Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Топ галерии

Коментари (94)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3356 Неутрално

    Снимка номер 12. Ако имам 40 хиляди евро свободни, скачам в тигана...
    Ама понеже нямам, ще си карам Опела. ;)

    Бивш tww09306483.
  2. 2 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    "Ekokоли"????

    ---------------------
    .."Tesla emits 240g of CO2 according to an MIT study.."
    ----------------------
    Грета Тунберг ни показа пътя - да се замисляме винаги!
    Милиони хора по света , са зад нея и искат намаляване на СО2 и са против лъжите..

  3. 3 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 828 Неутрално

    До коментар [#2] от "simChо":
    Хайде да не преписваш изследвания правени от учени на Грета Тунберг, която е все още ученичка и освен загриженост за околната среда, която има всеки среднообразован човек, не е показала някакви нейни разработки или иновации, които да помогнат в борбата със замърсяването.
    И между другото чичо ти Арни ѝ предостъпи Теслата си докато Грета пътува в Северна Америка ;-)

  4. 4 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    До коментар [#2] от "simChо":Хайде да не преписваш изследвания правени от учени на Грета Тунберг, която е все още ученичка ..
    —цитат от коментар 3 на Chubachubs


    Грета е малка, но вече знае!

    Иначе СЪМ ЦИТИРАЛ изследванията чии са!

    За по-малоумните съм готов и да повторя:
    .."Tesla emits 240g of CO2 according to an MIT study.."

    Па и да потретя , белким им влезе нещо в кухите глави .. :
    "according to an MIT study.."

    Ми явно, никой, никога не е казвал , че ЛИЧНО ГРЕТА Е ПРАВИЛА ИЗСЛЕДВАНИЯ .. както им се струва на някои люде, от сабалам подкарали се с "Бояришник" , а коректно е цитиран източник: "according to an MIT study.."

    Поздрави

    П.П
    Не само Грета и Арнолд са загрижени ..
    И аз съм загрижен и се информирам .. примерно видях "emits 240g of CO2" за разлика от нальоканите с "Бояришник"..

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3158 Неутрално

    Снимка номер 12. Ако имам 40 хиляди евро свободни, скачам в тигана... Ама понеже нямам, ще си карам Опела. ;)
    —цитат от коментар 1 на Petleshev



    Тоест, при толкова богат избор, ти нямаш избор ... впрочем както и аз по същата причина ...

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  7. 7 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    Грета Тунберг ни показа пътя - да се замисляме винаги!Милиони хора по света , са зад нея и искат намаляване на СО2 и са против лъжите...
    —цитат от коментар 2 на simChо

    ... като пътуването на целия обслужващ екип на болното дете с яхта.

  8. 8 Профил на Schopenberg
    Schopenberg
    Рейтинг: 1006 Любопитно

    Голямата грешка допускат задъхващите се от спада на продажбите традиционни автопроизводители. Ел автомобилите успяват, като качествена новост. Имат нужда от нова философия, дизайн, предлагане и възприятие на пазара за превозни средства.

    Elon Musk & Tesla точно това демонстрират и с това постигнаха огромен успех. Като се замисля, всеки модел Tesla е в състояние да превозва пътници, предмети и стоки на Луната, Марс и т.н. Естествено при налична зарядна инфраструктура.

    Navigare Necesse Est
  9. 9 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 806 Неутрално

    До коментар [#2] от "simChо":

    ти си гуем лъжец!
    етна ти излигва и ебава мамата на елусилията.
    Отделно от това, даже днес, армиите с петрол воюват.
    Пропагандата на елнещата е за тъпите консуматори и 16 трилиона от правителството на сащ плюс 1.2 евро от европа.
    елколите са грешна технологиа.

  10. 10 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3356 Неутрално

    До коментар [#6] от "niksan1":

    Преди две години пробвах Тойота Аурис хибрид. Малко странна кола ми се видя. Иначе обещават хубав разход. Реалният естествено ще е малко по-голям. Този Приус досега не се предлагаше в България, но като данни е много добре. Освен всичко друго си мисля, че Тойота ще ти прибере голяма част от икономията, като влезеш в сервиза им.
    Затова подмених стария Опел с друг Опел на 3 години и малко километри. За една година, освен бензин и течност за чистачки, друго не съм наливал.

    Бивш tww09306483.
  11. 11 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 547 Неутрално

    До коментар [#4] от "simChо":

    Тесла, както и всяка друга електрическа кола, има нулеви директни емисии. Поради простата причина, че електричеството не генерира емисии при движение за разлика от бензин/дизел.

    Индиректните емисии от производство и зареждане на батерията са друга история. Ако обаче зареждаш батерията от слънце/вятър, очевидно и там емисиите ще са 0-и.

    Сметките, които показваш, са общите емисии. Но това е като да сравняваш ябълки и зеле. За коректност, примерно към емисиите от движение на Мерцедес, трябва да добавиш и емисиите от производството на самата кола, както и за вадене, транспорта, и преработка на нефта.

    Там е красотата на ел. колите - в един момент, ще можеш да си ги зареждаш вкъщи, от собствения си солар...

  12. 12 Профил на jeq19606355
    jeq19606355
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Най-еко е да си купиш използвана кола, ако все още нямаш или да си подържаш старата.

  13. 13 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 547 Неутрално

    До коментар [#10] от "Petleshev":

    Хибридът има смисъл в града. Иначе на извънградско - магистрала + планински път, без много помпане, ми е давал 4.0 - 4.5 / 100. Същото получаваш и от малките двигатели на Фолксваген, та малко ми се губи смисъла...

  14. 14 Профил на Tuta Nota
    Tuta Nota
    Рейтинг: 410 Неутрално

    До коментар [#10] от "Petleshev":

    Никой не им казва като влязат в сервиза на Тойота колко пари оставят за проверка и сервиз на батериите , и на колко хиляди се сменят. Аре холан ел. коли в БГ, как пък не. Бай Ху сега строи магистрали, зарядните станции за тия коли кога?! осмия им мандат.

    Life is Sunshine, Lollipops And Rainbows!!!
  15. 15 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3356 Неутрално

    До коментар [#11] от "peaspiring":

    "... Там е красотата на ел. колите - в един момент, ще можеш да си ги зареждаш вкъщи, от собствения си солар..."!

    На теория изглежда добре. Реалностите в България са други.

    Бивш tww09306483.
  16. 16 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 547 Весело

    До коментар [#9] от "scott":

    А кое е правилната технология?

  17. 17 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 806 Неутрално

    До коментар [#11] от "peaspiring":

    кажи и за другата красота де..............батериата стига до ефективност под80% и трее се смени. ейде нови 20 хилики за батериес. Де едно да сменяш двигател в двг на 2-3 години. А,да, не става като джисиема по-често зареждане и разражедане и си джиткаш. просто нема да върти. то, затва нема и вторичен пазар на ел.коли. карат само на чистоновозарибени бълъци. или гъзари, или идиоти.

  18. 18 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 547 Неутрално

    До коментар [#15] от "Petleshev":

    Реалностите в България не бъркат големия свят. България може да избере дали да си купува Голф от завода в Турция или ИД3 от завода в Германия.

    Прогнозите са, че след през следващите 20 - 30 години ще има горе-долу еднакво разпределение между различните видове задвижване - електро, хибрид, водород, бензин.

  19. 19 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 547 Неутрално

    До коментар [#17] от "scott":

    Не знам това къде си го чел/видял. Гаранцията на Тесла е:

    The battery is guaranteed for eight years or 125,000 miles (200,000 km in metric countries) for the base model with the 60 kWh battery pack. The 85 kWh battery pack is guaranteed for eight years and unlimited miles."

  20. 20 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3356 Неутрално

    До коментар [#13] от "peaspiring":

    Да, положителните страни на хубридите се виждат най-добре на къси и средни разстояния. На дълъг път или по магистрала са, като всяка една друга кола.
    Моето каране все повече става такова. Няколко пъти в годината имам преходи по 1500-2000 километра или повече. Останалото е градско и по 100-200 километра. Та съм навит на плъгин хибрид, че имам гараж и мога да си го зареждам, ако се наложи. Ама малко ме плашат тия официални сервизи...

    Бивш tww09306483.
  21. 21 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 547 Весело

    До коментар [#14] от "Tuta Nota":

    Зарядни и сега има, на бензиностанциите на Шел по магистралата.

    Това е най-малкия проблем.

  22. 22 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4736 Неутрално

    До коментар [#10] от "Petleshev":

    Може и да греша, но аз смисъл от хибрид не виждам. Карал съм първия Приус (преди около 15 години). Не виждам смисъл да поддържаш два двигателя - ел и бензинов. А и хибридът е икономичен само при нормални температури - пролет и есен. При студена зима (парно) и горещо лято (климатик) почти не можеш да караш на ток!

  23. 23 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4736 Неутрално

    До коментар [#13] от "peaspiring":

    "Хибридът има смисъл в града."

    За града електичката има повече смисъл от хибрида!

  24. 24 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3356 Неутрално

    До коментар [#21] от "peaspiring":

    И какво...? Две зарядни станции по магистралата решават проблема? Само по магистрала си се кара или има и малки градчета и села? Пътуването не се изчерпва с трасето между София и Бургас, нали?

    Бивш tww09306483.
  25. 25 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 806 Неутрално

    До коментар [#19] от "peaspiring":

    чиста физика.
    когато телефона ти дърпа повече ток от спадащия капацитет на батериата заради зарядните цикли - пада по-бързо. Е чистия ел двигател прави така, че ако капацитета падне под 80% от батериат я дърпа целата за секунда и мощнодтта вече не е достатъчна да задвижи колелетата. Първите ел.двигатели като направиха това, пускаха пакега батерии да си ги ползваш за осветление и климатика вкъщи - примерно. а за елдвигатеръ - само нови, на пълна мощност. Тя, теислата мож да ти пише квот си ще. Жтвори и виж, че нова/ ползвана се продава със отстъпка в цзените 5-6 ПЪТИ. Се едно ворф на 2-3 години да ти стрева 2 хилки. Ел.технологиата луум. Ако не е гретенизъма, рекламата и екоталибъницзъмъ - даун вече.

  26. 26 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 806 Неутрално

    До коментар [#16] от "peaspiring":

    Тази, С КОЯТО ВОЙВАТ АРМИИТЕ! ВСИЧКО ПОЛЕЗНО И ЕФЕКТИВНО първо там се внедрява.
    Асо видима самолет на ел.двигател да ти прави атака и унищожава врагъ ше кажем: ЕУЛТЕПНОЛОГИАТА ПОБЕДИ, ОКОНЧАТЕЛНО.
    Засега - само двг и реактив! Петролът руулз.
    Другото е за мноооого, ама много пари, екоталибанизам.

  27. 27 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 547 Весело

    До коментар [#25] от "scott":

    Къде си видял 3 годишна Тесла на цена 1/3 от нова??? Прати ми линк - купувам я веднага...

  28. 28 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3356 Неутрално

    До коментар [#22] от "vassilun":

    Не знам със сигурност, не съм карал такава кола... Пък и нали все разправят, че електрическият двигател няма поддържане. Доколко е така, нямам представа.

    Бивш tww09306483.
  29. 29 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 806 Неутрално

    До коментар [#27] от "peaspiring":

    https://www.tesla.com/inventory/used/ms?arrangeby=plh&zip=95113&range=0

    ей таз примерно, първата. при това търсих само 30 секунди.....

  30. 30 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    До коментар [#4] от "simChо":Тесла, както и всяка друга електрическа кола, има нулеви директни емисии. Поради простата причина, че електричеството не генерира емисии при движение за разлика от бензин/дизел. Индиректните емисии от производство и зареждане на батерията са друга история. Ако обаче зареждаш батерията от слънце/вятър, очевидно и там емисиите ще са 0-и. Сметките, които показваш, са общите емисии. ...
    —цитат от коментар 11 на peaspiring


    Абсолютно вярно..
    Само дето не АЗ "ПОКАЗВАМ" емисиите , и не Грета , а някакви пичове от Масачузецкия Технологичен Институт .. и да, няма директни!
    Това не означава, че въобще няма .. има и са сметнати, колко са на 1 км. път..

    Иначе е просто ..

    Имаме превозно средство .. което трябва да се произведе от нещо , да ни свърши работа движейки се насам-натам и най-накрая успешно да го рециклираме, пак хабейки някакви ресусри ..

    А 230грама/км. емисия е изчислено , комай само от изхабеното електричество от т.нар. "среден микс" ..

    Да се твърди, че електроколите се движат САМО С ЕНЕРГИЯ от фотоволтаици е безумна тъпота, дори и колата да е директно закачена с кабели към батерия.
    Коректно е, да вземаме "среден микс"..
    Защо ли?

    Ми пичовете обясняват - като зареждаме от батерията кола, ние не ползваме ей този фотоволтаичен ток за друго - за лампа, или за микровълнова, или за бойлер в банята, или хладилник ..
    И хладилника , или лампата го захранваме вече САМО от ТЕЦ ..

    И ко става? МИ става туй за туй..!

    За това е сметнато и с колко въглища на км. се движат колите ..
    Ей "Блумбърг":

    https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-10-31/you-ll-need-286-pounds-of-coal-to-fuel-that-electric-road-trip.

    Bloomberg Hyperdrive You'll Need 286 Pounds of Coal to Fuel That Electric Road Trip
    By Dan Murtaugh

    Много ли са 286 Pounds въглища, не знам .. пък и ще махаме въглищата повсемесно и ще вземаме енергия от ВЕИ балираното РДФ на Ковачки! Зелени технологии!
    Важното е, обаче , да е еко !

  31. 31 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 547 Весело

    До коментар [#29] от "scott":

    Нова Тесла S е 80к+ долара. Отделно преди имаше и държавни облекчения. Т.е., това е 5 годишна кола с ~ 50% обезценка.... Виж каква е обезценката на в щатите на еквивалентно BMW 5 (същият клас автомобил), с подобни км и години...

    Доста далече от 5-6 пъти обезценка :-)

  32. 32 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 806 Неутрално

    До коментар [#31] от "peaspiring":

    айде суични линка и ги виж, новите.
    и не позна - КРАЙ НА СУБСИДИИТЕ, ЩОТО НАДВИШИХА ОПРЕДЕЛЕН БРОЙ ПРОДАДЕНО ЯФТОМОБИЛИ. Залибиха бълъците и сега - плащайсичко Бе.
    махай шибаната марка лъжци.

  33. 33 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 547 Неутрално

    До коментар [#30] от "simChо":

    Но това е проблем не на технологията на ел. колите, а на енергийния микс. Миксът е такъв сега. Когато се промени с по-малко въглищни централи и т.н., то тогава и тези 200 г ще спаднат.

    За сравнение, ДВГ ще продължат да бълват емисии, независимо какъв е енергийния микс.



  34. 34 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 547 Весело

    До коментар [#32] от "scott":

    Субсидиите бяха 5к, ако не се лъжа. Със субсидии или не, пак не ти се вързват тези 5 пъти обезценка :-)

  35. 35 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    До коментар [#10] от "Petleshev":Може и да греша, но аз смисъл от хибрид не виждам. Карал съм първия Приус (преди около 15 години). Не виждам смисъл да поддържаш два двигателя - ел и бензинов. А и хибридът е икономичен само при нормални температури - пролет и есен. При студена зима (парно) и горещо лято (климатик) почти не можеш да караш на ток!
    —цитат от коментар 22 на vassilun


    Смисълът е в преместване на работната точка на ДВГ .. и намаляване на СО2, на емисиите и т.н.
    Обяснявал съм го неколкократно!

    Пък и ти, без друго ИМАШ НЯКОЛКО електродвигателя в колата ..

    Стартер примерно, за стъклата, за чистачките, вентилаторите, на усилителя на кормилото, на помпата за спирачките новите са електро , водните помпи са електро..

    С електродвигател "буум асист", или ИСГ , или електро-суперчарджър колата работи много по-чисто, по ефективно, всичко ти става по-евтино ..
    Че един "микро-хибрид" трето поколение, е до 300 долара.. И не слагаш отделен ел.двигател, що?
    Ползваш си ИСГ , нали така или иначе в колата има.

    А снижава емисиите и СО2 до 30%

    И да не говорим за коли, а за най-масовите дизели примерно - от 3 до 5 литра , турбо..
    За строителни машини, в селското стопанство .. и т.н.
    Което не виждам, кога и как ще е на батерии ..

    Ей клип на "Кубота" що са хибрид:

    https://www.youtube.com/watch?v=-z0e2TxIatg

  36. 36 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    До коментар [#13] от "peaspiring":"Хибридът има смисъл в града."За града електичката има повече смисъл от хибрида!
    —цитат от коментар 23 на vassilun


    Зависи..
    Лично аз в момента съм в Пловдив, при сестра ми..
    И пътувах в 5 часа от колелото на панаира, до Военна болница..
    Точно час и половина.. светофари и всичко задръстено.. разстояние по-малко от 5 км.

    Ако съм с електро-кола и на климатик, или случката е през зимата и съм с отопление, колко от батерията ще иде за музиката, топлото и вентилатора, докато чакам на светофарите?
    Ще имам ли 100 км. гарантиран пробег?

  37. 37 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 547 Неутрално

    До коментар [#32] от "scott":

    Ето за сравнение цена на 5 годишно BMW5 в щатите. Обезценката е горе-долу подобна, ако не и малко повече...

    https://cars.usnews.com/cars-trucks/bmw/5-series/2014

  38. 38 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 547 Весело

    Направо им се чудя в Осло, Норвегия, как се справят с този проблем, при дългата и тъмна зима...

  39. 39 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 806 Неутрално

    До коментар [#37] от "peaspiring":

    кои са теди бмв? колите втопа ръка са тойота или субару, може хюндай.
    вторъ рако кора и гъзария - това не се връзва.
    волфа винаги е на бутона.

  40. 40 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    До коментар [#30] от "simChо":Но това е проблем не на технологията на ел. колите, а на енергийния микс. Миксът е такъв сега. Когато се промени с по-малко въглищни централи и т.н., то тогава и тези 200 г ще спаднат. За сравнение, ДВГ ще продължат да бълват емисии, независимо какъв е енергийния микс.
    —цитат от коментар 33 на peaspiring


    Ми хубаво..
    Да се променя енергийният микс, аз съм за!
    За сега обаче, едно малко "Дайхатсу" 700 кг. тежко, с 660 см3 двигателче, микро-хибрид има 3 пъти по-малък отпечатък от "Тесла".. и е 4 пъти по-евтино.
    Но пък не е еко .. а ние сме за еко, па ако ще и Земята да се преобърне!

    Грета Тунберг и милионите, застанали зад нея така ни учат!
    А онези одма се хващат и да променят енергийните миксове ..

    Да си зад Грета Тунберг когато се отърсва земята от отровната си песен, когато милионите възкръсват, това е песен, да, това е песен!

  41. 41 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    До коментар [#21] от "peaspiring":И какво...? Две зарядни станции по магистралата решават проблема? Само по магистрала си се кара или има и малки градчета и села? Пътуването не се изчерпва с трасето между София и Бургас, нали?
    —цитат от коментар 24 на Petleshev


    Па и що само градчета и села?
    Ми на Куршунските водопади, на Шипка, на Камен брег, на Рилския манастир, на Рожен .. зарядни!
    Да се не офлянкват, а да копат за кабели и да наливат бетон за зарядните!

    Иначе как?
    Електрото да ви е втора/трета кола ? Като ще ходите за чужбина, или някъде из страната- с обикновената кола.. като е за келешлък-"Теслата"??
    Ми къв е смисълът от цялото упражнение?

    Че така ли ще пазим Планетата, това ли ни учи Грета?

  42. 42 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4610 Неутрално

    BMW реши да не обновява първия си сериен електромобил i3, който е на пазара от 2013 г. Производителят ще продължи да го продава в сегашния му вид и освен това ще монтира батерии и оборудване за зареждане на други модели и ще разработва нови електрически автомобили. Петер Нота, шеф на продажбите и маркетинга в BMW, заяви в интервю за Financial Times, „Нямаме конкретни планове за наследник на i3. Сега се занимаваме с електрифициране на основния автомобилен сегмент. "
    Това, от преди месец.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  43. 43 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    До коментар [#15] от "Petleshev":Реалностите в България не бъркат големия свят. България може да избере дали да си купува Голф от завода в Турция или ИД3 от завода в Германия. Прогнозите са, че след през следващите 20 - 30 години ще има горе-долу еднакво разпределение между различните видове задвижване - електро, хибрид, водород, бензин.
    —цитат от коментар 18 на peaspiring


    За леките коли-може би..

    Иначе в света кораби, трактори, пилононабивачки, грейдери, скрепери, сламопреси , вибрационни уплътнявачки, челни товарачи , багери, комбайни .. друго освен дизел няма да са ..

  44. 44 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    Направо им се чудя в Осло, Норвегия, как се справят с този проблем, при дългата и тъмна зима...
    —цитат от коментар 38 на peaspiring


    Справят се лесно - с по-големи батерии и със специални ленти за електроколите ..
    Не чакат с другите!

  45. 45 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    Направо им се чудя в Осло, Норвегия, как се справят с този проблем, при дългата и тъмна зима...
    —цитат от коментар 38 на peaspiring


    Те го те ..
    Паркинги са им направили, ленти за движение с предимство, зарядни станции..
    Нека и в България 50% от пътя да е за електрото, и докато ти с ДВГ стоиш на светофара те да си джиткат насам-натам и нещата ще се променят..
    Енергията ще идва от Ковачки, зареждаш си колата, джиткаш цял ден без висене по светофари и всичко е цветя и рози, и детска планета !

  46. 46 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    Голямата грешка допускат задъхващите се от спада на продажбите традиционни автопроизводители. Ел автомобилите успяват, като качествена новост. Имат нужда от нова философия, дизайн, предлагане и възприятие на пазара за превозни средства.Elon Musk & Tesla точно това демонстрират и с това постигнаха огромен успех. Като се замисля, всеки модел Tesla е в състояние да превозва пътници, предмети и стоки на Луната, Марс и т.н. Естествено при налична зарядна инфраструктура.
    —цитат от коментар 8 на Schopenberg


    Спад, спад.. 80 милиона все пак имат световните производители за миналата година..

    Иначе "Тесла" си е втора, в сегмента, поне от 5 години .. щом е успех, успех да е ..
    Колко имат за 2018 .. по милион имат ли за година?
    Щото Индия има ок. 30 милиона ..

    .."Indian auto manufacturers produced a record 29.1 milion motor vehicles in 2017/18 (Apr-Mar) incl..

    Дано станат първи, им желая..

  47. 47 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 656 Неутрално

    Повечето от тези модели са създадени за да се избягва плащането на въглеродна такса от производителя. Като ходиш при дилъра и питаш за тия модели, ти обясняват как по-добре да си вземеш кюмурник, та та може да ти режат главата за сервизно обслужване следващите 10 години.

  48. 48 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2655 Весело

    До коментар [#19] от "peaspiring":

    Отиваш значи на цариградско, влизаш в залата на изложението вадиш картата, плащаш една тесла и си тръгваш с нея доволен...

    Модератора е неадекватен!
  49. 49 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2655 Весело

    До коментар [#19] от "peaspiring":

    Чувал съм за един проблем с рекламите и договорите за гаранция. малкият шрифт му викат.
    имали навика някой компании да правят страхотни реклами и големи послания, пък когато дойде момента на наобходимост да се оказва малко по-друга работата.

    Сещам се за Майкъл Дъглас във Пропадане ли се казваша филма, Там във закусвалнята като му сервираха хамбургера подметка и той като попита каква е разликата с този от рекламното табло , който изглеждаше страхотно...

    Модератора е неадекватен!
  50. 50 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2655 Весело

    До коментар [#28] от "Petleshev":

    Е, няма, колко да няма?

    те ел двигателите сега се появяват за първи път в ел. автомобилите...
    Досега ел двигатели не са съществували...

    Ти ел уреди във къщи имаш ли?
    Погледни ги повечето имат ел.двигател...

    И да като цяло нямат нужда от много подръжка, но баш пък да няма...

    като за начало имаш различно износване на гумите, съответно е необходима повече ротация на местата им и евентуално по-честа смяна, нали се сещаш че това хвалене за ускорението, минава през износването на гумите...
    продължаваш да подържаш спирачната система, даже и там е възможна по-честа подмяна на течноста, все пак спираш по малко по-различен начин...
    ако не искаш да влезеш в новините, следва много редовно да сменяш охлаждащата течност на ел.автомбилът, че иначе изгаряш, буквално.
    и самите батерии следва да се грижиш за тях, това си е батерия. Не струва много пари но добре би било да я държиш, заедно с автомобилът в температурен решим например, не е добра идея да стоят на много студено или много топло, зареждането също, ако падне на "0" и го прави често не е добре, също не е добре да я "презаредиш", лично според мен тези хубави и рекламирани бързи зарядни изглеждат страхотно като реклама но не виждам как няма да се отразяват на живота на батерията и на качествата и...

    та да по-евтина е подръжката, но баш пък да няма...

    Модератора е неадекватен!
  51. 51 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2655 Весело

    До коментар [#28] от "Petleshev":

    За двигателя, не зная, всеки производител да си каже, ако са добре направени не следва да се пипат въобще, ако не, може да се скапят и да не подлежат на ремонт, отново виж домашните ел уреди... купуваш, използваш без подръжка и ако се счупи, купуваш друг уред...

    Модератора е неадекватен!
  52. 52 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2655 Весело

    До коментар [#31] от "peaspiring":

    Всъщност 3-4годишно БМВ 5 или 7 в Калифорния е там някъде 30 - 35 хиляди долара...

    чакай да са по-обезценени...

    Модератора е неадекватен!
  53. 53 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2655 Любопитно

    До коментар [#38] от "peaspiring":

    как да се справят, пътуват на кратки разстояния...
    ти какво си мислиш, че са като във България ли?

    Ако трябва да изминат 300- 400 км и се качват на влака, да не си мислиш, че шофират?

    Модератора е неадекватен!
  54. 54 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2655 Весело

    До коментар [#43] от "simChо":

    Сменил си ника, но не и репертоара. Повечето големи и сериозни машини са с ел.двигатели.
    Погленди жп транспорта и кажи кое е водещо, двг или ел.
    Голенмите машини из рудници и подобни също са ел...

    Модератора е неадекватен!
  55. 55 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4736 Неутрално

    До коментар [#28] от "Petleshev":

    Това, което аз твърдя е, че при студено време и при горещо време, хибридът е безполезен, защото не дава дори 25 км пробег на ток. А ел двигател също има нужда от поддръжка, макар и много по-евтина от поддръжката на ДВГ.

  56. 56 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    До коментар [#43] от "simChо":Сменил си ника, но не и репертоара. Повечето големи и сериозни машини са с ел.двигатели. Погленди жп транспорта и кажи кое е водещо, двг или ел.Голенмите машини из рудници и подобни също са ел...
    —цитат от коментар 54 на Ivan_


    Никът си е мошт си ..
    ВСИЧКИ сложни машини имат електродвигател!

    Съвсем скоро, но не по-късно от 800 дни, благодарение на пословичното трудолюбие и предприемчивост на Илон Мъск, ей такива дизели, примерно 107 390 конски сили, ще са електро и на специални батерийки!

    Ето какво ще стане електро..
    https://www.youtube.com/watch?v=jXHvY-zY9hA

    https://www.youtube.com/watch?v=kRvB1xI5xtw&t=48s

    https://www.youtube.com/watch?v=w4uMX5mWAF4

    П.П
    Ама и вие, Медведевите Ушанкисти не си сменяте репертуара ..
    Аз и още неколцина форумци , увлечени от идеите на Грета Тунберг, се опитваме да ви покажем реалността ..
    Между другото, най-малкото са нужни подобни на твоите лъжливи рублофилски бодрящини "Петролната ера пада.. амен-амен и всичко основно ще е електро.."

    И когато, разоблича налудните ви рубладжийски лъжи с факти и данни, че не леките коли, които дори и 100% да са електро не решаваме на 100% нещата , вие издивявате..

    Ту почвате идиотски да ми твърдите, как вече , току пред очите ни , тайно и полека се била извършила електричната революция и всички главни машини били минали на електрокарна тяга.. ту спорите с неверници, които ви закачат от масите, че само личните коли не са и 50% от всичката Петролна Ера ..

    П.П
    Много ме кефите със "сериозните машини".. дойде ми на ум и Чудомир.. :
    ------------------------
    " Голям напредък, голямо нещооо!
    Разглоби му едно радио, един грамофон, да речем, електрически звънец, ютия, армоника и каквито щеш още главни машини тури им частите в една торба, раздрусай я, разбъркай ги, колкото щеш, щом му ги дадеш - ще ги сглоби, ще ги направи наново всичките.
    Амии!
    Ще ги направи аламинут! Такъв един келеш се е извъдил, да му се не надяваш."
    ---------------------

    Та ОК..
    След като "главните, сериозни машини" са станали електро и вече елергийният микс, щял одма така да се промени, че СО2 при движение на електрокарните коли, да е поне колкото на "Дайхатсу" - добре! ..

    Изпълняват се, значи , заветите на Грета Тунберг и Медведев!

    П.П
    Ето още машини и механизми .. сцена от американски филм .. били са с ДВГ, сега вече са на батерии!
    https://www.youtube.com/watch?v=NDmi9JSga6I

    Светът върви напред, а не назад..

    За това мечтахме!

  57. 57 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4610 Неутрално

    До коментар [#22] от "vassilun":
    До коментар [#55] от "vassilun":

    Всичко е точно така, както си го написал.
    Поздравления! Трябва да пишат хора, които си имат някаква идея/практика при хибридна история...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  58. 58 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2655 Весело

    До коментар [#56] от "simChо":

    Ха, ха...

    та за последните 40 (четиридисет) години най-големите машини опериращи на сушата са с електрическо задвижване...

    Това са ескаватори за открити мини...

    Гледам те кефят филмчета от тубата, гледай:
    https://www.youtube.com/watch?v=cocg1u0nwbI

    Модератора е неадекватен!
  59. 59 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2655 Весело

    До коментар [#56] от "simChо":

    Ха, ха...

    та за последните 40 (четиридисет) години най-големите машини опериращи на сушата са с електрическо задвижване...

    Това са ескаватори за открити мини...

    Гледам те кефят филмчета от тубата, гледай:
    https://www.youtube.com/watch?v=cocg1u0nwbI

    Модератора е неадекватен!
  60. 60 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2655 Весело

    До коментар [#56] от "simChо":

    Ха, ха...

    та за последните 40 (четиридисет) години най-големите машини опериращи на сушата са с електрическо задвижване...

    Това са ескаватори за открити мини...

    Гледам те кефят филмчета от тубата, гледай:
    https://www.youtube.com/watch?v=cocg1u0nwbI

    Модератора е неадекватен!
  61. 61 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2655 Весело

    До коментар [#56] от "simChо":

    Ха, ха...

    та за последните 40 (четиридисет) години най-големите машини опериращи на сушата са с електрическо задвижване...

    Това са ескаватори за открити мини...

    Гледам те кефят филмчета от тубата, гледай:
    https://www.youtube.com/watch?v=cocg1u0nwbI

    Модератора е неадекватен!
  62. 62 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 716 Неутрално

    До коментар [#1] от "Petleshev":

    40 000$ за този тампон?

    If you are going through hell... Keep going!
  63. 63 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 716 Неутрално

    Къде ги намират такива балъци?

    If you are going through hell... Keep going!
  64. 64 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#2] от "simChо":

    Къде я прочете тая глупост?! Я прати линк към ОФИЦИАЛНИЯ САЙТ на MIT с резултатите от това невероятно изследване?
    Иначе погледнато, всеки може да си пише каквото иска за MIT и за кого ли не... Създатели на фалшиви новини има колкото щеш.

    Та чакам линк към www.mit.edu с това изследване!

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  65. 65 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    До коментар [#53] от "Ivan_":

    От ''мястото на събитието'' мога да твърдя, че повечето имат два или дори три автомобила, единия от които е на батерии.Другия в повечето случаи е тубодизел. Съседа, младо семейство, имат дизелов пасат и ел.голф.Колегите, които имат електрички, имат и дизелови автомобили. Само един от колегите ми има единствено зоуи, обаче още е млад и няма много парички.
    Много е подвеждашата статистиката по този начин.Виж ако в статистиката се споменава колко собственици имат само ел.автомобили или ел.автомобила им е втора кола, тогава статистиката става съвсем друга.
    Между другото, много честа гледка е зимата да видиш шофиращия ел.автомобил с якето, ръкавиците и шапката в колата.
    Наблюдения на място, де'т се вика.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  66. 66 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3281 Весело

    До коментар [#18] от "peaspiring":
    "Прогнозите са, че след през следващите 20 - 30 години ще има горе-долу еднакво разпределение между различните видове задвижване - електро, хибрид, водород, бензин."
    ============
    Започва да прилича на вярно. Шото преди три години, като падна цената на петрола, електричарите заливаха пазара и закриваха руската и арабската кочина.
    Тури там и дизела обаче, защото производство само на бензин от петрол не става, а дизела няма да го изхвърлят. Може да е само за камиони и кораби, но ще си върви.
    Сега до прибавим към уравнението: колко от нас след 30 години ще са под 70?
    Значи половината или повечето от нас нямат особени причини да се вълнуват какво ще карат и колко ще им е изгодно..

    Еретик
  67. 67 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2655 Неутрално

    До коментар [#65] от "sandman":

    +++

    Модератора е неадекватен!
  68. 68 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    До коментар [#56] от "simChо":Ха, ха...та за последните 40 (четиридисет) години най-големите машини опериращи на сушата са с електрическо задвижване...
    —цитат от коментар 61 на Ivan_

    Или хибридно ..
    Кариерните самосвали, примерно "Белаз" или "Катерпилар", или "Либхер" нямат съединител, скоростна кутия и т.н. а имат електромотори на колелетата!

    Така е в живота!
    Много от "сериозните машини" са електро и само зъл враг би се осмелил да го отрича!

    А кои са "СЕРИОЗНИТЕ МАШИНИ" ЛИ?
    Ето от класиката :
    "едно радио, един грамофон, да речем, електрически звънец, ютия, армоника и каквито щеш още главни машини.."
    Виждате ли, колко от нещата са електрически?

    Ето я технологията - кораб кара от Италия бали, слагат ги в ТЕЦ на Ковачки, добиваме енергия , а от нея задвижваме "главни машини".. и е био, и е зелено , яко, а?

    Ето и за нашите мили дами ...
    https://www.youtube.com/watch?v=NDmi9JSga6I


    До коментар [#2] от "simChо":Къде я прочете тая глупост?! ... Създатели на фалшиви новини има колкото щеш.Та чакам линк към www.mit.edu с това изследване!
    —цитат от коментар 64 на Дразнител


    Успех в чакането ..
    Дават се, наистина различни данни и от електрокаристите и от всякакви хора ..
    А и зависи как е смятан електрическият микс..
    Иначе ето от сайта https://fleetworld.co.uk/mazda-engines-to-targets-sub-ev-co2-emissions/

    .." petrol engine are around 142g/km, compared to 128g/km for an electric vehicle at the same power level, the latter using power generated from a typical mix of sources..."
    Тука петролните коли са дадени пък с 142g/km , сравнено с 128g/km на електро!

    Но леките коли-лесни!
    Ама само с тях май цялото упражнение има доста съмнителен смисъл ..

    Не се ловете на провокатора-рубладжия Ivan_ , ами мислете за багери, фадроми, бобкати, булдозери , грейдери, автобуси , бетоновози , пилотни машини , кораби ..
    Като сте се емнали всичко да ви е електро - там ще е предизвикателството !

    Но ще успеете!
    ДВГ ще продължат да бълват емисии, независимо какъв е енергийния микс.
    —цитат от коментар 33 на peaspiring

    Да, ама не!
    ЕС комай, е на път да признае много горива и задвижвания за "Въглеродно неутрални" и без "парникови емисии" , така както и електрото и РДФ са "без парникови емисии" и ВЕИ ..

    Ето:
    https://www.bosch.com/de/stories/synthetische-kraftstoffe/

    https://futurezone.at/science/wie-co2-neutraler-treibstoff-entsteht/400444381

    Ето и клипче, по-разбираемо ще е май за интелектуалното ниво .. :

    https://www.youtube.com/watch?v=HFKkqqdm5BE&t=62s

    https://www.youtube.com/watch?v=X0rafiAkK4s

    https://www.youtube.com/watch?v=X0rafiAkK4s

    Carbon-neutral cars with synthetic fuels

    Поздрави..
    И да знаете - главните машини стават веч електрични!
    Електрификация на Народното стопанство!
    Мнозина светли умове ей за такава - електрификационна епоха си мечтаха!

  69. 69 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2138 Неутрално


    Направо им се чудя в Осло, Норвегия, как се справят с този проблем, при дългата и тъмна зима...
    —цитат от коментар 38 на peaspiring


    До коментар [#38] от "peaspiring":как да се справят, пътуват на кратки разстояния...
    Ако трябва да изминат 300- 400 км и се качват на влака, да не си мислиш, че шофират?
    —цитат от коментар 53 на Ivan_

    Проблемите са за това-да се справяме с тях..

    Щом е дадена насока "на електро!" и сме длъжни да ловим влакове, да студуваме, да не пътуваме бадева надалеч .. но да изпълним повелята!

  70. 70 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#17] от "scott":

    Абе къде ги четете тия глупости, та после ги пишете?! Или си ги измисляте и ги пишете? На новото Рено Зое 52кВтч батерия струва 8200€. А старта (когато ти се наложи да я смениш, защото 80% капацитет вече не ти стига) можеш да си я полваш за акумулатор към домашната соларна инсталация, или да я продадеш на някого, който ще я ползва за такива или подобни нужди. А в края на целият ѝ иползваем живот, материалите на такава батерия могат да се рециклират над 95%.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  71. 71 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 411 Весело

    До коментар [#70] от "Дразнител":

    Не хранете троловете! :)

  72. 72 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#28] от "Petleshev":

    Така е - електрическият двигател няма никаква поддръжка. Карам един Нисан Лийф с 30кВтч батерия вече трета година. При нормално разумно шофиране средният ми разход е между 15 и 18квтч/100км и зависи от сезона и дали караш по магистрала. Тази кола определено не е оптимизирана за скорости над 100км/ч, макар и да вдига без грижи 130-140. Колата ми вече е на близо 50,000км и честно казано не съм забелязал някакво намаляване на капацитета на батерията. Може и да има нещо от порядъка на 1-2% деградиране, но е толкова малко, че не го забелязвам и не се отразява по никакъв начин на ежедневните ми нужди от транспорт. А карам по над 20,000км на година. Колата я зареждам предимно на нощна тарифа и рядко на бързи зарядни станции (което всъщност казват, че най-много скъсява живота на батериите). Нощната тарифа ми е 0.11€/кВтч. Накладки на спирачките още не съм сменял, защото всъщност в повечето случаи "спирането" е рекуперативно - моторът става на динамо и зарежда батериите при намаляване на скоростта или при спускане. Не знам какво мислят другите колеги-шофьори с електрически коли, но аз лично няма да си купя повече кола с ДВГ.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  73. 73 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    До коментар [#72] от "Дразнител":

    Много зависи къде и за какво се ползва колата. Явно живеете в град в Европа в държава като Белгия или Холандия примерно.В Германия същпо може да се ползва,ако карате градско или околностите на града. Ако например в Германия работите на повече от 50 км.от жилището си в посока, ползвате магистрали и трябвеа да се движите със скорости 130/140 км/ч. ,едва ли щяхте да сте удовлетворен. Така че, електричките имат своето място, но не мпогат да заменят автомобилите с двг при определени условия.
    Собственика на фирмата/в която работя/ скоро продаде на една община ел. автобус за градски транспорт./за сега експериментално/За това става, но няма как да покрива курсове от над 600км. на ден на един дъх.
    Ел. транспорта за сега е ограничен до градско и околоградско ползване.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  74. 74 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 716 Неутрално

    До коментар [#72] от "Дразнител":

    Мисля,че с тази кола си като без кола. 😃
    Не ми върши работа.
    Става единствено и само за втори автомобил.

    If you are going through hell... Keep going!
  75. 75 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#73] от "sandman":

    Ами не е така. Живея във Франция и понякога се налага да отида и до Германия или Швейцария по работа и отивам с електричката. Всяка що-годе сериозна фирма вече има на паркинга си място за зареждане на електромобили. Да не говорим, че действащите норми за ново строителство задължават поне 20% от паркоместата на служебните паркинги да са подготвени за инсталиране на точки за зареждане, а за жилищни сгради в момента е 40% и се обмисля да го направят 100%! Т.е. в скоро време всички новостроящи се сгради във Франция, които имат паркоместа (което също е задължително) трябва да имат предвидени електроинсталациите за зареждане. Не знам как е в Белгия и Холандия, но в Германия и особено в Швейцария няма никакъв проблем дори и за такива относително стари коли като моята, която е с малка батерия. В момента новите модели на Нисан са с 62кВтч батерии. Новите коли на други марки са най-малко с 50кВтч батерии, които са напълно достатъчни вероятно за над 95% от пътуванията с автомобил. Ако много бързам на голямо разстояние - по-добре да хвана TGV и на място да си наема (пак електрическа) кола. Така или иначе, Париж-Марсилия няма как да го вземеш с кола дори за 6 часа (рискувайки яки глоби за превишена скорост). А с TGV е под 4 часа. Париж-Цюрих е същото.
    Но от гледна точка в България, притесненията ти са съвсем основатели - няма почти никаква зарядна инфраструктура, а малкото зарядни, които видях това лято, са на някакви безумни цени, на практика изиза по-скъпо, отколкото да караш на бензин! Явно пак е заформен някакъв роден монопол или друга "мазна" схема.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  76. 76 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#74] от "dante_18":

    Защо пък "само за втори автомобил"? С "първия" какво правиш ежедневно?

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  77. 77 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 806 Неутрално

    До коментар [#70] от "Дразнител":

    Аз разглеждам електрическите коли само и ЕДИНСТВЕНО като ГЪЗАРИЯ!
    Дори в този форум се признава, че ти требват 3 коли. ел, че и дизел, а може и трета на бендзин. Това е стандарта на гъзарско семейство и то у америката.
    Затова: никви батерии зоуи за 9 хилки. Сичко само "тесла". Иначе ти пада реномето и имиджа, че и репутациата. Нали зарад таз пирамида на мъск се случи сичко на елколите. Подшушна, че ше направи нов автомобилен пазар със САЩ първи на него и опааааа - затоплистка реклама + субсидии + дизелгийт, че и мита за афтомобилчетата от ЕС.
    А преди време батерипак на "тесла" беше 25 хилки. може и да епаднала цената, незнам. Обаче, не ме убеждавай, че батериата на зоуи може да се монтира в теслите.....
    ЗА ГЪЗЪРЛЪКА И РЕКЛАМНИА БЛЕСЪК СЕ ПЛАЩА!

  78. 78 Профил на balla
    balla
    Рейтинг: 493 Любопитно

    За късмет Бай Ганя никой няма да го пита какво мисли за новите технологии, защото ше ви кажа едно: магарето е по добрия и най-екологичния вариант от всичко коли, защото ще ви издърпа от калта, където всяка скъпа кола ще ви остави. Освен това има реални нулеви емисии. Е в града трудно се гледа магаре ама кой ва дърпа да ходите в града? Богатите европейци бягат от града, а още по-богатите могат да си позволят магаре. Да.

  79. 79 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    До коментар [#11] от "peaspiring":

    Сметките, които показва философа, са от US mid-west, където имат един от най-мръсните електрически гридове в целия свят - повече от 90% е от въглища там. И то не от европейските въглищни централи, а от олд скуулските 60-тарски.

    Тесла може да върви и на вятър и солар, и на въглища. Колите на бензин/дизел не могат да вървят на вятър.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  80. 80 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 547 Весело

    До коментар [#49] от "Ivan_":

    Бай Ганьо винаги разкрива подлите номера на капиталистическите тарикати :-)

  81. 81 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    До коментар [#36] от "simChо":

    Съвременните електромобили имат термо помпи. Мощността на стопляне на купето е максимум 2kW, а поддържането на 21 градуса вътре при -10 градуса вън отнема около 1kW мощност. Да речем, че заедно с музика, фарове и т.н. ще смучеш МАКСИМУМ 2kW мощност от батерията. За час и половина това са 3kWh. При положение, че повечето нови електромобили са 50kWh+ батерии, не ти е никакъв проблем.

    Пък и има бонус - няма да задушаваш пешеходците наоколо докато висиш в задръстването.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  82. 82 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    До коментар [#36] от "simChо":Съвременните електромобили имат термо помпи. Мощността на стопляне на купето е максимум 2kW, а поддържането на 21 градуса вътре при -10 градуса вън отнема около 1kW мощност. Да речем, че заедно с музика, фарове и т.н. ще смучеш МАКСИМУМ 2kW мощност от батерията. За час и половина това са 3kWh. При положение, че повечето нови електромобили са 50kWh+ батерии, не ти е никакъв проблем.Пък и има бонус - няма да задушаваш пешеходците наоколо докато висиш в задръстването.
    —цитат от коментар 81 на Тъпата майна


    Че болшинството нови коли (70%) не задушават пешеходците, от 2004 са системите ..

    https://www.youtube.com/watch?v=VJSEQaxAh4c

    https://www.youtube.com/watch?v=LTcYHeM90UY

    https://www.youtube.com/watch?v=r-5ql8Z5YrM

    https://www.youtube.com/watch?v=r-5ql8Z5YrM

    И най-важното , цялата система струва ок. 300 $ ,а не само няма никакви емисии от изгорели газове, но и е намалено СО2 , под на Тесла ..

  83. 83 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    До коментар [#81] от "Тъпата майна":

    Може ли един тъп въпрос? При -10 гр. вънка, колко от капацитета на батерията е зареден и колко бързо се рзарежда?
    До коментар [#75] от "Дразнител":

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  84. 84 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    До коментар [#75] от "Дразнител":

    Е, аз живея в Норвегия и имама поглед наистина много от близо върху електричките.
    И ако изобщо ще си взимам /така или инак след 5г. тук нови автомобили с двг няма да се продават /ще е Туизи. Защото ще ми върши работа само за из града и наоколо.Дългите преходи дето ги правя, не стават за електрическа кола. Последно преди около месец направих около3300км за около 38ч. Със нито една ел. кола, освен на водород /с подходяща бърза смяна на резервоара/ не бих се включил за това време.
    Да, бих предпочел ако мога, да пътувам със самолет,но най- добрия ми приятел не го пускат в самолети.
    В самата Норвегия, пътуването на север също е трудно.Приятел норвежец, например следващата седмица отива на къщенето на внука си на 1000км. в севера в една посока.
    Тастуд и фарове/не само тези на колата/ и отопление, труден планински терен и....Накрая с ел. по- добре да не тръгва.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  85. 85 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2655 Весело

    До коментар [#80] от "peaspiring":

    За Бай ти Ганя нямам идея ти явно си по-запознат...

    Чудех се аз защо всичките хора, които се занимават със защита на клиентите и със съдебни търговски спорове ритуално си късат ризите от липса на какво да правят , а то каква била причината - честни и чисти били компаниите, като сълза момина , като роса бистра...

    Това някой да си излъже клиентите чудо нечувано било.... особенно във автомобилният бранш...

    Модератора е неадекватен!
  86. 86 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2655 Неутрално

    До коментар [#72] от "Дразнител":

    "А карам по над 20,000км на година."
    За подобно шофиране ти върши работа, въпросът е защо не си я махнеш и не наемаш автомобили и таксита. Много е вероятно да ти излезе по-евтино, като обща сума.

    ПС Според застрахователните компании първата минимална стъпка за годишен пробег е до 24 000 км/годишно. Това го броят за минимално.

    Модератора е неадекватен!
  87. 87 Профил на Nebojsa Nikolic
    Nebojsa Nikolic
    Рейтинг: 9 Неутрално

    До коментар [#4] от "simChо":

    ..."Иначе СЪМ ЦИТИРАЛ изследванията чии са!" Не, не си.

    Не е достатъчно да напишеш "According to a study from MIT".
    Трябва да напишеш пълното заглавие на изследването, името на автора и линк към статията...

  88. 88 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    До коментар [#83] от "sandman":

    Въпросът не е тъп - единствено не разбирам какво ще рече колко е заредена батерията при -10 - заредена е толкова, колкото я заредиш.

    Митовете, че батерията някак си магически спада при студа са (почти) верни. Батерийните блокове са разбира се много добре изолирани, така че ще отнеме много, много дни преди да спадне температурата до толкова на блока, че да се включи стоплянето на батерията.

    При -10 може да се очаква около 1kWh загуба на ден заради стоплянето.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  89. 89 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    До коментар [#36] от "simChо":ък и има бонус - няма да задушаваш пешеходците наоколо докато висиш в задръстването.
    —цитат от коментар 81 на Тъпата майна


    Старт-стоп майна ..

    https://www.youtube.com/watch?v=r-5ql8Z5YrM

    И не е скъпо..
    Не работи двигателя, просто в задръстване и на светофари ..
    https://www.youtube.com/watch?v=xOQS0KUGFec

    https://www.youtube.com/watch?v=r-5ql8Z5YrM&t=189s

    До коментар [#36] от "simChо":Съвременните електромобили имат термо помп.
    —цитат от коментар 81 на Тъпата майна

    Па и не само.. имат и термоизолации..
    Но ето-БМВ имат патент за система за отопление от енергията от батерийки и електромоторите, ето:
    https://img.drive.ru/i/0/58d3ee9eec05c4b661000048.jpg
    Но са си сложили и електронагревател .. та кой знае, колко градуса ще стане вън с пусто затопляне на Земята, ами ако е минус 20?

    Фолксваген пък си правят термоизолация на купето.. стъклата са им със метален слой, който ограничава инфрачервените и ултравиолетовите лъчи..
    А ламарината е сандвич - между метални свръхтънки слоеве има пластмаса..

    https://img.drive.ru/i/0/546c5c0195a656728b00007a.jpg

    Също и при загряване.. таблата на новите Фолксвагени с пластмаса от БАСФ не се загрява така ..
    https://img.drive.ru/i/0/546c5c0295a656728b0000a4.jpg

    Ето Polo WRC R ..

    При Audi се прави отделен микроклимат на всяка седалка и ако няма чожек там - не се поддържа зададена температура..
    А дали има човек се разбира по смартфона..
    Освен това системата запомня до 20 различни смартфони и автоматично слага настройките на всяка седалка ..

  90. 90 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    До коментар [#4] от "simChо":..."Иначе СЪМ ЦИТИРАЛ изследванията чии са!" Не, не си.Не е достатъчно да напишеш "According to a study from MIT".Трябва да напишеш пълното заглавие на изследването, името на автора и линк към статията...
    —цитат от коментар 87 на Nebojsa Nikolic


    Много хора акълът им ги лъже..
    Като чак толкова искате - копирайте и вижте в търсачка .. а и колко важно е , дали електрокарните коли имат емисия 130г./км. или 230г./км?


    Иначе има най-различни изчисления и факти , които многократно съм цитирал...
    Примерно:

    Под ръка ми е следният цитат:
    -----------------------
    "..presseportal.de, не улучшили качество воздуха, например в Гамбурге. Напротив — за год уровень окислов азота увеличился! Так, октябре 2018 года в среднем уровень диоксида азота в воздухе составлял 48 микрограммов на кубический метр, а до запрета автомобилей с дизельными моторами — только 39. .."
    ------------------------

    Иначе ето измерванията на АДАЦ:

    https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/abgas-diesel

    ето и линк ...

    http://www.ecars.bg/polezno-efektivno/item/3387-elektromobili-mrusen-tok-vuglishta-visoki-emisii?tmpl=component&print=1

    Ето, за който не може да го отвори цитирани данни:

    " В държави като Индия да караш кола на ток е отчайващо мръсно – емисиите са 370 г CO2 на километър. Ако не можете да прецените колко фрапиращо е това – 25 годишен 2.5-литров бензинов двигател генерира под 250 г CO2/км!!! ..
    Индия, Южна Африка, Австралия, Индонезия .. са ужасно място за каране на електромобил. Генерираните от ЕПС емисии в тези държави са в порядъка 370 – 258 г CO2e/км, докато в САЩ ... под 200 ..."

  91. 91 Профил на Tuta Nota
    Tuta Nota
    Рейтинг: 410 Неутрално

    До коментар [#29] от "scott":Нова Тесла S е 80к+ долара. Отделно преди имаше и държавни облекчения. Т.е., това е 5 годишна кола с ~ 50% обезценка.... Виж каква е обезценката на в щатите на еквивалентно BMW 5 (същият клас автомобил), с подобни км и години...Доста далече от 5-6 пъти обезценка :-)
    —цитат от коментар 31 на peaspiring


    Малиии, страшни сте математици тук във форума! Как става това с 5-6 пъти обезценка не знам. С 50-60 % може, ама 5-6 пъти НЕ.
    Оправете си понятията.

    Life is Sunshine, Lollipops And Rainbows!!!
  92. 92 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    Голямата грешка допускат задъхващите се от спада на продажбите традиционни автопроизводители. Ел автомобилите успяват, като качествена новост.
    .Elon Musk & Tesla точно това демонстрират и с това постигнаха огромен успех. .
    —цитат от коментар 8 на Schopenberg


    Тесла са ВТОРИ в сегмента!
    Пръв е БИД

    https://thedriven.io/wp-content/uploads/2019/02/global-ev-sales-2018-driven-1-800x525.jpg

    Иначе ВСИЧКИ електрокарни коли са все още под 1% !

    Но да - нарастват като дял!

  93. 93 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    До коментар [#11] от "peaspiring":Сметките, които показва философа, са от US mid-west, където имат един от най-мръсните електрически гридове в целия свят - повече от 90% е от въглища там. И то не от европейските въглищни централи, а от олд скуулските 60-тарски.
    Тесла може да върви и на вятър и солар, и на въглища. Колите на бензин/дизел не могат да вървят на вятър.
    —цитат от коментар 79 на Тъпата майна


    За сега “Тесла“ си е на въглища!
    И освен това - ей я логиката да се смятат емисиите в среден микс на електропотребление - КАТО СИ ЗАРЕДИЛ САМО “ТЕСЛАТА“ С ФОТОВОЛТАИЦИ НЕ СИ ЗАРЕДИЛ ДРУГО!

    И вместо хладилникът или бойлерът ти да са с 80% въглищна енергия и 20% друга ---- да речем - се получава 100% въглища за захранването им

    И кво - от ляв джоб в десен - така ли борим Климата

    Коректното е да се гледа целия енергиен микс !

    Иначе и производител на бойлери може да дава и фотоволтаици с които да се свързват и да се каже че баш ей тези бойлери са върло еко веи и зелени!

    А правителствата да почнат да дотират производителя и купувачите на марката бойлери !

  94. 94 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    До коментар [#11] от "peaspiring":Тесла може да върви и на вятър и солар, и на въглища. Колите на бензин/дизел не могат да вървят на вятър.
    —цитат от коментар 79 на Тъпата майна


    Могат - въглеродно неутрални коли!

    Нови технологии спестяващи парниковите емисии! И не само спестяват а и намаляват СО2 от въздуха!
    Скоро ще се дотират май в ЕС поне!

    https://www.bosch-presse.de/pressportal/de/de/klimaneutrale-autos-bei-synthetischen-kraftstoffen-wird-co2-zum-rohstoff-120448.html

    https://www.youtube.com/watch?v=HFKkqqdm5BE

    https://www.youtube.com/watch?v=XIdg6o7zDZA&t=13s

    https://www.youtube.com/watch?v=LgipH6srUbI





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK