Стоянките за споделени тротинетки в София ще отнемат 158 паркоместа в центъра

Стоянките за споделени тротинетки в София ще отнемат 158 паркоместа в центъра

© Reuters



Стоянките за споделени тротинетки в София ще отнемат 158 паркоместа в синята и зелена зони на София; 69 от местата за наемане и оставяне ще са в пешеходни зони, където няма да пречат на свободното преминаване.


Това предвижда идейната концепция, разработена от общинското дружество "Софтпроект", представена днес. Според нея максималното разстояние между две стоянки ще е не е повече от 150 метра.


Румяна Милова от дирекция "Паркиране и мобилност" в "Център за градска мобилност" обясни, че и в момента наредба на Столичната община предвижда едно на всеки 100 места в синята и зелената зона да бъде обособено за паркиране на двуколесни превозни средства, но до момента това не е правено.


Стоянките ще са споделени с лични велосипеди и мотопеди




Местата за наемане и оставяне на споделените електрически тротинетки ще могат да се ползват и от частни лица за оставяне също на велосипеди, мотопеди до 50 кубика и лични електрически двуколесни превозни средства.


При разработването на схемата на стоянките е мислено те да са най-нагъсто в районите на обществено значими сгради, търговски центрове, паркове и градинки, най-натоварените спирки на градския транспорт, метростанции, учебни заведения и детски градини.


Безразборното оставяне на тротинетките за споделено ползване създава проблеми в редица градове в Европа, затова София иска да въведе ред още преди такива да бъдат пуснати

© Reuters

Безразборното оставяне на тротинетките за споделено ползване създава проблеми в редица градове в Европа, затова София иска да въведе ред още преди такива да бъдат пуснати


Със сигурност тротинетки под наем ще могат да се вземат на входовете на всички паркове и градинки, но вероятно софтуерно ще бъде ограничена възможността да се карат в тях.


За момента две компании са заявили интерес да развият система от електрически тротинетки под наем. Техни представители уточниха, че мислят и за стоянки извън синята и зелената зона, но там общината няма да определя местата за взимане и оставяне.


Към момента идеята е услугата да тръгне пилотно за определен период, след изминаването на който да се оцени ефектът от нея. Първоначалната идея беше първите споделени тротинетки да се пуснат през есента, но днес от компаниите, които имат интерес да ги предлагат, уточниха, че имат готовност да изчакат изработването на нормативната база.


Извън всякакъв регламент


Към момента такава няма и електрическите тротинетки не присъстват изрично нито в закон, нито в наредба.. Богдан Милчев от Института за пътна безопасност обяви, че организацията вече е изготвила проект на наредба, който ще предложи на държавните институции (за подробности виж прикачения файл).


При изготвянето и са ползвани сходни документи от Германия, Франция, Швеция и Швейцария. Наредбата определя изискванията към електрическите тротинетки, управляващите ги и местата където могат да се карат. Предложението е те да могат да развиват до 25 км/ч и да ползват велоалеите, а където те липсват, в разрешените за колоездене зони. Има и текст, предвиждащ общините да могат да обособят зони, в които да се ползват малки електрически превозни средства.


Стоянките за споделени тротинетки в София ще отнемат 158 паркоместа в центъра

© Reuters


Според Милчев политиците максимално бързо трябва да възложат работа по нормативната уредба, която да определя кой и къде може да кара електрически тротинетки и изискванията към тях.


Вчера от Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" (ДАБДП) обявиха, че предлагат въвеждане на регулация за електрическите тротинетки в Закона за движение по пътищата и Закона за пътните превозни средства, които предстои да бъдат приети.


От агенцията смятат, че в градски условия максималната допустима скорост за тях трябва да е 20 км/ч, като каращите ги трябва да са на поне 14 години. Има и идея, когато електрическите тротинетки се ползват от лица до 16 години, максималната скорост да е 12 км/ч. Обект на дискусия ще бъде и дали е необходимо въвеждането на задължителна регистрация на тези превозни средства и застраховки за тях, смятат още от агенцията.

Коментари (55)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3474 Неутрално

    Тези тротинетки са поредната простотия.

    Нали ще опазваме уж околната среда. Как се рециклират акомулаторите им?

    Да не говорим, че са опасни за хората.

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  2. 2 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3244 Неутрално

    Ба!) Общината вече не скрита реклама прави))

  3. 3 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    Нароиха се, като гъби след дъжд подобни тротинетки, а се карат от кой където може.Нямат каски, нямат никакви предпазни средства, но кара с 35-40 км/ч до колите.
    Опасно е и е въпрос на време да се случи някой тежък инцидент!
    Завчера бях свидетел в един магазин, как един мъж на около 50 г, достатъчно закръглен и нисък, видимо нуждаещ се от ходене, а не от возене и каране, пробваше една подобна тротинетка пред магазина и почти се преби, докато го правеше.
    Какво им е лошото на колелета?!Явно причината е в мързела!

  4. 4 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3172 Неутрално

    Само да имат топките да го реализират. На парламентарни избори най-големият и ухажван електорат са пенсионерите,. На избори за кмет на София същото са автоталибаните. Кандидатите за кметове ще се изредят да ги лъжат, че ще построят подземни гаражи за всички и че бензионстанциите в София ще зареждат без пари, като във Венецуела.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  5. 5 Профил на phuncky
    phuncky
    Рейтинг: 825 Неутрално

    Чудесна новина! Колкото повече се използват дребни превозни средства от типа на скутери, тротинетки и колелета, толкова по-лесно ще става движението, толкова по-малко замърсяване.

    Късата памет е най-големият враг на българите.
  6. 6 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 328 Гневно

    Е кому е нужно да се намаляват и без това нестигащите паркоместа?! Нямам нищо против всичките иновации и за тротинетки и за градски транспорт, но изобщо не съм съгласен с концепцията да се затормозява още повече автомобилния трафик!

  7. 7 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 848 Неутрално

    Докато не се осигури инфраструктура за тротинетките, т.е. разбирайте обособени пътни платна, въвеждането на този тип услуга, единствено ще увеличи пърните инциденти и тези с пешеходци по пешеходните алеи. В момента София не е пригодена за тротинетките и само ще се засили армагедона по пътища, тротоари и градинки.

  8. 8 Профил на haralampi
    haralampi
    Рейтинг: 493 Неутрално

    Защо не споделени велосипеди - те са по-здравословни и по-екологични.

    "Покупките от Лафка вредят на вас и другите около вас, тъй като ви отнемат свободата да бъдете информирани от независими медии."
  9. 9 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    Защо ще ги ограничават за каране в парковете? Малоумщина.
    Парка е едно от малкото безопасни места за велосипедисти и тротитинетисти. Ако например от Витошка искаш да идеш на мол Парадайз, трябва да си луд да се пуснеш по улиците и тротоарите като може да минеш през Южния парк на спокойствие и чист въздух.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  10. 10 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1085 Весело

    До коментар [#6] от "T.M.":

    Май не сте разбрали, че целта е именно да се намали и ограничи автомобилния трафик с антични двигатели.

  11. 11 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 724 Неутрално

    До коментар [#6] от "T.M.":

    Каращия тротинетка или колело е слязал от мпс-то и вече е облекчил трафика. За тротинетките виждам да ги ползват доста хора, които и с колело ще се справят ама разбирам че е кул сега. Имаче имат и доста полезна употреба за по-възрастни хора като предлагат един приличен радиус на придвижване

  12. 12 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    Как се рециклират акомулаторите им?
    —цитат от коментар 1 на hope


    Акумулатори се рециклират лесно. Стига да не ходиш да ги събираш от дерета и сметища. Пък и ще ги рециклират в Китай.

    Ей, много ви пречат хубавите неща бе. От колата по-убаво нема, нали? Пък после защо въздуха в София не ставал за дишане.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  13. 13 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Нароиха се, като гъби след дъжд подобни тротинетки, а се карат от кой където може.Нямат каски, нямат никакви предпазни средства, но кара с 35-40 км/ч до колите. Опасно е и е въпрос на време да се случи някой тежък инцидент! Завчера бях свидетел в един магазин, как един мъж на около 50 г, достатъчно закръглен и нисък, видимо нуждаещ се от ходене, а не от возене и каране, пробваше една подобна тротинетка пред магазина и почти се преби, докато го правеше. Какво им е лошото на колелета?!Явно причината е в мързела!
    —цитат от коментар 3 на Капабланка


    Не е така. Първо, масово тези тротинетки не могат да вдигат над 27-8 км/ч. Второ, в действителност няма къде да се карат безопасно, да не говорим, че реално трябва много гладка настилка, което в София на доста места липсва. Трето, не всеки може да си позволи натоварването от колелото. Аз например си докарах ингвинална херния от колоездене! Вече не го препоръчвам - колкото е полезно колоезденето, толкова и рискове крие. Прочетете също и за cyclist syndrome, което се получава именно от седалките на колелата. Да не говорим, че каране на колело по улиците си граничи с просене на инциденти.

  14. 14 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 748 Неутрално

    Това, че можеш да ги оставяш навсякъде ги прави именно толкова удобни и успешни. И разбира се, под "навсякъде" няма предвид напреко легнали на някой тротоар.

  15. 15 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 958 Неутрално

    Добре. И повече да отнемат.

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  16. 16 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2782 Весело

    Супер, все по-малко селяни ще паркират "новия внос" с махнат катализатор в центъра на София

  17. 17 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 417 Неутрално

    Само да не минават пред и около Слончето в Борисовата с над 10 км/ч (свидетел съм всеки ден на 20+ км/ч), и на всички подобни места в парковете.

  18. 18
    БМЗ
    Рейтинг: 1336 Весело

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  19. 19 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2128 Неутрално

    До коментар [#9] от "БМЗ":

    Щото, голяма част от велосипедистите и тортинеткаджиите са лишени от съвест и прелитат през алеите като на състезание! А там ходят хора, играят деца, щъкат домашни любимци.

    И после кат стане сакатлъка, ще викаме, ама що няма мерки по въпроса...

    А тия с ел. тротинетките са още по дебилни откъм скорост, защото не им се налага да се потят за да я постигнат. Летят по тротоари и алеи между хората и грам мозък не участва в процеса.

  20. 20 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1336 Весело

    До коментар [#19] от "niakoi_si":

    А тротинеткаджията или велосипедиста като го бутне кола на пътя, ти ли ще му плащаш погребението или инвалидната количка?

    Толкова години съм карал велосипед в Южния, ни един път не съм бутнал някой, пък и други не съм виждал да го правят.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  21. 21 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#6] от "T.M.":Каращия тротинетка или колело е слязал от мпс-то и вече е облекчил трафика. За тротинетките виждам да ги ползват доста хора, които и с колело ще се справят ама разбирам че е кул сега. Имаче имат и доста полезна употреба за по-възрастни хора като предлагат един приличен радиус на придвижване
    —цитат от коментар 11 на Yomega


    И вие наистина смятате, че тези тротинетки ще се ползват именно от тези, които пътуват с автомобил? Това е смешно. Тези тротинетки ще се ползват само от тези, които така или иначе вече ползват алтернативни методи за придвижване (различни от автомобил). Така че реално не виждам какъв положителен ефект ще има, освен още по-малко места за паркиране...

  22. 22 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 678 Неутрално

    Добре, ама на парче. Къде е инфраструктурата за колела/тротинетки/ролери/скейтборди/летящи чинии? Велоалеите са превзети от автомобили, да не говорим, че са опасни за здравето. Да не говорим, че като цяло липсват, камо ли да можеш да изминеш 5км в София по велоалеи. Колите по тротоарите, пешеходците по платното, автомобилния трафик стимулиран с никакви такси за влизане в градска зона. Общината е пълен провал, само събира пари и ги краде. И колко паркинга бяха направени за целия период, през които се събират пари от зоните за паркиране??

  23. 23 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 697 Неутрално

    Карах в Берлин, супер популярен хит са в момента, апликацийка, отключваш я с телефона и гас.. 0.15цента на минута. Якото е че ги остават дето им падне и никой не бара. Ся в България... Ми е ясно какво ще стане..

  24. 24 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3474 Неутрално

    Защо не споделени велосипеди - те са по-здравословни и по-екологични.
    —цитат от коментар 8 на haralampi


    --------------------------
    Защото бизнеса ще печели повече от тротинетките.
    Купувах батерия за ховърборда на сина ми - 150 лв.

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  25. 25 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 697 Неутрално

    Карах в Берлин, супер популярен хит са в момента, апликацийка, отключваш я с телефона и гас.. 0.15цента на минута. Якото е че ги остават дето им падне и никой не бара. Ся в България... Ми е ясно какво ще стане..

  26. 26 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 697 Неутрално

    Инфраструктурата в България не е готова за такива съвременни неща. В Берлин работи щото има инфраструктура за колела и такива алтернативни транспорти. Те нямат допирни точки с колите, алеи и тротоари са гладки като стъкло и е супер яко да си караш колело и тротонетка. Примерно в Пловдив не виждам де бих я карал, ако има тротоар той ще е разбит и ще има бордюр 15см, или павета или дупки.. Не става

  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  28. 28 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 676 Неутрално

    За 5 години наблюдения по Шишман - в синята зона там в колите има най-често по 1, много по-рядко по 2-ма човека. На едно паркомясто за кола може да спрат около 7-10 тротинетки. Много по-разумно е всяко 100-тно място да се направи паркинг за тротинетки с цел облекчаване на трафика. Лятно време ползването на тротинетка е 100 пъти по-удобно от вървенето пеша, карането на колело или търсенето къде да паркираш. Особено ако имаш работа от една до друга точка в центъра.

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  29. 29 Профил на ohg30520577
    ohg30520577
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#1] от "hope":

    Как къде? Там, където се рециклират акумулаторите на автомобилите:-) Я помисли малко, колко автомобилни акумулатора trybva da se рециклираt, и колко от тротинетки, и може да се досетиш, кой вид превозно средство замърсява повече природната ни среда.
    Иначе, Mr.hope, I hope , че се шегуваш:-)))

  30. 30 Профил на kashpirovska
    kashpirovska
    Рейтинг: 863 Весело

    Карах в Берлин, супер популярен хит са в момента, апликацийка, отключваш я с телефона и гас.. 0.15цента на минута. Якото е че ги остават дето им падне и никой не бара. Ся в България... Ми е ясно какво ще стане..
    —цитат от коментар 23 на b0b069


    Яко е,да,ама са толкова много,както и велосипедистите,че ще ти отнесат забрадката ,профучавайки с високи скорости. И май-май пешеходецът вече не е с предимство?!

    Джордж Оруел-1984
  31. 31
    areta
    Рейтинг: 1588 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  32. 32 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 846 Неутрално

    Супер, все по-малко селяни ще паркират "новия внос" с махнат катализатор в центъра на София
    —цитат от коментар 16 на arcanum


    Не е много сигурно, че точно тези с новия внос ще го заменят с тротинетки. По-скоро младежи и ученици, ползващи до сега трамваи и тролеи, ще станат нови участници в движението.

    Никога повече мутри начело на България.
  33. 33 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1588 Неутрално

    До коментар [#14] от "Sioux":

    "И разбира се, под "навсякъде" няма предвид напреко легнали на някой тротоар."

    Е да, ама точно това правят. И понеже няма наредба, на никой не му пука и никой не носи отговорност.

  34. 34 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1588 Неутрално

    До коментар [#8] от "haralampi":

    "Защо не споделени велосипеди - те са по-здравословни и по-екологични."

    Щот не са вече модерни, куул, тренди и т.н.

  35. 35 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3474 Неутрално

    До коментар [#1] от "hope":Как къде? Там, където се рециклират акумулаторите на автомобилите:-) Я помисли малко, колко автомобилни акумулатора trybva da se рециклираt, и колко от тротинетки, и може да се досетиш, кой вид превозно средство замърсява повече природната ни среда. Иначе, Mr.hope, I hope , че се шегуваш:-)))
    —цитат от коментар 29 на ohg30520577


    ——
    Не не се шегувам. Въпросният ховърборд изкара 1 година и акомулатора си замина. За пробег по-добре да не смятаме!


    Впрочем, паркоместата се заплащат от собствениците на автомобили. Собствениците на тротинетки какво ще плащат?
    Срещу тях съм, защото са прекалено опасни и се използват по-скоро от келешлък, отколкото за работа!

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  36. 36 Профил на bobisf
    bobisf
    Рейтинг: 244 Неутрално

    Чудесна новина! Колкото повече се използват дребни превозни средства от типа на скутери, тротинетки и колелета, толкова по-лесно ще става движението, толкова по-малко замърсяване.
    —цитат от коментар 5 на phuncky


    глупости.. Ти крака нямаш ли, за да ходиш? Или е толкова сложно и скъпо да ползваш градски транспорт?
    Поредната модна простотия. Само някакви снобарски бели якички са си купили от тия загубени тротинетки, да се правят на важни пред колегите.. Пешеходците къде да вървим? Постоянно трябва да се оглеждаш във всички посоки дали няма да те отнесе някой бесен шофьор, някой откачен велосипедист, а сега и тия тротинетки, които се карат с бясна скорост по тротоарите. Да ги карат само по улиците заедно с останалите шофьори - като станат няколко инцидента и премажат няколко тротинеткаджии, ще им мине модата набързо.

  37. 37 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1588 Неутрално

    До коментар [#11] от "Yomega":

    "Каращия тротинетка или колело е слязал от мпс-то"

    Слязъл?! Вие сериозно ли вярвате, че някой автолюбител ще слезе от таратайката си и ще се качи на тротинетка? Каращите велосипед или тротинетка в огромната си част не са автомобилисти.

  38. 38 Профил на Боян Цветков
    Боян Цветков
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Цената е 15 лв за три часа. Няма наем за по-малко време. Основната идея на тротинетките е хората да се придвижват, а не да заместят разходките из центъра на София. Всичките стоянки ще са в центъра... всичко това говори или за пълна некадърност или просто едни хора трябва да вземат едни пари. Знаейки каква е българската действителност, по-вероятно е второто. Никой няма да използва споделените тротинетки освен някакви заблудени туристи.

    "You look into the sky and see His arms of love reaching out for you His arms of love and grace and you know you need Him" Kutless - Your Touch
  39. 39 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    А места за паркиране ще отнемат ли, или само места в парковете.

  40. 40 Профил на Боян Цветков
    Боян Цветков
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#37] от "areta":

    Ми, от екипът ми сме трима, които почваме на караме колело или сме на тротинетка, а преди това сме карали кола до работа. Хората не обичат скапания градски транспорт и предпочитат да карат всичко друго, но не и да се возят на ЦГМ. От останалите колеги има също такива, които идват с колело или тротинетка на работа.

    "You look into the sky and see His arms of love reaching out for you His arms of love and grace and you know you need Him" Kutless - Your Touch
  41. 41 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#3] от "Капабланка":

    Вече сe случи - някаква известна влогърка загина в UK

  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  43. 43 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3540 Разстроено

    До коментар [#4] от "cinik":

    "На парламентарни избори най-големият и ухажван електорат са пенсионерите,."
    Тежко и на Майка България, ако това е вярно...

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  44. 44 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3540 Любопитно

    В Монреал паркоместата за колела и тротинетки са платени —почасово. И никой не реве и има ред по улиците.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  45. 45 Профил на Big Muzzy
    Big Muzzy
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    До коментар [#6] от "T.M.":

    Трафикът няма да се затормозява защото на 158 паркоместа ще се паркиртат 1580 тротинетки, тоест потенциално 10 пъти повече хора ще се придвижват с използването на същата паркоплощ, да не споменаваме и площта на пътното платно която се освобождава.
    Обратното ако с енаправят повече паркоместа за автомобили повече коли ще се юрнат към центъра понеже собствениците им ще знаят че има къде да паркират и в резултат трафикът ще се натовари.

    Е кому е нужно да се намаляват и без това нестигащите паркоместа?! Нямам нищо против всичките иновации и за тротинетки и за градски транспорт, но изобщо не съм съгласен с концепцията да се затормозява още повече автомобилния трафик!
    —цитат от коментар 6 на T.M.


  46. 46 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    Слязъл?! Вие сериозно ли вярвате, че някой автолюбител ще слезе от таратайката си и ще се качи на тротинетка? Каращите велосипед или тротинетка в огромната си част не са автомобилисти.
    —цитат от коментар 37 на areta


    О, ще се качи и още как. С тротинетката/колелото няма задръствания. Ако искаш да пробваме в 17:30 в делничен ден, ти с колата, аз с колело, от хотел "Москва" до СУ, кой ще стигне първи. Хм?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  47. 47 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3474 Неутрално

    Това е начин да се изкарат по-добри печалби от нешофьорите, а не да намалее трафика!!

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  48. 48 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 860 Весело

    Въпрос: какво се случва, когато тротинетка срещне пльочка...

  49. 49 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    И къде ще ги карат тия тротинетки ?

    http://www.youtube.com/watch?v=QuBy3BzCXwg
  50. 50 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    До коментар [#46] от "БМЗ":

    На тротинетката детето си не мога да кача след като го взема от детстката градина. А ако вали дъжд какво правим ? Разстоянието, което изминавам в едната посока е 15 км. из София. С градския транспорт това са поне 2 часа. В едната посока. Има много хора като мен, за които колата е необходимост. Преди да имам деца (и известно време след) се возих само на градския транспорт. Е, да, ама вече не става.
    Не вярвам да има шофьор, който ще слезе от колата си и ще ползва тротинетка. По-скоро някои пешеходци се разтоварят от претъпкания градски транспорт и ще се возят на тях. А трафика ще стане още по-ужасен.

    http://www.youtube.com/watch?v=QuBy3BzCXwg
  51. 51 Профил на denis2
    denis2
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#28] от "Pow":
    Yes in the summer. How many people will use them between October and April?
    For some people this is an alternative means of transport, however for most it's a fashionable way of showing off. There will be a new toy next year.

  52. 52 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1793 Неутрално

    Чудесна новина! Колкото повече се използват дребни превозни средства от типа на скутери, тротинетки и колелета, толкова по-лесно ще става движението, толкова по-малко замърсяване.
    —цитат от коментар 5 на phuncky


    И да го има замърсяването (споменаха се батериите) ще е от кобалт, а това не е лошо ..

  53. 53 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1793 Неутрално

    До коментар [#1] от "hope":Как къде? Там, където се рециклират акумулаторите на автомобилите:-) Я помисли малко, колко автомобилни акумулатора trybva da se рециклираt, и колко от тротинетки, и може да се досетиш, кой вид превозно средство замърсява повече природната ни среда. Иначе, Mr.hope, I hope , че се шегуваш:-)))
    —цитат от коментар 29 на ohg30520577


    По принцип оловно-киселинният акумулатор е НАЙ-РЕЦИКЛИРАНОТО нещо на земята ..

    Да, литиевите акумулатори, замърсяват много повече ..
    КАК ще се рециклират литиево-кобалтовите батерии ..
    За оловните има отработена технология..

  54. 54 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1793 Неутрално

    До коментар [#1] от "hope":Как къде? Там, където се рециклират акумулаторите на автомобилите:-) Я помисли малко, колко автомобилни акумулатора trybva da se рециклираt, и колко от тротинетки, и може да се досетиш, кой вид превозно средство замърсява повече природната ни среда. Иначе, Mr.hope, I hope , че се шегуваш:-)))
    —цитат от коментар 29 на ohg30520577


    Акумулаторите на автомобилите се рециклират в топилни пещи ..
    Оловото на Земята е 90% рециклирано ..
    Литиево-кобалтовите пак там ли ще рециклираме?

    Получената стопилка пластмаса, кобалт, литий .. какво ще я правим ?
    Някъде ще я заровим?

  55. 55 Профил на Ivan Georgiev
    Ivan Georgiev
    Рейтинг: 222 Неутрално

    До коментар [#22] от "m_todorov":

    Не е до мързел. Предпочитам колело, но ми откраднаха. Първа причина тротитентка си е качваш лесно я офиса, я в колата. Втора причина стигаш свеж, не смърдящ. Аз имам и книжка спазвам правила, проблемът е че масово се карат и жени и деца без никаква идея, отделно и горе няма никой.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK