Пътната полиция чака нови 159 радара и 8 системи за контрол на средната скорост

Пътната полиция чака нови 159 радара и 8 системи за контрол на средната скорост

© Анелия Николова



Пътна полиция е обявила обществена поръчка за покупка на 159 нови радара от различни видове, като има и финансиране за изграждане на още осем отсечки за контрол на средната скорост, казва в интервю за вестник 24 часа новият началник на службата комисар Звезделин Колев.


Той уточнява, че върви процедура за покупка на 103 стационарни уреда за контрол на скоростта и 56 стационарно преносими. В момента службите на пътната полиция в страната разчитат на 148 мобилни радара в патрулките, 30 триноги и 25 стационарни камери.


Комисар Колев уточнява, че от началото на годината до септември с тях са установени 591 707 превишения на скоростта, за които са издадени електронни фишове.




Системата за контрол на средната скорост на пътя Карлово - Пловдив

© Георги Пауновски

Системата за контрол на средната скорост на пътя Карлово - Пловдив


Със средства на Фонда за безопасност предстои закупуването на 4 системи за контрол на средна скорост в областите Бургас, Русе, Пловдив и Разград, казва още началникът на пътната полиция.


С пари от Гаранционния фонд пък ще се оборудват участъци за контрол на средната скорост в областите София-област, Стара Загора, Перник и Пловдив. "Системата за средна скорост в област Перник е почти готова, инсталирани са камерите и в момента се извършват тестове и съвсем скоро ще започне да работи", уточнява комисар Колев.


В момента има две отсечки с такъв тип контрол - на третия тунел на магистрала "Люлин" (вече "Струма") в посока Перник и на пътя Карлово - Пловдив.


Обобщените данни на пътна полиция сочат, че до края на септември са регистрирани 4991 тежки катастрофи с 446 загинали. Основните причини за тежките инциденти на пътя са несъобразена скорост (довела до 146 смъртни случая), неправилни маневри (117 загинали) и отнемане на предимства (56 жертви).

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1343 Весело

    А София - Бургас кога? Че познавам 2-3-ма състезатели, които вземат разстоянието за под 3 часа обикновено...

  2. 2 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3773 Гневно

    Пътната полиция чака да се избием по пътищата.

  3. 3 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    Убаво бе другари милиционери, камерите ще регистрират нарушения на максимално допустимата скорост. А как ще контролирате "несъобразената скорост", щото нали тя е отговорна за произшествията...
    Да не би тва с камерите да е само кьорфишек и да ни го "слагате" за да хрантутите бюджетните паразити, размахвайки гръмки слова като безопасност, например...
    А?
    Необходима е спешна кардинална промяна в ЗДП! Незабавно!

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  4. 4 Профил на carpe_diem_
    carpe_diem_
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Бройката на камери/радари и т.н. започва да става малко по-адекватна... Че с 28 мобилни и 10 стационарни, които бяха налични доскоро, няма как да има контрол...

    И трябва да го направят между всеки две отивки на всяка магистрала да има система за средна скорост. Така ще понамалеят примигващите джигити, които бръмчат с 200 и нагоре и ще се кара малко по-спокойно. И без това имаме най-високата позволена максимална скорост на магистрала в света след Германия.

    Отделно на участъци на натоварени междуградски отсечки, които не са магистрали, ако сложат системи за средна скорост, всички тихо и кротко ще си бръмчат с около 90 км/ч без да има някакво напрежение. Това може да намали жертвите в пъти.

    А ако оправим и маркировка/сигнализация навсякъде, жертвите ни ще намалеят до нива близки до тези в белите страни... :)

  5. 5 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1343 Разстроено

    До коментар [#4] от "carpe_diem_":

    Абсолютно съм съгласен с вас, но тези, от които зависи нещата да се случат, не четат вестници и не се интересуват от мнението на водачите на МПС. Иначе се пишат едни и същи доклади всяка година, но практически действията са намалени до около нулата и само се четат едни голи статистики, от които става ясно, че на никой не му пука, за нищо...

  6. 6 Профил на yuw46580443
    yuw46580443
    Рейтинг: 34 Неутрално

    До коментар [#1] от "Дългия":

    Разстоянието София-Бургас е по-малко от 400 км; за колко време да го вземат?! Калкулатор ли нямаш или не знаеш как се използва? Неадекватни пенсионери като теб са главната причина за тези 5 хиляди катастрофи.

  7. 7 Профил на osl19549478
    osl19549478
    Рейтинг: 546 Неутрално

    Аз се чудя как може да има такива наивници и овцедушци? На никого не му дреме за нашата безопасност на пътя. Разберете го !!!
    Тези камери са добре узаконен рекет на държавата.
    Ако на АПИ, ПП и държавата като цяло им пукаше за безопасността на пътя, нямаше да има участъци без маркировка, без мантинели, в дупки или хлъзгав асвалт и т.н. Щеше да има и повече магистрали или скоростни пътища, а не двулентови свръх натоварени отсечки, проектирани преди 50 години за съвсем други МПС-та и скорости.
    Щото много по-лесно е набичиш един знак и да сложиш камерка да капят парички от глоби, вместо да оправиш участъка от Тракия при Чирпан например.

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  8. 8 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4856 Весело

    До коментар [#4] от "carpe_diem_":

    "Така ще понамалеят примигващите джигити, които бръмчат с 200 и нагоре и ще се кара малко по-спокойно."

    Ще разсърдите колегата ХамилтонФ! 😂🤣

  9. 9 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4856 Весело

    До коментар [#4] от "carpe_diem_":

    "Отделно на участъци на натоварени междуградски отсечки, които не са магистрали, ако сложат системи за средна скорост, всички тихо и кротко ще си бръмчат с около 90 км/ч без да има някакво напрежение. "

    Някои ограничения на скоростта трябва да се обмислят отново! Пътят Пловдив - Асеновград преди бе с по една лента в посока и ограничението (с изключение на участъка пред КЦМ) бе 90 км в час. Сега пътят е с по две (три) ленти в посока и ограничението е същото! На подбалканския път София - Бургас ( И НЕ САМО ТАМ) има ограничения 60 там, където дори вече няма капанчета, а само изоставени бараки!

  10. 10 Профил на carpe_diem_
    carpe_diem_
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#9] от "vassilun":

    Съгласен съм - има много участъци, на които, полицията в безсилието си, слага неадекватни ограничения. Примерно прав път, стеснение от 2 на една лента и от 90, хоп - 40. Само че това има обратен ефект и хората заради това спират да обръщат внимание на знаците и така често стават бели на място, където са наистина нужни.
    Чувал съм разни шефчета от полицията да обясняват как като слагали примерно 40 вместо 60 и хората не превишавали с прекалено много и т.н. неадекватни оправдания... Нужно е преосмисляна на цялата ни сигнализация и ограничения, че да са адекватни с трафика, времето за реакция и също така със самото място, което се регулира с тези ограничения...

  11. 11 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1010 Неутрално

    До коментар [#6] от "yuw46580443":

    "Разстоянието София-Бургас е по-малко от 400 км; за колко време да го вземат?! Калкулатор ли нямаш или не знаеш как се използва? Неадекватни пенсионери като теб са главната причина за тези 5 хиляди катастрофи"

    Ако спазваш ограниченията (например в участъка Чирпан - Стара Загора има 39 км с ограничение 90км в час) няма как да го вземеш за 3 часа. Дори ако ползваш калкулатор. Отделно, неслучайно в цял свят има ограничения, насочени към млади водачи, а не към пенсионери. Ама вие явно сте по наясно от всички специалисти по света.

  12. 12 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1343 Любопитно

    До коментар [#6] от "yuw46580443":

    Точно, защото и с калкулатор и без него е факт, че не можеш да поддържаш 140 км/ч през цялото време, за да слезеш под 3 часа, особено от София до Стара Загора (и особено лятно време) , та не знам кой е пенсионер и кой не. Ама за такива като вас съм сигурен, че летите по калпавите ни магистрали, присвяткате с фарове на тия, които ви пречат на летенето и сте в пъти по-опасни от тия, които карат по-внимателно и малко по-бавно...

  13. 13 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 748 Неутрално

    Точно така, магистралата е на участъци от по 30-40км между всеки две отбивки. Да са 10-15 общо до Бургас. По един комплект камери на всяка да сложат, няма да е никак скъпо и ще им избият парите с глоби от първия месец.
    Който вземе 40км за под 17 минути, значи е карал с над 140км/ч - получава си честитката за глоба.
    Иначе ако е само тук-там, на някой си тунел или участък, който се знае предварително - джигитите намаляват само там, и после пак газ.

  14. 14 Профил на yuw46580443
    yuw46580443
    Рейтинг: 34 Разстроено

    До коментар [#12] от "Дългия":

    Ако не можете да поддържате 140 км/ч и пречите на останалите участници в движението, запушвайки лявата лента, нарушавате правилника за движение по пътищата и трябва да ви бъде съставен акт. Не може да бъде по-ясно от това. И в същото време настоявате за по-строги мерки срещу останалите шофьори...
    А това, че на повече от 10% от скъпата ни магистрала ограничението е 90 км/ч, няма дори да го коментирам.

  15. 15 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1982 Весело

    До коментар [#12] от "Дългия":Ако не можете да поддържате 140 км/ч и пречите на останалите участници в движението, запушвайки лявата лента, нарушавате правилника за движение по пътищата и трябва да ви бъде съставен акт. Не може да бъде по-ясно от това. ...
    —цитат от коментар 14 на yuw46580443


    Е точно заради това КАТ ще купуват камери, да ги глобяват за ниска скорост. Това автобуси, камиони, автоинструкторите с учебните коли... щом паднат под 140 км/ч и акт на секундата. Така де, ще ми пречкат те на самолетите да си летят безопасно...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  16. 16 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2407 Неутрално

    Понятието "несъобразена скорост" е карт бланш за всички т.нар. контролиращи органи да си измиват ръцете в абсолютно всяка ситуация, довела до ПТП! Логиката по която е вменено това понятие е следната: Щом има настъпило ПТП, значи някой от участниците в него се е движил със скорост, която не е позволила то да бъде избегнато.
    Поведението на съществена част от шофиращите по магистрала български граждани, поради тоталната липса на обучение в курсовете е крайно неадекватно, опасно за живота им и на останалите участници в движението и поради това - напълно безотговорно! Нямам пред вид в никакъв случай само шофиращите с над 160 км/ч, агресивно присветкащи на колоната в най-лявата лента! Извършването на престрояване от дясна в лява лента без подаването своевременно или изобщо на ляв мигач, е в пъти по-опасно от шофирането с например 160+ км/ч. Неспазването на дистанция в колона по магистрала е в пъти по-опасно от шофирането със 160 км/ч. Шофирането с 50-60 км в час в най-лява лента е в пъти по-опасно от шофирането със 160+ км в час. Шофирането с неизправни или много често липсващи задни габаритни светлини през тъмната част на денонощието е в пъти по-опасно от шофирането със 160 км/ч! Заспиването на волана, шофирайки по магистрала или по който и да е участък от пътната мрежа е сигурна причина за настъпването на тежко ПТП. Липсата на задължителната и с нужното ниво на видимост пътна маркировка, особено на разделителните линии, са сигурна причина за настъпване на ПТП в тъмната част на денонощието, при дъжд, снеговалеж и най-вече при мъгла. Има и още много.
    Как да се избегнат изброените условия, чрез движение със "съобразена скорост"? В много от тези случаи, т.нар. такава е 0 км/ч или клоняща към 0 км/ч.
    Когато застрахователните компании покриващи рисковете по Гражданска отговорност започнат успешно да осъждат държавните органи за регрес към тях при покриването на нанесените поради ПТП щети от всякакво естество - всичко ще се промени качествено и бързо. Останалото са празни приказки, загуба на време, пари и най-вече на човешко здраве и живот!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK