Пътищата в два региона на България са сред петте най-смъртоносни в ЕС

Пътищата в два региона на България са сред петте най-смъртоносни в ЕС

© Велко Ангелов



Пътищата в две области в България попаднаха сред петте най-смъртоносни в Европейския съюз. По данни на европейската статистическа агенция Евростат през 2016 г. в Северозападна България на 1 млн. жители са станали 153 катастрофи с фатален край. Така регионът се нарежда на първо място по този показател.


Пътищата в два региона на България са сред петте най-смъртоносни в ЕС

© Eurostat


На пето място в негативната класация попада Северен централен район, където произшествията с загинали са 132 на 1 млн. души население. Между двата региона се нареждат области в Португалия, Белгия и Гърция.




България е на първо място в ЕС и по катастрофи с жертви, в които участват само автомобили. Те са общо 64 на 1 млн. души население. Статистиката за 2016 г. показва, че подобен тип произшествия са три пъти повече спрямо средното ниво за Европейския съюз.


Интересни са данните на Евростат за инцидентите с мотоциклетисти. Според тях в България не е имала нито една катастрофа с мотоциклетист, която да е завършила със смъртен случай.


Пътищата в два региона на България са сред петте най-смъртоносни в ЕС

© Eurostat

Коментари (73)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Халдип Исйолов
    Халдип Исйолов
    Рейтинг: 2058 Неутрално

    Сами се избиваме по пътищата...което е жалко и тъжно.

    Не си заслужава да се напрягаш безплатно.
  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3629 Неутрално

    Сами се избиваме по пътищата...което е жалко и тъжно.
    —цитат от коментар 1 на Халдип Исйолов


    След трагедията край Своге, по-ясно се говори, че тези които бързат да гушнат кинтите за поддръжката на пътищата ни помагат да се избиваме!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 737 Неутрално

    Тия дни бяхме със семейството на почивка в Родопите с пътуване - ту тук, ту там. Та вярно там пътищата са тесни, разбити и т.н., но има маса идиоти, които секат завоите и карат бързо. Не мога да разбера толкова ли е далеч от акъла на нормален човек, че като не виждаш какво има отсреща, трябва поне ти да следваш твоята лента.

  4. 4 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 4211 Неутрално

    [quote#2:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"][/quote]

    "След трагедията край Своге, по-ясно се говори...."

    Къде се говори? В партийния клуб ли?

  5. 5 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2180 Неутрално

    Пичове, ще трябва да се стягаме. Какви са тия 0 жертви с мотоциклети?

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  6. 6 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9173 Неутрално

    Най-сетне и ние сме първи.

  7. 7 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1468 Неутрално

    "Интересни са данните на Евростат за инцидентите с мотоциклетисти. Според тях в България не е имала нито една катастрофа с мотоциклетист, която да е завършила със смъртен случай." .. Я пак? Това за коя година?

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  8. 8 Профил на ywu53306982
    ywu53306982
    Рейтинг: 357 Неутрално

    Още едно доказателство, че са нужни магистрали и в северна България. Разбира се влияние оказват и дивите шофьори и старите автомобили.

  9. 9 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 943 Неутрално

    До коментар [#7] от "bludniq_sin":

    Аз поне знам за няколко такива катастрофи с печален край. Преди няколко години загинахя мъж и жена, млади хора, блъснати от турски шофьор, който успя да се скрие от нашето великодушно правосъдие. Тогава станаха и други катастрофи с мотоциклетисти.

  10. 10 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 4268 Весело

    Не може да бъде! Бат Бойко казА, че пътищата са у ред! Даже, магистрала щял да прави у северозападно. Оти много заводи се навъдиа, та не мое се разминат камионете с готова продукция. А и никъде нема дупки и ями. Сичко е ново и гладко на стъкло! Ма, матр'яла калпав, та не отбира от убаво.

  11. 11 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5485 Неутрално

    С тези 0/нула/ жертви на мотористи за 2016 г лъсна че БГ правителството дава УМИШЛЕНО неточни статистически данни на Евростат. Неслучайно смениха шефа на НСИ преди време

  12. 12 Профил на gogo63
    gogo63
    Рейтинг: 722 Неутрално

    Всичко е наред. Това е почти целия Север, а Северна България, както знаем, не е част от България за управляващите.

  13. 13 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 615 Неутрално

    Бас хващам, че компютърните "магьосници" на МВР са изпратили грешни данни към Евростат. Само в Пловдивско се утрепват 5 или повече мотористи всяко лято. Май не са им превели правилно формулярите за попълване.

    Три са според мен основните пороци на българина: липса на респект към закони, правила и личности; тарикатлък на дребно и на едро (ако може), както и несъразмерна завист. Три са основните пороци на държавния чиновник: корупция, немарливост, мързел. В която и лоша новина да прочетете, ще откриете причината в някой или някои от тези пороци.
  14. 14 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 543 Неутрално

    Северозападен и северен централен все пак са двата най-бедни региона в България.

    Интересно дали тези катастрофи са по пътищата от републиканската пътна мрежа или по общинската. Струва ми се че има повече логика да са по общинската мрежа.

    Бедни общини значи лоши общински пътища между селата. Бедни хора - стари коли.

    Така че с един и същи "манталитет" и нехайство към пътната безопасност, в бедните региони се очаква да има повече катастрофи.



  15. 15 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 987 Неутрално

    До коментар [#7] от "bludniq_sin":Аз поне знам за няколко такива катастрофи с печален край. Преди няколко години загинахя мъж и жена, млади хора, блъснати от турски шофьор, който успя да се скрие от нашето великодушно правосъдие. Тогава станаха и други катастрофи с мотоциклетисти.
    —цитат от коментар 9 на ikar_01


    Така е..
    https://www.vbox7.com/play :65297ff760

  16. 16 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 3102 Неутрално

    Аз даже съм учуден за Северозападния регион. Ама в Северен централен район е отсечката Русе-Бяла да напомня. Само тя е достатъчна да не е на пето Ами на първо място в света.
    И пак някой обжалва магистралата Русе-Велико Търново.

  17. 17 Профил на Зори
    Зори
    Рейтинг: 1712 Неутрално

    ,,България е на първо място в ЕС и по катастрофи с жертви, в които участват само автомобили. Те са общо 64 на 1 млн. души население. Статистиката за 2016 г. показва, че подобен тип произшествия са три пъти повече спрямо средното ниво за Европейския съюз."

    ...Шумахер вода да им носи на нашите шофьори!...

  18. 18 Профил на zaki
    zaki
    Рейтинг: 825 Неутрално

    До коментар [#13] от "Емо":

    Бас хващам, че компютърните "магьосници" на МВР са изпратили грешни данни към Евростат. Само в Пловдивско се утрепват 5 или повече мотористи всяко лято. Май не са им превели правилно формулярите за попълване.
    —цитат от коментар 13 на Емо


    0, тоест по-малко от 0.5 на милион. При 7 милиона - 3 или по-малко утепани мотористи за цялата 2016 година. Много, много невероятно.

  19. 19 Профил на nqb29617416
    nqb29617416
    Рейтинг: 148 Неутрално

    До коментар [#14] от "skeptichen":
    Аз живея в Северозапада, по точно Видин. Всяка седмица пътувам до София, път няма, има някаква смесица от участъци без асфалт, с малко асфалт и тук там асфалт. Прилично за каране е само като се кача на магистрала последните 30 мин преди София, а иначе цялото пътуване от около 3.30 е направо ужас. Възрастни хора рядко пътуват, защото не могат да понасят тресенето на колата, като возя баща ми на всеки 20 мин спираме, защото му става лошо, а ако не си закрепил добре нещата в багажника, после се чудиш кое какво е. Дори и днес като пътувах имаше катастрофа. Местните дебили от герб обяснят, че пътят до София не бил проблем, а Тиквата не е посещавал града от 12 или 13 година, за да види плодовете от 10 годишното си управление.

  20. 20 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 4268 Неутрално

    До коментар [#14] от "skeptichen":

    Всички магистрали и пътища 1 и 2 клас, са републикански. Това прави около 80% от пътната мрежа в България.

  21. 21 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    Екоталибаните колко години пускат жалби срещу автомагистрала Струма и новия път Русе-Велико Търново ?
    Стотици са жертвите там благодарение на тяхното забавяне.

  22. 22 Профил на pinoccio
    pinoccio
    Рейтинг: 761 Неутрално

    Не е от пътищата, от местното населени е.

  23. 23 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 503 Неутрално

    До коментар [#3] от "victortrt":

    това е в следствие от липсата на последици ако не спазваш реда и закона.
    друга причина е, че "свествите считат за луди" и се налага поведението на тъпири и нахалници.

  24. 24 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 867 Неутрално

    А ако направят класация на 20-те хиляди км най-отвратителни пътища в ЕС, нашите ще са на челните 19 868 места/км/.

    Никога повече мутри начело на България.
  25. 25 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 867 Неутрално

    До коментар [#24] от "bgkurshum":

    И още над 19 000 км общински пътища ще са извън класацията.

    Никога повече мутри начело на България.
  26. 26 Профил на danubian.whale
    danubian.whale
    Рейтинг: 895 Разстроено

    Резултатът от десетилетия на тотална липса на стратегия и мерки за развитие на Северна България. Пътищата и инфраструктурата, които трябва да се изградят са най-малкото. Трябва да има държавна политика за изграждане на солидна икономическа база в по-бедните региони, активно привличане на инвеститори там, подобряване на инвестиционната среда, намаляване на бюрокрацията, даване на повече правомощия на местната администрация, която да има възможността да реализира местни политики и да се конкурира с другите региони. В противен случай, регионалните дисбаланси ще се задълбочават.

  27. 27 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1001 Любопитно

    До коментар [#7] от "bludniq_sin":
    Мотоциклетите в България са относително малко...Я идете в Гърция, Италия, Испания и вижте цели прощади с паркирани мотопеди и мотоцикли

  28. 28 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1057 Неутрално

    До коментар [#23] от "ial":

    Това е истинската причина. Няма ред и законност. Да си тарикат е въпрос на чест. И докато електоратът не схване, че правовата държава е основна предпоставка за просперитет и нормален живот, ще умират по пътищата, ще ги крадат прасета и ще ги управляват еднокнижници.

  29. 29 Профил на laveol
    laveol
    Рейтинг: 618 Неутрално

    "Интересни са данните на Евростат за инцидентите с мотоциклетисти. Според тях в България не е имала нито една катастрофа с мотоциклетист, която да е завършила със смъртен случай." .. Я пак? Това за коя година?
    —цитат от коментар 7 на bludniq_sin


    Явно са грешни данните. Пише, че са за 2017, но намирам доста новини за загинали мотористи при катастрофи

  30. 30 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2630 Неутрално

    "По данни на европейската статистическа агенция Евростат през 2016 г. в Северозападна България на 1 млн. жители са станали 153 катастрофи с фатален край. Така регионът се нарежда на първо място по този показател."
    Начи, тия сЪ мъндръСът и по пътищата.

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  31. 31 Профил на laveol
    laveol
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Явно са грешни данните. Пише, че са за 2017, но намирам доста новини за загинали мотористи при катастрофи
    —цитат от коментар 29 на laveol


    Трябва да се поправя сам себе си - за България конкретно са от 2016. Има някакво лого, което закрива част от надписа.

    Това, че има доста новини зая загинали мотористи обаче си важи и за тази година.

  32. 32 Профил на Brad Mehldau
    Brad Mehldau
    Рейтинг: 577 Неутрално

    При всяко каране в псоледно време виждам пълни малоумници по пътя, може би са по-малко от преди години, не мога да преценя, но естествено политизраните коментари тук все зачекват пътищата. Пътищата са ни достатъчно добри. Шофьорите ни - не. Това е. Не измествайте темата.

  33. 33 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 543 Неутрално

    До коментар [#20] от "Vlado Nikolov":

    Струва ми се че грешите - общинската мрежа е не по-малка от републиканската.

    Погледнете статистиката на АПИ тук:
    http://www.api.bg/files/4014/4353/4476/STRATEGY.pdf

    Обща дължина на републиканската пътна мрежа 19 462км (на стр 22)
    Обща дължина на общинската пътна мрежа 19 490км (на стр 27)

    Състояние на настилките на общинските пътища:
    Състояние на настилките // Дължина в км
    Добро // 3 157 км
    Средно // 3 841 км
    Лошо // 8 748 км
    Без трайна настилка // 2 690 км
    Обща дължина 17 169 км

    Като погледнете горе виждате че повече от 50% от общинската пътна мрежа е в лошо състояние.

    Ще е интересно да се видят данни къде се случват тези ПТП - на РПМ или ОПМ. Но на мен ми се струва че общините нямат парите да обезопасят и поддържат своите пътища и затова трябва да има повече ПТП на единица трафик в сравнение с РПМ.

  34. 34 Профил на Ivan
    Ivan
    Рейтинг: 249 Неутрално



    До коментар [#19] от "nqb29617416":

    В интерес на истината настилката по пътя Видин - София никак не е лоша. Проблемът са тесните пътища, завоите и ограниченията по Е79. В момента ремонтират от Славотин до Монтана, който е по-прав и по-къс. Иначе през Петрохан откъм София е чисто нов с маркировка и мантинели. Спасението е само тунел под Петрохан.

  35. 35 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1542 Весело

    Наградите Дарвин - нека има естесвен подбор, особено в резервата :)

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  36. 36 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1542 Разстроено

    Дано само не вредят на невинни.

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  37. 37 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3429 Неутрално

    [quote#2:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"][/quote]

    Стига тъпа политика бе комунета! Така е единия процент ще ви е много! Ако беше карал шофьора край Своге с 30 или 40 км/ч, дали щеше да стане катастрофа?!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  38. 38 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4668 Неутрално

    И пътищата не са добри, но сте и много бавно раегиращи зад волана !!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  39. 39 Профил на gmranger
    gmranger
    Рейтинг: 607 Неутрално

    Глупости. Най-вероятно нашите убавци крият статистиката от Евростат, защото (предвид, че данните са за 2016) бърза справка в Гугъл (с думите "Мотоциклетист загина" и 2016) веднага извади новина "Мотоциклетист загина след челен удар с автобус" (13.6.2016), "Моторист загина след удар в камион" (25.8.2016), "Моторист загина на място след удар в камион в Добрич" (21.7.2016), "Моторист загина след удар в спряла кола" (20.11.2016), а публикация в "Нова" от 4.9.2016 обобщава за 17 загинали мотоциклетисти от началото на годината. И това е само на първата страница с резултати от търсачката.

  40. 40 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 1412 Неутрално

    Ами като гледам тази статистика, май причината е в качеството на пътищата, маркировката и пътната сигнализация. Вижда се, че не е въпрос на дисциплина, иначе щяхме да сме първи и по жертви пешеходци и колоездачи, които се движат в града. Ако сме по-дисциплинирани от румънците в града, не виждам причина да не сме и извън града. Т.е. не е въпрос на дисциплина, а на организация на движението извън населените места. Аз това виждам.

  41. 41 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 1015 Неутрално

    За отвратителното качество на БГ пътната мрежа, нормален човек не би спорил!!! Но БГ кретенът, пуснат и по най отличната пътна мрежа, пак ще е смъртоносен. Добре че вродените провинциални комплекси спират кретените в чужбина!!! Просто им се дръпва акото от страх от ЧУЖБИНАТА!!! Харалан му вика социална антропология. Аз, просто еволюционна спирачка по Дарвин.

    roo
  42. 42 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    До коментар [#16] от "Да вярваме на истината":

    Да, гербави селски кметчета обжалват.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  43. 43 Профил на nqb29617416
    nqb29617416
    Рейтинг: 148 Неутрално

    До коментар [#34] от "Ivan":

    Ти се майтапиш с мен за качеството на пътя Видин - София

  44. 44 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    Лоши пътища, простотия (малък на много прост народ), беднотия (корупция с купени книжки) ...от всичко това се забърква една смъртоносна смес.

    Това лято имах "удовилствието" да карам по дефилето към известен спа център в Българиоя няма такива идиоти (не само местни), които да изпреварват беаз видимост...просто няма.

  45. 45 Профил на pet100
    pet100
    Рейтинг: 260 Гневно

    ДНЕВНИК,
    Защо не изпратите екип да погледне, какво е състоянието на пешеходната секция под ЖП моста при гара Подуяне, в началото на Ботевградско шосе?
    Този участък така и остана недовършен при ремонта на булеварда преди 25 години и е превърнат в бунище. Представяте ли си какво чудо ще се случи, ако там възникне пожар, след като в непосредствена близост се намират и по една бензиностация и газостанция???...

  46. 46 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 391 Неутрално

    До коментар [#40] от "zlo38528262":

    Именно. Румънци, италианци и дори белгийци и холандци карат доста по-импулсивно от нас, много по-често се залепят на къса дистанция и сменят лентите агресивно, и правят резки ускорения и спирания.

    У нас факторът неадекватни и тесни пътища, липсваща или объркваща маркировка, бавнодвижещи се аграрни ППС заедно с натоварения международен трафик, имат много по-голяма тежест за крайния резултат отколкото навсякъде другаде, включително и в Румъния където маркировката е на европейско ниво.

  47. 47 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 598 Неутрално

    До коментар [#5] от "Darulio":

    Свършиха рублите и православните рокери изчезнаха. останаха само тукашни и тук таме някой произволен моторист.

    This is the place where puddings die.
  48. 48 Профил на Момчил Карабулев
    Момчил Карабулев
    Рейтинг: 1489 Неутрално

    За Северна България основната причина са разбитите пътища - минете например между Гулянци и Никопол и ще се озовете в такова офроуд приключение, че ще се молите да свърши по-скоро. Хората блокираха няколко пъти пътя, от АПИ Плевен обещаваха, че започват ремонт, но уви - всичко беше лъжа.

  49. 49 Профил на Неизвестен Извършител
    Неизвестен Извършител
    Рейтинг: 930 Неутрално

    "Интересни са данните на Евростат за инцидентите с мотоциклетисти. Според тях в България не е имала нито една катастрофа с мотоциклетист, която да е завършила със смъртен случай." .. Я пак? Това за коя година?
    —цитат от коментар 7 на bludniq_sin


    Статистиката тръгва от меверето и там нещо са огелпили кълчищата. Заради статистиката. Например те, след катастрофа, броят умрелия за жертва на ПТП до третия ден. Оттам нататък да го мисли борницата.

  50. 50 Профил на yph43590585
    yph43590585
    Рейтинг: 23 Неутрално

    Прочетох статията и ми направи впечатление, че за 2016 година има 0 загинали мотористи. На бързо прерових в интернет и намерих поне 10 случая на загинали мотористи през 2016 година. Предвид фактите, значи няма статистика, а е просто стъкмистика или това е очевидна фейк новина?

  51. 51 Профил на carebean
    carebean
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Още едно доказателство, че са нужни повече магистрали, но качествено направени.

  52. 52 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1338 Неутрално

    До коментар [#3]

    Това е масово явление за съжаление.
    По-читавите и умните заминаха на запад и по селата останаха основно тези, които за нищо не стават и едвам едвам са завършили някой три-годишен авто техникум. Какво да очакваш от такива? Имената и снимките им са по мантинелите и крайпътните дървета и шкарпи. За съжаление страдат и невинни.

  53. 53 Профил на aha
    aha
    Рейтинг: 588 Неутрално

    До коментар [#27] от "Петър Иванов":
    Мотоциклетите са малко в България, защото данъците им са забранителни. Най-евтиният личен транспорт във Франция, Турция и Италия (първия, втория и третия по къпени нови мотоциклети пазар в Европа) е на 2 колела. Замърсява и създава задръствания най-малко от всичките видове.

  54. 54 Профил на Александър
    Александър
    Рейтинг: 252 Неутрално

    Даже и всички пътища и да са наред, щом мат'ряла, който е зад волана не е наред, все ще сме на почетното първо място.

    майтапа
  55. 55 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4619 Неутрално

    Не е никаква изненада , че Северозападът е начело в тази негативна класация!Най-бедният район на ЕС , но в същото време и най-опасният на пътищата!!!!!

  56. 56 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4619 Неутрално

    До коментар [#1] от "Халдип Исйолов":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Безумно поведение на част от шофьорите, стари пътища, стари коли,корумпирани полицаи.....................всичко това е един смъртоносен микс!

  57. 57 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 612 Неутрално

    До коментар [#26] от "danubian.whale":

    Само донякъде си прав. Варна е пример за това защо не трябва да се дава власт на местните структури, т.е. феодали. На практика никой и нищо не пречи и сега на местните власти да подпомагат индустрията и да привличат инвестиции. Не го правят, защото не искат конкуренция от по-кадърни от тях.

  58. 58 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 601 Неутрално

    Не са пътищата, а хората....
    По доклад на лабораторията по ОБД наТУ-София това се дължи основно на няколко области на България:
    За 2016 г загиналите приравнени към 1 млн.население на областта е: Ловешка - 263, Видинска - 169, Монтана - 163, Врачанска - 124.
    Пият и карат, всички са роднини и т.н.
    и за 2018 г. е същото - Ловеч ("първенец" от последните години) - 168, Враца - 166, Видин - 141 и прави впечатление автомобилите с номер СО - 183.
    Къде е средната стойност за ЕС - около 50 на 1 млн, и горните области на България.

  59. 59 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2516 Неутрално

    До коментар [#8] от "ywu53306982":

    Там АСФАЛТ НЕ ЯДАТ !!!!

  60. 60 Профил на xfh59608894
    xfh59608894
    Рейтинг: 606 Неутрално

    Още едно доказателство, че са нужни магистрали и в северна България. Разбира се влияние оказват и дивите шофьори и старите автомобили.
    —цитат от коментар 8 на ywu53306982


    Пълни глупости, магистрали се правят там, където има достатъчно трафик за магистрали, а не където шофьорите са най-безразсъдни.

  61. 61 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 4060 Неутрално

    До коментар [#32] от "Brad Mehldau":
    + Точно.

  62. 62 Профил на tjj54611191
    tjj54611191
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Доказателство, че нашите мотористи са безсмъртни :) Неслучайно така се държат и на пътя...

  63. 63 Профил на dasho
    dasho
    Рейтинг: 729 Неутрално

    Всеки път под подобни статии го казвам: това са само тези, които са загинали на местопроизсшествието. Загиналите в линейката и в болницата след катастрофата дори не са включени (като че ли са си починали от старост).

  64. 64 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7261 Неутрално

    Пак лоша новина

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  65. 65 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 588 Весело

    Хе ам сме първи в нато по отделени средства за отбрана . Ако направим сметка за броя на убитите във войните и по пътищата каква ще е сметката .

  66. 66 Профил на black_jack
    black_jack
    Рейтинг: 618 Неутрално

    А така, казват че като искаш и вярваш всичко е възможно. Номер едно сме!

  67. 67 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 926 Неутрално

    До коментар [#27] от "Петър Иванов":
    Даа, и понеже сме бедни, у нас се карат само Харлей, Кавазаки, Хонда, Сузуки, БМВ! И то по най-опасен начин. Истината е, че сред българските шофьори има абсолютни безумци и късопiшковци. Избиват се комплекси и се показва превъзходство чрез скорост и самоубийствени маневри. Ако на първо място в народопсихологията се насърчава толерантост, уважение, спокойствие - няма да е така. Вместо това се шири бабаитщина, простотия, нахалство.

  68. 68 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1264 Неутрално

    Лидери са не целия Северозапад, а само Врачанско и Монтанско. Видин си е ОК. А ако се гледа средно за целия Северозапад, той е с по-малко смъртни случаи, на глава от населението от област Пловдив.
    Уви, това се дължи веднъж на бедността, заради която нито коли се поддржат в адекватно състояние, нито пътищата отговарят на поне някакви стандарти (до доста села водят настилки, полагани още при Тато, които не са видяли обновяване вече 3-4 десетилетия). Другото е пълната безнаказаност на простотиите - ако поне един от 10 тарикати на пътя биваше освидетелстван с глоба, нещата биха били коренно различни. Ама не идиотски глоби за превишена скорост на някой "забравен" знак, дето изобщо не му е там мястото! А глоби за неправилно изпреварване, отнемане на предимство, рисково (за околните) шофиране, управление без СУМПС, управление пиян и/или надрусан и т.н.

  69. 69 Профил на Flogger
    Flogger
    Рейтинг: 348 Неутрално

    Да, Северозапада е лидер. Но не само пътищата са зле, пътувал съм около селата до Драгоман, идете там и тогава ще коментирате качеството на пътищата.
    На Северозапад никой не спазва правилата за движение - не са кара с дневни светлини, включително и на Петрохан, където видимостта и през деня не е добра; никой не спира на пешеходна пътека - идете в Монтана и пробвайте; при изпреварване задължително изпреварвания значително увеличава скоростта и пречи. Тоест, огромно количество простотия към лошите пътища.

  70. 70 Профил на brezaor
    brezaor
    Рейтинг: 240 Неутрално

    С тези 0/нула/ жертви на мотористи за 2016 г лъсна че БГ правителството дава УМИШЛЕНО неточни статистически данни на Евростат. Неслучайно смениха шефа на НСИ преди време
    —цитат от коментар 11 на pet_fire


    За 2016 г. общ брой загинали: 708, от тях мотоциклетисти: 41
    http://www.nsi.bg/sites/default/files/files/publications/ptp_2016.pdf

  71. 71 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    В Бългрия има и най-много гербаджии. Това дава видими резултати. Когато намалеят по естествен път, можем да се надяваме на нещо по-добро.

  72. 72 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3156 Неутрално

    До коментар [#3] от "victortrt":

    грешно предполагаш, че са нормални.

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  73. 73 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3429 Неутрално

    Северозападен и северен централен все пак са двата най-бедни региона в България. Интересно дали тези катастрофи са по пътищата от републиканската пътна мрежа или по общинската. Струва ми се че има повече логика да са по общинската мрежа.Бедни общини значи лоши общински пътища между селата. Бедни хора - стари коли.Така че с един и същи "манталитет" и нехайство към пътната безопасност, в бедните региони се очаква да има повече катастрофи.
    —цитат от коментар 14 на skeptichen


    Въпреки, че България е именно Северна България!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK