По разширението на "Тракия" между Пловдив и София за 2.5 години не е направено нищо

По разширението на "Тракия" между Пловдив и София за 2.5 години не е направено нищо

© Надежда Чипева, Капитал



Две години и половина след като бившият регионален министър Николай Нанков обяви, че се обмисля разширяване на магистрала "Тракия" в участъка от Пловдив до София, по реализацията на идеята нищо не е направено. Това стана ясно днес при отговор на депутатски въпрос от сегашния министър на регионалното развитие Петя Аврамова.


Тя обясни, че преди да се пристъпи към реализация на идеята за изграждането на трета лента между Пловдив и София, е нужен анализ, за да се намери технически издържано решение. За момента такъв не е направен и конкретни стъпки в посока разширяването на магистрала "Тракия" няма.


"Отговорът ви е направо отчайващ, мислех, че има нещо реално след интензивното говорене преди две години", коментира от парламентарната трибуна задалият въпроса депутат Павел Шопов. "Няма спор, че разширение е нужно. По този въпрос трябва да се работи. Но има и други приоритети. Сега приоритет е магистрала "Хемус", отговори лаконично Аврамова.




През юли 2017 година като министър Николай Нанков, който в момента е заместник на Аврамова, посочи, че "Тракия" в участъка между Пловдив и София вече е прекалено тясна. Той отчете, че през 2015 и 2016 г. средно трафик камерите в пиковите летни дни в посока София и посока Бургас дневно са засичали 32-33 хил. автомобила. "През най-тежкия ден на 2016 г. трафик камерите са засекли 37 640 автомобила. Тази година имаме над 40 хил. автомобила", коментира тогава Нанков.


През септември 2017 година премиерът Бойко Борисов обяви, че разширението на автомагистрала "Тракия" може да започне след въвеждането на тол системата. "Мисля си как, заработи ли тол системата, магистрала "Тракия" до Пловдив да я направим в 6 ленти, с още една допълнителна лента. Като тръгнеш от София за Пловдив, все едно караш по "Цариградско шосе", няма нищо общо с магистрала, пълна е. 45-50 хил. коли на денонощие пълнят "Тракия", обяви тогава Борисов.


Към момента пълното въвеждане на тол системата е насрочено за месец март, когато на база изминато разстояние ще се таксуват камионите и автобусите. В началото на годината бяха въведени електронните винетки за леките автомобили, които също са част от системата за нов начин на плащане за ползването на магистралите и пътищата.


Към момента няма решение и на още един проблем на магистрала "Тракия" - основният ремонт на 40 километра от нея в участъка между Чирпан и Стара Загора. Заради неравностите по трасето там максималната скорост е ограничена на 90 км/ч.

Коментари (52)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на maginka
    maginka
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Като повишат винетките по още веднъж, може и да се случи нещо.

  2. 2 Профил на Тиква загубена
    Тиква загубена
    Рейтинг: 2483 Неутрално

    Путин и руските шпиони са виновни!

    Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!
  3. 3 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1847 Неутрално

    Добър въпросн в светлината на изборите.

  4. 4 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2417 Неутрално

    Ясно е, че не може всичко да се направи. Съгласен съм, че "Хемус" е приоритет. А чакат Кресненското дефиле, Видин –Ботевград и т.н.

  5. 5 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    Бях в колата и случайно чух министърката.
    Дрън дрън общи приказки.

  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4807 Неутрално

    Айде, разширявайте я тази отсечка, че това лято в изпреварващата, с повече от пълзящите 120 км/ч не можеше да се движим...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  7. 7 Профил на Пешо
    Пешо
    Рейтинг: 23 Неутрално

    Айде, разширявайте я тази отсечка, че това лято в изпреварващата, с повече от пълзящите 120 км/ч не можеше да се движим...
    —цитат от коментар 6 на hamiltonf


    Почти съм убеден, че тия които изпреварват с 10 км/ч разлика, ще правят същото и в новата лента.

    unable to join #real-life (address is banned)
  8. 8 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2504 Неутрално

    Аре вземете първо направете Хемус и пътя до Румъния и тогава че взе да става малко нагло вече.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  9. 9 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    Карай бе, матряла чак толкова зор нЕма. Нали си купи винетки, нали камиони и рейсове плащат месечни винетки въпреки, че до края на годината ТОЛ таксаджиите нЕма да са готови !!! карай.

  10. 10 Профил на Тиква загубена
    Тиква загубена
    Рейтинг: 2483 Неутрално

    Химн на ГЕРБ:
    Събрали се мила мале, събрали се, три кратуни мила мале, три кратуни празни,
    Открая им, мила мале, тиквата седнала, тиквата седнала, акъл им давала
    Къде акъл мила мале у тиква зелена, у тиква зелена мале, дор' семе нема!
    ( текст и музика народни, изпълняванява се от хора на гербавите баби към мутрочиталището "Б.М.Борисов" гр.Банкя, Софийско)

    Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!
  11. 11 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3634 Неутрално

    Аре вземете първо направете Хемус и пътя до Румъния и тогава че взе да става малко нагло вече.
    —цитат от коментар 8 на Свинчуга


    Ай са за румънците има време! Няма голяма столица в ЕС около която на 50-100км да няма по 3,4 или 5 ленти по магистралите от които поне две скоростни!
    А при Баце какво 2 ленти да се изпреварват турски тирове и една "аварийна" за спрели каруцари да уринират и второто! Честито на всички които им се налага да минат по АМ Тракия в петък!




    Libertarianism is just anarchy for rich people
  12. 12 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2297 Неутрално


    А за довършване на южната дъга на Околовръстното шосе в София не е направено нищо от 8 години. Готовата отсечка от Младост до Бояна така си и остана - отникъде доникъде. Също като "Балкански поток" - от една точка в България до друга пак там. Преди и след това - може би след 8 години. Или никога.

  13. 13 Профил на Павел Николов
    Павел Николов
    Рейтинг: 403 Неутрално

    А участъците от Пловдив до Стара Загора и от нова Загора до Ямбол също нямат нищо общо с магистрала. Последната е реално една активна лента, дясна лента е непригодна за каране с повече от 70км/, a аварийната е по-равна от нея.

    Дано Хемус не стане жертва на бързо строителство.

    pavelni
  14. 14 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 916 Неутрално

    Който продължава да вЕрва на изцепките и лъжите на КАПО ДИ ТУТИ КАПИ - да продължава.
    Той от такива има нужда.
    Та разбойниците му да продължават да крадат.
    От нашия, пък и от джоба на европейските данъкоплатци.

  15. 15 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6832 Неутрално

    По-важен е ремонтът на участъка между Чирпан и Стара Загора, отколкото разширението София-Пловдив

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  16. 16 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1816 Неутрално

    К'вото е останало от бай Тошо - това донаправи Боко. Селски "магистрали", тип кърпена зебра. Никакво развитие. Боко ментално живее в комунизъма, а комплексът му, че носи тоалетна хартия на бай Тошо ще си остане в него. И опитите да се освободи от този комплекс ще олайнянва бг-народът, докато последния спре да го избира тъпо и упорито...

  17. 17 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    Много ме кефят министри разни, заемащи важни пози и говорещи за приоритети... сякаш те ги опеределят :) Не знам за трета лента м/ду София и Пловдив, ама скоро ще се скапят и останалите участъци до Бургас. Та още няма да са и преполовили Хемус и Тракия може да е вече с ограничение ... 60 км/ч ... а по отсечката Бяла- Русе ще продължават да се трепят хора. Въпрос на време е същото да започне да се случва и м/ду Бургас и Варна през някое лято.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  18. 18 Профил на Zhivko Stoykov
    Zhivko Stoykov
    Рейтинг: 403 Гневно

    Как не ги е срам да говорят а това разширение, а в същото време да няма един нормален проход през Стара планина като изключим Витиня(не, че Витина и нормално може да са в едно изречение), пътя до Видин, от където и да е, е отчайващ, а разстоянието между Бургас и Варна, съпоставимо с това между София и Пловдив, се взема за 3 часа и половина лятото. Късогледи изроди.

  19. 19 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Разширението на Тракия по приоритет е след: Хемус, Велико-Търново-Русе, Черно море, Видин-Ботевград и тунел под Шипка.

    В другите държави правят трета лента при повече от 70 или 80-хиляди МПС-та на денонощие. Тук едва сме стигнали половината от това.

  20. 20 Профил на tsu47624025
    tsu47624025
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    Когато карам по магистрала "Тракия" винаги си представям скъсаните миризливи чорапи на сикаджията от Банкя.

  21. 21 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2846 Гневно

    #ВидимиРезултати, наистина

  22. 22 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4581 Весело

    “Магистрала” е силно преувеличено съществително нарицателно за Тракия!

    klimentm
  23. 23 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4807 Весело

    До коментар [#7] от "Пешо":

    И що да не го правят, е много интересен въпрос?! Или всички да се тъпчат в активната лента?!
    Ти шофьор ли си въобще?!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  24. 24 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 1888 Неутрално

    Допълнителни ленти се правят когато магистрала минава през голям град за да се поеме и локалния трафик. И когато има изкачване за да може бавно движещите се да не задръстват останалите.

  25. 25 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 1508 Любопитно

    Може би пък да не са решили къде ще бъдат хотелите...и затова да се бавят !

  26. 26 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1642 Неутрално

    Тракия е с отчайваща настилка. Баш в участъка до Пловдив. Това не могат да оправят, та ще я разширят. И като няма алтернативно трасе как ще стане? По добре тия да не пипат.
    А иначе е безусловно необходимо.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  27. 27 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 902 Неутрално

    Какви шест ленти, направо да почват магистрала “Тракия-2”, че тази до няколко години съвсем ще се скапе.

  28. 28 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 710 Неутрално

    Има много по важни ориоритети от колкото друга лента за през празниците само. Хемус, Шипка, Бургас-Варна са мноооого по важни

  29. 29 Профил на orchis
    orchis
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Ами отсечката между Пазарджик и връзката с магистрала Марица е насред полето и едва ли е много трудно да се разшири. Това ще облекчи доста трафика.

  30. 30 Профил на mpd35571118
    mpd35571118
    Рейтинг: 19 Неутрално

    Магистрала Варна-Бургас скоро не виждам как ще има. Освен три месеца трафик извън сезона е мъртвило. Не може да се оправдае инвестицията, а тя ще е голяма, че теренът е труден.За Североизтока е по-добре да има магистрала Варна-Добрич-Силистра и мост над Дунав там. Даже ми се струва по-важна от Хемус, ама заради пристанище Констанца, румънците няма да се съгласят никога.

  31. 31 Профил на carpe_diem_
    carpe_diem_
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Пълна глупост би било да разширяват с по още една лента до Пловдив, защото:
    - българскят шофьор не може да кара на път с три ленти в посока - дясната пак е празна и в средната се влачи с много под ограничението, макар и по закон да е задължен да кара в най-дясната свободна лента. Ако не вярвате, вижте на първите няколко км от въпросната магистрала, където има 3 ленти, какво се случва;
    - като се построи Хемус (ама цялата - от край до край), Тракия ще бъде много по-малко натоварена, защото сега много хора карат по Тракия, плюс накрая някой от планинските проходи, за да стигнат например до Шумен, Добрич и Варна (3 града с над половин милион население общо, доста повече от Пловдив);
    - като направят влаковете да стигат до Пловдив за под час, много по-малко хора ще искат с кола;
    - населението в България намалява и мисля, че вече сме свидетели на доста близко до предела на това, което ще видим като трафик. Разбира се, има чужденци, транзит и т.н., които влияят.

    Така че вместо трета лента по Тракия ни трябват първо цяла Хемус (без ремонти затворени участъци по нея) и бързи влакове.
    Ако това не помогне - разширяване на подбалканския път до скоростен такъв (2х2 ленти). Ако и това не помогне - хайде чак тогава - може и трета лента по Тракия.

  32. 32 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 936 Неутрално

    а преди тези 2.5 години колкое направено :D

  33. 33 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 936 Неутрално
  34. 34 Профил на xfh59608894
    xfh59608894
    Рейтинг: 443 Неутрално

    Абсолютно належащо. И "Струма" между София и Симитли да се разшири с трета лента, трафикът е огромен. От там се пътува за цела ЮЗ България, включително Кюстендил и Банско, и за Гърция, Македония, Албания и пр.

  35. 35 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 936 Неутрално

    До коментар [#7] от "Пешо":

    В гърция ограничението е 130. И когато някой кара в лява лента със 130 отзад дори да се появи някой пресветкващ наглец не му прави място. Защото 130 е максималната скорост. Защо да помагаш на този зад теб да извърши престъпление, да превиши скороста като му дадеш път ?

  36. 36 Профил на xfh59608894
    xfh59608894
    Рейтинг: 443 Неутрално

    До коментар [#30] от "mpd35571118":

    Пълни глупости. Трафик между Варна и Бургас има достатъчно и целогодишно. С една такава магистрала се отваря и коридор от Истанбул/Измир - Бургас - Варна - Констанца - Одеса. Силистра е дупка, след нея нищо не води за никъде и нема и да води, никакъв мост нема да има там.

  37. 37 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3544 Неутрално

    Не само "Тракия", а повечето основни първокласни пътища са много зле. Качествени алтернативи на спряна магистрала - няма. Донякъде, само през Искърското дефиле. А, като затворят Ботевград - Мездра за разширението? Как ще е пътя до северозапада? Всички тирове през Петрохан, или дефилето?

  38. 38 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2584 Неутрално

    Бе никаква трета лента преди Хемус, Видин, Русе-В Търново, ЧМ, и довършването на Струма! И го казвам като човек от южна България.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  39. 39 Профил на Maslara
    Maslara
    Рейтинг: 294 Неутрално

    До коментар [#31] от "carpe_diem_":

    ++++++ за коментара

    Това което ме дразни е при покарчени милиони за камери за броене на трафика и тол системата как не успяха да извадят данни за 20те най-натоварени дни за тази година и анализ процентно колите с каква крайна дестинация са, международен трафик и т.н.

  40. 40 Профил на antropos
    antropos
    Рейтинг: 552 Весело

    Магистрала Варна-Бургас скоро не виждам как ще има. Освен три месеца трафик извън сезона е мъртвило. Не може да се оправдае инвестицията, а тя ще е голяма, че теренът е труден.За Североизтока е по-добре да има магистрала Варна-Добрич-Силистра и мост над Дунав там. Даже ми се струва по-важна от Хемус, ама заради пристанище Констанца, румънците няма да се съгласят никога.
    —цитат от коментар 30 на mpd35571118


    Границата там е сухопътна! Какъв е смисълът от мост? Е, има и ферибот.

    Sic transit..
  41. 41 Профил на alehandro77
    alehandro77
    Рейтинг: 690 Неутрално

    От главанаци, които дори проект и европейски пари не могат да усвоят толкова... Другите го духаме заради тях...

    Корупцията е новия социализъм! Нямаш връзки, нямаш пари.
  42. 42 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3443 Неутрално

    Първо оправете Чирпан-Ст.Загора, че там вече не е магистрала.

  43. 43 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 980 Неутрално

    Оставете я третата лента до Пловдив. Вижте какво представлява участъкът между Пловдив /по-точно Оризово/ и Стара Загора. Построен при тройната коалиция /БСП-ДПС-НДСВ/ Не само е с ограничение 90 км/час, но и колите се движат в колона само в най-лявата лента!?!? След Стара Загора, към Бургас, при Плевнелиев /правителството на Борисов/ бе даден старт на процедурите до Бургас. И бе направена от въпросното правителство. Хайде сравнявайте Стара Загора-Бургас и Оризово -Стара Загора.

  44. 44 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    То вратата /входа към България е оправен, та за разширение на магистрали мислим. Който пристига за пръв път от запад през Сърбия и влиза в България, предполагам е в потрес и ужас. Не знам как колата не и се разпадна окачването по ''алтернативния път'' от границта до София. После чакаме завод за автомобили да ни строят, че и с Турция се мерим.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  45. 45 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 511 Неутрално

    Не е редно. Първо да си направим магистралите от Сръбската граница до Бургас. Сръбската граница до Турската граница, София - Варна, Бургас - Варна, Русе - Търново, Гръцката граница до Дунав мост 2, тунел под Шипка и тогава да мислим за разширяване.

  46. 46 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1240 Любопитно

    На мен ми е чудно каква е алтернативата на магистрала Тракия от София до Ихтиман, особено от Вакарел до Ихтиман? Това там, което минава през хълмовете е всичко друго, но не и път, камо ли пък първокласен. И само там ли е? Когато стане инцидент на магистралата в този участък (недай си Боже) висиш с часове без никаква алтернатива като маршрут, а се сещам и за "първокласния" път от София към Витиня - миналата година заради станала катастрофа минах от зор по него вечерно време - повярвайте ми, щях да си прережа вените, ако знаех в какво ще се набия, то там път няма (Жерково-София). Та не знам като "член" на ЕС какво ни се случва с пътищата, ама вече не смея и с африканските държави да се сравняваме, срамна работа...

  47. 47 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3443 Неутрално

    "....нужен анализ, за да се намери технически издържано решение. За момента такъв не е направен....."

    Разширяване на този етап е практически невъзможно. И в планинския район, където скатовете ще пречат, и в равнинния, където ще има безброй отчуждения на земя, и най-вече при мостовите, които ще трябва по някакъв чудноват начин да се донаждат. Никой не му пука какво ще стане със Струма, която най-вероятно няма да се завърши в срок, за Хемус, която ще се строи още сто години. В този случай прозира единствено безхаберието на управляващите.

  48. 48 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 511 Неутрално

    До коментар [#18] от "Zhivko Stoykov":

    Между Бургас и Варна почти няма движение през определени сезони от годината. Между двете области няма почти никакви допирни точки. Никаква икономика, промишленост и други съвместни активности. Магистрала не е икономически обоснована, но може на много места да се оправят завоите, да се въведе трета лента и тук-там някой тунел. да се направят обходни пътища на всички села по пътя.

  49. 49 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 511 Неутрално

    До коментар [#47] от "Judjuk":

    И как ги видя тези 100 години за Хемус? За първи път има пари и строител и ще се направи за има-няма пет години.

  50. 50 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3443 Неутрално

    До коментар [#47] от "Judjuk":И как ги видя тези 100 години за Хемус? За първи път има пари и строител и ще се направи за има-няма пет години.
    —цитат от коментар 49 на Oggie Petkov


    Ти как разбра, че има пари? Тя се строи със средства от бюджета. Еврофондове за нея въобще не са предвидени. И като се отделят пари за Потока, за Белене и самальотите, колко ли ще останат? Хемус се строи от 50 години. Още по-лошо е положението със Струма, за която уж има европейско финансиране. Там пак се прави с бюджетни средства, но е въпрос дали изобщо нещо се прави, щото нищо не се вижда да се прави.

  51. 51 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5383 Неутрално

    До коментар [#43] от "nik_77.":

    И кога се рзбра за дефектите гробарче ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  52. 52 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 731 Неутрално

    Между Бургас и Варна почти няма движение през определени сезони от годината
    —цитат от коментар 48 на Oggie Petkov


    1. Пълни глупости, трафикът е целогодишен.
    2. Дори и да беше със силно изразен сезонен характер, то това е без значение, защото се мери средногодишно.
    3. Това е международен коридор и връзка на 2 от 4-те най-големи български града.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK