Български проект за универсален електромобил ще търси финансиране през борсата

Български проект за универсален електромобил ще търси финансиране през борсата

© Анелия Николова



Български проект за производство на универсален електромобил ще търси финансиране с първично предлагане на акции на Българската фондова борса през есента. Новината съобщи Росен Даскалов, нашумял покрай разработката си на проекта за спортен суперавтомобил "Син карс". Акциите ще са на новата компания на Даскалов "Eл сити" (L City).


Днес Даскалов показа два възможно варианта на електромобила, които са изградени на една и съща платформа. Идеята е шасито и батериите да се сглобяват в Русе, а финалното асемблиране да се прави в Германия, откъдето ще се купуват електромоторът, спирачната система, електрониката и други ключови компоненти.


Пластмасовите детайли по каросерията ще се правят в Швейцария. Електромобилът е кръстен "Ютилити" и идеята е да се ползва в центровете на големите градове. В зависимост от поръчката на клиента може да се променят размерите, мощността на електромотора, капацитетът на батериите и т.н.




Дължината на електромобилите варира между 3 и 4 метра, като товароносимостта е между 500 и 1000 килограма. Батериите са с капацитет между 11 и 30 киловатчаса и осигуряват пробег между 150 и 300 километра.


Росен Даскалов

© Анелия Николова

Росен Даскалов


Днес бяха показани градско бусче и поръчано от Индия превозно средство, което прилича на голф количка. За тях Росен Даскалов посочи, че са максимално опростени, без излишни асистиращи водача системи, така че да могат да се предложат на добра цена.


Прототипите използват електрически двигател с мощност 15 киловата (малко над 20 конски сили), за няколко секунди той обаче може да генерира пикова мощност от 50 киловата (67 коня).


Моделът за Индия

© Анелия Николова

Моделът за Индия


За момента се оборудват помещения в Русе за сглобяване на шаситата. Избрано е и мястото за финалното сглобяване в Германия. Росен Даскалов смята, че следващите производствени бази ще са в Ковънтри, Англия, и Флорида, САЩ, откъдето имало запитване за осигуряване на транспорта на ново екоселище.


Според него производството е максимално гъвкаво и лесно може да се разшири, ако бизнесът тръгне. Сключен е договор с голям германски производител на автомобили за доставка на електромотора, контролния блок, ключалките и редица други компоненти. Окачването е взето от спортния автомобил "Син карс".


Батерията е монтирана в пода и лесно може да се замени. Това би улеснило ползването на електрическото превозно средство в области, изискващи непрекъснат режим на работа.


Универсалната платформа и примерна система за замяна на батерията

© Анелия Николова

Универсалната платформа и примерна система за замяна на батерията


Росен Даскалов съобщи, че следващата пролет ще бъде показан прототип на микробус с общо тегло до 3.5 тона. Следващият проект е автобус с капацитет до 36 души и камион. В по-далечна перспектива се мисли за производство на хибридно превозно средство, което ползва бензинов двигател и електромотор.


Български проект за универсален електромобил ще търси финансиране през борсата

© Анелия Николова

Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 627 Неутрално
  2. 2 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    А колко пари мисли да търси през борсата? Защото това, което обяснява като планове, ми намирисва на 100 + млн. лв.

  3. 3 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2320 Неутрално

    Браво! Успех!
    Градските центрове имат нужда от малки камиони/фургони, за разнос на стоки.

  4. 4 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3629 Неутрално

    Бих искал да се зарадвам, но ще се въьздържа. Първата ми мисъл беше - Поредният проект, който както всички подобни до сега бг проекти ще пошуми малко в пресата и после ще отече в канала. До сега, доколкото си спомням, що прототипи на бг автомобили имаше разработени, що награди по конкурси и накрая - май и Греат Уол не сглобяваме...

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  5. 5 Профил на jony
    jony
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Първата снимка със зеленото бусче ми харесва. Само с една забележка: отварянето на врата за пътниците е възможно най-нескопосаното. Тази изпъната "тента" ще осакати бая народ при отваряне. Защо не го направихте най-простото класическо странично плъзгане?!

  6. 6 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 626 Неутрално

    Няколко въпроса към , надявам се, по-запознатите:

    Какво стана със Син? Изобщо произвеждат ли се някакви коли от тази марка?

    Какъв е основният бизнес на Даскалов?

    И какво значи да се сглобяват батериите в Русе? Че то това е основната част в електромобилите и си има утвърдени производители.

  7. 7 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 362 Неутрално

    Миналата година на изложението за елекромобилност я имаше тази платформа.
    За съжаление, хората край нея нещо или бяха изморени, или бяха изгубили ентусиазма си, но не даваха много подробна информация... Както и другите изложители, между другото.

  8. 8 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 362 Неутрално

    До коментар [#6] от "anton83":

    Вероятно ще сглобяват различни пакети от стандартни клетки...
    Като Тесла... :)

  9. 9 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 611 Неутрално

    До коментар [#6] от "anton83":

    Авточасти му е основния бизнес.

  10. 10 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 663 Неутрално

    Всъщност, не можах да разбера от статията: шасито от Индия ли е или е разработка на Автора на поректа и върху него е монтирана индийска каросерия? Вижда се на снимките, че и бусът, и индийският електромобил ползват едно и също шаси.

    Ако шасито идва от Индия, излиза, че тук, в Европа, се добавя окачването и се надгражда каросерия над него. Пише, че идеята е шасито да се изгражда в Русе, но всъщност чия разработка е това шаси? На Автора или е индийска и той просто я ползва?

    Имаше един материал в Капитал, за "БГ електро моторетка". Оказа се изцало разработен, произвеждан, продаван и популярен по цял свят, напълно завършен китайски продукт ( като дизайн - имитация на Веспа ), с просто лепната емблема "Моторета". През този уикенд бях в Барселона и там беше пълно са такива. Та този продукт нещо такова ли е или си е разработка на Автора ( за което бих го адмирирал )? Всъщност, дори само каросерия и окачване да разработваш, пак си е труд и то много сериозен. Но трябва да си е ясно.

  11. 11 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 626 Неутрално

    До коментар [#9] от "Big_Villager":

    Благодаря. Интересно е как с търгови с авточасти се събира финансовия ресурс за разработката на СИН и участието на колата в ГТ-4 шампината. Явно бизнесът е сериозен, а човекът мечтател

  12. 12 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4861 Неутрално
  13. 13 Профил на plf
    plf
    Рейтинг: 420 Неутрално

    До коментар [#2] от "boevbisser":

    Преди година господина обеща лично да инвестирал и да били достатъчно 20 млн. Ма явно джуджето в Русе и Нунев искат дял. Та няма да са собствени ами от борсата ...

  14. 14 Профил на bosev.asen
    bosev.asen
    Рейтинг: 562 Неутрално

    Всъщност предлагат нов интересен бизнес модел, който има възможност да бъде успешен...!

  15. 15 Профил на Mia san Bayern
    Mia san Bayern
    Рейтинг: 1834 Неутрално

    Каква е бг цената му в левове ме интересува. Не, че сьм решил да си го копувам де..

    DANKE JUPP,DANKE BAYERN!!!
  16. 16 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 362 Неутрално

    До коментар [#10] от "irons":

    Шасито / платформата е разработена в България. Къде беше произведена мострата на изложениет, не помня.
    Разбрах, че може да се удължава/скъсява, да се променя мощността на двигателя и капацитета на батерията.
    Върху тази платформа може да се надгражда всичко, от което има нужда потенциалният клиент.

    Много важна част от електромобила, която почти никога не се споменава, е електрониката и софтуера. Може би най-важната. В нея, всъщност, се крие know-how-то...

  17. 17 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 991 Неутрално

    "Батериите са с капацитет между 11 и 30 киловатчаса и осигуряват пробег между 150 и 300 километра..."
    --------------------
    Как батерия от 11 до 30 киловатчаса, ако е зимно време и е в града, е осигури пробег 300 км?

    В града (София да речем) за колко часа се изминават 300 км?
    Светофари, задръствания , бавен трафик ..
    И отоплението работи ..

    Не по-малко от 40% от батерията си е отишла за осветление , вентилаторче и отопление (климатик евентуално) .. как пробегът е 300 км?

  18. 18 Профил на Ivan Stoev
    Ivan Stoev
    Рейтинг: 398 Неутрално
  19. 19 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 991 Неутрално
  20. 20 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1201 Любопитно

    Абсолютен фен съм на всичко електро, що се движи. Миналата година в задния двор на НДК имаше някакво изложение на някакъв електромобил, ама той беше нещо футуристично, а не практично. Сега се говори за масов градски електромобил за бачкане, а там е нишата с парите. Не знам кой какво иска да разработи, нито какво ще струва, но си мисля, че появи ли се конкурент на сегашните дизелови бусове, ще бъде печеливш със сигурност, бих си купил акции от такава фирма. На тая статия й липсват много важни подробности, така, че ще следя новостите по въпроса с интерес...

  21. 22 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 362 Неутрално
  22. 23 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 991 Неутрално

    Абсолютен фен съм на всичко електро, що се движи. ..
    —цитат от коментар 20 на Дългия


    Дмитрий Медведев , оказа се, също е бил електрокарен фен ..
    Ще дава яко субсидии :
    -------------------------------
    .." Что до электромобилей, то Дмитрий Медведев полагает, что к 2020 году 17% выпускаемого в России транспорта будет электрифицировано, но три четверти от этого объема составят не чистые электромобили, а гибриды. В этом году производителям такого транспорта выделены субсидии на сумму 900 млн .
    Кроме того, правительство рассматривает различные варианты налоговых льгот и экспортных стимулов для производителей компонентов электромобилей, планирует развивать инфраструктуру зарядных станций .."
    --------------------

  23. 24 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 991 Неутрално

    .. появи ли се конкурент на сегашните дизелови бусове ..
    —цитат от коментар 20 на Дългия


    Уви, конкурент на дизеловите бусове едва ли скоро ще се появи, поради фундаментални физични закони ...

    Литиево йонна батерия , не много скъпа LEV50 фирма Lithium Energy Japan. Маса 1.8 кг, напрежение 3.75 В, 50 А*ч, в результат енергоемкост 187.5 Вт*ч. Или 0.104 кВт*ч/кг. С КПД на електродвигателя ( около 80%), и е получим величина 0.083 кВт*ч/кг. Смятаме и на 10% по-малко , за двигател с променлив ток и за преобразовател на постоянен ток .

    И да сравним - 2.61 кВт*ч/кг бензин и 0.083 кВт*ч/кг литий. Разлика в относителна енергоемкост повече от 30 пъти (!!!) в полза на бензина!

    Еквивалент на 50-литра резервоар се явява батерия около 1150 кг!
    За дизел умножаваме по 1,3 ..

    И така ..
    Бус който трябва цял ден да обикаля насам-натам, да има полезен товар, да загрява полезното си пространство с часове и в най-лютата зима едва ли скоро би бил на литиеви батерии ..

  24. 25 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 991 Неутрално

    Всъщност за дизел трябва да разделим на 1.3 ..

    Около 34 пъти повече енергия има в един килограм дизелово гориво, сравнен с килограм нормална стандартна батерия ..

    50 кг резервоар дизел - 1495 кг. батерия , излиза по елементарна груба сметка ..

    Дори и за най-новите и ефективни батерии, които може да са и 220 вт.час/кг . , че и даже 250 ват.час/кг разликата е пак впечатляваща..

  25. 26 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10406 Неутрално

    Браво!
    Дано пробият

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  26. 27 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 362 Неутрално

    До коментар [#25] от "ajsayder":

    Електрическите МПС-та нямат никакъв шанс...
    Хората са ги пробвали преди сто години и са се отказали от тях.
    Сега разни тарикати, гледат да издоят държавите и глупаците, като им пробутват празни мечти.

    Обаче, ние ги надушваме и не им се вързваме. Поне за Вас съм сигурен.
    Продължавайте да громите мошениците, другарю, че да не се подвежда младото поколение от подлата им пропаганда!

  27. 28 Профил на Grainis ltd  Hydrogen Bulgaria
    Grainis ltd Hydrogen Bulgaria
    Рейтинг: 238 Неутрално

    Представям си каква мъка ще да е да караш такъв Бус, пълен с хора или стока, с 20 коня мощен двигател, изминавал уж 300 км пробег, в условията на градски "спри-тръгни" режим на движение.
    Такива немощни пластмасови електро-бусове, камионетки и тритонетки има десетки в Алибаба и други китайски сайтове.
    В Китай в момента има над 2 милиона електромобила, все такива подобни, като свалени от панаирджийска въртележка.
    Сега си представете същия БУС, но с обикновен двулитров бензинов двигател 120 к.с. , захранван с бутилка компресиран или втечнен стехиометричен кислородно-водороден газ (Омаса Газ), 100% чист и възобновяем, с който бусът изминава 1000 км пробег, натоварен с хора и багаж догоре.
    И като опция, може да се предлага в комплект с Омаса Газ-Генератор с компресор или крио-помпа, който произвежда газ от вода, в собствения ви гараж.
    Животът на една Ли-Йон батерия е преко сили осем години, цената ѝ е колкото на колата, тежи над половин тон, зарежда се с часове, при зимен студ или лятна жега заряда ѝ пада за минути, като се подпали няма гасене, производството и рециклирането ѝ е доста мръсно, а Кобалта в нея се произвежда от деца-роби в Конго.
    Повече инфо за Омаса Газ - като напишете Охмаса Гас на латиница в Гугъл или Ютюб.

  28. 29 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 362 Любопитно

    До коментар [#28] от "Grainis ltd Hydrogen Bulgaria":

    Из нета е много популярен един tag - в груб превод - "Да бяха го направили така"...

    Разбирам, че сте много навътре в химията и автомобилостроенето...
    Защо не вземете да си основете една компания... примерно VirtueCars, да съберете малко пари от борсата и да ги ударите в земята всички тия глупаци с батериите?!

  29. 30 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 991 Неутрално

    До коментар [#25] от "ajsayder":Електрическите МПС-та нямат никакъв шанс...Хората са ги пробвали преди сто години и са се отказали от тях.Сега разни тарикати, гледат да издоят държавите и глупаците, като им пробутват празни мечти.Обаче, ние ги надушваме и не им се вързваме. Поне за Вас съм сигурен.Продължавайте да громите мошениците, другарю, че да не се подвежда младото поколение от подлата им пропаганда!
    —цитат от коментар 27 на tie_interceptor


    Да, ама русоробите са платени май от Путин и Медведев , та да викат "електро!" , "електро" ..

    Медведев неистово се мъчи да въведе Електрокарност, но руският народ не му се вързва ..

    Ето и факти - извадки от руски медии .. анти-медведевистки анти-електокарни мнения:

    «Очередная глупость»:
    в России намерены запретить бензин и дизель ...

    МОСКВА, 3 августа 2017, 13:11 — REGNUM Глава правительства Дмитрий Медведев дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта, пишут «Известия».

    Правительству предложено ввести программу сокращения объемов выбросов загрязняющих веществ от автомобильного транспорта и ввести ограничения использования автомобилей с двигателями внутреннего сгорания, в том числе в городах-миллионниках и курортных зонах...."
    -----------------------
    Подробности: https://regnum.ru/news/2306698.html

    Путиновият режим е на път да посегне на едно от най-важните за свободния човек достижения - на мобилността..!
    Медведев това го прави НАРОЧНО!

    " ..Премьер Дмитрий Медведев подписал постановление, по которому все российские АЗС должны быть оборудованы зарядными устройствами для электромобилей.
    Купить электромобиль в России легко. У ... дилеров можно найти хоть Nissan Leaf (1,7 млн. рублей), хоть Smart fortwo electric drive (1,6 млн. рублей), хоть «китайца» BYD E6 (2,8 млн. рублей) или Tesla (от 5 млн). ..
    ,,, ,,,,
    ... АВТОВАЗ, несколько лет назад трубивший на каждом углу про свою электрическую ВАЗ-1817 Ellada, тоже как-то заглох на эту тему. ..
    ...
    ... То есть приобрести электоромобиль у нас не проблема. Проблема – накопить на это мероприятие денег и запастись гигантским зарядом мазохизма на будущее.
    Ведь придется мириться с ограниченным запасом хода большинства таких машин – до 200 км. В реальных условиях нашей страны он в холодное время года и темное время суток сокращается катастрофически. ... на освещение и обогрев салона в реальных городских условиях (мороз и пробки) такие машины тратят чуть ли не львиную долю заряда аккумуляторов. Получается, что медведевское постановление явно не о людях заботится в первую очередь....
    ....
    Тогда, может быть, об экологии печется премьер с министрами? Возможно. Но только если не иметь понятия об истинной экологичности электрокаров. Ведь даже немцы из фрейбургского Экологического института в своих исследованиях по заказу Министерства окружающей среды Германии убедились: бензиновые агрегаты высоких экостандартов позволяют сократить выбросы парниковых газов на 25%, в то время как электрические двигатели сокращают их лишь на 6%! По их мнению, на питание электромобилей идет энергия, большая часть которой сейчас вырабатывается путем сжигания угля и газа.
    ...Плюс карайне неэкологичное производство акумуляторние бат. для «экомобилей». То есть современные электромобили, в конечном счете, вреднее для экологии чем обычные машины..."
    ------------

    Хора бдете!

    Дали троловете по форумите не са купени лично от Медведев?

  30. 31 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 991 Неутрално

    До коментар [#28] от "Grainis ltd Hydrogen Bulgaria": Из нета е много популярен един tag - в груб превод - "Да бяха го направили така"...Разбирам, че сте много навътре в химията и автомобилостроенето...Защо не вземете да си основете една компания... примерно VirtueCars, да съберете малко пари от борсата и да ги ударите в земята всички тия глупаци с батериите?!
    —цитат от коментар 29 на tie_interceptor


    Сакън ..

    Медведев , който е свикнал да налага идеите си по путински, с насилие е ЗА ЕЛЕКТРОКОЛИ на всяка цена ..

    Путиновата шайка , нарочно иска да има електромобили ..

    А реален смисъл няма! ..нормалните съвременни коли са с по-малък въглероден отпечатък!

    Русоробите са нахъсани от Медведев , да подскачат из всички държави по форуми и да викат "електро! .. електро!"

    Хора бдете!

    Путиновата клика, вече се опита да излъже трудовите маси с електромобили ..
    В 2014 те направиха вносното мито за коли и компоненти , от 14% на 0% ..

    И за "Тесла" и за "Мицубиши" и за "Нисан" , и за компоненти за електроколи сглобени в Русия - 0% и толкоз ..
    -----------------------
    "История изменения пошлины на ввоз электромобилей началась в 2014 году, когда она ещё составляла 17%. Правительство приняло решение снизить размер платежей и установило для легковых транспортных средств пошлину в 0%. "
    --------------------

    Да, но сметката на кремълските олигарси-отровители не излезе..

    Патилият руски народ погледна, почеса се и не рачи да купува електрокари ..

    Та те посегнаха на бившия офицер от ДС - Емилиян Гебрев ..
    Знаете ли, каква кола ползва Гебрев?

    Как мислите - електро?

    Де да беше така .. щеше, сигурно, да е любимец на Медведев , като заслужил електрокарист ..

    Да, ама не - BMW M550d xDrive .. 2993 см³ дизел ..
    И Медведев, бесен - трови наред ..

    Хора бдете!

  31. 32 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 991 Неутрално

    До коментар [#25] от "ajsayder":Електрическите МПС-та нямат никакъв шанс...Хората са ги пробвали преди сто години и са се отказали от тях.Сега разни тарикати, гледат да издоят държавите и глупаците, като им пробутват празни мечти.Обаче, ние ги надушваме и не им се вързваме. Поне за Вас съм сигурен.Продължавайте да громите мошениците, другарю, че да не се подвежда младото поколение от подлата им пропаганда!
    —цитат от коментар 27 на tie_interceptor


    Иначе АЗ ЛИЧНО многократно споделях мнението си, че до 10-15 години ЕЛЕКТРОКАРНИТЕ ЛЕКИ КОЛИ, Е СА ПОНЕ 50% в ЕС ..
    Друго развитие, просто не е възможно в момента ..

    И споделях КАКВО Е СЕ СЛУЧИ ..
    За околната среда - нещата няма да се променят ,..

    За цената на петрола - ще се качи ..

    И още обяснявах - да се отварят мненията ми, да се четат!

    И други неща съм

  32. 33 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 991 Неутрално

    ...Поне за Вас съм сигурен.Продължавайте да громите мошениците, другарю, че да не се подвежда младото поколение от подлата им пропаганда!
    —цитат от коментар 27 на tie_interceptor

    Младото поколение, уви, хал-хабер си няма от енергоемкост ..

    Хал хабер си нямат от КПД , от килоджаули ..

    Колкото и да им задаваме въпрос "абе представяш ли си го, реално как ще стане? Колко ще струва? "

    А те - гледат облещени ..

    Па нещата прости ... само иска да се разсъди ..

    Пример.
    Оловно-киселинен акумулятор Panasonic LC-X1265P, за напрежение 12 волта имеет заряд 65 ампер-часа , тегло — 20 кг. и размер (ДхШхВ) 350 · 166 · 175 мм. Неговата енергоемкост е 65 · 12 / 20 = 39 ват . часа на килограм.

    Типично дизелово гориво има средно 42624 кДж/кг ..
    Да, ама трябва да се вземе под внимание и някакво усреднено КПД - ок 45% , да речем ...

    И МЛАДИЯТ дава заето.. кое колко е, и колко би тежала РАВНА на 50 л. резервоар дизел батерия Panasonic LC-X1265P .. не може да пресметне ..

    Хора бдете!

    Ей такова образование ни оставиха комунистите!

  33. 34 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 991 Неутрално

    До коментар [#25] от "ajsayder"Сега разни тарикати, гледат да издоят държавите и глупаците, като им пробутват празни мечти. ..
    .. Продължавайте да громите мошениците, другарю ..
    —цитат от коментар 27 на tie_interceptor


    Не смятам, че електрокаристите - производители .. като индийската фирма "Махиндра" , примерно , или другата индийска фирма- ТАТА с бренда си "Ягуар-Е" .. или този български ентусиаст, или "Тесла" са мошеници ..

    Хората ЧЕСТНО ни предлагат , каквото произвеждат и са измислили ..
    Който иска - купува, който иска - не купува ..

    Мошеници са политици , като Медведев , които налагат определени решения ...

  34. 35 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 362 Неутрално

    До коментар [#34] от "ajsayder":

    Каква е тази Ваша фиксация в Медведев?!
    Че то в тази империя винаги всичко е ставало с налагане на определени решения...

  35. 36 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 991 Неутрално

    До коментар [#34] от "ajsayder":Каква е тази Ваша фиксация в Медведев?!Че то в тази империя винаги всичко е ставало с налагане на определени решения...
    —цитат от коментар 35 на tie_interceptor


    Фиксацията си съм обяснявал каква ми е ..

    Чудил съм се, как така постоянно из форуми има електрокарни ушанки, дето подскачат из автотемите и крещят "електро!'" , "Тесла" , "електро!'" , "Тесла" !

    Що тъй правят тез хора? .. мислил съм си ..

    По едно време напипах нещо - ами МЕДВЕДЕВ Е ЗА ЕЛЕКТРО ТЯГА , оказа се !
    Бре! Ти да видиш!

    Хора бдете!

    И от тогава го следя него и електрокаристите .. какво ново са намислили, за да наложат електрокарните коли на Земята ..
    И осведомявам одма широката общественост - какво баш сега прави Медведев на електрокарния фронт ..

    Ей ми я фиксацията - на Полза Роду !

  36. 37 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 991 Неутрално

    .. Че то в тази империя винаги всичко е ставало с налагане на определени решения...
    —цитат от коментар 35 на tie_interceptor


    В тази империя всичко е ставало с налагане на решения ..
    Те се стремят да наложат забрана на бензиновите и дизеловите двигатели!

    Платили са на тролове по целия свят ..

    Хора бдете!

  37. 38 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 362 Неутрално

    До коментар [#37] от "ajsayder":

    Да си призная, досега Ви смятах просто за трол.
    Сега вече съм притеснен за здравето Ви...
    Някой от близките Ви споменавал ли е нещо за това?

  38. 39 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 991 Неутрално

    До коментар [#37] от "ajsayder":Да си призная, досега Ви смятах просто за трол.Сега вече съм притеснен за здравето Ви...Някой от близките Ви споменавал ли е нещо за това?
    —цитат от коментар 38 на tie_interceptor


    Леко съм изстинал .. де да знам, да не се страхувате,че е нещо по-сериозно?
    А близките ми - да крият от мене?

    Трогнахте ме ..
    Стига ми тази награда - хора като вас да оценяват, всичко което съм написал за електрокаризма и как Медведев иска да забрани бензина и дизела..

    Интересно беше, нали? Закономерни са , тогава и тревогите ви за здравето ми ..

    Ако в скоро време си отида от този свят - ще знам, че нещо съм направил за хората ..

    Поздрави

  39. 40 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 991 Неутрално

    До коментар [#37] от "ajsayder":Да си призная, досега Ви смятах просто за трол.Сега вече съм притеснен за здравето Ви...Някой от близките Ви споменавал ли е нещо за това?
    —цитат от коментар 38 на tie_interceptor


    Леко съм изстинал .. де да знам, да не се страхувате,че е нещо по-сериозно?
    А близките ми - да крият от мене?

    Трогнахте ме ..
    Стига ми тази награда - хора като вас да оценяват, всичко което съм написал за електрокаризма и как Медведев иска да забрани бензина и дизела..

    Интересно беше, нали? Закономерни са , тогава и тревогите ви за здравето ми ..

    Ако в скоро време си отида от този свят - ще знам, че нещо съм направил за хората ..

    Поздрави





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK