Кабинетът осигури над 144 млн. лв. за разширение на околовръстното край "Младост"

Кабинетът осигури над 144 млн. лв. за разширение на околовръстното край "Младост"

© Георги Кожухаров



За изграждането на малко над 6 километра от Софийския околовръстен път от връзката с магистрала "Тракия" до пътен възел "Младост" в продължение на четири години ще са необходими общо до 144.6 млн. лева, които ще бъдат осигурени от държавния бюджет и от приходите от тол-таксуване. Това реши днес правителството на свое заседание.


Средствата ще се усвояват на база фактически извършени разходи. Първите реално отпуснати пари за дейности, свързани с изпълнението на проекта, са почти 14 млн. лева. Те се предоставят по бюджета на Министерството на регионалното развитие и благоустройството за 2019 г.


В резултат на инвестицията отсечката между пътен възел "Младост" и изхода за "Тракия" ще бъде с по 3 ленти за движение в посока, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари към тях.




Предвижда се изграждане на пътни възли при улиците "Стар Лозенски път", "Патриарх Герман", "Самоковско шосе" и "ул. 406" в "Младост". Това ще реши проблемите със задръстванията по тях в пиковите часове.


Ще бъдат изградени три пешеходни надлеза и мостови съоръжения на реките Искър и Кална. Предвидена е и реконструкция на водопроводи, канализация и газоразпределителна мрежа, както и изместване на елелектрически съоръжения, телекомуникации и др.


Срокът за изграждането на шесткилометровата отсечка е 910 календарни дни, от които 180 дни за проектиране, а 730 дни - за строителство. През миналата година желание да направят пътя заявиха осем фирми.


С изграждането на участъка от "Младост" до "Тракия", за да се реши проблема със задръстванията по Околовръстното, ще остане да се построи само частта от бул. "Братя Бъкстон" до началото на магистрала "Люлин". Той е с дължина малко над 8 километра. За неговата реализация обаче нищо не се чува.


По този повод днес кметът на София Йорданка Фандъкова написа, че няколко години общината и АПИ са работили по подготовката на проекта за отсечката от "Младост" до "Тракия" и в момента продължава работа по последните 8 километра от Околовръстния път. Завършването на Софийския околовръстен път е стратегически приоритет за София, по който работата задължително трябва да продължи, допълни кметът.


В резултат на изграждането на участъка от Софийския околовръстен път от пътен възел "Цариградско шосе" до пътен възел "Младост" транзитният трафик ще бъде изведен от столицата и ще подобри движението на транспортните потоци по Трансевропейския транспортен коридор номер V, се посочва в мотивите за решението.


Участъкът е от голямо значение, тъй като осъществява връзка между магистралите "Струма" и "Тракия" и провежда транзитния трафик от автомагистралата Калотина – София към морските райони и границите с Турция и Гърция.


Чрез изграждането на Южната дъга на град София ще се подобри безопасността на пътуващите. Ще се намали разходът на гориво, което от своя страна ще доведе до намаляване на емисиите на парникови газове, на количеството на отделените фини прахови частици и на нивото на шума. Ще бъде достигната оптимална скорост на движение и ще се осигури комфорт при пътуването, смятат още авторите на предложението.

Ключови думи към статията:

Коментари (32)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Гербер  ДайБългарист ДеСеБар
    Гербер ДайБългарист ДеСеБар
    Рейтинг: 859 Неутрално

    Най-накрая и това разширение да започне.

  2. 2 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4631 Неутрално
  3. 3 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5018 Неутрално

    Тия милиончета за нищо ги нямат.

  4. 4 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 998 Любопитно



    Ще залагате ли,коя от дежурните фирми ще е изпълнител?

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  5. 5 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2965 Неутрално

    Крайно време е.
    Че непрестанно обжалвания на всякакви малоумници пречат.

  6. 6 Профил на пасъм
    пасъм
    Рейтинг: 509 Неутрално

    Без да оправят от Бъкстон през Суходол да Струма никакъв транзитен трафик не оправят

  7. 7 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 2566 Неутрално

    Отдавна трябваше да е направено. Чудя се дали ще доживеем да видим завършрн и участъкът от ,,Люлин” до ,,Братя Бъкстон”?

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  8. 8 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Обаче, сега ако Маяма му завърши околовръсното, дали няма да го сърби като тя отреже лентичката?!

  9. 9 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3097 Неутрално

    Някога околовръстното на София беше 63 километра с по една лента в посока. Сега не знам колко е с тези тангенти, но на места е лудница, а задръстванията - задължителни.

    Еретик
  10. 10 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 1157 Неутрално

    "С изграждането на участъка от "Младост" до "Тракия", за да се реши проблема със задръстванията по Околовръстното, ще остане да се построи само частта от бул. "Братя Бъкстон" до началото на магистрала "Люлин". Той е с дължина малко над 8 километра. За неговата реализация обаче нищо не се чува."

    Нищо не се чува защото проблемът (най-вероятно) не е финансов. Сегашният път е тесен и за да се разшири ще е необходимо да се отчуждят много парцели от двете страни. Оттам следват много обжалвания, косвени разходи и забавяне.

  11. 11 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 806 Неутрално

    ПЕТИЯ ЛЪЧ НАД ЛЮЛИН ПЕТ ДЕТО ТИКВАТА ГО ЗАРИ ЗА ДА НЕ ПРЕЧИ НА КИЛИЯТА И НА РАЙКОМЕРСА КОГА ЩЕ ГО СВЪРЖЕТЕ НА КУКУВО ЛЕТО ЛИ , ЗА КРЪГОВОТО ГОВОРЯ !!! МИЛЯРДИ В МЛАДОСТ ЗА ИНФРАСТРУКТУРА ЗА ЛЮЛИН ГРЪНЦИ БЕ СПРЕТЕ ДА ИМ ПЛАЩАТЕ ДАНЪЦИ НА ТИЯ НЕ ВИЖДАДЕЛИ ГИ ЧЕ КРАДНАТ И ЗА УМРЕЛИТЕ , МЕТРО ДО КОМПЛЕКСИТЕ СИ ОТ ЗАТВОРЕН ТИП ЩЕ СИ ИСКАРАТ У ПЛАНИНАТА ВИТОША ЕГАТИ ГНУСНИТЕ МУТРИ НЕНАКРАДЕНИ

  12. 12 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1086 Любопитно

    Новината е много добра и дано по-скоро се реализира. Проблемът с цялостен околовръстен път обаче си остава, а отдавна трябваше да има решение, нооо... както се вижда ще е през някоя от следващите петилетки...

  13. 13 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 978 Неутрално

    гърците сигурно трето околовръстно ще направят на Солун междувременно...

  14. 14 Профил на Nada Tomba
    Nada Tomba
    Рейтинг: 844 Неутрално

    Дайте 1 милион на село Сотиря за ку*ви, че няма.

  15. 15 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    До коментар [#10] от "z_axis":

    След като отчуждиха доста имоти за разширяване на останалата част от околовръстното не виждам какъв е проблема вече да са започнали и с тази част, но въпреки това не само че нищо не се чува ами на околовръстното около Горна баня никнат нови сгради. А е абсолютно правилно че без да се оправи този участък нещата няма да се подобрят. Това за което са отделили толкова пари дори не е нужно да се разширява толкова, достатъчно е да се оправи кръстовището при Горубляне, което прави цялото задръстване

  16. 16 Профил на pafaka22
    pafaka22
    Рейтинг: 518 Весело

    гърците сигурно трето околовръстно ще направят на Солун междувременно...
    —цитат от коментар 13 на хм


    Това ще да е някакво подводно "околовръстно" ?

  17. 17 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2345 Неутрално

    Ще се намали натоварването и на цариградско шосе, защото много хора връщайки се от Пловдив в неделя вечер, минават през ХМС за да избегнат задръстването в участъка.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  18. 18 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1799 Весело

    Тъкмо Мая и Кори ще има да режат лентички

    Дано поканят и Ристьо рИформата и другите протестъри да оплюват Фандъкова, че без тях трудно щяхме да спечелим.

  19. 19 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 698 Неутрално

    Ако за тия ливади им трябват 114 млн, то за край Горна Баня колко?

  20. 20 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 452 Неутрално

    После какво ще правим със задръстванията по бул. България, които вече ще стигат чак до Бояна. В момента заради тези непостроени 6км голяма част от трафика предпочита Цариградско, но това ще се промени и всички ще се нашиват на България.
    Някой да се беше сетил да направи една улица през Манастирски докато беше незастроено тресавище та да може поне трафиак за Манастирски и Гоце Делчев да не минава по България.

  21. 21 Профил на kubrother
    kubrother
    Рейтинг: 227 Неутрално

    До коментар [#4] от "arnautsky":

    Избраният строител е ГБС.

  22. 22 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 447 Неутрално

    Поне година време мина, откакто уж реално започна да се прави нещо по върпоса.
    Срока за изпълнение е абсурдно дълъг, както и цената - за 6 км градска магистрала.

  23. 23 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 1157 Неутрално

    До коментар [#19] от "Стабилни в мизерията, епизод пореден":

    "Ако за тия ливади им трябват 114 млн, то за край Горна Баня колко?"

    Трольо, става въпрос за 2 х 3 ленти в посока + 2 х 2 ленти за локални + тротоари. Ще бъде доста по-широко от магистрала.

    "В резултат на инвестицията отсечката между пътен възел "Младост" и изхода за "Тракия" ще бъде с по 3 ленти за движение в посока, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари към тях."

  24. 24 Профил на amg32
    amg32
    Рейтинг: 493 Неутрално

    Браво баце, а пари за ремонта има ли? Знаем след пускането започва ремонт!

  25. 25 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1587 Любопитно

    Две години строителство на 6 км? Май ще станем свидетели на нов рекорд, стига г-жа Фандъкова да бъде преизбрана, тя обича рекордите!

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  26. 26 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1144 Весело

    колку повече ги улесняваш вонящите железни бръмчилки, те толку повече идат у градо... и после що имало задръствания
    и магистрала с 15 ленти в посока като у америка да направат, единственото което тя може да направи е да улесни пристигането на 15 пъти повече автомобили... които ше се гъчкат и ръчкат у град с инфрастуктура за файтони, трамваи и тук-таме автомобил...
    връзка на струма с хемус и тракия вече има и тя е през тангентата... софия е невероятно нагъчкана на юг и наместо да извеждат трафика оттам, те още повече го пускат да минава
    южната част на околовръсното изобщо не бива да е част от каквито и да е транзитни околовръсти, ами градска магистрала от люлин до младост с лабиринтно влизане от двете страни за да се обезкуражи транзитния трафик да я ползва...
    и прочее... идеи и възможности да се устрои града прилично има много и даже не скъпи... ма гламавата публиката иска отпушвания и разните му фиданки и маями ше деливарват безмозъчно

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  27. 27 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1349 Весело

    Някой да ги кара да пътуват с коли? Аз си пътувам с рейса и като влезе в задръстване боли ме нещо - седя и си чета...

  28. 28 Профил на Vidin_123
    Vidin_123
    Рейтинг: 418 Гневно

    Добре е, 25 000 000 на километър .....и после ремонтче веднага след откриването

  29. 29 Профил на karakurum
    karakurum
    Рейтинг: 222 Весело

    Най-скъпия пряк път към килията

  30. 30 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 917 Неутрално

    Как 144 милиона само за 6км бре, те тези милиони ГЕРБ за нищо ги нямат.

    Вече харчи от следващи бюджети и несъбрани пари от тол-система дето още не работи.

  31. 31 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1169 Неутрално

    До коментар [#30] от "everlast666":

    При това за сравнително непресечен терен, а реките които са там не са съществен проблем.

  32. 32 Профил на Антикомунист и антиГЕРП
    Антикомунист и антиГЕРП
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Мордор (София) що не го изведете от териториалното разпределение на държавата като федерален град? И без това всички пари отиват там?
    А нас, в североападнала България кучета ни яли>!
    Знаете ли по какви винетни "пътища" ежедневно си трошим колите?

    Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK