
© Правителствена пресслужба
Бойко Борисов при инспекция на строеж на участък от "Струма" през май
Правителството пое ангажимент за осигуряване на средства от държавния бюджет в размер до 741 073 600 лева за изграждането на магистрала "Струма" в участъка Крупник - Кресна" (лот 3.2). Става въпрос за новия път, предвиден за ползване от пътуващите към София, както и рехабилитация на сега съществуващото трасе през дефилето, по което ще се прехвърли трафикът към Кулата.
Част от средствата са за изграждане на обходен път на Кресна, предвиден за частично финансиране по оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. от Кохезионния фонд на Европейския съюз.
Дължината на изцяло новата отсечката между Кресна и Крупник е 23.6 км, като ще бъдат изградени 7 тунела, 21 виадукта, 4 пътни възела, 12 надлеза и подлеза. Обществената поръчка е в две обособени позиции, тъй като участъкът е разделен на два лота, за да може на обекта да се работи едновременно и проектът да завърши в срока на оперативната програма - до 2023 г.
Участъкът на Струма между Кресна и Крупник е най-спорният от магистрала "Струма", основно заради избрания маршрут на трасето и въздействието на проекта върху околната среда. Срещу трасето се обявиха редица неправителствени организации, които вече са сезирали по случая Европейската комисия.
Върховният административен съд обаче отхвърли жалбите срещу екооценката за изграждането на т.нар. източен обход на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле, който предвижда разделяне на трафика на две части. През март природозащитници призоваха първия вицепрезидент на Европейската комисия Франс Тимерманс да се намеси и спешно да започне наказателна процедура срещу България, за да защити европейското природно богатство в Кресненското дефиле. В момента изграждането на тази част от магистралата е на фаза избор на изпълнител, като има 12 кандидатури за единия лот и десет за другия.
След като в автомагистрала "Струма" беше включена и познатата доскоро като магистрала "Люлин", общата дължина на аутобана е 172 километра, като от него са изградени почти 136 километра. В експлоатация са отсечките София - Перник (19.13 км, бивша магистрала "Люлин"), Даскалово - Долна Диканя (19.2 км), Долна Диканя - Дупница (16.78 км), Дупница - Благоевград (37.48 км), Благоевград - Крупник (7 км), Кресна - Сандански (23.6 км) и Сандански - Кулата (14.7 км).
Изграждането на пътния участък ще осигури значително подобрение на пътната мрежа в Югоизточна Европа и ще създаде условия за засилено сътрудничество между страните в южната част на Балканите. Новото трасе ще осигури по-безопасни условия на пътуване и намаляване на времето за пътуване по направлението север - юг на българска територия.
Актуален списък на магистралите в България:
"Тракия" (означение А-1 с трасе София - Пловдив - Стара Загора - Ямбол - Бургас)
"Хемус" (А-2, София - Ботевград - Шумен - Девня - Варна)
"Струма" (А-3, София - Перник - Дупница - Благоевград - Симитли - Кресна - Сандански - граница Гърция)
"Марица" (А-4, Пловдив - Стара Загора - Харманли - Свиленград - граница Турция)
"Черно море" (А-5, Варна - Бургас)
"Европа" (А-6, граница Сърбия - София)
Дневник пропагандна газета
Рейтинг: 308 НеутралноДовършвайте я накрая.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4380 НеутралноМутроморието съвсем ще опустее от българско присъствие.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!WWW
Рейтинг: 451 НеутралноСИлно !
WWW
Рейтинг: 451 НеутралноБългарското правителство става все по добро !
Трябва обаче освен магистрали и български бизнес, с българка собственост, и в перспективи области
Хи-хи
Рейтинг: 1336 НеутралноЕй ся шопите ще изнесат малко свинска чума към Гръцко, както го направиха румънците към БГ...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Нормален гланц
Рейтинг: 0 НеутралноХайде побързайте!
Гърция от кога чака за тази магистрала свързваща основния гръцки туристически пазар в България с курортите им!
Много се мотате,губят пари...
PisnaMi
Рейтинг: 1732 ЛюбопитноЗащо ще се строи с пари изцяло от бюджета? Нали беше с финансиране по оперативна програма? Какво пак сгафихме с цена 741 млн. лв.?
DS
Рейтинг: 558 НеутралноДемек режат европейското финансиране ли?!
Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"Хи-хи
Рейтинг: 1336 НеутралноНа снимката: центъра на Вселената.
Нема Голем взрив, нема малък взрив...
Dexx
Рейтинг: 608 НеутралноЪЪЪ, това означава, че ЕС няма да плати, защото не отговаря на изискванията за магистрала ли?
“Който и да бе сътворил човечеството, не си бе изпипал работата докрай, защото хората твърде лесно се прегъваха в коленете.” Тери ПратчетКМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4380 НеутралноЗапочна спирането на Еврофондовете. Каква ли е причината ?
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!selqnin
Рейтинг: 1403 НеутралноГледам хейта върви сериозно и се питам - какво ли щеше да е ако всичко това като проекти не се беше случило- защото помним и такива времена!!!
NessaRox
Рейтинг: 2219 ВеселоОзначава, че България ще връща пари, ако не се построи.
През май ББ каза да избираме; или Петрохан или Кресна Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
NessaRox
Рейтинг: 2219 ВеселоКонкурентна среда, стабилност , без корупция и познати фирми- строители Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
Сенчеста фигура
Рейтинг: 258 НеутралноБраво! Каквито и недостатъци да има държавата, с това правителство тя функционира, а БСП нека си стои в ъгъла и да беснее. Вече нищо не зависи от Стопроклетницата, а и няма електорат за нов преврат. Магистралите са факт.
В Дневник.бг има точно 1 русофил, но с над 300 профила. Щраквайте му редовно ! и да пътува. „Дойче Веле" е педерастка необективна медия, а Дневник.бг вече цензурира без аргументи. Това е обидно и е противоположното на свобода на словото.Дневник пропагандна газета
Рейтинг: 308 НеутралноАртекс построил сградата, в която жената до Лозан Панов взела евтин апартмаент. Тогава не те видях да ревеш.
Дневник пропагандна газета
Рейтинг: 308 НеутралноЗакъсня с опорката, 'фръкнАа премиалните.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4380 НеутралноДо коментар [#18] от "Jumbo Jet":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ти кажи защо ви наказват ?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
С Стоянов
Рейтинг: 1375 НеутралноОбаче разните псевдо- зелени не са пропуснали възможността да джавкат срещу приоритетите на България! Чисти комунисти!
ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВОdoroteus
Рейтинг: 890 НеутралноДо коментар [#1] от "Jumbo Jet":
Това зависи от "зелените кхмери " , иначе до сега да е довършена !
Шихан Йордечка
Рейтинг: 8 Неутрално© Правителствена пресслужба
My amygdala could beat up your prefrontal cortex.тесктчето и то ли е копирайт ПрасПрес?
Шихан Йордечка
Рейтинг: 8 Неутралнои срещу кого беше скалъпен "процес" като резултат?
My amygdala could beat up your prefrontal cortex.
Нико
Рейтинг: 499 НеутралноСеверозапада отново ли е в пета глуха?
Шихан Йордечка
Рейтинг: 8 Неутралноцяла северна България My amygdala could beat up your prefrontal cortex.
tosho_toto
Рейтинг: 257 НеутралноСветослав Малинов стана за смях в Брюксел, като първи евеодепутат поискал наказателна процедура срещу собствената си страна.
001
Рейтинг: 587 НеутралноНПО-тата и лъжливите зелени, призовавали за наказания срещу България, въпреки , че се е произнесъл и ВАС
Затова приказката за казана е актуална при нас, защото много добре знаят, че ако санскицонират страната парите ще са от бюджета и от гражданите, но продължават да правят мръсно, но иначе са първи да усвояват пари по програми за броене на птички и комари
falkoneti
Рейтинг: 1068 НеутралноДо коментар [#5] от "Хи-хи":
Ако имаш предвид софиянци - едва ли защото не гледат прасета. Виж някакви селяндури с буркани с манджа в колата по-може.
falkoneti
Рейтинг: 1068 НеутралноДо коментар [#11] от "Dexx":
Да и на одобрения проект, който си имаше някакъв срок за изпълнение все пак.
NessaRox
Рейтинг: 2219 ЛюбопитноКазваш , не е като да живееш под наем в апартамент на кумовете си.?!
справка- Горанов
А жената до Панов-надали е знаела, че след три години ще се омъжи за него.
Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
bawarec
Рейтинг: 418 Неутрално„Автомагистрала "Струма" е част от Ориент/Източно-средиземноморския ...“
Преводът на български е,
„Автомагистрала "Струма" е част от ИЗТОЧНО/Източно-средиземноморския ...“
DS
Рейтинг: 558 НеутралноТо и аз не помня времена в които държава с бомбандирани пътища купува Ф-16 вместо да си оправи инфраструктурата..... приоритети, хм Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
Reporter US
Рейтинг: 270 НеутралноМутроморието, п@срано от червените и сините комунисти, които позитано-лаборантското БКП иска да ни натресе пак?
m17
Рейтинг: 2337 НеутралноДо коментар [#31] от "nessarox":
Със сигурност - щото е живеела с него и е ходила по събития с него, има снимки. И ето ви и бонус - трика фирмата и наема не е случаен, сложи за да не се налага да се появи апартамента в декларацията на Панов.
Reporter US
Рейтинг: 270 НеутралноПовече от ортодоксалното БКП на Курнела беснее радикалното БКП на Атанасов и Бойкикев. Но със същия успех, за щастие. Да идва Гешев, да вкарва в панделата Прокопиев и да се свършва с мъките на умнокрасивците!
Сенчеста фигура
Рейтинг: 258 Неутрално[quote#36:"Reporter US"][/quote]
В Дневник.бг има точно 1 русофил, но с над 300 профила. Щраквайте му редовно ! и да пътува. „Дойче Веле" е педерастка необективна медия, а Дневник.бг вече цензурира без аргументи. Това е обидно и е противоположното на свобода на словото.Да се беше нарекъл Репортер РУ, щях да ти повярвам. Много поздрави в ъгъла и догодина на Бузлуджа пак да сте двойно по-малко, ченге.
Един препатил
Рейтинг: 2787 НеутралноДо коментар [#1] от "Jumbo Jet":
Любопитна подробност е, че и да я довършат тя ще се свързва с "Тракия", "Европа" и "Хемус" чрез недовършеното Околовръстно шосе на София. Което прави и за четирите наименованието "магистрала" леко проблематично.
Gopeто
Рейтинг: 2145 НеутралноИзродите да горят в ада. Всички се изплюха върху Боян Петров. Комуниста и подлец Димитър Главчев, комунистката и долна .... (попълнете сами нецензурната дума) Ивелина Василева непрестанно досаждат на съпругата му, опитаха се да опорочат изкачванията на Копитото в чест на Боян, лъжат нагло, че го уважават, но не си мърдат и пръста да защитат природата и бизнеса в Кресненското дефиле.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петровedin drugii
Рейтинг: 2086 НеутралноЦялата държава се вътри край това ,софиянци да могат лежерно да ходят по бързо до имотите си в Гърция ,всички данъци ,които ни порят гербаджиите отиват само за София , само за магистрали от София до някое море или планина за през зимата да има къде да карат ски , а останалите градове и села сме оставени на произвола ,пардон ,строят ни по една чешмичка и тук там стадионче , че да има кеш и за яхтички ,не ,че някой играе на стадионите по селата ,та и се га ,няма лошо ,добро начинание е магистралата ,само не виждам кое и е по приеоритет от пътя Русе Бяла ,дето на ден минават 10000 коли и 2000 тирове в една лента .
Judjuk
Рейтинг: 3278 Неутрално"....7 тунела, 21 виадукта, 4 пътни възела, 12 надлеза и подлеза..." изградени от героя на социалистическия труд - Боко-трети!????? Хи, хи, хиииий! А за магистрала!/скоростен път през дефилето! проектчето кога ще го покажат? И нали уж ЕС беше отпуснал пари, де са парите бе????
Пешката
Рейтинг: 1160 ЛюбопитноНещо странно става тука - нали беше финансирането от ЕС? Защо сега изведнъж излиза от бюджета??? Ако ще е така, защо не се направи Черно Море с тези пари? С какво сме им длъжни на софЕянци да им се завършела цялата магистрала и то с общи пари? Ами Русе - Велико Търново? Стара Загора - Маказа? Видин - Ботевград?
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.Пешката
Рейтинг: 1160 Любопитноможе и с планираната АМ Рила - като далечен обход на София. Не трябва всички основни пътища да се кръстосват в София. На картата вече изглежда като някакъв тумор с метастази... Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
Damian Damianov
Рейтинг: 227 Неутралнопо принцип е ясно че пвоечето пари в България събрани от данъци се окраждат и от тях повечето изтичат към офшорите, но от тов което сотава в огромната си част се инвестира в Южна България а Северна остава с вечни планове които никога не се реализират. Защо е така и има ли връзка с плана на Турция за абсорбиране на Южна България в недалечното бъдеще едва ли е риторичен въпрос като се има впредвид силата зависимост на т.н. бг политкани от ДПС, Доган а от там и от Турция. Така или ианче е ясно че тяхната работа е да саботират България по всеки възможен начин, но е интересно кога турците ще реализират финалното решение в България.
hgg21387465
Рейтинг: 250 НеутралноПарите не могат да се усвоят от програмата. ЕК не поема ангажимент. Ако не я довършат до 2023 г. може и да се наложи да върнат всичко - 3 млрд. Лева...
hgg21387465
Рейтинг: 250 НеутралноТолкова струва от София до Кулата - повече от 3 млрд. Това чудо се строи повече от 15 години
yanne
Рейтинг: 942 НеутралноДо коментар [#8] от "PisnaMi":
Не се финансира,а се даваа гаранция.Бави се заради едно малко зелено лоби.
yanne
Рейтинг: 942 НеутралноДо коментар [#17] от "Jumbo Jet":
Не храни трола.
yanne
Рейтинг: 942 НеутралноДо коментар [#21] от "С Стоянов":
Нашите Зелени са Червени както е навсякъде.
yanne
Рейтинг: 942 НеутралноДо коментар [#25] от "Нико":
На Северозапада не му е това проблема.Нещо друго е.В хората.
yanne
Рейтинг: 942 НеутралноДо коментар [#28] от "001":
Е,тв грантовете си вървят,какво им пука за България.Особено на Малинов.
yanne
Рейтинг: 942 ВеселоДо коментар [#31] от "nessarox":
Е,питай Лозанчо-той живее под наем на жена си,може да сравнава.
yanne
Рейтинг: 942 ВеселоДо коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":
Моля те Кмете,кажи на кого за Русалка,Албена,Дрижб а,Дюни,чии са хотелите в Зл.Пясъци и Сл.Бряг!?Моля те!
yanne
Рейтинг: 942 ВеселоДо коментар [#38] от "Един препатил":
Леко проблематично ти е в главата.
Slick
Рейтинг: 418 НеутралноАма Боеко се ено свои пари раздава, ей широка душа бе
yanne
Рейтинг: 942 ВеселоДо коментар [#39] от "Gopeто":
Не знам за природта,но десетки загинаха,а стотици са ранени,включително и споменатия от тебе,заради забавянето.За,което огормна вина има вашето лоби.Така че сте в известен смисъл убийци.Дано го осъзнавате и се спрете!
Reporter US
Рейтинг: 270 НеутралноКоето си е направо просташко, както и да го погледнеш! Вместо да ги свържат с "довършените" шося на тов. Костав, Станишев, Орешарски...
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3299 ЛюбопитноА, колко се предвиждат за бързите последващи ремонти и ремонтите на ремонтите?
Reporter US
Рейтинг: 270 НеутралноА коалиционните им партнери от ДСБ (радикалното БКП) и тесните цоциалисти на Бойкикев са направо пурпурни, та чак знамената им са почервенели! Добре, че ходят с потури, че сите бикове из нашенско че си организират спонтанна корида на желтите павета...
yanne
Рейтинг: 942 НеутралноДо коментар [#59] от "Reporter US":
Те с лиляви-средно между тъмносиньо и червено.
Alarmstufe: Rot
Рейтинг: 4441 НеутралноЕй, съсипаха я тази държава! Асфалта не се яде, другари!
Gunter glieben glauchen globenAlarmstufe: Rot
Рейтинг: 4441 НеутралноДо коментар [#5] от "Хи-хи":
Gunter glieben glauchen globenА мякащите селяндури от лайноморието ще умрете от глад.
m17
Рейтинг: 2337 НеутралноДо коментар [#39] от "Gopeто":
Да горя в ада всички еколози със червени душички дано. А глупака си остава глупак, дори да изкачи Еверест 100 пъти.
m17
Рейтинг: 2337 НеутралноДо коментар [#45] от "hgg21387465":
Само дето си има и врътка - може да се прехвърли довършването в следващия период. Така че не се безпокойте, пари няма да се връщат, проблема е че няма свестен път и измират десетки хора всяка година,
falkoneti
Рейтинг: 1068 НеутралноДо коментар [#56] от "yanne":
Забавянето е единствено по вина на нашите строители които направиха всичко възможно одобрен проект да бъде преработен защото не можеха да строят тунел. Другото което ти се опитваш като лакей да насаждаш е лъжа. Повторена 1000009 пъти от лизачите на власта.
milenmihailov
Рейтинг: 504 НеутралноАз чак сега пътувах по "Струма" и в последно построената част преди и покрай Благоевград се ужасих. Еми тя е на вълни. Дори и на мостовете където отдолу бетонът трябва да е равен - асвалта е на вълни. Та тя е вече за ремонт. Да не говорим, че на мостовете не са нивелирани отделните секции както и спрямо насипите, и се чустват подскачания и пропадания... Като казах мостовете - през зимата ограничение на скоростта - изглежда нямат изолация. Кой го приемал това и така ли ще остане. Много скъпо ще ни излезе този симитлийски задник. Някой споделя ли тези мои впечатления?
А колкото до забавянето - еми от там трябваше да започнат строежа - така правят в белите страни. Да не говорим как го обещаваха пред ЕК този тунел.
yanne
Рейтинг: 942 НеутралноДо коментар [#65] от "falkoneti":
Няма лъжа,има дейност на всякакви НПО-та.От години.Въпросния алпинист броеше гущерчета,когато го блъсна кола.Румънска,между другото.Не бяха гучерчета,не бяха бръмбари,не бяха мечки...Не се спряхте!Знам,че нямате срам или достойнство,та и вина няма да изпитате.Но,сте съучастницо в тези наранявания и смърти.Опомнете се,и се спрете!
yanne
Рейтинг: 942 ВеселоДо коментар [#66] от "milenmihailov":
Не пътувай!Гадна магистрала!Стария път си стои-минавай по него!
sarunka
Рейтинг: 1178 ВеселоДо коментар [#31] от "nessarox":
Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?даж× не е знаера, че ще са им кумове
sarunka
Рейтинг: 1178 ВеселоДо коментар [#38] от "Един препатил":
Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?върлия десебар гласувал за радев се изока и по тая тема. скрийсе ве..баси чугуна
hgg21387465
Рейтинг: 250 НеутралноДо коментар [#47] от "yanne":
Приятел, нашите още не са си подали проекта за одобрение пред ЕК. Как Комисията да им отпусне парите, а? Затова са тия заеми. Неведнъж ЕК е предупреждавала България, че трасето не трябва да минава по върховете на планините, защото това не отговаря на изискванията за опазване на околната среда, пък и е скъпа поддръжката. Затова, че няма български фирми, които да правят качествени и безопасни тунели, нашите политици постоянно измисляха какво ли не, за да оправдаят качването горе в планината на магистралата. Да не говорим колко гориво ще отива на вятъра с тия наклони. От цялата работа, печеливш е петролното лоби.
Хи-хи
Рейтинг: 1336 НеутралноДо коментар [#62] от "Alarmstufe: Rot":
Уайноморието е продукт на уайностолицата
milenmihailov
Рейтинг: 504 НеутралноДо коментар [#68] от "yanne":
Като питаш БСП-то за следата на Тодор Живков която е оставил в България - те казваха: "Живков e прекарал ток до всяко село". Сякаш ако Живков не съществувал, до сега да сме на свещи. Аналогията си направи сам. И ходи разгледай магистралите по другите държави, дали са толкова калпаво откраднати, и дали фирмите които ги строят са толкова интимно (в буквалният смисъл) обвързани с властта.
Безкрайно посредствени и войнствено арогантни сте.
falkoneti
Рейтинг: 1068 НеутралноДо коментар [#67] от "yanne":
Броенето не спира магистрала. Проектът беше отложен от правителството защото не им изнасяше тунел. Това е истината.. Другото е лъжа за оправдание на некадърност.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Gopeто
Рейтинг: 2145 ВеселоДо коментар [#63] от "m17":
Така е. Глупака си е глупак. И си пише глупостите по форума, мислейки се за Паоло Коелю поне.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
Йосиф Митов
Рейтинг: 8 НеутралноА някой помни ли, че първоначалния план за лот 3 (по-късно разделен на три подлота) с два тунела щеше да струва 1 млрд. лева. Сега хем ще има половин магистрала, хем ще се похарчат два пъти повече пари.
Йосиф Митов
Рейтинг: 8 НеутралноА някой помни ли, че първоначалния план за лот 3 (по-късно разделен на три подлота) с два тунела щеше да струва 1 млрд. лева. Сега хем ще има половин магистрала, хем ще се похарчат два пъти повече пари.
PisnaMi
Рейтинг: 1732 НеутралноЧетете, герберчета, четете!
Решение на МС:
Поет е ангажимент за осигуряване на средства за изграждането на
ЛОТ 3.2 „Крупник – Кресна“ на АМ „Струма“
Правителството пое ангажимент за осигуряване на средства от държавния бюджет в размер до 741
073 600 лева за изпълнение на проект Лот 3.2 „Крупник-Кресна“, ляво платно, от км 375+860 до км 399+500,
обходен път на гр. Кресна от км 396+137 до км 401+691=км 397+000 (от Лот 3.3), предвиден за частично
финансиране по Приоритетна ос 2 на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-
2020 г. от Кохезионния фонд на Европейския съюз.
alien04
Рейтинг: 97 НеутралноДо коментар [#63] от "m17":
А бавноразвиващия се и нереализиран в живота идиот си остава такъв, колкото и да драска по форумите!
m17
Рейтинг: 2337 НеутралноДо коментар [#80] от "alien04":
Лузърите си личат дори във форумите, ето на вас ви личи от километри.