Пътната агенция чака аргументирани предложения за тарифите на тол системата

Проф. Олег Асенов.

© Велко Ангелов

Проф. Олег Асенов.



Общественото обсъждане на тарифите за тол системата приключва на 16 декември, поради тази причина няма да коментирам цени днес, каза днес на обсъждане по темата с автобусни превозвачи членът на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфратруктура" проф. Олег Асенов. Той посочи, че предложените тарифи са достатъчно добре аргументирани.


Както е известно, от 1 март всички превозни средства с обща маса над 3.5 тона ще плащат ползването на пътната мрежа не с винетка, а с пътни такси на база пробега. На 14 ноември бяха пуснати предложенията за цени на пътната агенция, разработени съвместно с експерти на Световната банка.


Проф. Асенов призова и тези, които не са доволни и искат различни цени, да дадат мотивирано предложение. До момента недоволство има както от собствениците на камиони, така и от автобусните превозвачи. Пред журналисти той допълни, че до момента има повече от 10 становища.




Олег Асенов допълни, че след като бъдат анализирани предложенията, ще се предложат на Министерския съвет за гласуване окончателните тарифи. В момента цените за автобусите са разделени на две. Тези с обща маса до 12 тона ще плащат между 4 и 7 стотинки на километър в зависимост от екологичната категория. За по-тежките автобуси ще се дължат между 4 и 9 стотинки.


На обсъждането председателят на управителния съвет на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова посочи, че при изчисляването на сумите са взети статистически данни, а не информация от превозвачите. В резултат бяха съобщени данни на база допълнителните разходи, че за най-дългите маршрути на автобусите билетите ще поскъпнат с почти левче, а за по-късите с 2 до 5 стотинки. Според Милтенова не се отчита и фактът, че често няма пътници или те са много малко, но курс се прави.


От своя страна Олег Асенов каза пред журналисти, че трябва да се намери баланс, защото ако таксите са прекалено ниски, може да се обезсмисли цялото преминаване към тол система. Нейната основна цел е по-тежките и цапащи превозни средства (камиони, автобуси и т.н.) да плащат повече и да се увеличат приходите. В момента 60% от постъпленията от винетки идват от леките коли, а 40% от тежкотоварния трафик. Според АПИ това не е справедливо и с въвеждането на тол системата ситуацията ще се обърне.


Днес Асенов припомни, че контрол ще се осъществява на 295 стационарни точки, от които са изградени около 265 и 105 мобилни екипа. Той допълни, че вече са монтирани 90 от 100 кантара в пътната настилка, които ще проверяват дали минаващите камиони не са претоварени. Те могат да сигнализират и ако товарът в камиона е несиметрично разположен, което създава рискове от инциденти.


Изминаваният пробег от камионите и автобусите ще се следи с маршрутни карти, както и с бордови устройства. Олег Асенов каза, че по границите ще бъдат отворени още 35 точки за продажба на маршрутни карти, тъй като очакванията са, че транзитно преминаващите камиони и автобуси ще използват този начин на отчитане.

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5951 Неутрално

    Колко турски тИРа е проверила АПИ за натоварване на ос и какви са резултатите.
    Почти 100% от тези тирове са в нарушение.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3504 Неутрално

    Колко турски тИРа е проверила АПИ за натоварване на ос и какви са резултатите.Почти 100% от тези тирове са в нарушение.
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Комшолука дава бакшиша на ДАЙ и продължава!
    Българите опъват каиша да плащат милиарди за ДДС и акциз на горивата, плащат пътен данък и ДДС за всяко превозно средство + 100лв винетки!
    Герберунгелите те гледат какъв данък още да измислят за да си вдигнат заплатките и коледните бонуси, за да харчат калинките пари в чужбина като си слеят болничните и почивните дни!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1132 Неутрално

    Автобусните превозвачи дадоха мотивирано предложение.
    Според милтенова за тях не трябва да има тол такса, защото ще фалират.
    По голяма аргументация няма.

    В общи линии национално отговорният български бизнес си пада по изключенията - гарантирана работа на въглищните централи, 10% ДДС за туризма, освобождаване от ДДС и данък печалба поради фалита на Томас Кук, пътуване с нулев комфорт за пътниците без да плащат магистрални такси и др.

  4. 4 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 303 Любопитно

    Нека не се плаща на километър. Като в Гърция. Там магистралата е на различни участъци и за всеки участък цената е различна, но като се разделят парите за даден участик на дължината му, не идва еднаква цена на километър.

  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5951 Неутрално

    До коментар [#3] от "мики маус":

    Не забравяй какво направи застрахователния картел при фалита на Олимпик и банките при фалита на КТБ.
    И то с активното съдействие на държавните органи и институциите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5951 Неутрално

    До коментар [#4] от "jif44392826":

    Това няма значение. Има други механизми ако има умни глави в ГЕРБ.
    АМА НЯМА !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK