Километър от столичното околовръстно между "Младост" и магистрала "Тракия" ще струва 24 млн. лв.

Километър от столичното околовръстно между "Младост" и магистрала "Тракия" ще струва 24 млн. лв.

© Агенция



Един километър от разширението на столичното Околовръстно шосе между кв. "Младост" и магистрала "Тракия" ще струва близо 24 млн. лева. Това се разбра от съобщение на Агенция "Пътна инфраструктура", в което се уточнява, че в момента се извършва подготовка за същинските строителни работи.


Километър от столичното околовръстно между "Младост" и магистрала "Тракия" ще струва 24 млн. лв.

© Агенция


Изграждането на малко над 6 км от пътната артерия ще струва 142.7 млн. лв. Средствата са осигурени от държавния бюджет, като правителството ги гласува в началото на миналия месец. Участъкът трябва да е готов до края на 2021 г., пишат от АПИ.




Километър от столичното околовръстно между "Младост" и магистрала "Тракия" ще струва 24 млн. лв.

© Агенция


Съществуващият двулентов път ще бъде реконструиран в 6-лентов с две локални платна за движение. С новото трасе ще се осигури връзка между автомагистралите "Струма" и "Тракия", ще се улесни и транзитният трафик от магистрала "Европа" и връзката с граничните пунктове с Турция и Гърция.


Километър от столичното околовръстно между "Младост" и магистрала "Тракия" ще струва 24 млн. лв.

© Агенция


Строителните дейности ще започнат малко след края на пътния възел при пресичането на бул. "Цариградско шосе" и Софийския околовръстен път. Краят им ще е при реконструирания участък през 2012 г.


Километър от столичното околовръстно между "Младост" и магистрала "Тракия" ще струва 24 млн. лв.

© Агенция


Отсечката ще бъде с две платна с по 3 ленти за движение в посока, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари. Пресичането на Софийския околовръстен път с по-големите пътни артерии в района ще се осъществява чрез 4 пътни възела - "Стар Лозенски път", "Патриарх Герман", "Самоковско шосе" и "Младост".


Километър от столичното околовръстно между "Младост" и магистрала "Тракия" ще струва 24 млн. лв.

© Агенция


Ще бъдат изградени 3 пешеходни надлеза и мостове над реките Искър и Кална. Предвидена е реконструкция на водопроводи, канализация и газоразпределителна мрежа, както и изместване на инженерни съоръжения, телекомуникации и др.


Километър от столичното околовръстно между "Младост" и магистрала "Тракия" ще струва 24 млн. лв.

© Агенция


Изпълнител на строително-монтажните работи на участъка е "ГБС – Инфраструктурно строителство" АД.

Коментари (147)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 885 Неутрално

    Тази част трябваше да е изградена преди поне 5г! Както и отсечката бул. Бъкстон - автомагистрала Люлин. Далеч по-важни неща от тъпата северна тангента, която основно възпрепятства растежа на София в северно направление.

  2. 2 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 885 Неутрално

    Апропо, тия главанаци няма ли как да информират поне Гугъл за новите участъци, че да не ми показва, че карам в полето?!

  3. 3 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1477 Неутрално

    До коментар [#1] от "Калник":

    Благодарение на Северната тангента целият транзитен трафик заобикаля София, а не минава през Бояна и Горнобански път.

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  4. 4 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6731 Неутрално

    До коментар [#1] от "Калник":

    В момента северната тангента поема значителен транзитен трафик. Дано новият проект бъде изпълнен качествено

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  5. 5 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 885 Неутрално

    До коментар [#3] от "nv":

    Прочетете все пак първата част от поста ми и погледнете на картата за какво говоря. В допълнение, беше по-добре да се оправи северната дъга на околовръстното, а не да се строи изцяло нов път през полето.

  6. 6 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2917 Неутрално

    Машала! Но ако се напънат може и 30 да го докарат.

    SHADOWS of SOFIA
  7. 7 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2253 Неутрално

    ЗЛАТЕН този "километър"!!!!!

  8. 8 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    "С новото трасе ще се осигури връзка между автомагистралите "Струма" и "Тракия", ще се улесни и транзитния трафик от магистрала "Европа" и връзката с граничните пунктове с Турция и Гърция."

    Не знам какво разбират под "връзка". То и сега околовръстното е връзка между двете магистрали, просто е тясно и задръстено. Ако имат предвид скоростна връзка, то трябва да направят и отсечката Бъкстон-Люлин.

  9. 9 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1285 Весело

    Километър от столичното околовръстно между "Младост" и магистрала "Тракия" ще струва 24 млн. лв.
    —цитат от коментар 0 на заглавие


    Мама миа!!!
    Значи сто (100) километра,
    ще ни струват има-няма два милиарда и четиристотин милиона (2 400 000 000) лева!
    Тия пари за нищо ги нямат бре?!?!?

  10. 10 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2508 Неутрално

    До коментар [#9] от "vagabond66":

    Що не участвахте в търга да ни покажете как се прави евтино ?

  11. 11 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 470 Неутрално

    6 км път ще строя поне 2 години.
    След като преди това поне 2 години бавиха процедурата.
    а преди това поне 2 г правителствиото и АПИ говориха за проекта.

    До тогава мат'ряла ще стои в задръстванията, ще прави катастрофи и ще трови въздуха на околните селища на воля.

    Следващата част от Околовръстното (Бояна- Цар Борис III) - след още 6 г.
    А последната северна част - не в този живот.

  12. 12 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1477 Неутрално

    До коментар [#5] от "Калник":

    Ти сигурно имаш голям имот на север от Тангентата и си се надявал на него да построят огромен шопинг мол или затворен жилищен комплекс :)

    Това в кръга на шегата; тангентата е все пак доста по-къса от северната дъга на Околовръстното и вероятно по-евтина. Да не говорим за южната дъга през Княжево: там сигурно ще трябва да се построи 10 километров тунел.

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5665 Неутрално

    До коментар [#9] от "vagabond66":

    Блажат здраво !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1477 Неутрално

    До коментар [#2] от "Калник":

    Кои са тези нови участъци, които ги няма в Гугъл?

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  15. 15 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 752 Неутрално

    Скъпичко ми се струва.....

  16. 16 Профил на d10001
    d10001
    Рейтинг: 956 Неутрално

    браво! дано да е готов скоро.

  17. 17 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    За 2 млн. на ръка ще го направят няколко човека!И хем ще е по-бързо, хем - по-качествено.У нас е най-скъпо от цял свят да се гради магистрала.
    И излиза периодично някой, който започва с лакърдиите, как у нас има големи температурни разлики, пресечен терен - никъде другаде нямало подобно нещо!
    Ама тъй е при комунистите - ГЕРБ и БСП!!!

  18. 18 Профил на smotlixx
    smotlixx
    Рейтинг: 650 Неутрално

    Ауууу, асфалт не се яде, ааааууууу

  19. 19 Профил на iceto_
    iceto_
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#3] от "nv":

    за целта трябваше да ремонтират съществуващото околовръстно, а не да отрежат със тангентата градското развитие на север.
    А по темата, за такава цена на километър - трябваше да са доста по-бързи. 6 км за две години. С лопати ли ще копаят?

  20. 20 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    Машала! Но ако се напънат може и 30 да го докарат.
    —цитат от коментар 6 на К2


    За тези пари швейцарците правят 10 км!

  21. 21 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5665 Неутрално

    До коментар [#10] от "m17":

    Проектът ПАК е тъпанарски ! Гарантирано от ГЕРБ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  22. 22 Профил на dedo_goshko
    dedo_goshko
    Рейтинг: 1195 Весело

    ГБС да е спечелило обществена поръчка и да са избрани за изпълнител?!?! Не може да бъде, държавата да даде пари на ПееФски, невъзможно е това ... Бащицата каза, че ще изгони ПееФски и Доган от България и ще им отреже всички обществени поръчки ... А то - какво излезе?!?!?! :)

    Феновете на ГЕРБ имат ли обяснение за тази невероятна, но може би "случайна" колаборация на правителството /АПИ/ с ДПС?!?!?! НЕ мога да повярвам ... :):):)

  23. 23 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1285 Любопитно

    До коментар [#10] от "m17":


    До коментар [#9] от "vagabond66":Що не участвахте в търга да ни покажете как се прави евтино ?
    —цитат от коментар 10 на m17


    Защото, не съм "приватизирал, (не са ми подарили) заводи, фабрики или компании, струващи милиарди, за по един лев или едни долар!
    Тия, които ги "приватизираха", за такива "огромни суми", от тях изизсквайте, не от мен.

  24. 24 Профил на bolenZdravNosi
    bolenZdravNosi
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Цената на километър е добра, ако се строи качествено разбира се. За справка един километър немски аутобан струва около 28 милиона евро за сравнително прав участък.

    Пътят към ада е осеян с добри намерения
  25. 25 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 752 Неутрално

    До коментар [#12] от "nv":Защо тунел, а не мостова конструкция?

  26. 26 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 796 Любопитно

    Офте мофте!

    Какво са 24 мельона между стабилни преатели...

  27. 27 Профил на Vidin_123
    Vidin_123
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Машала! Но ако се напънат може и 30 да го докарат.
    —цитат от коментар 6 на К2


    Е, има време до 2021 - обикновено излизат подпочвени води, скали надвисват, вали сняг зимата (о, каква изненада) и строителят иска, а Боце дава още пари

  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    До коментар [#24] от "bolenZdravNosi":

    Ще взимат немски заплати!!! Бравооо! Ама няма да е!

  30. 30 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1477 Неутрално

    До коментар [#25] от "чобанмахала":

    Над жилищните кооперации и офисите?

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  31. 31 Профил на Marin Petrov
    Marin Petrov
    Рейтинг: 1347 Неутрално

    19-километрова автомагистрала „Люлин“, средна цена е 9,6 млн. евро/км ...Заводът за фарове на "Мерцедес" край Пловдив - 40 милиона евро ....или целият завод се равнява на 4 км....

  32. 32 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    До коментар [#28] от "reply":

    Я имам усещането, че не си ходил в Младост! То без трамваи вечер е пълен отврат! 100 цола ауспуси на всеки светофар и нулева мобилност в квартала освен по въздух.

  33. 33 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    До коментар [#31] от "Marin Petrov":

    Прасенцата гладни, прасенца трябва да яде!

  34. 34 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1477 Неутрално

    До коментар [#28] от "reply":

    Северната тангента и западната дъга на Околовръстното да не минават покрай Лозенец? От Люлин можете директно да пътувате по магистрала във всички посоки.

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  35. 35 Профил на Иван Гешев прокурор прокурор
    Иван Гешев прокурор прокурор
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    Поредното тъпо заглавие на Дневник. Цената зависи повече от ширината на пътя, отколкото от дължината, зависи от съоръжения, като мостове, тунели, кръгови, детелини, съпътваща инфрастуктура, като канали, осветление и т.н.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  36. 36 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3545 Неутрално

    За 1км равно поле??? Е то по-скъпо на км от колкото планински тунели и мостове с най-скъпите отводнителни дренажи и укрепване за свлачища!?
    Кой бр'адчед олигарх ще намаже ?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  37. 37 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 752 Неутрално

    До коментар [#21] от "КМЕТ В СЯНКА":
    Проектът е "нов", ама е от 10-на години минимум :)

  38. 38 Профил на Иван Гешев прокурор прокурор
    Иван Гешев прокурор прокурор
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    Апропо, тия главанаци няма ли как да информират поне Гугъл за новите участъци, че да не ми показва, че карам в полето?!
    —цитат от коментар 2 на Калник


    Само завършен комунист може да зададе подобен въпрос.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  39. 39 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1376 Любопитно

    Преди седмица ходих до Перник по работа (от София), а оттам после директно към Пловдив се наложи да тръгна и пробвах маршрута по магистрала "Люлин", северната тангента и оттам към автомагистрала "Тракия" - ми песен беше, няма задръствания, няма светофари, за 20 минути се заобикаля цяла София (макар и с 20 км да е по-дълго трасето)... Та няма какво само да ревем, нищо страшно няма за тези, които пътуват транзитно през София и не искат да киснат в задръствания. Да, южната дъга е необходима и връзката между магистралите "Тракия" и "Люлин" ще е по-къса, ама аз за мен си в този живот не се надявам да я видя готова, няма как да стане това с тия тегави и тромави процедури, отчуждавания и надути цени на м2. Ако в обозримо бъдеще някое правителство успее да довърши и магистрала "Европа", цена няма да има...

  40. 40 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 752 Неутрално

    До коментар [#30] от "nv":

    Над сегашното трасе.

  41. 41 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    Поредното тъпо заглавие на Дневник. Цената зависи повече от ширината на пътя, отколкото от дължината, зависи от съоръжения, като мостове, тунели, кръгови, детелини, съпътваща инфрастуктура, като канали, осветление и т.н.
    —цитат от коментар 35 на Кой се страхува от Иван Гешев


    Поредната тъпа глупост от тебе! За сега по-скъп е само бул. Левски във Варна, където по сметки на Игнат Раденков са задигнати около 50 млн. лв. Краде се здраво, но за сметка на това, се надяваме на дълго и безпроблемно.

  42. 42 Профил на Няма Фандък за лиляви и червени комунисти
    Няма Фандък за лиляви и червени комунисти
    Рейтинг: 1712 Неутрално
  43. 43 Профил на Няма Фандък за лиляви и червени комунисти
    Няма Фандък за лиляви и червени комунисти
    Рейтинг: 1712 Неутрално

    [quote#41:"Oleg Shishmanov"][/quote]

    Според лъжливите сметки на един дърт комунсит, повтаряни от други дърти комунисти.

  44. 44 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    До коментар [#39] от "Дългия":

    Извинете, ама как без очуждавания и плащания. Само комунистире смятат твоето за тяхно!

  45. 45 Профил на Marin Petrov
    Marin Petrov
    Рейтинг: 1347 Неутрално

    Всяка чуждестранна инвестиция, трябва да се приравнява в асвалт. .....така хората, могат и да разберат, колко много краде ГЕРБ

  46. 46 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2917 Неутрално

    Преди седмица ходих до Перник по работа (от София), а оттам после директно към Пловдив се наложи да тръгна и пробвах маршрута по магистрала "Люлин", северната тангента и оттам към автомагистрала "Тракия" - ми песен беше, няма задръствания, няма светофари, за 20 минути се заобикаля цяла София (макар и с 20 км да е по-дълго трасето)... Та няма какво само да ревем, нищо страшно няма за тези, които пътуват транзитно през София и не искат да киснат в задръствания. Да, южната дъга е необходима и връзката между магистралите "Тракия" и "Люлин" ще е по-къса, ама аз за мен си в този живот не се надявам да я видя готова, няма как да стане това с тия тегави и тромави процедури, отчуждавания и надути цени на м2. Ако в обозримо бъдеще някое правителство успее да довърши и магистрала "Европа", цена няма да има...
    —цитат от коментар 39 на Дългия


    Естествено , че безпрепятственото минаване е хубаво нещо. Но вероятно ако тази отсечка мине под земята ще е по-евтино.

    SHADOWS of SOFIA
  47. 47 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3230 Неутрално

    До коментар [#36] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Ако беше прочел статията щеше да видиш 4 транспортни възела, 3 моста и пешеходни надлези. Те километрите са малко, ама на всеки километър има отбивки и съответно детелинки или нещо подобно.

  48. 48 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 1273 Неутрално

    Ебаси краденето у нас...

  49. 49 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1477 Неутрално

    До коментар [#41] от "Oleg Shishmanov":

    Игнат Раденков героят на труда от байтошово време? Този човек жив ли е още? Хайде по-сериозно...

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  50. 50 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2917 Неутрално

    До коментар [#36] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":Ако беше прочел статията щеше да видиш 4 транспортни възела, 3 моста и пешеходни надлези. Те километрите са малко, ама на всеки километър има отбивки и съответно детелинки или нещо подобно.
    —цитат от коментар 47 на realguru


    Ако се замислиш ще е с обикновени кръгови като на Чврни Връх например.А имаш едно на Горубляне и едно на разклона за Лозен.

    SHADOWS of SOFIA
  51. 51 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    До коментар [#41] от "Oleg Shishmanov":Игнат Раденков героят на труда от байтошово време? Този човек жив ли е още? Хайде по-сериозно...
    —цитат от коментар 49 на nv


    Жив е!
    В писмо до председателя на варненския Общински хсъвет и комисията против корупцията, както и в писмо до прокурор Иван Гешев, Игнат Раденков заявява:

    Уверени сме, че и Вие не подозирате за какъв брутален грабеж става въпрос, ето защо отново, аз, Игнат Раденков, излизам с лицето си пред българското общество, слагам и подписа си, и по всяко време мога да представя комплексна съдебно-психиатрична и психологична експертиза, с което декларирам, че нося отговорност за казаното от мен.

    Имам себе си за отговорен човек, доказал съм го във времето, и заявявам, че от мегапроекта т.нар. „реконструкция” на бул. „Васил Левски”, което действително е една сериозна придобивка за нашия град, се откраднаха и тук 50 млн. лв.

    Ето и пояснението.

    За милиарди левове се проведоха ОП по прогнозна цена, установена от специалистите по идеен проект, така че никак не беше трудно за хора като нас, които през дългия си трудов стаж сме водели и отчитали тази дейност, вече при наличието на реализиран проект, какъвто е бул. „Васил Левски”, да замерим и устойностим извършените строителни и монтажни работи, като съвсем умишлено сме завишили цените, за да се подсигурим.

    Предвидили сме повече от прилична печалба, която се залага в този тип ОП. Оставили сме си и сериозна сума от няколко милиона за непредвидени разходи.

    И друго, ако сме правова държава, и имаме работеща прокуратура, която да внесе в съда случая бул. „Васил Левски” и се възложи на такива професионални и морални съдии като посочения в основния материал до Комисията, полк. Воля Кънев, който за усвоените и актувани 960 хил. лв., без да е извършена работата, осъди на 10 г. ефективно, конфискация на два апартамента, склад и гараж и ПИ в регулацията на града, доказвайки и последния заграбен лев, ще се види, че заграбената сума не е 50 милиона лева, а вече е дори 60 млн. лв.

    Още по-показателно е, че присъдата е издадена в отсъствието на подсъдимия, тъй като е напуснал страната, но мотивът на съда е, че доказателствата са неопровержими, повечето от тях документални,

    Този пример е показателен за хората от ОП „Инвестиционна политика”, които подписват документи с невярно съдържание, чрез които са усвоявани стотици милиони левове, като формалния акт за приемане на пътна отсечка без лабораторни проби, както и узаконяването на изпълнението на падналото училище „Васил Левски” и много, много други от този род. С което още един път ще потвърдим, че държавата ни е напълно разграден двор.

    Отново без търг, отново на принципа на договарянето, и отново с нашата фирма „Хидрострой” се възлага най-големия проект до сега във Варна – реконструкцията на бул. „Васил Левски” на стойност поне до сега 113 млн. лв., плюс гласуваните допълнително през 03.2019г. 38 млн. 300 хил. лв., или цялата стойност излиза на 151 млн. 300 хил. лв.

    Като отделим част от средствата за отчуждаване, събаряне, извозване и ремонта на съществуващата отсечка от 1900м, плюс дължината при разгъването на трите кръгови движения и двата моста, новоремонтираната отсечка става 3,1 км, което ще рече, че 1 км, и то при разгърнати съоражения, каквито са кръговите движения, ни струва над 40 млн. лв.

    За сравнение най-скъпото пътно съоръжение до сега, преминаващо през пресечен терен, е АМ „Люлин” с 19 км дължина, през което са прокарани 1260 м тунели, 6000 м виадукти с 42м височина, 26 моста, три пътни възела, като са направени 2023 изливни пилота, всичко това възлиза на 18 млн. лв. на 1 км, което ще рече повече от 2 пъти по-евтино.

    Никой не трябва да се заблуждава, че колкото и да е сложен обектът, по всяко време могат да се докажат всичките видове работа и количества, няма скрити и нескрити работи, стига да има воля.
    Ние имаме представа за реалните количества.

    Цените са утвърдени и не беше трудно, макар и по уедрени показатели, да докажем, че в случая става въпрос отново за колосална злоупотреба от не по-малко от 50 млн. лв.

    Не трябва да се учудвате от голямата сума, това е просто наложената норма, която се прилага при всички обществени поръчки в цялата страна, най-вече в големите градове, като София, Варна, Пловдив, Бургас и др.

    Ресурсът се обсебва чрез десетина т.нар. „обръчи от фирми” и се преразпределя между няколко олигархични кръгове. Тези огромно заграбени средства се изнасят в офшорни зони и се купуват имоти в престижни столици и ривиери. Обезкървява се икономиката ни, в същото време затъваме в дългове, заробващи поколенията след нас, това е и основната причина за наложения геноцид върху собствения ни народ, който е затънал в мизерия и буквално измира.

    Ще се убедите, че злоупотребата при строежа на бул. „Васил Левски”, а и другите посочени примери бледнеят пред злоупотребите с Европейските фондове. И тук т.нар. „обръчи от фирми” обсебиха 90% от ресурса.
    Ще приведем засега само един пример, изпълнен отново от „Хидрострой”, като ще прикрепим и конкретно нагледна, допълваща илюстрация. Твърдим, че това е масова практика.

    В най-добрите случаи една-трета от средствата се влага по предназначение, а два-трети се присвояват.

    Еднопосочната 380 метрова отсечка с две платна и тротоари от по 1,80 м ширина от двете страни, с напълно готово трасе на ул. „Царевец” по Оперативна програма „Регионално развитие” ни струва 4 764 684,78 лева.

    За сравнение Лот 2 Стара Загора – Нова Загора на АМ „Тракия” с 6 платна, двуметрова разделителна ивица, 4 мантинели, канавки и баражи за животните от двете страни, хиляди кубици изкопни и насипни работи за изграждане на трасето, като във всеки лот по правило влизат и няколко подлеза, надлеза, отбивки и други пътни съоръжения, цената на 1 км е точно 3 468 377,35 лв. без ДДС.

    На Лот 3 Нова Загора – Ямбол цената е 3 127 282,91 лв. без ДДС,

    а Лот 4 Ямбол – Карнобат цената е 3 545 150,16 лв. без ДДС.

    Оставяме на Вас да пресметнете за каква колосална злоупотреба става въпрос.

    Твърдим, че ефектът преекспонираните Европейски фондове за страната ни е нищожен. След десетките сигнали, не само до прокуратурата, а и до Европейските институции, включително ОЛАФ, не се вземаха никакви мерки, нямаме друго обяснение, освен да подозираме, че част от неправомерно заграбените средства се връщат в онези персони, от които зависи отпускането им.

    С конкретно приведения пример можем да влезем в книгата на рекордите на „Гинес” за най-скъпата пътна отсечка в света.

    Не само с приведените примери дотук, а и с последващите, ще се убедите, че държавата ни е напълно разграден двор.
    Вижте до къде води липсата на всякаква законност.

    При прогнозна цена на държавните експерти, че 60 км отсечка от Ябланица до град Плевен ще ни струва 434 млн. лв., а беше възложено на принципа на договарянето за 800 млн.лв. Касае за разлика от 366 млн. лв. Спомняте си, че през 2015г. благодарение на публичността и реакцията на обществото поръчките бяха анулирани.

    При Лот 2 от 23 км с прогнозна цена 168 лв. бе отдаден за 277 млн. лв. или разлика от 110 млн. лв.

    Отсечка от 35 км е с прогнозна цена от 266 млн. лв., а е отдадена за 450 млн. лв. Разлика от 184 млн. лв.

    Тези държавни специалисти не измислят произволно тези цени, а работят по уедрени показатели на база дължината на отсечката или лота, нейния релеф чрез тахиметричната снимка за евентуалните изкопни и насипни работи и с точност установяват колко подлези, надлези, виадукти, тунели евентуално, отбивки и др. съоръжения ще влязат в строежа, така че цената е на 90-95% близка до реалната.

    Имаме не един или два случая при истински проведени търгове, които се печелят на цена по-ниска от прогнозната.

    Всеки следващ пример е потвърждение на утвърдените престъпни схеми.

    Двата милиарда, отделени от оскъдицата на българина за санирането, се обсебиха отново единствено и само от властимащите и техните любовници. Цените се определяха произволно 240-280, та 320 лв./м2, което ще рече два и половина, три пъти над реалната костваща цена.

    Показателно е, че след като се повдигна въпроса и това стана публично достояние, се проведоха вече истински търгове, налице беше конкуренцията и в много градове, най-вече в Хасково, в което се проведоха 10-12 обществени поръчки, цената на м2 падна на 98 до 107 лв./м2, което по безспорен начин доказва, че половината средства, или повече от 1 млрд. лв. от отделените за санирането отново и тук се откраднаха.

    Игнат Раденков

  52. 52 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1477 Неутрално

    До коментар [#40] от "чобанмахала":

    Че то е само с по две ленти в посока. Тясно е.

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  53. 53 Профил на Storm Rider
    Storm Rider
    Рейтинг: 433 Неутрално

    До коментар [#3] от "nv":Прочетете все пак първата част от поста ми и погледнете на картата за какво говоря. В допълнение, беше по-добре да се оправи северната дъга на околовръстното, а не да се строи изцяло нов път през полето.
    —цитат от коментар 5 на Калник


    Абсолютно точно. Много по-добре беше да се разшири северната дъга. Сега целият поток, идващ от Тракия, трябва да слезе от околовръстното при Ботевградско шосе, за да се включи в т.нар. тангента. Напълно ненужно и безсмислено...
    За съжаление имаше срок за усвояване на мангизи и "тангентата" беше най подходяша за това. Типична безогледна безмозъчност.

  54. 55 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3230 Неутрално

    До коментар [#50] от "К2":

    На картинките не ми изглеждат на “обикновени” кръгови.

  55. 56 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5665 Неутрално

    До коментар [#30] от "nv":

    Да . Защо ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  56. 57 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5665 Неутрално

    До коментар [#37] от "чобанмахала":

    Южната е по проект от поне 45 години.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  57. 58 Профил на jelezo
    jelezo
    Рейтинг: 487 Неутрално

    Скъпо, но поне дано е качествено. За съжаление практиката е обратна. Скъпо не върви с качествено.

  58. 59 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 882 Неутрално

    Строителство в чисто равно поле - нормално да е скъпо!
    То иначе тая власт за какво им е?!?

  59. 60 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1088 Разстроено

    За тези пари швейцарците правят 10 км!
    —цитат от коментар 20 на Alexander97


    При това - в планирания срок. А терените в Швейцария не са по-малко пресечени, отколкото в България.

  60. 61 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1088 Разстроено

    До коментар [#24] от "bolenZdravNosi": Ще взимат немски заплати!!!
    —цитат от коментар 29 на Oleg Shishmanov


    Заплатите може да не са немски, но ще нажаксат с печалбите на фирмите- изпълнители.

  61. 62 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    До коментар [#61] от "plamen_b":

    Не с фирмите изпълнители, а с фирмите поръчко-победители.

  62. 63 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2508 Неутрално

    До коментар [#60] от "plamen_b":

    И един мармот завива шоколада.

  63. 64 Профил на qtl36551020
    qtl36551020
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#1] от "Калник":

    Да тая тангента много тъпо я тупнаха на 3км. от центъра.

  64. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  65. 66 Профил на MrHide
    MrHide
    Рейтинг: 516 Весело

    Цените за 1км магистрален път варират от 12мил. до 26мил. лева при равнинен терен. Явно при нас е много скъпо проектирането и работната ръка, както не на последно място разбирасе, че ползваме най-качествените материяли!

    Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering. I sense much fear in you.
  66. 67 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Нормална цена за подобен път. Това не е като да опънеш магистрала 25м габарит през полето!

  67. 68 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2482 Неутрално

    Не четете ли, че ще се местят и реконструират подземни комуникации. Или това е нищо работа?

  68. 69 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    Дето се вика - Честито на печелившите!
    баце, кой и компания

    Данъкоплатците да отворят портфейлите, а може и нещо друго ...

  69. 70 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 880 Неутрално

    А тез собственици на ниви дето протестират по цариградско искат още пари.

  70. 71 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Господа от дневник. Има ли нещо нередно или просто предизборно слагаме грандиозно заглавие ?

  71. 72 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 251 Неутрално

    Господа от дневник. Има ли нещо нередно или просто предизборно слагаме грандиозно заглавие ?
    —цитат от коментар 71 на rdb41527334


    Дневник отдавна е просто една партийна медия, не търси нещо повече от политическа статия. Според тях е много и това е.
    Аз отлично си спомням и даже няма да търся информация в нета - първата част на околовръстното, която се направи (Бояна - Симеоново) беше 3.8 км. за 90 млн лева.

  72. 73
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  73. 74 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    Не четете ли, че ще се местят и реконструират подземни комуникации. Или това е нищо работа?
    —цитат от коментар 68 на stedim


    Какви комуникации чак пък толкова в едно околовръстно! Не е като да са се засилили да правят канализация в район Витоша, че да я местят. Най-много някой кабел и водопроводец! Един от основните проблеми на това управление на ГЕРБ, е че не намериха начин да изградят подземна комуникация наречена канал!

  74. 75 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    До коментар [#67] от "patrokalche":

    Полето викаш не е чак толкова равно, просто няма баири!

  75. 76 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 670 Неутрално

    Крайно време беше! Задръстванията там са ужасни! Бойко къде спа до сега?

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  76. 77 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    До коментар [#76] от "ivo":

    Споко! Все още имаш само голи обещания на голи ниви.

  77. 78 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2508 Неутрално

    До коментар [#74] от "Oleg Shishmanov":

    Нищо, сега вундер-архитекта като дойде и ще направи канализация, водопровод, трамвай и велоалея навсякъде. И дори ще задоволи жена си че да няма нужда от пластмасови играчки.

  78. 79 Профил на Десо
    Десо
    Рейтинг: 239 Неутрално

    Имам усещането, че 80% от пишещите тук имат песен която искат да изпеят и са намерили публика. Всеобхватния хейт е доста типичен за Ганьо - той е футболист, политик и инженер! В равно поле било - пише си в статията че ще има 4 пътни възела, 3 надлеза и 2 моста! И то в случай, че не сте минавали по трасето и се опитвате да вземете отношение по темата. За сведение - единият мост е над река Искър, не коя да е! За тези които са минавали, приемам, че се сещат. Не оправдавам Дневник в типично журналистическия приом, да изопачават инофмрацията с цел ефекта 'уау' - по-странни обаче са ми хората, които на тази цена построиха заводи за 40 милиона (колко работни места има в такова 'цехче'???), други построиха километри магистрала в Швейцария и т.н. Не съм фен и на това, че все едни и същи печелят търговете, но не са и много тези, които имат ресурс да изпълнят такъв проект в нашата малка държава. Хайде нека бъдем малко повече реалисти и малко по-позитивни и да се възрадваме на зелената светлина на проекта и да се надяваме да завърши навреме и в бюджет!
    п.п. Не съм подръжник на никоя политическа формация!

  79. 80 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    До коментар [#78] от "m17":

    Да така ще направи! А пък вашия във Варна ще може да натисне някоя и друга камериерка по избор във всяка точка на света!
    https://twitter.com/arutz20/status/966012574729932802?ref_src=twsrc ^tfw|twcamp^tweetembed|twterm^966012574729932802&ref_url=http://afera.bg/ %d0%b8%d0%b7%d1%80%d0%b0%d0%b5%d0%bb%d1%81%d0%ba%d0%b0%d1%82%d0%b0-%d1%82%d0%b5%d0%bb%d0%b5%d0%b2%d0%b8%d0%b7%d0%b8%d1%8f-canal-20-%d0%bf%d0%be%d1%82%d0%b2%d1%8a%d1%80%d0%b6%d0%b4/

  80. 81 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    До коментар [#79] от "Десо":

    Извинете, ама я съм от Димитровград и за нас река Искър не е много голяма. Какво ли ще сатане в Пловдив тогава? 100 млн/км?!

  81. 82 Профил на ⍾
    Рейтинг: Неутрално

    Много грозна "визуализация" бе. Това и за преди двадесет години много не става.

  82. 83 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 2784 Весело

    Пак ли има недоволни?...за кмета знаем...

  83. 84 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    Пак ли има недоволни?...за кмета знаем...
    —цитат от коментар 83 на BiGman1


    То за знаене знаем, обаче въпроса е: какво правим?

  84. 85 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Северната тангента не се използва пълноценно защото не са пуснати две детелини - на военна рампа и на враждебна. Има терени за отчуждаване. Не е лошо да я завършат, например надлез надежда ще се облекчи значително

  85. 86 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1951 Разстроено

    Като гледам графиката, ще е като тая естакада, под която с месеци и години герперско протеже "бизнесмен" с фирма за управление на отпадъци, използуваше за бунище, което се запали и повреди носещата конструкция на естакадата. В герпаво време, с всичките хубави неща така се случва. Стават на бунища, или ги строят и след строежа, или ремонта, магистралите, улиците, сградите и т.н. изглеждат като нещо използувано, смачкано и изхвърлено. На бабуни, на флюски, с "плискащи" плочки...Само тук-там където се сетиха да лъснат повечко някои блокове от програмата за саниране, за пред камерите и ги боядисаха, та изглеждат относително добре.

    мурзилка
  86. 87 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1259 Неутрално

    Добра новина безспорно!
    Някакси обаче много подозрително първата копка съвпада с изборите. И това е така в цяло страна - откриват се ремонтирани училища, в които се учи от месец, метрото отвориха за посещение, случайно участък от Хемус е приключен сега, 6 месеца предсрочно и т.н.

    Това е изключително обидно и подценяващо публиката! За контингента на ГЕРБ може би е нормално, аз лично съм обиден.

  87. 88 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 599 Неутрално

    То за знаене знаем, обаче въпроса е: какво правим?
    —цитат от коментар 84 на Oleg Shishmanov


    Ами нищо по-различно от досега - отлежавате си под опашката на коня, с тенденция да се сместите малко, че да се курдише и Вибратов до вас след няколко деня. А ако ви се появи и по некоя гънка от много висене, може да се огледате и за някаква работа, вместо да безделничите и да оплювателствате по цял ден.

  88. 89 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 599 Неутрално

    Добра новина безспорно!Някакси обаче много подозрително първата копка съвпада с изборите. И това е така в цяло страна - откриват се ремонтирани училища, в които се учи от месец, метрото отвориха за посещение, случайно участък от Хемус е приключен сега, 6 месеца предсрочно и т.н.Това е изключително обидно и подценяващо публиката! За контингента на ГЕРБ може би е нормално, аз лично съм обиден.
    —цитат от коментар 87 на мики маус


    Ти си обиден от това, че някой върши работа и показва резултати? Ами нека. За разнообразие може да пробваш да ни покажеш нещо построено от драгалевската банда за 4 години управление, че да се отсрамиш...

  89. 90 Профил на Bob
    Bob
    Рейтинг: 417 Неутрално

    24 хил. лв. на метър. Добре е, кво... :))
    Ама кой ше го строи, щот банкянскио толум нямало повече да е цар на бостаня.

    Юрданка е радос, ама Гешаф е мега радос !
  90. 91 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    До коментар [#87] от "мики маус":

    В автоматизацията се твърди, че за изработване на управляващото въздействие се взима от изхода регулируемата величина и се подава обратно с обратна връзка за регулиране от регулатор.
    При тоя случай потока от коли на кръстовището, който не може да премине е тази величина.
    Вместо това постоянно се говори за разни неща дето са в техниката аналог на кабели, корпус и т. н.
    Затова в момента 18:00 да се пресече ремонтираното околовръстното е ужас и почти никой е говори за него! Кога ще оправяме оправеното?

  91. 92 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    тъпата северна тангента, която основно възпрепятства растежа на София в северно направление.
    —цитат от коментар 1 на Калник

    Тъпата северна тангента не е тъпа. Нивото на трафика го доказва на 100% - едно от най-полезните неща, строени в София през последните години. Твърдението, че построяването й "възпрепятствало" растежа на София в северна посока също граничи с малоумието. По дефиниция добрата пътна инфраструктура стимулира икономическия растеж в един район и обратното.

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  92. 93 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    До коментар [#88] от "Reporter US":

    Бачо, не мога да си стигна до Драгалевци от вашата направия на ГЕРП!

  93. 94 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1376 Любопитно

    Честно да си кажа - колкото по-малко шофирам из/около София, толкова по-добре се чувствам. И за моя радост не ми се налага да го правя всеки ден, Слава Богу. Щото от читави пътища нужда има, спор няма, ама и, че куцо, кьораво и сакато се е качило на коли - факт. София отдавна се е превърнал в град на/за коли, не за хора и се надявам в най-скоро време да му кажа "сбогом", не "довиждане"...

  94. 95 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    До коментар [#93] от "Oleg Shishmanov":

    Бачо Reporter US, защо като ви е платил ЕС метрото ви се свиди в 17:40 да пуснете влак на по-малко от 10 минути? Уж сте голяма работа, пък един влак по готова линия едвам пускате? Ами в Младост какво точно правите с трафика - филм за латинска Америка?

  95. 96 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1524 Весело

    Да напомня на експертите по пътно счетоводство:
    1. Въпросните 6 км се строят в една от най-скъпите зони за отчуждаване в България. А не в поле, където нивите вървят по около 1000 лв/дка.
    2. На 6 км се струпват 4 пътни възела, 2 моста и 3 пешеходни надлеза.
    3. Всичко това се строи във високоурбанизирана градска среда, местят се инфраструктурни съоръжения / ВиК, електро , газо/ създават се нови, с оглед на последващите нужди в района.
    4. Цялото строителство ще се извърши без да се нарушава потокът по съществуващия сега път.
    --------------------------------------------------

    На фона на тези факти да се твърди, че цената на тези 6 км трябва да е от порядъка на цената, на която се строи в полетата на Северна България е повече от......мммммм......интелигентно, да кажем ;)

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  96. 97 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    До коментар [#94] от "Дългия":

    Не знам, ние лилавите ако не можем да си ходим в Драгалевци почваме да се събираме по площади.

  97. 98 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    До коментар [#96] от "Манчо":

    Един неудобен, даже два неудобни въпроса?
    Във Варна по покрай дерето и Максуда, кое ви беше скъпото? И също така да попитам Горублянци що протестират от вашата щедрост на най-скъпите имоти? А да и още нещо - защо не ги купихте в кризата преди 7 години?

  98. 99 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    До коментар [#9] от "vagabond66":
    Провери колко струва средно 1 км в ЕС и ще разбереш.

  99. 100 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    Гледам всички пътно-строителни гурута и световни инфраструктурни "специалисти" пишат във форума.
    В общи линии "магистралата е лоша, щото не я строиме ние"....
    Типично ...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK