Фирмите за отдаване на електрически тротинетки са против задължителното носене на каска

Фирмите за отдаване на електрически тротинетки са против задължителното носене на каска

© Надежда Чипева, Капитал



Три от компаниите, предлагащи електрически тротинетки под наем в София, изпратиха отворено писмо до министрите на транспорта и вътрешните работи Росен Желязков и Младен Маринов, в което се обявяват против предвидената законова мярка за задължително носене на каска при използването на подобен тип превоз.


Повод за реакцията на компаниите Lime, Brum и Hobo са предложените миналата седмица промени в Закона за автомобилните превози (ЗАП). С тях управляващите ще опитат да въведат ред в използването на електрическите тротинетки. Новите текстове са публикувани за обсъждане на Портала за обществени консултации на Министерския съвет, като по тях се приемат препоръки и предложения до следващата седмица.


В тях изрично е упоменато, че носенето на каска е задължително. Според компаниите "задължаваща, а не препоръчителна законова мярка би забавила и дори спряла подема на велосипедите и индивидуалните електрически превозни средства". Повече за предложените задължения и ограничения при използването на електрически тротинетки четете тук.


"Ние призоваваме всички заинтересовани страни да работим по-усърдно за изграждане и подобряване на културата на движение по пътищата, както и на подходящата инфраструктура. Вярваме, че това е практична стъпка, която ще даде най-добри резултати в дългосрочен план", пише още в писмото на Lime, Brum и Hobo.

Ключови думи към статията:

Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11082 Неутрално

    Ами не им се вързва в бизнес модела :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1489 Неутрално

    Начи, излизаш си от къщата с презумпцията, че евентуално в някъф момент ще се хепнеш на тротинетка от точка А до кьошето Б и като съзнателен участник в движението потътряш раница с каска. Да добавят наколенници , налакътници и аптечка, че инак само каска не стига.
    А ако скоростта е ограничена до 20 км./час за чий ше е тая каска, дето трябва да си я носиш, ако случайно ти се прище да се повозиш тротинетно?

  3. 3 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2554 Неутрално

    Вярно е , ще ги крадат много и ,затова фирмите са против ,все пак сме си в България , а родната традиция показва ,каквото може да се открадне , се открадва .

  4. 4 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    Вèра един умник на тротинетка и с каска ме бутна на пл. Св. Неделя. "Сори" и продължи...

  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6123 Неутрално

    Да Разерат кой ги рекетира и да си платят. Няма да стане по европейски. Или да кажат кой колко им иска .
    Естествено, че това "правило" е абсурдно и против всяка нормалност.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6123 Неутрално

    До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Разберат.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2580 Неутрално

    С безгрижното каране по тротоари и алея мисля , че пешеходците трябва да са с каски.

  8. 8 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5341 Неутрално

    Ако ги блъсне МПС каската може и да помогне

  9. 9 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 971 Неутрално

    Глупави и неграмотни хора творят закони. София отдавна е коронясана за град на автомобила, така че всички депутатски грижи са предимно за повишаване на комфортното използване на автомобили.

  10. 10 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1411 Весело

    Каска, наколенки, налакътници, шофьорска книжка, гражданска отговорност, аптечка, пожарогасител (щот батериите много гърмели), колани, чистачки (да си ги монтират където искат, задължителни са), фарове, мигачи, габарити, резервна гума (поне една), помпа... И още има, ама айде...

  11. 11 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 4177 Неутрално

    Lime, Brum и Hobo искат да имат повече клиенти и печалба.

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  12. 12 Профил на Radosveta Koleva
    Radosveta Koleva
    Рейтинг: 2581 Неутрално

    "Ние призоваваме всички заинтересовани страни да работим по-усърдно за изграждане и подобряване на културата на движение по пътищата, както и на подходящата инфраструктура. Вярваме, че това е практична стъпка, която ще даде най-добри резултати в дългосрочен план", пише още в писмото на Lime, Brum и Hobo."

    Абсолютно прави са!

  13. 13 Профил на Radosveta Koleva
    Radosveta Koleva
    Рейтинг: 2581 Неутрално
  14. 14 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    За 44 години каране на велосипед нито един път не съм паднал така че да си ударя главата. Инак падания бол, ожулвания, рани и чупения на крак имам, но никога глава не съм удрял, а и няма как да се случи, освен ако не искаш да си паднеш на главата, ама тогава и каска няма да ти помогне.
    Разбира се всичко товма го знае всеки велосипедист, и е нормално да не го знаят тези дето пишат тъй наречените правила за тротинетки, щото те едва ли някога са ползвали двуколесно.
    Сега друг въпрос е ако се кара тротинетка по пътното платно със скорост над 30км/ч, тогава съм съгласен да има каска, ръкавици, че защо не и наколенки по желание.
    Ама за тея миниатюрните дето едвам вдигат 25км/ч с попътен вятър по велоалея и по нанадолнище е просто смешно изискване.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  15. 15 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1114 Весело

    Вèра един умник на тротинетка и с каска ме бутна на пл. Св. Неделя. "Сори" и продължи...
    —цитат от коментар 4 на PisnaMi


    Това може да се каже за почти всеки пешеходец, шафьор, велосипедист, моторджия .... въпрос на гледна точка...
    Просто сите сме си едно и също, колкото и някои да се опитавт да се изкарат по-европейци от останалите.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  16. 16 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 909 Неутрално

    Нека да са без каска , ама в цената за ползване да има включена задължителна застраховка за инцидент при ползване на тротинетките . Аз не желая с моите пари които внасям за здравни осигуровки да се плаща за лечението на пострадалите троталибани !

  17. 17 Профил на асен георгиев
    асен георгиев
    Рейтинг: 980 Неутрално

    До коментар [#2] от "Лелка":

    с 20 км/ч ако се проснеш, особено ако е неочаквано, ще се размажеш като домат. така че каската е от полза да не си изсипеш мозъка на асфалта.

  18. 18 Профил на асен георгиев
    асен георгиев
    Рейтинг: 980 Неутрално

    До коментар [#14] от "traveler1":

    чукай на дърво да не си паднеш на глаавата. ти може да не си, но на мнозина се е случвало.

  19. 19 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 1042 Неутрално

    До коментар [#14] от "traveler1":

    Нормалният човек кара нормално и съобразявайки се с всичко и всички - няма значение дали кара велосипед,ролери,тротинетки или автомобил.Говедцето,станало *жител на града*,кара по свои правила и закони.
    Защо трябва аз да се съобразявам с него и да страдам от действията му,вместо да му покажа какво и как трябва да прави?Впрочем,затова са и съответните институции,на които ние плащаме харчлъка!

  20. 20 Профил на archd
    archd
    Рейтинг: 272 Неутрално

    До коментар [#14] от "traveler1":
    Не сравнявай велосипеда с тротинетка. Всичко е различно, спирачната система, стабилност (жироскопен ефект), позиция/опора на тялото, център на тежест, маневреност и т.н. фактори касаещи безопасността. Първото возило се е развило във вековете, а второто е изоставено за малките деца.

  21. 21 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1333 Любопитно

    при липса на подходяща инфраструктура за придвижване на ХОРА из града е въпрос на време едни 240 шишкави законотворци да изтропат и задължение за носене на нагръдници или направо скафандри.

    практически невъзможно е чиновници, отраснали с имунитети, привилегии и служебен превоз, да измислят нещо по-различно от сегашното недомислено.

    направо да запишат в закон - "в София се кара (каквото-там-карате) на двете асфалтирани алеи в Борисовата и САМО ЕДНАТА асфалтирана в Южния парк, ако не - глоба, разстрел и отнемане на каквото има в полза на КОЙ"

  22. 22 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2189 Неутрално

    В много страни при карането на електрическа тротинетка трябва задължително да се носи каска.
    Точка.

    Panta rhei....
  23. 23 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 988 Неутрално

    До коментар [#22] от "Molossian":

    Дай пример... Щото аз последно нито в щатите нито във Франция видях хора с каски... Другаде където наистина масово да се карат не съм вбил скоро

    Pure Chewing Satisfaction
  24. 24 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2189 Неутрално

    В Англия е абсолютно задължително.
    Глобите са доста сериозни.

    Panta rhei....
  25. 25 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7027 Неутрално

    Държавата първо да изгони електрическите тротинетки от тротоарите

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  26. 25 Профил на wzm39600440
    wzm39600440
    Рейтинг: 250 Неутрално

    Днес ползвах в града електрическа тротинетка на шведската фирма VOI. Да отида до бюрото за граждни, 15 минути от нас. Мисля, че струваше 4,30€. Имам билет за трамвая, но исках така да пътувам. Кефи ме на тротинетката, макар да трябва много да внимавам

  27. 27 Профил на wzm39600440
    wzm39600440
    Рейтинг: 250 Неутрално

    За 15 минути път от нас до бюрото за граждани, беше на 40% , докрая на 29%. Имах много спирания заради червен светофар, по чуство около 6 минути съм стоял на кръстовище заради светофар. Мисля да си купя един такъв е-ролер, но тепърва искам да пробвам, дали мога да го управлявам. Цената му е над 550€ за една година табели

  28. 28 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1408 Любопитно

    За 44 години каране на велосипед нито един път не съм паднал така че да си ударя главата. Инак падания бол, ожулвания, рани и чупения на крак имам, но никога глава не съм удрял, а и няма как да се случи, освен ако не искаш да си паднеш на главата, ама тогава и каска няма да ти помогне.Разбира се всичко товма го знае всеки велосипедист.
    —цитат от коментар 14 на traveler1


    Потвърждавам.
    Велосипедните кааски имат няяякакъв смисъл само при прекатурване през главаа. Това обаче може да се случи само на много много специфични велосипеди-с извито надолу кормило, които се карат залегнал, казано на прост езикк. Но това са състезателни модели. Нормалните непистови велосипеди се карат изправен или леко приведен. Там и да искаш не можеш да паднеш на главата си-пада се странично. Ожулваш крак, длани, лакти,но глава... единствено странично, но велокаските пазят горната част на главата и практически не пазят встрани.

    В Русия съм! В Русия съм!
  29. 29 Профил на wzm39600440
    wzm39600440
    Рейтинг: 250 Неутрално

    [quote#28:"Веселин Дечев"][/quote]

    Колело имам, имам и шофьорска книжка. Купих си и очила за далечно гледане, които ми трябват. Мисля, че не съм опасност за движението наоколо, внимавам и се оглеждам.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK