Часовете по кормуване се увеличават, задължително ще има магистрала и нощно каране

Часовете по кормуване се увеличават, задължително ще има магистрала и нощно каране

© Цветелина Белутова



Часовете за практическо обучение на кандидат-шофьорите за най-масовата категория "B" да бъдат увеличени с 11 на 42, като част от тях задължително станат карането по магистрала, нощем или при намалена видимост, както и в сериозен трафик. Това предлага работна група, която включва представители на министерствата на образованието, транспорта, вътрешните работи, Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата", висши учебни заведения, браншови организации и др.


Промените могат да станат факт още от септември, ако тестовете бъдат одобрени от министъра на образованието Красимир Вълчев.


"До този момент компонентите на обучението бяха разписани в методиката, но без конкретни изисквания за продължителността им и липса на ефективен контрол. Това създаваше както предпоставка за нелоялна конкуренция, така и за явяване на шофьорски изпит без придобиване на ключови умения като управление на магистрала, скоростен път, при намалена видимост и др.", се посочва в съобщение от днес на Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата".




Снощи работната група реши управлението на автомобил извън населено място да покрива поне 6 часа, като половината са по автомагистрала или скоростен път. Пожелателно е записано курсистите да са част от автомобилния поток при интензивен трафик. От агенцията уточняват, че подобно изискване се залага за първи път, като досега управлението на магистрала или скоростен път не е било задължително, а се е организирало по инициатива на инструкторите.


Сред другите задължителни елементи са шофиране в населено място с голяма интензивност на движение, което да е поне 10 часа. Минимум 2 часа ще трябва да покрият курсистите за каране по тъмно или в условията на намалена и ограничена видимост.


Работната група предлага паралелно с увеличаването на практическото обучение да се намали теоретичната подготовка от 40 на 26 часа. Смята се, че при това положение не би трябвало да има съществен ръст на цените за крайния потребител.


Ще поскъпнат ли курсовете?


От автошколите обаче вече коментираха, че ако новите изисквания станат факт, шофьорските курсове ще поскъпнат с поне 200-300 лева и ще струват около 1000 лева. Мнението си по новите текстове утре ще дадат няколко браншови организации, сред които Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България, Съюзът на преподавателите по авто-мото подготовка, Националният автоинструкторски съюз, Българската асоциация на пострадали при катастрофи и Българското обединение на шофьорите. Преди две години беше последният протест на автомобилните инструктори, като поводът бяха обвинения в корупция и промени в организацията на изпита.


Промените стават факт, след като анализ на пътнотранспортните произшествия през 2018 г. показва, че смъртността сред водачите между 18 и 25 години е с 20% по-висока от всички останали шофьори, а тенденцията е за нарастване на негативната статистика сред тази възрастова група.


Обучението на симулатор няма да се зачита


Работната група не е приела предложението част от практическото обучение да се провежда на симулатор. Както и досега, центровете по автообучение ще могат да провеждат занятия на тренажор, но те няма да се вземат предвид при отчитане на задължителния брой часове по практика.


Промените в обучението на бъдещите шофьори са сред първите реални инициативи на създадената в края на миналата година Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата". Сред нейните задачи са формиране на политиката в областта на пътната безопасност, събиране и системен анализ на информацията по темата.


Агенцията се занимава и с контрол върху функциите и мерките от всяко едно от ведомствата, ангажирани с проблема, като според Крумова това е ключов елемент.


Предвид изявленията на ръководителя на новия орган Малина Крумова могат да се очакват промени също в организацията на контрола на пътя и законодателството. Целта на агенцията е след първата ѝ година работа жертвите на пътя да бъдат намалени с 20%.


И ограничения за новите шофьори


В началото на годината беше обявено, че в новия Закон за движение по пътищата се предлага новите шофьори в първите шест месеца да могат да карат сами автомобили с максимална мощност до 50 киловата (около 67 конски сили). По-мощни превозни средства ще имат право да шофират само в присъствието на правоспособен водач със стаж над 5 години, който не е употребил алкохол или наркотици и не е оставал без книжка през последните 5 години. Освен това новите шофьори ще получават две трети от максималния брой контролни точки (26 вместо 39 към днешна дата), а оставащите една трета ще им се дават след две години шофиране без нарушения.


Докъде стигна работата по закона обаче към момента не е известно, след като още през февруари би трябвало да е приключило неговото обществено обсъждане.

Коментари (57)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3159 Неутрално

    Колкото и да станат часовете за кормуване ако не прекратим практиката "органите" да питат шофьорите : " И кво прайм сиа"??? драматичните и трагични резултати по пътищата ще са същите!!!!

  2. 2 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5607 Неутрално

    Отдавна трябваше да е станало факт. И при движение по магистрала инструкторите да наблягат на това, да се следи постоянно какво става зад колата, да навлизат в бързата лента само като са се уверили в скоростта на идващите автомобили, и да изпреварват по-възможно най-бързия начин, вкл. и да натиснат малко повече газта.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  3. 3 Профил на Marinov
    Marinov
    Рейтинг: 453 Неутрално

    Задължително трябва да се увеличат часовете, сега се е напълнило с пишман шофьори....

    Marinov
  4. 4 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1870 Неутрално

    И какво стана ?! След 30 години се връщаме към "не демократичните" шофьорски курсове?

  5. 5 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4451 Неутрално

    Като цяло одобрявам тези бъдещи промени!Задължително трябва да се увеличат часовете за кормуване!

  6. 6 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2450 Неутрално

    К'ва магистрала ве ей гл...ци? У наше село нема наблизо магистрала. А най-основния път до съседния гоуем град и джиткан с тирове - едни хвърчат, други пъплят и ще им е само да учебни коли...

    ХАХАХАХА, Боку се фука, но магистрали има тук-там...

  7. 7 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2829 Неутрално

    И какво стана ?! След 30 години се връщаме към "не демократичните" шофьорски курсове?
    —цитат от коментар 4 на telqk



    До коментар [#4] от "telqk":

    Преди "10-ти" загиналите при автомобилни катастрофи са били доста повече отколкото са днес.

  8. 8 Профил на Даниел Панев
    Даниел Панев
    Рейтинг: 707 Любопитно

    Отваряме една карта на магистралите в България и започваме да се чудим - ако живееш във Видин, Силистра, Свищов или Смолян - как точно ще стане това с кормуването по магистрала?

  9. 9 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5607 Весело

    До коментар [#4] от "telqk":

    Просто трафика се е увеличил в пъти, другарю, в стотици пъти...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  10. 10 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    Бафмааму, че северняците как ще изкарат книжки, то там магистрали нема...

    Обичам да грухтя и плюскам.
  11. 11 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 3275 Гневно

    Каквото и да направите, винаги ще има корумпирани полицаи

  12. 12 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    Едва ли ще промени това кой знае какво.

    Трябва да има як контрол. На всеки светофар камера и глоби за нарушаване на маркировката дори.

    „Теорията на счупените прозорци”, формулирана от американските социолози Джеймс Уилсън и Джордж Келинг. Според нея дребните нарушения на реда не само са индикатор за криминогенната обстановка, но и активен фактор, влияещ на нивото на престъпност като цяло. Названието идва от примера, който авторите привеждат: „Ако в една сграда е счупен един прозорец, и никой не го ремонтира, то след определено време в тази сграда няма да остане нито един здрав прозорец.“ Тоест, ако провиненията не се наказват, това стимулира все повече хора да нарушават реда.

  13. 13 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 649 Неутрално
  14. 14 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5607 Неутрално

    До коментар [#12] от "realguru":

    На всеки светофар - може, но на всеки километър не може...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  15. 15 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3796 Неутрално

    Изкоренете корупцията и шуробаджанаштината при шофьорските книжки - друг начин няма, а става въпрос за човешкия живот ! Новите изисквания само ще направят курсовете за шофьори с 1/3 да поскъпнат, резултатът пак ще е никакъв.....

  16. 16 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 790 Неутрално

    Само повече пари за курса. Допълнителните часове ще са също толкова формални, както и досега. Истинска полза би имало ако се разреши шофиране по третокласни и четвъртокласни пътища на лични автомобили с придружител, както, разбира се и осигуряването на полигони.

    Никога повече мутри начело на България.
  17. 17 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    До коментар [#12] от "realguru":На всеки светофар - може, но на всеки километър не може...
    —цитат от коментар 14 на hamiltonf


    То и не трябва.

    Достатъчно е на магистралата да сложат на всеки вход/изход по една камера за средна скорост и за това дали се кара в аварийната лента (щото там се правят най-големи скупчвания някой като излиза/влиза/престроява) и ще се реши проблема в голяма степен. Същото и на междуселските/градски пътища.

  18. 18 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    И паркиране да ги учат, както и каране на задна скорост, защото съм виждал шофьори, които нямат представа как и накъде да въртят волана, когато дадат на задна.
    Онзи ден карах след една учебна кола - инструкторът не забеляза ли, не го ли учеше на това, но онзи си завиваше без да дава мигач.

  19. 19 Профил на Митко Палаузофф
    Митко Палаузофф
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Трябва и шофиране в условията на свирка. Нали утре шофьорчето първата му работа ще е да повози някоя шаврантия, а нейната първа работа ще бъде да засвидетелства благодарност и уважение. Пишлемето трябва да бъде в състояние да запази пълно самообладание. Инстукторите да се заемат с тази инвестиция в бъдещето :)

  20. 20 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 499 Неутрално

    Основен ефект ще бъде още наплив към учебните центрове, които режат от часовете предлагайки по-ниски цени. Нищо няма да се промени докато такива учебни центрове продължават да играят в комбина с изпитващи и изпити преминават абсолютно неподготвени курсисти.
    Преподавателите които учат съвестно хората постепенно ще отпаднат от пазара.

  21. 21 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 724 Гневно

    Разгеле...колко хора трябваше да умрат трагично и безславно...

    www.commcrime.blogspot.com
  22. 22 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#12] от "realguru":

    Режимът в България активно толерира "счупените прозорци", защото на управляващите честни хора не им трябват. Напротив, те възпитават една култура на дребното тарикатство, на опортюнизма и нахалството. Който каквото си заграби - за него си е. С такива хора много по-лесно се "работи" като става дума за далавери.

  23. 23 Профил на quanton
    quanton
    Рейтинг: 250 Неутрално

    Трябва да се обърне внимание и на качеството на обучение на кандидат-шофьорите, не само на количеството часове. Масово хората не могат да преминават кръгово кръстовище, карат в две ленти, спират в ускорителна лента и др. опасни глупости, очевидно направени от незнание и занижени критерии на изпита. Трябва да се въведе и полигон, защото новобранците се учат да паркират след като вземат книжка, на паркинга и върху нашите коли. Кефят ме и момите, които се стрелкат на паркинга и изреждат предавките поне до 3-та "щото така беше на курса".

  24. 24 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1068 Весело

    Отваряме една карта на магистралите в България и започваме да се чудим - ако живееш във Видин, Силистра, Свищов или Смолян - как точно ще стане това с кормуването по магистрала?
    —цитат от коментар 8 на Даниел Панев


    Видин, Силистра, Свищов - в Румъния......., Смолян - в Гърция..... просто е...

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  25. 25 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1987 Неутрално

    До коментар [#18] от "Капабланка":

    Нищо не е това. Онзи ден едно момченце щеше да ме сгази на пешеходна пътека. То не е виновно, учи се. Ама тюфлека вътре на какво го учи? После ставали бели. Ами ще стават, каквито инструкторите и изпитващите, такива и младите шофьори.

  26. 26 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 3481 Неутрално

    През 70-те като карах курса, инструкторът ни събра групата за нощно, трима курсисти, двама мъже и една жена, и отидохме на десетина км. до едно крайпътно капанче с хубава скара и бира. На отиване карахме аз и колегата, маршрутът наистина избран със завои, баири и пресичане на жп прелез. Хапнахме час в кръчмето, пихме по бира с Гочето, инструкторът не, на връщане кара мацето, минахме по кратък маршрут за компенсация на колежката и край. Курсът ми беше зимен, на една Жигула, карах и на мъгла, дъжд и сняг.

  27. 27 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 785 Неутрално

    За съжаление, колкото и да е подготвен човек, грешките се случват. Решението е автономните автомобили. Един ден (да се надяваме в близко бъдеще) инцидентите на пътя ще бъдат изключителна рядкост.

  28. 28 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1987 Неутрално

    До коментар [#24] от "the_flea":

    То пък в Румъния магистрала след магистрала. По- зле и от при нас. Колкото и да не е за вярване.

  29. 29 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 429 Неутрално

    До коментар [#15] от "samoedin":

    Важна е най-вече методиката на обучението. В последните часове курсистът трябва да може да кара що-годе уверено с темпото на останалия трафик около него, а не да се влачи уплашено с 20 км/ч, чакайки инструктора да го навика за смяна на предавката.

    В момента на курса карат като пиленца, а след това изведнъж стават много безстрашни без усет към колата, трафика и пътя.

  30. 30 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    До коментар [#8] от "Даниел Панев":

    Точно в Силистра живея през повече от половината си време . Тъкмо и аз се чудих как ще става номера с магистрала ? Ще скачаме до съседна Румъния ?
    Няма лошо да се увеличат часовете по практика . Но не само това е проблема . Ако приемем че вината е 100% то тя трябва да е споделена . 50% шофьора на автомобила -50 % КАТ-МВР. Те също носят огромна вина за жертвите по пътищата . По простата причина че си вършат работата колкото да се каже че е свършена . То затова и по калпавите шофьори си мислят че всички им е позволено .

  31. 31 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1870 Неутрално

    До коментар [#7] от "deaf":
    Така е, но имах предвид че тогава имаше часове за градско, извънградско кормуване, както и кормуване на полигон. И курсовете бяха по 3 месеца! Това имах предвид но явно не схващате иронията.

  32. 32 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    До коментар [#17] от "realguru":

    Камерите не решават проблемите . Еле ако са в малки бройки .
    Сега да не би да няма пътища с камери . Ефекта е първия месец . След това всеки дето минава дадения път поне за 2-3 пъти знае къде е камерата и в момента на преминаватето до нея се държи като Папата . Културно и Внимателно . След това вече май се сещаш какво става .
    1-2 камери не са решение . И то никакво .

  33. 33 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1870 Неутрално

    До коментар [#9] от "hamiltonf":
    Другар може да казваш на кмета или на баджанака си!

  34. 34 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1457 Неутрално

    Преди години в някои градове поставиха по един светофар само и само да могат да кормуват там, сега ще построят и магистрали...

  35. 35 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 359 Неутрално

    Най-доброто за тази война на пътищата би било, повече камери, повече автоматични глоби и отнемане на книжка..

    Основната причина за толкова много нарушения е, че наказания няма.
    Като премахнат човешкият фактор, далеч по-ефективни ще стане системата.

    Друга тема е, че трябва да се спре с оправдаването на убийците на пътя.
    И още повече !!! ЧОВЕК ОТНЕЛ ЖИВОТ КАТО ШОФЬОР, НИКОГА ПОВЕЧЕ ДА НЕ БЪДЕ ШОФЬОР !!!.

  36. 36 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 359 Неутрално

    До коментар [#34] от "Лео":

    Хората във Видин, с 1 излизане до магистралата ще покрият целия норматив на курса :)

  37. 37 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4451 Любопитно

    До коментар [#3] от "Marinov":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Бъка с пишман - шофьори с купени книжки по нашите пътища!

  38. 38 Профил на narodaeverekciq
    narodaeverekciq
    Рейтинг: 326 Неутрално

    А нещо за безумната цена която искат за изкарване на пикливата кат.Б, тея са луди ако си мислят че някой ще им дава по 1000лв. за симулацията на шофьорски курсове каквито са в момента!

  39. 39 Профил на nodjinn
    nodjinn
    Рейтинг: 339 Неутрално

    Часовете със сигурност трябва да се увеличат. Ок. Ама и КАТ трябва да си вършат работата и да проумеят, че съществуват, за да пазят реда по пътищата и прилагат закона равно за всеки в нарушение, а не да набират кинти за уикенда.

    Едното без другото не може.

  40. 40 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 690 Неутрално

    До коментар [#3] от "Marinov":

    "Задължително трябва да се увеличат часовете, сега се е напълнило с пишман шофьори...."

    Това може би ще помогне....малко! Основното всъщност не се учи в шофьорските курсове: толерантност към другите, самокритичност, нетърпимост към простотията и простащината, уважение към законите. Докато това не се усвои масово в семейството през първите 7 или 18 години кардинални промени към добро по пътищата няма да има.

  41. 41 Профил на RUSE
    RUSE
    Рейтинг: 702 Неутрално

    Ами полигон няма ли да има? Това е най-полезното упражнение , защото те учи на габаоритите и динамиката на колата, насъединител и на паркиране. Над 90% от новите водачи не могат да паркират! Това не е ли необходимо на водачите? Заради ината на управляващите, въпреки сериозния целогодишен трафик на тирови от Дунав мост,, Русе пък и Силистра трябва да карат по над 100 км. докато достигнат до най-близката магистрала.

    не съм избягал
  42. 42 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1752 Неутрално

    Както винаги, проблема е изконното българско "кво правим сега". Да, наистина няма значение как инструкторите обучават или че до младия шофьор ще седи "старо куче", щом КАТ не налага наказания и щом глобите не се събират нищо няма да се промени към по-добро. Всеки може да си купи книжка и кола, ама ако КАТ си вършат работата още на първия гаф ще му приберат купената книжка и улиците ще станат по-безопасни, ама това родния КАТ не го умее. Те дори актове не могат да напишат правилно и без грешка та да минат в съда... Ей това е проблема КАТ и "кой варди вардарите".

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  43. 43 Профил на azlikaram
    azlikaram
    Рейтинг: 315 Неутрално

    Тия какво изобщо приказват?!? В момента тарифата е 1500лв. и за тези пари ти носят книжката до входната врата! И да, за София говоря!

  44. 44 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 496 Неутрално

    Часове.... Всичко е въпрос за едни пари: Ако годишно се обучават около 30 000 човека по 100 лв. повече = 3 000 000 (три милиона) лева. Дали ще ги вземат или ще ги изпишат е друг въпрос. Там е заровено кучето ... Всичко друго в ала - бала.

  45. 45 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8857 Неутрално

    И таксите щели да скочат над 1000 лева. Кой ги сметна тези такси?

  46. 46 Профил на keepwalking
    keepwalking
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До 1

    Това “и Кво праиме ся” отдавна отдавна не се случва

    И затова може би има 20% свободни места в КАТ при средна заплата 1000 лв

    Ако не ми вярваш ,бутни им някой лев като те спрат

  47. 47 Профил на komutator
    komutator
    Рейтинг: 729 Неутрално

    Карал съм курса за кат.В преди 30 години в специализиран междучилищен център. Теория 3 месеца с учене на правилник на изуст. Учене на листовки 30 бр по 30 въпроса на изуст. Имаше прожекци на филми над 10 броя. Изучаване подробно устройство на автомобил. Полагал съм изпит за спасяване и превързване на пострадал с практически занимания.
    Кормуване общо 60 часа. Градско, извънградско и полигон. Имаше нощно, в мъгла, по мокър участък (на полигон с водоноска), намалена видимост (използваха димка), теглене на друг автомобил, преминаване по рампа и над канал.
    Тренирахме, дори потегляне под много голям наклон. И много много внезапно спиране при всякакви условия.
    Изпита беше кошмарен като офицера от Кат си държеше на неговите 40 минути през целия център на града.
    Този сериозен курс ми помогна после да си взема лесно и бързо всички следващи категории.
    Така мога да правя сравнение с моя по-специален курс и сега. Дали са 30 или 40 часа все тая. Все са недостатъчни.
    Затова според мен трябва да разрешат тренажора. Според мен един хубав и скъп тренажор би свършил отлична работа.
    А и задължително посещаване на болницата или на моргата.
    Носи спомени за цял живот.

  48. 48 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2862 Неутрално

    Че то досега не е ли имало?

    Мърфи е оптимист!
  49. 49 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2324 Неутрално

    Преди "10-ти" загиналите при автомобилни катастрофи са били доста повече отколкото са днес.
    —цитат от коментар 7 на deaf


    Също така автомобилите сега са много повече и много по-безопасни (например, един много малък процент от колите са били с възглавници, ако въобще ги е имало). Пътищата също са по-добри (с толкова магистрали построени от тогава).

  50. 50 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2324 Неутрално

    Тръгваме по пътя на Германия - с много скъпо и задължително обучение, включителни по магистрали. Вярно е, че в Германия има много участъци по аутобана без ограничение на скоростта. Въобще.

    В САЩ децата започват да карат от рано (15,5-17 годишна възраст). Но употребата на алкохол е от 21 годишна възраст. Наказанието за нарушения по пътя плюс употреба на алкохол в тази възраст е огромно (и за нарушител и за родител и за този който е предоставил алкохола), поради това пияни тинейджъри изключително рядко карат кола.

    В много (повечето?) щати курсовете не са задължителни. Вместо това, след полагане на изпита по теория и преди изпита по практика, тинейджъра набира поне 6-месечен опит с шофьор със стаж до него (обикновенно - родител). Все пак, за изкаралите курс често има намаление на застраховката. Това служи за добър стимул.

  51. 51 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 575 Неутрално

    Моят курс беше през 1995 - 1 месец, смътни спомени от някаква Лада, реално после се научих да шофирам.
    2018 - синът ми кара 3-месечен курс, в който наистина се научи да шофира, а пък заради цитиране на правилата, докато ние с баща му шофираме, ни идеше да го изхвърлим от колата.
    С увеличаване на часовете и оскъпяване на курса няма да спрат фалшивите книжки, нито неспазването на правилата за движение. Трябва хората да си вършат работата - и това не се решава със закон.

  52. 52 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 568 Весело

    До коментар [#2] от "hamiltonf":

    ... да навлизат в бързата лента само като са се уверили в скоростта на идващите автомобили, и да изпреварват по-възможно най-бързия начин, вкл. и да натиснат малко повече газта.
    —цитат от коментар 2 на hamiltonf


    Тц. Има закон и правилник, който го пояснява. Там много ясно е казано как се прави маневрата "изпреварване". Пак там много ясно е казано с каква максимална скорост се движат водачите, които вече са в лентата за изпреварване. Също и кога да напуснат въпросната лента :)

  53. 53 Профил на LudLustrator
    LudLustrator
    Рейтинг: 920 Неутрално

    Тиквените тиквички, що не можете да карате....к'во стана с шофьорите 60+?.....

  54. 54 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 446 Неутрално

    Не часовете (увеличаващи задължителната цена на курса) трябва да се увеличават, а трябва да се подобрява методиката на изпитване на кандидатите са СУМПС. Пък ти, като не се чустваш подготвен, сам ще искаш още часове.
    Ако, както и до сега, инструкторът (срещу съответната сума) урежда взимането на изпита, дори и без да си сядал зад волана, каква полза, че ще ти напише, че си карал с 30% повече.
    Ако изпитващия не носи никаква отговорност, за това какви са ги надробили лицата, които е пуснал на пътя, много важно колко часа са карали.
    МВР/КАТ води съвсем не лоша статистика, за видовете пътни инциденти и причините довели до тях. Обаче какво от тази информация, се отразява в изпита?
    В САЩ няма шофьорски курс. Отиваш в службата, взимаш си учебни материали и когато се почустваш готов, се явяваш на теория. Ако издържиш, получаваш временен талон, с който можеш да караш 3 месеца (на някои места, само с придружител) и стикер, който да залепиш на колата, та да се знае, че се учиш. Като решиш, че си се научил, плащаш и си записваш час за изпит. Идва "инспектор" и сяда в твоята кола. До колкото мярнах, оценяват над 80 критерия от поведението ти на пътя. Включително дали си обърнал главата при престрояване (вместо да разчиташ на секционното огледало или системата за предупреждение за обект в мъртвата зона). Даже съвсем дреболии, като да се престроиш в празно кръстовище, могат да те оставят без талон. А опиташ ли да намекнеш за почерпка, ду#е да ти е яко...
    Във Великобритания (с най-безопасни пътища в ЕС) глобите за идиотщини са направо убийствени. И кошарят даже депутати, ако не се съобразяват с правилата.
    В Германия стига дори споменаването на идиотен теста.
    Скандинавия (с едни от най-дивите шофьори и най-известните автомобилни състезатели) глобата я правят в зависимост от доходите, та да боли вднакво.
    А тук - дайте да вдигнем часовете, за да подпомогнем инструкторите?

  55. 55 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5607 Неутрално

    До коментар [#52] от "pavian":

    Казва се, но не се спазва.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  56. 56 Профил на waterfall
    waterfall
    Рейтинг: 969 Неутрално

    До коментар [#10] от "Свинчуга":

    Споко Боко ще ви построи, надейся и жди.

  57. 57 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1267 Неутрално

    ВРЪЩАНЕТО НА ПОЛИГОНА И ИЗПИТА ВЪРХУ ПОЛИГОНА Е НАЙ-ДОБРАТА МЯРКА, КОЯТО МОЖЕ ДА ПОДОБРИ УМЕНИЯТА НА МЛАДИТЕ ВОДАЧИ!

    ДРУГОТО Е ПОДОБРЯВАНЕ НА ВИДИМОСТТА НА ПЪТИЩАТА И Е НЕЩО, КОЕТО Е РАБОТА НА ДЪРЖАВАТА, КОЯТО НЕ ЖЕЛАЕ ДА ВЪРШИ! НАПРИМЕР КОСЕНЕ И СЕЧЕНЕ НА РАСТИТЕЛНОСТТА, КОЯТО ПРЕЧИ НА ВИДИМОСТТА - ПРОСТО НАЛИ !





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK