
© АПИ
Товарните автомобили с обща маса над 3.5 тона ще плащат тол-такса за ползване на 6050 км от общо около 20 хил. километра републиканската пътна мрежа, съобщи днес членът на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" проф. Олег Асенов.
От платените пътища 796 км са автомагистрали, 2322 км – първи клас, и 2932 км – втори клас. В момента товарните автомобили се нуждаят от винетка за ползване на всички 20 хил. км. републиканска пътна мрежа.
Колко ще струва изминаването на 1 километър още не е ясно, като предстои да бъдат публикувани за обществено обсъждане тарифите на тол-таксите. В продължение на 30 дни всеки заинтересован ще може да отправи своите предложения по тарифите.
Преди това те ще бъдат дискутирани от работна група към консултативния съвет. "Ще балансираме така тарифите и покритието на пътищата с тол, че отражението върху цените на стоките от първа необходимост да е минимално", поясни проф. Асенов.
Заради липса на разбирателство за размера на тол-таксите плащането на ползването на пътищата по този начин от камионите и автобусите беше отложено от 16 август за 1 март.
Междувременно от АПИ съобщиха, че до момента вече приходите от продажби на електронни винетки са по-високи от събраните суми за цялата 2018 г. Става дума за 358 655 688 лв.
Междувременно министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова съобщи в парламента, че за следващата година се очаква приходите да са общо 746,3 млн. лв, сред които 450 млн. лв. от тол такси и 296,3 млн. лв. от електронни винетки.
От началото на годината са проверени 1 198 547 пътни превозни средства, като са съставени 9067 акта за каране без винетка, а 78 061 нарушители са заплатили компенсаторна такса на място. Постъпилите суми от компенсаторни такси и глоби са 6 241 257 лв.
442
Рейтинг: 1380 НеутралноТол такса за потъналите магистрали и винетка за кърпени недозакърпени пътища, както се казва, ... КЕФФФФ.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3018 НеутралноА за леките автомобили, винетки и за козите пътеки нали? Ех, обирджии такива!
telqk
Рейтинг: 1750 НеутралноИли казано по-просто: Както до сега 3/4 от парите идваха от лилетките за леки автомобили, това съотношение ще се запази и в бъдеще. Добре че поне парите за системата бяха "усвоени"!
SS
Рейтинг: 2729 ЛюбопитноГолемите тонажи най много разбиват пътищата , ама да попитам за останалите км . дето не са включени кой ще им забранява да ги ползват и увреждат ?
Maslara
Рейтинг: 283 НеутралноНие не сме 80% идиоти, ние сме 99% идиоти и издържаме 1% богопомазани. Защо камионите няма да плащат да рушат пътищата? Кой ще следи за спазване на забраните? Кой и с какви пари юе ремонтира по-малките пътища?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5888 НеутралноГАРАНТИРАНО ОТ ГЕРБ !!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Дългия
Рейтинг: 1410 РазстроеноВсичко, което се движи и руши пътищата, трябва да си плаща. Обаче... Парите, събрани от такси, винетки и т. н. трябва да отиват за ремонт на същите тия пътища, редовно и прозрачно. А у нас е куче влачи, диря няма. За всичките тия години, с откраднатите пари от Батко и Братко шяхме да се опашем по три пъти във всички посоки с магистрали, а не да се хвалим със 750 км и то половината негодни още в гаранцията. Дано някой (видов) ден доживея да видя поне един чиновник от АПИ осъден ефективно за всичките тия пропуснати ползи от всички нас...
pet_fire
Рейтинг: 5142 НеутралноДо коментар [#7] от "Дългия":
++++++++++++++++
acarid
Рейтинг: 551 НеутралноТаксите лв/км трябва да са не по-малки от тези в Сърбия. Там за ТИР са над 40ст/км. Тук претендират за около 10ст/км.
АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!