустинята, по които в продължение на стотици километри няма нищо. Даже завои.
    Повечето околовръстни на Европейски градове няма да могат да пропускат 32-метрови композиции.
    За Бъллгария и дума не може да става.

  23. 23 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 5138 Неутрално

    До коментар [#15] от "Тони КОСТОВ":

    И аз съм на това мнение !!!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK