Eдна автомобилна легенда остава в историята, след като последният "Фолксваген Костенурка", както е популярен в България, слезе от поточната линия в завода на компанията в мексиканския град Пуебла.<br /><br />Първият Volkswagen Beetle, както е официалното име на модела, излиза на пазара през 1945 година и до момента от него са продадени 21.5 милиона автомобила.

© Reuters

увеличи
, 7205
Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Топ галерии

Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5607 Любопитно

    А последната бройка за кого е?!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  2. 2 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4222 Любопитно

    Наистина е култов автомобил...въпреки че на снимката от конвейра слиза последният "New Beatle".....Оригиналният е спрян в Германия през 1974,а модифицираният(с макферсони,по-мощни двигатели и по-голямо челно стъкло и "слонска стъпка" стопове) през 1999...............

    До истината се достига с познание!
  3. 3 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 4065 Неутрално

    Последните истински "костенурки", май се правеха в Бразилия... Ама, кога са ги спрели, не знам. Това на снимката, няма нищо общо с оригинала.

    Бивш tww09306483.
  4. 4 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 3481 Неутрално

    1945-та. Преди това обаче излиза голяма бройка фв, проект на Фердинанд Порше, по заръка на Хитлер, за производство на народната кола.

  5. 5 Профил на ve.lin
    ve.lin
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Останал съм с впечатлението, че тази генерация, която се правеше преди 15тина гонини, беше с ниско качество. Особено проблеми с авт.трансмисия. Най-малкото почти не съм видял бройка от тези, която да не е а избледняла или изчегъркана емблема... :)

  6. 6 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Поклон пред Фердинанд Порше!

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  7. 7 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5064 Неутрално

    Жалко за "Фолксваген Костенурка", разпознаваема навсякъде кола

  8. 8 Профил на МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1126 Весело

    Поклон пред "The Beetle" (бръмбара, както иначе е известна кати култова кола). ЕПОХА!

    Интересно какво става с друга култова кола-френското Де'Шво (май 2CV) на Ситроен. Достоен заместник на Аустин'мартин'а на 007 вв един от филмите, с Роджер Мур. Класа две под "костенурката", но КУЛТОВА кола за времето си!

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  9. 9 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6530 Неутрално

    Голям автомобил от световна марка

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  10. 10 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 3233 Неутрално

    В Гърция в Комотини видях един много стар модел на Fiat си се движеше по улиците, излъскан като нов. Явно собственикът си го пази. У нас няма такива коли, заради комунизма.

  11. 11 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2837 Неутрално

    До коментар [#10] от "anonim440":

    Един приятел (артист - не актьор), от няколко години се придвижва между Рим и Гросето с една "Cinquecento", производство от края на '60-те години. Разглезените левичари, наследници на индустриалци, си имат по една Ферари и Чинкуеченто.
    В Рим, се виждат често.

  12. 12 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2829 Неутрално

    Поклон пред "The Beetle" (бръмбара, както иначе е известна кати култова кола). ЕПОХА!Интересно какво става с друга култова кола-френското Де'Шво (май 2CV) на Ситроен. Достоен заместник на Аустин'мартин'а на 007 вв един от филмите, с Роджер Мур. Класа две под "костенурката", но КУЛТОВА кола за времето си!
    —цитат от коментар 8 на МОЙШЕ ТОЛКОЗ



    До коментар [#8] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    В нашата махала един притежава такъв Ситроен. И е в движение. Този модел стана култов от филмите с Луи дьо Фюнес. Особено с кадрите на монахини шофиращи Ситроен 2cv. От Ситроен трябва паметник да издигнат на дьо Фюнес. В музеят им например.

  13. 13 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2829 Неутрално

    В Гърция в Комотини видях един много стар модел на Fiat си се движеше по улиците, излъскан като нов. Явно собственикът си го пази. У нас няма такива коли, заради комунизма.
    —цитат от коментар 10 на anonim440



    До коментар [#10] от "anonim440":

    Има,не е като да няма. Само преди няколко дни в Бургас имаше изложение в Морската градина на ретро-автомобили. Най-много ми хареса един Понтиак и един Ягуар отпреди ВСВ.

  14. 14 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4451 Неутрално

    Култова машина!Има някаква скрита и в същото време силно притегателна романтика в тази кола!

  15. 15 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4451 Неутрално

    До коментар [#1] от "hamiltonf":

    Може би за някой музей или пък богат колекционер...................?!

  16. 16 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 3056 Неутрално

    "Първият Volkswagen Beetle, както е официалното име на модела, излиза на пазара през 1945 година и до момента от него са продадени 21.5 милиона автомобила."

    Уффф ... поне ЕДНО НЕЩО ДА БЕШЕ ВЯРНО БЕ ..

    -Официалното име на модела не е Volkswagen Beetle..

    Не е на пазара от 1945 ..

    Производството спира 2003 ..

    Че заводът на последния VW Typ 1 е бил в Пуебла Е ВЯРНО ..

  17. 17 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4451 Любопитно

    До коментар [#4] от "man_un":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Ако не ме лъже паметта прототипът на "Костенурката " е показан от Фердинад Порше около 1938 година!

  18. 18 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 3056 Неутрално

    Ако пък обърканата редакция на "Дневник" е имала пред вид Volkswagen New Beetle ( на снимката е) то той се произвежда в Пуебла от 1997 до 2011 И ПРОИЗВОДСТВОТО МУ НЕ Е СПРЯЛО , а се прави във Виетнам...

    http://www.vwhaiphong.vn/

  19. 19 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 3056 Неутрално

    До коментар [#4] от "man_un":+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++Ако не ме лъже паметта прототипът на "Костенурката " е показан от Фердинад Порше около 1938 година!
    —цитат от коментар 17 на bat_plamen


    1938 година Хитлер официално открива завода и почва серийно производство ..

    Прототипът е ок. две години преди това ..

  20. 20 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 3056 Неутрално

    До коментар [#1] от "hamiltonf":Може би за някой музей или пък богат колекционер...................?!
    —цитат от коментар 15 на bat_plamen


    Поръчваш във Виетнам - карат ти я ..
    Избираш между 8 цвята ..

    Колко да си богат - цената е милион и половина донги (току що го видях на сайта) , докарването , кораби, митница .. е понадуят малко ...

    Иначе музеят в Пуебла сигурно е запазил екземпляр .. Музеят във Виетнам сигурно също ще запази някоя от последните Volkswagen New Beetle , като му дойде времето да му спрат производството ..
    За сега си се прави и пушек се вдига!

  21. 22 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 3056 Неутрално

    Абе и във Виетнам май спира?

    https://www.vir.com.vn/volkswagen-to-stop-production-of-iconic-beetle-62393.html

    Ей какво намерих преди секунди ..

  22. 23 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 901 Неутрално

    До коментар [#19] от "ajsayder": Това не е исторически точно. Единствената построена за този автомобил фабрика на Volkswagen е открита едва през войната. Автомобилът също се е наричал KdF-Wagen ( Сила чрез Радост ). Първите автомобили са стрували 990 РМ, като купуването е чрез ситема за влог и спестяване. Вложителите до Окт.1944г са на 2милиона, но никой от тях не е получил автомобил от произведените 630 цивилни автомобила. Били са предадени на Афр. корпус, Луфтвафе и цивилни служби.

  23. 24 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2912 Любопитно

    До коментар [#8] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Първата ми кола бе Фолксваген 1 200 с д.к. № Сф 75-11.
    втора ръка през 1964-та .
    Продадох го и то по-изгодно 1969-та ,
    че ми бе излязъл номера на бордерото за нов Москвич 412 . . . . .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  24. 25 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 3056 Неутрално

    До коментар [#19] от "ajsayder": Това не е исторически точно. Единствената построена за този автомобил фабрика на Volkswagen е открита едва през войната. Автомобилът също се е наричал KdF-Wagen ( Сила чрез Радост ). Първите автомобили са стрували 990 РМ, като купуването е чрез ситема за влог и спестяване. Вложителите до Окт.1944г са на 2милиона, но никой от тях не е получил автомобил от произведените 630 цивилни автомобила. Били са предадени на Афр. корпус, Луфтвафе и цивилни служби.
    —цитат от коментар 23 на Гарван


    26 май 1938 Хитлер на церемония прави първата копка ..

    Да, КДФ-ваген , защото заводът е бил собственост на профсъюзите ..

    Поклон пред Фердинанд Порше!
    —цитат от коментар 6 на Kamenarski



    Жалко за "Фолксваген Костенурка", разпознаваема навсякъде кола
    —цитат от коментар 7 на pet_fire


    Адолф Хитлер, в берлинския хотел "Кайзерхоф" чертае на един лист силуета на "Фолксваген" и пише на Порше, какви да бъдат техническите характеристики и вида на колата ..
    Поклонът не знам тогава, що да е пред Порше .. не че и той няма заслуги ..

  25. 27 Профил на iceto_
    iceto_
    Рейтинг: 295 Неутрално

    [quote#25:"ajsayder"][/quote]

    чувал съм, че се е пробвал да рисува. Та най-вероятно, ако има истина в тази история, е да е прерисувал Татра 97 - готова кола доста преди това.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.