България ще иска от еврокомисията разрешение за ограничаване на вноса на замърсяващи коли

През миналата година в страната бяха внесени 287 150 леки и лекотоварни автомобили. Сред тях тези на възраст до 6 месеца са 41 779, а тези на над 10 години са 194 376

© Николай Дойчинов

През миналата година в страната бяха внесени 287 150 леки и лекотоварни автомобили. Сред тях тези на възраст до 6 месеца са 41 779, а тези на над 10 години са 194 376



Въвеждане на зони на ниски емисии в София и Пловдив, за да бъде ограничен достъпът на замърсяващи транспортни средства. Ограничаване на вноса на коли, които не отговарят на определени еконорми. Намаляване на дела на превозните средства с конвенционални двигатели в градския транспорт с перспектива към пълната им забрана са част от мерките, посочени в Националната програма за контрол на замърсяването на въздуха в България за периода 2020 - 2030 г. Документът е качен за обществено обсъждане на сайта на Министерството на околната среда, като писмени становища по него се приемат до 24 юли.


За да стане факт ограничаването на вноса на замърсяващи автомобили обаче България трябва да поиска разрешение от Европейската комисия. Такова е нужно, защото забраната върху вноса на употребявани превозни средства, представлява ограничение на търговията. Ако разрешение не бъде получено, правителството ще трябва да предложи нови мерки за намаляване на азотните оксиди.


Без автобуси на дизел в градовете до 2050 година


До 2030 година използването на автомобили с конвенционално гориво в градския транспорт следва да бъде намалено наполовина, а до 2050 година такива не трябва да се движат в градовете, предвижда още програмата. Тя поставя за задача автомобилите с нулеви и ниски емисии да достигнат 35% пазарен дял от продажбите на нови автомобили и микробуси в България до 2030 г. и 20% до 2025 г.




В документа не е записано конкретно на каква еконорма трябва да отговарят разрешените за внос превозни средства втора ръка, но вероятно ще става дума за Евро 4 и нагоре (тоест произведени след 2004 година). В него са записани очаквания за преминаването от дизелови към бензинови леки автомобили. Такава тенденция вече се забелязва в България при новите автомобили.


София и Пловдив първи ще въведат екозони


В програмата се отбелязва, че от 2005 г. насам броят на превозните средства в България е нараствал 24%. Според Информационния доклад за инвентаризацията на България от 2018 година през 2016 г. се наблюдава около 60% увеличение на годишния километраж на пътническите автомобили в сравнение с 2005 г.


Що се отнася до зоните за нискоемисионни автомобили - отговарящи поне на стандарт Евро 5 и по-висок, тоест произведени след септември 2009 г, се посочва, че Пловдив и София могат да ги определят още тази година. Предвижда се през 2020 година такива зони да се обособят и в други градове от страната.

Коментари (68)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4974 Неутрално

    Поредната лъжа на герб.
    В момента е обедния пик на движението . Всеки може да види данните в реално време.
    https://airsofia.info/

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Нормален гланц
    Нормален гланц
    Рейтинг: 530 Неутрално

    Искат да намалят вноса,защото автоджамбазите трудно продават вече,пазара е препълнен и тотално задръстен.

  3. 3 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8218 Неутрално

    Трябва ли ни разрешение.

  4. 4 Профил на Гадьо
    Гадьо
    Рейтинг: 705 Неутрално

    Или това е поредната имитация на дейност или в това министерство работят само хора с коефициент на интелигентност под средния.
    Вместо да искат от ЕС да забраняват вноса на такива автомобили, могат да им сложат една еко такса от 5 или 10 хил. лв. за да бъдат регистрирани и така ще откажат хората да ги купуват.

    Прост народ - слаба държава!
  5. 5 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5238 Любопитно

    Крайно време беше...в Унгария от 2005 година има забрана за внос на автомобили над 6 години от първа регистрация.Ние останахме последната дупка за вехти коли в ЕС.И подлежим на санкции ако не вземем мерки свързани с екологията.Сега очаквам да скочат всички далавераджии свързани с джамбазлъка на вехти коли.....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  6. 6 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 976 Неутрално

    Без автобуси на дизел в градовете до 2050 година

    2050 ???? Тия шегуват ли се ?? В нормалните страни да говорят максимум до 2025 година . НИе още 25 години след това .
    Я камилата ,я камиларя .

  7. 7 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3711 Неутрално

    Само аз ли си мисля, че това е още един опит на антиевропейският ГЕРБ да хвърли вината върху ЕК за боклуците, които разпродават от автоморгите на Западна Европа?

  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4974 Неутрално

    До коментар [#5] от "Willy Messerschmitt":

    Ако НЕ миете улиците и Евро 20 да вкарате - ВСЕ ТАЯ ! А за зимата орките като запалят кюмбетата - не ми се мисли !!!
    Ето ти и малко факти - да коментираш !!!
    https://nova.bg/mynews/view/2018/04/15/73835/мръсен-въздух/

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3711 Неутрално

    До 5:"Willy Messerschmitt"....Сега очаквам да скочат всички далавераджии свързани с джамбазлъка на вехти коли....."

    Между другото автоджамбазите си имат сериозни проблеми с моргите, които се опитват да продават. Българите все още не могат да си позволят нови автомобили, но са се наплашили от боклуците, които се предлагат като "нов внос", и превъртяните километражи са един от проблемите. Кандидатите втора ръка обикалят фирмените магазини за върнати автомобили, където като че ли има поне малко гаранция.

  10. 10 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4753 Неутрално

    Бреййй, имало мозък в някоя глава...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  11. 11 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 796 Весело

    Ха-ха-ха, видяла жабата, че подковават коня ...

  12. 12 Профил на paralelepiped
    paralelepiped
    Рейтинг: 392 Неутрално

    А дано, ама надали...
    Популизмът ще вземе връх и ще продължим да бъдем заливани от канцерогенни дизелови трошляци, изхвърлени от употреба в белите страни.

  13. 13 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4929 Неутрално

    Европейската гробница на стари автомобили. Трудно ще се справим.

  14. 14 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2879 Неутрално

    След "разясненията" ще поискаме разсрочване, а след това отлагане....тук е така, ние сме по мушенгиите и врътките в опит да измамим и ерозираме всяка "система" от норми и правила.... и после сме много учудени защо живеем в кочина...!!!

  15. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4974 Неутрално

    Докато герб обслужват автоджамбазите ще е ТАКА ! Защо е пълно с фалшиви ГТП !?!?!?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  16. 16 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Ако НЕ миете улиците и Евро 20 да вкарате - ВСЕ ТАЯ !
    —цитат от коментар 8 на КМЕТ В СЯНКА

    Абе какви улици да мият! То отстрани е само кал и лайна. Един дъжд да завали и всичко е долу на платното. Особено пък когато има безнаказани наглеци, паркиращи в зелените площи, които от зелени са станали кални.

  17. 17 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5238 Любопитно

    До коментар [#9] от "historama":

    Абсолютно вярно Ви е наблюдението!Ходих с един колега да гледаме "коли" от Италия!?!?Аз който 5 години съм се издържал с коли втора ръка(1995-2001) се уплаших каква скрап се кара...Накрая отидохме в КИА и колегата взе на изплащане 4 годишна кола(в гаранция) на 138000 км.

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  18. 18 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    Дизела, всеки втори дизел пуши като пробит кюнец. Трябва си забрана за дизела.

  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4974 Неутрално

    До коментар [#16] от "Smoke":

    Ами да се оправят - нали това им е работата. Няма по цял ден само да лежат от кълка на кълка и да ръсят бисери !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1423 Разстроено

    Трябва ли ни разрешение.
    —цитат от коментар 3 на Роси


    Не, разбира се. Но е непопулярно, а идат избори.
    Трябва им оправдание "Брюксел каза".

  21. 21 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4974 Неутрално

    До коментар [#20] от "PisnaMi":

    Няма да направят нищо ПРЕДИ изборите . СТРАХ ГИ Е !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  22. 22 Профил на Bada Bing
    Bada Bing
    Рейтинг: 768 Неутрално

    В случай, че при задължителните ГТП се измерват отделяните газове и се спират от движение неотговарящите на нормите МПС-та, няма да е необходимо да иска разрешение нито от ЕС нито от ФИФА или пък от Чък Норис.

  23. 23 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 1174 Весело

    До коментар [#20] от "PisnaMi":

    До коментар [#21] от "КМЕТ В СЯНКА":

    ПиснаМи от коментиращи без да са чели статията!

    "За да стане факт ограничаването на вноса на замърсяващи автомобили обаче България трябва да поиска разрешение от Европейската комисия. Такова е нужно, защото забраната върху вноса на употребявани превозни средства, представлява ограничение на търговията."

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  24. 24 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4974 Неутрално

    До коментар [#22] от "Bada Bing":

    +++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  25. 25 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4974 Неутрално

    До коментар [#23] от "todor._89":

    Ти му мисли с твоя таралясник.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  26. 26 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 1174 Весело

    До коментар [#25] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Хич го не мисля моя таралясник. Бате Бойче ще ми даде кинти да си купя чистак нов Жип.

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  27. 27 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3711 Неутрално

    До 23:"todor._89"......:ПиснаМи от коментиращи без да са чели статията!"За да стане факт ограничаването на вноса на замърсяващи автомобили обаче България трябва да поиска разрешение от Европейската комисия. Такова е нужно, защото забраната върху вноса на употребявани превозни средства, представлява ограничение на търговията."...."

    Нали знаеш, пичът автоджамбазин в Италия може да каже, че купува морги за скрап, а тук да прави опити да ги продава като "нов внос". Така че воплите на герберастите са от рода "кой ми пика в гащите?"

  28. 28 Профил на Marinov
    Marinov
    Рейтинг: 463 Неутрално

    А дали наистина искат да ограничат вноса заради замърсяване на въздуха или има друга причина???

    Marinov
  29. 29 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1423 Разстроено

    До коментар [#20] от "PisnaMi":До коментар [#21] от "КМЕТ В СЯНКА":ПиснаМи от коментиращи без да са чели статията!"За да стане факт ограничаването на вноса на замърсяващи автомобили обаче България трябва да поиска разрешение от Европейската комисия. Такова е нужно, защото забраната върху вноса на употребявани превозни средства, представлява ограничение на търговията."
    —цитат от коментар 23 на todor._89


    Чети, драги, чети.
    Всяка държава или дори община може да въведе ограничения от съображения, свързани с околната среда. Било за коли, било за найлонови пликчета, за каквото реши. И не трябва разрешение от ЕК. Само в някои случаи се изиксва нотификация (за да не се объркаш - общината уведомява, че въвежда еди какво си ограничение). Това за свободната търговия го разправяй на пра-вницуте си.

  30. 30 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3823 Неутрално

    Поредната шумотевицата на празно.

  31. 31 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    До коментар [#27] от "historama":

    Абсолютно имитация на дейност е това.
    Откъде накъде ще ограничават вноса на стари коли???
    Ами ако искам да си внеса ретро автомобил или просто 20 годишно ферари?
    Има си режим за регистрация на МПС-та, има си технически прегледи. Просто трябва да се осъществява реален контрол. Колата, независимо на колко години е, не покрива нормите за техническа изправност, изгорели газове, шум и т.н.? Тогава няма регистрация или, ако преди това е била регистрирана, не минава ГТП. Ако при проверка на пътя бъде установено разминаване със същите норми - колата се спира от движение и се издава предписание за отстраняване на несътветствията.
    Забрана на вноса е простотия, но герберските говеда нарочно го играят така, за да протакат решението с процедурно моткане.

  32. 32 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2014 Неутрално

    Не е нужно да забраняват вноса на таралясници! Просто могат да им забранят да се движат! И готово, всичко е точно, без да се иска разрешение от ЕС!

  33. 33 Профил на carpe_diem_
    carpe_diem_
    Рейтинг: 416 Неутрално

    Супер, значи ще може само до 15-годишни таралясници да се вкарват. Що за тъпотия?
    Според мен 5 макс, и никакви дизели - даже и евро 6. Ама това граничи с утопия...
    За съжаление като най-слабо развита икономика в ЕС ще си търпим до последно издевателства с уж най-евтиното и безплатно нещо - въздуха...

  34. 34 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2014 Неутрално

    До коментар [#31] от "Николай Николов":

    Ретро автомобилите в нормалните държави са обект на специално законодателство. Защото те по презумпция няма как да отговарят на съвременните изисквания (че те нямат даже и колани в много случаи).

    Но за да го изкараш на улицата обикновенно има редица ограничения - не може да се движи по скоростни пътища, трябва да е зачислен към ретро клуб и т.н. Даже в някой държави въобще не можеш да го изкараш, ако нямаш хартишка от ретро-клуба, че имате мероприятие. Въобще да имаш законен ретро автомобил в нормална държава си е много скъпо удоволствие. Докато тук авто парка си масово ретро, без никакви ограничения в употребата.

  35. 35 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 330 Неутрално

    Поредната лъжа на герб.В момента е обедния пик на движението . Всеки може да види данните в реално време.https://airsofia.info/
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Нали си наясно, че замърсяване с ФПЧ на въздуха (това, което този сайт следи) е само един от замърсителите? Серни оксиди, азотни оксиди, метан, въглероден окис и двуокис, и др...

  36. 36 Профил на xunap
    xunap
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Необходимо е също така да се ограни1ат колите. Щото то повечето не стават за нищо, а бръмчат по пътищата. Като начало да се вдигнат винетките до реалната цена за поддържането на пътната мрежа, а то е 300 лева за годишна винетка. Ако не щете 300 лева за винетка - тези с 100 лева винетка на не могат да се движат по магистралите и четирилентовите пътища. Да се стеснят булевардите по градовете, от 6 ленти да станат 3 (2 за колите и една бус-лента), да се увеличи акциза за горивата, да се увеличат данъците при купуване на кола (в Дания е 200% например за нова кола), тежка екотакса за всички коли над 4 години. Това като начало. С прибраните от талигарите пари - подобряване на обществения транспорт.

    http://xunap.wordpress.com/
  37. 37 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    До коментар [#3] от "Роси":

    Ако искаш да ЗАБРАНИШ внос, да трябва...

    Разбира се можеш просто да сложиш еко такса, данък или каквото ти харесва повече и без да забраняваш ще имаш по-добър резултат, а и не ти трябва никакво разрешение в такъв случай.

    нашите отново се пробват да счупят тъпомера...

    Модератора е неадекватен!
  38. 38 Профил на xunap
    xunap
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#37] от "Ivan_":

    Ама нали с тази такса ще обидят избирателя на ГЕРБ, дето е свикнал за 450 метра да ходи до магазина с колата за две бири и едно кисело мляко. Подобен данък важи и за колите, дето сега са в движение. Все пак живеем в държавата на Лукойл...

    http://xunap.wordpress.com/
  39. 39 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1892 Неутрално

    Трябва ли ни разрешение.
    —цитат от коментар 3 на Роси


    Естествено , че ти трябва ...
    ЕС е за безпроблемно предвижване на стоки и услуги...

    А иначе, откакто ГЕРБ вдигна стандарта на живот, вече почти не може да се забележи съветски таралясник по улиците на София, нито 25 годишни каруци.
    Хората започнаха да карат по-нови коли, които замърсяват по-малко.
    С над 10% са се увеличили продажбите на нови автомобили в България...
    Градския транспорт не е съставен от 30 годишни икаруси , а нови екологични автобуси с евро 6

  40. 40 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 774 Неутрално

    Защо трябва да забраняват вноса? Да забранят движението на такива автомобили и не трябва да искат разрешение от никой!

  41. 41 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    До коментар [#29] от "PisnaMi":

    Ох, х...
    Ограничение за движение и забрана за внос са много различни неща.

    дай да видим как точно някоя община ще ЗАБРАНИ внос?

    Четенето добре но и да се мисли няма да е лошо...

    Модератора е неадекватен!
  42. 42 Профил на music_joker
    music_joker
    Рейтинг: 208 Неутрално

    Звучи като добра новина, но май само звучи така.

  43. 43 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    До коментар [#38] от "xunap":

    Предполагам, че за съжа;ление си прав...

    Модератора е неадекватен!
  44. 44 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#4] от "Гадьо":

    Респект за коментара, точно, ОБАЧЕ правилното е да се слагат еко стикери според емисиите и да се плаща съответно ЯКО, то е измислено, ОБАЧЕ, така ще ударят и вече внесените и еУектората няма да пусне гласче. За това имитации, които са смешни но за средно статистическия еУекторат хваща дикиш

  45. 45 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2936 Неутрално

    Много интересно как ще получи забрана за вноса на Евро-4, когато масовата "дизеларка" у нас е Евро-2 с продаден или откраднат катализатор

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  46. 46 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    А какво ще направят със скрапа, който представлява поне 1/3 от автомобилите, движещи се по улиите? Ще има ли тестове на емиси, или разни тарикати и безхаберници ще могат да продължават да тровят колкото за 20 автомобила?
    Екозони с Евро 5? Някои марки замърсяват колкото Евро 4 дори с автомобили Евро 6.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  47. 47 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 704 Неутрално

    Забрана въобще на нафтови печки под евро 5, не само внос под евро4 и задължително да имат ДПФ и катализатор, иначе глоба 1000евро!

  48. 48 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    Изцяло и 100% за.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  49. 49 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 947 Неутрално

    До коментар [#3] от "Роси":

    Забелязвам, че редовно се ограничавате до четене (и коментиране) единствено на заглавието на статиите...

  50. 50 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#8] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Нашата улица я мият всяка седмица и какво от това като минат нафтовите кошари без дпф и катализатор и всичко осмърдят и опушат на нафта! Аман от тъпаци с нафтови кочшници!

  51. 51 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1423 Любопитно

    До коментар [#29] от "PisnaMi":Ох, х...Ограничение за движение и забрана за внос са много различни неща.дай да видим как точно някоя община ще ЗАБРАНИ внос?Четенето добре но и да се мисли няма да е лошо...
    —цитат от коментар 41 на Ivan_


    Подкрепям точната употреба на думите.
    Нещо за "внос" от ЕС ще кажеш ли или понеже ти я ползваш - може?

  52. 52 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 475 Неутрално

    Плащам данък за нова кола Евро 6В 700 лв.,за 25 годишни таралясници плащат по 30 лв.!Каква Еврокомисия,какви 5лв.?!За 1 седмица променяте Закона за местните данъци и такси и обръщате формулите против таралясниците-тогава никой няма да купи кола за 3000 лв.,за която да плаща годишен данък 700 лв.!Не е задължително всеки да кара кола,застанете на което и дае кръстовище и няма да видите повече от 5 коли от 100,в които има повече от шофьор!

  53. 53 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4974 Неутрално

    До коментар [#50] от "grigoo":

    Коя е вашата улица ? И кой гербераст живее на нея ?!?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  54. 54 Профил на Нормален гланц
    Нормален гланц
    Рейтинг: 530 Неутрално

    До коментар [#52] от "val1320":

    Това е рецептата ГЕРБ да падне от власт още на първите избори.
    Карай кола с данък 30 лв,ако ти е за данъка,кой ти пречи.
    Искаш нова,значи си платежоспособен,съответно плащаш повече.
    Много по-справедливо е ,отколкото да се тормози по-голямата част от населението,което е с доста ниски доходи.

  55. 55 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4974 Неутрално

    До коментар [#35] от "T.M.":

    дай данни

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  56. 56 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4974 Неутрално

    До коментар [#52] от "val1320":

    врели некипели.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  57. 57 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4974 Весело

    До коментар [#47] от "grigoo":

    Може ли само да вметна, че от ЕС внос НЯМА !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  58. 58 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4974 Весело

    До коментар [#39] от "001":

    Неграмотен като всеки гербераст !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  59. 59 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3711 Неутрално

    ДНЕВНИК, защо мълчите за поредните идиотщини които натъманиха герберастите в Москва?
    На Бойко Борисов няма ли кой да му поиска отговорност?

  60. 60 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1959 Любопитно

    Пак глупости. Ако искаш прилично чист въздух, просто скъсваш от проверки пунктовете за ГТП и готово. Като затворят няколко заради некоректно измерване и другите ще схванат намека. Който от където иска да си внесе колата, ако пунктовете работят нормално, ще я спрът ако "цапа" над допустимото и няма да се вкарваме в такива тъпи закони, наредби, "еко"наказателни такси и другите щуротии. Да ама не....

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  61. 61 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    До коментар [#59] от "historama":

    Какво са направили?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  62. 62 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 922 Неутрално

    До коментар [#28] от "Marinov":

    например няма как да направят вноса с китайските електроавтобуси - сега ще прокарат закони за нулеви емисии в градския транспорт, с благословия на ЕС и после бам - почва внос на китайски електрокари финансирано частично с ЕС пари, па някой ще вземе да направи от рушвети едно 300-400 млн юро от цялата тази далавера :)

  63. 63 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 922 Весело

    да добавя, че и с повишаването на консумация на електричество, ще се вдигне мизата за дострояване на АЕЦ Белене, даже може и екстра два три реактора да й турят :) :)
    Общо взето, всички са доволни - и околната среда се опазва, и въздуха чист, и АЕЦ-а ще мине

  64. 64 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    Абе какви замърсяващи коли... прахът, който се вдига при движение е в пъти (4-5 пъти) повече от праха в изгорелите газове. У нас, за разлика от по-голямата част на Европа, всеки паркира ако може в градинка, строи се безобразно и всичката тази кал и прах и мръсотия като се вдигне всички я дишаме. Това си е геноцид, те за колите се притеснили. Имитация на дейност...

  65. 65 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#64] от "Лео":

    И прах има от калта на ганьовците дето паркират в градинки, само че на мен по улуиците ми смърди на нафта, а не на прах! И това е защото абсолютно всяка втора нафтова печка е без дпф и/или катализатор! Геноцида е точно от тия тъпаци с нафтовите кочини!

  66. 66 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    До коментар [#3] от "Роси":


    Трябва ли ни разрешение.
    —цитат от коментар 3 на Роси


    !00% резонен въпрос.
    Те искат не "разрешение" а си търсят оправдание - ние не ви пречим, но "брюкселските зелки" наредиха...
    Ако желаят да решат проблема, просто въвеждат нормален контрол на емисиите придружен със съответните допълнителни плащания, все едно под каква форма (данъци, глоби или друго) и нещата ще си дойдат на място.
    Да, ама избори идват и не върви да 'обиждаш" електората - същи този електорат, който обаче протестира срещу мръсния въздух.
    Затова нашите управници не виждат полезен ход и се чудят на кой Господ да се кланят, та белким изкарат още някоя друга година във властта.

  67. 67 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 690 Весело

    Или това е поредната имитация на дейност или в това министерство работят само хора с коефициент на интелигентност под средния.Вместо да искат от ЕС да забраняват вноса на такива автомобили, могат да им сложат една еко такса от 5 или 10 хил. лв. за да бъдат регистрирани и така ще откажат хората да ги купуват.
    —цитат от коментар 4 на Гадьо


    Е да, но това не е "работеща" идея, защото 1) Няма нужда да питат никого 2) Може да се направи веднага, буквално другата седмица.. а сега ще чааакат отговор 3) не могат да обвинят никой, че не им позволява да го направят, защото ЕК най-вероятно ще откаже, защото ограничава вътрешния пазар

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  68. 68 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    До коментар [#45] от "cinik":

    Е то точно това е врътката:)
    Казваш, че правиш постъпки за забраняване на вноса, докато в същото време въздухът в страната се трови от внесените преди това кенефи, не от колите, които тепърва ще бъдат внасяни. Процедурата разбира се се точи и в крайна сметка няма значение дали изобщо ще влезе в сила такава мярка. Внасяш кенеф с евро 4 по документи, но след 1-2 години той вече нито има работещ филтър за сажди, нито катализатор, но си се движи свободно, защото текущ контрол няма.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK