"Форд" съкращава в Европа 20% от персонала и закрива 6 завода

"Форд" съкращава в Европа 20% от персонала и закрива 6 завода

© Reuters



Компанията "Форд" (Ford) обяви, че заради голямо преструктуриране на производството в Европа ще се раздели с 12 000 души до края на следващата година, ще закрие за същия срок 5 завода (3 от тях са в Русия) и ще продаде един в Словакия. Това означава съкращаване на над 20% от персонала (официално той е 196 000 по цял свят) и намаляване на европейските предприятия от 24 на 18.


Предложените за закриване заводи са един за двигатели в Уелс, един за трансмисии във Франция, два за сглобяване на автомобили - в Набережние Челни и в Санкт Петербург, плюс трети руски - за двигатели, в Елабуга. Предприятието за трансмисии в Кехнец в Словакия ще бъде продадено на компанията Magna.


Във Великобритания централата на Ford of Britain и Ford Credit Europe в Уорли ще бъде закрита до края на 2019 г.




Промяната започва от 1 юли и заради нея се създават 3 групи за обслужване на клиентите - за търговски автомобили, за пътнически коли и за внос. В следващите 5 години ще бъдат представени 3 нови серии, ще се разширят моделите с висока проходимост, почти всички модели ще имат и електрически варианти и потребителите ще се убедят, че компанията намалява още повече въглеродните емисии.


Компанията засилва амбициите си да е сред водещите в Европа продавачи на брандове от съвместни дружества, включително като за 5 години удвои печалбата от този сегмент. На подкрепа в това отношение се разчита на стратегическия алианс с "Фолксваген", "Форд Отосан" в Турция и "Форд Солерс" в Русия.


До 2024 г. трябва да се внасят 3 пъти повече пътнически автомобили, а вносните модели, към които насочва внимание компанията в съобщението си, са Mustang, Explorer и вдъхновена от Mustang електрическа кола.

Ключови думи към статията:

Коментари (48)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    Надпис на входа на квартален автосервиз :
    Тук с.ирки и Форд не правим.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5322 Неутрално

    Защо броят руските заводи за европейски ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5341 Неутрално

    Трагичното руско потребление, е водещо в това преструктурирате (по-точно, закриване на губещи производства)...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  4. 4 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 1409 Весело

    До коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":


    Защо броят руските заводи за европейски ?
    —цитат от коментар 2 на КМЕТ В СЯНКА


    Ами може би защото са в Европа!? Ако бяха в Австралия щяха да ги пишат австралийски. Елементарно е, само трябва малко да се мисли.

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5322 Весело

    До коментар [#4] от "todor._89":

    Ама нали не беше така до вчера? Хайде моля уточнете се - Европа или Азия, че ще побъркате децата !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 1409 Весело

    До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кмете, "бая" си "учен"! Слаб две по география. Седни си.

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  7. 7 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4037 Неутрално

    Трагичното руско потребление, е водещо в това преструктурирате (по-точно, закриване на губещи производства)...
    —цитат от коментар 3 на hamiltonf

    На всяко 1 загубено евро от санкции на Путин, ЕС губи още 5!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  8. 8 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5341 Весело

    До коментар [#7] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Това на другаря Путин ли са "изчисленията"?!?

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5322 Весело

    До коментар [#6] от "todor._89":

    Уточнете си политгеографията. Виждам, че си русофил но все пак е нужно единно мнение на доктрината по този въпрос.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 3372 Неутрално

    До коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Защо броят руските заводи за европейски ?
    —цитат от коментар 2 на КМЕТ В СЯНКА

    Ами това е.
    Елементарно, Кмете! Вече не ги броят за европейски...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  11. 11 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    форд пропада, това е от поне 2008 кризата

  12. 12 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 3372 Неутрално

    Всъщност Форд закриват руския пазар заради ниската покупателна способност, и английския - заради брекзит. На европейския пазар - нищо различно.

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  13. 13 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3885 Весело

    Е голяма работа..."атечествении афтопром"ще преизпълни плана!По лозумги!

    До истината се достига с познание!
  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5322 Весело

    До коментар [#10] от "Депутат 241":

    Моля, уточнете с ВАШ тодорчо. мен баш ме брига !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#11] от "WWW":

    Форд е най-стабилният в икономическо отношение производител на автомобили във САЩ.
    Въобще не са тръгнали да пропадат.

    Модератора е неадекватен!
  16. 16 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 1409 Весело

    До коментар [#9] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Прост въпрос: Заводите къде се намират и на кой континент? Другото е бла, бла, бла...... и кмета "го няма" по географията. А за русофиа си прав. Аз съм най-големия русофил в този форум(и не само), ти не си!

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  17. 17 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    Трагичното руско потребление, е водещо в това преструктурирате (по-точно, закриване на губещи производства)...
    —цитат от коментар 3 на hamiltonf


    руските продажби като цяло се качва от 2-3 години, но Форд не може вече да кокурира Япония, Корея и все повече Китай.

    Стара, уморена компания е Форд .... запада

  18. 18 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11404 Неутрално

    Основно руски...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  19. 19 Профил на birnic
    birnic
    Рейтинг: 1080 Неутрално

    До коментар [#12] от "Депутат 241":

    Това не става. Козяшко е. Пробвай с Бай Тръмпи дето иска да върне производствата в САЩ.

  20. 20 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    ГМ продаде Опел на ПСА.
    ФОрд се свива.
    Крайслер отдавна не са в Европа.

    Американските производители са в криза.

  21. 21 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 1409 Весело

    До коментар [#14] от "КМЕТ В СЯНКА":


    До коментар [#10] от "Депутат 241":Моля, уточнете с ВАШ тодорчо. мен баш ме брига !!!
    —цитат от коментар 14 на КМЕТ В СЯНКА


    Кметче, няма смисъл да се уточнявам с никого, па макар и да е НАШ. Баш ме брига дали тебе те брига, важното в случая е, че ти не знаеш географията.

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  22. 22 Профил на birnic
    birnic
    Рейтинг: 1080 Неутрално

    До коментар [#12] от "Депутат 241":

    Ти си мнооого объркан човек:
    Продажба на нови автомобили през 2018 г.:
    Русия - 1 800 591 автомобила на 146 000 000 население, или 1 нов автомобил на 81 човека;
    България - 39 984 автомобила на 7 000 000 население, или 1 нов автомобил на 175 човека.
    Бедните азиатски руснаци купили през миналата година два пъти повече нови коли от богатите европейски българи.

  23. 23 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 912 Весело

    какво била връзката между Форд и грип?
    по-добре било да караш грип, отколкото Форд :)

  24. 24 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 441 Неутрално

    Статията е преведена кошмарно.


    До коментар [#11] от "WWW":
    Форд произвеждат най- продавания автомобил в света. И са най- продаваната марка в САЩ (където пък е най- конкурентния автомобилен пазар).
    За 2018 година оперативната им печалба е 7 милиарда долара.






    До коментар [#1] от "kasko":

    А вие карали ли сте нов Форд?

  25. 25 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#20] от "WWW":

    Чак пък в криза.....Гледай им графиките на печалбите на Форд. Имали са по-добри, години, но са имали много по-лоши. Сега поддържат едно средно ниво с тенденция на растеж. Видимо се оттеглят от неперспективния руски пазар.

    ГМ кажи речи винаги са си гледали американските пазари, които са напълно досатъчни да поддържат един автомобилен производител. В същото време доста специфични. Появиха се в Европа и останалия свят покрай закупуването на ДЕУ. Пък и имаха Опел.
    Крайслер, същата работа. Винаги са били екзотика в Европа. Те са пък болното дете на американското автомобилостроене от десетилетия. Лий Якока ги изправи през 80-те и след него са само надолу.


  26. 26 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6070 Неутрално

    Европа може да мине и без "Форд"

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  27. 27 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5322 Весело

    До коментар [#21] от "todor._89":

    Как да я знам като всеки деня променяте - хайде уточнете се по герберастки !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  28. 28 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5322 Весело

    До коментар [#24] от "ial":

    Кара Транзит на 2-3 000 000 + км. и му е писнало.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  29. 29 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    До коментар [#24] от "ial":

    Нов Шевролет ( чист Опел). Много лесен за обслужване. Чувам че се оплакват от бъстър двигателя на Форд.Зетят кара С мах от нов , фен им е.За всеки влак си има пътници.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  30. 30 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    До коментар [#28] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Спринтер , буса ми.Транзит карат циганите.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  31. 31 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 1409 Весело

    До коментар [#27] от "КМЕТ В СЯНКА":


    До коментар [#21] от "todor._89":Как да я знам като всеки деня променяте - хайде уточнете се по герберастки !!!
    —цитат от коментар 27 на КМЕТ В СЯНКА


    Не сега кметче, като малък е трябвало да учиш! Сега е късно, "компютъра е изпушил"!

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  32. 32 Профил на trj09592697
    trj09592697
    Рейтинг: 422 Неутрално

    Европа може да мине и без "Форд"
    —цитат от коментар 26 на neut


    Това е истината !
    Браво !
    От мене имаш „плюс“.

  33. 33 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 803 Весело

    А! Нали уж всичко беше заради Брекзита, а то какво било...!?

  34. 34 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5322 Весело

    До коментар [#31] от "todor._89":

    И да хейтиш и да не хейтиш все ме кефиш. Хайде раздай се още малко.5:5 !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  35. 35 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 1409 Весело

    До коментар [#34] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Пак бъркаш хейт с обикновен бъзик!

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  37. 37 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 744 Весело

    Аз се чудих защо толкова запуснаха качеството от Форд последните години, пък те имали цели три завода в Русия, което обяснява всичко.

  38. 38 Профил на ron25614707
    ron25614707
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Компании като Форд и Опел трябва да бъдат закрити изцяло за да не страда крайния потребител

  39. 39 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 836 Неутрално

    До коментар [#24] от "ial": 2001г Форд Фокус - стуфенхек, първият ми закупен от дилър чисто нов автомобил. Голям боклук излезе. 30х. км, после 80х. км. лагери задна главина. Към 82х км шайбата на пистовият ремък се разпадна на две по време на работа на двигателя ( между гуменият успокоител на вибрации). След 4г. задният мост с тампоните беше толкова ръждясал, че не ми дадоха да мина ТП. Трябваше да платя с работата към 1800CHF. Замених го с нова Мазда Трибут ( Форд Ескейп ) с изклучение на ръждата ( дупки колкото умрук )никакви проблеми. Още се движи в България.

  40. 40 Профил на nikolay.
    nikolay.
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#12] от "Депутат 241":Ти си мнооого объркан човек:Продажба на нови автомобили през 2018 г.:Русия - 1 800 591 автомобила на 146 000 000 население, или 1 нов автомобил на 81 човека;България - 39 984 автомобила на 7 000 000 население, или 1 нов автомобил на 175 човека.Бедните азиатски руснаци купили през миналата година два пъти повече нови коли от богатите европейски българи.
    —цитат от коментар 22 на birnic


    Купуват нови, защото вноса на употребявани автомобили е много скъп и е направен нарочно така. Има много федерални програми за покупка на автомобил, за младо семейство, за на "отечествено авто" и т.н., дето държавата ти плаща част от кредита. Факт е, че автопарка на Русия е по нов от българският.

    Но Форд затварят заводите там, защото почти никой не купува фордове, това още миналата година го казаха, че форд си отива. Най-продаваните коли са Лади, Дачии продавани като Рено, корейски и китайски автомобили. В Русия лиспват доста модели дето се продават в Европа, до тази година нямаше изобщо Голф, Т-рок, Клио, не се продава и т.н. И естествено, дизел почти никой не кара.

  41. 41 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 983 Неутрално

    До коментар [#20] от "WWW":

    уфф, като започнете така...

    Автомобилните производители правят 75% от печалбата си в САЩ , въпреки че там не са най-многобройните им продажби. И почти цялата печалба я правят от продажба на пикапи и големи СУВта /високопроходими :) коли/ - в резултат през годините си изнесоха производствата на малки и економични седани където са им пазарите - Европа и Азия. Обаче там не правят никакви печалби, или откровено са на загуба, десетилетие вече, докато играчите на американския пазар си увеличават печалбите - справка, след като Фиат груп купи Додж Крайслер, италианците правят печалбата на групата основно от пазара в САЩ и основно от Додж Рам, където изяждат баницата на Форд.
    Форд от поне година нямат достатъчно капацитет да задоволят търсенето на пикапите си Ф150 например, докато продажбите на Форд Фокус удариха нула :) - щот е малка, нефункционална за САЩ и изключително чуплива бракма сглобена в Мексико или Европа с китайски части :) :).
    Та преди година Форд казаха, че излизат от производството на седани и се фокусират върху американския пазар на пикапи, щот всичко останало им е загуба.
    Същото правят Дженерал Моторс, Фиат Крайслер, японци и корейци, че даже и БМВ, Ауди. За останалите световни пазари си има китайски, индийски, малайзиски и прочие -ски производители.
    Освен това водещите големи производители се насочват към електромобили - щот държавните регулации се затягат, и в такъв случай няма нужда да произвеждаш малки малолитражни коли с цел средната емисия на целия автомобилен пул да спада - просто минаваш на електрически или хибридни пикапи и спортни коли и се фокусираш на пазар само където има максимална печалба.

  42. 42 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    “До 2024 г. трябва да се внасят 3 пъти повече пътнически автомобил”
    ———-

    За сметка на кои марки??

    Населението на Европа няма да се увеличи 3 пъти. Тогава как ще си увеличат продажбите 3 пъти?

  43. 43 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    До коментар [#11] от "WWW":Форд е най-стабилният в икономическо отношение производител на автомобили във САЩ.Въобще не са тръгнали да пропадат.
    —цитат от коментар 15 на Ivan_


    Тръмп им нареди да произвеждат в Америка и да изнасят за ЕС. Щеме нещеме ще купуваме. Работните места и печалбите остават за Америка.

  44. 44 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 704 Весело

    Всъщност Форд закриват руския пазар заради ниската покупателна способност, и английския - заради брекзит. На европейския пазар - нищо различно.
    —цитат от коментар 12 на Депутат 241


    Да, сигурно, затова преди 2-3 години затвориха завода на мондео в Белгия, сега затварят заводи във Франция и в Словакия. Заради Брекзита и Руснаците ще е, 20% от работната сила съкращават заради брекзита. Все едно англичаните повече никога няма да си купят кола, а производството което беше износ от великобритания към ЕС, ще се компенсира с коли расли по дърветата. Или паднали от космоса.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  45. 45 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3332 Неутрално

    Американската държава не гледа с добро око на фирми, които плащат на не американци.

    БЮЛЕТИНА №11 - ДЕСИСЛАВА ИВАНЧЕВА НЕ Е ЕДНА ОТ ТЯХ
  46. 46 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#43] от "half truth":

    Ще купуваш ако искаш само няма да е произведен във САЩ, а във Турция например, където им е един от основните заводи за Европа и БИ...

    Модератора е неадекватен!
  47. 47 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 3032 Неутрално

    Трагичното руско потребление, е водещо в това преструктурирате (по-точно, закриване на губещи производства)...
    —цитат от коментар 3 на hamiltonf


    Абсолютно вярно!


    Ама вече го коментирахме:

    https://www.dnevnik.bg/skorost/avtomobilna_industriia/2019/06/06/3921603_ford_zatvaria_zavod_proizvejdasht_20_ot_dvigatelite/
    ""Форд" затваря завод, произвеждащ 20% от двигателите във Великобритания"

    А една подскачаща паплач, преди време ми викаше:

    "Брекзит! .. Какво общо има Русия? Хак им е на англичаните, като загърбват Партията на Европейските Социалисти и се махат от ЕС !.. Вие, русофилите, във всичко случващо се по света , все гледате да намерите руска диря!
    Бе не е така важна Матушката ви" ..

    А то се оказа - руският автопазар е бил важен май?..

  48. 48 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 3032 Неутрално

    Крайслер отдавна не са в Европа.Американските производители са в криза.
    —цитат от коментар 20 на WWW

    В смисъл?

    Крайслер , заедно с ФИАТ държи 20% от европейския пазар .. за строителни машини е ПРЪВ в Европа и ТРЕТИ в света, след катерпилар и Коматцу .. за селскостопанска техника е ВТОРИ В СВЕТА, след Deere & Company.
    Естествено ФИАТ-Крайслер са първи в Европа за тези машини ..

    С "Ивеко" , Крайслер имат голям дял от камионите и стационарните дизели ..
    Продадоха "Магнети Марети" преди седмица, ама пак си имат и технологични компании в портфолиото ..

    "Крайслер" са зле в Европа , а - дай Боже всекиму да е тъй зле !





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK