Новият вариант за "бонус-малус" е най-адекватният до момента, смятат застрахователите

Членовете на УС на АБЗ Светлана Несторова, Кирил Бошов, Константин Велев, Юри Копач и Глория Димитрова (отляво надясно)

© Георги Пауновски

Членовете на УС на АБЗ Светлана Несторова, Кирил Бошов, Константин Велев, Юри Копач и Глория Димитрова (отляво надясно)



Новият вариант за формиране на оскъпяването и поевтиняването на застраховката "Гражданска отговорност" е най-адекватният, предложен до момента и най-щадящият потребителите, казаха днес на пресконференция от "Асоциацията на Българските застрахователи" (АБЗ). "Ако обществото не приеме този вариант, то не би приело никой друг", обобщи председателят на управителния съвет на организацията Константин Велев.


Проектът за формиране на бонусите и малусите беше пуснат за обществено обсъждане от Комисията за финансов надзор на 19 ноември. Общата идея е шофьорите с повече нарушения на пътя да плащат повече, а прецизните - по-малко.


Предлагат се две алтернативни скали за "бонус-малус": едната с 15 (петнадесет класа) при базов неутрален клас 6, пет класа бонус и девет класа малус. При нея в най-облагодетелстващия бонус се стига до отстъпка от 23% от базовата премия, а в най-утежняващия малус клас поскъпването може да стигне 400%.




Втората скала съдържа 20 (двадесет класа) при базов неутрален клас 8, седем класа бонус и дванадесет класа малус. При нея в най-облагодетелстващия бонус клас се реализира отстъпка 25% от базовата премия, а в най-утежняващия малус клас се стига до 400% скок.


Идеята е в рамките на общественото обсъждане заинтересованите да кажат коя от двете скали предпочитат.
Застрахователите харесват повече втория вариант, защото той гарантирал по-плавен преход.


Директно отражение върху цената не се очаква


"Въвеждането на новата система за формиране на "Гражданска отговорност" няма да има директно отражение върху общото ниво на премийния приход на застрахователите. Намаленията на премиите при бонус само частично ще се компенсират от увеличението при малус", подчерта председателят на управителния съвет на АБЗ Константин Велев.


Той посочи, че са спекулация твърденията "за реки от пари", който ще потекат към застрахователите, след въвеждането на факторите за оскъпяване и поевтиняване. Изчисленията на асоциацията на застрахователите сочат, че максимален бонус от 25% ще ползват 44.2 на сто от шофьорите (около 1.55 млн.) при 3.5 млн. регистрирани моторни превозни средства. В същото време пълното възможно оскъпяване от 400% би засегнало 0.6% от водачите, или около 21 хил. души.


"Ние тези клиенти с 400% "малус" (оскъпяване на полицата - бел. авт.) дори не ги искаме. Това е агресивен водач, рисков. Битката при застрахователите ще е за 80-те процента добри шофьори", посочи изпълнителният директор на "Евроинс иншурънс груп" Кирил Бошов.


Изпълнителният директор на "Дженерали застраховане" Юри Копач прогнозира, че размерът на ефективната средна премия ще продължи да пада. "Към юни по данни на Гаранционния фонд тя е била 281.27 лева за леките коли. През ноември тя е 278.52 лв. и продължава да се понижава, още преди внедряване на системата", поясни той.


От асоциацията обясниха как ще се формира цената на "Гражданска отговорност" при въвеждането на "бонус-малус". Промяната ще стане факт от 2021 година, ако новите текстове се приемат до няколко месеца.


Основата за "Гражданска отговорност" ще се формира на база използваните и сега фактори - история на щетите при застрахователя, кубатура на двигателя на превозното средство, място на регистрация и ползване и възраст на водача. Следва коефициент, който се получава от нарушенията. При влизането в сила на "бонус-малус" всички водачи ще са с чисто досие и след първата година прилагане ще се трупат малус точки.


Формиране на застраховката при "бонус-малус"


Застрахователите приветстват решението водещ при определяне на скалата да е водачът, като отговорността е негова. От АБЗ смятат, че предложеният вариант е добра основа, върху която да има развитие и надграждане. Плановете са всяка година Комисията за финансов надзор да анализира работата на системата, като през 2024 година тя се преразгледа изцяло.


Застрахователите одобряват превръщането на "бонус-малус" в част от инструментариума за подобряване на пътната безопасност. В защита на формиращите наказателни точки нарушения - превишена скорост, неправилно изпреварване, опасни маневри, отнемане на предимство, шофиране пил, без книжка и т.н., от асоциацията посочват, че това са най-често водещите до катастрофи нарушения.


Ако се отчитат щетите, ще е много по-зле за водачите


На въпрос на "Дневник" не се ли притесняват, че в България случаите на превишена скорост често са в резултат на проблеми с поставените знаци и стремежът на пътните полицаи да хванат нарушители, а не да допринесат за безопасността, Константин Велев обясни, че така или иначе малус точките се трупат чак след превишение от над 21 км/ч.


"При предложената методика при едно нарушение от този порядък извън града се получава 1 точка утежнение на цената, което е поскъпване от 10%. Ако това стане в града, увеличението е с 30% (заради трите точки малус - бел. авт.). Ако водачът няма щети и попада в по-малко рискова възрастова група, той ще получи отстъпки и малусът може дори да се неутрализира", допълни той.


Именно вкарването на превишената скорост като оскъпяващ "Гражданска отговорност" фактор стана причина проектът преди седмица да бъде остро атакуван от представители на организации на автомобилни инструктори, шофьорски обединения и превозвачи.


"Всички приемаме за нормално, че не може за едно провинение да се налагат няколко санкции, а в случая да превишена скорост те стават три - глоба, отнемане на контролни точки и поскъпване на застраховката, аргументира се председателят на Съюза на преподавателите по автомотоподготовка Йонко Иванов.


Председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова посочи и няколко странични ефекта от приемането на такива текстове. "Корупцията на пътя ще се увеличи. Ако знаете, че актът ще ви оскъпи застраховката със стотици левове, ще сте склонни да платите сериозни суми, за да не ви напише пътният полицай такъв", обяви тя.


Участниците в пресконференцията казаха, че ще внесат предложение в КФН бонусите и малусите да са като в повечето европейски страни, където оскъпяването е обвързано само с произшествията и щетите.


От АБЗ обявиха, че ако цената на "Гражданска отговорност" зависи и от регистрираните щети на името на всеки водач, ситуацията ще е по-неприятна и за превозвачите, и за обикновените водачи. "В някои държави в ЕС този принцип на "бонус-малус" води дотам, че не се обявяват щети", посочи Велев.


Очакваните положителни ефекти


Членът на УС на АБЗ Кирил Бошов от "Евроинс", които работят и на румънския пазар, посочи, че там на седмата година средната застрахователна премия е намаляла с 20%. В същото време данните от въвеждането на "бонус-малус" в други страни сочат намаляване на тежките пътни инциденти с между 10 и 30%. "Дори пак да сме на опашката, при 2 млрд. лева годишни загуби за икономиката заради катастрофите това са спестени 250-300 млн. лева годишно", посочи Бошов.


Въпреки като цяло високата оценка на проекта застрахователите имат няколко предложения. Първото е максималният период за връщане в нулева категория да е 5 години без нарушение, с изключение на случаите, когато става дума за престъпление, свързано с транспорта (каране пил, виновно причинена катастрофа с убити и ранени и т.н.), което щяло да бъде стимул за водачите. При варианта на КФН изчистването на малус точките може да отнеме дори 10 години.


Предлага се също да се облекчи процедурата, по която един водач може да види от какво е формиран неговият оскъпяващ застраховката коефициент и съответно да го оспори. Друго предложение е един и същ водач да може да бъде вписан и отписан само веднъж в една полица, което би ограничило възможностите за манипулиране.


За първи път системата "бонус-малус" е въведена във Великобритания през 1914 година. След повече от десетилетие дискусии за прилагането й в България тя се оказа на дневен ред едва през миналата година. След месеци обсъждания не се стигна до финален вариант заради твърде многото спорни моменти. Тогава за изработването на модела дори беше нает чуждестранен консултант - "Ърнст&Янг". За новия проект се казва, че е изготвен от български експерти, като е взет предвид анализът, поръчан за предишния вариант.


След фиаското с предишния вариант през март новият председател на КФН Бойко Атанасов се обяви за широко предварително обсъждане на системата "бонус-малус". "Не са ни канили на никакви обсъждания", коментираха участниците в днешната пресконференция.

Коментари (53)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3041 Неутрално

    Преди двадесетина години лъжеха,че застраховките са високи щото имало малко застраховани коли,а днес - че били много! Последно...

  2. 2 Профил на yph43590585
    yph43590585
    Рейтинг: 72 Неутрално

    "Изчисленията на асоциацията на застрахователите сочат, че максимален бонус от 25% ще ползват 44.2 на сто от шофьорите (около 1.55 млн), при 3.5 млн. регистрирани моторни превозни средства."
    Защо се сравнява броя на шофьорите с броя на регистрираните МПС? Някои хора имат повече от 1 кола?!

  3. 3 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 1994 Весело

    Ха-ха-ха 😄
    По-адекватен беше само предишния вариант, нали?

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  4. 4 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 815 Неутрално

    толкова е хубав, че се хвалим как немам кола!
    АКО ИМАХ - ЩЕХ МОМЕНТАЛНО ДА Я ПРОДАМ ЗАРАДИ РЕКЕТ, ИЗНУДВАНЕ И ГАВРА ОТ СТРАНА НА ЗАСТРАХОВАТЕЛЪ!
    ЕЙ, ПЕДАЛИ, КАТО ИМАТЕ 400% В МИНУС, ТРЕБВА ДА ИМАТЕ И 400% В ПЛЮС! ИНАЧЕ: НИЩО НЕ ВИ ИЗВИНЯВА.
    ЧЕКАЙТЕ ДА ВИ ПРЕДЛОЖИМ ГЕНИОЛНОПРОСТ ВАРЯНТ. ВЪВЕДЕН ВЪВ ЗАПАДНА ЕВРОПА!
    НАЧИ - ИМАМЕ ЗАСТРАХОВКА 200 ЛЕВА. АКО В КРАЯ НА ПЕРИОДА НЕМАШ СЪБИТИЕ И НАРУШЕНИЯ, ПЛАЩАШ 50%, ТОЕСТ, 100 ЛЕВА. АКО ИМАШ: ПЛАЩАШ 200 ЛЕВА И ОСТАВЯШ КАТ ДА ТИ ПРАТИ ГЛОБА, ДА ТЕ ОСЪДИ И Т.Н.
    ВИЕ ДА НЕ СТЕ СЪДНИЦИ И БОГОВЕ БЕ, ГАДНИ КОПЕЛЕТА ТАКИВА.
    „смърт за вас, вашиа престъпен мозък и кукловодите ви.
    КУР за афтомобилът. Застраховайте си го сами.

  5. 5 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2024 Весело

    "Изчисленията на асоциацията на застрахователите сочат, че максимален бонус от 25% ще ползват 44.2 на сто от шофьорите (около 1.55 млн), при 3.5 млн. регистрирани моторни превозни средства."Защо се сравнява броя на шофьорите с броя на регистрираните МПС? Някои хора имат повече от 1 кола?!
    —цитат от коментар 2 на yph43590585


    Може някои да са магьосници и да карат по 3-4 автомобила едновременно?

    мурзилка
  6. 6 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2418 Неутрално

    Най-адекватния, разбира се! +400% и -25% е най-адекватното! Даже ако се махнат тия несправедливи -25% ще е още по-адекватно!

    Тиа май ни мислят за идиоти!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  7. 7 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 806 Весело

    А защо някой не се сети да зададе супер резонния въпрос - кубатурата на двигателя на превозното средство какво общо има с базовата цена на застраховката?!

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  8. 8 Профил на yph43590585
    yph43590585
    Рейтинг: 72 Неутрално

    От край време се чудя и още една работа - защо ДЪРЖАВАТА те задължава да имаш ГО, а парите отиват в ЧАСТНИ компании? Оставам с впечатлението, че държавата по тозин начин създава "хранилки" за "наши хора"?
    Също се чудя още едно нещо - защо трябва застраховката да е на колата, а не на водача? Тя колата сама ли прави нарушения или са станали автономни и не съм обърнал внимание?

  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5611 Неутрално

    Poredniq "законен" рекет на раята !!!
    Да кажат колко пъти и кму са изплатили обезщетения в максимален размер на територията на БГ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на yph43590585
    yph43590585
    Рейтинг: 72 Разстроено

    [quote#5:"Маршалов"][/quote]

    Ти замисли ли се малко, преди да коментираш или много ще натовариш единствената си мозъчна клетка?

  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5611 Неутрално

    До коментар [#7] от "FvH":

    А дали няма някакво значение изминатита км. за година ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5611 Неутрално

    До коментар [#8] от "yph43590585":

    И аз това питам от години. ЗАЩО и държавата на застрахова ГО ? поне печалбите да отиват за общи ползи.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  13. 13 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    Господа, апелирам да не се бърка финансовото преоблагодетелстване на бившите мутри от застрахователния бизнес с пътната безопасност. Така или иначе, който нарушава правилата си плаща със сигурност и хрантути бюджетните. Ся кво, мутрите останаха назад ли? Герберастията се оля за пореден път, ама като гледам, и 80% са непреодолим фактор...

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5611 Неутрално

    Искам КФН да каже какви са печалбите на компаниите по години от застраховка ГО!!! И също така какви са им разходите по ГО.Но разбити по пера.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3720 Неутрално

    До коментар [#6] от "lz2":

    Естествено, че ви мислят за идиоти. И са прави! Нали си гласувахте за ГЕРБ? Ами точно ГЕРБ сега, ще ни го набута на два ката, като приеме това, което ни мислят застрахователите. Гражданската отговорност от миналата година поскъпна средно със стотина лева, но услугата си е същата и никой не разбра, защо всъщност плаща повече. Тая година ще поскъпне още със стотина и поне с още толкова, като въведат тоя прословут бонус-малус. А идиотите по пътищата няма да намалеят, защото всеки може да пише колата на леля си, която даже няма книжка...

    Бивш tww09306483.
  16. 16 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 815 Неутрално

    До коментар [#14] от "КМЕТ В СЯНКА":

    ЗК "ОЛИМПИК" не харесва това.

  17. 17 Профил на yph43590585
    yph43590585
    Рейтинг: 72 Неутрално

    А защо някой не се сети да зададе супер резонния въпрос - кубатурата на двигателя на превозното средство какво общо има с базовата цена на застраховката?!
    —цитат от коментар 7 на FvH


    Интересен въпрос, предполагам тези с по-голяма кубатура (респективно и по-мощни) коли, ги категоризират, като по-рискови?

  18. 18 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10407 Весело

    Най-хубава е, вервайте :)
    За кого е най-хубава?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  19. 19 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3720 Неутрално

    До коментар [#8] от "yph43590585":

    Именно...! Това, че застрахователите искат да застраховат колите ами не водачите, издава истинските им намерения. Застрахователите ги вълнува да събират пари на калпак, колкото се може повече. Естествено, имат си и силно лоби, което узаконява желанията им за гарантирани печалби при минимален риск.

    Бивш tww09306483.
  20. 20 Профил на yph43590585
    yph43590585
    Рейтинг: 72 Неутрално

    До коментар [#14] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Официално ще кажат, че са на минимална печалба или на нула, както официално е и нефтохим-а...

  21. 21 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5611 Неутрално

    До коментар [#16] от "scott":

    Какво стана там с парите на хората ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  22. 22 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5611 Неутрално

    До коментар [#20] от "yph43590585":

    Ами НЕКА го кажат. Защото има и други източници на информация !
    Чакам с нетърпение официалния доклад на КФН.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  23. 23 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5611 Неутрално

    До коментар [#17] от "yph43590585":

    Интересно обаче как сметат кубатурата на електрическите? Направо пращят от акъл.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  24. 24 Профил на deviant
    deviant
    Рейтинг: 450 Весело

    До коментар [#7] от "FvH":

    Вероятно идеята е да се включат толкова много критерии ,че ако се окажеш съвестен водач, застрахователя да има възможност да се "компенсира " за възможния бонус от друго място. Дори се сещам за една друга неизползвана възможност - цвета на колата. Малко статистика кои цветове процентно участват в повече произшествия и допълнителен коефициент.

  25. 25 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3720 Неутрално

    До коментар [#7] от "FvH":

    Щом имаш по-голяма кубатура на двигателя, значи си платил по-голяма и съответно по-скъпа кола. Значи имаш и повече пари, които застрахователите се чувстват призвани да приберат. ;)

    Бивш tww09306483.
  26. 26 Профил на bash
    bash
    Рейтинг: 291 Неутрално

    Аз лично това с нарушенията не го разбирам. Значи нарушаваш, взимат ти пари, точки и т.н.т., и после застрахователите, на които държавата е дала хранилка забогатяват... Най-логично е застрахователите да си прилагат бонус-малус, според щетите. Нали за това е застраховката все пак?!
    Да не мислите ,че огромната част от обществото прави ПТПта? Да, нарушава и си плаща, но това няма общо със застрахователя.
    Или какво викате..? Цял живот трябва плащаш, накрая умираш, взели са ти парите, пък ти една щета не си направил :) ... "Застраховал си се стъбилно" :)

  27. 27 Профил на dokker
    dokker
    Рейтинг: 431 Разстроено

    Като знаем нивата на корупция у нас и симбиозата КАТ - застрахователи, след няколко години никой няма да е с бонус. Представете си, че сте в чужд град и участвате в ПТП с автомобил от този град, и сте с бонус. А ако сте в малко селището, в което става ПТП с местен автомобил и има вероятност катаджиите и водачът на местния автомобил да са роднини, как мислите, кой ще е виновен по документи ? Да не говорим, ако имате златен талон.

  28. 28 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 815 Неутрално

    До коментар [#21] от "КМЕТ В СЯНКА":

    А нищо: "Олимпик" стратегически обявиха фалит октомври. Прибирали пари цела година, тез дето имаха застраховка до декември си ПЛАТИХА ОТНОВО ЗА ПЕРИОДА.
    Сега, офицялното е: чакаме кипърската процедура и т.н. Имал си пари - дал си. За тех брашното, за тебе триците.

  29. 29 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 815 Неутрално

    До коментар [#24] от "deviant":

    ГЕНИАЛНО УОТСЪН!
    АКО ТИ Е СИВА, ЧЕРНА или тъмна - 400% минус.
    Само Розовите и жълтите попадат в бонус категорията с 25%. Това, бяла, това червена....неутрално с тенденция за утежняващо категориата обстоятелство, ако минеш с такава на червено.

  30. 30 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 738 Неутрално

    Най-адекватния, разбира се! +400% и -25% е най-адекватното! Даже ако се махнат тия несправедливи -25% ще е още по-адекватно!Тиа май ни мислят за идиоти!
    —цитат от коментар 6 на lz2


    По-лошо, мислят ни за абсолютни глупаци. Искат да правят застраховка ГРАЖДАНСКА отговорност (подчертавам ГРАЖДАНСКА) за автомобилите. Все едно автомобилът шофира, той прави нарушенията, а не шофьора. В цивилизованите страни отдавна е решено, гражданската отговорност е за гражданите и не само за шофиране на автомобил, но и за други случаи, когато гражданинът може да увреди чуждо имущество. Причините са много, няма да ги изброявам.

  31. 31 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    Застрахователите печелят милиони всяка година.Нали са Ад-та и всяка година си публикуват печалбата.И то след като са скрили страшно много пари в консултански фирми.И ние балъците нека да им дадем още повече милиони-да не би да вземат да изгладнеят хорицата.Айде стига лъжи.

  32. 32 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    "От АБЗ обявиха, че ако цената на "Гражданска отговорност" зависи и от регистрираните щети, на името на всеки водач, ситуацията ще е по-неприятна и за превозвачите, и за обикновените водачи"

    Ами то това е целта, бре ненормалници, да плащат тези, които са виновни. В Европа тези с много застрахователни инциденти никой не иска да застрахова, освен фирми от рода на "SOS застраховка" за по двеста евро на месеца.

    В България застрахователите окуражават всички нарушители и облагодетелстват тези които карат непрекъснато в чужбина с български застраховки. Тия са готови да застраховат и дявола, а на пострадалите от него да не платят и стотинка.

  33. 33 Профил на Firestarter
    Firestarter
    Рейтинг: 402 Неутрално

    #КОИ заСтрахУватели смятат така ?

    Тия дето ги изритаха от чужбина , защото мамят и не изплащат щетите ли ?

    аре , ЧИБА

    Because they're afraid that there's more to reality than they have confronted. That there are doors that they're afraid to go in, and they don't want us to go in there either, because if we go in we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control. Ken Kesey
  34. 34 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    Има си хаса да не са доволни застрахователите, нали ще получават повече пари. Но иначе системата е абсурдно объркана. Защо просто не вземем това което държави като Германия отдавна са открили ами все измисляме топлата вода? Отговора е ясен, щото все някой иска да се облажи.

  35. 35 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 946 Любопитно

    Има и друг проблем от години:

    Автомобилите на големи фирми се застраховат на цена
    3-4 ПЪТИ по-ниска от тази за масовия шофьор.

    Ако вие плащате за ГО около 250 лева, то цитираните от мен плащат около 60 лева за година без да се смятат километри,замърсяване и щети.

    Тази разлика трябва да е за сметка на някого... нали?

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  36. 36 Профил на rhh15617780
    rhh15617780
    Рейтинг: 37 Неутрално

    Не ми е ясно защо застраховката ми ГО за 2019 год.е с приблизително 100 лева повече от миналата година,при условие,че застраховките не поскъпват?!?!?!

  37. 37 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    До коментар [#32] от "gianni":

    Стига с тези глупости. Застраховката е за това, да покрива щети. Ако застрахователите ще ти я вдигат всеки път когато има щети за да си покрият разхода а тия на които нищо не изплащат пак ще си плащат то какъв е смисъла от системата на застраховане? На практика това е което искат застрахователите, да си покрият разхода за тия със щетите като им вдигнат цените и в същото време да продължават да получават пари от тия без щети, що за застрахователна система е това? Отделно, от какъв зор ще ти се вдига цената за превишена скорост, когато не е имало никакво застрахователно събитие? Малко ли е че си плащаш глобата? Всичко правим по български.

  38. 38 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5611 Неутрално

    До коментар [#28] от "scott":

    А КФН защо не плаща на засегнатите пък да си търси парите в Кипър ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  39. 39 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1649 Неутрално

    От край време се чудя и още една работа - защо ДЪРЖАВАТА те задължава да имаш ГО, а парите отиват в ЧАСТНИ компании? Оставам с впечатлението, че държавата по тозин начин създава "хранилки" за "наши хора"?Също се чудя още едно нещо - защо трябва застраховката да е на колата, а не на водача? Тя колата сама ли прави нарушения или са станали автономни и не съм обърнал внимание?
    —цитат от коментар 8 на yph43590585


    Така както 28% от задържителната ти пенсионна осигуровка вместо в НОИ отива в частни джобчета!
    Свиквайте, следва задължителна застраховка ходене пеша!!! Да не мислите, че като си продадете колите ще се отървете. Само по 1 ст на крачка. Вървиш по тротоара и само по 1 ст на крачка задългителна застраховка!
    Ще си стоите у дома.... не става. Задължителна застраховка дишане, само по 1 ст на вдишване! Издишването ще е безплатно!
    Свиквайте.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  40. 40 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    ГО на практика е допълнителен данък автомобил, но за разлика от данъците ни, отива в частни джобове.

    чрез такива мимикрии на реформи държавата практически подпомага корупцията на пътя.

    мнението на застрахователите е ясно.

    и за моя бизнес ако каже държавата "от утре с цените можеш да дереш не по две, а по 8 кожи", и аз ще съм хепи!

  41. 41 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    Тези глупости няма да минат! ПОчти съм убеден, че ще има протести! Те също го знаят. Затраховката трябва да поскъпва, само ако има настъпило затрахователно събитие. Нарушенията по ЗДП не трябва да са критерий!! Всичко друго е мижи да те лажем!

  42. 42 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#17] от "yph43590585":

    При развитието на турбо моторите, последните 20 години, това е силно невярно. Пример - Джип Тойота 4.2l дизел - 204 к.с. BMW 2.0l - 255 к.с. Кой е по рисков ?

  43. 43 Профил на Petio Petkov
    Petio Petkov
    Рейтинг: 42 Неутрално

    1. В Европа при изчисляване на коефициента бонус-малус се вземат предвид единствено причинени ПТП със застрахователни обезщетения, доказана или призната вина, тъй като само тези нарушения засягат пряко застрахователните фондове. За осталите - надвишил скоростта, говорил по телефона, отнел предимство, пил... си има санкции в правилника. При нас обръщат бонус-малус във възпитателно средство - санкция, дублираща все по-тежките наказания. При средно 1 милион нарушения годишно след 3-4 години всички ще сме в малуса и ще плащаме в най-добрия случай двойна ГО.
    2. Предлаганото съотношение бонус-малус 23 на 400% е несрещано в държавите от ЕС. В Румъния след 10-годишна практика е 50 на 80%.
    3. В Румъния работят Евроинс, Далл Богг и още една наша компания, като Евроинс е сред най-големите в сектора на автомобилното застраховане. Работят на печалба при тамошния бонус-малус (само нарушения със застрахователни щети и съотношение 50-80%) и не се оплакват.
    4. Шефовете на КФН, лансирали скандалния проект са за затвора не само за лобизъм, но и за малоумие и нахалство. В интерес на Борисов е да спре проекта и да уволни авторите му. В противен случай протестите през зимата на 2013-та ще му се сторят градинско увеселение.

  44. 44 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    До коментар [#37] от "Billy Pilgrim":

    Нещо не си разбрал, никъде не съм твърдял, че за превишаване на скоростта трябва да се вдига застраховката. Що се отнася до това, че редовни нарушители никой не иска да ги застрахова или ги застраховат за солени суми, това е точно така, можеш да провериш.

    Между другото, това което намалява катастрофите в Европа се дължи не на самосъзнание, а на принуда. Тенекеджийските услуги скъпи, застраховката става златна, същото с възстановяването на точки, а не дай си подпийнал да бутнеш някой на пътя.

  45. 45 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    Подготвиха се кърлежите - през тази година ме ощастливиха с 60% по-висока стойност на застраховката ГО. Сега отново хитреят, грижат се за в одачите- 25% мах.бонус, 400% мах.малус. При скали с 15-20 степени! И каква е скалата - линейна, експоненциална? Кой ще определя в коя степен на скалата попадаш? Ами, почти винаги попадаш вътре в диапазона. Аз например предлагам 0 /нула/ лева за изрядните. Предлагат поредната тъпня за събиране на пари от мълчаливите овце. Няма по-алчно нещо от застраховател.

  46. 46 Профил на the_librarian
    the_librarian
    Рейтинг: 411 Весело

    До коментар [#39] от "chichka":
    "Задължителна застраховка дишане, само по 1 ст на вдишване! Издишването ще е безплатно!"

    Аааа, не така колега! При издишването се отделят СО2 емисии. Купувате си квоти и мислете му ако ги надхвърлите. Не ми се мисли какво ще се сучи с издишванията от 2050 г., когато Европа ще стане "въглеродно неутрална"...

    Извън шегата, прав сте! Застраховката ГО се превръща в "куче касичка" и престава да има каквато и да било връзка, дори с елементарната логика на дейността. Просто едни наши хора трябва да вземат едни (нашите) пари. С любезното съдействие на настоящите народни избраници, защото съм убеден че целият "политически" спектър ще подкрепи това нагло грабителско безумие.
    Това българите сме особена порода мазохисти...

  47. 47 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3170 Неутрално

    Най - адекватен е, за пълнени джобовете на застрахователите. Това е бонус. Всички останали са прецакани - това е малус. Честито на загубилите.

  48. 48 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2802 Неутрално

    После се чудят защо хората във България не сключвали незадължителни застраховки.

    какво се чудите, вижте се какви небивалици твърдите само и само да се докопате до повече пари и да не платите нищо, как да ви се доверят хората и да сключат незадължителна застраховка.

    След въвеждането на тази система да не започнат българи да си регистрират автомобилите в Македония и там да си правят застраховки...

    Модератора е неадекватен!
  49. 49 Профил на bash
    bash
    Рейтинг: 291 Неутрално

    После се чудят защо хората във България не сключвали незадължителни застраховки.какво се чудите, вижте се какви небивалици твърдите само и само да се докопате до повече пари и да не платите нищо, как да ви се доверят хората и да сключат незадължителна застраховка.След въвеждането на тази система да не започнат българи да си регистрират автомобилите в Македония и там да си правят застраховки...
    —цитат от коментар 48 на Ivan_


    Сега ме подсети, че и "каскотата" ще поскъпнат. Разбира се те "гражданските" и "каскотата" са на едни и същи компании (наши хора). Гладна работа..

  50. 50 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3225 Неутрално

    Уникално нагло е да твърдят, че видиш ли за хората го правели

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  51. 51 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    До коментар [#44] от "gianni":

    Но всъщност нашата система е точно такава. За превишена скорост без да има пътен инцидент могат да ти вдигнат застраховката. Не знам за кой свят точно говориш като пишеш как е по света. Един форумен колега беше споделил доста обстойно и ясно как е в Германия и тяхната система е много логична. При нас оставам с впечатлението, че основната цел е не този който нарушава да плаща повече ами просто да получат застрахователите повече. И това са задължителни застраховки, какво значи някой не искал да те застрахова? Не знам имат ли избор да ти откажат при нас, не би трябвало.

  52. 52 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3750 Неутрално

    ".....най-облагодетелстващия бонус се стига до отстъпка от 23% от базовата премия, а в най-утежняващия малус клас поскъпването може да стигне 400%."

    Ми как ще е адекватно, като бонусът е 17,5 пъти по-малък от малуса. И съотношението цели единствено печалбата на застрахователите. В държавата но убийствената корупция сдушаването на катаджии и застрахователи е без проблем. Трябват само малко премии за блюстителите на закона. А пътищата, вкл знаци и маркировки са под всякаква критика. Скоростта не е по регламент тя е почти изцяло функция на пътя. И най-агресивен шофьор няма да вдигне повече от 100 км на АМ Тракия - Ст. Загора-Черпан, пък и на много други места. А какво да кажем когато на прав и гладък път изведнъж ти цъфне знак 60 км? И как да изпревариш когото и да е, ако не вдигнеш поне 20 км. Ограничаване на скоростта при изпреварване с насрещно движение е смъртоносно. Има и неща друго - в този случай властващите се изправят срещу милионната армия шофьори и работата става бозук. Българинът като му бръкнеш в джоба става по-агресивен от най-агресивния шофьор.

  53. 53 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 806 Весело

    Интересен въпрос, предполагам тези с по-голяма кубатура (респективно и по-мощни) коли, ги категоризират, като по-рискови?
    —цитат от коментар 17 на yph43590585


    Или ги категоризират като по-рискови или смятат, че по-голям двигател = по-скъпа кола = 'начи може да плаща повече, ерго се явява данък, не застраховка. Да не говорим, че - 1. съмнявам се, че има изследване дали мощността на колата корелира с вероятността да е виновен причинител на ПТП, и дори да е така 2. защо кубатурата, а не мощността??! Кубатурата в днешно време не означава много... кола 1.5 с турбо може да е по-мощна от 2.0 с инжекцион.. Това е все едно данък общ доход да се определя от това в кой град живееш, а не от доходите ти - Живееш в София, ще плащаш повече, защото средната заплата в София е по-висока от Плевен. Със същия успех може да включат и нивото на река Дунав.

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK