Доклад предлага одити на всички пътища и нова методика за разследване на катастрофите

Доклад предлага одити на всички пътища и нова методика за разследване на катастрофите

© Дневник



Приемане на нова методика за обследване на тежките пътни инциденти, бързо и ефективно събиране на наложени санкции, одитите за пътна безопасност на всички пътища, а не само на магистралите са част от препоръките в доклад, изготвен от Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата". Той е публикуван за обществено обсъждане на сайта на институцията.


В съобщение до медиите от агенцията посочват, че това е първият цялостен анализ на нивото на безопасността на движението по пътищата в България и на неговата основа ще бъде разработена Стратегията за безопасност на движението в периода 2021 – 2030 година.


Оневиняване на шофьорите


Предвидената нова методика за обследване на тежките пътни инциденти ще има за цел да проучи всички факти и обстоятелства около тях. В момента на база предварителния оглед на мястото на произшествието в годишните отчети на Пътна полиция пише, че 96% от инцидентите в страната са резултат от грешка на водача.




При новата методика ключово трябва да бъде не установяването на вина, а на дефицитите свързани с поведението на водача, изправността на превозното средство, състоянието на инфраструктурата, метеорологичната обстановка и т.н. Предвижда се и в огледите на пътните инциденти да започне да се отбелязва дали превозното средство е с ляв или десен волан, за да се изследва влиянието на превозните средства за обратно движение.


При разследване на особено тежки инциденти се предлага те да се обследват от специалисти от различни области – пътни полицаи, инженери, експерти по пътна безопасност и други. Анализът показва, че за 2018 г. са установени 77 участъка с концентрация на катастрофи, на които трябва да се предприемат допълнителни мерки по тяхното обезопасяване.


Подобряване на събираемостта на глобите


Подобряване на събираемостта и съкращаване на сроковете за връчване на наложени санкции по Закона за движение по пътищата, за да заработи превенцията, е друга точка в доклада. Предлага се при неплатени глоби на гражданите да не се предлагат никакви административни услуги, а чужденците да не могат да напуснат територията на страната.


Доклад предлага одити на всички пътища и нова методика за разследване на катастрофите

© Дневник


Връща се и идеята за оборудване на патрулните автомобили на Пътна полиция с ПОС терминали с възможност за заплащане на санкции на място. Предлага се тези нови елементи да се вкарат спешно с поправки в Закона за движение по пътищата.


Разширяване на пътните участъци с контрол от автоматизирани технически средства и приоритетно пълно обезпечение с тях на участъка София – Пловдив от "Тракия" е друг посочен приоритет. В момента Пътна полиция разчита на 25 стационарни камери, 31 модерни преносими радари и 148 средства за контрол на скоростта в патрулните автомобили. Секторен контрол има само на два пътни участъка, като има проекти за още два.


Чанти за първа помощ в патрулките


Разширяване на възможностите за оказване на първа долекарска помощ и оборудване на патрулните автомобили на Пътна полиция с чанти за първа помощ е друга от препоръките. Има и идея всички шофьори в институции и общини да минават периодичен курс по първа помощ, а с децата да се работи от ранна възраст в тази посока. Целта е да се оказва адекватна помощ на място до пристигане на медицинските екипи.


Публичен регистър на всички сервизи


Най-честите технически неизправности, които водят до произшествие са спукване на гума и повреда в спирачната уредба, е заключението в частта "Превозни средства", като основната препоръка е последователна работа за гарантиране на техническата им изправност. Основна насока на работата на агенцията в бъдеще е да мотивира собствениците на автомобили да настояват годишните технически прегледи реално да установяват изправността на автомобила. Предлага се и създаване на публичен регистрационен режим на фирмите, извършващи сервизна дейност.

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4475 Весело

    Ейййй тия откриха топлата вода в Овча купел!Ама както знаем ще има "стратегия"...а резултати....евентуално към 2030 година!Когато автомобилите ще са без водач!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3062 Неутрално

    С методика и разследване няма да стане!
    Ако искаме можем да си отговорим на два прости въпроса :
    -как се взема книжка в България;
    -кога ще забравим изначалният КАТ въпрос :"И ко прайм сия"!?!?!?!
    Регулирането в рамките на Закона на тези два проблема ще свърши много повече работа от всичката изписани хартия за стратегии и разследвания!!!

  3. 3 Профил на Агент ТРИ ХиКс Ел биРИ и МуЗиКаТа яКо Да Свири
    Агент ТРИ ХиКс Ел биРИ и МуЗиКаТа яКо Да Свири
    Рейтинг: 1660 Неутрално

    Любимата милиционерска констатация “Несъобразена скорост” дали ще се запази?

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  4. 4 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    Любимата милиционерска констатация “Несъобразена скорост” дали ще се запази?
    —цитат от коментар 3 на Отдел Шейсе и Девет на КДС подслушва шофьора на газката с брезент


    Трябва да се вкара и още една "Рисково шофиране".

    За съжаление няма как да се опишат в закона, но всеки който е свидетел на инцидента може да прецени дали е рисково шофиране или несъобразена скорост.

  5. 5 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    Задължителни видеорегистартори в колите + признаване от КАТ на видеото, в което съм заснел джигита + неизбежност на наказанието (глобата да бъде процент от стойността на автомобила, така келешите ссъс къпи коли ще ги заболи и тях) и подобряване на пътищата.

    Най-важното е да се пресекат купените книжки, че е пълно с негромтно селяндур и тъмнозелен, които не знаят правилата и милиционерите да стант по-скоро превантивен отлколкото контролен орган (това с камери)

  6. 6 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1418 Любопитно

    Одити на всички пътища ??? Тиквата да не (си) бега (пак)?

  7. 7 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 1749 Весело

    Обещание "къща " не разваля....факт е обаче , че ги измисля добре ! Ще липсва един ден.....

  8. 8 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5624 Неутрално

    Малко съм недоверчив когато държавна агенция предлага нещо. Винаги гледат да "пробутат" в полза на държавата параграфи,правила, такси и др.

  9. 9 Профил на nehaen
    nehaen
    Рейтинг: 460 Гневно

    До коментар [#5] от "olimpipanov":

    ей големо желание имате да сте доносници и да клепате наляво и надясмо

  10. 10 Профил на danfan
    danfan
    Рейтинг: 18 Неутрално

    Много подценяван факт е, че в страната не достигат квалифицираните експерти, изготвящи авто-технически експертизи, както и съдебни лекари. Тези два фактора затрудняват неимоверно разследванията на ПТП и бавят с години делата.

  11. 11 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2443 Неутрално

    Не било на катастрофите, а на картофите.

  12. 12 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    Да Ви открехна - спуканите гуми не зависят от регистрацията на сервизите, а от качеството на пътищата.

  13. 13 Профил на The sphere
    The sphere
    Рейтинг: 779 Неутрално

    И по един закон за движение по пътищата да сложат в патрулките , че не го знаят.

    "Социализма свършва, когато свършат парите на другите."
  14. 14 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1546 Неутрално

    Важно е да знаем как стават катастрофите и да се пазим! Но за една катастрофа нищо не научаваме. Ето тук:
    https://www.reduta.bg/мълчанието-ражда-слухове/

    Русия- проказата на планетата Земя.
  15. 15 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 3029 Неутрално

    Ето моите предложения:
    - Оставка на кабинета Борисов, от което може да последва без проблем:
    - Публичност на ремонтите
    - Петорно по-големи глоби за неизправни автомобили и тарикати без ГТП
    - Затегнат контрол в пунктовете за ГТП
    - Камери за средна скорост навсякъде
    - Закриване на АПИ в текущия и вид, Батко и Шматко я съсипаха и реформа

  16. 16 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 745 Неутрално

    Да се премахне специалният режим на движение за автомобилите на НСО извън населените и малките населени места. В големите градове, където има задръствания ок. Като са решили да пътуват с кола управниците, ще пътуват като всички останали. И без това ние им плащаме масрафа, освен че си ги и избираме.

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  17. 17 Профил на qtl36551020
    qtl36551020
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Само пари точат нищо друго

  18. 18 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9185 Неутрално

    Само с доклади не става. Трябва някой да работи по тях.

  19. 19 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 612 Неутрално

    До коментар [#10] от "danfan":

    "....в страната не достигат квалифицираните експерти..."
    Не е вярно. Я колко "експерти" се явяват по всички телевизии. Има и цял "Институт по пътна безопасност". Един камион с "експерти". Вижте в сайта им какви са. На въпроса на една журналистка по какво е експерт по безопасност - отговор: " експерт на свободна практика...." Един от тези "експерти"определи качеството на асфалта на пътя при Своге с помощта на маратонката си.
    Много "експерти" (от жени и автомобили всеки разбира), но няма специалисти, не експерти. Много вожд, малко индианец.

  20. 20 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1619 Весело

    Одитори - добре.
    А инспекторат на одиторите?

  21. 21 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 612 Неутрално

    "да мотивира собствениците на автомобили да настояват годишните технически прегледи реално да установяват изправността" - БРАВО. Цялата помия се хвърля върху пунктовете за ГТП, а не се обръща внимание на водачите , които дават пари да им пуснат пушещия и без спирачки таралясник.
    "регистрационен режим на фирмите, извършващи сервизна дейност" - ГЛУПОСТИ. Ако са фирми те са регистрирани по Търговския закон. По тази логика трябва да се създаде и държавен регистър на баничарниците.....

  22. 22 Профил на Халдип Исйолов
    Халдип Исйолов
    Рейтинг: 1611 Неутрално

    Какви одити, АПИ какво е правила до сега?

    Не си заслужава да се напрягаш безплатно.
  23. 23 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4009 Неутрално

    А каква ще е методиката по разследване на катастрофите на талибаните на властта- НСО?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK