
© Reuters
Асоциацията на производителите на автомобили в Европа поиска европейските институции да разрешат движението по пътищата на Стария континент на по-големи композиции от камиони. Те превозват повече товари наведнъж и така се намаляват вредните емисии, твърдят от организацията.
Става въпрос за товарни автомобили с дължина 32 метра, при 16.5 метра за стандартен ТИР. Опитът показва, че използването на подобни камиони е много по-ефективно от стандартните, се казва в позиция на АСЕА, разпространена днес. Три камиона с голям капацитет могат да заменят шест стандартни тира, като емисиите въглероден диоксид са с до 27% по-ниски.
Генералният секретар на АСЕА Ерик Йонаерт припомни, че наскоро бяха приети нови стандарти за вредните емисии на камионите в Европа за периода 2025 – 2030 година, но само подобренията от производителите няма да доведат до исканото понижаване на емисиите.
Търсенето на автомобилен транспорт за товари расте трайно и ще продължи да расте в следващото десетилетие. Камионите с голям капацитет са вариантът това да става ефективно и екологично.
За момента те са разрешени за движение в Белгия, Дания, Финландия, Португалия, Испания, Швеция и повечето германски провинции. Йонаерт посочи, че е нужно те да могат да се движат по всички европейски пътища, като се създадат и общи изисквания към тях.
ban
Рейтинг: 677 НеутралноПросто използвайте влакове. То е сега с тировете е ужас. Представям си подобни камиони на какво ще направят пътищата.
ironhorse
Рейтинг: 595 НеутралноДа бе …
Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.То сега не мож се оправим с ТИРаджийте пък тогава …
Освен това пътната инфраструктура е тясна.
В САЩ и Австралия, да, но в Европа ...
Panda
Рейтинг: 268 НеутралноТова няма изпреварване.
И като се наредят 3-4 един след друг...
dolna4erti4ka
Рейтинг: 905 НеутралноВ Австралия постоянно си карат така.Тука изобщо не са свикнали.Ако има широки улици и магистрали навсякъде-да.Ама нали комунистите не искаха да ядат асфалт.
ban
Рейтинг: 677 ВеселоДо коментар [#4] от "dolna4erti4ka":
Комунистите не ядат асфалт, ама герберите бая похапват от асфалта, та затова и пътищата са ни такива.
Хриси
Рейтинг: 1695 ВеселоАко пуснат такива камиони, магистралите на Баце ще се разпаднат за шест месеца.
If I had a tail, I'd swat the flies.Jalis Ironhammer
Рейтинг: 1234 НеутралноВ България ще стане ад по пътищата ако се приеме това.
Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.cmy12603507
Рейтинг: 269 ЛюбопитноА нщкой сети ли се, че пътищата у нас ще се развалят/ амортизират по-често, което значи увеличаване на стойността на е-винетката и по-високи данъци за мпс-тата?
Петър Петров
Рейтинг: 823 НеутралноИ два такива като почнат да се изпреварват на лек наклон,минават 5 минути.Казвам го от личен опит в Испания.Dhl с ремарке и половина изпреварва correos.Пак ремарке и половина.Над 5 минути не могат да се изпреварят.А в България на бейовете дето мигат отзаде сигурно ще има и убийства.
Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове.Иван K
Рейтинг: 2812 НеутралноКакто разбирам ще се използват по-дъги камиони. Очемидно натоварването на всяка ос ще остане същото. Следователно не е въпрос на товароносимост на асфалта, но задминаването ще бъде възможно само по магистралите
подписsandman
Рейтинг: 981 НеутралноДо коментар [#8] от "cmy12603507":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Пътищата се износват от,грубо казано, натоварването на ос.Кой ви казва,че по- големите композиции ще имат по- голям товар на ос?Напротив, може износването на пътищата да намалее дори, ще се движат по- малко камиони, ще имат повече оси, но едва ли колкото при стандартна композиция.Простата бакалска сметка показва,че 6 стандартни композиции и мат 30 оси, докато 3 двойни композиции ще имат 24.
Отделен въпрос е,че такива големи машини си искат добра инфраструктура.Плавни завои, дълги зони за включване и напускане от и към пътища и т.н. А как се управлява такава композиция...Трудно.
sandman
Рейтинг: 981 НеутралноДо коментар [#1] от "ban":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for."Търсенето на автомобилен транспорт за товари расте трайно и ще продължи да расте в следващото десетилетие. Камионите с голям капацитет са вариантът това да става ефективно и екологично."
Това е цитат от статията.Обясни го на търсещите автомобилен транспорт,че те са тъпи и се не сещат.
ТРОЛетарин
Рейтинг: 8 НеутралноТе и сега си движат яко претоварени, особено вътрешния транспорт. За това асфалта не издържа. Няма гондола,самосвал, контейнер и ли дървен материал под 45-50т бруто.
Коментирам платено.Акл се допъснат, си има ограничения за тях, в началото на градовете има паркинги-терминали, откачат на тях и влизат с едно по едно ремарке.
На пътища, които не позволяват ще са забранени. Кво сложно има.
Роси
Рейтинг: 7760 НеутралноА какво ще стане с нашите некачествени магистрали?
Тони КОСТОВ
Рейтинг: 887 НеутралноЕвропа е тясна и ще отеснява още повече. ЖП транспорт е по-доброто решение.
Петър Петров
Рейтинг: 823 НеутралноДо коментар [#13] от "ТРОЛетарин":
Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове.Кой луд ще рискува да си претовари машината за над 200к , за да претовари камиона и да вземе некой кирлив лев или евро повече.Отделно при претоварване всички показатели заминават по дяволите.Разход на гориво,спирачен път натоварване на гумите.И за какво да го прави - за некоя кинта повече
sandman
Рейтинг: 981 ВеселоДо коментар [#14] от "Роси":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Ще си останат некачествени. Ти какво друго си помисли?
sow29372525
Рейтинг: 539 Любопитно"Три камиона с голям капацитет могат да заменят шест стандартни тира"
Това не е ли същото като "Един камион с голям капацитет може да замени два стандартни тира"? За един по-тъпичък преател питам...
razor
Рейтинг: 916 ВеселоНе, не и не! Не съм съгласен! Ако виждаме такива камиони всеки ден, къде ще отиде романтиката на американските филми с огромните камиони, бясно и застрашително прекосяващи пустинята?
Petleshev
Рейтинг: 3100 Неутрално"... Става въпрос за товарни автомобили с дължина 32 метра, при 16.5 метра за стандартен ТИР..."!
Бивш tww09306483.Ей-й-й-й...! Край нямаше, тази журналистическа неграмотност. ТИР е конвенция за превоз на товари, между различни държави. Използват се така наречените ТИР карнети. Какви ТИР-ове, между страни от ЕС? Камион с ремарке или полу-ремарке е съвсем друго нещо.
Чардо
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#20] от "tww09306483":
T I R = транспорт интернасионал
В никакъв случай не е тип МПС ! ! !
Бе още по соц време един унгарец ме шашърдиса , на Волга си бе прикачил ремаркенце и на ремаркенцето имаше знаците T I R отпред и отзад 🤣 😊
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
subsonic
Рейтинг: 655 НеутралноАми Европа не е Австралия с правите пътища през пустинята, по които в продължение на стотици километри няма нищо. Даже завои.
Повечето околовръстни на Европейски градове няма да могат да пропускат 32-метрови композиции.
За Бъллгария и дума не може да става.
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 2793 НеутралноДо коментар [#15] от "Тони КОСТОВ":
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !И аз съм на това мнение !!!