
© 100ivana.com
Представителите на "Телетол" преди внасянето на документите в прокуратурата.
Компанията "Телетол", която беше обявена като национален доставчик на електронни винетки, а в последствие не получи разрешение да ги продава, с аргумента "оперативна несъвместимост с електронната система", ще сезира Европейската комисия и прокуратурата в България с конкретни детайли за злоупотреба с власт, престъпление по служба, съмнения за кражба и корупция от страна на Агенция "Пътна инфраструктура" и Министерството на регионалното развитие и благоустройството. В съобщение до медиите от дружеството са казва, че е започната процедура в Европейската комисия по установяване на нарушения на българската държава в прилагането на европейското право, и с цел защита на правата на потребителите на е-винетки.
"Телетол" е дружество регистрирано на 22 февруари 2019 година, специално създадено и насочено към услуги по предлагане на електронни винетки и тол такси. Капиталът на дружеството е собственост на "Нованор" ООД (70%) и на "Инфосистемс Интернешънъл" ЕАД (30%), а общият брой на служителите е 56.
"Нованор" ООД е основана като стартъп през 2014 г. от Мартин Димитров и Лиляна Деянова, позната и като певицата Лилана. Компанията се развива към разработване на транспортни продукти и социално значими проекти. "Нованор" е работила по проекти на пътната агенция като приложението Lima за информация за трафика и проблеми по пътищата.
"Телетол" настоява прокуратурата да започне разследване срещу председателя на УС на АПИ Георги Терзийски и директора на Националното Тол управление - Олег Асенов - за действия и бездействия, които умишлено облагодетелстват трети страни и нарушават правата, законните интереси и свободите на гражданите и потребители на електронни винетки. На прокуратурата е бил предаден детайлен доклад, съдържащ информация, факти и документи в подкрепа на твърденията.
© 100ivana.com
В сигнала били посочени и факти, доказващи незаконосъобразността на договора за опериране на единствения действащ национален доставчик - Интелигентни Трафик Системи ЕАД, който и до момента продължава да е монополист. Доставчиците получават комисиона за своето посредничество, като таванът е 7%. По данни на пътната агенция до 1 юли приходите от електронни винетки са почти 252 млн. лева.
Оказван ни е натиск
"Сезираме прокуратурата, след като ни бе оказан административен натиск в продължение на 6 месеца, целящ да се откажем да бъдем доставчик на електронни винетки и да не ги разпространяваме чрез изработеното от нас мобилно приложение. Дързостта на държавни служители да препятстват дейност, която подлежи единствено на регистрационен режим, е в пълен разрез с принципите на свободния пазар и е груба демонстрация на административен произвол. Това е липса на елементарен морал в институциите и използване на методи като сплашване и принуда, за да се подчинят бизнеси и реално да се ограничат правата на гражданите", казва Мартин Димитров от "Телетол".
Междувременно вчера от АПИ съобщиха, че е подписан договор с "Конкорд Смарт Инфраструктура" АД за Национален доставчик на услуги за електронно събиране на пътни такси - винетки и тол. И за тази компания започва да тече 10-дневният срок, в който дружеството трябва да докаже оперативна съвместимост с Електронната система за събиране на пътни такси, каквато е процедурата за всеки един кандидат.
Именно на този етап възникна проблема с "Телетол" и договор за продажба на електронни винетки и събиране на тол-такси така и не беше подписан. Подробности за отношенията между АПИ и компанията могат да се видят тук.
На 4 юни 2019 г. заявление за регистрация подаде и "Иком" ООД, за който все още се установява дали отговаря на условията. Дружеството е заявило желание да партнира на АПИ само в събирането на тол такси, не и при продажбата на електронни винетки.
От началото на годината с електронни винетки пътуват превозните средства с обща маса до 3.5 тона. Въвеждането на новия начин на плащане за ползване на пътищата беше съпътстван със скандали, довели до оставките на ръководни кадри в държавната администрация, отговорни за нея, включително и на председателя на агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Светослав Глосов.
Камионите и автобусите трябваше да плащат на база изминато разстояние от 16 август, но поради липса на готовност за това, следващият срок е по-късно от 1 март 2020 г. Днес парламентът одобри това, като гласува на първо четене промени в Закона за пътищата.
Междувременно се появи предложение обхватът на тол-системата да не е 10 хил. км, а по-скоро около 6 хил. км. Третокласните пътища отпадат напълно от облагане с тол, а и някои от второкласните. Общинските автобусни превозвачи няма да плащат тол-такси. Идеите се родиха на първото заседание на Обществения консултативен съвет по тол-системата. Негов председател е регионалният зам.-министър Николай Нанков.
Роси
Рейтинг: 8551 НеутралноОтнето, чисто по герберски.
djb95
Рейтинг: 509 НеутралноБожков отвръща на удара !
Рим
Рейтинг: 1850 НеутралноНищо чудно, върхушката на герб да е избрала фирма от обръчите на сопола Доган и пеевски...
В същност това е почти сигурно, защото най-питателната храна за мутрите, са обществените поръчки! ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
shisharko
Рейтинг: 455 Неутрално"...злоупотреба с власт, престъпление по служба, съмнения за кражба и корупция от страна на Агенция "Пътна инфраструктура" и Министерството на регионалното развитие и благоустройството."
Някой изненадан ще има ли, ако тези твърдения се окажат вярни?
Между другото, кой стои зад "Телетол"?
djb95
Рейтинг: 509 НеутралноДо коментар [#4] от "shisharko":
Васил Божков
kondio_savov
Рейтинг: 273 НеутралноКакво да кажа за агенция, на която 3 от последните 4 председатели са подсъдими
gab32526778
Рейтинг: 5 НеутралноТези Телетол ме кефят! Рядко някой казва нещата в прав текст. Гледах ги при Кулезич във фейсбук и ме впечатлиха. Лошото е, че държавната машина ще ги съсипе и превърне в едни от онези - лошите
chichka
Рейтинг: 2358 НеутралноТея дребни тарикати са ми ясни.... но защо Икономедия ги рекламира и защитава? И аз искам да продавам автомобили Мерцедес и Ламбо, що не ми дават, ще ги съдя!!! Искам да съм посредник и на продажбата на Ф-16... веднага на съд военното министерство!
Русия- проказата на планетата Земя.vrg50615787
Рейтинг: 8 ЛюбопитноБраво на младите хора!Подкрепям ги и им се възхищавам! Дано успеят да направят нещо, защото всички имаме нужда от промяна
Slick
Рейтинг: 466 НеутралноКоментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
Съд до дупка, но извън България. Тук са се окопали като партизани - Прокурватура, съд, следствие, МВР и правителство.
bladezone
Рейтинг: 473 НеутралноМурвите на Божков срещу мурвите на Саполя.
Терен, осигурен от Буци
Reporter US
Рейтинг: 300 НеутралноЩо говориш от мое име бе, другар комунистически? Кога се яви на избори, спечели ги и получи правото да говориш от името на всички? Съдейки по резултатите в урните, ВСИЧКИ имаме остра нужда да се отървем от крайно необразованите и радикализирани дръгалефски комунисти, които тровят обществената среда и напират да въвеждат диктатура и комунистически терор, присвоявайки си права, каквито по Конституция нямат!
zfm52680934
Рейтинг: 524 НеутралноСпоред мене,ако имат само и единствено доказателства,за административен и личностен натиск.Би трябвало да сезират прокуратурата,в този период от шест месеца,както казват.И после да обясняват как ще сезират ЕК и ЕС,които няма да си мръднат пръста за тях,защото нямат реални правомощия!
sdgWC1
Рейтинг: 524 НеутралноАПИ плати 1 000 000 лв. за приложението ЛИМА и то не върши никаква работа.
ATXWC1
Рейтинг: 524 Неутралноhttps://play.google.com/store/apps/details?id=bg.api.lima
ATXвижте отзивите
Amanda Ilieva
Рейтинг: 5 НеутралноДано тези хора успеят да направят нещо, защото само така институциите ще се усетят. Крайно време е всички да спрем да търпим своеволията им. Телетол, имате моите поздравления!
hkk14615798
Рейтинг: 5 НеутралноМалко са хората които се срамуват от наглоста на другите. Добре е да има повече като тях за да можем и ние накрая да заживеем нормално.
Шихан Йордечка
Рейтинг: 8 Неутралнодобре казано
Шихан Йордечка
Рейтинг: 8 Неутралноне си поплява мафиата на Главанак Борисв, ГЕРБ... с под милион изобщо не си играем
mnu26615801
Рейтинг: 5 ВеселоПриятно ми е да виждам и слушам наши млади и знаещи хора, които се борят със статуквото! Да ги подкрепим! Дано успеят в Мутруландия !!
hamiltonf
Рейтинг: 4079 НеутралноПубликувано във факти.бг:
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Лиляна Деянова е председател на съвета на директорите на "Телетол" АД, а Мартин Димитров представлява дружеството, според Търговския регистър.
По-интересен е миноритарния акционер в "Телетол" – "Инфосистемс интернешънъл" ЕАД. Не е ясно кой стои зад това дружество.
""Инфосистемс интернешънъл" е собственост на "Информикс груп", зад която пък стои кипърската офшорка "МГ Октагон инвестмънтс". Тя е собственик на няколко фирми в България, които редовно печелят поръчки, част от тях финансирани и с евросредства. Например, доскоро бяха в консорциум свързан с ремонта на пътища в София, в друг за доставка на електронните табла по спирките, както и в трети за събиране на таксите от синята зона на София с SMS.
Подозренията на участници в тези търгове е, че зад мистериозната кипърска офшорка стоят хора от управляващата партия ГЕРБ. Те недоумяват как при наличието на закон срещу офшорките, компанията продължава да печели поръчки и то с еврофинансиране.
В дружеството "Телетол", "Инфосистемс интернешънъл" се представлява от Калоян Бойков Крумов."
Абе, другари и другарки от, нали с офшорките бяхме до тук?! И каква е тази певица Лилана?!
Ivan Georgiev
Рейтинг: 5 Неутралноабсолютно вярно е, че в България има корупция, само не разбирам всички онези в коментарите тук, които явно са против борбата с нея... мрънате че ви е писнало и искате промяна, акогато някой се опитва да я осъщесвти го плюете. Ми ей за това сме на тоя хал. Аз лично подкрепям тези хора, дано някой им обърне внимание
vrg50615787
Рейтинг: 8 ЛюбопитноМоите поздравления! Все отнякъде трябваше да са започне, следващи според мен трябва да са тези от здравеопазването, и там много гнили ябълки са се събрали.
liverpoolfc
Рейтинг: 237 НеутралноДобре, добре. Прочетох, разбрах. Съд ще се произнесе. И европейска комисия. Дано поне от Европата се разровят.
Забрани флаша към Капитал, не позволявай да ти натрапват реклами!!!Обаче ме вълнува друго. Апи обявявад конкорд еди какво си за доставчик на еди що си. Договор бил подписан. А ЕДВА В ПОСЛЕДСТВИЕ конкорда трябвало да доказва дали отговаря на определени условия.
Интересно ми е да разбера за всеки "конкурс" така се процедира?
Какво точно е записано в договорните взаимоотношения между една национална агенция и конкорда? Ще дължи ли държавната агенция неустойка, при прекратяване на вече подписан договор, дори ако конкорда не отговаря на условията, описани в предмета на договора? Кога влиза в сила договора? При подписването или доказателствата, че отговарят на всички заложени критерии?
И като цяло, защо на финален тур на избор на еди някой си, да върши еди какво си, има физически или юридически лица, за които възложителя не е сигурен може ли дали ще се справят?
А конкурс имаше ли изобщо или ей така си ги избраха и тези?
chk54615810
Рейтинг: 35 НеутралноАла бала
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 543 НеутралноВлизал ли си в тази сграда?
anyuser
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#24] от "liverpoolfc":
Според Решение 2009/750/ЕО на европейската комисия - всяка държава, която внедрява електронна система за пътно таксуване на база изминато разстояние - "тол система" следва отвори режима за разпространение (търговци). Тези компании в цяла европа са дефинирани като European Electronic Toll Service (EETS) Providers. Оператора на системата (в България това е държавата) следва да допуска такива фирми на "регистрационен режим" при еднакви общи условия.
С други думи Европа налага на България да премахне процедурите по Закона за Обществените Поръчки (ЗОП), както беше до края на 2018 и да направи този "пазар" свободен за неограничен брой фирми. Идеята е всеки търговец - бензиностанция, пункт за продажба, онлайн сайт и други да могат да се регистрират и да получават комисионна, а не както беше в България да се избира една фирма с Обществена поръчка за 4 години.
Факт е обаче, че в България пътната Агенция е допуснала само 1 фирма - Интелигентни Трафик Системи АД, която е сключила договор (забележи) един ден преди да бъдат приети общите условия. Това е публично. Дори именно Телетол изнесе тази информация.
Вместо България да бъде като другите държави в Европа, където има по 20 доставчика - тук има една фирма, на която се дава пазар за около 40-50 млн. лв. При конкурентен режим е нормално да има поне 25-30 доставчика и пак ще има смисъл да съществуват и така трябва.
Телетол имат приложение и са измислили начин да не те таксуват когато си сбъркаш номера на автомобила. В момента ако го сбъркаш няма връщане назад - плащаш пак. Безумно, но факт.
Аргумента защо този или защо онзи - ако някоя фирма е калпава и не продава - пазара трябва да я накаже, а не държавата (има и икономически термин за това - "Невидимата Ръка").
anyuser
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#21] от "hamiltonf":
Само дето ако провериш в търговския регистър ще осъзнаеш каква глупост е това твърдение. Дори медияпул излязоха с опровержение, че няма офшорни фирми в този казус - но това можеш да си го провериш.
Няма да коментирам и твърдението "кипърска офшорка", което е абсурдно. Кипър не е офшорна зона (и спирам до тук по тази тема). Фирмите, които споменаваш са 100% българска собственост и стоят българи зад тях, които можеш да видиш и провериш в Търговския Регистър.
А и не се ли замисляш, че ако стояха хора от ГЕРБ зад Телетол, може би нямаше да им отнеме 7 месеца да се регистрират - което трябва да отнема 1 ден, на фирмата, която стои зад vinetki.bg и е отнело -1 ден (АПИ взима решение да сключи договор с нея на 18.12.2018 г., а на следващия ден приема с Решение на УС общите правила и условия за кандидатстване.)
Според мен се замисли защо се налага на софтуерна фирма да стига до брюксел за да прави приложения.
ngh03615829
Рейтинг: 5 НеутралноМного добре са се ориентирали тези младежи, по мое мнение. Лесно е всеки да говори, но малко действат на практика. Става трудно и няма гаранция, че ще имат успех, но поне дават гласност на един проблем, който засяга всички ни. Надявам се все пак да постигнат нещо.
liverpoolfc
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#27] от "anyuser":
Забрани флаша към Капитал, не позволявай да ти натрапват реклами!!!Междувременно вчера от АПИ съобщиха, че е подписан договор с "Конкорд Смарт Инфраструктура" АД за Национален доставчик на услуги за електронно събиране на пътни такси – винетки и тол. И за тази компания започва да тече 10-дневният срок, в който дружеството трябва да докаже оперативна съвместимост с Електронната система за събиране на пътни такси, каквато е процедурата за всеки един кандидат.
Е, значи и аз и ти може да се регистрираме и подпишем тука. Пък после да ни проверяват...
Darth Plagueis
Рейтинг: 1503 НеутралноДо коментар [#27] от "anyuser":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКВеликият Адам Смит не е на почит тук.
chichka
Рейтинг: 2358 НеутралноПич, ти разбираш ли казуса? Тези тарикати искат да са посредници, само да препродават.....те нищо не създават, не организират, само на компа да препродават! Русия- проказата на планетата Земя.
abdulhazred
Рейтинг: 550 НеутралноДо коментар [#32] от "chichka":
Много добре разбира, не виждаш ли че е част от група платени тролове с еднакви мнения.
Да подкрепим любовницата на Черепа защото била млада певица и се борела със статуквото.
Димитър Димитров
Рейтинг: 18 НеутралноСистемата е морално и технологично остаряла . Вече има GPS проследяване , с което може да се установи кой колко е ползвал от услугата и правилно ли я ползвал . Няма да струва повече от един мобилен телефон и чрез нея и телефона шофьора ще може да си плаща глобите , паркинга и изминатия път при това цените може да са различни на километър в зависимост от пътя и времето когато ползва . Ако колата стои в гаража ти няма да и плащаш дори данъка .Просто данък не трябва да има . Плащаш ако ползваш и колкото ползваш пътищата . Една начална такса при регистрация в системата и толкова . Хората в Австралия си слагат GPS на кравите , у нас не могат на автомобилите . И ще си плащаш както си плащаш телефона . Ще спестим и от пътни полицаи .
Георги Славчев
Рейтинг: 329 НеутралноДо коментар [#8] от "chichka": Тези тарикати са млади и можещи. Образовани и ерудирани. Къде се слагаш ти, като акъла ти е във виртуалното шкембе. За такива като тебе по умни от Боко няма. Така е, но само сред матриала. Да ви е простено, толкова ви е нивото. Ако те не пробият, други ще дойдат. Бочко рано или късно ще умре и следващите няма да ви простят. Водят си списък и цялата измет ще си получи заслуженото. И няма да са комунисти.
бабачко
Рейтинг: 506 НеутралноВ мутроландия порочната практика продължава, т.е. само една фирма да да обслужва нещо на някоя си агенция. Какъв е проблемът да са няколко фирми и различни приложения. В крайна сметка целта е да събират таксата и да я превеждат на АПИ срещу някаква комисионна. Така ще има конкуренция и ще се подобри качеството на услугата. Пътищата ни няма да се подобрят, но поне услугата. А не като отидеш за винетка в някоя бензиностанция и да почват да разправят, че системата в момента има проблем, че е забила и т.н. Б'си и крадците, където са на власт, но един ден ще се задавите и ще ви приседне. Виждате със сезона на морето какво се случва ...
искаш нов монитор? изтрий тук: ##############dolna4erti4ka
Рейтинг: 1010 НеутралноМалко странно ми звучи-Лиляна Намкоя си известна и като певицата Лилана.Певици ли ще пишат софтуер вече.
chichka
Рейтинг: 2358 НеутралноДо коментар [#35] от "goro6":
Русия- проказата на планетата Земя.Изобщо не си в час!
chichka
Рейтинг: 2358 НеутралноДо коментар [#36] от "бабачко":
Русия- проказата на планетата Земя.Да де, и аз искам да пласирам Ф-16, ще преведа парите на американците, само малка комисионна ще си удържа...