Убаво бе другари милиционери, камерите ще регистрират нарушения на максимално допустимата скорост. А как ще контролирате "несъобразената скорост", щото нали тя е отговорна за произшествията... Да не би тва с камерите да е само кьорфишек и да ни го "слагате" за да хрантутите бюджетните паразити, размахвайки гръмки слова като безопасност, например... А? Необходима е спешна кардинална промяна в ЗДП! Незабавно!
НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА!
ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
Бройката на камери/радари и т.н. започва да става малко по-адекватна... Че с 28 мобилни и 10 стационарни, които бяха налични доскоро, няма как да има контрол...
И трябва да го направят между всеки две отивки на всяка магистрала да има система за средна скорост. Така ще понамалеят примигващите джигити, които бръмчат с 200 и нагоре и ще се кара малко по-спокойно. И без това имаме най-високата позволена максимална скорост на магистрала в света след Германия.
Отделно на участъци на натоварени междуградски отсечки, които не са магистрали, ако сложат системи за средна скорост, всички тихо и кротко ще си бръмчат с около 90 км/ч без да има някакво напрежение. Това може да намали жертвите в пъти.
А ако оправим и маркировка/сигнализация навсякъде, жертвите ни ще намалеят до нива близки до тези в белите страни... :)
Абсолютно съм съгласен с вас, но тези, от които зависи нещата да се случат, не четат вестници и не се интересуват от мнението на водачите на МПС. Иначе се пишат едни и същи доклади всяка година, но практически действията са намалени до около нулата и само се четат едни голи статистики, от които става ясно, че на никой не му пука, за нищо...
Разстоянието София-Бургас е по-малко от 400 км; за колко време да го вземат?! Калкулатор ли нямаш или не знаеш как се използва? Неадекватни пенсионери като теб са главната причина за тези 5 хиляди катастрофи.
Аз се чудя как може да има такива наивници и овцедушци? На никого не му дреме за нашата безопасност на пътя. Разберете го !!! Тези камери са добре узаконен рекет на държавата. Ако на АПИ, ПП и държавата като цяло им пукаше за безопасността на пътя, нямаше да има участъци без маркировка, без мантинели, в дупки или хлъзгав асвалт и т.н. Щеше да има и повече магистрали или скоростни пътища, а не двулентови свръх натоварени отсечки, проектирани преди 50 години за съвсем други МПС-та и скорости. Щото много по-лесно е набичиш един знак и да сложиш камерка да капят парички от глоби, вместо да оправиш участъка от Тракия при Чирпан например.
НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
"Отделно на участъци на натоварени междуградски отсечки, които не са магистрали, ако сложат системи за средна скорост, всички тихо и кротко ще си бръмчат с около 90 км/ч без да има някакво напрежение. "
Някои ограничения на скоростта трябва да се обмислят отново! Пътят Пловдив - Асеновград преди бе с по една лента в посока и ограничението (с изключение на участъка пред КЦМ) бе 90 км в час. Сега пътят е с по две (три) ленти в посока и ограничението е същото! На подбалканския път София - Бургас ( И НЕ САМО ТАМ) има ограничения 60 там, където дори вече няма капанчета, а само изоставени бараки!
Съгласен съм - има много участъци, на които, полицията в безсилието си, слага неадекватни ограничения. Примерно прав път, стеснение от 2 на една лента и от 90, хоп - 40. Само че това има обратен ефект и хората заради това спират да обръщат внимание на знаците и така често стават бели на място, където са наистина нужни. Чувал съм разни шефчета от полицията да обясняват как като слагали примерно 40 вместо 60 и хората не превишавали с прекалено много и т.н. неадекватни оправдания... Нужно е преосмисляна на цялата ни сигнализация и ограничения, че да са адекватни с трафика, времето за реакция и също така със самото място, което се регулира с тези ограничения...
"Разстоянието София-Бургас е по-малко от 400 км; за колко време да го вземат?! Калкулатор ли нямаш или не знаеш как се използва? Неадекватни пенсионери като теб са главната причина за тези 5 хиляди катастрофи"
Ако спазваш ограниченията (например в участъка Чирпан - Стара Загора има 39 км с ограничение 90км в час) няма как да го вземеш за 3 часа. Дори ако ползваш калкулатор. Отделно, неслучайно в цял свят има ограничения, насочени към млади водачи, а не към пенсионери. Ама вие явно сте по наясно от всички специалисти по света.
Точно, защото и с калкулатор и без него е факт, че не можеш да поддържаш 140 км/ч през цялото време, за да слезеш под 3 часа, особено от София до Стара Загора (и особено лятно време) , та не знам кой е пенсионер и кой не. Ама за такива като вас съм сигурен, че летите по калпавите ни магистрали, присвяткате с фарове на тия, които ви пречат на летенето и сте в пъти по-опасни от тия, които карат по-внимателно и малко по-бавно...
Точно така, магистралата е на участъци от по 30-40км между всеки две отбивки. Да са 10-15 общо до Бургас. По един комплект камери на всяка да сложат, няма да е никак скъпо и ще им избият парите с глоби от първия месец. Който вземе 40км за под 17 минути, значи е карал с над 140км/ч - получава си честитката за глоба. Иначе ако е само тук-там, на някой си тунел или участък, който се знае предварително - джигитите намаляват само там, и после пак газ.
Ако не можете да поддържате 140 км/ч и пречите на останалите участници в движението, запушвайки лявата лента, нарушавате правилника за движение по пътищата и трябва да ви бъде съставен акт. Не може да бъде по-ясно от това. И в същото време настоявате за по-строги мерки срещу останалите шофьори... А това, че на повече от 10% от скъпата ни магистрала ограничението е 90 км/ч, няма дори да го коментирам.
До коментар [#12] от "Дългия":Ако не можете да поддържате 140 км/ч и пречите на останалите участници в движението, запушвайки лявата лента, нарушавате правилника за движение по пътищата и трябва да ви бъде съставен акт. Не може да бъде по-ясно от това. ...
Е точно заради това КАТ ще купуват камери, да ги глобяват за ниска скорост. Това автобуси, камиони, автоинструкторите с учебните коли... щом паднат под 140 км/ч и акт на секундата. Така де, ще ми пречкат те на самолетите да си летят безопасно...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Понятието "несъобразена скорост" е карт бланш за всички т.нар. контролиращи органи да си измиват ръцете в абсолютно всяка ситуация, довела до ПТП! Логиката по която е вменено това понятие е следната: Щом има настъпило ПТП, значи някой от участниците в него се е движил със скорост, която не е позволила то да бъде избегнато. Поведението на съществена част от шофиращите по магистрала български граждани, поради тоталната липса на обучение в курсовете е крайно неадекватно, опасно за живота им и на останалите участници в движението и поради това - напълно безотговорно! Нямам пред вид в никакъв случай само шофиращите с над 160 км/ч, агресивно присветкащи на колоната в най-лявата лента! Извършването на престрояване от дясна в лява лента без подаването своевременно или изобщо на ляв мигач, е в пъти по-опасно от шофирането с например 160+ км/ч. Неспазването на дистанция в колона по магистрала е в пъти по-опасно от шофирането със 160 км/ч. Шофирането с 50-60 км в час в най-лява лента е в пъти по-опасно от шофирането със 160+ км в час. Шофирането с неизправни или много често липсващи задни габаритни светлини през тъмната част на денонощието е в пъти по-опасно от шофирането със 160 км/ч! Заспиването на волана, шофирайки по магистрала или по който и да е участък от пътната мрежа е сигурна причина за настъпването на тежко ПТП. Липсата на задължителната и с нужното ниво на видимост пътна маркировка, особено на разделителните линии, са сигурна причина за настъпване на ПТП в тъмната част на денонощието, при дъжд, снеговалеж и най-вече при мъгла. Има и още много. Как да се избегнат изброените условия, чрез движение със "съобразена скорост"? В много от тези случаи, т.нар. такава е 0 км/ч или клоняща към 0 км/ч. Когато застрахователните компании покриващи рисковете по Гражданска отговорност започнат успешно да осъждат държавните органи за регрес към тях при покриването на нанесените поради ПТП щети от всякакво естество - всичко ще се промени качествено и бързо. Останалото са празни приказки, загуба на време, пари и най-вече на човешко здраве и живот!
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
chip
Рейтинг: 1082 ВеселоА София - Бургас кога? Че познавам 2-3-ма състезатели, които вземат разстоянието за под 3 часа обикновено...
Fiji
Рейтинг: 426 ГневноПътната полиция чака да се избием по пътищата.
Kamenarski
Рейтинг: 213 НеутралноУбаво бе другари милиционери, камерите ще регистрират нарушения на максимално допустимата скорост. А как ще контролирате "несъобразената скорост", щото нали тя е отговорна за произшествията...
НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!Да не би тва с камерите да е само кьорфишек и да ни го "слагате" за да хрантутите бюджетните паразити, размахвайки гръмки слова като безопасност, например...
А?
Необходима е спешна кардинална промяна в ЗДП! Незабавно!
carpe_diem_
Рейтинг: 408 НеутралноБройката на камери/радари и т.н. започва да става малко по-адекватна... Че с 28 мобилни и 10 стационарни, които бяха налични доскоро, няма как да има контрол...
И трябва да го направят между всеки две отивки на всяка магистрала да има система за средна скорост. Така ще понамалеят примигващите джигити, които бръмчат с 200 и нагоре и ще се кара малко по-спокойно. И без това имаме най-високата позволена максимална скорост на магистрала в света след Германия.
Отделно на участъци на натоварени междуградски отсечки, които не са магистрали, ако сложат системи за средна скорост, всички тихо и кротко ще си бръмчат с около 90 км/ч без да има някакво напрежение. Това може да намали жертвите в пъти.
А ако оправим и маркировка/сигнализация навсякъде, жертвите ни ще намалеят до нива близки до тези в белите страни... :)
chip
Рейтинг: 1082 РазстроеноДо коментар [#4] от "carpe_diem_":
Абсолютно съм съгласен с вас, но тези, от които зависи нещата да се случат, не четат вестници и не се интересуват от мнението на водачите на МПС. Иначе се пишат едни и същи доклади всяка година, но практически действията са намалени до около нулата и само се четат едни голи статистики, от които става ясно, че на никой не му пука, за нищо...
yuw46580443
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#1] от "Дългия":
Разстоянието София-Бургас е по-малко от 400 км; за колко време да го вземат?! Калкулатор ли нямаш или не знаеш как се използва? Неадекватни пенсионери като теб са главната причина за тези 5 хиляди катастрофи.
osl19549478
Рейтинг: 521 НеутралноАз се чудя как може да има такива наивници и овцедушци? На никого не му дреме за нашата безопасност на пътя. Разберете го !!!
НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!Тези камери са добре узаконен рекет на държавата.
Ако на АПИ, ПП и държавата като цяло им пукаше за безопасността на пътя, нямаше да има участъци без маркировка, без мантинели, в дупки или хлъзгав асвалт и т.н. Щеше да има и повече магистрали или скоростни пътища, а не двулентови свръх натоварени отсечки, проектирани преди 50 години за съвсем други МПС-та и скорости.
Щото много по-лесно е набичиш един знак и да сложиш камерка да капят парички от глоби, вместо да оправиш участъка от Тракия при Чирпан например.
vassilun
Рейтинг: 4770 ВеселоДо коментар [#4] от "carpe_diem_":
"Така ще понамалеят примигващите джигити, които бръмчат с 200 и нагоре и ще се кара малко по-спокойно."
Ще разсърдите колегата ХамилтонФ! 😂🤣
vassilun
Рейтинг: 4770 ВеселоДо коментар [#4] от "carpe_diem_":
"Отделно на участъци на натоварени междуградски отсечки, които не са магистрали, ако сложат системи за средна скорост, всички тихо и кротко ще си бръмчат с около 90 км/ч без да има някакво напрежение. "
Някои ограничения на скоростта трябва да се обмислят отново! Пътят Пловдив - Асеновград преди бе с по една лента в посока и ограничението (с изключение на участъка пред КЦМ) бе 90 км в час. Сега пътят е с по две (три) ленти в посока и ограничението е същото! На подбалканския път София - Бургас ( И НЕ САМО ТАМ) има ограничения 60 там, където дори вече няма капанчета, а само изоставени бараки!
carpe_diem_
Рейтинг: 408 НеутралноДо коментар [#9] от "vassilun":
Съгласен съм - има много участъци, на които, полицията в безсилието си, слага неадекватни ограничения. Примерно прав път, стеснение от 2 на една лента и от 90, хоп - 40. Само че това има обратен ефект и хората заради това спират да обръщат внимание на знаците и така често стават бели на място, където са наистина нужни.
Чувал съм разни шефчета от полицията да обясняват как като слагали примерно 40 вместо 60 и хората не превишавали с прекалено много и т.н. неадекватни оправдания... Нужно е преосмисляна на цялата ни сигнализация и ограничения, че да са адекватни с трафика, времето за реакция и също така със самото място, което се регулира с тези ограничения...
George Svinarov
Рейтинг: 319 НеутралноДо коментар [#6] от "yuw46580443":
"Разстоянието София-Бургас е по-малко от 400 км; за колко време да го вземат?! Калкулатор ли нямаш или не знаеш как се използва? Неадекватни пенсионери като теб са главната причина за тези 5 хиляди катастрофи"
Ако спазваш ограниченията (например в участъка Чирпан - Стара Загора има 39 км с ограничение 90км в час) няма как да го вземеш за 3 часа. Дори ако ползваш калкулатор. Отделно, неслучайно в цял свят има ограничения, насочени към млади водачи, а не към пенсионери. Ама вие явно сте по наясно от всички специалисти по света.
chip
Рейтинг: 1082 ЛюбопитноДо коментар [#6] от "yuw46580443":
Точно, защото и с калкулатор и без него е факт, че не можеш да поддържаш 140 км/ч през цялото време, за да слезеш под 3 часа, особено от София до Стара Загора (и особено лятно време) , та не знам кой е пенсионер и кой не. Ама за такива като вас съм сигурен, че летите по калпавите ни магистрали, присвяткате с фарове на тия, които ви пречат на летенето и сте в пъти по-опасни от тия, които карат по-внимателно и малко по-бавно...
Камен
Рейтинг: 824 НеутралноТочно така, магистралата е на участъци от по 30-40км между всеки две отбивки. Да са 10-15 общо до Бургас. По един комплект камери на всяка да сложат, няма да е никак скъпо и ще им избият парите с глоби от първия месец.
Който вземе 40км за под 17 минути, значи е карал с над 140км/ч - получава си честитката за глоба.
Иначе ако е само тук-там, на някой си тунел или участък, който се знае предварително - джигитите намаляват само там, и после пак газ.
yuw46580443
Рейтинг: 8 РазстроеноДо коментар [#12] от "Дългия":
Ако не можете да поддържате 140 км/ч и пречите на останалите участници в движението, запушвайки лявата лента, нарушавате правилника за движение по пътищата и трябва да ви бъде съставен акт. Не може да бъде по-ясно от това. И в същото време настоявате за по-строги мерки срещу останалите шофьори...
А това, че на повече от 10% от скъпата ни магистрала ограничението е 90 км/ч, няма дори да го коментирам.
gost22
Рейтинг: 1334 ВеселоЕ точно заради това КАТ ще купуват камери, да ги глобяват за ниска скорост. Това автобуси, камиони, автоинструкторите с учебните коли... щом паднат под 140 км/ч и акт на секундата. Така де, ще ми пречкат те на самолетите да си летят безопасно... "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 624 НеутралноПонятието "несъобразена скорост" е карт бланш за всички т.нар. контролиращи органи да си измиват ръцете в абсолютно всяка ситуация, довела до ПТП! Логиката по която е вменено това понятие е следната: Щом има настъпило ПТП, значи някой от участниците в него се е движил със скорост, която не е позволила то да бъде избегнато.
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειПоведението на съществена част от шофиращите по магистрала български граждани, поради тоталната липса на обучение в курсовете е крайно неадекватно, опасно за живота им и на останалите участници в движението и поради това - напълно безотговорно! Нямам пред вид в никакъв случай само шофиращите с над 160 км/ч, агресивно присветкащи на колоната в най-лявата лента! Извършването на престрояване от дясна в лява лента без подаването своевременно или изобщо на ляв мигач, е в пъти по-опасно от шофирането с например 160+ км/ч. Неспазването на дистанция в колона по магистрала е в пъти по-опасно от шофирането със 160 км/ч. Шофирането с 50-60 км в час в най-лява лента е в пъти по-опасно от шофирането със 160+ км в час. Шофирането с неизправни или много често липсващи задни габаритни светлини през тъмната част на денонощието е в пъти по-опасно от шофирането със 160 км/ч! Заспиването на волана, шофирайки по магистрала или по който и да е участък от пътната мрежа е сигурна причина за настъпването на тежко ПТП. Липсата на задължителната и с нужното ниво на видимост пътна маркировка, особено на разделителните линии, са сигурна причина за настъпване на ПТП в тъмната част на денонощието, при дъжд, снеговалеж и най-вече при мъгла. Има и още много.
Как да се избегнат изброените условия, чрез движение със "съобразена скорост"? В много от тези случаи, т.нар. такава е 0 км/ч или клоняща към 0 км/ч.
Когато застрахователните компании покриващи рисковете по Гражданска отговорност започнат успешно да осъждат държавните органи за регрес към тях при покриването на нанесените поради ПТП щети от всякакво естество - всичко ще се промени качествено и бързо. Останалото са празни приказки, загуба на време, пари и най-вече на човешко здраве и живот!