Само 1 от над 40 сигнала от граждани за некачествени горива се е потвърдил

Само 1 от над 40 сигнала от граждани за некачествени горива се е потвърдил

© Дневник



При направени проверки по над 40 сигнала от граждани за продавани некачествени гориво от началото на годината само в един случай е установено несъответствие, съобщи днес по Би Ти Ви главният директор на дирекция "Контрол качеството на течните горива" в Държавната агенция за метрология и технически надзор Дима Иванова.


До края на август агенцията е направила над 800 проверки на бензиностанции. При тях са взети 1108 проби и са открити 56 нарушения. Според Иванова няма засечени недобросъвестни практики.


Най-често срещаните нарушения при горивата са при дестилационните характеристики (по-тежки продукти са попаднали в тези горива, замърсяване например) и пламна температура, което значи некачествено гориво.




От началото на годината до края на миналия месец от пазара са изтеглени 188 770 л бензин и дизел, а наложените санкции са за над 1.12 милиона лева.


Също пред Би Ти Ви председателят на Българската петролна и газова асоциация Андрей Делчев подчерта, че въпреки битуващото мнение сред шофьорите горивата в страната не са по-лоши от тези, продавани в други европейски страни. Те отговаряли на всички изисквания, като всяка от търговските марки влага добавки с цел подобряване на качествата им. Мнението на Делчев е, че кризата в Саудитска Арабия няма да се отрази сериозно на цените на горивата.

Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3518 Неутрално

    "... председателят на Българската петролна и газова асоциация Андрей Делчев подчерта, че въпреки битуващото мнение сред шофьорите горивата в страната не са по-лоши от тези, продавани в други европейски страни...".

    Не знам, дали не са по-лоши горивата в България... Обаче ми е странно, как така всеки път като карам из Западна Европа, разхода на колата ми пада между половин и един литър. ;)

    Бивш tww09306483.
  2. 2 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1240 Любопитно

    Тоя има много поздрави - да си сипе наша нафта и после такава от Германия например на колата и да се убеди сам дали нямало разлика...

  3. 3 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 272 Неутрално

    Минимум 10% е разликата в разхода на гориво, ако се кара с нашо и немско гориво.
    Абсурд е също, да е изяснен произходът на всеки продукт в търговската мрежа, с изключение на горивата. Всяка бензиностанция крие производителят на наличното гориво.

  4. 4 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 2591 Любопитно

    Интересно кои други европейски страни? Качеството на горивата в България, Сърбия, Хърватско и Румъния е идентично, но от Словения и Унгария става осезаемо по- добро!

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  5. 5 Профил на qwerty
    qwerty
    Рейтинг: 606 Неутрално

    Интересно защо от три седмици насам 1/3 от дизелите са със опушени задници?

  6. 6 Профил на djb95
    djb95
    Рейтинг: 432 Неутрално

    До коментар [#1] от "Petleshev":
    Причината е проста. Рафинериите на балканския полуостров имат нисък индекс за дълбочина на преработка на нефта.Това означава че от барел нефт те добиват по-малко дизел и с по- разнообразни въглеводороди в тях. За Нефтохим не говорим. Той технологично може да преработва само руски нефт тип " Урал " , който е извесетен като " кисел " или с по висококо съдържание на сяра. Съответно иска повече преработка , за да придобие качествата на средноевропейския дизел например. Това става с нови инсталации и мнооого инвестиции.Същото се отнася и за рафинериите в Румъния , Сърбия и Гърция. Гръцките рафинерии използват поне 30 % руски нефт , защото е по- евтин като го сместват с персийски , основно Иран , либийски .Западноевропейските рафинерии по принцип работят с персийски нефт и северен тип " Бренд". Технологията им позволява да получат дизел с точно определени въглеводороди в него , да изгаря по- добре и т.н и т.н.
    Абе и Блек рам и Джони са ускита , но.....

  7. 7 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1944 Неутрално

    А за това, че голям брой бензиностанции успяват в резервоар събиращ Х литра да вкарат Х+3, Х+5 та понякога и Х+8 литра?

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  8. 8 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 879 Неутрално

    Брутална лъжа.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  9. 9 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 879 Неутрално

    Горивата в БГ са по-скапани от тези в Гърция, Румъния и дори Македония. Лично проверен факт. Гарантирано от ГРОБ.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  10. 10 Профил на Агент ТРИ ХиКс Ел биРИ и МуЗиКаТа яКо Да Свири
    Агент ТРИ ХиКс Ел биРИ и МуЗиКаТа яКо Да Свири
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    Стига бре, верно ли?

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  11. 11 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#4] от "С Стоянов":

    В Румъния и Македония е по-добро. Проверява се по километрите, които изминаваш с един резервоар.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  12. 12 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2253 Неутрално

    Всички проверки на държавни институции не могат да открият нарушения ,напр в Русе мирише на отрови от години и сума комини бълват пушеци ,но хванати няма

  13. 13 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 971 Неутрално

    До коментар [#1] от "Petleshev":

    Оти не мислиш.В чужбина караш в некой малък град и нямаш трафик.Я карай в Мадрид - центъра.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  14. 14 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 971 Неутрално

    Я стига сте говорили без опит.Карал съм кола в България,карал съм и в Испания.Разлика в мощността в изминатите километри няма.Разликата е че в Мадрид трафика е по уреден в предградията.Два пъти съм сипвал и в Франция и Италия.Въобще целия курс Мадрид - София съм го минавал 4 пъти.Карал съм на газ/бензин и дизел.Няма разлика нито в мощност нито в изминати километри.Фиестата ми в България минаваше 550 километра с една газова бутилка.В Испания пак толкова.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  15. 15 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2161 Весело

    До коментар [#3] от "Lazarus":

    "Минимум 10% е разликата в разхода на гориво, ако се кара с нашо и немско гориво."

    Тук караш при насрещен "севроизточен" вятър, там - със "западен" попътен вятър.
    Тук караш на ниска предавка (за да гледаш какъв заек с фуражка ще изскочи из-зад храстите), там караш на висока (технологична) предавка.
    Тук караш при висока околна (и политическа) температура, там при по-ниска и КПД-то по цикъла на Карно се увеличава.
    Тук нискочели екоталибани ти тургат в 9% "Блек рам" (силно хидратирани алкохол и рапична мазнина), там химици зацапват горивото с 5% чист етанол или чиста палметинов ацетатен естер.
    Тук "иноватори" турят воден слой в резервоарите за да не се изпарява горивото (виж по-горе за температурите), там "просаците" съхраняват горивото както са го получили. Дали водата им е по-скъпа или просто ги мързи да лиснат една-две кофи вода за да им излезе безплатно зареждането на личния автомобил.
    Ако караш на газ, няма да има разлика в разхода на гориво. Само рискът от взривяване тук се увеличава. Заради темперстурата ще да е, а не от старите (20-25 годишни) уплътнения.

  16. 16 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2161 Любопитно

    До коментар [#6] от "djb95":

    "Това означава че от барел нефт те добиват по-малко дизел и с по- разнообразни въглеводороди в тях. "

    На тарелката при 170 градуса в рафикационната колона колко "по-разнообразни въглеводороди" ще се отделят? Може да са малко (особено за бензина), но няма да са разнообразни. Разнообразието се създава после от някоя "печеливша ръчичка" чрез смесването на фракциите от различните тарелки.
    И да, лекият и "качествен" нефт съдържа в повече метан, етилен и ацителен, прескъпи суровини за химическата индустрия. Тук я закрихме тая индустрия (Ямболен, Видахим) и тая скъпа суровина се явява боклук за Нефтохим и отива за вторичен крекинг на тежките фракции. Затова горивата са по-скъпи у нас въпреки по-ниския (спрямо Европа) акциз.

  17. 17 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3544 Неутрално

    До коментар [#5] от "qwerty":

    Това си е перманентно състояние на дизелите. Изключвам новите коли от магазин. Горивото ни не струва, махат се катализатори и филтри.

  18. 18 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2846 Неутрално

    По-лоши са, и още как, но караме и трошки. В чужбина няма нито един кофти сигнал

  19. 19 Профил на xfh59608894
    xfh59608894
    Рейтинг: 443 Неутрално

    Баламурниците си мислят, че им сипват некачествено гориво и затова изминавали по-малко километри. Истината е, че им сипват по-малко, а не по-лошо гориво, там е измамата.

  20. 20 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 971 Неутрално

    До коментар [#19] от "xfh59608894":

    Истината е че сипват по 10 лева и винаги има по малко въздух и малко останало в маркуча.Винаги се сипва пълно .Изпразваш резервоара и чак тогава сипваш догоре.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  21. 21 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 2591 Неутрално

    До коментар [#11] от "Пипера е много лют":

    В Северен БЮРМ не съм зареждал, но в Румъния е същото като в България.

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  22. 22 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 2315 Весело

    Aбе- знам, че яко ще ме оплюете, ма не можах да се сдържа:

    Под тази статия е хубаво да се намесят Иван Костов и колегите му от лабораторията- те разбират от маси и обеми- особено за горива разни... 😂😂😂😂😂😂

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  23. 23 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3710 Неутрално

    Доносници.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  24. 24 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3710 Неутрално

    До коментар [#1] от "Petleshev":

    Спазваш прсвилата (страх те е от глоби) и караш спокойно бе пришпорвания (относително по малко джигити)

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  25. 25 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2001 Весело

    До коментар [#1] от "Petleshev":

    Абе има разлика, ама тя идва от броя на дупките по пътищата, те са виновни ша знайш... ;)

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  26. 26 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2001 Любопитно

    Баламурниците си мислят, че им сипват некачествено гориво и затова изминавали по-малко километри. Истината е, че им сипват по-малко, а не по-лошо гориво, там е измамата.
    —цитат от коментар 19 на xfh59608894


    Наопаки: щом си позволяват да сипват по-малко, значи сигурно е и по-калпаво. Така де, количествените разлики се хващат далеч по-лесно от качествените, та щом са се престрашили да се гъбаркат с количеството, то вече са изцедили далаверата с нискокаческтвеното.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK