5/20
Фотогалерия: Екомоделите на автосалона в София
Най-продаваният електромобил в Европа, с над 150 хил. доставки за седем години "Рено Зое" дебютира в своето трето поколение.
Автомобилът може да се поръча с двигател с 42 конски сили повече (вече 134). Капацитетът на батерията е увеличен с 10 киловатчаса до 52 киловатчаса, което е достатъчно да се изминат близо 400 км.
Petleshev
Рейтинг: 2869 НеутралноСнимка номер 12. Ако имам 40 хиляди евро свободни, скачам в тигана...
Бивш tww09306483.Ама понеже нямам, ще си карам Опела. ;)
simChо
Рейтинг: 1063 Неутрално"Ekokоли"????
---------------------
.."Tesla emits 240g of CO2 according to an MIT study.."
----------------------
Грета Тунберг ни показа пътя - да се замисляме винаги!
Милиони хора по света , са зад нея и искат намаляване на СО2 и са против лъжите..
Chubachubs
Рейтинг: 590 НеутралноДо коментар [#2] от "simChо":
Хайде да не преписваш изследвания правени от учени на Грета Тунберг, която е все още ученичка и освен загриженост за околната среда, която има всеки среднообразован човек, не е показала някакви нейни разработки или иновации, които да помогнат в борбата със замърсяването.
И между другото чичо ти Арни ѝ предостъпи Теслата си докато Грета пътува в Северна Америка ;-)
simChо
Рейтинг: 1063 НеутралноГрета е малка, но вече знае!
Иначе СЪМ ЦИТИРАЛ изследванията чии са!
За по-малоумните съм готов и да повторя:
.."Tesla emits 240g of CO2 according to an MIT study.."
Па и да потретя , белким им влезе нещо в кухите глави .. :
"according to an MIT study.."
Ми явно, никой, никога не е казвал , че ЛИЧНО ГРЕТА Е ПРАВИЛА ИЗСЛЕДВАНИЯ .. както им се струва на някои люде, от сабалам подкарали се с "Бояришник" , а коректно е цитиран източник: "according to an MIT study.."
Поздрави
П.П
Не само Грета и Арнолд са загрижени ..
И аз съм загрижен и се информирам .. примерно видях "emits 240g of CO2" за разлика от нальоканите с "Бояришник"..
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
niksan1
Рейтинг: 1917 НеутралноТоест, при толкова богат избор, ти нямаш избор ... впрочем както и аз по същата причина ... Без ДС - ченгета! Лустрация!
Virgin
Рейтинг: 701 Неутрално... като пътуването на целия обслужващ екип на болното дете с яхта.
Schopenberg
Рейтинг: 605 ЛюбопитноГолямата грешка допускат задъхващите се от спада на продажбите традиционни автопроизводители. Ел автомобилите успяват, като качествена новост. Имат нужда от нова философия, дизайн, предлагане и възприятие на пазара за превозни средства.
Navigare Necesse EstElon Musk & Tesla точно това демонстрират и с това постигнаха огромен успех. Като се замисля, всеки модел Tesla е в състояние да превозва пътници, предмети и стоки на Луната, Марс и т.н. Естествено при налична зарядна инфраструктура.
scott
Рейтинг: 651 НеутралноДо коментар [#2] от "simChо":
ти си гуем лъжец!
етна ти излигва и ебава мамата на елусилията.
Отделно от това, даже днес, армиите с петрол воюват.
Пропагандата на елнещата е за тъпите консуматори и 16 трилиона от правителството на сащ плюс 1.2 евро от европа.
елколите са грешна технологиа.
Petleshev
Рейтинг: 2869 НеутралноДо коментар [#6] от "niksan1":
Бивш tww09306483.Преди две години пробвах Тойота Аурис хибрид. Малко странна кола ми се видя. Иначе обещават хубав разход. Реалният естествено ще е малко по-голям. Този Приус досега не се предлагаше в България, но като данни е много добре. Освен всичко друго си мисля, че Тойота ще ти прибере голяма част от икономията, като влезеш в сервиза им.
Затова подмених стария Опел с друг Опел на 3 години и малко километри. За една година, освен бензин и течност за чистачки, друго не съм наливал.
peaspiring
Рейтинг: 554 НеутралноДо коментар [#4] от "simChо":
Тесла, както и всяка друга електрическа кола, има нулеви директни емисии. Поради простата причина, че електричеството не генерира емисии при движение за разлика от бензин/дизел.
Индиректните емисии от производство и зареждане на батерията са друга история. Ако обаче зареждаш батерията от слънце/вятър, очевидно и там емисиите ще са 0-и.
Сметките, които показваш, са общите емисии. Но това е като да сравняваш ябълки и зеле. За коректност, примерно към емисиите от движение на Мерцедес, трябва да добавиш и емисиите от производството на самата кола, както и за вадене, транспорта, и преработка на нефта.
Там е красотата на ел. колите - в един момент, ще можеш да си ги зареждаш вкъщи, от собствения си солар...
Шоршо
Рейтинг: 1335 НеутралноНай-еко е да си купиш използвана кола, ако все още нямаш или да си подържаш старата.
peaspiring
Рейтинг: 554 НеутралноДо коментар [#10] от "Petleshev":
Хибридът има смисъл в града. Иначе на извънградско - магистрала + планински път, без много помпане, ми е давал 4.0 - 4.5 / 100. Същото получаваш и от малките двигатели на Фолксваген, та малко ми се губи смисъла...
Tuta Nota
Рейтинг: 274 НеутралноДо коментар [#10] от "Petleshev":
Life is Sunshine, Lollipops And Rainbows!!!Никой не им казва като влязат в сервиза на Тойота колко пари оставят за проверка и сервиз на батериите , и на колко хиляди се сменят. Аре холан ел. коли в БГ, как пък не. Бай Ху сега строи магистрали, зарядните станции за тия коли кога?! осмия им мандат.
Petleshev
Рейтинг: 2869 НеутралноДо коментар [#11] от "peaspiring":
Бивш tww09306483."... Там е красотата на ел. колите - в един момент, ще можеш да си ги зареждаш вкъщи, от собствения си солар..."!
На теория изглежда добре. Реалностите в България са други.
peaspiring
Рейтинг: 554 ВеселоДо коментар [#9] от "scott":
А кое е правилната технология?
scott
Рейтинг: 651 НеутралноДо коментар [#11] от "peaspiring":
кажи и за другата красота де..............батериата стига до ефективност под80% и трее се смени. ейде нови 20 хилики за батериес. Де едно да сменяш двигател в двг на 2-3 години. А,да, не става като джисиема по-често зареждане и разражедане и си джиткаш. просто нема да върти. то, затва нема и вторичен пазар на ел.коли. карат само на чистоновозарибени бълъци. или гъзари, или идиоти.
peaspiring
Рейтинг: 554 НеутралноДо коментар [#15] от "Petleshev":
Реалностите в България не бъркат големия свят. България може да избере дали да си купува Голф от завода в Турция или ИД3 от завода в Германия.
Прогнозите са, че след през следващите 20 - 30 години ще има горе-долу еднакво разпределение между различните видове задвижване - електро, хибрид, водород, бензин.
peaspiring
Рейтинг: 554 НеутралноДо коментар [#17] от "scott":
Не знам това къде си го чел/видял. Гаранцията на Тесла е:
The battery is guaranteed for eight years or 125,000 miles (200,000 km in metric countries) for the base model with the 60 kWh battery pack. The 85 kWh battery pack is guaranteed for eight years and unlimited miles."
Petleshev
Рейтинг: 2869 НеутралноДо коментар [#13] от "peaspiring":
Бивш tww09306483.Да, положителните страни на хубридите се виждат най-добре на къси и средни разстояния. На дълъг път или по магистрала са, като всяка една друга кола.
Моето каране все повече става такова. Няколко пъти в годината имам преходи по 1500-2000 километра или повече. Останалото е градско и по 100-200 километра. Та съм навит на плъгин хибрид, че имам гараж и мога да си го зареждам, ако се наложи. Ама малко ме плашат тия официални сервизи...
peaspiring
Рейтинг: 554 ВеселоДо коментар [#14] от "Tuta Nota":
Зарядни и сега има, на бензиностанциите на Шел по магистралата.
Това е най-малкия проблем.
vassilun
Рейтинг: 4378 НеутралноДо коментар [#10] от "Petleshev":
Може и да греша, но аз смисъл от хибрид не виждам. Карал съм първия Приус (преди около 15 години). Не виждам смисъл да поддържаш два двигателя - ел и бензинов. А и хибридът е икономичен само при нормални температури - пролет и есен. При студена зима (парно) и горещо лято (климатик) почти не можеш да караш на ток!
vassilun
Рейтинг: 4378 НеутралноДо коментар [#13] от "peaspiring":
"Хибридът има смисъл в града."
За града електичката има повече смисъл от хибрида!
Petleshev
Рейтинг: 2869 НеутралноДо коментар [#21] от "peaspiring":
Бивш tww09306483.И какво...? Две зарядни станции по магистралата решават проблема? Само по магистрала си се кара или има и малки градчета и села? Пътуването не се изчерпва с трасето между София и Бургас, нали?
scott
Рейтинг: 651 НеутралноДо коментар [#19] от "peaspiring":
чиста физика.
когато телефона ти дърпа повече ток от спадащия капацитет на батериата заради зарядните цикли - пада по-бързо. Е чистия ел двигател прави така, че ако капацитета падне под 80% от батериат я дърпа целата за секунда и мощнодтта вече не е достатъчна да задвижи колелетата. Първите ел.двигатели като направиха това, пускаха пакега батерии да си ги ползваш за осветление и климатика вкъщи - примерно. а за елдвигатеръ - само нови, на пълна мощност. Тя, теислата мож да ти пише квот си ще. Жтвори и виж, че нова/ ползвана се продава със отстъпка в цзените 5-6 ПЪТИ. Се едно ворф на 2-3 години да ти стрева 2 хилки. Ел.технологиата луум. Ако не е гретенизъма, рекламата и екоталибъницзъмъ - даун вече.
scott
Рейтинг: 651 НеутралноДо коментар [#16] от "peaspiring":
Тази, С КОЯТО ВОЙВАТ АРМИИТЕ! ВСИЧКО ПОЛЕЗНО И ЕФЕКТИВНО първо там се внедрява.
Асо видима самолет на ел.двигател да ти прави атака и унищожава врагъ ше кажем: ЕУЛТЕПНОЛОГИАТА ПОБЕДИ, ОКОНЧАТЕЛНО.
Засега - само двг и реактив! Петролът руулз.
Другото е за мноооого, ама много пари, екоталибанизам.
peaspiring
Рейтинг: 554 ВеселоДо коментар [#25] от "scott":
Къде си видял 3 годишна Тесла на цена 1/3 от нова??? Прати ми линк - купувам я веднага...
Petleshev
Рейтинг: 2869 НеутралноДо коментар [#22] от "vassilun":
Бивш tww09306483.Не знам със сигурност, не съм карал такава кола... Пък и нали все разправят, че електрическият двигател няма поддържане. Доколко е така, нямам представа.
scott
Рейтинг: 651 НеутралноДо коментар [#27] от "peaspiring":
https://www.tesla.com/inventory/used/ms?arrangeby=plh&zip=95113&range=0
ей таз примерно, първата. при това търсих само 30 секунди.....
simChо
Рейтинг: 1063 НеутралноАбсолютно вярно..
Само дето не АЗ "ПОКАЗВАМ" емисиите , и не Грета , а някакви пичове от Масачузецкия Технологичен Институт .. и да, няма директни!
Това не означава, че въобще няма .. има и са сметнати, колко са на 1 км. път..
Иначе е просто ..
Имаме превозно средство .. което трябва да се произведе от нещо , да ни свърши работа движейки се насам-натам и най-накрая успешно да го рециклираме, пак хабейки някакви ресусри ..
А 230грама/км. емисия е изчислено , комай само от изхабеното електричество от т.нар. "среден микс" ..
Да се твърди, че електроколите се движат САМО С ЕНЕРГИЯ от фотоволтаици е безумна тъпота, дори и колата да е директно закачена с кабели към батерия.
Коректно е, да вземаме "среден микс"..
Защо ли?
Ми пичовете обясняват - като зареждаме от батерията кола, ние не ползваме ей този фотоволтаичен ток за друго - за лампа, или за микровълнова, или за бойлер в банята, или хладилник ..
И хладилника , или лампата го захранваме вече САМО от ТЕЦ ..
И ко става? МИ става туй за туй..!
За това е сметнато и с колко въглища на км. се движат колите ..
Ей "Блумбърг":
https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-10-31/you-ll-need-286-pounds-of-coal-to-fuel-that-electric-road-trip.
Bloomberg Hyperdrive You'll Need 286 Pounds of Coal to Fuel That Electric Road Trip
By Dan Murtaugh
Много ли са 286 Pounds въглища, не знам .. пък и ще махаме въглищата повсемесно и ще вземаме енергия от ВЕИ балираното РДФ на Ковачки! Зелени технологии!
Важното е, обаче , да е еко !
peaspiring
Рейтинг: 554 ВеселоДо коментар [#29] от "scott":
Нова Тесла S е 80к+ долара. Отделно преди имаше и държавни облекчения. Т.е., това е 5 годишна кола с ~ 50% обезценка.... Виж каква е обезценката на в щатите на еквивалентно BMW 5 (същият клас автомобил), с подобни км и години...
Доста далече от 5-6 пъти обезценка :-)
scott
Рейтинг: 651 НеутралноДо коментар [#31] от "peaspiring":
айде суични линка и ги виж, новите.
и не позна - КРАЙ НА СУБСИДИИТЕ, ЩОТО НАДВИШИХА ОПРЕДЕЛЕН БРОЙ ПРОДАДЕНО ЯФТОМОБИЛИ. Залибиха бълъците и сега - плащайсичко Бе.
махай шибаната марка лъжци.
peaspiring
Рейтинг: 554 НеутралноДо коментар [#30] от "simChо":
Но това е проблем не на технологията на ел. колите, а на енергийния микс. Миксът е такъв сега. Когато се промени с по-малко въглищни централи и т.н., то тогава и тези 200 г ще спаднат.
За сравнение, ДВГ ще продължат да бълват емисии, независимо какъв е енергийния микс.
peaspiring
Рейтинг: 554 ВеселоДо коментар [#32] от "scott":
Субсидиите бяха 5к, ако не се лъжа. Със субсидии или не, пак не ти се вързват тези 5 пъти обезценка :-)
simChо
Рейтинг: 1063 НеутралноСмисълът е в преместване на работната точка на ДВГ .. и намаляване на СО2, на емисиите и т.н.
Обяснявал съм го неколкократно!
Пък и ти, без друго ИМАШ НЯКОЛКО електродвигателя в колата ..
Стартер примерно, за стъклата, за чистачките, вентилаторите, на усилителя на кормилото, на помпата за спирачките новите са електро , водните помпи са електро..
С електродвигател "буум асист", или ИСГ , или електро-суперчарджър колата работи много по-чисто, по ефективно, всичко ти става по-евтино ..
Че един "микро-хибрид" трето поколение, е до 300 долара.. И не слагаш отделен ел.двигател, що?
Ползваш си ИСГ , нали така или иначе в колата има.
А снижава емисиите и СО2 до 30%
И да не говорим за коли, а за най-масовите дизели примерно - от 3 до 5 литра , турбо..
За строителни машини, в селското стопанство .. и т.н.
Което не виждам, кога и как ще е на батерии ..
Ей клип на "Кубота" що са хибрид:
https://www.youtube.com/watch?v=-z0e2TxIatg
simChо
Рейтинг: 1063 НеутралноЗависи..
Лично аз в момента съм в Пловдив, при сестра ми..
И пътувах в 5 часа от колелото на панаира, до Военна болница..
Точно час и половина.. светофари и всичко задръстено.. разстояние по-малко от 5 км.
Ако съм с електро-кола и на климатик, или случката е през зимата и съм с отопление, колко от батерията ще иде за музиката, топлото и вентилатора, докато чакам на светофарите?
Ще имам ли 100 км. гарантиран пробег?
peaspiring
Рейтинг: 554 НеутралноДо коментар [#32] от "scott":
Ето за сравнение цена на 5 годишно BMW5 в щатите. Обезценката е горе-долу подобна, ако не и малко повече...
https://cars.usnews.com/cars-trucks/bmw/5-series/2014
peaspiring
Рейтинг: 554 ВеселоНаправо им се чудя в Осло, Норвегия, как се справят с този проблем, при дългата и тъмна зима...
scott
Рейтинг: 651 НеутралноДо коментар [#37] от "peaspiring":
кои са теди бмв? колите втопа ръка са тойота или субару, може хюндай.
вторъ рако кора и гъзария - това не се връзва.
волфа винаги е на бутона.
simChо
Рейтинг: 1063 НеутралноМи хубаво..
Да се променя енергийният микс, аз съм за!
За сега обаче, едно малко "Дайхатсу" 700 кг. тежко, с 660 см3 двигателче, микро-хибрид има 3 пъти по-малък отпечатък от "Тесла".. и е 4 пъти по-евтино.
Но пък не е еко .. а ние сме за еко, па ако ще и Земята да се преобърне!
Грета Тунберг и милионите, застанали зад нея така ни учат!
А онези одма се хващат и да променят енергийните миксове ..
Да си зад Грета Тунберг когато се отърсва земята от отровната си песен, когато милионите възкръсват, това е песен, да, това е песен!
simChо
Рейтинг: 1063 НеутралноПа и що само градчета и села?
Ми на Куршунските водопади, на Шипка, на Камен брег, на Рилския манастир, на Рожен .. зарядни!
Да се не офлянкват, а да копат за кабели и да наливат бетон за зарядните!
Иначе как?
Електрото да ви е втора/трета кола ? Като ще ходите за чужбина, или някъде из страната- с обикновената кола.. като е за келешлък-"Теслата"??
Ми къв е смисълът от цялото упражнение?
Че така ли ще пазим Планетата, това ли ни учи Грета?
hamiltonf
Рейтинг: 4325 НеутралноBMW реши да не обновява първия си сериен електромобил i3, който е на пазара от 2013 г. Производителят ще продължи да го продава в сегашния му вид и освен това ще монтира батерии и оборудване за зареждане на други модели и ще разработва нови електрически автомобили. Петер Нота, шеф на продажбите и маркетинга в BMW, заяви в интервю за Financial Times, „Нямаме конкретни планове за наследник на i3. Сега се занимаваме с електрифициране на основния автомобилен сегмент. "
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Това, от преди месец.
simChо
Рейтинг: 1063 НеутралноЗа леките коли-може би..
Иначе в света кораби, трактори, пилононабивачки, грейдери, скрепери, сламопреси , вибрационни уплътнявачки, челни товарачи , багери, комбайни .. друго освен дизел няма да са ..
simChо
Рейтинг: 1063 НеутралноСправят се лесно - с по-големи батерии и със специални ленти за електроколите ..
Не чакат с другите!
simChо
Рейтинг: 1063 НеутралноТе го те ..
Паркинги са им направили, ленти за движение с предимство, зарядни станции..
Нека и в България 50% от пътя да е за електрото, и докато ти с ДВГ стоиш на светофара те да си джиткат насам-натам и нещата ще се променят..
Енергията ще идва от Ковачки, зареждаш си колата, джиткаш цял ден без висене по светофари и всичко е цветя и рози, и детска планета !
simChо
Рейтинг: 1063 НеутралноСпад, спад.. 80 милиона все пак имат световните производители за миналата година..
Иначе "Тесла" си е втора, в сегмента, поне от 5 години .. щом е успех, успех да е ..
Колко имат за 2018 .. по милион имат ли за година?
Щото Индия има ок. 30 милиона ..
.."Indian auto manufacturers produced a record 29.1 milion motor vehicles in 2017/18 (Apr-Mar) incl..
Дано станат първи, им желая..
L Glassman
Рейтинг: 150 НеутралноПовечето от тези модели са създадени за да се избягва плащането на въглеродна такса от производителя. Като ходиш при дилъра и питаш за тия модели, ти обясняват как по-добре да си вземеш кюмурник, та та може да ти режат главата за сервизно обслужване следващите 10 години.
Ivan_
Рейтинг: 473 ВеселоДо коментар [#19] от "peaspiring":
Модератора е неадекватен!Отиваш значи на цариградско, влизаш в залата на изложението вадиш картата, плащаш една тесла и си тръгваш с нея доволен...
Ivan_
Рейтинг: 473 ВеселоДо коментар [#19] от "peaspiring":
Модератора е неадекватен!Чувал съм за един проблем с рекламите и договорите за гаранция. малкият шрифт му викат.
имали навика някой компании да правят страхотни реклами и големи послания, пък когато дойде момента на наобходимост да се оказва малко по-друга работата.
Сещам се за Майкъл Дъглас във Пропадане ли се казваша филма, Там във закусвалнята като му сервираха хамбургера подметка и той като попита каква е разликата с този от рекламното табло , който изглеждаше страхотно...
Ivan_
Рейтинг: 473 ВеселоДо коментар [#28] от "Petleshev":
Модератора е неадекватен!Е, няма, колко да няма?
те ел двигателите сега се появяват за първи път в ел. автомобилите...
Досега ел двигатели не са съществували...
Ти ел уреди във къщи имаш ли?
Погледни ги повечето имат ел.двигател...
И да като цяло нямат нужда от много подръжка, но баш пък да няма...
като за начало имаш различно износване на гумите, съответно е необходима повече ротация на местата им и евентуално по-честа смяна, нали се сещаш че това хвалене за ускорението, минава през износването на гумите...
продължаваш да подържаш спирачната система, даже и там е възможна по-честа подмяна на течноста, все пак спираш по малко по-различен начин...
ако не искаш да влезеш в новините, следва много редовно да сменяш охлаждащата течност на ел.автомбилът, че иначе изгаряш, буквално.
и самите батерии следва да се грижиш за тях, това си е батерия. Не струва много пари но добре би било да я държиш, заедно с автомобилът в температурен решим например, не е добра идея да стоят на много студено или много топло, зареждането също, ако падне на "0" и го прави често не е добре, също не е добре да я "презаредиш", лично според мен тези хубави и рекламирани бързи зарядни изглеждат страхотно като реклама но не виждам как няма да се отразяват на живота на батерията и на качествата и...
та да по-евтина е подръжката, но баш пък да няма...
Ivan_
Рейтинг: 473 ВеселоДо коментар [#28] от "Petleshev":
Модератора е неадекватен!За двигателя, не зная, всеки производител да си каже, ако са добре направени не следва да се пипат въобще, ако не, може да се скапят и да не подлежат на ремонт, отново виж домашните ел уреди... купуваш, използваш без подръжка и ако се счупи, купуваш друг уред...
Ivan_
Рейтинг: 473 ВеселоДо коментар [#31] от "peaspiring":
Модератора е неадекватен!Всъщност 3-4годишно БМВ 5 или 7 в Калифорния е там някъде 30 - 35 хиляди долара...
чакай да са по-обезценени...
Ivan_
Рейтинг: 473 ЛюбопитноДо коментар [#38] от "peaspiring":
Модератора е неадекватен!как да се справят, пътуват на кратки разстояния...
ти какво си мислиш, че са като във България ли?
Ако трябва да изминат 300- 400 км и се качват на влака, да не си мислиш, че шофират?
Ivan_
Рейтинг: 473 ВеселоДо коментар [#43] от "simChо":
Модератора е неадекватен!Сменил си ника, но не и репертоара. Повечето големи и сериозни машини са с ел.двигатели.
Погленди жп транспорта и кажи кое е водещо, двг или ел.
Голенмите машини из рудници и подобни също са ел...
vassilun
Рейтинг: 4378 НеутралноДо коментар [#28] от "Petleshev":
Това, което аз твърдя е, че при студено време и при горещо време, хибридът е безполезен, защото не дава дори 25 км пробег на ток. А ел двигател също има нужда от поддръжка, макар и много по-евтина от поддръжката на ДВГ.
simChо
Рейтинг: 1063 НеутралноНикът си е мошт си ..
ВСИЧКИ сложни машини имат електродвигател!
Съвсем скоро, но не по-късно от 800 дни, благодарение на пословичното трудолюбие и предприемчивост на Илон Мъск, ей такива дизели, примерно 107 390 конски сили, ще са електро и на специални батерийки!
Ето какво ще стане електро..
https://www.youtube.com/watch?v=jXHvY-zY9hA
https://www.youtube.com/watch?v=kRvB1xI5xtw&t=48s
https://www.youtube.com/watch?v=w4uMX5mWAF4
П.П
Ама и вие, Медведевите Ушанкисти не си сменяте репертуара ..
Аз и още неколцина форумци , увлечени от идеите на Грета Тунберг, се опитваме да ви покажем реалността ..
Между другото, най-малкото са нужни подобни на твоите лъжливи рублофилски бодрящини "Петролната ера пада.. амен-амен и всичко основно ще е електро.."
И когато, разоблича налудните ви рубладжийски лъжи с факти и данни, че не леките коли, които дори и 100% да са електро не решаваме на 100% нещата , вие издивявате..
Ту почвате идиотски да ми твърдите, как вече , току пред очите ни , тайно и полека се била извършила електричната революция и всички главни машини били минали на електрокарна тяга.. ту спорите с неверници, които ви закачат от масите, че само личните коли не са и 50% от всичката Петролна Ера ..
П.П
Много ме кефите със "сериозните машини".. дойде ми на ум и Чудомир.. :
------------------------
" Голям напредък, голямо нещооо!
Разглоби му едно радио, един грамофон, да речем, електрически звънец, ютия, армоника и каквито щеш още главни машини тури им частите в една торба, раздрусай я, разбъркай ги, колкото щеш, щом му ги дадеш - ще ги сглоби, ще ги направи наново всичките.
Амии!
Ще ги направи аламинут! Такъв един келеш се е извъдил, да му се не надяваш."
---------------------
Та ОК..
След като "главните, сериозни машини" са станали електро и вече елергийният микс, щял одма така да се промени, че СО2 при движение на електрокарните коли, да е поне колкото на "Дайхатсу" - добре! ..
Изпълняват се, значи , заветите на Грета Тунберг и Медведев!
П.П
Ето още машини и механизми .. сцена от американски филм .. били са с ДВГ, сега вече са на батерии!
https://www.youtube.com/watch?v=NDmi9JSga6I
Светът върви напред, а не назад..
За това мечтахме!
hamiltonf
Рейтинг: 4325 НеутралноДо коментар [#22] от "vassilun":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.До коментар [#55] от "vassilun":
Всичко е точно така, както си го написал.
Поздравления! Трябва да пишат хора, които си имат някаква идея/практика при хибридна история...
Ivan_
Рейтинг: 473 ВеселоДо коментар [#56] от "simChо":
Модератора е неадекватен!Ха, ха...
та за последните 40 (четиридисет) години най-големите машини опериращи на сушата са с електрическо задвижване...
Това са ескаватори за открити мини...
Гледам те кефят филмчета от тубата, гледай:
https://www.youtube.com/watch?v=cocg1u0nwbI
Ivan_
Рейтинг: 473 ВеселоДо коментар [#56] от "simChо":
Модератора е неадекватен!Ха, ха...
та за последните 40 (четиридисет) години най-големите машини опериращи на сушата са с електрическо задвижване...
Това са ескаватори за открити мини...
Гледам те кефят филмчета от тубата, гледай:
https://www.youtube.com/watch?v=cocg1u0nwbI
Ivan_
Рейтинг: 473 ВеселоДо коментар [#56] от "simChо":
Модератора е неадекватен!Ха, ха...
та за последните 40 (четиридисет) години най-големите машини опериращи на сушата са с електрическо задвижване...
Това са ескаватори за открити мини...
Гледам те кефят филмчета от тубата, гледай:
https://www.youtube.com/watch?v=cocg1u0nwbI
Ivan_
Рейтинг: 473 ВеселоДо коментар [#56] от "simChо":
Модератора е неадекватен!Ха, ха...
та за последните 40 (четиридисет) години най-големите машини опериращи на сушата са с електрическо задвижване...
Това са ескаватори за открити мини...
Гледам те кефят филмчета от тубата, гледай:
https://www.youtube.com/watch?v=cocg1u0nwbI
dante_18
Рейтинг: 632 НеутралноДо коментар [#1] от "Petleshev":
If you are going through hell... Keep going!40 000$ за този тампон?
dante_18
Рейтинг: 632 НеутралноКъде ги намират такива балъци?
If you are going through hell... Keep going!Дразнител
Рейтинг: 597 НеутралноДо коментар [#2] от "simChо":
Жизнь или Life - избор има.Къде я прочете тая глупост?! Я прати линк към ОФИЦИАЛНИЯ САЙТ на MIT с резултатите от това невероятно изследване?
Иначе погледнато, всеки може да си пише каквото иска за MIT и за кого ли не... Създатели на фалшиви новини има колкото щеш.
Та чакам линк към www.mit.edu с това изследване!
sandman
Рейтинг: 963 НеутралноДо коментар [#53] от "Ivan_":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.От ''мястото на събитието'' мога да твърдя, че повечето имат два или дори три автомобила, единия от които е на батерии.Другия в повечето случаи е тубодизел. Съседа, младо семейство, имат дизелов пасат и ел.голф.Колегите, които имат електрички, имат и дизелови автомобили. Само един от колегите ми има единствено зоуи, обаче още е млад и няма много парички.
Много е подвеждашата статистиката по този начин.Виж ако в статистиката се споменава колко собственици имат само ел.автомобили или ел.автомобила им е втора кола, тогава статистиката става съвсем друга.
Между другото, много честа гледка е зимата да видиш шофиращия ел.автомобил с якето, ръкавиците и шапката в колата.
Наблюдения на място, де'т се вика.
Костадин Иванов
Рейтинг: 2887 ВеселоДо коментар [#18] от "peaspiring":
Еретик"Прогнозите са, че след през следващите 20 - 30 години ще има горе-долу еднакво разпределение между различните видове задвижване - електро, хибрид, водород, бензин."
============
Започва да прилича на вярно. Шото преди три години, като падна цената на петрола, електричарите заливаха пазара и закриваха руската и арабската кочина.
Тури там и дизела обаче, защото производство само на бензин от петрол не става, а дизела няма да го изхвърлят. Може да е само за камиони и кораби, но ще си върви.
Сега до прибавим към уравнението: колко от нас след 30 години ще са под 70?
Значи половината или повечето от нас нямат особени причини да се вълнуват какво ще карат и колко ще им е изгодно..
Ivan_
Рейтинг: 473 НеутралноДо коментар [#65] от "sandman":
Модератора е неадекватен!+++
simChо
Рейтинг: 1063 НеутралноИли хибридно ..
Кариерните самосвали, примерно "Белаз" или "Катерпилар", или "Либхер" нямат съединител, скоростна кутия и т.н. а имат електромотори на колелетата!
Така е в живота!
Много от "сериозните машини" са електро и само зъл враг би се осмелил да го отрича!
А кои са "СЕРИОЗНИТЕ МАШИНИ" ЛИ?
Ето от класиката :
"едно радио, един грамофон, да речем, електрически звънец, ютия, армоника и каквито щеш още главни машини.."
Виждате ли, колко от нещата са електрически?
Ето я технологията - кораб кара от Италия бали, слагат ги в ТЕЦ на Ковачки, добиваме енергия , а от нея задвижваме "главни машини".. и е био, и е зелено , яко, а?
Ето и за нашите мили дами ...
https://www.youtube.com/watch?v=NDmi9JSga6I
Успех в чакането ..
Дават се, наистина различни данни и от електрокаристите и от всякакви хора ..
А и зависи как е смятан електрическият микс..
Иначе ето от сайта https://fleetworld.co.uk/mazda-engines-to-targets-sub-ev-co2-emissions/
.." petrol engine are around 142g/km, compared to 128g/km for an electric vehicle at the same power level, the latter using power generated from a typical mix of sources..."
Тука петролните коли са дадени пък с 142g/km , сравнено с 128g/km на електро!
Но леките коли-лесни!
Ама само с тях май цялото упражнение има доста съмнителен смисъл ..
Не се ловете на провокатора-рубладжия Ivan_ , ами мислете за багери, фадроми, бобкати, булдозери , грейдери, автобуси , бетоновози , пилотни машини , кораби ..
Като сте се емнали всичко да ви е електро - там ще е предизвикателството !
Но ще успеете!
Да, ама не!
ЕС комай, е на път да признае много горива и задвижвания за "Въглеродно неутрални" и без "парникови емисии" , така както и електрото и РДФ са "без парникови емисии" и ВЕИ ..
Ето:
https://www.bosch.com/de/stories/synthetische-kraftstoffe/
https://futurezone.at/science/wie-co2-neutraler-treibstoff-entsteht/400444381
Ето и клипче, по-разбираемо ще е май за интелектуалното ниво .. :
https://www.youtube.com/watch?v=HFKkqqdm5BE&t=62s
https://www.youtube.com/watch?v=X0rafiAkK4s
https://www.youtube.com/watch?v=X0rafiAkK4s
Carbon-neutral cars with synthetic fuels
Поздрави..
И да знаете - главните машини стават веч електрични!
Електрификация на Народното стопанство!
Мнозина светли умове ей за такава - електрификационна епоха си мечтаха!
simChо
Рейтинг: 1063 НеутралноПроблемите са за това-да се справяме с тях..
Щом е дадена насока "на електро!" и сме длъжни да ловим влакове, да студуваме, да не пътуваме бадева надалеч .. но да изпълним повелята!
Дразнител
Рейтинг: 597 НеутралноДо коментар [#17] от "scott":
Жизнь или Life - избор има.Абе къде ги четете тия глупости, та после ги пишете?! Или си ги измисляте и ги пишете? На новото Рено Зое 52кВтч батерия струва 8200€. А старта (когато ти се наложи да я смениш, защото 80% капацитет вече не ти стига) можеш да си я полваш за акумулатор към домашната соларна инсталация, или да я продадеш на някого, който ще я ползва за такива или подобни нужди. А в края на целият ѝ иползваем живот, материалите на такава батерия могат да се рециклират над 95%.
tie_interceptor
Рейтинг: 388 ВеселоДо коментар [#70] от "Дразнител":
Не хранете троловете! :)
Дразнител
Рейтинг: 597 НеутралноДо коментар [#28] от "Petleshev":
Жизнь или Life - избор има.Така е - електрическият двигател няма никаква поддръжка. Карам един Нисан Лийф с 30кВтч батерия вече трета година. При нормално разумно шофиране средният ми разход е между 15 и 18квтч/100км и зависи от сезона и дали караш по магистрала. Тази кола определено не е оптимизирана за скорости над 100км/ч, макар и да вдига без грижи 130-140. Колата ми вече е на близо 50,000км и честно казано не съм забелязал някакво намаляване на капацитета на батерията. Може и да има нещо от порядъка на 1-2% деградиране, но е толкова малко, че не го забелязвам и не се отразява по никакъв начин на ежедневните ми нужди от транспорт. А карам по над 20,000км на година. Колата я зареждам предимно на нощна тарифа и рядко на бързи зарядни станции (което всъщност казват, че най-много скъсява живота на батериите). Нощната тарифа ми е 0.11€/кВтч. Накладки на спирачките още не съм сменял, защото всъщност в повечето случаи "спирането" е рекуперативно - моторът става на динамо и зарежда батериите при намаляване на скоростта или при спускане. Не знам какво мислят другите колеги-шофьори с електрически коли, но аз лично няма да си купя повече кола с ДВГ.
sandman
Рейтинг: 963 НеутралноДо коментар [#72] от "Дразнител":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Много зависи къде и за какво се ползва колата. Явно живеете в град в Европа в държава като Белгия или Холандия примерно.В Германия същпо може да се ползва,ако карате градско или околностите на града. Ако например в Германия работите на повече от 50 км.от жилището си в посока, ползвате магистрали и трябвеа да се движите със скорости 130/140 км/ч. ,едва ли щяхте да сте удовлетворен. Така че, електричките имат своето място, но не мпогат да заменят автомобилите с двг при определени условия.
Собственика на фирмата/в която работя/ скоро продаде на една община ел. автобус за градски транспорт./за сега експериментално/За това става, но няма как да покрива курсове от над 600км. на ден на един дъх.
Ел. транспорта за сега е ограничен до градско и околоградско ползване.
dante_18
Рейтинг: 632 НеутралноДо коментар [#72] от "Дразнител":
If you are going through hell... Keep going!Мисля,че с тази кола си като без кола. 😃
Не ми върши работа.
Става единствено и само за втори автомобил.
Дразнител
Рейтинг: 597 НеутралноДо коментар [#73] от "sandman":
Жизнь или Life - избор има.Ами не е така. Живея във Франция и понякога се налага да отида и до Германия или Швейцария по работа и отивам с електричката. Всяка що-годе сериозна фирма вече има на паркинга си място за зареждане на електромобили. Да не говорим, че действащите норми за ново строителство задължават поне 20% от паркоместата на служебните паркинги да са подготвени за инсталиране на точки за зареждане, а за жилищни сгради в момента е 40% и се обмисля да го направят 100%! Т.е. в скоро време всички новостроящи се сгради във Франция, които имат паркоместа (което също е задължително) трябва да имат предвидени електроинсталациите за зареждане. Не знам как е в Белгия и Холандия, но в Германия и особено в Швейцария няма никакъв проблем дори и за такива относително стари коли като моята, която е с малка батерия. В момента новите модели на Нисан са с 62кВтч батерии. Новите коли на други марки са най-малко с 50кВтч батерии, които са напълно достатъчни вероятно за над 95% от пътуванията с автомобил. Ако много бързам на голямо разстояние - по-добре да хвана TGV и на място да си наема (пак електрическа) кола. Така или иначе, Париж-Марсилия няма как да го вземеш с кола дори за 6 часа (рискувайки яки глоби за превишена скорост). А с TGV е под 4 часа. Париж-Цюрих е същото.
Но от гледна точка в България, притесненията ти са съвсем основатели - няма почти никаква зарядна инфраструктура, а малкото зарядни, които видях това лято, са на някакви безумни цени, на практика изиза по-скъпо, отколкото да караш на бензин! Явно пак е заформен някакъв роден монопол или друга "мазна" схема.
Дразнител
Рейтинг: 597 НеутралноДо коментар [#74] от "dante_18":
Жизнь или Life - избор има.Защо пък "само за втори автомобил"? С "първия" какво правиш ежедневно?
scott
Рейтинг: 651 НеутралноДо коментар [#70] от "Дразнител":
Аз разглеждам електрическите коли само и ЕДИНСТВЕНО като ГЪЗАРИЯ!
Дори в този форум се признава, че ти требват 3 коли. ел, че и дизел, а може и трета на бендзин. Това е стандарта на гъзарско семейство и то у америката.
Затова: никви батерии зоуи за 9 хилки. Сичко само "тесла". Иначе ти пада реномето и имиджа, че и репутациата. Нали зарад таз пирамида на мъск се случи сичко на елколите. Подшушна, че ше направи нов автомобилен пазар със САЩ първи на него и опааааа - затоплистка реклама + субсидии + дизелгийт, че и мита за афтомобилчетата от ЕС.
А преди време батерипак на "тесла" беше 25 хилки. може и да епаднала цената, незнам. Обаче, не ме убеждавай, че батериата на зоуи може да се монтира в теслите.....
ЗА ГЪЗЪРЛЪКА И РЕКЛАМНИА БЛЕСЪК СЕ ПЛАЩА!
balla
Рейтинг: 604 ЛюбопитноЗа късмет Бай Ганя никой няма да го пита какво мисли за новите технологии, защото ше ви кажа едно: магарето е по добрия и най-екологичния вариант от всичко коли, защото ще ви издърпа от калта, където всяка скъпа кола ще ви остави. Освен това има реални нулеви емисии. Е в града трудно се гледа магаре ама кой ва дърпа да ходите в града? Богатите европейци бягат от града, а още по-богатите могат да си позволят магаре. Да.
Тъпата майна
Рейтинг: 1341 НеутралноДо коментар [#11] от "peaspiring":
Това мнение е дело на една тъпа майнаСметките, които показва философа, са от US mid-west, където имат един от най-мръсните електрически гридове в целия свят - повече от 90% е от въглища там. И то не от европейските въглищни централи, а от олд скуулските 60-тарски.
Тесла може да върви и на вятър и солар, и на въглища. Колите на бензин/дизел не могат да вървят на вятър.
peaspiring
Рейтинг: 554 ВеселоДо коментар [#49] от "Ivan_":
Бай Ганьо винаги разкрива подлите номера на капиталистическите тарикати :-)
Тъпата майна
Рейтинг: 1341 НеутралноДо коментар [#36] от "simChо":
Това мнение е дело на една тъпа майнаСъвременните електромобили имат термо помпи. Мощността на стопляне на купето е максимум 2kW, а поддържането на 21 градуса вътре при -10 градуса вън отнема около 1kW мощност. Да речем, че заедно с музика, фарове и т.н. ще смучеш МАКСИМУМ 2kW мощност от батерията. За час и половина това са 3kWh. При положение, че повечето нови електромобили са 50kWh+ батерии, не ти е никакъв проблем.
Пък и има бонус - няма да задушаваш пешеходците наоколо докато висиш в задръстването.
simChо
Рейтинг: 1063 НеутралноЧе болшинството нови коли (70%) не задушават пешеходците, от 2004 са системите ..
https://www.youtube.com/watch?v=VJSEQaxAh4c
https://www.youtube.com/watch?v=LTcYHeM90UY
https://www.youtube.com/watch?v=r-5ql8Z5YrM
https://www.youtube.com/watch?v=r-5ql8Z5YrM
И най-важното , цялата система струва ок. 300 $ ,а не само няма никакви емисии от изгорели газове, но и е намалено СО2 , под на Тесла ..
sandman
Рейтинг: 963 НеутралноДо коментар [#81] от "Тъпата майна":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Може ли един тъп въпрос? При -10 гр. вънка, колко от капацитета на батерията е зареден и колко бързо се рзарежда?
До коментар [#75] от "Дразнител":
sandman
Рейтинг: 963 НеутралноДо коментар [#75] от "Дразнител":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Е, аз живея в Норвегия и имама поглед наистина много от близо върху електричките.
И ако изобщо ще си взимам /така или инак след 5г. тук нови автомобили с двг няма да се продават /ще е Туизи. Защото ще ми върши работа само за из града и наоколо.Дългите преходи дето ги правя, не стават за електрическа кола. Последно преди около месец направих около3300км за около 38ч. Със нито една ел. кола, освен на водород /с подходяща бърза смяна на резервоара/ не бих се включил за това време.
Да, бих предпочел ако мога, да пътувам със самолет,но най- добрия ми приятел не го пускат в самолети.
В самата Норвегия, пътуването на север също е трудно.Приятел норвежец, например следващата седмица отива на къщенето на внука си на 1000км. в севера в една посока.
Тастуд и фарове/не само тези на колата/ и отопление, труден планински терен и....Накрая с ел. по- добре да не тръгва.
Ivan_
Рейтинг: 473 ВеселоДо коментар [#80] от "peaspiring":
Модератора е неадекватен!За Бай ти Ганя нямам идея ти явно си по-запознат...
Чудех се аз защо всичките хора, които се занимават със защита на клиентите и със съдебни търговски спорове ритуално си късат ризите от липса на какво да правят , а то каква била причината - честни и чисти били компаниите, като сълза момина , като роса бистра...
Това някой да си излъже клиентите чудо нечувано било.... особенно във автомобилният бранш...
Ivan_
Рейтинг: 473 НеутралноДо коментар [#72] от "Дразнител":
Модератора е неадекватен!"А карам по над 20,000км на година."
За подобно шофиране ти върши работа, въпросът е защо не си я махнеш и не наемаш автомобили и таксита. Много е вероятно да ти излезе по-евтино, като обща сума.
ПС Според застрахователните компании първата минимална стъпка за годишен пробег е до 24 000 км/годишно. Това го броят за минимално.
Nebojsa Nikolic
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#4] от "simChо":
..."Иначе СЪМ ЦИТИРАЛ изследванията чии са!" Не, не си.
Не е достатъчно да напишеш "According to a study from MIT".
Трябва да напишеш пълното заглавие на изследването, името на автора и линк към статията...
Тъпата майна
Рейтинг: 1341 НеутралноДо коментар [#83] от "sandman":
Това мнение е дело на една тъпа майнаВъпросът не е тъп - единствено не разбирам какво ще рече колко е заредена батерията при -10 - заредена е толкова, колкото я заредиш.
Митовете, че батерията някак си магически спада при студа са (почти) верни. Батерийните блокове са разбира се много добре изолирани, така че ще отнеме много, много дни преди да спадне температурата до толкова на блока, че да се включи стоплянето на батерията.
При -10 може да се очаква около 1kWh загуба на ден заради стоплянето.
simChо
Рейтинг: 1063 НеутралноСтарт-стоп майна ..
https://www.youtube.com/watch?v=r-5ql8Z5YrM
И не е скъпо..
Не работи двигателя, просто в задръстване и на светофари ..
https://www.youtube.com/watch?v=xOQS0KUGFec
https://www.youtube.com/watch?v=r-5ql8Z5YrM&t=189s
Па и не само.. имат и термоизолации..
Но ето-БМВ имат патент за система за отопление от енергията от батерийки и електромоторите, ето:
https://img.drive.ru/i/0/58d3ee9eec05c4b661000048.jpg
Но са си сложили и електронагревател .. та кой знае, колко градуса ще стане вън с пусто затопляне на Земята, ами ако е минус 20?
Фолксваген пък си правят термоизолация на купето.. стъклата са им със метален слой, който ограничава инфрачервените и ултравиолетовите лъчи..
А ламарината е сандвич - между метални свръхтънки слоеве има пластмаса..
https://img.drive.ru/i/0/546c5c0195a656728b00007a.jpg
Също и при загряване.. таблата на новите Фолксвагени с пластмаса от БАСФ не се загрява така ..
https://img.drive.ru/i/0/546c5c0295a656728b0000a4.jpg
Ето Polo WRC R ..
При Audi се прави отделен микроклимат на всяка седалка и ако няма чожек там - не се поддържа зададена температура..
А дали има човек се разбира по смартфона..
Освен това системата запомня до 20 различни смартфони и автоматично слага настройките на всяка седалка ..
simChо
Рейтинг: 1063 НеутралноМного хора акълът им ги лъже..
Като чак толкова искате - копирайте и вижте в търсачка .. а и колко важно е , дали електрокарните коли имат емисия 130г./км. или 230г./км?
Иначе има най-различни изчисления и факти , които многократно съм цитирал...
Примерно:
Под ръка ми е следният цитат:
-----------------------
"..presseportal.de, не улучшили качество воздуха, например в Гамбурге. Напротив — за год уровень окислов азота увеличился! Так, октябре 2018 года в среднем уровень диоксида азота в воздухе составлял 48 микрограммов на кубический метр, а до запрета автомобилей с дизельными моторами — только 39. .."
------------------------
Иначе ето измерванията на АДАЦ:
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/abgas-diesel
ето и линк ...
http://www.ecars.bg/polezno-efektivno/item/3387-elektromobili-mrusen-tok-vuglishta-visoki-emisii?tmpl=component&print=1
Ето, за който не може да го отвори цитирани данни:
" В държави като Индия да караш кола на ток е отчайващо мръсно – емисиите са 370 г CO2 на километър. Ако не можете да прецените колко фрапиращо е това – 25 годишен 2.5-литров бензинов двигател генерира под 250 г CO2/км!!! ..
Индия, Южна Африка, Австралия, Индонезия .. са ужасно място за каране на електромобил. Генерираните от ЕПС емисии в тези държави са в порядъка 370 – 258 г CO2e/км, докато в САЩ ... под 200 ..."
Tuta Nota
Рейтинг: 274 НеутралноМалиии, страшни сте математици тук във форума! Как става това с 5-6 пъти обезценка не знам. С 50-60 % може, ама 5-6 пъти НЕ.
Оправете си понятията. Life is Sunshine, Lollipops And Rainbows!!!
simChо
Рейтинг: 1063 НеутралноТесла са ВТОРИ в сегмента!
Пръв е БИД
https://thedriven.io/wp-content/uploads/2019/02/global-ev-sales-2018-driven-1-800x525.jpg
Иначе ВСИЧКИ електрокарни коли са все още под 1% !
Но да - нарастват като дял!
simChо
Рейтинг: 1063 НеутралноЗа сега “Тесла“ си е на въглища!
И освен това - ей я логиката да се смятат емисиите в среден микс на електропотребление - КАТО СИ ЗАРЕДИЛ САМО “ТЕСЛАТА“ С ФОТОВОЛТАИЦИ НЕ СИ ЗАРЕДИЛ ДРУГО!
И вместо хладилникът или бойлерът ти да са с 80% въглищна енергия и 20% друга ---- да речем - се получава 100% въглища за захранването им
И кво - от ляв джоб в десен - така ли борим Климата
Коректното е да се гледа целия енергиен микс !
Иначе и производител на бойлери може да дава и фотоволтаици с които да се свързват и да се каже че баш ей тези бойлери са върло еко веи и зелени!
А правителствата да почнат да дотират производителя и купувачите на марката бойлери !
simChо
Рейтинг: 1063 НеутралноМогат - въглеродно неутрални коли!
Нови технологии спестяващи парниковите емисии! И не само спестяват а и намаляват СО2 от въздуха!
Скоро ще се дотират май в ЕС поне!
https://www.bosch-presse.de/pressportal/de/de/klimaneutrale-autos-bei-synthetischen-kraftstoffen-wird-co2-zum-rohstoff-120448.html
https://www.youtube.com/watch?v=HFKkqqdm5BE
https://www.youtube.com/watch?v=XIdg6o7zDZA&t=13s
https://www.youtube.com/watch?v=LgipH6srUbI