Интерес да доставят нови електрически автобуси за София имат четири компании

Интерес да доставят нови електрически автобуси за София имат четири компании

© Юлия Лазарова



Интерес да доставят нови електрически автобуси за нуждите на Столичната община са изявили четири компании, се разбра вчера, когато бяха отворени офертите по обществената поръчка, обявена от "Столичен автотранспорт".


Поръчката е с две обособени позиции и е част от общо три договора за доставка на 137 електрически превозни средства за 261.4 млн. лв., от които 218 млн. безвъзмездна финансова помощ по оперативна програма "Околна среда".


Интерес да доставят 30 броя нови електробуси с дължина 5.5 - 7.5 м са заявили турската "Карсан", "Ай тръкс" (представляваща италианската "Ивеко" у нас) и консорциум "Екселор", в който участва "Елбус" и "Нанджин енд ко".




Турската компания "Карсан" е основана през 1969 година, като е специализирана в производството на малки градски автобуси с капацитет 14, 17 и 20 места. Техният електрически модел Jest Electric е в производство от тази година и използва батерии, разработка на БМВ, осигуряващи изминаването на до 210 километра.


Италианският производител "Ивеко" e основан през 1975 година, като годишно продава над 150 хиляди камиони, автобуси и микробуси в над 160 страни, като има оборот от над 10 млрд. евро. Техният компактен електрически бус е на базата на популярния модел "Дейли".


Позиция две в обществената поръчка е за доставка на 22 броя нови електробуси с дължина 7.6-9.6 м, като там офертите са две – на "Българска автомобилна индустрия", вероятно с превозни средства на китайската компания "Джънджоу юйтун бус ко." и на турската "Карсан".


Китайската "Джънджоу юйтун бус ко. лимитид" е най-големият производител на автобуси в света с над 70 хиляди доставки на година и има оборот от близо 7 млрд. евро. Компанията прави автобуси с размер между 5 и 25 метра, като изнася в 130 страни. "Столичен автотранспорт" вече купи от "Джънджоу юйтун бус ко. лимитид" 130 дизелови автобуса през 2016 година, 20 електрически автобуса през 2018 година и 22 автобуса на метан през тази.


Идеята за покупката на 52-та електрически автобуса е те да се движат по съществуващи и по новооткрити линии с довеждаща функция към метрото и трамвайната мрежа.


Предстои комисията в Столичен автотранспорт" да се запознае с ценовите параметри в офертите, както и със специалните изисквания към електробусите – спирачен път, капацитет на батерията(осигуряваща поне 200 км пробег, б.а), места за табели и др. Решението на комисията трябва да се обяви до три месеца.


Общата сума на обществената поръчка за двете позиции е 27.6 милиона лева. Процедурата беше обявена на 9 септември и офертите трябваше да бъдат отворени на 23 октомври, но заради местните избори датата беше изместена за 11 ноември.


Това не е първата доставка на електрически автобуси за нуждите на градския транспорт. Първите електробуси тръгнаха по редовни линии в София на 12 декември миналата година.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (44)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 3099 Неутрално

    Не, че нещо, ама ако трябва да избирам между турски, италиански и китайски... май ще взема китайския. И трите дестинации не са символ на качество, ама поне китайците в момента са номер 1 в бизнеса, другите 2 ма са догонващи.

  2. 2 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5267 Любопитно

    За Варна са осигурени 85,4 млн. лв за 60 е-автобуси, 60 бавни зарядни и 1 бърза зарядна станции, за Бургас - 82 млн. за 56 е-автобуса и допълнителното оборудване, общо за 116 автобуса са осигурени 167,4 млн. лв.
    А за софийските са осигурени 261 млн. лв. за 137 е-автобуса., т. е ., почти половин милион повече за всеки един е-автобус?!
    Защо?

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  3. 3 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1682 Неутрално

    До коментар [#1] от "niakoi_si":
    Нямате право на избор! Когато е трябвало да избирате сте избрали фъндъка. Сега избира главанака. Или ако перефразираме думите на ТаТо - избира този който има пари! Вие пари имате ли?

  4. 4 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 3099 Неутрално

    До коментар [#3] от "telqk":

    Прав си - делегирал съм правото на друг да избере. И вероятно ще избере, това, което бих избрал и аз :)

  5. 5 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1485 Неутрално

    В предизборната брошура на г-жа Фъндъкова беше обявено кой е избраният, отворете и ще видите. Също така софиянци ще се возят на най-малките електробуси, купени на най-високите цени.

  6. 6 Профил на farhi
    farhi
    Рейтинг: 618 Неутрално

    За Варна са осигурени 85,4 млн. лв за 60 е-автобуси, 60 бавни зарядни и 1 бърза зарядна станции, за Бургас - 82 млн. за 56 е-автобуса и допълнителното оборудване, общо за 116 автобуса са осигурени 167,4 млн. лв.А за софийските са осигурени 261 млн. лв. за 137 е-автобуса., т. е ., почти половин милион повече за всеки един е-автобус?!Защо?
    —цитат от коментар 2 на hamiltonf

    Учительницата по съвецки е известна с завишените комисионни, които изисква за господаря си! А и след като стадото я желае, никой няма право на къмплейнт!

  7. 7 Профил на Mia san Bayern
    Mia san Bayern
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    Добре е,че някой е заинтересован.

    DANKE JUPP,DANKE BAYERN!
  8. 8 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5094 Любопитно

    До коментар [#2] от "hamiltonf":

    По половин милион на автобус ли ще се краде този път? Много бе, Фандъкова!

  9. 9 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 953 Неутрално

    Тотално сбъркана стратегия - на цената на 1 нов електроавтобус могат да се купят 5-6 броя Евро 6 на метан или газ. Целия автопарк на общината е 750 автобуса - няма как хората да си слязат от колите и да се качат на градския транспорт докато интервалите на движение на колите са по 15 минути. Много по-важно е да се утрои общия брой на автобусите отколкото да се скача в разни скъпи глезотии само заради модата.

  10. 10 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11082 Неутрално

    Кога ще отворят писмото на Мая Манолова?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  11. 11 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5094 Любопитно

    До коментар [#5] от "Димитър Димитров":

    "Също така софиянци ще се возят на най-малките електробуси, купени на най-нисоките цени."

    Защо пък не? Нали вече поседнахме на най-скъпите (и неизползваеми) пейки от по 10 000 лева!

  12. 12 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1641 Неутрално

    Сигурно пак ще изберат китайското. Печалния опит с китайските ескалатори в метрото на нищо не е научил общината.
    А какви ли са условията щом само такива кандидатстват? Или истинските производители не си падат да дават рушвети и ги шкартираме?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  13. 13 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1682 Неутрално

    До коментар [#8] от "vassilun":

    Както беше казал поетът: Когато боговете плащат(разбирай мит'ряла) ефективността няма значение. Край на цитата. И в интерес на истината е бил много прав - днес никой не говори за себестойност и ефективност а се говори за социално поносима цена! Политкоректно а?

  14. 14 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Между другото, вече излязе по-новия модел на нашите електрически автобуси с още по-добра батерия, който смятам е най-доброто решение при тази дължина.

    https://www.kamioni.bg/bg/menu/10/post/22610/Dvajsette-elektricheski-avtobusa-Yutong-E-12LF-trygnaha-v-Sofiq

    Прави впечатление голямата бройка от късите ел автобуси заявени от СО не знам дали подобни мини автобуси ще са подгодящи за София...

  15. 15 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 953 Неутрално

    "Интерес да доставят 30 броя нови електробуси с дължина 5.5 - 7.5 м са заявили турската "Карсан", "Ай тръкс" (представляваща италианската "Ивеко" у нас) и консорциум "Екселор", в който участва "Елбус" и "Нанджин енд ко"

    Какъв автобус е това бе?!? Дължина 5.5 метра!!! - това е една маршрутка с места за 8 пътници.

  16. 16 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2196 Неутрално

    За Варна са осигурени 85,4 млн. лв за 60 е-автобуси, 60 бавни зарядни и 1 бърза зарядна станции, за Бургас - 82 млн. за 56 е-автобуса и допълнителното оборудване, общо за 116 автобуса са осигурени 167,4 млн. лв.А за софийските са осигурени 261 млн. лв. за 137 е-автобуса., т. е ., почти половин милион повече за всеки един е-автобус?!Защо?
    —цитат от коментар 2 на hamiltonf



    До коментар [#2] от "hamiltonf":

    - Сметките ви, на едро общо взето, ме съмняват. Изобщо не се отчитат разлики в превозните средства, нито пък модернизацията на разни токоизправителни станции и т.н.

    "Дейностите по първия проект предвиждат доставка на 25 нови нископодови съчленени трамваи, които ще се експлоатират от „Столичен Електротранспорт” ЕАД по съществуващи трамвайни линии с номера 4, 5 и 18. По втория договор със „Столичен Електротранспорт” ЕАД ще бъдат закупени 30 нови нископодови съчленени тролейбуси, които ще заменят амортизирани превозни средства. За осигуряване на нормалната им експлоатация е предвидена реконструкция и модернизация на 3 броя токоизправителни станции, които са основно звено от системата за електрозахранване на столичния електрически транспорт. ..."

    https://www.publics.bg/bg/news/20953/Доставят_137_електрически_превозни_средства_за_София_по_ОПОС.html

  17. 17 Профил на buggie
    buggie
    Рейтинг: 491 Неутрално

    Ето възможните електрически кандидати:

    Karsan Jest Electric https://www.youtube.com/watch?v=OkJ4yzdfEkE
    Iveco Daily 50C Electric https://www.youtube.com/watch?v=ECDkYapp-4k
    Yutong E12 Electric https://www.youtube.com/watch?v=VStwaLbEL64

    Китайският изгелжда най-приемлив от всички варианти, освен това вече е тестван на територията на гр. София.

  18. 18 Профил на Даниела Николова
    Даниела Николова
    Рейтинг: 244 Неутрално

    До коментар [#12] от "Цецо":

    Сигурно пак ще изберат китайското. Печалния опит с китайските ескалатори в метрото на нищо не е научил общината.А какви ли са условията щом само такива кандидатстват? Или истинските производители не си падат да дават рушвети и ги шкартираме?
    —цитат от коментар 12 на Цецо


    Абсолютно точно предположение. Никоя сериозна компания не би искала да се замесва в схемата...

  19. 19 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    За Варна са осигурени 85,4 млн. лв за 60 е-автобуси, 60 бавни зарядни и 1 бърза зарядна станции, за Бургас - 82 млн. за 56 е-автобуса и допълнителното оборудване, общо за 116 автобуса са осигурени 167,4 млн. лв.А за софийските са осигурени 261 млн. лв. за 137 е-автобуса., т. е ., почти половин милион повече за всеки един е-автобус?!Защо?
    —цитат от коментар 2 на hamiltonf


    Във Варна не бяха осигурени никакви неща за електробуси, както и за София, а бяха осигурени пари за електрически транспорт. Масово решиха, че много им трябват електробуси, което е дива тъпотия - особено за София с бедственото положение на трамвайния транспорт.
    Онзи глупак Потника отначало щеше да купува съчленени тролейбуси, които изчезнаха в небитието.

  20. 20 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    До коментар [#1] от "niakoi_si":Нямате право на избор! Когато е трябвало да избирате сте избрали фъндъка. Сега избира главанака. Или ако перефразираме думите на ТаТо - избира този който има пари! Вие пари имате ли?
    —цитат от коментар 3 на telqk


    Фандъка е избиран, ама е съмнително дали е избран.

  21. 21 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    Тотално сбъркана стратегия - на цената на 1 нов електроавтобус могат да се купят 5-6 броя Евро 6 на метан или газ. Целия автопарк на общината е 750 автобуса - няма как хората да си слязат от колите и да се качат на градския транспорт докато интервалите на движение на колите са по 15 минути. Много по-важно е да се утрои общия брой на автобусите отколкото да се скача в разни скъпи глезотии само заради модата.
    —цитат от коментар 9 на Jazzdevil


    АБе човек - не могат да се купят защото са по ОПОС! Как ще се купят по ОП Околна среда пушещи ауспуси ???!!
    Това, което беше умно да се направи е да се купят трамваи, а обикновените автобуси да се купят със заем от световната банка, търговска банка (лихвите са ниски) или от следващите оперативни програми.

  22. 22 Профил на NCh
    NCh
    Рейтинг: 242 Гневно

    Китайски автобуси! Гарантирано от Гриша Ганчев и Борисов!

  23. 23 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    Китайски автобуси! Гарантирано от Гриша Ганчев и Борисов!
    —цитат от коментар 22 на NCh


    Проблемът е, че ако са с химически батерии няма да издържат цял ден работа в София каквито и да са. Т.е. само с хипер кондензатор биха могли да карат цял ден, но тогава трябва да е пълно със зарядни станции щото не могат да изкарат дълъг пробег.
    Обаче в София сутрин и вечер с натрупват закъснения и автобусите нямат вариант да се зареждат щото просто обръщат и тръгват обратно. Грубо казано 1 обикновен автобус се замества от два двойно по-скъпи електробуса.

  24. 24 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 953 Любопитно

    До коментар [#21] от "Oleg Shishmanov":

    Това пише ли го в директивите на ОПОС-че замяната на Евро 3 с Евро 6 не е "еко" а само и единствено електроавтобусите (де факто маршрутки) са "еко"?

  25. 25 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2196 Неутрално

    "Поръчката е с две обособени позиции и е част от общо три договора за доставка на 137 електрически превозни средства"

    - Материалът на Дневник разглежда само ЕДИН договор за доставка на 52 електрически автобуса. Другите два договора за доставка са съответно за 25 СЪЧЛЕНЕНИ трамваи и по 30 тролеи и автобуси. Тролеите също са съчленени.

    "Дейностите по първия проект предвиждат доставка на 25 нови нископодови съчленени трамваи, които ще се експлоатират от „Столичен Електротранспорт” ЕАД по съществуващи трамвайни линии с номера 4, 5 и 18. По втория договор със „Столичен Електротранспорт” ЕАД ще бъдат закупени 30 нови нископодови съчленени тролейбуси, които ще заменят амортизирани превозни средства. За осигуряване на нормалната им експлоатация е предвидена реконструкция и модернизация на 3 броя токоизправителни станции, които са основно звено от системата за електрозахранване на столичния електрически транспорт. По проекта ще бъдат доставени също 30 нови електробуси. За осигуряване на нормалната експлоатация на новия подвижен състав е предвидено изграждане на нови трансформаторни постове. Ще бъдат изградени и нови електробусни линии, които да заместят съществуващи автобусни маршрути. Електробусите ще използват най-съвременните бързозарядни технологии, базирани на ултракондензатори. За зареждането им ще бъдат изградени 10 зарядни станции, разположени на началните и крайните спирки и в обслужващите депа.

    Третият проект предвижда доставка на 52 нови електрически автобуси и специализирано оборудване за тях. Проектът ще се изпълнява на територията на Столична община, като закупените електробуси ще се експлоатират от „Столичен автотранспорт" ЕАД по съществуващи автобусни линии и по новооткрити линии с довеждаща функция към системата на метрото и трамвайната мрежа."

    https://www.moew.government.bg/bg/ministur-dimov-podpisa-dogovori-za-dostavka-na-137-elektricheski-prevozni-sredstva-za-sofiya-po-opos/

  26. 26 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    До коментар [#21] от "Oleg Shishmanov":Това пише ли го в директивите на ОПОС-че замяната на Евро 3 с Евро 6 не е "еко" а само и единствено електроавтобусите (де факто маршрутки) са "еко"?
    —цитат от коментар 24 на Jazzdevil


    Пише, че парите са целево за тролейбуси, трамваи, електроавтобуси и инфраструктура за тях.

  27. 27 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    До коментар [#25] от "plebs":

    Няма НОРМАЛНИ НОВИ нормалнорелсови трамваи за линии 20,22,23. Няма нито един с климатил. А в Европа са разпространени именно те, а не тези с междуосие 1009 мм.

  28. 28 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 3099 Неутрално

    До коментар [#17] от "buggie":

    Е ако това са трите актуални модела, направо не виждам какво го мислят. Те турския и италианския са си чисти маршрутки.

  29. 29 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1682 Неутрално

    До коментар [#15] от "Jazzdevil":

    Зависи кой го казва: За фандъка са ел. автобуси, за Вас маршутки на края да не се окажат рикши с ел. задвижване.
    НО когато баце каже завод всеки си представя второ Кремиковци, а се оказва едно цехче, в най-добрия случай малка фабрика!

  30. 30 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 953 Неутрално

    До коментар [#26] от "Oleg Shishmanov":

    Еми пак - наместо едно смехотворно 6 метрово минибусче дето побира 10 човека можеха да вземат 4 тролейбуса дето да събират 300 пътника и да свършат нещо реално за трафика и чистотата на въздуха в града вместо за пореден път да хвърлят прах в очите на гражданите.

  31. 31 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    До коментар [#26] от "Oleg Shishmanov":Еми пак - наместо едно смехотворно 6 метрово минибусче дето побира 10 човека можеха да вземат 4 тролейбуса дето да събират 300 пътника и да свършат нещо реално за трафика и чистотата на въздуха в града вместо за пореден път да хвърлят прах в очите на гражданите.
    —цитат от коментар 30 на Jazzdevil


    Ама то има и тролейбуси с батерии и автоматично вдигане/сваляне на прътите. Ама то иска и акъл като се купува!

  32. 32 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    на цената на 1 нов електроавтобус могат да се купят 5-6 броя Евро 6 на метан или газ.
    —цитат от коментар 9 на Jazzdevil


    Чак 5-6 не, ама ако не е субсидията електробусите са яко набутвация. Включая амортизацията, годишните разходи за 1 електробус са 130 - 213.000 евро, дизел 67.000 , хибрид 69.000 , газ 86.000 , водород 295.000. За тролей, ако има налични опънати жици, разходите са колкото на дизела

    учЕните са го сметнали в гл. 5.4
    https://bit.ly/2rDGQHX

    Като им свърши живота на батериите, ако няма нова субсидия, най - евтино ше бъде да ги хвърлят.

  33. 33 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    Защо?
    —цитат от коментар 2 на hamiltonf


    Защото може!

  34. 34 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    Ето поредното доказателство за Йорданкиния популизъм с парите за електробуси вместо за тграмваи и инфраструктура:

    "Тежък инцидент в центъра на София. Трамвай помете тротоар пълен с пешеходци на едно от най-натоварените кръстовища - на улиците Алабин и Витоша. Вероятната причина е отваряне на стрелката по време на преминаване на трамвая, което причинява дерейлиране.

    Докато се надяваме наранените да не са в тежко състояние, искаме моментална отговорност от ръководството на Столичен Електротранспорт. Стрелките са стари и евтини, а трамвайната инфраструктура е толкова неподдържана, че вече е опасна. Това е третия инцидент само за една седмица, този път с жертви, и ръководството трябва да понесе отговорност! Йорданка Фандъкова - Yordanka Fandakova, трябва ли някой да загине, за да се започне реформа на градския транспорт и истински инвестиции за безопасна и качествена инфраструктура? Сега е моментът да покажете лидерство и да действате!"

  35. 35 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 953 Неутрално

    Ама то има и тролейбуси с батерии и автоматично вдигане/сваляне на прътите. Ама то иска и акъл като се купува!
    —цитат от коментар 31 на Oleg Shishmanov


    Абе то и дронове има дето могат да вдигат и пренасят човек ама задачата на общината следва да бъде как да разреши конкретни проблеми на гражданите и когато избира измежду няколко възможности следва и да отчита кой от вариантите има най-висок импакт фактор наместо "дай да скачаме на модерното без да гледаме колко струва и колко работа върши понеже нали Брюксел плащал 85%" .

  36. 36 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    До коментар [#35] от "Jazzdevil":

    Виж ми долния пост с ицидента. Жена е откарана в болница защото трамвая е дреайлирал като едната талига е тръгнала в едната посока, а другата в другата посока!
    Хайде сега го обясни на жената туй за приоритетите и мъдрите хора дето ги следват!
    Трамвайния транспорт (с изкл. на линия 7) в София е докаран до бедствие от Фандъкова и сие.

  37. 37 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#17] от "buggie":

    Те са просто несравними...
    Ако искат операторите на маршрутни линии да си купят Iveco, няма проблеми, ама на градския транспорт за какво са му микробуси?!

  38. 38 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2756 Неутрално

    До коментар [#21] от "Oleg Shishmanov":

    Е айде да четете преди да пишете, става ли ?
    https://news.bg/regions/pristigna-parviyat-ot-novite-tramvai-v-sofiya.html

  39. 39 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    До коментар [#21] от "Oleg Shishmanov":Е айде да четете преди да пишете, става ли ?https://news.bg/regions/pristigna-parviyat-ot-novite-tramvai-v-sofiya.html
    —цитат от коментар 38 на m17


    Какво да пишем и да четем?! Ти чети и мисли. Говори се за ТМ5!
    Хайде сега кажи като си толкова умен освен ТМ5 и ТМ7 колко трамвайни линии има?
    А какво правят тези по ТМ20,22,23?
    Зелените краставици са ПОДАРЪК РЕЦИКЛИРАНИ трамваи от Конфедерация Швейцария!!!
    Значи за да може ГЕРП и Юрданка да се снимат в шарени електроавтобуси трамваите са подарък и колкото да не е без хич, а инфраструктурата е колкото да върви нещо!

  40. 40 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2580 Неутрално

    От толкова много умни в този форум човек се обърква от ругатни и всякакви съвети. Нали се искаше довеждащ транспорт до метростанциите? Нали трябваше да се заменят дизеловите автобуси? Нали подкрепяхте Бонев , защото искаше да не се прави метро, а релсов транспорт? И т.н.

  41. 41 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    От толкова много умни в този форум човек се обърква от ругатни и всякакви съвети. Нали се искаше довеждащ транспорт до метростанциите? Нали трябваше да се заменят дизеловите автобуси? Нали подкрепяхте Бонев , защото искаше да не се прави метро, а релсов транспорт? И т.н.
    —цитат от коментар 40 на stedim


    Иди го кажи в БАН, че на някой му се ще да заменя дизеловите автобуси а електроавтобуси и бързо да измислят батерии, които да се сложат и да се спечелят и следващите избори с тях,

  42. 42 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3875 Неутрално

    Започва много олимпийско крадене!
    Честито ви гласуване за разбойниците на ГЕРБ!
    Малки автобусчета на цената на 5 звездни туристически 13м пулмани

  43. 43 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1533 Любопитно

    В общината нещо пак объркаха - на кой му трябват малки електроавтобуси?
    Във Виена съм виждал такива, ама вървят по линиите, които са в центъра на града и са електрически, за да не пъ*дят в лицата на пешеходците, и са малки, защото и улиците са малки.
    Автобусите трябва да са по-начесто - не на 15, ами има и линии с интервал 25 минути, като например 60.

  44. 44 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2238 Неутрално

    В общината нещо пак объркаха - на кой му трябват малки електроавтобуси?
    —цитат от коментар 43 на rainbou1


    На Грета Тунберг!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK