Поръчка за проекти за магистрала "Черно море" за 14.4 млн. лв. събра девет оферти

Поръчка за проекти за магистрала "Черно море" за 14.4 млн. лв. събра девет оферти

© Надежда Чипева, Капитал



Разработване на разширен идеен проект, с извършване на пълни инженерно-геоложки проучвания и изготвяне на подробен устройствен план-парцеларен план на автомагистрала "Черно море", са готови да изготвят девет компании и обединения. Това се разбра днес при отварянето в Агенция "Пътна инфраструктура" на постъпилите оферти по обявена обществена поръчка.


Тя е на индикативната стойност 14.4 млн. лв. без ДДС. Бъдещият изпълнител трябва да разработи най-малко три варианта за трасе на магистралата, както и да проучи възможностите за изграждането на връзки с курортните градове и комплекси през съществуващите пътища.


Проектната скорост на трасето се предвижда да бъде 120 км/ч, с габарит 27 м, с по две активни и една аварийна лента във всяка посока на движение. Поръчката включва извършване на инженерно-геоложки и геодезически проучвания на бъдещото трасе, разработване на проектни решения за изграждането на големите мостови съоръжения, виадукти, надлези, подлези, тунели и пътни възли, ландшафтно оформление, изготвяне на мерки по опазване на околната среда и разработване на подробен устройствен план-парцеларен план.




Срокът за изпълнение е 365 календарни дни, който включва само времето за проектиране. Предвижда се трасето на "Черно море" да започва при бъдещата връзка с автомагистрала "Хемус", в района на с. Слънчево, да пресича Варненското езеро в най-тясната му част при гр. Белослав, да се свърже със съществуващата част от "Черно море" при с. Приселци и да направи връзка с края на "Тракия" при кв. Ветрен на гр. Бургас.


Изграждането на автомагистрала "Черно море" ще завърши автомагистралния пръстен на страната, което е една от дългосрочните стратегически цели на пътната агенция, беше уточнено днес. Свързването на основните пътни направления на Северна и Южна България – "Хемус" и "Тракия", ще подобри достъпа на международния транзитен трафик до двете най-големи пристанища - Варна и Бургас, и на туристическия поток до цялото Черноморие.


Кандидатите


1. "ППМ-ИЙ Кей Джей" ДЗЗД (членове "Проджект планинг енд мениджмънт", "ИЙ Кей Джей България кънсълтинг енджиниърс")


2. "Автомагистрала Черно море 2019" (с членове "Инжконсултпроект", "Виа-план")


3. "Рутекс" ООД


4. "Пътпроект" ЕООД


5. "Пътпроект 2000" АД


6. "Свеко енергопроект"


7. ДЗЗД "Транслогистика" (с членове "Трансконсулт - 22", "Логистика 21" ЕООД)


8. "Илия Бурда" ООД


9. ДЗЗД "Екип проект АМ Черно море" (с членове "Проесконсулторес" АД, "Пи ЕС консулт" ЕООД, "Капитал уотърс систем" ЕООД)

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4768 Неутрално

    "Проектната скорост на трасето се предвижда да бъде 120 км/ч"?!



    Проектантите, айде малко по-сериозно!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  2. 2 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#1] от "hamiltonf":

    Ами сигурно платната ще са тесни и завоите остри. Все пак не е равно поле. Така е и Струма от Перник до разклона за Радомир.

  3. 3 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 582 Разстроено

    "Проектната скорост на трасето се предвижда да бъде 120 км/ч"?!Проектантите, айде малко по-сериозно!
    —цитат от коментар 1 на hamiltonf


    Това не значи,че ще я спазват!Българина винаги си има собствени критерии и мнения по въпроса.

    Мисълта ражда действието.
  4. 4 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2332 Неутрално
  5. 5 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4863 Неутрално

    "...са готови да изготвят девет компании и обединения."

    И накрая печели "Кой"

  6. 6 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Само не разбрах защо някой ми сложи минус, след като изказвам едно логично предположение - за такава проектна скорост изискванията не са като за 140 и най-вече широчина на платната и радиус на завоите.
    За Струма е факт, табелите са си там. Много съжалявам, ако на някого това не му харесва.

  7. 7 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3342 Весело

    Да не би по времето на комунизма да сте вдигали по 160 км.

  8. 8 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3153 Неутрално

    До коментар [#1] от "hamiltonf":Ами сигурно платната ще са тесни и завоите остри. Все пак не е равно поле. Така е и Струма от Перник до разклона за Радомир.
    —цитат от коментар 2 на victortrt


    Едно е сигурно, каквото е правят герберите, инженерно-геоложки и геодезически ще е реализирано така ,че човек да има чувството ,че е яхнал джет на 5 бала вълнение и ще му едно екстремно....

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  9. 9 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3630 Неутрално

    До коментар [#2] от "victortrt":

    Какви остри завои? Планинският участък е много малка част от пътя.

  10. 10 Профил на Armagedon
    Armagedon
    Рейтинг: 760 Неутрално

    Абе по важно е да се скъси разстоянието между Варна и Бургас .Ще е добре да има и някаква връзка с подбалканския път някъде около Несебър.То и сега има връзка там с пътя Бургас -Варна.

  11. 11 Профил на Armagedon
    Armagedon
    Рейтинг: 760 Неутрално

    Абе по важно е да се скъси разстоянието между Варна и Бургас .Ще е добре да има и някаква връзка с подбалканския път някъде около Несебър.То и сега има връзка там с пътя Бургас -Варна.

  12. 12 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1886 Неутрално

    До коментар [#8] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Хубава работа, ма гербава... В района Стара планина е най-широка, ако и да е най-ниска. Проектирането и строителството няма да са лесна работа.

    Eddie lives... somewhere in time!
  13. 13 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    Е какво и пречи да е от Дуранкулак да чак до към Резовска река, или ще я направят като Хемус само до София, а тя планината Хемус си продължава до видинско.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
  14. 14 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    До коментар [#13] от "zz_s":

    .... после защо имало северозападнала България.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
  15. 15 Профил на gwa59354694
    gwa59354694
    Рейтинг: 409 Неутрално

    "Проектната скорост на трасето се предвижда да бъде 120 км/ч"?!Проектантите, айде малко по-сериозно!
    —цитат от коментар 1 на hamiltonf


    Проектна скорост не означава максимално допустима.

  16. 16 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2300 Неутрално

    На всички е ясно ,че този проект е фантасмагория ,дето няма да бъде осъществена в следващите поне 30-40 години .

  17. 17 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3653 Неутрално

    До коментар [#2] от "victortrt":

    Тоя участък просто не е мгистрала.Знаците са си там.Трябва да се видят просто.

  18. 18 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3653 Неутрално

    До коментар [#16] от "edin drug":

    Няма!Като ме гласуваме за Мая,така ще е!

  19. 19 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1900 Неутрално

    Поне една картина на картата на България и къде е тази магистрала? Вий сте ебати журналистите, честно....

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  20. 20 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1900 Неутрално

    До коментар [#1] от "hamiltonf":

    Ей, чугун. Язък ти за никнейма. Ако караше из България, колкото ръсиш тука, сигурно щеше да имаш по-адекватна представа за реалния свят. Или поне за географията на въпросния маршрут.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  21. 21 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 440 Неутрално

    До коментар [#15] от "gwa59354694":

    Проектната скорост е максималната скорост, която осигурява безопасност на движението. Тоест не би следвало максимално допустимата да е по-висока от нея. Има наредба за проектиране на пътищата, в които проектните скорости са обвързани с характера на терена. При планински е 120 км/ч. По-този начин се намалят мин и макс допустимите радиуси на хоризонталните и вертикалните криви, за да се позволи повече гъвкавост при трасирането, съответно спадат и разходите по изграждането. Габаритът/ширината не е обвързан с проектната скорост. Единственото шокиращо в статията е, че всъщност започва да се случва нещо с тази магистрала...

    I shave with Occam's razor
  22. 22 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2286 Весело

    До коментар [#12] от "tigervi":

    Какво предлагаш? Да я направят над морето?
    Крайно време е за тази АМ!!!

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  23. 23 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2286 Весело

    До коментар [#12] от "tigervi":

    Какво предлагаш? Да я направят над морето?
    Крайно време е за тази АМ!!!

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  24. 24 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 901 Неутрално

    Всеки друг но не и "Илия Бурда" ООД.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK