Нови етикети върху гумите в ЕС правят по-лесно отличими подходящите за сняг и лед

Нови етикети върху гумите в ЕС правят по-лесно отличими подходящите за сняг и лед

© Nokian tyres



Видът на етикетите, които задължително присъстват на всички автомобилни гуми, предлагани в страните от ЕС, ще бъде променен от май 2021 година, съобщиха от "Нокиан таиърс".


Към момента има информация за икономичността, шума и поведението на мокро на гумите. Новият елемент, който ще се появи от май, е този дали те са подходящи за каране на сняг и лед.


"Новата маркировка за сцепление на лед ще отличава гумите, които са подходящи за Скандинавия, от други зимни гуми. Маркировката за сцепление на сняг ще бъде позволена за гуми с представяне на сняг, което е достатъчно добро за зимата в Централна и Източна Европа", коментира мениджърът "Стандарти, правила и одобрения" в "Нокиан таиърс" Ярмо Сунари.




Новият етикет

© Nokian tyres

Новият етикет


Той разяснява, че не всички гуми с маркировка за зимни гуми са подходящи за всички зимни условия. "Гумите, проектирани за зимата в Централна и Източна Европа са напълно различни от гумите нужни за скандинавската зима. Сцеплението на мокра настилка и сцеплението на лед са взаимоизключващи се характеристики; потребителят може в крайна сметка да закупи грешни гуми, ако информацията на етикета не е правилна", казва още Сунари.


Маркировката за сцепление на лед първоначално ще се използва само при гумите за леки коли, докато маркировката за сцепление на сняг ще бъде налична и при гумите за миниванове, леки камиони, камиони и бусове. Маркировките са базирани на интернационални стандарти и регулации.


В момента вървят тестове за стандартизация на сцеплението на лед в Международната организация по стандартизация (International Organization for Standardization, ISO), докато сцеплението на сняг бива разглеждано от регулациите на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации (United Nations Economic Commission for Europe, UNECE).

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 88
    88
    Рейтинг: 0 Неутрално

    На бъдещите жители на континетна, камиларите, едва ли ще са им нужни каквито и да било гуми...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  2. 2 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 713 Весело

    О, да не забравят да има и гуми за киша, суграшица, и най-вече за каране в мъгла!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  3. 3 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    Ако е вярно, че зимните гуми се скапват при температура над 7 градуса, не е чудно, че моите вече не са достатъчно меки сред един сезон и 6 000 километра.
    Къде в Хасково четири месеца със студ под 7? Понякога и през февруари по обед е +14, а целия ноември мина без отрицателни температури.

    Еретик
  4. 4 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 931 Любопитно

    До коментар [#3] от "Костадин Иванов":

    Карайте с летни или всисезонни, решение има...

  5. 5 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2528 Неутрално

    До коментар [#4] от "Дългия":

    За южна България, всесезонни гуми. Особено при по-малките цолажи има избор.

    Бивш tww09306483.
  6. 6 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 257 Неутрално

    нищо не разбрах. Сега зимните гуми не са особено зимни, т. е. не са подходящи за скандинавия ли? Явно за българската зима са подходящи, защото аз лично съм доволен от моите зимни гуми /висок клас/, хем карам кола със задно. На вторият явтомобил изобщо не сменяме гумите. Кара се през цялата зима с летни. Разбира се, когато има сняг или поледица, си стои паркиран. То във Варна рядко има сняг. хахах :-)

  7. 7 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4692 Неутрално

    Изглеждат много професионални маркировките

  8. 8 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 989 Неутрално

    Всички експерти по зимните гуми работят в ... гумарница.
    Все едно медиен експерт да продава телевизори в Технополис.
    В Германия правят реални тестове. А те, тестовете, показват, че на мокро са по-добри гумите за мокро. Независимо от температурата.
    На сухо по-добрият избор са гумите за сухо. Независимо от температурата.
    На сняг най-добри са гумите за сняг.
    Логично.

    А от всеки вид гуми по-добри са произведените за Германия от тези за Източна Европа.

  9. 9 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    Ако е вярно, че зимните гуми се скапват при температура над 7 градуса, не е чудно, че моите вече не са достатъчно меки сред един сезон и 6 000 километра. Къде в Хасково четири месеца със студ под 7? Понякога и през февруари по обед е +14, а целия ноември мина без отрицателни температури.
    —цитат от коментар 3 на Костадин Иванов


    С евтините е така. Купи си качествени гуи, а не за една зима. Купи си примерно Мишелин и след 10(!) години ще ти вършат работа. На една кола имам зимни Мишелин от 2008(!!!) година, с 5 мм грайфер, малко карани, и зимата няма проблем с тях. Който не вярва, моля да не ми пише глупости, а да пробва.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  10. 10 Профил на Ivanov
    Ivanov
    Рейтинг: 301 Неутрално

    Потребителски гуми, дето имали сцепление на лед !?!?? Искам да го видя това! На живо моля!

    Поздрави!
  11. 11 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    Потребителски гуми, дето имали сцепление на лед !?!?? Искам да го видя това! На живо моля!
    —цитат от коментар 10 на Ivanov


    Статиите на Пауновски са рекламни, некомпетентни и поръчкови. Ако искаш да научиш нещо от него, си на погрешното място. Пише това, за което му платят. В Дневник е така - трябва да има много посещения в сайта, за да се вдига цената за рекламодателите. Достоверността е без значение. Някои от новините са старини. Тук влизаш заради форума, останалото е тюрлю гювеч!

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  12. 12 Профил на Клюводървец
    Клюводървец
    Рейтинг: 668 Весело

    А , че има ли етикет за киша,и колко че струват?

    Ръй! Ръй!
  13. 13 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#9] от "quatro_4x3":

    "Купи си примерно Мишелин и след 10(!) години ще ти вършат работа."

    Абсолютно съгласен. BF GOODRICH - WINTER SLALOM, купих ги есента на 2008, до 2012 ги ползвах само зимата, след това до април 2019 през цялата година - по около 10 000км. На Форестър. Зимата ги карам извън асфалта на 30 см. сняг и лед съответно. Без никакви проблеми. Свалих ги с 4мм грайфер, външно все още изглеждаха добре.

  14. 14 Профил на the only easy day was yesterday
    the only easy day was yesterday
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Разбирам че Швеция трябват зимни гуми но за България защо?
    В много щати на Америка зимата е продължителна и дълга но никъде не се изисква да се сменят гуми. Това си го знаех че е чисто скандинавско изискване както и постоянно светналите фарове.
    За шофьорска книжка в Швеция се изисква и изпит по каране на лед може и това да стане в Бг въпреки че вече всички коли са с анти блокиращи спирачки.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK