
© Владислав Панев
Около 2-3 седмици ще са необходими за възстановяване на платното за София в участъка от магистрала "Струма" край Дупница. Това показват предварителните разчети на експертите, извършили оглед на съоръжението, засегнато от пожара, съобщи членът на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Иван Досев в сутрешните блокове на "Нова телевизия" и БНР.
Той подчерта, че заради пожара продължава да е ограничено преминаването в близо 10-километров участък между пътен възел "Дупница" и пътен възел "Бобошево", като в останалата част от автомагистралата движението се извършва без ограничения. В отсечката, засегната от пожара, трафикът се пренасочва по обходен маршрут по път E-79.
При възстановяването на движението в платното за София ще бъде създадена необходимата организация за улеснение на трафика. В дните с интензивно движение - петък и събота, в участъка от "Струма" ще преминава трафикът за Кулата, а пътуващите за София ще ползват първокласния път Е-79. В неделя и понеделник в отсечката от автомагистралата ще преминава трафикът в посока София, а всички, пътуващи за Кулата, ще се насочват към Е-79.
За цялостното възстановяване на движението и в платното за Кулата ще е необходимо повече време, тъй като колоните, ригелите, гредите и отводнителите в тази част от моста са засегнати много по-сериозно от пожара. Необходимо е да се изготви проект за ремонтно-възстановителните работи, но целта ни е да възстановим движението във възможно най-кратък срок, за да не се затрудняват шофьорите, заяви инж. Досев.
Той посочи, че ремонтните дейности ще бъдат извършени със средства на АПИ, но след като е ясна количествено-стойностната сметка ще се предяви регресивен иск към собственика на предприятието, направил нерегламентираното сметище и предизвикал пожара.
По повод струпването на отпадъци в близост до трасето на републиканските пътища и прилежащите им съоръжения инж. Досев посочи, че служителите на областните пътни управления извършват редовни обходи на пътищата и при констатиране на отпадъци в обхвата на пътя се изготвя предписание до нарушителите те да бъдат незабавно отстранени, но често се налага АПИ да ги премахва за своя сметка.
Той каза още, че незаконното депониране на вторични суровини и отпадъци в обхвата на пътищата е динамичен процес, при който за кратко време се наблюдава струпване, премахване и ново депониране на отпадъци, какъвто вероятно е и случаят с цеха за преработка на отпадъци, предизвикал пожара. Инж. Досев посочи, че при изграждането на съоръжението от автомагистралата се е налагало строителят да почиства за своя сметка същия терен, за да се освобождава място, тъй като собственикът им ги е депонирал неправомерно.