Тест драйв за Mitsubishi: Новият L200 e по-добър и на пътя, и извън него



Точно 40 години опит в производството на пикапи с товароносимост 1 тон. С това може да се похвали японската марка Mitsubishi. Цялото знание и опит, натрупани за това време, компанията вложи в шестото поколение на L200, което тествах в Испания.


L200 се продава в 150 страни, като е вторият най-популярен модел в гамата на Mitsubishi след Outlander. В Европа пикапът присъства от 1991 година, като формира почти 13% от продажбите на компанията.


Тест драйв за Mitsubishi: Новият L200 e по-добър и на пътя, и извън него

© Mitsubishi




Новият L200 е отговорът на предизвикателството, което Ford Ranger отправи, като стана най-продаваният пикап на Стария континент. В борбата за клиенти в Европа моделът на Mitsubishi е четвърти с амбицията да се придвижи напред. Като цяло битката е между десет производителя, като най-силните позиции имат Ford, Toyota, Volkswagen и Mitsubishi.


Излъчване на мачо


Новият L200 се отличава с подобрена надеждност, усъвършенствано пътно поведение и повишени офроуд възможности. От Mitsubishi казват, че това е най-екстремният им офроуд модел след легендарното Pajero.


Отвън промените са драстични, като те са направени след консултации с клиентите. На база тяхното мнение е създаден пикап с по-агресивно излъчване, който внушава здравина и издръжливост. Ако беше човек, L200 щеше да се описва като мъж с квадратна челюст и широки рамене, казват по този повод от компанията.


Тест драйв за Mitsubishi: Новият L200 e по-добър и на пътя, и извън него

© Mitsubishi


Предницата на пиката изглежда като изсечена от камък, но в същото време визията се вписва в новия дизайнерски език на Mitsubishi, демонстриран от Еclipse Cross.


Поглед към автомобила показва, че предният капак стои по-високо, радиаторната решетка е по-тясна и по-високо разположена. Същото се отнася и за фаровете.


Тест драйв за Mitsubishi: Новият L200 e по-добър и на пътя, и извън него

© Mitsubishi


Товарният отсек е преобразен с по-квадратна и солидна визия. Променени са предната и задната броня. Джантите са 18-цолови с 6 двойни спици. L200 се предлага в четири нови цвята на базата на сиво, оранжево, червено и бяло.


В сравнение с предишното поколение дължината е увеличена с 2 сантиметра, като версията с двойна кабина, която е единствената, предлагана в България, е 5.23 метра. Дължината на товарния отсек е 1.52 метра, колкото и преди, или 29% от общата дължина.


Еволюцията на салона


Докато отвън промените в L200 се революционни, то в салона по-скоро сме свидетели на еволюция. Става дума за по-меки и по-добре изглеждащи материали, по-видими скали на приборното табло, добавяне на места за съхранение на малки предмети и USB изходи, които са общо четири. Седалките също са променени, като не само са по-удобни за дълъг път, но и изглеждат по-добре.


Тест драйв за Mitsubishi: Новият L200 e по-добър и на пътя, и извън него

© Mitsubishi


Само един двигател за Европа


В Европа Mitsubishi L200 се предлага само с един двигател – нов 2.2-литров, четирицилиндров дизел с два разпределителни вала, четири клапана на цилиндър и директно впръскване комън-рейл. Той се отличава с намалено триене между движещите се части и подобрение в системата за впръскване на горивото.


Тест драйв за Mitsubishi: Новият L200 e по-добър и на пътя, и извън него

© Mitsubishi


В началото тествах версията, оборудвана със серийната нова механична скоростна кутия с шест предавки, и дизелът ме подразни със сериозната турбо дупка. Реално при подаване на газ до 2000 оборота не се случва нищо, след което целият въртящ момент от 400 Нм идва изневиделица. При представянето на L200 от Mitsubishi обясниха, че това се налага, за да се покрият строгите еконорми Euro 6d temp. За целта дизелът вече ползва и AdBlue за неутрализация на азотните окиси.


Иначе, като се свикне с това, че трябва скоростите да се превключват при високи обороти, L200 става приятен за каране и прилично пъргав за размерите и теглото си пикап. Към момента официални данни за ускорението обаче няма.


Тест драйв за Mitsubishi: Новият L200 e по-добър и на пътя, и извън него

© Mitsubishi


Тествахме пикапа и с новата автоматична скоростна кутия, която запълва до известна степен турбо дупката и работи много приятно. Разходът на гориво на L200 по новия стандарт WLTP e 8.8 на сто с механичната скоростна кутия и 9.7 литра на 100 км с автоматика. В рамките на теста той беше 11 на сто с ръчната скоростна кутия, но при изминати над 20 километра офроуд. С автоматичната трансмисия консумацията се оказа изненадващите 7.3 л/100 км при само извънградско каране по пътища с ограничения 80, 100 и 120 км/ч.


По-комфортен и по-сигурен


Промененото окачване отпред и отзад повишава леко нивото на комфорт на L200 при движение по асфалтов път и офроуд, но автомобилът си вози твърдичко и подрусва, особено когато е празен. Воланът е с неутрални настройки, подходящи и за шофиране с висока скорост, и за маневриране.


Тест драйв за Mitsubishi: Новият L200 e по-добър и на пътя, и извън него

© Mitsubishi


За размерите си L200 има отлична маневреност, като минималният радиус за завиване от стена до стена е 5.9 метра. Спирачките на пикапа използват по-големи предни дискове и спирачни апарати с две бутала вместо с едно и успяват да укротят тежащата почти 2 тона машина.


Както може да се очаква, Mitsubishi L200 предлага повече системи за безопасност от своя предшественик. За първи път моделът е снабден със сигнализация за автомобил в мъртвата зона на огледалата и предупреждение за опасно бързо приближаване към друго превозно средство или пешеходец със задействане на спирачките, ако водачът не реагира.


Тест драйв за Mitsubishi: Новият L200 e по-добър и на пътя, и извън него

© Mitsubishi


Маневрирането и придвижването офроуд са улеснени от набор от четири камери, които дават пълен обзор на зоната около автомобила, като водачът може да избере коя картина да следи приоритетно. При маневриране работи и система, която неутрализира подаването на газ, ако в опасна близост има обект. Нова за L200 е и сигнализацията за приближаващ обект към маневриращия на заден ход пикап. Разбира се, присъстват и познатите от предишното поколение асистент за поддържане на избраната лента на движение, асистент за потегляне по наклон, система за стабилизация на ремарке и т.н.


С най-универсалния офроуд пакет на пазара


Силните офроуд възможности винаги са били коз за L200, като новото поколение не прави изключение. На практика това е единственият пикап, който предлага избор между задно предаване, постоянно 4Х4 за шофиране по нормални пътища, задвижване на четирите колела с бавни предавки, 4Х4 с бавни предавки и блокиран заден диференциал и централен диференциал, и 4Х4 с бавни предавки и избор на настройки в четири режима – чакъл, кал/сняг, пясък и скали. Те се появяват за първи път при L200, като електрониката регулира сцеплението и допустимото приплъзване на колелата.



Новост при пикапа на Mitsubishi e асистентът за спускане по наклон. Той позволява поддържане на скорост между 2 и 20 км/ч. Неговата роля е да държи автомобила в зададената с волана траектория, като поддържа постоянно избраната скорост.


Както и при предишното поколение на L200, ъгълът на заход е 30 градуса, а на оттегляне 22 градуса. С 10 сантиметра обаче е повишена допустимата дълбочина на газене и без специално подготовка тя е 70 сантиметра.


В България ще се предлага само версията с двойна кабина (вляво)

© Mitsubishi

В България ще се предлага само версията с двойна кабина (вляво)


Малко по-скъп


Продажбите на Mitsubishi L200 в България започват този месец, а публичната му премиера ще е на автосалона в София, който отваря врати на 12 октомври. Цената е малко по-висока от на предшественика, като с двойна кабина и задвижване 4Х4 пикапът струва 60 990 лева с ДДС. L200 се предлага в три нива на оборудване, като с всички екстри цената скача до 81 490 лева. Любопитна подробност е, че сериозно е увеличен наборът от аксесоари за пикапа, като от 40 досега вече са 60.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK