В София ще бъдат изградени още два буферни и един наказателен паркинг

В София ще бъдат изградени още два буферни и един наказателен паркинг

© Юлия Лазарова



В София ще бъдат изградени още два буферни паркинга до метростанции, на които при ползване на метрото ще може да се паркира безплатно или на преференциални цени. Те ще са на бул. "Сливница" и при Централна гара, съобщи в интервю за БГНЕС временно изпълняващият длъжността изпълнителен директор на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) Румяна Милова.


До началото на декември начело на общинското дружество беше Христиан Петров, но след повече от три години на поста беше избран за общински съветник и напусна. Досега Милова беше директор на Дирекция "Паркиране и гаражи" в дружеството. Управлението на звеното поема заместника й Александър Георгиев.


Паркингът на бул. "Сливница" е изграден заедно с построяването на метрото, но не е довършен и не се използва. Той е от открит тип и ще разполага с 262 паркоместа. Надеждите на общината са, че много от хората, влизащи с коли в столицата от запад, ще предпочетат да не влизат с тях в центъра, а да ги оставят на паркинга, за да се движат с метрото.




Буферният паркинг на Централна гара е подземен и ще е с 87 места. Обявена е и обществена поръчка за изграждане на наземен паркинг в "Надежда 1" със 161 места.


Той е близо до метрото, но не е удобен за буферен паркинг. Предвидено е да има 65 места за ползване срещу заплащане и 86 места за вдигнати от паяците неправилно паркирани автомобили. Броят на местата ще е плаващ в зависимост от нуждите, като ще се използва подвижна преграда.


Милова смята, че появата на наказателен паркинг в тази зона на София ще доведе до дисциплиниране на водачите в районите "Надежда", "Връбница", и "Люлин".


"Не строим паркинги в София, не защото нямаме желание, а заради липсата на подходящи терени и интерес в гражданите да паркират далеч от дома", казва временният ръководител на ЦГМ.


Наблюдението на центъра показва, че свободните места за паркиране в центъра значително са намалели и ако допреди няколко години запълването на местата е било 80%, сега те вече се запълват на 90-95%, особено в определени часови диапазони. "В централните райони на града трябва да се намерят подходящи терени за изграждането на многоетажни паркинги, които обаче трябва да са близо до домовете на гражданите. Благодарение на тях ще могат да се освободят тротоарите от паркираните коли", е мнението на Милова.


Новост е, че стикер за паркиране в зона за платено паркиране ще се дава за максимум до 3 автомобила на собственик, а не както досега – без ограничение. За първият автомобил таксата ще е най-малка, а за всеки следващ ще се повишава. Обсъжда се и вариантът хора, които имат паркомясто към жилището си, да нямат право на паркиране в зоната пред дома им.


Нови паркоместа се очаква да бъдат разкрити в район "Слатина" – в карето, заключено между улиците "Шипченски проход", "Цариградско шосе" и "Акад. Людмил Стоянов" и в район "Триадица" – в участъка между бул. "България" и улиците "Петко Каравелов", "Балша" и "Бяла черква".


Румяна Милова отчете, че приходите на ЦГМ са се увеличили с 22% през миналата година, дружеството няма задължения и си изплаща кредита. Тя посочи, че се инвестира в строеж на паркинги. Почти 2 млн. лева тази година са дадени са обновяване на 12 хил. кв.м тротоари в зоните за платено паркиране в седем столични района. Следващата година също ще се инвестира в ремонт на тротоари, като Столичният общински съвет ще реши каква сума.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK