С промени в закон се прави първи опит за контрол върху тротинетките

С промени в закон се прави първи опит за контрол върху тротинетките

© Надежда Чипева, Капитал



С промени в Закона за автомобилните превози (ЗАП) управляващите ще опитат да въведат ред в използването на електрическите тротинетки. Новите текстове са публикувани за обсъждане на Портала за обществени консултации на Министерския съвет, като по тях се приемат препоръки и предложения в рамките на две седмици.


Уточнява се, че срокът е кратък, тъй като проектът вече е бил публикуван за обществено обсъждане за 30 дни.


Що е то ел. тротинетка


Според дефиницията електрическа тротинетка е индивидуално електрическо пътно превозно средство , оборудвано с електрически двигател и максимална конструктивна скорост, надвишаваща шест километра в час, без или със място за сядане със собствена маса до 50 килограма. Не са индивидуални електрически превозни средства инвалидните колички, обслужващи лица с увреждания.




Промените в закона вкарват регламент и за самобалансиращите се превозни средства, станали известни като "Сегуей", по името на една от първите фирми, които ги предложи масово. Според текстовете това е превозно средство с едно колело или с две успоредно разположени колела, задвижвано от двигател, чиято максимална конструктивна скорост не надвишава 25 км/ч, за което е характерно присъщо нестабилно равновесие и което се нуждае от спомагателна контролна система, за да се поддържа в равновесие.


Минималната възраст на водача на индивидуално електрическо превозно средство е шестнадесет години, ако то се кара по улици и пътища и четиринадесет години, ако се управлява само по велосипедни алеи.


Задължително е да са видими


Според предлаганите промени в ЗАП тротинетките трябва да имат бяла или жълта добре различима светлина отпред и устройство за излъчване на червена светлина отзад. В тъмните часове на денонощието пък техният водач е длъжен да ползва светлоотразителни елементи върху видимата част на облеклото, позволяващи да бъде лесно забелязан. Задължително е и носенето на каска.


Пред БНТ Владислав Стоицов от Българска асоциация за електромобилност коментира, че въведеното задължително използване на каска значително ще ограничи навлизането на този тип средство за градска мобилност. "Така и ще обрече на фалит тези 4 фирми в София, които са за споделено пътуване. При тях е невъзможно използването на каски", поясни той.


Що се отнася до мястото на тротинетките на пътя, те до голяма степен са приравнени с велосипедите. Посочва се, че при наличие на велоалеи тяхното място е там.


При липса на изградената велосипедна инфраструктура тротинетките трябва да са възможно най-близо до дясната граница на платното за движение. Проектът забранява на водача на индивидуалното електрическо превозно средство да го кара по улици I клас и пътища, на които максимално разрешената скорост е над 50 километра в час, както и да се движи по улици II клас без изградена велосипедна инфраструктура.


Не е разрешено и карането на еликтрическа тротинетка по пътища, на които има знак "Забранено е влизането на велосипеди", както и в бус лентите. Текстовете в проекта на закон ограничават максималната скорост на индивидуалните електрически превозни средства на 25 км/ч. Забранява се и ползването им на повече от един човек.


И още забрани:


- да се движи успоредно до друго индивидуално електрическо превозно средство или двуколесно пътно превозно средство;


- да управлява превозното средство, без да държи кормилото с ръка;


- да се движи в непосредствена близост до друго пътно превозно средство или да се държи за него;


- да превозва, тегли или тласка предмети, които пречат на управлението на превозното средство или създават опасност за другите участници в движението;


- да управлява превозното средство по площите, предназначени само за пешеходци;


- да използва мобилен телефон при управлението на индивидуално електрическо превозно средство.


В проекта за промени на ЗАП се уточнява, че всяка община може с наредба на общинския съвет да определи по-ниски максимално допустими скорости за движение на територията на съответната община, както и ред и условия за използване на индивидуални електрически превозни средства под формата на споделено ползване, включително максимално допустим брой превозни средства и задължителни зони за тяхното паркиране.

Коментари (53)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3434 Неутрално

    ".....И още забрани:
    да управлява превозното средство без да държи кормилото с ръка;...."

    И кой ще ги контролира?
    Байгън от неработещи правила!

  2. 2 Профил на pantarea
    pantarea
    Рейтинг: 440 Любопитно

    А по ул. Граф Игнатиев къде да карат? Като слаломисти между пешеходците или по трамвайната линия?

  3. 3 Профил на petrov_p
    petrov_p
    Рейтинг: 14 Неутрално

    Правя по около 7-8 хиляди километра с велосипед всяка година, определено тротинетките пречат на велосипедистите, аз имам поне 50 случая тази година, които се разминават на косъм от сериозни травми. Причината - тротинетката е много по-бавна от велосипеда, с по-лоша маневреност, водачите им нямат култура на движение на и без това тесните велоалеи. Изводите са ясни - писането на закони и наредби от хора, които ги возят със специален режим на движение в луксозни лимузини е меко казано неадекватен. Скоро очаквам освен каска и наколенки да изискат от колоездачите, а накрая и защитно облекло против удар от автомобил...

  4. 4 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 622 Неутрално

    "... При липса на изградената велосипедна инфраструктура тротинетките трябва да са възможно най-близо до дясната граница на платното за движение...

    ... Не е разрешено и карането на еликтрическа тротинетка в бус лентите...
    —цитат от коментар 0 на статия


    КАК???

  5. 5 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2797 Неутрално

    Може ли някак си да принудят "тротинеткаджиите" да не ги зарязват на средата на платното, тротоара или алеята? И ако може да ги оставят изправени, а не легнали та да пречат още повече!

    Знам, че няма как да ги принудят, ама аз като ги видя, ги принуждавам. Каската пада от шамар, да знаете...

  6. 6 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1899 Неутрално

    Ха дано, ама надали....
    Както винаги закъсняваме и тичаме след събитията...

  7. 7 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3318 Неутрално

    До коментар [#3] от "petrov_p":

    Изискването за каска за колоездачите е стандарт в много държаву по света. Някъде са задължителни само за деца до определена възрадт, дръгаде за всички а някъде само пожелателни, но в случай на инцидент, здравната каса определя какво и как ще поема на база носене или ненисене на каска. По принцип има логика в каската.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  8. 8 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    Доста добри дефиниции. Ще трябва обаче разяснения кои улици са I и II клас.

  9. 9 Профил на iceto_
    iceto_
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#2] от "pantarea":

    А защо трябва да карат по Графа, както и по Витошка?
    Място за разходка, а не де се оглеждаш непрекъсното някой да не те отнесе.

  10. 10 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 622 Неутрално

    До коментар [#2] от "pantarea":А защо трябва да карат по Графа, както и по Витошка?Място за разходка, а не де се оглеждаш непрекъсното някой да не те отнесе.
    —цитат от коментар 9 на iceto_


    А как да се стигне до започващата и свършващата в нищото велоалея около НДК, без да се обиколи половин София, идвайки от Централна гара, имаш ли идея?

  11. 11 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    Аз да питам Фандупковица как разреши тротинетките в София, без да има регламент за движението им???? Това е поредния гаф на самоковската учителница.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  12. 12 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1492 Неутрално

    До коментар [#3] от "petrov_p":

    Каращите колело са известни с културата си. Като начало научете, че колело се кара по посока на движението. Не в насрещното платно. По пешеходна пътека колелото се бута.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  13. 13 Профил на petrov_p
    petrov_p
    Рейтинг: 14 Неутрално

    До коментар [#7] от "DDR":

    Никъде в Европа не е задължителна каската, принципа е - пазиш колоездача на всяка цена (поне където съм бил). По тази логика трябва да измислят "наребреници", защото 90 % от ударите с колоездачи водят до счупени ребра, вътрешни кръвоизливи( най-често спукан далак) или счупен крайник( тук трябва скафандър).

  14. 14 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 350 Неутрално

    До коментар [#10] от "parcaleste":

    Ако общината не си е свършила работа / за пореден път / при изграждане на велоалеи това не означава че някой / велосипедист, тротинеткаджия и т.н. / автоматично получава право да не спазва закона. Нали точно от такива "неспазващи" се пръкват "неспазващи" политици в резултат на което сме се превърнали в това което сме.

  15. 15 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    Тай на лудия възможност да се прояви, и му гледай сеира! За какво са тези правила? В ЗДП има достатъчно добре описана регулация на движението. Трябва само да се сложат регистрационни табели на всичко, което не е задвижвано от мускулна сила (без акумулаторните инвалидни помощни средства). Каращите такива МПС (или ги наричайте ППС) да имат поне А2, застраховка ГО, платен пътен данък и винетка, ако карат по НПМ. Регистрационната табела да служи за медиация при ПТП. От там нататък, нека карат по правилник, та ако ще и по пътното платно. Който не е ходил из далечния изток, да отвори тубата и да види как се карат мотопеди из Виетнам, Лаос, Камбоджа, Индия...

  16. 16 Профил на Georgi Georgiev
    Georgi Georgiev
    Рейтинг: 22 Гневно

    Може ли някак си да принудят "тротинеткаджиите" да не ги зарязват на средата на платното, тротоара или алеята? И ако може да ги оставят изправени, а не легнали та да пречат още повече!Знам, че няма как да ги принудят, ама аз като ги видя, ги принуждавам. Каската пада от шамар, да знаете...
    —цитат от коментар 5 на niakoi_si


    Може, разбира се, зарязана тротинетка на средата, глобяваш 100 кинта за всяко нарушение собственика на тротинетката, той да се оправя чрез приложението с което е наета със наемателя!

  17. 17 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    Може ли някак си да принудят "тротинеткаджиите" да не ги зарязват на средата на платното, тротоара или алеята? И ако може да ги оставят изправени, а не легнали та да пречат още повече!Знам, че няма как да ги принудят, ама аз като ги видя, ги принуждавам. Каската пада от шамар, да знаете...
    —цитат от коментар 5 на niakoi_si


    И повечето ги оставят прави, но или духва вятър или някой, на който му пречат, ги бута... А може много просто - да се взима превозното средство само от определена стоянка и да се оставя пак на такава. Като междувременно да си отговорен за съхранността му. И ако допуснеш повреда в него, следващото ти путуване да е с 30% по-скъпо.

  18. 18 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 622 Неутрално

    До коментар [#14] от "iavorski":

    И си прав и силно не си прав за яйцето и кокошката.

    Сигурен съм, че има оплаквания за това малоумие от години, но някой отказва да си свърши работата, щото е по-лесно да забраниш, отколкото да съградиш. В същото време 50% от платното на Витошка е заето от "екстеншъни" на всякакъв вид заведения, а велоалеята, която съществуваше преди това бе премахната.

  19. 19 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 350 Неутрално

    До коментар [#18] от "parcaleste":

    Категорично съм съгласен че премахването на велоалеята по "Витоша" беше простотия и стана основна причина да не ходя на работа с колело. Същото е и със изср*ните заведения по цялата пешеходна зона на принципа - дай да вземем едни пари за доп.маси пък пешеходците/велосипедистите да го дух*т

  20. 20 Профил на kdesen
    kdesen
    Рейтинг: 321 Неутрално

    Ако спрем автомобилите без катализатор ще остане достатъчно място и за пешеходци, и за велосипедисти, и за тротинетки.

  21. 21 Профил на clarkv622
    clarkv622
    Рейтинг: 457 Весело

    "С промени в закон се прави първи опит за контрол върху тротинетките"
    ====
    Ключов проблем в държавата, който най-после ще бъде решен. Мисля, че основната заслуга е на дневник, който внинаги взима отношение по най-важните за България въпроси.

    България е на 111 място по свобода на словото. Ако дневник се откаже от грантовете ще се изкачим до 110
  22. 22 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1298 Любопитно

    Абе лафче да върви... и нищо няма да се промени, за кой ли път. Който иска да кара тротинетка, ще намери кога и как, същото важи и за всички останали участници в движението. И аз не искам всяка сутрин миризливи и пушещи бусове да ми бръмчат пред вкъщи с часове и да ме опушват, докато зареждат магазина до нас, ама търпя, общината и тя търпи, нали? И на никой не му пука. Та и с тия правила така - някой написа някъде нещо и дотам, джунглата, в която живеем, продължава да ни очаква както всеки Божий ден преди...

  23. 23 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3318 Неутрално

    До коментар [#13] от "petrov_p":

    Не казвай никъде 😉

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  24. 24 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    Аз па искам с категория B да се карат скутерчета с бензинов двигател с по-голям обем от 50 см3. Демек обхвата на катерогия М да се разшири.

  25. 25 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    Аз да питам Фандупковица как разреши тротинетките в София, без да има регламент за движението им???? Това е поредния гаф на самоковската учителница.
    —цитат от коментар 11 на Darcas


    Такъв е закона. Ако нещо не е изрично забранено, значи е разрешено.

  26. 26 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 825 Неутрално

    Правя по около 7-8 хиляди километра с велосипед всяка година, определено тротинетките пречат на велосипедистите, аз имам поне 50 случая тази година, които се разминават на косъм от сериозни травми. Причината - тротинетката е много по-бавна от велосипеда, с по-лоша маневреност, водачите им нямат култура на движение на и без това тесните велоалеи. Изводите са ясни - писането на закони и наредби от хора, които ги возят със специален режим на движение в луксозни лимузини е меко казано неадекватен. Скоро очаквам освен каска и наколенки да изискат от колоездачите, а накрая и защитно облекло против удар от автомобил...
    —цитат от коментар 3 на petrov_p



    Аз съм карал и колело, карам сега тротинетка. Това с каската е наистина тъпо, веднъж един ми излезе изведнъж на алеята, докато си говореше по телефона и както карах с около 20, просто си намалих веднага, за къде ми е тая каска?
    Винаги давам път на колоездачите, на места където алеята е само за 1 човек, освен ако не карат с 10км/ч, просто ми е ясно, че те спират по-трудно и карат по-бързо. Преди два дни един доставчик на тейкауей едва не ме отнесе, като караше с 40, а аз очевидно повече от 25 не мога да вдигна. Предполагам наистина е бързал, а аз гледам да намалям отдалеч, че да не набивам спирачки.

    А тия закони не знам кой ги пише, но той вероятно никога не е ползвал тротинетка, искам да видя как я кара без ръце. Дори с една е трудно, защото кормилото е тясно и балансът ти се нарушава, ако паднеш под определена скорост, а газта ти е точно на кормилото... Това е един от основните проблеми на целия ЕС - закони писани от хора, които не ползват дадена услуга/предмет.

  27. 27 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 911 Неутрално

    Както всички промени във законите има недомислици които трябва да се
    дооправт !!!

  28. 28 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1204 Неутрално

    а защо няма закони, които да заължават общината ДА ИЗГРАЖДА подходяща за хората среда ???

    не съм и очаквал нещо по-различно от разните му там чучела в парламентата, дето ги возят служебни автомобили, а те слушкат и папкат!

  29. 29 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    Гробищата не одобряват промените в закона!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  30. 30 Профил на SuperSpurs
    SuperSpurs
    Рейтинг: 17 Неутрално

    До коментар [#4] от "parcaleste":

    Това е валидно и за колоездачите като мен (макар да съм пи-често с колата) и е голям проблем. Трябва да караш между коли/камиони, които са ти отляво и рейсове, които са ти отдясно в бус лентата.

  31. 31 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2306 Неутрално

    До коментар [#18] от "parcaleste":
    "Екстеншъните" произвеждат приходи в бюджета на общината от такси за тротоарно право и създават работни места, най-вече за млади хора - сервитьори, кухненски работници, бармани. Интензивно посещавани са от гостите и жителите на София.
    Велоалеите в пешеходните зони не създават никой от горните параметри.
    Аз самият карам колело, рядко но се качвам и на тротинетки.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  32. 32 Профил на 06210311
    06210311
    Рейтинг: 461 Неутрално

    До коментар [#3] от "petrov_p":

    ... и какво е твоето предложение? Може би създаването на тротинрткоалеи отделно от велоалеите? Всички трябва да приемем, че големите градове стават все по-населени и ограниченията/изискванията към различните начини на придвижване ще стават все повече. Самите начини за придвижване се увеличават. Не разбирам също и аргумента, че тротинетката била много по-бавна от велосипеда (!?!!?) имаш ли представа колко по-бавни от моя автомобил са повечето камиони - да пробвам да ги изтиквам от пътя или да искам да правят отделелни ленти за тях ли!?...
    Въвеждането на НЯКАКВИ правила за тротинетките е добра и силно наложителна първа стъпка към регулация, със всичките недостатъци които има в правилата.

  33. 33 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4308 Неутрално

    Тротинеткаджиите са не само досадни, но и опасни.

    Gunter glieben glauchen globen
  34. 34 Профил на 06210311
    06210311
    Рейтинг: 461 Гневно

    До коментар [#12] от "Цецо":

    Моооляя? Еди такъв с колело и явно зареден на макс с култура (скъп велосипед и професионално екипиран + каска) ме отнесе на пешеходната пътека на Раковска и Иван Вазов без дори да намали. Въпреки удара в мен успя да запази равновесие и да продължи иначе щеше да има културен сблъсък... Велосипедисти в градска среда и култура!?!?!!?

  35. 35 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    Хора, само на мен ли ми се струват дебилни предложените дефиниции?
    Ако изключиш ел.двигателя на тротинетката и започнеш да я буташ, тя пак ли се води "ел.тротинетка"? Или тогава става обикновена тротинетка?
    Между другото, кой е решил, че с обикновена тротинетка (без двигател) не можеш да развиеш повече от... 6 км/час?
    Ами електрическите скейтбордове?
    Ами електрическите ролери?
    Ами, пак, ако им изключиш ел.двигателя на ел.нещата, те пак ли се водят ел.неща?

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  36. 36 Профил на kashpirovska
    kashpirovska
    Рейтинг: 1112 Неутрално

    В крайна сметка остана ли място,запазено само за пешеходци?! Аз няма да се откажа от ежедневните си разходки само заради тротинеткаджии и велосипедисти,които според мен са най-нетолерантни на улицата. Абсолютно всеки път имам стресови ситуации с някоя от двете групи.Сигурно ще прозвучи странно,но никакви проблеми нямам с автомобилите!
    Вчера случката беше с доставчик на храна по домовете-слаломираше между пешеходците като че ли го гонят.
    С тротинетките се прибавя и проблем,описан от друг коментиращ по-горе-зарязват ги на всевъзможни места,легнали,усукани,просто захвърлени! Не знам що за маниери са това.

    Джордж Оруел-1984
  37. 37 Профил на Borislav Jordanov
    Borislav Jordanov
    Рейтинг: 364 Неутрално

    В крайна сметка остана ли място,запазено само за пешеходци?! Аз няма да се откажа от ежедневните си разходки само заради тротинеткаджии и велосипедисти,които според мен са най-нетолерантни на улицата. Абсолютно всеки път имам стресови ситуации с някоя от двете групи...
    —цитат от коментар 36 на kashpirovska


    Айдо щото на мен, като колоездач, не ме стресирате ежедневно с това как се клатите като пингвини в средата на всяка една велоалея и трябва да ви се звъни от 15-20 метра, за да евентуално чуете и се сетите да се обърнете и после да мръднете с една крачка вляво/вдясно, докато ме заливате с псувни, щото съм ви нарушил спокойствието.

  38. 38 Профил на Йоаникий
    Йоаникий
    Рейтинг: 758 Разстроено

    Поредните измишльотини, представени като нови алинеи и параграфи. Глобалните тенденции изискват да се мисли за приоритизиране на подобен род превозни средства като по-щадящи, по-компактни, безшумни и екологични. Налагането на забрани няма да доведе до нищо смислено и полезно.Редно е с много повече твърдост и политическа воля да бъдат ограничавани бензиновите двигатели и ръждясалите смърдящи таратайки, за да отстъпят те (лека полека) място на новостите. Никой няма интерес от бруталните ежедневни задръствания, смогове и децибели, струва си някой да положи усилия за създаване на среда за повече условия за безшумен и чист транспорт, но за това трябва перспективно мислене, а не отитане на мероприятия и нови забрани.

    Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
  39. 39 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3153 Неутрално

    Абе не е ли най-добре да ги забранят изцяло?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  40. 40 Профил на Чичкото
    Чичкото
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#16] от "Georgi Georgiev":

    а какво правим с тези хора, които нарочно ги бутат, а не наемателят да я е оставил така?

    около нас един луд постоянно ги мести и бута, ама луд - какво да го правиш...

    Когато един смешник забавлява народа, това е комедия. Когато същият този смешни води народа - трагедия.
  41. 41 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1806 Неутрално

    До коментар [#12] от "Цецо":

    Това ли ти е най-големия проблем, каращите колело. Ако трябва да сме толкова придирчиви то и шофьорите и пешеходците имат същата, че и по-лоша култура на движение.

  42. 42 Профил на sw51
    sw51
    Рейтинг: 283 Неутрално

    Тези правила, както и правилата за велосипедисти - няма да се спазват или пък налагат чрез глобяване. Това е ясно.

  43. 43 Профил на Чичкото
    Чичкото
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#38] от "Йоаникий":

    това инакомислене твоето не е за България... може би в някоя осъзната държава, там където хората наистина мислят за природата и за себе си.

    много решения за справяне с този ужасен трафик (в София) има, особено когато имаш 4 различни вида градски транспорт. но някак си е немислимо Пена от Надежда 2 да отиде до Младост с метрото, ще ѝ се смеят всичките муцки после... друго си е с 30 г. дизелов голф 2-3-4... да повисиш в задръстваме.

    Когато един смешник забавлява народа, това е комедия. Когато същият този смешни води народа - трагедия.
  44. 44 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1806 Неутрално

    До коментар [#14] от "iavorski":

    Принципно, ако няма велоалея велосипедиста има пълното право да се движи по пътното платно.

  45. 45 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1806 Неутрално

    Имам усещането, че държавата прави всичко възможно за да не се намалява трафика на автомобили.

  46. 46 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 825 Неутрално

    До коментар [#36] от "kashpirovska":

    Нима пушачите са по-културни? Навсякъде е пълно с фасове.
    В масата фитнес зали 70% от хората не си прибират тежестите.
    Разни лелки с тия колички, които влачат и вървят в средата на тротоара, а аз не вървя с 1 крачка на 5 секунди, не виждам какъв е проблема да вървят в дясно.
    Автомобили спрели на пешеходни пътеки? Ама той бил само за пет минути, ми те и 30-тината след него, са само за пет минути.
    Тия които си играят на телефоните, когато вървят и спират, когато си искат и аха да ги блъснеш.
    Масата народ има усещането, че са сами и всичко се върти около тях, че майка им (евентуално), ще им чисти след задника до живот. Далеч не са хора с тротинетки или колелета. Аз имам и двете, не ги захвърлям където ми падне, защото съм платил за тях.
    Според мен повечето хора, вкл и ти, приемате хората с тротинетки, че едва ли не са някакви друсалки, които правят каквото си искат, на база 10 човека, които си видял веднъж. Каквито и доводи да ви напишат, за тях, че са полезни, вие ще си знаете своето.
    Преди месец една сестра ми направи забележка, че съм влязъл с тротинетка в болницата, било забранено. При положение, че си я бях сгънал, носех си я в ръка и не пречех на никого. Попитах я защо е забранено и от кого? Тя не можа да ми отговори, просто така и бе скимнало. На втория ми въпрос - ако я бях сложил в черен чувал и си го носех, проблем ли щеше да е? Ми отговори с - ами то така аз и с колата си мога да се вляза тук значи, съответно и казах, че ако тя влезе с колата си до 3-тия етаж, ще и дам една заплата от мен. Последва кравешки поглед, обърна се и замина, нито един друг лекар или сестра не ми направи забележка, че съм с нея.

  47. 47 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1926 Неутрално

    Неспазване на съществуващите закони, нетолерантност, липса на уважение и зачитане на правата на другите, и други "малки", но съществени пропуски във възпитанието през "първите 7", а и след това, са в основата на възникващите конфликти по пътищата и зоните за движение на пешеходци, велосипедисти, а сега и тротинетки с ел. двигатели!
    Да, не всички са невъзпитани и не спазват правилата! Но, лошото е, че тези които не ги спазват, често дигат най-много врява, как другите не ги спазват и им пречат!

  48. 48 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 1874 Неутрално

    Голяма глупост, която е трудно да се регулира.

  49. 49 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1183 Неутрално

    До коментар [#3] от "petrov_p":

    Трябва да са на същата регулация като велосипедите. И всичко ще е шес.
    Проблемът е, че няма алеи, и хората умират поради липса на инфраструктура, а не само, че са заплеси.

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  50. 50 Профил на ffwd
    ffwd
    Рейтинг: 536 Неутрално

    До коментар [#26] от "chepokalipsis":

    Ето кратко видео от първото ми случайно каране без ръце – изглеждам леко нестабилен, защото 1) не бях свикнал и 2) снимах с телефона, защото пак някакви приятели не вярваха, че е изобщо възможно. В момента ми се случва редовно да оставя кормилото в движение ако обстоятелствата са безопасни, за да сложа качулка, например: https://photos.app.goo.gl/CTcrf1GC1e14JEP39

  51. 51 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 825 Неутрално

    .
    —цитат от коментар 50 на ffwd


    Ами честито, но без тая поставка за телефон, която да ти натиска газта, няма как да стане. Аз примерно нямам такава, просто не ме интересува с колко карам и колко съм минал, просто искам да отида на работа (по-скоро да се върна, отивам защото ми се налага да работя).

  52. 52 Профил на paul_proteus
    paul_proteus
    Рейтинг: 535 Неутрално

    Правя по около 7-8 хиляди километра с велосипед всяка година, определено тротинетките пречат на велосипедистите, аз имам поне 50 случая тази година, които се разминават на косъм от сериозни травми. Причината - тротинетката е много по-бавна от велосипеда, с по-лоша маневреност, водачите им нямат култура на движение на и без това тесните велоалеи. Изводите са ясни - писането на закони и наредби от хора, които ги возят със специален режим на движение в луксозни лимузини е меко казано неадекватен. Скоро очаквам освен каска и наколенки да изискат от колоездачите, а накрая и защитно облекло против удар от автомобил...
    —цитат от коментар 3 на petrov_p


    Каските за велосипедисти и сега са задължителни в Западна Европа.

    "Nothing succeeds as planned" - J. Heller in "Good As Gold"
  53. 53 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2013 Любопитно

    Каската и видимостта в мрачно време и тъмната част на денонощието е умно и правилно, защото никой не спазва другите закони и е хубаво шофьорите и пешеходците да виждат велосипедите и тротинетките отдалече. То че е хубаво да си променим леко манталитета към зачитане на околните, ама то със закон не става, трябва си възпитание и мерак.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK